TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 26 May 2020 04:17

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Jul 2008 17:30 
Licitatie-licitatie, dar nu inseamna ca respectivul constructor face ce vrea.

Inainte sa-si primeasca banii, un reprezentant al contractantului - Primaria Municipiului Bucuresti si un reprezentant al beneficiarului - RATB, trebuie sa semneze de receptia lucrarilor. Adica sa gireze calitatea lucrarilor si conformitatea cu caietul de sarcini.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Jul 2008 19:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49487
Am solicitat Primariei Generale (in baza Legii privind accesul la informatiile de interes public) sa ne transmita Proiectul Tehnic de Executie al lucrarii de introducere a retelei de troleibuze Berceni -Unirii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Jul 2008 19:24 
Cred ca raspunsul il vei primi cel mai devreme in 30 zile...adica atunci cand reteaua va fi cam gata :roll: . Deja mai sunt 6 saptamani pana la inaugurare si probabil vreo 4 pana la finalizare si probe.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 18:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49487
Silviu Sintea wrote:
Am solicitat Primariei Generale (in baza Legii privind accesul la informatiile de interes public) sa ne transmita Proiectul Tehnic de Executie al lucrarii de introducere a retelei de troleibuze Berceni -Unirii.


Am primit un raspuns (prin posta) cum ca solicitarera mea va fi analizata, urmind a primi raspunsul in termenul legal.

In data 22 iulie 2008 - GABI FLOREA din Directia Asistenta Tehnica a raspuns pe siteul pmb.ro: Urmare solicitarii dumneavoastra nr. 752454/22.07.2008 inregistrata la Directia Asistenta Tehnica si Juridica a CGMB sub nr.2822/22.07.2008(289/L), va comunicam ca aceasta a fost transmisa la Directia Juridic,Contencios,Legislatie , Prefecturii Municipiului Bucuresti, precum si Primariei Sectorului 1- Comisia de aplicare a Legilor Fondului Funciar, urmand sa primiti raspuns in termen legal. Consilier Juridic Liliana Miu

Raspunsul este gresit. Ce sa caute solicitarea mea la Fondul Funciar? Am retransmis cererea mea, primind pe mail raspunsul:

Urmare e-mail-ului dvs. nr.116 ref. la cererea 1343, iregistrat la Directia Asistenta Juridica a C.G.M.B. cu nr. 3108-323L/07.08.08, va facem cunoscut ca solicitarea dvs. a fost transmisa spre analiza si raspuns Directiei Transporturi, Drumuri, Sistematizarea Circulatiei dn cadrul aparatului de specialitate al Primarului General, urmind sa primiti raspuns in termenul prevazut de art. 7 alin. 1 din Lg. Nr.544/2001 si anume maxim 30 zile. Floarea Dinu.

De nu primesc proiectul, sa vezi atunci suparare pe mine!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 18:52 
Oricum lucrarea este de o calitate slaba, console prinse nu stiu cate tevi si tot curbate.
Iata cum arata zona Piata Sudului, reteaua de tramvai este gata, s-au facut si probe, urmeaza punerea in functiune zilele astea.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 18:53 
Pe Vacaresti sunt puse toate consolele si firul de contact.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 18:56 
Intrarea spre Tineretului este infricosatoare, console prinse in diverse moduri si cu diverse grade de curbare...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 19:00 
Pe Tineretului pana in zona Palatul Copiilor este pusa toata reteaua, mai ramane de prins cablul apoi pana la Sincai sunt puse toate prinderile si consolele. Pe Cantemir pana la capatul de la Unirii sunt prinderile si urmeaza sa apara consolele.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 19:01 
In intersectia de la Sincai au aparut niste scuaruri...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 19:02 
In final, Luxtenul a inceput sa faca sapaturile pentru cablurile retelei de iluminat prin trotuarul refacut complet vara trecuta si prin pistele de biciclete facute acum...3 saptamani :roll:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 19:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3422
Nu se pot spune decat trei cuvinte: PE-NI-BIL. :lol: :? :x

Dupa 59 de ani de experienta a retelelor de troleibuz in Bucuresti, iata unde s-a putut ajunge. Oare nu mai exista nici un inginer care sa stie sa calculeze dimensionarea unei bare supusa la incovoiere, adica ABC-ul rezistentei materialelor, sau este vorba de nerespectarea proiectului (adica furt la drumul mare)? Astept cu nerabdare ziua in care acest proiect din bani publici ne va fi facut public... Sper sa mai am zile pana atunci.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 19:09 
Pentru Tineretului cel putin le dau solutia ca sa elimine 3 rele:
- consolele
- tunderea copacilor pentru montarea iluminatului
- un iluminat eficient al soselei

