Brassovia wrote:
Lipsa fundatiei corespunzatoare nu se poate compensa cu ridicarea (ingrosarea) suprastructurii. Dimpotriva, se obtine efectul contrar, caci se ingreuneaza fundatia si asa deficitara. Chestia cu "imbunatatirea fundatiei" este o minciuna scornita pentru a acoperi o frauda nationala de mari proportii.
Dupa cum am spus, si varianta 2 (cea cu economia la lucrari) am prezentat-o. Oricum realitatea este ca nu s-a facut o excavare cum trebuie pentru a pregati terasamentul. Cu mici exceptii (linia 41 si probabil 32) nu imi aduc aminte sa se fi facut un terasament suficient de in profunzime. Chiar si unde s-a lucrat la ceva adancime (Bd. Timisoara si Bd Ghencea) nu s-au facut sapaturi chiar atat de adanci pe cat ar fi trebuit. Probabil ca s-a profitat de faptul ca nu a existat o adancime suficienta a terasamentului pentru a invoca necesara ridicare a liniei.
Totusi, mai este inca ceva interesant si despre care nu s-a spus nimic. In mai bine de 50% din vechile intersectii linia era deja lasata bine iar asfaltul din jur fusese turnat la aceeasi inaltime (sau raschetat mai exact). De asta spun ca e bine sa nu punem totul in aceeasi oala. Este evident ca lucrarile s-au facut slab, dar nici realitatea de dinainte nu trebuie ignorata.
Brassovia wrote:
Pastrarea nivelului vechi al drumului presupune excavarea vechilor straturi de asfalt si transportarea lor la o rampa de deseuri, transportul in sine, dar mai ales depozitarea (ecologica!!!) la rampa fiind foarte costisitoare pentru executant.
Lucrul acesta este destul de plauzibil. Totusi, nu e singura cauza
Brassovia wrote:
Din pacate, pentru oras, aceste solutii cu suprainaltare sunt catastrofale, pentru ca afecteaza buna scurgere a apelor, inalta implicit si trotuarele (cladirile si intrarile in cladiri sau curti ramanand "in groapa"), sau lasa trotuarele sub nivelul strazii ...
Hai sa fim seriosi. Treaba asta proasta si dubioasa a inceput de la primele asfaltari mai serioase incepand cu 1996-1997 cand de fapt s-a turnat asfalt de 10 cm peste raschetarea a 3 cm din cel vechi. Sa nu exageram. Procesul asta a inceput cu mult timp in urma si daca e sa fim critici, el a fost inceputul si nu linia de tramvai modernizata. Ca a venit si ea "peste", asta e alta poveste.
Brassovia wrote:
Inaltarea nivelului strazilor intr-o localitate conduce la pierderi mult mai mari (pentru intreaga comunitate) decat castigurile firmei executante, si la disfunctionalitati aproape imposibil de remediat ulterior.
Venetia are probleme mult mai serioase cu suprainaltarea soselelor si totusi rezista. Treaba asta se face de peste 100 de ani acolo. In Bucuresti singura consecinta reala a acestor probleme este cea a fondurilor irosite. Mai avem mult pana sa ajungem la probleme reale din punctul asta de vedere.