TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 13 Nov 2019 23:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 542 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Oct 2008 19:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Confirm. Am stat suficient de mult blocat in trafic pe Titulescu si pe Iancu de Hunedoara pentru a admira "transeea" care s-a facut pentru linia de tramvai. Eu estimez chiar mai mult de 1 metru, chiar 1,5 metri; transeea a fost umpluta cu balast, hidroizolatie (folie) si apoi un strat de bitum asfaltic. De-abia peste acest strat s-au pus traverse, apoi s-a turnat beton si in final s-a asfaltat peste - eu personal am remarcat chiar 2 modalitati de finalizare a liniei, de asemenea s-au mai povestit cateva aici.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Oct 2008 19:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Radu161 wrote:
Si probabil s-au lasat cu un scop aia 20-30cm in plus.

Scopul l-am descris mai inainte... Nu tine de linia de tramvai acest scop.
Nu contest ca la liniile refacute nu s-ar fi sapat fundatia corespunzatoare, m-am referit doar la inaltarea in general a carosabilului. In nici o alta tara civilizata, aceasta inaltare nu este permisa in localitati, decat in rare situatii de exceptie, bine justificate (regularizari de profile longitudinale la care nu exista alta solutie etc).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Oct 2008 20:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Brassovia wrote:
Lipsa fundatiei corespunzatoare nu se poate compensa cu ridicarea (ingrosarea) suprastructurii. Dimpotriva, se obtine efectul contrar, caci se ingreuneaza fundatia si asa deficitara. Chestia cu "imbunatatirea fundatiei" este o minciuna scornita pentru a acoperi o frauda nationala de mari proportii.


Dupa cum am spus, si varianta 2 (cea cu economia la lucrari) am prezentat-o. Oricum realitatea este ca nu s-a facut o excavare cum trebuie pentru a pregati terasamentul. Cu mici exceptii (linia 41 si probabil 32) nu imi aduc aminte sa se fi facut un terasament suficient de in profunzime. Chiar si unde s-a lucrat la ceva adancime (Bd. Timisoara si Bd Ghencea) nu s-au facut sapaturi chiar atat de adanci pe cat ar fi trebuit. Probabil ca s-a profitat de faptul ca nu a existat o adancime suficienta a terasamentului pentru a invoca necesara ridicare a liniei.

Totusi, mai este inca ceva interesant si despre care nu s-a spus nimic. In mai bine de 50% din vechile intersectii linia era deja lasata bine iar asfaltul din jur fusese turnat la aceeasi inaltime (sau raschetat mai exact). De asta spun ca e bine sa nu punem totul in aceeasi oala. Este evident ca lucrarile s-au facut slab, dar nici realitatea de dinainte nu trebuie ignorata.

Brassovia wrote:
Pastrarea nivelului vechi al drumului presupune excavarea vechilor straturi de asfalt si transportarea lor la o rampa de deseuri, transportul in sine, dar mai ales depozitarea (ecologica!!!) la rampa fiind foarte costisitoare pentru executant.


Lucrul acesta este destul de plauzibil. Totusi, nu e singura cauza

Brassovia wrote:
Din pacate, pentru oras, aceste solutii cu suprainaltare sunt catastrofale, pentru ca afecteaza buna scurgere a apelor, inalta implicit si trotuarele (cladirile si intrarile in cladiri sau curti ramanand "in groapa"), sau lasa trotuarele sub nivelul strazii ...


Hai sa fim seriosi. Treaba asta proasta si dubioasa a inceput de la primele asfaltari mai serioase incepand cu 1996-1997 cand de fapt s-a turnat asfalt de 10 cm peste raschetarea a 3 cm din cel vechi. Sa nu exageram. Procesul asta a inceput cu mult timp in urma si daca e sa fim critici, el a fost inceputul si nu linia de tramvai modernizata. Ca a venit si ea "peste", asta e alta poveste.

Brassovia wrote:
Inaltarea nivelului strazilor intr-o localitate conduce la pierderi mult mai mari (pentru intreaga comunitate) decat castigurile firmei executante, si la disfunctionalitati aproape imposibil de remediat ulterior.


Venetia are probleme mult mai serioase cu suprainaltarea soselelor si totusi rezista. Treaba asta se face de peste 100 de ani acolo. In Bucuresti singura consecinta reala a acestor probleme este cea a fondurilor irosite. Mai avem mult pana sa ajungem la probleme reale din punctul asta de vedere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Oct 2008 20:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
fider wrote:
Mai avem mult pana sa ajungem la probleme reale din punctul asta de vedere.

