Mihai wrote:
Brassovia wrote:
Initial, se dorea ca Bd. Brancoveanu sa devina axul principal al cartierului, si a fost prevazuta legatura directa dintre acesta si Cantemir, pe un viaduct spectaculos pe deasupra parcului. Dupa construirea Salii Polivalente, acest proiect a cazut in dizgratie. Aceasta prelungire a axei nord-sud ar fi rezolvat mult mai direct accesul in Berceni, fara suprasolicitare pe Vacaresti si Serban Voda.
Initial, cand?! Parcul Tineretului ( ex-Pionierilor, ex-Cantemir, ex-Cocioc) a fost construit in anii 1965 - 1974, prin sistematizarea Mahalalei Cocioc. In acelasi timp s-a fondat actualul cartier Tineretului si s-a construit prelungirea Bulevardului Cantemir pana la strada de acces spre Sala Polivalenta. La acea vreme si actualul Brancoveanu si actuala Cale Vacaresti erau simple stradute de mahala.
Polivalenta s-a construit in 1974, in vreme ce sistematizarea din zona Brancoveanu s-a facut in anii '80, mult dupa ce Parcul si Sala Polivalenta erau functionale.
Exista, intr-adervar, un plan de unire a intersectiei Brancoveanu cu intersectia Tineretului - Vacaresti printr-un bulevard care sa coboarea pe langa Parcul Tineretului.
Deci, din nou, ce viaduct spectaculos sa se fi facut peste parc si de ce?! N-am auzit niciodata de aceasta idee fantezista.
Blocurile de pe Tineretului-Trestiana s-au finalizat la sfarsitul anilor 70, in timp ce intr-adevar parcul exista de multa vreme. Eu vorbesc despre un proiect din anii 60, de pe vremea cand Gheorghiu-Dej "taia" Magistrala Nord-Sud (devenita Cantemir),
realizata doar partial. Aceasta magistrala trebuia sa traverseze zona parcului si sa continue pe Brancoveanu. De aceea partea veche, din anii 60-70, a acestui bulevard (partea sudica) este atat de lata si generoasa (trebuia sa aiba sensuri de circulatie cu cate 2-3 benzi separate de un scuar verde lat pe zona mediana). Au existat mai multe variante ale acestei strapungeri,
inclusiv aceea a unui viaduct, pentru a nu se distruge unitatea Parcului Tineretului. Ulterior, dupa ce s-a construit Sala Polivalenta, s-a renuntat la completarea magistralei cu acest tronson, datorita costurilor mari. Bulevardul Pionierilor a fost gandit doar ca o artera locala (de aici ingustimea sa), dar a devenit foarte circulata in lipsa continuarii proiectului amintit.
Poate intr-o zi se va relua aceasta lucrare, care ar aduce multe avantaje. Din pacate, intre timp insa s-a reconstruit partea nordica a Bulev. Brancoveanu mult mai meschina si inghesuita decat era gandit initial.