TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 22 Oct 2018 09:29

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Depoul Victoria
PostPosted: Mon 19 Mar 2007 16:41 
Cel mai vechi depou de tramvaie din Bucuresti. Acesta are un parc de aproximativ 45 vagoane V3A-93 si deserveste total/partial liniile 34,46,16,40. Se pune problema ca acest depou va fi desfiintat dar inca nu se stie ce si cum se va face.

Mai jos poze din hale , curte , strung pentru boghiuri.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 01:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7973
#004 e acum la Victoria. Cel putin anul trecut pe vremea asta acolo era:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2007 20:17 
Legat de discutiile de mai sus privind desfiintarea depoului Victoria, Dl. Mihai Vladarau, purtator de cuvant al RATB, a declarat pentru Transira ca: "pana cand nu ne va da cineva un alt depou in locul lui, nu putem sa renuntam la el".
Daca in alte parti se vinde deja pielea ursului din padure, asta este altceva. Depoul va ramane.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 03:18 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Depoul Victoria, din nou in actualitate!

Din Romania Libera de azi:

Depoul RATB de la Victoriei, ar putea fi transformat intr-un parc

Miercuri, 04 Iulie 2007

Videanu vrea sa amenajeze un parc in spatele cladirii Guvernului, la schimb cu Bordei.
Edilii se cearta, in timp ce bucurestenii au din ce in ce mai putine spatii verzi.
Un nou miting de protest a fost organizat in apropierea Primariei Capitalei.

Ultima gaselnita a edililor pentru a-i linisti pe cei care protesteaza impotriva distrugerii zonei verzi Bordei este amenajarea unui alt parc in spatele sediului Guvernului. Primarul Videanu a afirmat ieri ca nu are cum sa impiedice ridicarea de constructii in zona cunoscuta sub denumirea de Parcul Bordei, ci va propune alta solutie.

Videanu vrea compromis"

O solutie de compromis in privinta scandalului Bordei este ca cele 3,8 hectare pe care primaria le are la depoul Victoria sa le transformam in parc. Amenajam un spatiu verde in acea locatie, in compensatie pentru acest teren. Cat priveste exproprierea (n.r. – a lui Costanda din zona Bordei), aceasta operatiune se face dupa o dreapta si justa despagubire. Ceea ce inseamna ca cineva trebuie sa-si asume responsabilitatea sa cheltuiasca o suta de milioane de euro pentru un parc de 3,3 hectare, cand cu banii astia se pot amenaja 300 de hectare", a declarat Videanu.

Protest neautorizat

Declaratiile edilului-sef au fost facute dupa un nou miting de protest, organizat de aceasta data vizavi de Primaria Capitalei, ieri dimineata. Aproape 100 de persoane, printre care deputati si senatori, au protestat fata de hotararea judecatoreasca prin care omul de afaceri Costica Costanda primeste dreptul de a construi in Parcul Bordei, dupa ce consilierii generali au refuzat sa aprobe planurile de urbanism. Mitingul nu a fost autorizat de Primaria Capitalei, iar organizatorii au declarat ca este vorba despre o miscare spontana.

Vanghelie l-a facut pe Videanu "magar, hot si nemernic"

Primarul sectorului 5, Dan Marian Vanghelie, l-a catalogat, ieri, pe primarul general, Adriean Videanu, drept "un magar, un hot si un nemernic", pentru ca nu doreste sa faca nici un demers pentru a salva de la retrocedare Parcul Bordei. Afirmatia a fost facuta in urma unei discutii in contradictoriu pe aceasta tema, Vanghelie fiind "poftit afara" din birou de catre edilul Capitalei. "A zis ca nu discuta in demersuri demagogice. Pai e demers demagogic faptul ca nu vrea sa atace hotararea Curtii de Apel privind cazul Bordei si ca nu negociaza cu oamenii politici? M-am ridicat si am plecat ca e un magar", a spus Vanghelie. Acesta a participat ieri la o manifestatie de protest, neautorizata, in fata sediului municipalitatii pentru salvarea Parcului Bordei. El a intrat in biroul primarului general pentru a-i cere sa autorizeze manifestatia si sa "ia masuri pentru salvarea zonelor verzi".