Adica vrei sa spui ca atunci cand intri din trotuar in scara unui bloc sau a unei institutii coborand, si nu urcand o treapta, nu e o problema? Sau atunci cand curtea unei case ramane brusc mai jos cu 20 cm decat era fata de trotuar? Sau atunci cand se fac balti care nu mai au cum sa se scurga la toate intersectiile dintre o strada deja ridicata si una normala, n-ar fi nici o problema reala? Daca astea nu sunt tratate ca probleme reale, vom ajunge foarte curand si in orasele mari sa privim casele de sus in jos din strada, asa cum deja in foarte multe sate din Romania din pacate se petrece. Vorba cuiva, cu chestia aia bananiera...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Oct 2008 20:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
@Brassovia
Scopul celor 30 cm ar putea fi aducerea strazii (ulterior) la nivelul indicat in planuri. Dupa cum zice si fider, linia ar fi tasat terenul si cei care au asfaltat s-au luat dupa nivelul ei. Asta e o varianta. Daca in cateva luni nu se rezolva problema, atunci putem sa zicem ca s-a pus la misto linia.

Cu ocazia asta semnalez din nou faptul ca anumiti utilizatori se arunca sa faca declaratii fara a cunoaste toate datele problemei si poate fara a lucra in domeniu. Oare cati dintre voi au vazut planurile de executie pentru aceste lucrari? O intrebare si mai concreta: credeti ca macazele (care au fost aduce in "n" bucati) ar fi putut fi proiectate, executate si montate fara niste planuri bine facute?
Nu contest ca muncitorii nu au profesionalismul necesar, nu contest ca unele locuri s-a facut lucru de mantuiala, dar nu cred ca e cazul sa ne umflam in pene si sa zicem ca toti sunt prosti si hoti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Oct 2008 20:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Iarasi, repet: nu contest corectitudinea pozarii in sine a caii de rulare, dar nivelul finit al strazii ar trebui impus de faptul ca acea strada este totusi construita, si face parte dintr-un ansamblu de strazi. Acest nivel se ridica cu inconstienta peste tot in Romania, din motivele stiute (si nu din motive tehnice!), distrugand:
1. pantele naturale de scurgere ale apelor;
2. relatia geometrica adecvata pe inaltime trotuar-proprietate sau trotuar-constructie;
3. imaginea de normalitate.
Sigur ca fenomenul nu e nou, in toate ansamblurile locuite creste lent in timp nivelul de calcare. Una este insa sa ai o crestere de 20 cm pe secol (normala) si alta este sa ai o crestere de chiar 40 cm doar din 1990 pana azi!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Oct 2008 21:10 
Mai dati-o naibii de treaba, discutia asta deja a ajuns absurda. 2 replici despre toata faza erau suficiente. Acum doar dezbatem teoreme ipotetico-fanteziste in stilul paranoia vs tentativa de gasire a logicii, impreuna iesind o pagina de... ridicol. Am de sters. In caz ca nu s-a prins nimeni, nu au ridicat numai in intersectii linia, ci si pe traseul liniei de tramvai, mai ales in zona Dudesti. Ar putea fi o pregatire pentru ulterioara (sper eu) refacere a sos Mihai Bravu, si aducerea intregului bulevard la acelasi nivel, asta incluzand si trotuarele care au fost distruse cu totul in timpul lucrarilor la linia de tramvai.
Ar fi binevenita o astfel de actiune, chit ca ridica bulevardul cu 10 cm 8-| . Credeti ca afecteaza pe cineva faptul ca apa (de parca n-am avea canale) curge cu 10-20 cm mai sus? E o treapta la intrarea in scara a blocului (care populeaza in intregime soseaua respectiva)!!! Asta in cel mai rau caz 8-| ...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Oct 2008 18:12 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 102
Location: BUCURESTI
Dupa reluarea circulatiei lui 34 pe intreg traseul sper sa reuseasca sa-l intoarca la bucla Titulescu pentru ca ocolul actual dureaza si 40 - 45 minute. Plus ca acest ocol necesita si vagoane in plus.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Oct 2008 18:41 
Desi nu s-au deranjat sa anunte, va zic eu. Eu terminat tot setul de macaze pe calea Dudesti, si ca atare traficul s-a reluat, inclusiv traseul liniei 627. Mai ramane, insa, ultima curba, dinspre Dristor spre Baba Novac. O alte veste buna este ca s-au apucat in sfarsit sa sape canalele pentru acel mastic de 2 lei. Partea nasoala e ca nici macar la Baba Novac nu au ajuns cu lucrare, si pana la Vitan e cale lunga. A da, ca sa nu mai zic ca intre Dudesti si Laborator, nici la ora actuala nu mai exista trotuar pe dreapta :evil: (deja sunt la a treia serie de santuri sapate).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Nov 2008 23:56 
Iata si poze din intersectia, inafara de acea curba de care zicea si Bogdan, restul este gata, inclusiv reteaua aeriana. Masticul acela le va lua o saptamana sa il puna si cateva luni sa isi dea seama de ce face probleme :twisted:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Nov 2008 00:15 
