TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 23 Aug 2019 19:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 22 Aug 2008 00:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Daca in anii 50 a reusit doar o productie de serie mica de autobuze, uzina brasoveana, devenita dupa 1990 ROMAN SA, incearca din rasputeri in ultimii 4 ani sa se impuna si ca producator de autobuze. In acest domeniu, a facut un schimb de servicii reciproc avantajoase cu tanara firma romano-spaniola a inginerului Igescu din Bucuresti (fost cadru tehnic la "Autobuzul"). Astfel, posibilitatile tehnice ale unuia si viziunea constructiva a celuilalt au dat nastere la doua tipuri de autobuze asemanatoare, dar avand producatori diferiti. Vom vedea daca vreunul va izbandi in aceasta lume a concurentei.

E o istorie care inca se scrie sub ochii nostri. O incercare (disperata, zic eu) care merita creditata si mediatizata. Chiar daca primele rezultate nu sunt atat de spectaculoase economic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Oct 2008 15:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
freyutz wrote:
Stie cineva despre acest autobuz ceva??

26 Jan 2005 wrote:
RATB si URAC au lansat, miercuri, primul autobuz de capacitate medie privat.

Da, este Elcar Igero. Circula deja de cativa ani in Romania, dar fara prea mare succes. Autobuzul are multe componente produse la Roman S.A. Brasov, in timp ce Roman S.A. produce si ea un autobuz de 12 m, cu caroserie de Elcar. O colaborare ciudata.

Vezi si:

http://www.igero.ro/home.html

http://www.roman.ro/produse.php?menu=8


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Oct 2008 19:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Si aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=234&start=0


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Apr 2014 14:43 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Scroafa-i moarta-n cotet...

Autobuze noi romanesti, vandute pentru piesele de schimb

Dupa ce nicio municipalitate din tara nu a dorit să achizitioneze autobuzele produse la Roman Brasov, acum, Urban Crosstown a ajuns sa fie vandut pe bucati.

Un client din America de Sud a cumparat, luna trecuta, doua sasiuri la un pret de 50.000 de dolari/bucata. Daca acesta va fi multumit de achizitia produsului romanesc, exista posibilitatea de incheiere a unui contract-cadru pentru 300 de bucati.

„Am vandut doua sasiuri in Columbia, catre statul columbian. Platforma este cea a autobuzului nostru Urban. Sasiul este cu tot cu cutia de viteze si cu motor. Tot ce trebuie sa faca ei la destinatie e sa-si puna caroseria pe care o doresc”, a spus Carol Rugacs, directorul uzinei brasovene, citat de bzb.ro.
Soluția vanzării pe bucati a fost luata dupa ce discutiile incheierii unui contract cu posibili cumparatori din Orientul Mjlociu si Maghreb au esuat.
Inițial, cele sase autobuze pe care uzina Roman Brasov le are pe stoc trebuiau sa fie vandute arabilor, carora li se acorda chiar si un discount de 20%, din pretul de lista de 120.000 de euro.

Autobuzul Urban Crosstown are motorizare EURO 5, podea total coborata, caroserie autoportanta si dispozitive tehnice destinate sa faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusa. Capacitatea de transport a autobuzului produs la Roman Brasov este de 91 de persoane.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Apr 2014 22:29 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Location: Bucureşti
Brassovia wrote:
Scroafa-i moarta-n cotet...


Inițial, cele sase autobuze pe care uzina Roman Brasov le are pe stoc trebuiau sa fie vandute arabilor, carora li se acorda chiar si un discount de 20%, din pretul de lista de 120.000 de euro.
...şi-a murit cu partea dorsală în uşă!
    Depinde căror ţări arabe trebuiau să fie vândute şi cu discount pe deasupra. Probabil le-ar fi folosit la transportul oilor, că din câte ştiu, majoritatea ţărilor arabe cumpără autobuze pentru transport urban, de persoane, noi, cu o serie de facilităţi specifice: aer condiţionat, perdea de aer rece în dreptul uşilor de acces, geamuri duble pentru a păstra temperatura în salonul pasagerilor şi, nu în ultimul rând, saloane separate pentru femei şi copii, conform uzuanţelor locale.
      Doresc din tot sufletul să văd iarăşi autobuze, troleibuze, tramvaie, construite în România, dar acest lucru nu se poate realiza azi cu tehnologie depăşită fizic şi moral, deşi au motoare, cutii de viteze, punţi motoare, boghiuri, etc importate. Nu este de ajuns acest lucru, din păcate.
        Am mai spus aici pe forum, cu altă ocazie, când un om de afaceri român, important în lumea Europei, a vrut să retehnologizeze uzinele ROCAR, nu ne-am vândut ţara, autorităţile (in)competente, indiferent de culoarea politică, au lăsat-o pe mâna hoţilor, acum mari afacerişti, care au distrus deliberat mare parte din industrie.