INITIATIVA
Semnaturi pentru Bordei
Cetatenii care doresc sa semneze pentru salvarea Parcului Bordei o pot face, intre orele 18 si 21, in 8 puncte din sectorul 1: pietele Universitatii, Romana, Victoriei, Dorobanti-Perla, Gara de Nord, Matache, Presei Libere si Bd. Ion Mihalache. Petitia poate fi semnata si la adresa: http://www.PetitionOnline.com/s1a2l3/petition.html.
In ultimii ani, spatiile verzi din Capitala s-au redus la aproape jumatate fata de 1989, iar procesul continua pentru ca se construieste foarte mult. In locul suprafetelor defrisate, apar cladiri din beton, iar oamenii nu mai planteaza alti copaci in locul celor taiati.

****
Desi aceste declaratii sunt cel mai probabil gargara ieftina, nu pricep un lucru: Primaria este proprietarul terenului pe care este amplasat depoul :?: Credeam ca proprietarul este RATB-ETE...:?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 10:04 
Da, ce va mira, primaria este proprietara terenului de sub depoul Victoria, de aceea daca i se pune pata lui Videanu si zice maine facem nu stiu ce acolo RATB trebuie sa-si adune bagajele si sa plece de acolo.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 12:56 
Din cate cunosc, terenul era detinut cu acte de STB, fost ITB, actual RATB.
Oricum, daca vrea sa faca parc, sa demoleze vila celui care a dat parcul Bordei sa faca parc acolo.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 18:47 
Se pare ca in Romania sa poate orice.
In primul rand, parc nu cred ca se va face, din simplul motiv ca parcul nu produce nimic. Terenurile pentru ville si godzille insa produc bani multi.
Pe vremuri, ieuropa libera batea campii ca Ceausescu vinde totul. Iata ca acum basestii si videnii dau pe gratis parcuri, iar in locul lor iau depouri pentru a face parcuri, dar de fapt vor fi probabil vile.
In orice caz, videanul vinde acum pielea ursului din padure, pentru ca RATB nu poate renunta la depou in acest moment. Desigur, videanul poate forta nota, dar tare ma tem ca dupa 2008 va fi luat de urechi pentru asta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 19:46 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Tom wrote:
Se pare ca in Romania sa poate orice.
In primul rand, parc nu cred ca se va face, din simplul motiv ca parcul nu produce nimic. Terenurile pentru ville si godzille insa produc bani multi.


Corect! Nu ar fi de mirare daca acolo ar aparea un parc... industrial sau de vile...

Tom wrote:
In orice caz, videanul vinde acum pielea ursului din padure, pentru ca RATB nu poate renunta la depou in acest moment. Desigur, videanul poate forta nota, dar tare ma tem ca dupa 2008 va fi luat de urechi pentru asta.


Stiu ca aceasta este in momentul de fata pozitia oficiala a Ratb. Totusi, sa nu uitam ca in momentul de fata, doua depouri (din care unul mare) sunt inchise, iar alte trei cam someaza. Cred ca si dupa ce vin mult-visatele tramvaie noi, tot va fi loc in depourile existente. Si probabil Primaria va folosi "mijlloace specifice" pentru a constrange RATB sa renunte la depou, ca deh... se doreste incurajarea transportului electric. :evil:
Asa ca probabil va fi desfiintat si Victoria - s-or fi saturat alesii sa vada tramvaie harbuite pe geamurile de la Palat, mai stii? - iar depou nou in Pipera vom vedea noi cand ne-om vedea ceafa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 16:30 
In depoul Victoria sunt ramase ceva vagoane pentru 45.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jul 2007 00:08 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Alta stire despre depoul Victoria:

Depoul Victoria, motiv de disputa (Sursa: "Evenimentul Zilei")
18 Iulie 2007
Mihaela Dinca

