TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 22 Aug 2019 10:42

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 10:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48292
http://www.apropo.ro/cotidian/util/upda ... ni-3124051

Gasiti si un filmulet cu un troleibuz in probe pe tronsonul nou.

Ca urmare a finalizarii lucrarilor de extindere a retelei electrice de alimentare cu energie electrica pentru troleibuze, incepand cu data de 6 septembrie, linia 76 va functiona pe un traseu prelungit de la Piata Sudului prin Calea Vacaresti, Bulevardul Tineretului, Bulevardul Dimitrie Cantemir, pana la Piata Unirii. Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) intentioneaza sa prelungeasca aceasta linie pe traseul Piata Unirii - Universitate - Piata Romana - Piata Victoriei - Casa Presei Libere - Aeroportul Baneasa, mai ales ca troleibuzele sunt un mijloc de transport ieftin, ecologic si silentios.

Linia 76 a functionat si in anul 1981 pe traseul Piata Resita - Pta Sudului – Calea Vacaresti – Bulevardul Pionierilor (Tineretului) – Bulevardul Dimitrie Cantemir – Piata Unirii, cu intoarcere prin Splaiul Unirii – Calea Vacaresti.

Din luna iunie a anului 1986, insa, a circulat doar pana la Piata Sudului, venind de la Piata Resita. Si liniile 73 (Cap linie - bulevardul Obregia) si 74 (cap linie - strada Turnu Magurele) au fost scurtate pana la Big Berceni, un traseu foarte mic tinand seama ca sunt doar 5 (cinci) statii pe tot traseul, exclusiv in cartierul Berceni.

Liniile 73, 74 si 76 reprezinta modelul impus de Nicolae Ceausescu de a avea trasee locale de troleibuz. El dictase ca, in Bucuresti, sa se faca transport in comun intre cartiere si sectoare numai cu metroul si maxi taxi. Troleibuzele urmau sa fie mentinute numai in interiorul cartierelor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 11:23 
E drept ca eu am "masurat" frecventa de dimineata, pe la 6:30 - 8:00. Ma bucur sa aud ca macar frecventa va fi cat de cat normala. Incerc sa fac si poze, daca am ceva timp azi.

Tehnologia utilizata la catenara liniei permite 80 km/h, cu incrucisari si macaze de 50 km/h. Nu stiu care sunt parametrii constructivi ai lucrarii din Bucuresti, dar tehnologia permite.

Sunt insa sigur ca e mai degraba o masura de preventie pentru prima sau primele zile, pana cand si practica ofera confirmarea ca totul e ok si ca se poate circula normal.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 13:48 
Iata ca am si verificat: pe tot traseul nou se circula "linie" cu 25 km/h. Ba chiar cu doar 20 km/h la viraje, fie ele largi si incrucisari. Cate un sofer "curajos" sprinteaza la 30 km/h. Dar in rest, foarte lent.

De asemenea, pentru ca tot am avut treaba prin zona, am cronometrat intervalele de succedare. Asa cum am zis, intre 5' si 12'. Deci astazi 76 circula lent si rar.

Statia de capat de la Unirii a fost amenajata dupa bucla de intoarecere, in dreptul iesirii din Pasajul Unirii, pe sensul de mers spre Berceni.

Am remarcat si ca aproape toate troleibuzele de pe 76 de azi au randunici noi la captatoare. Sunt insa si exceptii, de exemplu 5246.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 14:00 
Am mers cu masina in spatele unui troleibuz pe Bd. Marasesti. Desi in timpul probei pe acelasi sector a mers cu aprox. 50km/h, azi, pe acest parcurs abia a atins 30km/h.
La intoarcere, un troleibuz stationa la Piata Unirii, chiar in noua bucla, iar troleibuzul urmator s-a intalnit cu cel anterior celui stationat abia la Palatul Copiilor.
Intr-adevar intervale jenante. La P-ta Sudului, erau foarte multi oameni care asteptau la fosta statie de urcare pe 76. Nu stiau ca nu mai intoarce acolo. De pe placuta este sters, insa puteau sa puna un anunt imprimat...
Culmea ironiei, si 54 circula mai bine decat 76!!! Am stat la Abator sa astept pe cineva, iar intervalul mediu la 54 a fost de 8 minute, la 76 cam de 11. :x
Nici nu vreau sa ma gandesc ce o sa fie luni dimineata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 21:00 
Troleibuz la capatul de la Unirii si poporul uimit de aparitie :P


