TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 25 Aug 2019 19:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Wed 11 Apr 2007 16:48 
Prima fotografie: metrou Piata Victoriei, 11.04.2007, ora 08:32.
Aglomeratia se datoreaza debarcarii, aproape simultan, a 3 trenuri - 2 pe M3 si 1 pe M2.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Apr 2007 00:47 
12.04.2007, 08:49
Aceeasi locatie: pasajul de trecere de deasupra liniilor de la Piata Victoriei, chiar cum se vine de pe M3.
Se poate observa "coada" multimii de oameni ce se indreapta de pe M3 pe M2 catre zonele de birouri:
- Aviatorilor (Charles de Gaulle, Vodafone, banci, alte birouri)
- Aurel Vlaicu (Porsche, Oracle, IPA, banci, alte birouri), respectiv Pipera-Tunari (Vodafone, Porsche, banci, alte birouri)
- Pipera (parcurile de birouri, Orange, Pfizer, Mobexpert)
Estimez ca zilnic cateva mii de oameni lucreaza in aceste zone de capat de Bucuresti, programul lor fiind acela de birou/banca/corporatie: 08:30/9/9:30/10 - 16/17/17:30/18.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 12:05 
Dimineata am ajuns intamplator printr-o zona pe care de obicei o evit...Piata Unirii - Bd. Regina Maria - Linia 32.
Aglomeratia era la ea acasa, practic nu se putea vedea asfaltul, erau cel putin 20 tramvaie in raza vizuala, si blocajul era pana sus la Trafic Greu. :roll:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Jun 2007 11:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Nu uita de centralizarea excesiva - practic toate "punctele de interes" din tara asta sunt concentrate in Bucuresti (ministere, agentii, servicii, sedii centrale etc) si - mai mult - acestea sunt concentrate pe o suprafata relativ mica in centrul orasului.

De asemenea foarte multi oameni nu mananca la pranz "la cantina" sau fast-food-uri la birou si de asemenea nici nu se duc undeva aproape pe jos. Eu lucrez intr-o zona cu multe multinationale si daca dupa ora 10 traficul pe strada se calmeaza, de la 12:30 se aglomereaza brusc - practic acum sunt 3 masini la stop, dupa 10 minute vezi deja 50. Probabil managerii nu se duc la vreun restaurant din zona ci eventual pana in centru sa lungeasca o discutie de afaceri pana la 3-4 dupa-amiaza.

Oricum traficul e efectul unui boom economic, poate ati citit ca zona Bucuresti-Ilfov risca sa nu se mai califice pentru fonduri structurale la urmatorul exercitiu bugetar al UE (dupa 2010); sau ca salariul mediu in Bucuresti este de 2x mai mare decat in restul tarii :idea:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Jun 2007 22:25 
Nu cred ca tot ce e pe strazi la ora aceea este masina de serviciu. Repet: nu as merge cu masina personala in interes de serviciu. Nu-mi plateste firma benzina si altele. Prefer sa dau 40 RONi sau cat o fi cu tot cu metrou. Sefu', a intarziat metroul. Am mers cu tramvaiul 6133 si s'a defectat (stie ele ca 6133 e utilitar ? :twisted: ) &c. E fizic imposibil sa te deplasezi repede prin Bucuresti, de ce sa ma grabesc in interes de serviciu, decat daca serviciul ma recompenseaza serios pentru asta, inclusiv platindu-mi mijlocul de transport 9xxx, deci la ce sa strici masina prin oras ?
Din pacate partea cu mersul (de) acasa va mai dura ceva, dar dela serviciu aiurea si inapoi: RATB si MetroulluiREX :twisted: Sau taxi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jun 2007 10:19 
Foarte multe firme ofera masini de serviciu angajatilor. De exemplu la firma la care lucrez eu suntem multi angajati mobili, iar mobilitatea implica masina. In timpul zilei de multe ori trebuie sa ma deplasez pentru diverse intalniri si acest fapt implica din nou folosirea masinii. As putea sa merg cu metroul, insa in inghesuiala din el voi ajunge la intalnire transpirat ca naiba si nu va da bine. Asa ca, din nou, voi folosi masina.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jun 2007 12:45 
Corect, dar cu masina pierzi timp cu parcatul, asta daca locul unde mergi nu poseda primate care pun bolovani pe si pe langa trotuare pentru "rezervari" de locuri.
Mai simplu ar fi 9xxx, daca metroul sau altceva nu e o solutie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jun 2007 13:38 
oricum ar fi, pina la urma e vorba si de mentalitate si de comoditate, iar chestia cu transportul public sa fie atractiv, nu e suficienta in fata comoditatii, mai trebuie sa existe si alte considerente, mai ales financiare dupa parerea mea; cred ca o metoda ar fi si descurajarea firmelor sa ofere masini de servici angajatilor si de asemenea sa isi descurajeze angajatii sa vina cu maisna la servici; cred ca ar fi o solutie eficienta, stiind faptul ca sint sensibile la profit, iar daca scaderea acestuia poate fi oprita prin evitarea unor taxe nu cred ca s-ar da in laturi; de asemenea, pentru firmele care au sedii la marginea orasului, ar trebui sa fie incurajate sa inchirieze autobuze pentru deplasarea angajatilor din anumite puncte din oras.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jun 2007 14:03 
Offline

