TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 18 Oct 2018 15:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1684 posts ]  Go to page Previous  1 ... 53, 54, 55, 56, 57  Next
Author Message
PostPosted: Mon 10 Jul 2017 06:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
La Opereta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Aug 2017 02:57 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 79
Poza de pe pagina 47 in fata Hotel Lido este din primavara 1971 (dupa numarul de inmatriculare de NJ din anii 70)

Masina e un Pontiac Grand Prix din 71 (la fel ca si cel din 72) dar cum masina familiei noastre era din 72 (alt model) cu numar WOM### tot de NJ (fabricatata in noiembrie 72) iar copacii sunt in frunza ca de primavara poza trebuie sa fie de dupa 71.

Nu stiu care era legislatia pe vremea aia cu numerele de Bucuresti. Oricum, masina e destul de noua.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 21 Aug 2017 22:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Colentina.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Aug 2017 17:54 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
La Doamna Ghica, a doua varianta de rond, initial liniile treceau prin mijlocul lui.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 24 Sep 2017 09:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Dintr-un pliant O.N.T.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 24 Sep 2017 16:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
BUCHAREST, Street Scene, Tram Line 2 Calea Calarașilor (1920s) RPPC


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 07 Oct 2017 11:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Strada Ion Câmpineanu, anii '70.

Foto: Gheorghe Dumitru


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 25 Nov 2017 11:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Dacia 1320 pe post de taxi al ITB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 27 Nov 2017 10:28 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 79
WOW! Foarte buna poza. Le ziceam Dacia Delta (desi acum stiu ca Delta era unul din numele Daciilor vandute pe alte piete)

In spate se vede un Dac 112UDM din seria 5xx (inalt cred) probabil pe 282.

Nota trista e privirea soferului. Amintire ca totusi vremurile erau grele, chiar daca avem nostalgii la trecutul nostru.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Dec 2017 14:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Titan.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 14 Jan 2018 04:39 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Imagini de arhiva in premiera
https://www.flickr.com/photos/lwdemery/ ... 4689546971
Inca un nume de adaugat la cei care au imortalizat pe film o bucatica de istorie - Leroy W. Demery jr.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Jan 2018 02:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 162
Location: Bucuresti, sector 3
Întrebare: era posibil | vi s-a întâmplat călătorind cu linia circulară 26 în zona capătului (fie acesta la Leul, Splaiul Unirii sau Șura Mare), vagonul ajuns la capăt să se întoarcă în traseu în sens invers - adică pe unde a venit ? (în zilele noastre, ar însemna ca un 1 să devină 10 la cursa următoare sau invers).
Eu am făcut o singură dată un tur complet cu 26, de la Iancului spre Obor - Victoriei - Virgiliu. Era în vara lui 1986, vagonul era 6148 de la Victoria. La Șura Mare am fost nevoit să schimb, pentru că vagonul urma să staționeze - așa că m-am grăbit să-l prind pe cel care urma să plece primul. Îmi imaginez că schimbul de sens la Leul nu era posibil, dar la Splai sau Șura Mare era cel puțin teoretic posibil.
O întrebare similară am și despre fostul autobuz circular 33 (133) în zona capătului de la Puișor. În cazul autobuzelor, flexibilitatea era și mai mare - afară de cazul în care cele două sensuri ar fi ținut de autobaze diferite, ceea ce nu mai știu. Țin minte că pe 33 (133) au fost o droaie de tipuri de autobuze, de la Leyland și SM-11 la IK-4 sau Roman-112. Cu 33 circular chiar nu am prins să fac vreun tur.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Jan 2018 17:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Nu. In Bucuresti, liniile circulare clasice au avut sensuri complet separate ca servire cu vehicule, inclusiv frecvente de succedare diferite pe cele doua sensuri: 26/56, 133, 165, 104. Cred ca doar 204R (devenit apoi 304) se intorcea la Straulesti de pe un sens pe celalalt, in timpul cat a fost circulara, dar nu am probat personal acest fapt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Jan 2018 01:24 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
204R nu a fost circulara deloc, ea avea traseul Piata Scanteii - Strand Straulesti via sos Odai.
Tramvaiele de pe 26 faceau oricum bucla la Basarab din orice directie ar fi venit - isi continuau calatoria si nu se intorceau de unde au venit: daca tramvaiul era pe bretea la Basarab era clar in ce directie mergea, cel de pe linia curenta (cu macaz) venit dinspre Leul continua mai departe spre Gara si sos. Stefan cel Mare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Jan 2018 21:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Linia 204 R a circulat un timp (prin anii 1978-80, nu mai stiu exact cand) pe traseul cvasicircular Straulesti - Bucurestii Noi - Expozitiei - Piata Scanteii - Odaii - Straulesti.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 19 Jan 2018 00:52 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Odata cu infiintarea acestei linii la inceputul lui 1980, se desfiinteaza cursele din linia 60 spre Institutul de Microbiologie (statia-ferma Baneasa) de pe sos Gh Ionescu Sisesti si cursele CEPECA cu plecare de la Piata Scanteii.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 28 Jan 2018 15:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
rosetti61 wrote:
Odata cu infiintarea acestei linii la inceputul lui 1980, se desfiinteaza cursele din linia 60 spre Institutul de Microbiologie (statia-ferma Baneasa) de pe sos Gh Ionescu Sisesti si cursele CEPECA cu plecare de la Piata Scanteii.
Acum este posibil ca memoria sa ma insele si dvs. sa aveti dreptate, dar eu imi amintesc ca, intr-o scurta perioada, a circulat 204 R pe traseul Laromet - Expozitiei - Piata Scanteii - Odai - Straulesti, deci un cerc aproape complet. Era in rastimpul scurs dintre desfiintarea liniei de tramvai 3-nord si reinfiintarea ei ca linia 31 (Piata Scanteii - Expozitiei - Mezes).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 11 Feb 2018 18:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Bul. Magheru, 1969.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 Feb 2018 23:29 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 79
Superba poza asta. TVurile faceau legea, cu exceptia Leylandului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 Feb 2018 04:07 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Leylandul dadea chix iarna, iar vara lua foc; au luat autobuzele pur si simplu fara specificatii speciale, ele fiind proiectate sa functioneze in climatul specific Israelului. Brandul englezesc a fost produs sub licenta in Israel ca Leyland Haargaz-Merkavim (un fel de Dacia Renault).
Din cauza fiabilitatii reduse si nenumaratelor defectari din trafic au fost retrase din circulatie incepand cu 1973-74.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 Feb 2018 17:36 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2258
Location: Bucureşti
De unde și până unde ? Nici o asemănare cu Dacia Renault.
BLMC - British Leyland Motors Corporation, cum se numea pe vremea aceea, nu a vândut nici o licență de autobuz Israelului.