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Sep 2008 00:46 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
Am mers si eu cu 76 pe la pranz, sa-l incerc pe noul traseu - Primul venit a fost 5225, dupa ce acesta a plecat din bucla a mai venit altul dupa el. Prima impresie a fost de taraiala, insa tot drumul pana la capat a durat 26 de minute si de la Piata Sudului s-a umplut. Tare sunt curios ce se intampla dupa ora 21.30 cand incep sa se retraga, probabil intre capete se fac si 15-20 de minute, daca nu e lume in statii, goneta de la Tineretului si pana la Piata Sudului. Ar fi fost frumos sa introduca Irisbusuri. Nu vreau sa stiu cat se face la ore de varf in zile lucratoare, pe putin 45-60 de minute.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Sep 2008 21:01 
Cu ocazia prelungirii lui 76 la Piata Unirii au mai disparut ture din 73 si 74. E jalnic pe Emil Racovita, mai ales ca si 312 merge la 12-17 minute :evil:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Sep 2008 10:39 
pai ar fi fost de mirare ca RATB sa faca ceva fara sa strice altceva; atita timp cit vor ramine la conducere aceeasi idioti care stiu doar cum sa imparta in mod diferit pe linii acelasi numar de vehicule, nu cred ca ne putem astepta la o schimbare in bine in transportul public; ar trebui sa iasa in fata sa explice de ce fac asemenea magarii pentru ca nu demult sa laudau cu achizitionarea de noi mijloace de transport, care de fapt nu se vad in trafic, vorba primarului, le tin prin depouri


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Sep 2008 13:17 
Lucrarile la retea continua, pana la sfarsitul lui octombrie se vor schimba toate elementele speciale pe vechea retea din berceni - macaze, separatoare etc. Nu se schimba fir, stalpi, prinderi, console. Abia dupa aceasta modificare se va putea trece pe reteaua din berceni la utilizarea miezului de grafit la captatoare.

Urmeaza si urmatoarea etapa a extensiei - Unirii > Romana, se doreste ca pana in vara lui 2009 sa fie finalizata si aceasta iar odata cu sosirea noilor troleibuze sa fie prelungita si linia 74. 73 probabil ramane ultima prelungita. Odata cu aceasta liniile 70 si 92 trec la Dep. Berceni. Se doreste ca Bujoreni si Berceni sa ramana cele mai importante si mari depouri cu parc de peste 150 troleibuze iar Vatra si Bucurestii Noi sa ramana depouri secundare cu parc de pana la 60 troleibuze.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Sep 2008 13:56 
Daca
Marian Andrei wrote:
nu se schimba fir, stalpi, prinderi, console

pe Obregia atunci mai bine ca
Quote:
73 probabil ramane ultima prelungita
Asa cum arata reteaua acolo* in acest moment troleibuzul nu poate concura cu 313.. decat cand acesta ramane prins in ambuteiaje in centru :twisted:

* - ceea ce determina viteza mica in curba bulevardului si imposibilitatea de a depasi masinile parcate aiurea in fata restaurantelor de la Mladinovici si a bancilor dintre Mladinovici si Racovita.

Si ca o nota, ar trebui sa raman totusi niste linii scurte in cartier la orele de varf. Cel putin la ora 9 dimineata 313 ramane pe jumatate gol la Big. 76 sta si mai rau - abia daca sunt ocupate scaunele; iar pe sensul de intoarcere se intampla sa circule chiar goale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Sep 2008 22:43 
Deocamdata ar trebui convinsa lumea sa foloseasca si 76le din centru, nu de putine ori am vazut faze gen un 381 in care se calcau in picioare se urce pe traseul comun cu troleibuzul, iar in troleibuz daca erau 5 persoane. :roll: Asa ca e o masura si buna si rea scoaterea de ture din 381.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Sep 2008 22:46 
381 a fost express, si inca se comporta ca atare. 76 nu e, si nici nu va fi 8-| . D-aia prefera oricine pe 381, mai ales ca se pare ca merge mai repede. Asta era motivul, printre altele, sa NU il prelungeasca tocmai pe 76, ci pe 74, fiind linia cea mai putin dublata de autobuze. Iar pe 312 sa-l fi trimis pe Vacaresti + Splai/Mircea Voda. Ce ti-e si cu ganditul asta 8-| :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Sep 2008 22:48 
Cu viteza s-a rezolvat, au mai luat minute din cursa astfel incat viteza medie sa fie undeva la 40kmh intre statii fata de 20 cat este acum. Daca troleibuzul era DAC mai intelegeam da chiar asa de fitze a ajuns lumea de nu se mai urca in altceva decat in Mercedes :P


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Sep 2008 23:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 259
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Din pacate se manifesta si aici obisnuinta calatorilor cu un mijloc de transport. Totusi sa privim si partea mentionata aici in treacat:
1) 381 are mai putine statii deci are macar un mic avantaj pe traseu
2) troleibuzul Ikarus 415 si nici Irisbus nu se compara sub nici un chip cu Mercedes Citaro, nici nu mai vorbesc de Citaro2

