TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 05:51

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Autobuze BERLIET
PostPosted: Wed 17 Jun 2015 14:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Si pentru ca totdeauna efectele au o cauza, iata Berliet-ul care se pare ca a servit drept sursa de inspiratie (sau licenta?) pentru caroseriile de S-11. Asta ar putea explica si de ce cateva dintre primele SM-11 fabricate au fost exportate tocmai in Franta.


Attachments:
Berliet (model pt Karosa S-11).jpg
Berliet (model pt Karosa S-11).jpg [ 63.75 KiB | Viewed 3179 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Jun 2015 15:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Brassovia wrote:
Si pentru ca totdeauna efectele au o cauza, iata Berliet-ul care se pare ca a servit drept sursa de inspiratie (sau licenta?) pentru caroseriile de S-11. Asta ar putea explica si de ce cateva dintre primele SM-11 fabricate au fost exportate tocmai in Franta.
Berliet PHN "Randonnée" si "Éscapade". Asemanarea cu S-11 este frapanta.


Attachments:
Paris-1966.jpg
Paris-1966.jpg [ 181.94 KiB | Viewed 3167 times ]
Barcelone-1967.jpg
Barcelone-1967.jpg [ 279.99 KiB | Viewed 3167 times ]
Orne-1965.jpg
Orne-1965.jpg [ 165.67 KiB | Viewed 3167 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Mar 2016 15:28 
Brassovia wrote:
Brassovia wrote:
Si pentru ca totdeauna efectele au o cauza, iata Berliet-ul care se pare ca a servit drept sursa de inspiratie (sau licenta?) pentru caroseriile de S-11. Asta ar putea explica si de ce cateva dintre primele SM-11 fabricate au fost exportate tocmai in Franta.
Berliet PHN "Randonnée" si "Éscapade". Asemanarea cu S-11 este frapanta.
    Aici nu sunt de acord.
      Sursă de inspiraţie? Poate, dar cine are acces la documentaţiile altui constructor, se inspiră şi, totodată, se încadrează în tendinţele timpului său.
        Licenţă? În niciun caz.
          Am să prezint argumentele tehnice, pe rând, pentru toate cele trei autobuze BERLIET.
            Dar, mai întâi, un argument tehnic general. Cum am mai scris aici, motorul orizontal al autobuzelor KAROSA ŠM 11/ŠL 11/ŠD 11 este poziţionat între osii, pe axa longitudinală a autobuzului. Motorul orizontal al autobuzelor BERLIET PHC 85/PHN 100/PHL 100 este poziţionat tot între osii, dar decalat în dreapta, în sensul de mers, faţă de axul longitudinal al autobuzului.
              Nu am auzit până acum ca autobuze KAROSA ŠM 11 să fi fost exportate în Franţa. Un singur autocar, KAROSA ŠD 11, a fost prezentat, în anul 1967, la Concursul Internaţional al autocarelor şi autobuzelor de la Nisa/Nice.
                Să le luăm pe rând.
                  Sursă: BERLIET.


                  Top
                    
                   
                  PostPosted: Fri 11 Mar 2016 15:48 
                  BERLIET PHC 85, autobuz urban şi, cu apelativul ÉSCAPADE, pentru autobuz interurban şi autocar.
                    Este echipat cu motor orizontal, cu 5 cilindri în linie, de tip BERLIET DIESEL MAGIC MH520, având 110,3 kW/150 CP.
                      Cutie de viteze de tip WILSON H211 N60, semiautomată.
                        Dimensiuni de gabarit: lungime 9680 mm, lăţime 2500 mm, înălţime 2890 mm. Ampatament 5000 mm, consolă faţă 2095 mm, consolă spate 2585 mm.
                          Autobuzul urban are două variante de acces, 1-2-0, uşă simplă în faţă, uşă dublă la mijloc, sau 1-2-2, uşă simplă în faţă, uşă dublă la mijloc, uşă dublă în spate.


                          Attachments:
                          BERLIET PHC85 (1-2-0)_a.jpg
                          BERLIET PHC85 (1-2-0)_a.jpg [ 38.76 KiB | Viewed 2582 times ]
                          BERLIET PHC85 (1-2-2)_b.jpg
                          BERLIET PHC85 (1-2-2)_b.jpg [ 88.8 KiB | Viewed 2582 times ]
                          Top
                            
                           
                          PostPosted: Fri 11 Mar 2016 16:05 
                          BERLIET PHN 100, autobuz urban şi, cu apelativul RANDONNÉE, pentru autobuz interurban şi autocar.
                            Este echipat cu motor orizontal, cu 6 cilindri în linie, de tip BERLIET DIESEL MAGIC MH620, având 132,4 kW/180 CP.
                              Cutie de viteze de tip WILSON H211 N60, semiautomată.
                                Dimensiuni de gabarit: lungime 10170 mm, lăţime 2500 mm, înălţime 2890 mm. Ampatament 5490 mm, consolă faţă 2095 mm, consolă spate 2585 mm.
                                  Autobuzul urban are o singură variantă de acces, 1-2-2, uşă simplă în faţă, uşă dublă la mijloc, uşă dublă în spate.


                                  Attachments:
                                  BERLIET PHN100 (1-2-2)_a.jpg
                                  BERLIET PHN100 (1-2-2)_a.jpg [ 220.41 KiB | Viewed 2581 times ]
                                  Top
                                    
                                   
                                  PostPosted: Fri 11 Mar 2016 17:17 
                                  BERLIET PHL 100, autobuz urban şi, cu apelitivul GRAND RAID, pentru autobuz interurban şi autocar.
                                    Este echipat cu motor orizontal, cu 6 cilindri în linie, de tip BERLIET DIESEL MAGIC MH620, având 132,4 kW/180 CP.
                                      Cutie de viteze de tip WILSON H211 N60, semiautomată.
                                        Dimensiuni de gabarit: lungime 10660 mm, lăţime 2500 mm, înălţime 2890 mm. Ampatament 5490 mm, consolă faţă 2585 mm, consolă spate 2585 mm. (Consolele sunt egale, lucru mai rar întâlnit la autobuze).
                                          Autobuzul urban are trei variante de acces, 1-2-2, uşă simplă în faţă, uşă dublă la mijloc, uşă dublă în spate; 2-2-2, uşă dublă în faţă, uşă dublă la mijloc, uşă dublă în spate, sau 2-2-0, uşă dublă în faţă, uşă dublă la mijloc.


                                          Attachments:
                                          BERLIET PHL100 (1-2-2)_a.jpg
                                          BERLIET PHL100 (1-2-2)_a.jpg [ 84.48 KiB | Viewed 2581 times ]
                                          BERLIET PHL100 (2-2-2)_a.jpg
                                          BERLIET PHL100 (2-2-2)_a.jpg [ 153.66 KiB | Viewed 2581 times ]
                                          BERLIET PHL100 (2-2-2)_b.jpg
                                          BERLIET PHL100 (2-2-2)_b.jpg [ 62.26 KiB | Viewed 2581 times ]
                                          BERLIET PHL100 (2-2-0)_a.jpg
                                          BERLIET PHL100 (2-2-0)_a.jpg [ 319.52 KiB | Viewed 2581 times ]
                                          Top
                                            
                                           
                                          Display posts from previous:  Sort by  
                                          Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

                                          All times are UTC + 3 hours


                                          Who is online

                                          Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


                                          You cannot post new topics in this forum
                                          You cannot reply to topics in this forum
                                          You cannot edit your posts in this forum
                                          You cannot delete your posts in this forum
                                          You cannot post attachments in this forum

                                          cron
                                          Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group