Joined: Thu 01 Jun 2006 06:59
Posts: 9
Tom wrote:
Nu cred ca tot ce e pe strazi la ora aceea este masina de serviciu. Repet: nu as merge cu masina personala in interes de serviciu. Nu-mi plateste firma benzina si altele. Prefer sa dau 40 RONi sau cat o fi cu tot cu metrou. Sefu', a intarziat metroul. Am mers cu tramvaiul 6133 si s'a defectat (stie ele ca 6133 e utilitar ? :twisted: ) &c. E fizic imposibil sa te deplasezi repede prin Bucuresti, de ce sa ma grabesc in interes de serviciu, decat daca serviciul ma recompenseaza serios pentru asta, inclusiv platindu-mi mijlocul de transport 9xxx, deci la ce sa strici masina prin oras ?
Din pacate partea cu mersul (de) acasa va mai dura ceva, dar dela serviciu aiurea si inapoi: RATB si MetroulluiREX :twisted: Sau taxi.


he, he .... nu toata lumea gandeste ca tine .... in definitiv masina este un bun "consumabil" daca tot ai dat bani pe ea e pacat sa rugineasca in parcare ....

in plus trebuie sa recunoasteam ca transportul in comun are mari carente .... incepamnd de la starea tehnica a mijloacelot de transport (acum rezolvata sau in curs de) pana la "calitatea" colegilor pasageri - nu oricine e dispus sa se pateze de vaselina sau alte alea prin masini/tramvaie care ar fi trebuit casate demult sau sa se inghesuiasca cu aia de inca mai considera sapunul un lux


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jun 2007 14:39 
da e adevarat, dar ar trebui luata in calcul si varianta celalata, ca nu toti sint dispusi sa inghita niste gaze de esapament generate in mod inutil de comoditatea unora; totusi nu ei sint principalii vinovati , ci autoritatile ca nu fac nimic sa ii descurajeze; nu cred ca daca ai bani ai dreptul sa iti permiti orice; si cu atit mai mult daca ai bani mi se pare nomral sa platesti mai mult pentru pagubele produse de comoditate


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jun 2007 14:50 
Offline

Joined: Thu 01 Jun 2006 06:59
Posts: 9
asta e cu totul si cu totul alta discutie .... si oricum cam pe dinafara subiectului original. vrem nu vrem cam orice am face contribuim la poluarea acestei plante.

parca acum 1 luna citeam pe undeva unde scria ca cica scutecele folosite ptr copii poluaeaza nu stiu cat ... aia de fumeza polueaza ... aia de manaca la fel .... e


