TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 19 Oct 2019 03:23

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Oct 2012 23:44 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Un festin vizual
Bucuresti
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_013D ... 7C7D782E76
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_9584 ... 3B3F605ED5
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_0231 ... FDFCBA89F3
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_953A ... B3A95E4CD4
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_33F4 ... D92B7FBA22
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_B2A7 ... D9C5CB62C9
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_D79F ... 6E8AE3D1E7
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_021A ... 3333F733C2
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_6CA9 ... 4F2F117A01
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_4280 ... CB3AE33C26
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_5C16 ... 7D5E786ADF
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_39B0 ... 8128C431CA


Cartierul Titan http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_6E64 ... C586BA0887
Magheru http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_1628 ... 1371473A85

metrou
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_ ... 80283C3CB1
autobuze Ikarus
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_ ... A8CDA6B70A
ghidul ITB
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_ ... 6097BE01CC
fabrica de tramvaie
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_ ... 7A1AF5DA13

Prin cartierul Titan, 1972, vehicule cat cuprinde
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_E3C6 ... 4B5A19B25C

Excursie in Bucuresti
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_6DDC ... 4F14569ED8

Aproape toate filmele de arhiva de acolo, cand e vorba de urban surprind si vehicule.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Nov 2012 02:17 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Secventa din "Al patrulea gard langa debarcader" (1987).
Autobuzul #1600 cu nr 36-B-3727 (poate fi 24, 26 sau 34 B nu se vede bine); linia pe care o afiseaza nu are legatura cu filmul, e doar un autobuz scos din linia 127 pentru filmari.
Linia 127 avea traseul Metalurgiei - Piata sudului - Calea Vacaresti - sos Miihai Bravu - Baba Novac cu intoarcere prin Dristorului si calea Dudesti.

La inceputul filmului mai apare un IK4 cu numarul 909 (trece destul de repede si nu se inteleg decat prima si ultima cifra). Ambele autobuze opresc intr-o statie "Romulus" care nu stiu daca este reala - stalpul este gri, se misca si este pus la gard.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Nov 2012 17:01 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
1600 a avut numarul de inmatriculare 36-B-3727 si a fost titulara cu precadere pe linia 127 pina la desfiintarea acesteia (1985 ?).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Nov 2012 19:13 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
S-a desfiintat la 12 mai 1986, "la pachet" cu alte linii din zona Berceni (95 si 313). Peste o luna au urmat altele (82, 83, 94. 300). Altora le-a venit sorocul dupa ciunteli si devieri de la traseele initiale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2013 20:08 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Din Proba de microfon (cu clipurile aferente) - ambele vehicule sunt in statia de la Televizune
si scena cu tramvaiul + o traversare pe vechiul Pod Grant din Ora H.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2013 19:25 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Rautaciosul adolescent (1969) si Intoarcerea lui Magellan (1973)
Primul e un cosmar pentru captura din cauza ca pe unii ii mananca sa cropuiasca filmul (asa e cu De 3 ori Bucuresti si Non Stop). Am mai taiat din imagini ca sa incapa insa clipurile sunt "extralate" :D

Al doilea e un film obosit si obscur la fel ca si Zidul (pelicula, montaj), cu actiunea in timpul razboiului unde au comis-o din nou, de asta data color :D Cu toate neajunsurile lui mai vezi cate o bucatica dintr-un Bucuresti care nu mai e - ca toate filmele "de epoca" a fost filmat in tipografii, cinematografe (Capitol cu gradina de vara), Uranus, de-a lungul Dambovitei vechi, etc


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2013 00:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
rosetti61 wrote:
Din Proba de microfon (cu clipurile aferente) - ambele vehicule sunt in statia de la Televizune
si scena cu tramvaiul + o traversare pe vechiul Pod Grant din Ora H.

