TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 12 Dec 2018 18:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 26 Oct 2005 13:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
www.capital.ro, 14/04/2005

Ocolul Bucurestiului cu Sageata Albastra

Peste doi ani, Bucurestiul ar putea avea, la fel ca orice mare oras european, o linie de tren metropolitan. Aceasta va inconjura Capitala, facand legatura intre zonele industriale si rezidentiale de la periferie si Gara de Nord.Pentru orice bucurestean, traversarea orasului de la un cap la altul este un adevarat calvar. In perioadele de varf ale zilei, daca vreti sa ajungeti din Prelungirea Ghencea in Pantelimon, de exemplu, veti pierde cu siguranta intre o ora si jumatate si doua ore, in functie de traseul ales si de mijlocul de transport utilizat. Pe langa timpul irosit, daca aveti ghinionul sa locuiti intr-un colt al Capitalei si sa aveti serviciul in altul, migratia zilnica va poate duce la epuizare nervoasa. Cozi interminabile la fiecare semafor, claxoane, injuraturi, inghesuiala din autobuze si tramvaie – toate acestea trebuie suportate de zeci de mii de bucuresteni. Doar metroul ar mai putea salva, insa actuala retea nu deserveste decat cateva cartiere.Dar situatia s-ar putea schimba peste doi-trei ani, cand este planificata inaugurarea unei linii feroviare metropolitane pe actualul traseu al centurii de cale ferata a Bucurestiului.

In prezent, pe cei 72 de kilometri ai centurii sunt 11 statii CFR. La acestea se vor adauga 14 noi puncte de oprire, situate la marea majoritate a iesirilor din oras. Acestea vor fi, practic, simple peroane dotate cu copertine si panouri de informatii. „Trenurile vor pleca din Gara de Nord, vor inconjura orasul, dupa care se vor intoarce in Gara de Nord. Frecventa de circulatie va fi de o ora, cu intervale mai mici in perioadele de varf ale zilei. Intregul circuit va fi parcurs in circa o ora si zece minute“, explica Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. El vrea ca pe aceasta linie sa circule automotoare Desiro, cunoscute sub numele Sageata Albastra, care, de altfel, sunt proiectate pentru calatorii pe distante scurte si medii. Lucrarile, care vor fi finantate dintr-un credit extern si ar putea incepe chiar in acest an, presupun mai intai reabilitarea actualei infrastructuri de cale ferata astfel incat sa permita cresterea vitezei de rulare de la 30-40 de kilometri pe ora, cat este acum pe o sectiune din partea de sud a centurii, la 60-80 de kilometri pe ora. Ministrul Dobre spune ca tariful pentru calatoria cu trenul metropolitan va fi identic cu cel pentru o calatorie cu mijloacele RATB sau cu metroul. La Primaria Capitalei exista un proiect privind unificarea sistemului de taxare pe mijloacele de transport in comun, care va fi gata pana la sfarsitul acestui an.

Pentru ca noul tip de transport sa functioneze eficient este nevoie ca si RATB si Metrorex sa-si ajusteze traseele si orarele de circulatie. Ministerul Transporturilor cauta bani pentru finalizarea liniei de metrou Nicolae Grigorescu-Policolor-Centura si pentru extinderea pana la Centura de Sud a magistralei IMGB-Pipera. Si regia de transport urban, confruntata cu supraaglomerarea liniilor proprii, pe care le deserveste cu un parc auto depasit, va avea de castigat de pe urma acestei initiative. Se va reduce numarul de pasageri pe unele rute pe care in prezent mijloacele sale de transport nu fac fata. In acelasi timp, exista posibilitatea ca unele linii sa fie extinse pentru a face conexiunea cu noile statii metropolitane. Avantajele generale ale proiectului sunt evidente. Pe langa fluidizarea traficului in interiorul orasului, linia metropolitana va deservi noile zone rezidentiale si comerciale care se dezvolta in ritm sustinut la marginea orasului, dar si perimetrele industriale. In plus, acest tip de transport este nepoluant si mult mai rapid decat cel rutier. „Trebuie sa tinem cont de faptul ca in prezent in Capitala sunt inmatriculate in jur de 700.000 de autoturisme, la care se adauga mii de vehicule de transport marfa si calatori. Cred ca oamenii o sa dea navala“, afirma ministrul.