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 16:46 
Desi anuntata ieri toata ziua si in presa si permanent pe sistemul de informare calatori de pe linia 41, suspendarea de azi a picat ca o ciudatenie pentru multi care se pare ca nu stiau si au stat prin statii. De asemenea la Pasaj Grant sens spre Crangasi erau pline ambele statii (641 precum si 41) :twisted:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 16:48 
Din cauza traficului din Pasaj Lujerului (am facut aproape 30 minute de la Drumul Taberei pana dupa pasaj, unele autobuze faceau abatere de la traseu pe deasupra pasajului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 16:53 
Linia 641 circula supraaglomerata chiar daca sunt cel putin 40 autobuze pe aceasta linie, ma intreb ce ar fi in timpul zilelor lucratoare daca nu ar circula :roll:
Autobuzele se adunau in coloane de cate 2-3 ca sa poata face fata...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Exista si un plan zice-se inteligent de a se face un pasaj subteran la intersectia mare de la Baneasa pentru a asigura flux continuu pana la Piata Presei. Din pacate si aceasta investitie nu va face decat sa mute cozile 2-3km mai incolo. Si se va face pasaj subteran si la Piata Presei, si la Arc, si se vor muta cozile pana la Piata Victoriei. Unde, ups, exista deja :lol: La ore de varf viteza medie pe Lascar Catargiu-Balcescu-Magheru si pe Calea Victoriei scade sub 10km/h.... E, cu asta ce mai facem? :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 12:10 
Pai ce sa facem... Simplu mai lasam masinile acasa si mai mergem cu bicicleta sau cu metroul sau pe jos sau cu trotineta. Cine are impresia ca daca se fac autostrazi aglomeratia din (jurul) Bucuresti(ului) va scadea se inseala amarnic. Constructia de autostrazi e cel mult patratica... Evolutia numarului de masini este exponentiala. Deci... eu personal nu ma astept la o imbunatatire a conditiilor de trafic. Aceasta s-ar putea face doar in conditiile unor constringeri dure asupra proprietarilor de masini, asa cum e prin west. Pana atunci, busoneala placuta!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 13:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Din pacate pe termen scurt transportul in comun nu reprezinta o optiune viabila decat in parte: metroul nu acopera zone dens locuite precum Drumul Taberei sau Colentina sau zone comerciale/parcuri logistice relativ noi precum zona Baneasa-Otopeni sau iesirea pe A1. Reteaua de tramvaie este in reconstructie de multi ani si va fi in continuare in reconstructie pentru si mai multi ani iar autobuzele si troleibuzele impart aceleasi ambuteiaje cu masinile personale. Benzile speciale de autobuze sunt inaplicabile in Bucuresti iar benzile de biciclisti sunt facute doar de gura UE si vor ramane ca in Malta, fara biciclisti :lol: Dar cu masini parcate peste ele :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 14:58 
Hai sa vedem cat costa mersul fara masina personala.
Cu 40RONi abonamentul: autobuz luat dela capat, aglomeratie mare, posibil 2 km intr'o ora + restul traseului in 45 minute = 105 minute. La intoarcere la fel. Plus 2 x 20 minute dela autobuz la serviciu. Variante intermediare includ schimbarea a inca doua autobuze pana la serviciu. Total 145 minute, adica doua ore si aproape jumatate, doar transportul. Dar stati asa, nu e totul. Dela capatul autobuzului, mai trebuie mers cu DAC'ul si Ikarusul, Doamne ajuta dela anul DAF si Rocar. Dar tot cu Alladin, Ali Baba si cei 40 hoti (blatisti, adica). Alte minimum 45 minute. Adica vreo 3 ore transportul. Am uitat, in acest caz inseamna 50RONi sau cat e abonamentul si pe liniile lui Alladin.
Varianta 2. Vine taxiul, ma duce. Aglomeratie, blabla, 25 RONi, 1h. La intoarcere: 25 RONi, 1h. Egal 50 lei, 2h. Pe o luna cu 20 zile lucratoare, 1000 lei. La pisica ce mai dau sa manance?
Asa ca, merg la seviciu devreme, plec tarziu si din cand in cand mai iau o pauza de o zi drept compensatie. Merg cu masina, pentru ca la orice ora, atat timpul cat si sumele de mai sus variaza cu maximum 10% deobicei in jos, dar timpul depinde de cine stie ce cretinism videanu cu manifestarea lui peste sau niste borduri inlocuite pe vreo strada si asa aglomerata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Povestea asta cu aglomeratia cauzata de masinile personale nu e decat o repetare a ce s-a intamplat in Occident si in SUA in anii '60. Ideile care ne vin de la UE cu marirea zonelor pietonale, benzi de biciclisti, desfiintarea parcarilor centrale, benzi speciale de autobuze, "exilarea" cladirilor de birouri in afara aglomerarilor urbane sunt solutii de factura relativ recenta care la ei s-au suprapus peste 30 si mai bine de ani de investitii masive in infrastructura si de experimente de fluidizare a traficului.

