TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 11:55

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 235 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 15:12 
Brasovia, nu exagera, nu poti comparara ce se intampla in Brasov cu ce e in Bucuresti. Aici intradevar sunt interese, primarul trebuie neaparat sa scoata un comision din ce modernizeaza, si cum comisionanele vin de la firmele proaste, lucrarile ies prost. Dar asta NU inseamna ca vrea cineva sa scoata sau sa defavorizeze infrastructura de transfort din oras. NU!! Cu parcul rulant e altceva, ca vor de afara, unde e comisionul gras. Dar toate liniile se vor moderniza. Clar!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 16:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
bogdan_buc wrote:
Dar toate liniile se vor moderniza. Clar!


Si la ce bun??? Ca tot 1 tramvai la juma' de ora va circula pe ele!!!! De ce crezi ca maxi-taxi-urile circula pline pana la refuz?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 17:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
bogdan_buc wrote:
Brasovia, nu exagera, nu poti comparara ce se intampla in Brasov cu ce e in Bucuresti. Aici intradevar sunt interese, primarul trebuie neaparat sa scoata un comision din ce modernizeaza, si cum comisionanele vin de la firmele proaste, lucrarile ies prost. Dar asta NU inseamna ca vrea cineva sa scoata sau sa defavorizeze infrastructura de transfort din oras. NU!! Cu parcul rulant e altceva, ca vor de afara, unde e comisionul gras. Dar toate liniile se vor moderniza. Clar!

Doresc din tot sufletul ca eu sa ma insel. Sa ai gura de aur cand spui "toate liniile se vor moderniza" sau "se aduc vagoane din afara". Nu este vorba de asemanare cu Brasovul, sunt convins ca nimeni nu doreste desfiintarea totala a tramvaiului in Bucuresti. Romanul are insa o vorba: boala lunga, moarte sigura. De asta ma tem. Exista un prag critic pe care daca-l depasesti nu mai ai ce salva. Repet, este vorba doar despre anumite linii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 18:39 
Aveti amandoi dreptate. Dragos zice corect ca degeaba modernizeaza liniile cand nu avem parc; asta am zis si eu pana la urma 8-| . Dar macar avem infrastructura. E cam ca teoria formelor fara fond: organizam infrastructura, ca se va ridica si parcul pe masura, PANA LA URMA (sper sa apuca asta :? ).
Iar Brassovia, e posibil, totusi, ca unele linii secundare sa aibe o soarta trista, ce-i drept au scapat astia de linii de tramvai cum ar fi 1, 37, etc, dar n-am avut pana acum un caz de cand cu linia de pe Berthelot, sa renunte la un segment intreg de linie odata cu modernizarea. Si nu cred ca o vor face totusi. Desi unele segmente precum cea de pe Gloriei sau de la CET Vest nu cred ca vor prinde vreo modernizare prea curand, mai degraba vor fi lasate asa, decat sa se renunte la ele.
Recunosc, zic din auzite, si mai ales din incredere in orasul asta, care nu e CHIAR atat de varza (ignor conditiile groaznice de trafic 8-| ... d-aia si ador tramvaiul, separat de trafic bineinteles)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 18:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Pe mine a ajuns sa nu ma mai mire nimic. Si nu de azi, de ieri.

Am asistat cu multi ani in urma in Bucuresti la un fapt incredibil.
Dupa ce tocmai a fost modernizata pe intreaga lungime fosta retea de tramvai de pe actualul Iuliu Maniu (de fapt s-a operat o refactie completa, inclusiv construire de refugii noi), nu stiu daca a apucat sa functioneze cateva luni si a fost desfiintata. Atunci s-a mutat linia de tramvai pe Bd. Timisoara, in locul celei de troleibuz, si viceversa. Probabil fiind terminat metroul, un cap luminat a zis ca nu se poate doua tipuri de transport pe sine pe aceeasi strada. Dar linia tocmai fusese reconstruita!!! O atare absurditate e greu sa fie intrecuta.

Romania, mai mult ca SUA, tara tuturor posibilitatilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 19:28 
Poveste veche, e detaliata pe undeva pe aici pe forum.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 20:19 
Brassovia wrote:
Dupa ce tocmai a fost modernizata pe intreaga lungime fosta retea de tramvai de pe actualul Iuliu Maniu (de fapt s-a operat o refactie completa, inclusiv construire de refugii noi), nu stiu daca a apucat sa functioneze cateva luni si a fost desfiintata.
Vom repeta, dar merita: asta nu e nimic ca au desfiintat-o, dar n'au luat tramvaiele din depoul Militari si au pus sinele la loc ca sa le ia.
Cred ca au meritat totusi gloantele alea in '89 in iubitii conducatori, dar nu si cei care le-au tras si cei care au ordonat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Dec 2007 16:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Tom wrote:
Cred ca au meritat totusi gloantele alea in '89 in iubitii conducatori, dar nu si cei care le-au tras si cei care au ordonat.