Trebuie sa fie mai vechi de 1980 filmarile: autobuzele Karosa SM-11 si Ikarus 280 nu mai erau in 1980 pe linia 31R, deja IK-4 erau suverane.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2013 21:40 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Este filmat in august 1979.
Cate ceva din "bucataria interioara" a filmului dar si a altor filme romanesti se poate gasi aici http://www.secvente.ro/2012/07/prob-de-microfon/.
Anul vehiculat de obicei este cel al premierei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 May 2013 17:50 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Sfarsitul Noptii (acum e pe peste tot, curand poate e gasibil si pe retele, cat l-am cautat, sperand ca intr-o zi apare pe undeva).

Matei, un tanar procuror, incearca sa dovedeasca nevinovatia vatmanului Toma care, acuzat de accidentarea mortala a unui pieton, fusese dat afara din slujba. Ramas fara mijloace de subzistenta, Toma intra in afaceri dubioase. Cu Mircea Diaconu, Gheorghe Visu.

Accidentul a avut loc la Chirigiu, de alfel unde s-au si filmat cele mai multe scene cu trafic.

1. Foto cu locul accidentului - tramvaie venind de pe Uranus si Cosbuc.
2. Un IK4 de depanare, 34 B 294 (de obicei aveau patru cifre)
3. Tot de la Chirigiu, un tramvai de pe 23.
4. DAC 117 pe linia (1)73 venind dinspre Cosbuc - fiind interzis la stanga in intersectie autobuzele intrau de pe Viilor pe Cosbuc. Acum, e acum - are placa sus de 117 si cea de jos doar "73" - filmari facute in vara lui 1981 dupa renumerotare, cand s-a circulat un timp in paralel cu indicativele vechi si noi - caz de autosuficienta romaneasca, "las' ca se stie si asa ce linie e..." Racordul de tramvai face legatura intre Uranus si Cosbuc, e prima data cand il vad, pana acum nu stiam ca exista asa ceva, nu l-am observat desi treceam destul de des pe acolo cu 25.
5. V3A 199 pe linia 39
6-7 Vatmanul implicat, nr 10585 si intr-o foto criminalistica in fata vagonului 029.
8-9. In depou vagonul 030
10. un alt tramvai pe linia 39, cum arata caseta de afisaj cu rola.
11. O remorca v12 #2222
12. Cabina macagiului de pe coltul Rahovei/Odoarei.
13. Chirigiu, vedere inspre bulevardul Tudor Vladimirescu, scuarul cu statie PECO si ceas.
14-15. Interior de V2A, unde se vede si caseta de afisaj cu rola de panza, exteriorul aceluiasi vagon - 4017 - pe soseaua Giurgiului spre Jilava, pe linia 29. 9 nu avea ce sa caute pe acolo deci e un vagon folosit pentru filmari scos din linia 9, doar daca nu avem de a face din nou cu comoditatea, daca e trimis temporar pe o alta linie nu se mai complica cu schimbatul afisajelor. Ce e in fata (in parbriz) nu-i minciuna ! :D
16. Aparat de taxare

Circulatul cu usile deschise era un sport national, chiar daca nu era aglomeratie sau usa defecta.
Mai apar fugitiv un V58, EpV3A, vagoanele V3A 223, 227 (usi deschise si oameni pe scara), 298

Este la fel ca si ORA Zero, doar prima jumatate plina de vehicule


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Jan 2014 21:09 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Din "Cine iubeste si lasa"


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 21 Jan 2014 13:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Anul 1996.







Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 18 Apr 2014 15:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Nou pe YouTube
https://www.youtube.com/user/britishpat ... ry=romania

Bucuresti 1961 (British Pathe)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 18 Apr 2014 15:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Bucuresti 1944 (British Pathe)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 18 Apr 2014 16:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Tot 1961


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 25 Dec 2014 01:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
Cristian Popescu, intr-un clip de "Album duminical", la sfarsitul anilor 70 sau inceputul anilor 80.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 11 Jan 2015 22:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Sper ca nu au mai fost puse. Multe scene cu vehicule ITB.





Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jan 2015 01:57 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
In filmul "Acasa" (1984 sau 1985, dupa unele surse, in functie de anul productiei sau al premierei) apar vagoane din prima generatie de bidirectionale V2A, celebrele albastre intrate in serviciu odata cu deschiderea liniei 41 - ocazie cu care s-a schimbat si sigla intreprinderii; incepea modernizarea parcului existent dar si o schimbare a imaginii, printr-o noua sigla si si un nou tip de mobilier urban pentru statiile ITB, dezvoltat de un colectiv de la Arhitectura. Unul din aceste indicatoare este vizibil si in film (mai apar si in alte filme - O zi la Bucuresti, iar in alt film, care se petrece prin zona IOR se vede unul cu elemente lipsa). Pe langa tramvai mai apar doua troleibuze 117EA, 2 bucati de IK 4 cat si alte detalii cum ar fi cabina de la capat - la Scanteii si zona de alimentare a "rachetelelor".
Vagoanele de pe 41, in prima faza pe langa sigla destul mare mai aveau in dreptul fiecarei usi cate un grup de pictograme, iar deasupra (in interior si pe exterior, uneori nu la toate usile) sagetile indicatoare pentru "urcare" si "coborare"; pictogramele au fost inlaturate cu ocazia primei revopsiri, cand dupa un timp au devenit rosii. Nu stiu daca s-a intamplat numai pentru film sau a fost asa de la inceput - deschiderea completa a primei usi, stiind faptul ca a devenit o "boala" blocarea primei jumatati a usii din fata* (chipurile ca nu se asigura o mai buna vizibilitate in oglinda laterala :!: :?: explicatie data in brosurile ghidurilor ITB din 1982 si 1984 la sectiunea cu indatoririle personalului conducator); exceptia de la regula au facut-o Tatrele.

* culminand cu adjudecarea (confiscarea) totala a unei jumatati de la prima usa, nefiind singurii cu asemenea idei.

Pana cand soferii si vatmanii au avut uniforma?
Inscriptiile de pe tramvai (sigla, numar parc si pictogramele laterale) nu au fost facute cu sablonul ci cu ajutorul unor autocolante indepartate dupa aplicarea stratului de vopsea.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Dec 2015 19:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Dec 2015 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48640
Anul 1954.



http://rezistenta.net/2015/03/bucuresti ... rpres.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: Wed 09 Aug 2017 03:40 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 98
rosetti61 wrote:
Ca tot e la indemana "Buletinul de B", iata prima secventa cu care se si deschide filmul.


M-am uitat in poza, si apar doua Dac 117E, unul bleu, unul rosu (in colt stanga sus) si era cat pe ce sa trec peste acest Dac 112UDM alb cu dunga verde sub geam. Al cui era? Nu pare a fi al ITB, desi are placa nu numar de traseu in spate (sau ce pare a fi)

Filmul Buletin de Bucuresti e din 1982 (deci putem asuma ca secventa e din 81, ca dureaza pana se editeaza pelicula, sunet, etc). Oricum, ar face parte din prima serie, inaintea celor suburbane (2 usi), cu semnale fata imediate sub coltare si cutie Praga 2M70.

Stie cineva daca cumva este unul din cele 4 prototipuri 111UDM? (chiar daca ele aveau bara din 2 bucati, pt remorca)? Din ce am vorbit cu dl ing Bucsan cele 4 erau vopsite diferit. Daca este, ar fi singura poza in afara de cea cunoscuta, din preseria 0.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Aug 2017 18:15 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Autobuzul nu e al ITB si nu e DAC - autocar in 2 usi.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Aug 2017 22:03 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 98
Poza (din film) nu e proportionala cu realitatea. Daca te uiti la troleu sunt la fel de inalte. Ala sigur e Dac 112UDM.

Deci intrebarea ramane, al cui e, mai ales in perioada pana in 81.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group