SOLICITARE. Premierul Calin Popescu-Tariceanu i-a cerut ieri secretarului guvernului, Ilie Bolojan, sa faca o solicitare catre primarul Capitalei, Adriean Videanu, prin care sa ceara punerea la dispozitie a Depoului Victoria pentru extinderea guvernului.
Depoul RATB din spatele guvernului este disputat si in cazul Parcului Bordei. Omul de afaceri Costica Constanda ar putea sa renunte la cele 17,7 milioane de euro despagubiri pentru Parcul Bordei in schimbul terenului de sub depou.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jul 2007 08:33 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 93
Tot ce se intampla in Bucuresti este clar o campanie de eliminare a tramvaiului din oras, la fel ca in Brasov. S-a renuntat la achizitia de tramvaie, se desfiinteaza depourile, etc...
In plus, frecventa de circulatie a tramvaielor pe liniile din prezent este mizerabila, incat lumea a renuntat la a mai folosi acest mijloc de transport, indreptandu-se care incotro.
Mai demult, anumite personaje au declarat ca tramvaiul trebuie eliminat din Bucuresti pentru a face loc circulatiei autoturismelor.
Probabil se vrea ca sa ramana doar cele cateva linii renovate, complet inutile pana acum cu exceptia lui 41, iar restul sa dispara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jul 2007 13:12 
Calatorule, ti-e si tie clar ca nu se intampla ce ai spus matale acolo. S-au facut investitii largi si se vor mai face. Nu are cum sa dispara tramvaiul sub nici un fel de forma. In plus s-au facut prototipuri s-au scos cateva tramvaie... Deci, nu. Nu va disparea tramvaiul, ci se va moderniza incet incet (cu tot cu comisioane). Pe de alta parte, e clar ca nu e usor sa cumperi tramvaie, nu le iei ca pe painea de la magazin. E un proces de durata. SH e exclus si am motivat in alta parte de ce.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jul 2007 13:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7973
Ionescule, sa stii ca Calatorul cam are dreptate... linii care vin din An in Paste, santiere la n linii in acelasi timp, casari masive, URAC care scoate 2 vagoane pe an, linii noi neseparate de trafic... e clar ca e o campanie anti-tramvai, ca sa se ajunga apoi la pretextul ,,e nerentabil" pentru a putea fi inlocuit de autobuzele unor profitori gen EvoBus.

Valabil si pentru troleibuze... s-au adus 100 de Irisbus, pana vin toate se vor casa cam 85 de troleibuze.
Mai vin 150 de troleibuze, mai zboara 100 de Ikarus gratuit pe la altii, mai se taie vreo 20-30, deci o crestere de parc de doar 35 de troleibuze, suficient cat sa tii noua linie Berceni-Unirii, daca se vor mai apuca de ea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jul 2007 13:39 
RATB nu are de ce sa investeasca in modernizat linii nerentabile. Probabil ca acum sunt linii la care astepti 30 minute si la care fie atat e necesar pentru numarul de calatori si atunci se va incerca respectarea unui orar, fie vor disparea. Dar nu cred ca RATB se apuca sa faca metroaie basesti doar ca sa se imbogateasca maripilla si golden-slitz.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jul 2007 15:36 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 147
Location: Bucuresti
nu prea cred ca RATB isi pune serios problema rentabilitatii, mai degraba deciziile acolo sa iau haotic, dupa cum ii pica primarului gernarl. iar situatia existenta la tramvaie e valabila si la autobuze si troleibuze, adica intervale de circulatie facute in dispretul total al calatorilor, parca pentru a-i obliga ori sa accepte inghesuiala dupa ce s-au copt bine la soare prin statii, ori sa aleaga altceva (probabil face parte si asta din strategia videanului de a "incuraja" transportul public);