Solutia = un sistem pe traversee care sa sustina atat reteaua de troleibuz cat si lampi pentru iluminat care sa nu fie distorsionate de copaci.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 19:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7893
De fapt, stalpii nici nu ar avea ce sa caute pe partea cu blocurile. Traverseele se puteau lega de stalpii de pe partea cu parcul si de blocurile din zona.
Am stat 3 saptamani in Austria. Pe nicaieri nu am vazut stalpi in oras (!!!!), cu exceptia zonelor unde nu existau cladiri. Erau cate 2 randuri de traversee, cele de mai jos sustinand retelele de tramvai si troleibuz, iar celelalte, montate cam 30cm mai sus, sustinand lampile de iluminat. Acestea din urma erau fie cate una pe fiecare traverseu, exact deasupra mijlocului strazii, ori cate 2 pe traverseu, deasupra mijlocului fiecarui sens de pe strada (pentru strazile mai largi). Acolo unde nevoia impunea stalpi (indiferent de tipul lor), acestia erau cat mai bine ,,dositi" intre copaci, eventual aveau si iedera pe ei sa nu strice imaginea zonei.

Atasez o poza din Salzburg... din pacate nu prea reusita, fiind decupata dintr-o poza mai mare. Va rog sa observati ca stalpii, plasati intre copacii de pe marginea drumului, sunt foarte greu de vazut de pe drum... practic, daca nu ar exita consolele respective nici nu ai stii ca sunt stalpi acolo.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 19:49 
Si poate insala poza. Dar consolele din Salzburg par mai groase. O sectiune mai mare inseamna o rezistanta mai buna la incovoiere. Asta sa fie secretul monstruozitatilor de pe Tineretului?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 20:00 
Nu insala poza, chiar sunt mai groase consolele austriece. :wink:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Aug 2008 12:24 
Azi lucrarea era avansata, reteaua este prinsa in toata zona intersectiei de la capatul lui 133 si Tineretului. Pe Tineretului se pregatea prinderea firului de contact.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Aug 2008 12:27 
Cam aiurit sistemul de prindere pe unele locuri cu console, pe altele cu traverseu. :roll:
Am constatat ca o parte din console au fost intreptate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Aug 2008 12:29 
Pe Cantemir se lucra azi la montarea consolelor cu 2 echipe.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Aug 2008 22:06 
Trole Man wrote:
Ce ma nedumireste inca (da poate se rezolva) este de ce au pus console si nu traversee la intersectia Caii Vacaresti cu Mihai Bravu. Practic acolo firul trece prin locul unde stationeza la cap (usor fortat) autobuzele liniei 133. Mi se pare o solutie barbara ce ridica din start un mare handicap troleibuzelor. Adica dupa ce ca le obligi sa vireze stanga din extrema dreapta, mai trebuie sa depaseasca si niscaiva autobuze. Alo! Selectia benzilor a luat-o cineva in calcul?

Evident ca jubilez cand vad ca s-a renuntat la console acolo. Nu inteleg de ce ele trebuie puse ca apoi sa fie demontate (cum s-a intamplat la Bucur Obor - inlocuite cu unele mai lungi, apoi la intersectia Carol-Mosilor - disparute, prouneau un traseu fantoma). Totusi cred ca s-a aplicat o jumatate de masura. Daca tot au pus traversee se putea merge cu firul inca vreun metru si ceva mai spre banda 3, iar inchiderea curbei sa se faca putin mai strans folosind pe deplin avantajele acelui montaj cu sanii. Sincer nu prea ii vad rostul. Pentru doua traversee... Ca idee uite doua linkuri unde apar niste sanii care chiar par utile, nu aruncate prin aer. 1 , 2


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 11:38 
Duminica dimineata aparuse si incrucisarea tb-tw la intersectia Vacaresti - Mihai Bravu. Este ca cea de la capatul lui 92.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 19:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49487
Silviu Sintea wrote:
Am solicitat Primariei Generale (in baza Legii privind accesul la informatiile de interes public) sa ne transmita Proiectul Tehnic de Executie al lucrarii de introducere a retelei de troleibuze Berceni -Unirii.


Am primit azi pe mail:

Urmare e-mail-ului dumneavoastră nr. 116/2008 înregistrat la Primăria Municipiului BucureÅŸti cu nr. 757110/2008 ÅŸi la DirecÅ£ia AsistenÅ£ă Tehnică ÅŸi Juridică a CGMB cu nr. 3108/2008 vă facem cunoscut că solicitarea dumneavoastră iniÅ£ială transmisă prin e-mail nr. 1343 a fost transmisă DirecÅ£iei Transporturi Drumuri Sistematizarea CirculaÅ£iei, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului General. Ulterior direcÅ£ia mai sus menÅ£ionată a transmis solicitarea dumneavoastră RATB, care a răspuns prin adresa nr. 189778/05.08.2008. Facem precizarea că răspunsul RATB a fost transmis prin poÅŸtă la adresa indicată de dumneavoastră.

Mariana PerÅŸunaru


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 22:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3422
Pai inteleg din cele anterior postate ca nu RATB-ul construieste aceasta retea, ea doar o va exploata dupa receptie, beneficiar fiind Mun. Bucuresti iar constructorul fiind ales prin licitatie. Proiectul retelei nu il poate face public decat beneficiarul.