Eu as fi preferat totusi ca inainte de glont sa-i mai lase o vreme sa vorbeasca. Daca spui ca meritau glontul, ce merita urmasii lor (intr-ale cleptocratiei)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Dec 2007 14:34 
Se pare ca istoria se repeta din cand in cand. S'a inlocuit un rau cu un rau mai rau. La fel ca si raul precedent, are si parti bune, dar tot rau este. Asa ca daca precedentul merita gloante, actualul merita sanctiuni ca pe vremea precedentului precedentului: Siberia, canalul. V-ar place un videan dand la sapa la metrou?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 14:27 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 29
Pe Sos. Oltenitei au inceput montarea de sine, intre Bd. Brancoveanu si City Mall.

Cu ocazia asta am vazut si eu ca, mai nou, se asfalteaza pe SUB sinele de tramvai. Dumnezeu stie care-i rostul, probabil e un nou procedeu tehnologic al carui sens nu il inteleg eu...Sau poate nu e asfalt, poate doar mi se pare mie.


Deasemenea, s-au montat stalpi noi in gropile imense sapate saptamanile trecute. Toata treaba a fost facuta in bataie de joc, namolul ramanand cu saptamanile pe trotuare. Chiar si acum daca mergi pe jos te umpli de mizerie. Sanatate si numa' bine primarilor :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 14:37 
crz wrote:
Pe Sos. Oltenitei au inceput montarea de sine, intre Bd. Brancoveanu si City Mall.

Cu ocazia asta am vazut si eu ca, mai nou, se asfalteaza pe SUB sinele de tramvai. Dumnezeu stie care-i rostul, probabil e un nou procedeu tehnologic al carui sens nu il inteleg eu...Sau poate nu e asfalt, poate doar mi se pare mie.



Asa au facut si pe Mosilor! Nici eu nu ii inteleg de ce toarna astfalt in loc de beton sub sine.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 14:51 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 11:25
Posts: 53
Location: Sector 1 Bucuresti
o sa vedeti la anu cand s-or apuca iar de "modernizare" :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 15:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
RobertC wrote:
Asa au facut si pe Mosilor! Nici eu nu ii inteleg de ce toarna astfalt in loc de beton sub sine.

La construirea tramvaiului din Brasov s-a experimentat pentru prima data turnarea de asfalt sub calea de rulare. Rezultatul in timp a fost dezastruos, dar acum poate exista tehnologii mei noi. In caz contrar, planeitatea liniei se va duce naibii rapid, din cauza apei care se infiltreaza si a fenomenului de inghet-dezghet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 16:33 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Ce au pus ei sub sine nu este asfalt ci un fel de izolatie, foile de material avand culoare si textura asemanatoare asfaltului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 19:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Nu, este chiar asfat, care se pune peste acea folie. Insa este un asfalt de alta calitate... metoda a fost folosita si la linia 35, in dreptul statiilor si in intersectii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 21:57 
La data de 7 decembrie 2007, lucrarile care vor afecta traseele de tramvaie RATB sunt:
- Sos. Stefan cel Mare si Bd.Iancu de Hunedoara - linii deviate: 34, 46; Circula linia naveta 634 si linia fantoma 31 la jumatate de ora
- Sos. Colentina intre Str. Ziduri Mosi si Pasaj Colentina - linii desfintate: 1, 21; Circula liniile naveta 621 si 667
- Sos. Colentina intre Str. Ziduri Mosi si Bucur Obor si Calea Mosilor - linie desfintata: 21; Circula linia naveta 667
- Pasajul Basarab (Sos. Grozavesti , Sos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu) - linii desfintate: 2, 11, 12, 35; linii deviate: 44 circula pana la Cal. Plevnei; Circula linia naveta 635
- Sos. Oltenitei - linii desfintate: 1, 11, 17; linie deviata: 34 circula la Sura Mare prin Cal. Vitan si Nerva Traian; Circula liniile naveta 604, 611 si 615
- Intersectia Bd. Ion Mihalache cu Str. Dr. Felix - linii desfintate: 24, 42; linii deviate: 20 la P-ta Presei si 45 la Cart. Damaroaia; Circula linia naveta 620
- Str. Sf. Vineri - linii desfintate: 40, 56; linii deviate: 14 la Compl. RATB Titan si 55 la Republica; Circula linia naveta 640
- Intersectia Bucur Obor - linii deviate: 34 la Granitul, 36 intoarce prin Bd. Ferdinand - Sos Mihai Bravu - Sos. Iancului; linii desfintate: 5 si 16 (pentru ca nu traseu de acces / retragere); Circula liniile naveta 605 si 616