Sunt uimit cand vad cat de multe separatoare au putut folosi pe tronsonul dintre Obor si Vitan. Eu am numarat 3 numai intre Muncii si Laborator, si va asigur ca toate sunt separate si electric. De fapt, cine se uita cu atentie la intersectia de la Dudesti, va observa ca reteaua din cadrul intersectiei e izolata electric de intreaga retea de pe linia lui 34!! Separatoare si inainte si dupa statie. N-am vazut niciodata atatea bucati alimentate separat. Ca sa nu mai pomenesc de numarul absurd de dulapuri de echipament electronic montate pe acelasi tronson. In medie 2 pentru fiecare statie. Au avut grija sa cheltuiasca mult pe respectiva bucata. Asta in conditiile in care intre Vitan si Big, abia daca vezi un separator.
Un alt detaliu care ma deranjeaza e faptul ca s-au folosit in prostie acele separatoare pentru mers in sarcina, cu viteza, varianta masiva (cum sunt cele de pe Progresului). Le inteleg rolul acolo, dar aici sunt montate in locuri unde e putin probabil sa treci cu mai mult de 10 la ora (in aproapierea intersectiilor, imediat dupa statii 8-|). Nu pricep, de asemenea, de ce nu au folosit un separator mai discret, cum e cel montat la calea Vitan, imediat dupa curba, tot in cadrul aceleasi modernizari!
Si ultima chestie, care imi place la nebunie :twisted: . Pe Vacaresti, dupa cateva accidente, au scos gardurile dintre linii, in statii, ca puntea in pericol viata soferilor 8-| . Credeati ca ati scapat de ele? Sunt pe tot tronsonul intre Gh. Petrascu si pod Mihai Bravu :twisted: :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Nov 2008 00:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Intr-un fel, e bine ca intreaga intersectie e izolata de restul retelei si alimentata separat. In acest fel, o eventuala avarie nu ar afecta si alte zone, tramvaiele putand trece ,,la vale" cu pantograful coborat ori impinse din spate de colegii care nu au trecut de separator.
Ca fapt divers, acum cateva luni, in intersectia Bd. Timisoara cu Vasile Milea, o Tatra si-a rupt pantograful... desigur, patina pantografului a ramas incurcata intre fire si a unit cele 2 fire de troleu si firul de tramvai, rezultatul fiind deconectarea substatiei. Cum intersectia nu e izolata electric decat pentru tramvaie, toate troleibuzele din Militari si Dr. Taberei au ramas ,,reci", intrucata separatoarele se aflau la Orizont, Lt. N. Gaina, Piata Leu si pe Bd. Iuliu Maniu in dreptul foste fabrici APACA. Chiar am asistat la faze interesante, cum troleele veneau cu viteza dinspre Militari, treceau de separator si ramaneau acolo. In concluzie... cu cat mai multe piese de separatie in apropierea intersectiilor, cu atat mai bine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Nov 2008 08:40 
Imediat dupa statie viteza nu e mare, dar consumul este mare pentru ca deabia s-a facut demarajul si apoi se accelereaza.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Nov 2008 13:57 
Bogdan_buc wrote:
Un alt detaliu care ma deranjeaza e faptul ca s-au folosit in prostie acele separatoare pentru mers in sarcina, cu viteza, varianta masiva (cum sunt cele de pe Progresului).

In eventualitatea unor tramvaie mai de Doamne-ajuta (CH-PPH, Bucur LF...), sunt bune aceste separatoare pentru ca nu sunt asa de 'agresive' cu echipamentele electronice, deoarece tramvaiul va fi mereu sub tensiune, spre deosebire de separatoarele clasice care scot de sub tensiune tramvaiul cand trece pe sub ele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Nov 2008 22:04 
Azi bucla de la Titulescu era eliberata de masini, iar linia era proaspat curatata. Se pregateste ceva, din cate vad... :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Nov 2008 22:24 
Da, linia 34, in acea zona s-au facut probe si acum o saptamana, curba fiind "curatata de masini".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Nov 2008 10:35 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 102
Location: BUCURESTI
Deci va dispare acel ocol al liniei 34 prin Piata Victoriei. Se pare ca atunci cand se vrea se poate deoarece acum ceva timp erau discutii pe aici cum ca nu vor locatarii din zona tramvaiul acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Nov 2008 15:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
34 ar intoarce bine mersi la Banu Manta fara a mai face niciun ocol. Si ar fi necesara si unirea lui 46 cu 45


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 12:25 
Este oficial - incepand de maine se pune in functiune linia 34 pe traseul Banu Manta - Romprim, aceasta va avea 15 ture de la Victoria si 20 de la Dudesti iar timpul pe semicursa este de 62 minute. Programul pentru weekend inca nu este stabilit.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 12:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Marian Andrei wrote:
Este oficial - incepand de maine se pune in functiune linia 34 pe traseul Banu Manta - ...