Din pacate noi nu putem prelua ca atare ideile care au functionat la ei (desi s-a mai incercat, in alte domenii si in alte vremuri, nu degeaba scria si Maiorescu de "Formele fara fond"....). E ca la educatia unui copil pe care degeaba il inveti ca nu e bine sa bage degetele in priza, pana nu simte socul electric pe pielea lui nu va intelege ce nu functioneaza. Noi trebuie sa ne traim "copilaria" pentru a intelege de ce "adultii" au luat anumite masuri. Asta e, acum acumulam, mai tarziu vom sta si vom calcula si vom trage linie. Poate peste 30 de ani, cine stie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 15:55 
Bine zis experimente... Tom faci o eroare: daca nu ar fi aglo de masini... RATB ar fi fortat si ar putea sa isi faca treaba cum trebuie... Am testat-o pe perioada de sarbatori cand toate autobuzele veneau destul de la timp... Ok inteleg cu masina la cei care merg in afara bucurestilor...dar cei care lucreaza in oras...
Treaba nu tine nici de videanu nici de Basescu nici de nimeni! Orice primar va veni intai isi va aranja treburile lui si apoi pe ale orasului, daca mai ramine timp si pentru asa ceva. De bine de rau RATB s-a mai primenit la parc... Daca se va primeni si la oameni poate mai merge. Oricum o dai si o intorci, problema este tot acolo: cresterea galopanta a numarului de masini personale. Oricat o sa va suparati: majoritatea cetatenilor isi iau masini pentru fiecare membru al familiei. Sunt familii care au masini pentru mama tata, copil 1 copil2, bunica, matusa etc...
Nu este deloc forma fara fond de exemplu sa faci cum am facut eu. am avut treaba intr-o zi pe canicula in centru la Sf. Gh. Am luat masina pana la Tineretului, am strcurat-o intr-o parcare si am plecat in centru cu un 381, adevarat destul de aglomerat si care a traversat pasajul Unirii destul de greu datorita cozilor de masini, dar a mers. Am ajuns in centru mi-am facut treaba m-am intors tot cu un 381 (ceva asteptare) mi-am luat inapoi masina si cu asta gata... Deci se poate. Am facut-o de mai multe ori. Am salvat in primul rind nervi, in al doilea rind benzina. Cat despre costuri: la cat de egal cu 0 e pretul unui abonament in Bucuresti... nu avem ce vorbi.
totul de fapt la ce se reduce? La o kestiune de comoditate pe care o avem toti!
Pe de alta parte RATB+Metrorex+CFR tre sa se dezvolte ceva mai rapid. Cel putin RATB si metrou au inceput ceva... CFR...are mult de lucru si e prea mafiot. Insa cred ca is pe drumu al bun! Sa fim optimisti!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 16:29 
Nu putem lua ce e in occident si sa-l implementam cum este. Cei de acolo au invatat din greseli, au facut experimente si au ajuns la solutia cea mai buna pentru ei, care poate sa nu fie cea mai buna aici.
Asta este ceva ce trebuie facut acum cu forte continue si rezultatul se va vedea mai incolo, dar romanii nu vor rezultate cine stie cand, ci imediate, astfel incat vor da din extrema in extrema. Acum este extrema masinilor.
Credeti ca nu regret ca acum as fi facut 10 minute dela serviciu pana acasa pe jos? In schimb, stateam intr'un apartament cat sufrageria de acum. Asta nu inseamna mult acum, ci putin atunci. Biroul dela serviciu e mai mare decat apartamentul meu de atunci. In schimb, intr'adevar, aveam transport in comun catre multe directii (nu toate). Nu prea foloseam masina personala, dar tot la taxi apelam cand ma grabeam. Deci tot cam banii aia, minus ceva lei pe cativa kilometri mai putin.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 19:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Videanu a mirosit bine care ar fi unele din soluÅ£iile pe termen scurt ÅŸi mediu, poate mai sunt listate pe undeva in "planul de dezvoltare al BucureÅŸtiului 2005-2009". Problema e că nu a reuÅŸit să pornească decat cateva proiecte majore, restul banilor scurgandu-se pe operaÅ£iuni de "reabilitare" in contul unor firme pe care le cunoaÅŸtem deja. Nu sunt sigur că alt primar ar fi reuÅŸit mai multe: un Ludovic Orban ar fi inceput prin a demite pe toÅ£i directorii puÅŸi de Băsescu ÅŸi apoi ar fi tăiat de pe listă toate investiÅ£iile care i-ar fi sunat lui "ciudat". După cateva luni s-ar fi intors ca la PloieÅŸti ÅŸi le-ar fi reluat pe ascuns cu alte firme. Oricum e clar de acum cine va ieÅŸi primar la anul, NegoiÅ£ă. Nu ÅŸtiu insă cat de bine va fi ! :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 21:22 
Sau Vanghelie :twisted: :twisted:
Problema este ca dupa ce au stat degeaba din '90, acum vor sa le faca pe toate. Si ma tem ca o vor scalda in garla Dambovitei, ca deobicei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Sep 2007 23:56 
oricum am socoti, problema prinicpala rovine tot din nr mare de masini personale folosite pentru mersul la servici; si in plus, ceva de neexplicat daca comparam cu alte orase din Vest, in Bucuresti la orice ora din zi e aproape aceeasi aglomeratie, de ai senzatia ca nimeni nu lucreaza toti se plimba cu masina personala; siar chesti cu 30 de ani , e ceva de genu, sa se gaseasca pentru noi, smecherii care mergem cu masina personala o solutie acum, iar pentru fraierii care se gindesc la poluare sau la mediu, sa li se ofere o solutie peste 30 de an: din contra, noi avem avantajul ca putem invata din experienta atora si sa nu repetam greselile lor, de aceea trebuie sa aplicam de la inceput soutiile gasite de ei dupa atitia ani de experimente; in od sigur daca s-ar desfiinta parcarie din centru si s-ar aplica sanctiunile prevazute de lege dur si fara discriminari, in foarte scurt timp lumea s-ar obisnui cu ideea si ar folosi solutii alternative; e clar ca nu se poate lasa nimic pe ideea ca oamenii inteleg siguri ce ar fi mai bine, ci trebuie facut ceva de catre autoritati , impotriva vointei unora, dar spre binele lor