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jul 2007 17:00 
Revenind la depoul Bonaparte, numit si Victoria, stau sa ma intreb ce va face "omul de afaceri" si cat va trebui sa investeasca in demolat depoul (sau o face videanul ca bonus ??). M-as distra sa-l vad jucandu-se cu un vagonet din acela de nisip sau facand baie in canalul dela linie, in loc de piscina.
In ceea ce-l priveste pe slabiceanul care ar muta guvernul acolo, ar fi amuzant sa te duci la guvern la departamentul blabla si sa-ti spuna la intrare: mergeti la dreapta si urmati linia pana la lift. De acolo urcati doua etaje si veti vedea o usa de V3A pe care scrie: Sef Departament. Intrati pe segmentul din stanga, pentru ca cel din dreapta e blocat de SPP.
Iar in garaj sa fie inscriptii cu "Coborati girofarul inainte de a lucra pe acoperis" si "Nu lasati controllerul in pozitie de mers" :twisted: :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Sep 2007 23:59 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Tom wrote:
Legat de discutiile de mai sus privind desfiintarea depoului Victoria, Dl. Mihai Vladarau, purtator de cuvant al RATB, a declarat pentru Transira ca: "pana cand nu ne va da cineva un alt depou in locul lui, nu putem sa renuntam la el".
Daca in alte parti se vinde deja pielea ursului din padure, asta este altceva. Depoul va ramane.


Conform unei stiri aparute azi in "Evenimentul Zilei" si publicata aici pe forum, Constanda a acceptat schimbul de terenuri intre Parcul Bordei si Depoul Victoria.
Mie unul imi este clar ca deciziile se iau haotic, in functie de cum i se pune pata primarului/consiliului general/diversilor oameni de afaceri etc. fara a cunoaste situatia din teren.
Parca si guvernul vroia depoul, iar RATB a declarat - prin purtatorul de cuvant - ca nu poate renunta deocamdata la depou. Conform dictonului "Romania-mereu surprinzatoare", probabil Primaria/CGMB nici nu stie aceste lucruri.
Pana la urma se vinde depoul sau pielea ursului din padure?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 11:22 
Este o mare problema aici. E posibil ca domnul client basesc sa fi acceptat schimbul, dar problema e ca a cam taiat copaci in zona &c, asa ca ar trebui sa accepte si prezenta momentana a tramvaielor.
Oricum, acela care a starnit acest scandal va trebui sa ajunga la galera, ca sa folosim un termen mai apropiat de fosta lui ocupatie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Oct 2007 06:32 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Eu unul cred ca desfiintarea depoului a fost luata in calcul inainte de definitivarea afacerii Bordei; de aceea nici nu s-a mai montat macaz pentru directia "inainte" la iesirea din Pasajul Victoria, si pe atunci nu se facuse nici un schimb de terenuri...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Oct 2007 08:37 
Demolarea depoului este luata in calcul de mai bine de 2 ani, poate mai mult.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 02:13 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Oameni buni, desfiintarea depoului Victoria este luata in calcul de mult timp. Inca din anii '90 circulau asemenea zvonuri prin RATB. Pe atunci insa se punea problema construirii unui depou nou undeva in zona Pipera.
Problema este ca parcul de tramvaie s-a redus simtitor in ultimii 15 ani (la inceputul anilor '90 la Victoria stateau aprox. 100 de cupluri EP, care au fost inlocuite cu... nimic), asa ca probabil s-a ajuns la concluzia ca numai este rentabil sa existe 9 depouri de tramvaie. In fond, cu depourile Dudesti si Colentina inchise si Giulestiul folosit la capacitate minima (din cele citite pe forum inteleg ca acolo sunt tinute numai cele 14 siameze), RATB tot are loc pentru tramvaiele sale - si va fi loc si dupa venirea celor 100 de tramvaie noi - daca mai vin. Cu alte cuvinte, nu se justifica existenta a N depouri care sa stea pe jumatate goale.