Va mai intra pe Alex. Ioan Cuza-Gara de Nord-Grivitei sau nu? Noul pasaj Basarab va mai permite o astfel de bucla?
Avand in vedere ca metroul are statii foarte rare intre Victoriei-Muncii, era util un tramvai cu intoarcere la Gara de Nord.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 12:38 
Dupa finalizarea lucrarilor la pasaj linia 34 va intoarce undeva in zona garii de nord. Nu m-ar surprinde sa apara un terminal dedicat in zona pietei garii de nord, in fata ministerului sau in actula asa zisa autogara infecta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 16:25 
Pana una alta deocamdata nu se stie daca se va deschide maine deoarece sunt unele probleme cu injectia in zona Vatra Luminoasa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 19:55 
Marian Andrei wrote:
...incepand de maine ... Programul pentru weekend inca nu este stabilit.


Pai maine nu incepe weekendul? :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Nov 2008 01:38 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
In afara de 34, ce alte linii vor mai (re)aparea?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Nov 2008 02:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
19,23,27 revin la traseul de baza. Altceva nimic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Nov 2008 16:09 
Offline

Joined: Sat 05 Apr 2008 02:51
Posts: 7
Ce se va intampla cu linia 54 dupa reintroducerea lui 34?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Nov 2008 16:19 
Aparent ramane. Inca e trecuta pe toate tablitele de pe traseul lui. Cel mai probabil o sa fie un fel de linie fantoma, cum era 7, dupa ce i-a dat drumul lui 12, in Giurgiului. Din principala legatura Oltenitei-Vitan si Vitan-Unirii, in legatura secundara cu o frecventa indoielnica. Dar ma rog, mai rau ca 23-ul nu se poate ajunge :twisted: (mai ales la ce era el cand era Marasestiul inchis)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Nov 2008 19:44 
Mai devreme la Dristor stateau 2 V3Auri asteptand sa faca probe nu am vazut prea bine numerele din 634, dar era 044 (Colentina ?) printre ele, nu prea aveau ce face avand in vedere ca intre Muncii si Iancului toate injectiile din retea erau deconectate. Cred ca abia pe luni marti vedem linia 34 functionala din cauza acestor probleme cu injectia.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 09 Nov 2008 17:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
O problema care mi se pare deosebita, de pe traseul liniei 34, vad ca nu intereseaza pe nimeni de 20 ani incoace. Este vorba de faptul ca, initial, s-a conceput in asa fel pasajul Victoriei, incat sa existe statii de tramvai in pasaj, cu posibilitatea accesului nemijlocit spre statiile de metrou suprapuse.

Aici era locul unui nod intermodal, dar nu stiu cui nu i-a placut aceasta idee. In plus, transbordarea M1-M2 este foarte prost realizata tehnic, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca panourile de orientare a calatorilor sunt deficitare si neconcludente.

Era o ocazie, cu aceasta linie 34 modernizata, de a se scormoni putin si in acest loc. Dar se pare ca nu exista nici o intentie de a facilita transbordarile de tip RATB/Metrorex. Vezi si amplasarea stupida a terminalului Sf. Vineri. Oare sa fie vorba doar de nepricepere, sau cineva se teme ca transportul bucurestean sa nu devina prea atractiv pentru clienti?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 09 Nov 2008 23:57 
Prin '86-87 a avut loc o crima urata in Pasajul Obor. O tanara care astepta tramvaiul la statia din pasaj, undeva dupa ora 22:00 a fost violata si omorata. Prima hotarare a fost ca sa fie desfiintate statiile din pasajele subterane, la acel moment fiind vorba de Obor si Muncii. Victoriei era in constructie la acea data, cu solutia tehnica de statie subterana, iar proiectul nu a putut fi modificat. Asa ca a fost finalizat conform proiectului.

Dupa inaugurarea Pasajului Piata Victoriei, statia subterana nu a fost niciodata folosita, iar din '89 pasajele Muncii si Obor au devenit statii de metrou.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 542 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group