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Dec 2007 11:26 
La data de 12 decembrie 2007, lucrarile care vor afecta traseele de tramvaie RATB sunt:
- Sos. Stefan cel Mare si Bd.Iancu de Hunedoara - linii deviate: 34, 46; Circula linia naveta 634 si linia fantoma 31 la jumatate de ora
- Sos. Colentina intre Str. Ziduri Mosi si Pasaj Colentina - linii desfintate: 1, 21; Circula liniile naveta 621 si 667
- Sos. Colentina intre Str. Ziduri Mosi si Bucur Obor si Calea Mosilor - linie desfintata: 21; Circula linia naveta 667
- Pasajul Basarab (Sos. Grozavesti , Sos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu) - linii desfintate: 2, 11, 12, 35; linii deviate: 44 circula pana la Cal. Plevnei; Circula linia naveta 635
- Sos. Oltenitei - linii desfintate: 1, 11, 17; linie deviata: 34 circula la Sura Mare prin Cal. Vitan si Nerva Traian; Circula liniile naveta 604, 611 si 615
- Str. Sf. Vineri - linii desfintate: 40, 56; linii deviate: 14 la Compl. RATB Titan si 55 la Republica; Circula linia naveta 640
- Intersectia Bucur Obor - linii deviate: 34 la Granitul, 36 intoarce prin Bd. Ferdinand - Mihai Bravu - Sos. Iancului; linii desfintate: 5 si 16 (nu au traseu de acces/ retragere); Circula liniile naveta 605 si 616


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 19:26 
La data de 21 decembrie 2007, lucrarile care vor afecta traseele de tramvaie RATB sunt:
- Sos. Stefan cel Mare si Bd.Iancu de Hunedoara - linii deviate: 34, 46; Circula linia naveta 634
- Pasajul Basarab (Sos. Grozavesti , Sos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu) - linii desfintate: 2, 11, 12, 35; linii deviate: 44 circula pana la Cal. Plevnei; Circula linia naveta 635
- Sos. Oltenitei - linii desfintate: 1, 11, 17; linie deviata: 34 circula la Sura Mare prin Cal. Vitan si Nerva Traian; Circula liniile naveta 604, 611 si 615
- Str. Sf. Vineri - linii desfintate: 40, 56; linii deviate: 14 la Compl. RATB Titan si 55 la Republica; Circula linia naveta 640
- Intersectia Bucur Obor - linii deviate: 34 la Granitul, 36 intoarce prin Bd. Ferdinand - Mihai Bravu - Sos. Iancului


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Dec 2007 11:33 
Au si aparut probleme la curba de la stadionul Giulesti :


Attachments:
DSC07455.JPG
DSC07455.JPG [ 128.71 KiB | Viewed 5118 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Feb 2008 16:19 
La data de 1 martie 2008, lucrarile care vor afecta traseele de tramvaie RATB sunt:
- Sos. Stefan cel Mare, Bd.Iancu de Hunedoara, Sos. Mihai Bravu si Cal. Vacaresti - linii desfintate: 17, 34, 46; Circula linia naveta 634 intre Fluviului si Romprim
- Pasajul Basarab (Sos. Grozavesti , Sos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu) - linii desfintate: 2, 11, 12, 35; linii deviate: 44 circula pana la Cal. Plevnei; Circula linia naveta 635
- Sos. Oltenitei - linii desfintate: 11, 17, 34; Circula liniile naveta 611 si 634
- Str. Sf. Vineri - linii desfintate: 40, 56; linii deviate: 14 la Compl. RATB Titan si 55 la Republica; Circula linia naveta 640


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Feb 2008 19:02 
RobertC wrote:
Asa au facut si pe Mosilor! Nici eu nu ii inteleg de ce toarna astfalt in loc de beton sub sine.


Pe Vacaresti nu au mai pus nici un asfalt, au pus pietris si peste el toarna linia. :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Feb 2008 20:28 
Am vazut si eu. Oare o asigura un strat de rezistenta suficient de bun?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Feb 2008 20:30 
RobertC wrote:
Am vazut si eu. Oare o asigura un strat de rezistenta suficient de bun?


Personal nu cred, mai mult ma bazez pe acel asfalt. Pe pietris apar mai repede denivelarile fiind mai usor de surpat si tasat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Feb 2008 20:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Nu stiu ce sa zic... si caile ferate au ca terasament tot pietris si nu se plange nimeni, ba chiar se circula in conditii de siguranta cu 140km/h prin unele locuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Feb 2008 20:35 
Dr2005 wrote:
Nu stiu ce sa zic... si caile ferate au ca terasament tot pietris si nu se plange nimeni, ba chiar se circula in conditii de siguranta cu 140km/h prin unele locuri.