O fi vreo aruncare a pisicii peste gardul vecinului sau mi se pare mie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 22:26 
Proiectul este facut de RATB. Executia si solutia de executie este adusa de constructor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 23:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3422
Marian Andrei wrote:
Proiectul este facut de RATB. Executia si solutia de executie este adusa de constructor.

Solutia de executie este de fapt proiectul tehnic, unde trebuie sa existe si calculul de dimensionare a consolelor, in functie de lungimea lor, de otelul folosit si de sectiunea tevii. Coeficientii de siguranta din calcul ar fi trebuit sa excluda categoric posibilitatea deformarii sub propria greutate sau sub sarcina. Sigur ca amplasamentul in teren a fost studiat de RATB si comisia de circulatie, dar nu asta este faza care intereseaza.

Oricum, acele consolidari facute ad-hoc dupa ureche sunt tot atat de ilegale ca si barele insuficient dimensionate. Intr-o asemenea situatie, trebuia oprita lucrarea, demarata o expertiza si apoi stabilite solutiile tehnice ce se impun. Daca de exemplu otelul nu este corespunzator sau sectiunea sa prea redusa, este posibil sa nu fie suficiente acele carpeli, sau chiar sa apara necazuri si mai mari in timp.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 18:32 
Iata si incrucisarea de la Tineretului-Vacaresti.
Intre Sincai si Unirii sunt puse aproape toate consolele.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 22:26 
Brassovia wrote:
Marian Andrei wrote:
Proiectul este facut de RATB. Executia si solutia de executie este adusa de constructor.

Solutia de executie este de fapt proiectul tehnic, unde trebuie sa existe si calculul de dimensionare a consolelor, in functie de lungimea lor, de otelul folosit si de sectiunea tevii.

Sa inteleg ca pozitionarea consolelor prin locuri aiurea e rezultatul executantului si al proiectului sau de executie?
Al doilea mic comentariu. Consolele astea 'arc' nu sunt din otel. Grosolan spus sunt dintr-un plastic armat cu ceva metal, insa nu stiu de ce soi. Oricum sunt pline, nu 'tevi'. (Si dupa cum s-a demonstrat pe aici sunt mai subtiri decat cele folosite pe retele serioase. Probabil si din economie.)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 22:31 
Si o problema legata de separatorul de mai sus, mai tarziu dupa poze am trecut si cu tramvaiul pe sub acesta. Trecerea s-a soldat cu un zgomot urat si o decuplare brusca a automatului cu o recuplare la fel de brusca. Sper ca a fost doar o intamplare si nu va fi mereu asa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 22:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49487
De aceea am cerut si eu Proiectul de Executie. Sa vad cum de isi permite constructorul azi sa monteze o consola, maine sa o inlocuiasca cu traverseu de sirma, etc., etc.
Acelasi lucru se intimpla la Medias, sint montate console pe pozitii "nefiresti", fara a respecta vreo norma tehnica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 22:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3422
Normal ar fi trebuit sa aiba un proiect care sa prezinte in detaliu fiecare tip de rezolvare distincta, si sa arate la fiecare stalp care rezolvare se aplica. Dar suntem tara unde totul e posibil, chiar si sa se execute o lucrare fara nici un fel de proiect.

Daca consolele sunt din plastic+armatura, acest tip de material trebuie sa fie omologat si sa aiba un caiet de sarcini pe care proiectantul e obligat sa le respecte. Din moment ce s-au curbat, e clar ca ceva nu s-a respectat. Insa carpeala nu e o solutie, asta am vrut sa subliniez. Mai ales ca e o retea noua, si conteaza mult aspectul si pentru imaginea troleibuzului ca mijloc de transport, si pentru viitorul acestuia, oricum periclitat deja.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 23:17 
Marian Andrei wrote:
Si o problema legata de separatorul de mai sus, mai tarziu dupa poze am trecut si cu tramvaiul pe sub acesta. Trecerea s-a soldat cu un zgomot urat si o decuplare brusca a automatului cu o recuplare la fel de brusca. Sper ca a fost doar o intamplare si nu va fi mereu asa.

Zgomotul ar putea fi accidental. Poate crestetul saniilor 'scoverga' nu pica fix pe fir si atunci evident ca se mai inalta putin si lovea firele de troleibuz. De aceea mi se par mai bune saniile plane ca la orige pantograf vestic. Cat despre decuplare, evident sectiunea mediana e izolata, asa ca tramvaiul ramane fara curent. Prin alte parti au preferat totusi sa izoleze firele de trolebuz, ca acesta sa treaca din inertie. Singura varianta cu alimentare continua pentru tramvai si troleu o reprezinta incrucisarile oblice denivelate (dar oarecum fragile) gen K+M (13 Septembrie - Antiaeriana, Razoare...)


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group