Uzinele Astra au produs si un tip de vagon nedreptatit de istorie. Este vorba de seria
24-27 despre care se spune ca ar fi identice cu automotoarele seria 700 (atentie, 700, nu 750) si care au constituit remorcile automotoarelor seria 77-0900. Conform celor afirmate de Serban Lacriteanu, au fost 201 de vagoane seria 24-27. Din pacate, acestea au fost scoase din uz, o parte fiind taiate, o parte gasindu-se in diverse locuri in diverse grade de descompunere sau folosite in alte scopuri. Poate ca daca aceste vagoane ar fi fost functionale, modernizarea automotoarelor ar fi implicat sistemul tras-impins, prin dotarea remorcilor cu post de conducere. Citez cele afirmate de d-l Lacriteanu precum si corectura care si-o face:
Serban Lacriteanu wrote:
Referitor la remorcile pe 2 oaii, aceste au fost construite la ASTRA Arad si Malaxa Bucuresti, incepand cu anul 1936. Cele facute la Astra au avut initial seria 82500 iar cele Malaxa seria 92000. Ambele tipuri au fost numerotate ulterior 50 53 24-27 700-1 pana la 900.
Si autocorectura:
Serban Lacriteanu wrote:
Imi cer scuze. si remorcile pe 2 osii seria 92000 au fost construite tot de ASTRA Arad si nu de Malaxa.
In fisierul de mai jos poate fi observat un astfel de vagon, sursa pozei fiind
Railwayfan.