Pe Vacaresti lucreaza MariVila, de aceea ma tem ca acel pietris/balast nu este tasat atat de bine.
La fel este si pe Giulesti, facut de alta firma, au tasat calumea...dar de ce au pus un strat de 50cm de nisip sub pietris ? Efectul a inceput sa se simta bine in unele locuri :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Feb 2008 20:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Pietrisul pus cum trebuie e mai bun decat orice altceva, caci are capacitatea de a prelua fara sa se fisureze eventualele tensiuni aparute, si in plus nu retine apa de infiltratie, evitandu-se inghetul. S-a dovedit istoric acest lucru. Toate caile ferate sunt pe pat de balast.

La Brasov, calea de rulare a fost asezata pe asfalt - si s-a vazut la ce proces de degradare rapida s-a ajuns. Inca din primii ani, toata era valuri-valuri datorita fenomenului de inghet-dezghet care a distrus fundamentul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Mar 2008 00:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Brassovia wrote:
Pietrisul pus cum trebuie e mai bun decat orice altceva, caci are capacitatea de a prelua fara sa se fisureze eventualele tensiuni aparute, si in plus nu retine apa de infiltratie, evitandu-se inghetul. S-a dovedit istoric acest lucru. Toate caile ferate sunt pe pat de balast.


Balastul este potrivit pentru calea ferata si intr-adevar ofera un drenaj bun. Problemele sunt insa altele: e nevoie de un strat serios si bine pus la punct ce poate depasi o jumatate de metru. Declivitatea liniei tasarea terenului si alti factiori sunt optimi, nu degeaba liniile de cale ferata au cele mai favorabile trase. Dezavantajul major este legat de necesitatea completarilor balastului si a verificarilor pentru planeitatea liniei. In orase problema este ca nu prea ai spatiu ca sa vii cu utilaje serioae de burat linia, verificat planeitatea, sudat linii, polizat si completat cu balast. La fel este si la metrou. De aceea pozarea unei linii pe suport de beton, suportul pentru platformele de beton, drenarea si planeitatea parcursului sunt mult mai bine favorizate de o structura bine pusa la punct cu beton la suprafata si traversele potrivite.

La Brasov ca si Bucuresti sau alte locuri in care a fost sistemul cu traverse prefabricate au fost alte probleme. In primul rand nu a existat un suport stabil pentru linii. De obicei dedesubt se afla chiar pamant fara altceva intermediar. De aceea sistemul pe antretoaze in curbe era mult mai fiabil decat cel cu traverse, dar si mai scump. Chiar daca suportul pentru linie ar fi fost bun, traversele tot erau (si sunt) un compromis nefericit: nu au flexibilitate, conduc la ruperea liniei si produc mari denivelari la imbinari.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Mar 2008 19:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Sistemul cu prefabricate din beton a fost o inventie romaneasca (cred ca a ITB-ului de la sfarsitul anilor 70). La vremea respectiva se facea mare propaganda cu aceasata "reusita" tehnologica care marea productivitatea.

Faptul ca aceasta minunata inventie nu a proliferat in restul lumii civilizate (dupa informatiile mele culese direct din diferite orase europene), spune totul in legatura cu fiabilitatea ei. Intr-adevar, ar trebui o asezare ultra-perfecta a prefabricatelor, dar oricum comportarea in timp lasa de dorit, datorita rosturilor beton-beton care incep sa lucreaze, sa permita infiltratii, care mai apoi distrug prin inghet-dezghet atat marginile prefabricatelor cat si terasamentul de dedesubt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Mar 2008 19:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Oare a fost inventia ITB-ului? Ca s-a folosit si la Budapesta, Bratislava etc. Probabil a fost o ,,inventie" copiata din strainatate si montata romaneste, ca si V3A-ul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Mar 2008 20:13 
Structura unui terasament consta intr-un sandvis de straturi si substraturi, fiecare cu rolul sau functional.

Nisipul este substratul de drenaj din stratul de balast. Intotdeauna se pune nisip sub pietris, pentru a permite degajarea si filtrarea apei in acelasi timp. Pietrisul de deasupra este substratul de rezistenta al balastului, cu rol de fundatie.

Placile de beton, traversele etc. etc. fac parte din suprastructura caii. Si la ora actuala nu exista sisteme tehnice cu raport pret/calitate mai bun decat traversa ca suport de cale.

Insa diferenta intre trenuri si tramvaie este foarte mare la viteza, tonaj pe osie si tonaj liniar. Prin urmare, la tramvaie apar solutii tehnologice diverse. Nu exista solutii mai bune sau mai proaste, ci doar implementare mai buna sau mai proasta.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 235 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group