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Wed 13 Aug 2014 18:43 
        Offline
        User avatar

        Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
        Posts: 672
        De fapt, Roman SA a produs 4 modele de autobuze: Trei dintre acestea au acelaşi cod numeric: 18290.
        -Cel urban cu viteza maximă de 80 km/h: http://www.roman.ro/produse/autobuze/ur ... osstown-mt
        -Cel urban cu viteza maximă de 100 km/h: http://www.roman.ro/produse/autobuze/ur ... 0crosstown
        -Cel interurban, cu viteza maximă de 100 km/h: http://www.roman.ro/produse/autobuze/in ... 0%20i-line
        -Autocarul: Cod 18360, viteza maximă de 100 km/h: http://www.roman.ro/produse/autobuze/in ... 20turistic

        În ceea ce priveşte autobuzul urban şi periurban, designul acestuia nu permite construirea unui model articulat. Inadmisibil din punctul meu de vedere. Vorbim de anul 2008, când articulatele cădeau pe capete iar de adus din afară... nu prea. Şi Clujul se confrunta cu aglomeraţii semnificative.
        Încă de la apariţia autobuzului urban şi interurban, pe forum erau criticate finisajele nu tocmai de calitate precum şi... cutia manuală. Cred că acest ultim aspect - cutia manuală - a fost elementul care a determinat respingerea acestui tip de autobuz de către regiile de transport din ţară.

        Personal, cred că la împotmolirea acestui proiect a contribuit şi mentalitatea de a "alerga" după produse străine. Nu vreau să se înţeleagă că "18290", respectiv "18360" nu au avut hibe, dar ROMAN are o experienţă de zeci de ani, deci, autobuzele şi autocarul nu puteau fi gunoaie. E vorba, totuşi, de prestigiul unei firme care a fost un nume în ţara noastră.


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Wed 13 Aug 2014 23:38 
        Offline

        Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
        Posts: 3433
        OAB wrote:
        ROMAN are o experienţă de zeci de ani, deci, autobuzele şi autocarul nu puteau fi gunoaie. E vorba, totuşi, de prestigiul unei firme care a fost un nume în ţara noastră.
        Nu exista nici o legatura intre firma Roman de dupa 2000 si ce a fost candva. Iar azi este pur si simplu doar o amintire, nu mai are activitate. Altadata a fost un nume, castigat prin seriozitate bazata pe numerosi ingineri si un vast sector de cercetare. Totul a fost distrus cu buna stiinta dupa 1990, mai intai sub sloganul "Noi nu ne vindem tara", apoi vanzand uzina pe 1 dolar unui client al clasei politice.
        Interesant ca antecesorii lui ROMAN S.A. au mai produs destul de multe autobuze, respectiv in perioada 1955-1959, insa doar serii mici, unicate sau reconstruiri. Era uzual in acele vremuri sa se manufactureze cate o caroserie de autobuz pe un sasiu nou de SR-101 sau pe vreun sasiu vechi oarecare disponibil. Acum nu mai poti sa produci nimic ce tine de industria grea la Brasov. S-a terminat.


        Top
         Profile  
         
        PostPosted: Thu 14 Aug 2014 02:43 
        Offline

        Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
        Posts: 7923
        OAB wrote:
        În ceea ce priveşte autobuzul urban şi periurban, designul acestuia nu permite construirea unui model articulat.

        De ce nu?
        Dar, în afară de Timişoara şi Braşov (şi 3 buc. la Sibiu), cine a mai cumpărat articulate noi? S-au mai luat nişte maşini la mâna a doua la Cluj şi cam atât (nu vorbesc aici de societăţi care cumpără articulate doar pentru că nu are altceva pe stoc Omnibuscenter sau cei din Lupeni şi care articulate - unele - nu prind nici măcar numere definitive - vorbesc de Sibiu, Mediaş, Tg. Mureş).

        Quote:
        Încă de la apariţia autobuzului urban şi interurban, pe forum erau criticate finisajele nu tocmai de calitate precum şi... cutia manuală. Cred că acest ultim aspect - cutia manuală - a fost elementul care a determinat respingerea acestui tip de autobuz de către regiile de transport din ţară.

        Nu are cum... mai ales că, cel puţin până prin 2007, s-au tot cumpărat autobuze cu cutie manuală prin ţară (de ex. MAZurile). Iar varianta cu podea joasă venea cu cutie automată.

        Quote:
        Personal, cred că la împotmolirea acestui proiect a contribuit şi mentalitatea de a "alerga" după produse străine. Nu vreau să se înţeleagă că "18290", respectiv "18360" nu au avut hibe, dar ROMAN are o experienţă de zeci de ani, deci, autobuzele şi autocarul nu puteau fi gunoaie. E vorba, totuşi, de prestigiul unei firme care a fost un nume în ţara noastră.

        Nu mai există prestigiu... şi, sincer, românii sunt un popor comod, care alege după marcă, nu după calitate, de aia avem la Bucureşti 1000 de Citaro, din care vreo 250 pe butuci, unele definitiv. În plus, se cer loturi foarte mari de autobuze în timp foarte scurt (în condiţiile în care, prin afară, rar cumpără cineva mai mult de 50 de autobuze pe an... numai noi luăm câte 100 sau 500, care evident vor crăpa toate în acelaşi timp), ceea ce Roman nu prea poate. Şi cred că nici şpăgile ce puteau fi date de Roman S.A. nu se compară cu cele ale Daimler sau MANaş.


        Top
         Profile  
         
        Display posts from previous:  Sort by  
        Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

        All times are UTC + 3 hours


        Who is online

        Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


        You cannot post new topics in this forum
        You cannot reply to topics in this forum
        You cannot edit your posts in this forum
        You cannot delete your posts in this forum
        You cannot post attachments in this forum

        Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group