In final, daca se dorea ca troleibuzul sa aiba intr-adevar o atractivitate mai mare trebuia ca:
1) sa aiba o frecventa mai buna decat 381 (si la 8 minute interval, sigur nu are troleibuzul 76 un atu)
2) sa asigure un grad mai ridicat de confort (nu tocmai usor cand ai Ikarus si Irisbus)
3) sa ofere o capacitate mai mare de transport (ceea ce s-ar fi putut realiza)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Sep 2008 23:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
fider wrote:
1) sa aiba o frecventa mai buna decat 381 (si la 8 minute interval, sigur nu are troleibuzul 76 un atu)

Subscriu.

fider wrote:
2) sa asigure un grad mai ridicat de confort (nu tocmai usor cand ai Ikarus si Irisbus)

In Occident, confortul se traduce, in primul rand, prin viteza de deplasare, lipsa aglomeratiei, curatenia in vehicul etc., ceea ce, combinat cu tarifele enorme de la parcari, determina locuitorii unei zone sa foloseasca transportul in comun. De ce nu e usor sa asiguri un grad ridicat de confort cu Irisbus sau cu Ikarus?! Poate doar pentru ca, la romani, inca este situatia in care marca vinde produsul, nu conteaza performantele. Se poate aplica asta si la mijloace de transport in comun... calatorii prefera sa stea inghesuiti ca sardelele intr-un Citaro doar pentru ca scrie Mercedes pe el si e nou, chiar daca spatiul interior nu e foarte bine gestionat (comparativ cu Ikarus 415T), se misca incet si nu au aer conditionat.

fider wrote:
sa ofere o capacitate mai mare de transport (ceea ce s-ar fi putut realiza)

Da, s-ar fi putut realiza, dar s-a preferat sa se caseze en-gors toate articulatele, care ar fi putut ramane macar pentru un, sa ii zicem, 77. Piata Sudului - Piata Resita. Dar aici iara intervine chestia cu pomul laudat, pardon, cu marca laudata, chestie prezentata la punctul anterior.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Sep 2008 14:41 
Pana una alta inca o bila neagra liniei 76.
Din cauza mizeriei de targ Castanilor, multi dobitoci parcheaza complet aiurea mai ales sambata.
Astazi de la ora 13:00 si pana la 13:45 a fost blocaj vis-a-vis de arhivele Bucurestiului (in dreptul unei intrari in celebrul targ) din cauza unui handicapat care s-a gandit sa isi lase masina perpendiculara pe bulevard.
Troleibuzele liniei 76 nu au mai putut trece (desi catenara nu este montata chiar pe margine) si s-a format in 45 de minute o coloana de 8 troleibuze (din cele 14 ture aferente unei zile de sambata). In final a aparut militienii si au inceput sa picteze amenzi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Sep 2008 15:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48292
Aici e topicul referitor la infrastructura.

Pentru proasta masura legata de prelungirea traseului 76, concomitent cu marirea nepermisa a timpilor de asteptare din statii, aveti acest topic: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1858&start=0

Dupa o saptamina, dupa ce imi veti spune ce se intimpla pe linia prelungita, ne vom adresa primariei. Sa ia masuri urgente. Eventual pentru infiintarea unui traseu nou, sau prelungirea lui 74 si revenirea lui 76 pe traseul initial, grabirea procedurilor pt. achizitionarea unor troleibuze noi care sa SUPLIMENTEZE (nu sa INLOCUIASCA) parcul de vehicule.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 May 2009 16:26 
Deocamdata proiectul este in pauza, urmatoarea etapa este pana la Universitate si apoi Romana. Mai departe de Romana se pare ca nu se va mai face. Totusi nu exista un timeline al evolutiei acestei lucrari, cel putin anul acesta.

P.S. Acelasi lucru valabil si pentru licitatia de troleibuze, intai tramvaie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Jun 2009 16:32 
Urmatoarea etapa este pana la Universitate si mai departe la Romana. Dar fondurile sunt blocate momentan. De la Romana insa probabil va mai dura ceva pana se va trece de Victoriei, nu vor sa treaca cu retea eletrica prin piata Victoriei.
Ca perspectiva ar fi in 1-2 ani in functie de cum vin banii se va ajunge in Romana iar mai departe, daca se va face sigur nu va ajunge mai departe de Presei. Oricum mai departe de Victoriei nu stiu cat ar renta (de parca 76le actual renteaza :lol: ).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Jun 2009 16:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48292
Ce fonduri sunt blocate?

Exista vreun studiu aprobat de catre Primarie/CGMB?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Jun 2009 17:07 
Fondurile pentru realizarea lucrarilor pana la Romana, pana unde este si proiectul concret.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Jun 2009 17:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48292
Cine asigura fondurile? Primaria? Sau RATB?

Fondurile sunt blocate sau nealocate?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group