Pana la urma, desfiintarea depoului nu este asa o nenorocire. Depouri si autobaze s-au desfiintat si in trecut (Splaiul Unirii, Panduri, Serban Voda (desfiintat pt. tramvaie in anii '60), Teilor etc).
Asemenea aspecte sunt de interes numai pentru pasionati ca noi; pe calatorul obisnuit il intereseaza prea putin ca s-a desfiintat depoul cutare sau ca linia X apartine de autobaza Y. Sunt alte probleme mai importante in transportul bucurestean de azi.

freyutz wrote:
Suntem 397 de useri...nu putem face ceva sa facem un memoriu? Sa strangem semnaturi de la populatie intr-o zi..sa facem ceva..trebuie sa existe o solutie de asta sunt sigur...


Ce te face sa crezi ca o asemenea actiune va avea sorti de izbanda, din moment ce nu s-a putut impiedica desfiintarea tramvaiului din Brasov (lucru mult mai grav)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 08:26 
Nu este tragedia desfiintarii unui depou si doar atat...este vorba ca statul se joaca cu terenul asta si nu ar trebui sa procedeze asa...si in plus nu cred ca se compara un depou amplasat central care ar putea deservi mai multe linii cu un depou in pipera...pentru care anumite linii ca sa intre la traseu ar trebui sa strabata bucurestiul jumate..era vorba despre o amplasare strategica...aceasta fiind baza RATB cel mai aproape de centrul capitalei...
Bun...s-a redus parcul de tramvaie la victoria...se facea jumate de tramvaie si puteau sa incepe sa stocheze autobuze..

Stiti vorba aia...unde nu-i cap..vai de picioare

In politica romaneasca este o mentalitate paguboasa.. ca sa ma exprim elegant :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 17:10 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Depoul poate fi conservat si transformat in muzeu, daca se vrea, dar romanul nu are o inclinatie catre vesigii tehnice - avem un Muzeu Tehnic, ramas asa inca de pe vremea cand a fost creat ca parte a expozitiei din anii 30, in acelasi pavilion. Daca nu are garaj subteran, lifturi silentioase, sticla si eventual zgarie cerul nu e frumos. Asa ca acolo, vrem nu vrem, o sa creasca ceva cu multe etaje.
Depourile Pnaduri si Splaiul Unirii au fost desfiintate fortat, datorita "transformarilor edilitare" atat de binecunoscute. Cum de nu s-au atins si de Dudesti ca si el era "in coastra" noii zone ce se contura in centru?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 20:55 
Azi in Dep Victoria nu mai era nici un tramvai, doar un vagon ratacit al liniei 31 care face cursele haotice intre depou si Gara de Nord.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 21:10 
Se pare ca cel putin pe moment depoul nu va fi total desfiintat deoarece RATB nu are unde sa tina vagoanele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2007 15:35 
Cred ca in prima faza for darama partea estica a depoului, probabil fostul grajd sau ce era inainte. Se va realiza o strapungere la strada aia care se infunda langa Policlinica 10 sau cum i-o mai zice acum, iar in spate vor incepe sa construiasca godzille.
Cred ca partea cu halele depoului va mai ramane o perioada.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 May 2008 23:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 237
Linii deservite:
-linia 20 Laromet SA - Piata Victoriei - Vasile Parvan
-linia 31 Depou Victoria - Piata Victoriei - Gara de Nord
-linia 45 Mezes - Piata Victoriei - Gara de Nord


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 14:34 
Momentan acesta este inchis temporar din cauza lucrarilor la macazul de intrare. Linia pana la Xul din poarta depoului a fost schimbata, mai raman de legat macazele pe strada si este gata. La finalizarea lucrarilor de aici vor fi scoase liniile 34 (jumatate) 16, 36 si poate 46 daca nu incep lucrarile pe Pantelimon.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Nov 2008 16:35 
Slabe sanse sa il vedem redeschis prea curand, azi echipe de la asfaltari se pregateau sa asfalteze pe langa macazele neterminate de la intrare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Nov 2008 14:52 
Se lucreaza intens in fata depoului Victoria. Sunt sanse mari ca odata cu revenirea lui 34 pe traseul complet (sper ca din week-end) sa se redeschida si depoul.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group