Autoritatile au propus finantatorilor de la Banca Europeana de Investitii sa ia in calcul realizarea unor proiecte similare si in alte trei orase mari din Romania. Printre acestea s-ar putea numara Ploiesti, Brasov sau Timisoara, insa o decizie definitiva nu a fost luata.Pe lista investitiilor vizate pentru transportul feroviar din Bucuresti se gaseste si Gara de Nord. Aceasta urmeaza sa fie consolidata si modernizata, astfel incat sa fie adusa la rangul de euro-gara. Apoi, vor fi construite noi linii feroviare metropolitane. Una dintre ele ar urma sa lege Gara Baneasa, aeroportul Baneasa si aeroportul Henri Coanda, in timp ce alta va utiliza actuala cale ferata industriala din zonele Grozavesti-Trafic Greu-Ferentari, pentru a face conexiunea intre Gara de Nord si Gara Progresu.

CUM VA ARATA RETEAUA

• Lungime totala: 72 km
• Numar statii existente: 11 (16 Februarie, Chiajna, Bucuresti Vest, Varteju, Jilava, Berceni, Popesti-Leordeni, Voluntari, Otopeni, Mogosoaia si din nou 16 Februarie)
• Numar puncte de oprire proiectate: 14 (Bd. Uverturii/Chiajna, A1, Prel. Ghencea, Sos. Alexandriei, Sos. Bucuresti-Magurele, Sos. Giurgiului, Sos. Berceni, Sos. Oltenitei, Bd. Theodor Pallady/comuna Catelu, Pantelimon, iesirile spre Draganesti, Stefanesti si Tunari, Sos. Bucuresti-Ploiesti)
• Timp estimat de parcurs: o ora si zece minute
• Trenuri utilizate: automotoare Desiro (Sageata Albastra)
• Viteza maxima de circulatie: 80 km/ora
• Planuri de extindere: Gara Baneasa-Aeroport Baneasa-Aeroport Otopeni, Gara de Nord-Trafic Greu-Gara Progresu.

TRANSPORTUL IN COMUN IN BUCURESTI

• Cele patru magistrale ale retelei de metrou insumeaza peste 62 de kilometri si 45 de statii. Sunt utilizate 50 de trenuri, care transporta zilnic circa 350.000-400.000 de calatori.
• RATB administreaza 174 de trasee cu 2.523 de statii. Pe acestea circula 339 de tramvaie, 203 troleibuze si 857 autobuze. Numarul mediu zilnic de calatori transportati este de 3,14 milioane. Aproape trei sferturi din totalul autobuzelor au durata de viata expirata.
• Anul acesta se preconizeaza achizitionarea unor mijloace de transport in comun noi.

CUM E LA ALTII

• Cele mai multe dintre capitalele europene au dezvoltat retele feroviare metropolitane. Una dintre cele mai cunoscute este RER-ul parizian, inaugurat in 1969. Pe numai doua dintre cele cinci linii ale sale circula zilnic peste un milion de pasageri.
• De regula, astfel de retele sunt operate fie exclusiv de compania nationala de cai ferate, fie in colaborare cu societatea locala de transport in comun.
• Administratiile liniilor feroviare metropolitane au acorduri de interconectare si cu companiile private de transport rutier.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 00:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Exista chiar trasee de autobuz care ar putea fi ,,ajutate" de infrastrucutra CF existenta... de exemplu Buc. Cotroceni-Chiaja, cu halte la Lujerului, Moinesti, Valea Cascadelor, Bucuresti Vest, Carrefour si Intr. Dragomiresti ar fi numai bun.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 01:00 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 76
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
O idee interesanta, care ar grabi dezvoltarea unor comune din jud. Ilfov si ar contribui si la dezvoltarea viitoarei zone metropolitane Bucuresti, (daca se tine Primaria de cuvant si demareaza proiectul respectiv).

Pe tronsonul mentionat de Dr2005 ar merge infiintata si o linie de "metrou usor" care sa continuie de la Razoare pana la linia de centura, fie dinspre CFR Progresul, fie dinspre Romprim.