Merkavim și Ha'argaz sunt și erau și în vremea accea, două companii complect diferite, care au în structura lor și divizii de autovehicule.
Ambele companii nu au produs și nu produc autovehicule sub licență. Ele produc numai caroserii ce sunt asamblate pe șasiuri motorizate, importate, în special, din Europa: MAN, Daimler Mercedes Benz, Volvo, DAF, Scania (azi). Pe atunci și Leyland.

Autobuzele care au fost în dotarea ITB-ului erau asamblate pe șasiu Leyland, fiind importate pentru a demonstra deschiderea României comuniste în relațiile cu Israelul. Totul fiind făcut pe criterii politice, nu s-a ținut cont de cum se vor comporta în București. Din acest motiv, ITB-ul s-a pomenit cu patru variante de caroserie, câte două de la fiecare caroserier israelian, comun fiind doar șasiul și motorul.

Motorul Leyland avea 6 cilindri în linie, dispuși orizontal, 185 CP/136 kW, amplasat sub podea, în spatele primei axe, decalat în dreapta față de axul longitudinal al autobuzului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 23 Feb 2018 20:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Leyland pe Calea Victoriei, probabil cu ocazia devierii liniilor 32 si 32 barat, din cauza lucrarilor la Pasajul Universitatii. Aveau cumva statie la fostul teatru national? Sectorul carosabil din Str. Lipscani se pare ca era parcurs de aceste linii atat la dus cat si la intors, in acel rastimp.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 24 Feb 2018 01:22 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 79
Daca v-ati uitat la Iasul de altadata, o sa va placa si pozele astea. Tot din vizita Fulbright a Dl Prof Dan Hadaller din 1987 pana in 1988. Are ceva mai multe poze postate (si cred ca vor mai veni), asa ca postez siteul unde le puteti vedea.

https://www.facebook.com/DrHadaller/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 24 Feb 2018 01:40 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Autobuzul e fara calatori sau vreo cursa speciala - nu mai erau linii regulate de autobuz pe bd. 1848. Maxi-taxiurile nu erau afectate de schimbarile de linii, fiind considerate un sistem de transport secundar, de mica capacitate, asimilabil traficului auto general.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Feb 2018 18:37 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 81
Legat de poza "JAN 1988 Dr Hadaller.jpg" nu aș putea spune numărul de parc, dar de prin 88/89 (de cînd începusem să rețin numerele de parc), 7157 aparținea de Berceni. Asta nu înseamnă că n-ar putea fi. De exemplu, 7171 era inițial la Berceni (roșu), iar peste câțiva ani l-am văzut pe la Universitate (crem / portocaliu).

Încă un lucru: 7157 (ca majoritatea troleibuzelor de la Berceni) avea plasa de deasupra rezistențelor mai înălțată.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 27 Feb 2018 07:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Bul. Magheru, 1968.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 28 Feb 2018 03:24 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Tot de la Dr. Hadaller.
Maxi taxi (TV35) si taxi
Linia 504 Piata Operei - Intreprinderea Granitul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Jun 2018 14:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Anul 1971.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 18 Jun 2018 20:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Anul 1968.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Jul 2018 11:43 
Offline

Joined: Tue 29 May 2018 18:49
Posts: 10
În prima poză din penultimul grupaj, cu tramvaiul 10 circulând pe Cal. Griviţei între Gara de Nord şi Polizu se văd nişte copaci care din păcate azi nu mai există... ce înverzită era zona!

Autobuzele "Leyland" e posibil să fi luat foc din cauza cablajelor. Autoturismele britanice au avut la un moment dat probleme cu instalaţia electrică din cauza firmei producătoare, "Joseph Lucas" - companie pe seama căruia au apărut numeroase bancuri.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1684 posts ]  Go to page Previous  1 ... 53, 54, 55, 56, 57  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group