Off-topic : ce planuri are primaria cu tronsonul de cale ferata cuprins intre CFR Progresul si Dr. Istrate (mai precis, strada Liniei) ? Este o intreaga zona in paragina, iar cartierele adiacente bat pasul la capitolul "progres", in ciuda numelui :lol: . Daca tot s-a renuntat la circulatia trenurilor, ar fi excelenta o sosea, cu 2 benzi pe sens, care ar capta o parte importanta a traficului de pe Viilor - Eroii Revolutiei - Giurgiului. E pacat ca se investeste atat in unele zone, iar altele sunt lasate la nivelul inceputului de secol XX


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 01:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Chiar si cu automotoare Diesel... niste Ferkeltaxe (,,Taxi porcin") ar fi bune... acestea sunt mici si aduc a tramvai (au si buda)... ar putea intoarce chiar la 13 Septemrbie (fiind bidrectionale), iar cruci sa se faca la Buc. Cotroceni si Buc. Vest, ca de la Buc. Vest la Chiajna e linie dubla. In zona Buc. Vest sau chiar in Gara Cotroceni ar putea fi organizat un depou pentru vreo 10 cupluri de acest tip de automotor.
Asta ar insemna vreo 10-12 perechi de asemenea personale pe zi operate chiar de catre CFR, dar cum si aia de la CFR gandesc cu fundu'... slabe sperante.

De la 13 Septembrie inspre Progresul linia se desfiinteaza. Pana la Cal. Rahovei, ea a fost deja ,,asimilata" in curtile intrepriderilor din zona (desi terenul era al CFR-ului). Apoi, pana la Rocar linia se desfiinteaza, dar nu se pune nimic in locul ei. Temporar, la intersectia cu Str. Veseliei, punctul de lucru al Switelsky (firma care reface linia de tramvai din zona dar... si demonteaza CF) sta chiar peste linie. De la Rocar incolo linia e intacta, probabil mai ies vagoane cu fier vechi din fostul Rocar. Apoi, de la Str. Anghel Alexandru, linia este folosita intens de un depozit situat chiar acolo, care descarca gips-carton direct pe marginea strazi si il duce cu motostivuitoarele inauntrul spatiilor de depozitare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Mar 2009 19:34 
Au trecut 3 ani jumate' de atunci...s-a inceput macar ceva ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Mar 2009 04:53 
Offline
User avatar

Joined: Sat 26 Apr 2008 15:11
Posts: 29
Location: Bucuresti
Speram sa traim si sa vedem ziua in care vom circula cu Sageata Albastra pe acest traseu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Mar 2009 10:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Shinkasen wrote:
Speram sa traim si sa vedem ziua in care vom circula cu Sageata Albastra pe acest traseu.

Tocmai a hotarat Opritorul sa se faca o autostrada suspendata chiar pe acest traseu. Deci adio trenuri, sub pretext ca se rezerva spatiul pentru autostrada. Pana la urma, probabil nu va fi nici aceasta facuta, iar terenurile vor fi ciordite unul cate unul de baietii destepti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Mar 2009 11:48 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Autostrada de centura si cf de centura (cu legaturi la liniile TER spre centru) nu se exclud reciproc, vezi exempul Parisului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Mar 2009 15:41 
Offline

Joined: Thu 11 May 2006 00:34
Posts: 119
Teoria e mijto, "praftica" ne omoara.

Adica, e frumoasa si autostrada suspendata peste calea ferata de centura, e frumoasa si Sageata primprejurul Bucurestiului, ba inca si cele 7-8 linii TER, asta ca sa nu mai vorbim de recent anuntatul transfer de studiu de fezabilitate pentru metroul Piata Victoriei - Otopeni (15.79 km exclusiv subteran), pe care Guvernul ii va finanta via Metrorex cu imprumutul de la Banca Japoniei. Teoria este deci minunata.

Problema e ca "in teren", adica in practica, TOATE proiectele pornite pe vremea lui Videanu s-au oprit. Deci nu numai ca Oprescu n-a pornit nici un proiect propriu, dar le-a oprit si pe toate cele aflate in desfasurare. Si imediat au un an de cand sunt oprite.

Mai deunazi l-am vazut pe Oprescu in vizita de lucru de zici ca abia s-a instalat Primar General si analizeaza "greaua mostenire". In stilul asta o sa faca precum Inimaroiu, fostul primar de la sectorul 4, care in ultimile 6 luni de mandat s-a decis sa ne prezinte "proiectele pe care vrea sa le realizeze in viitorul mandat". Asta in conditiile in care, pentru cine locuieste in sectorul 4, stie ca intre 2004 si 2008 practiv n-am avut primar de sector.

Asadar, pana una-alta, tot ce discutam aici sunt pure fictiuni, din pacate.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group