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Sep 2007 10:36 
Pentru ca revine mereu aceasta idee ca sa se aplice sanctiuni (la mersul cu masina?), atunci va voi reaminti bancul acela cam purcelos de pe timpul lui Ceausescu.
Pentru cei care nu stiu, inainte barbatii necasatoriti trebuiau sa plateasca o taxa de celibat. Habar n'am cum se platea si unde, dar era. Pentru ca unii barbati nu erau casatoriti pe motiv de lipsa de "functionalitate", Bula ii scrie lui Ceausescu, protestand ca trebuie sa plateasca taxa, desi e impotent:
"De ce sa platesc tribut daca eu nu pot sa #####?" Raspunsul a fost:
"Cat ai degete si limba, legea tarii nu se schimba."
Scuze daca bancul a fost cam licentios.
Cam asa si cu masinile. Daca ai tramvai aglomerat, autobuz plin de nespalati si metrou care intarzie, plateste, capitalist ticalos.

Poate va amintiti filmul "Poveste din LA", in care Steve Martin se duce pana la maica-sa. Se urca in masina, merge 100m, se opreste si ala a fost drumul. Dar sunt persoane care n'au alternative si sper ca nu veti incepe cu comentarii a la Libertatea cu taranii cu Jeep si bariera in Bucuresti (desi bariera spre Ilfov i-ar afecta mai tare pe bucuresteni).
Daca nu inteleg cum toata lumea se plimba cu masina in timpul serviciului, in schimb nu inteleg de ce oamenii nu ar avea dreptul de a alege solutia cea mai convenabila ca timp. Daca nu ar fi banii, cea mai convenabila ar fi taxiul, pentru ca atunci nici macar nu conduci, nu trebuie sa parchezi si n'ai nicio grija de masina.
Foarte multi oameni folosesc masina nu din comoditate, ci din dorinta de a economisi timp si din necesitatea unui confort ce nu tine de comoditate, ci de propriul nivel de civilizatie (vezi autobuzul 178 sau tramvaiul 35 dupa 19, pe la gara).
Nu imi place ca trebuie sa merg cu masina. Mi-ar conveni sa am legaturi avantajoase cu transportul in comun, pe care sa ma pot baza. Din pacate nu am, deci voi merge cu masina. La fel si multi altii vor face.
Legat de solutiile occidentului, ei au gasit reteta potrivita pentru societatea lor, pentru nivelul lor de civilizatie si pentru mentalitatile lor. Nu vor merge solutii germane la mentalitati latine si asta nu in Romania ci chiar in Italia sau Spania.

Este foarte adevarat ca in Romania este haos in prezent, dar solutiile vehiculate pe aici inseamna ca poporul sa plateasca prostia si incompetenta alesilor din '90 incoace, cand s'a mimat o preocupare pentru traficul in orasele romanesti si in afara lor. Nu sunt de acord cu cei care parcheaza neregulamentar sau care blocheaza traficul, dar eu nu fac asa, deci prin urmare ma intereseaza prea putin ca unii nu vor sa mai merg cu masina, desi nici eu nu mai vreau, dar n'am alta solutie.

Iar ideea cu "impotriva vointei unora, dar spre binele lor", eu o vad doar asa: imposibilitatea de a urma un program de lucru stabilit, timp mai mare pierdut in trafic cu "solutii alternative" neavantajoase, oboseala mai mare, performanta mai mica, ceea ce in final duce la uzura mai mare, poate chiar pierderea locului de munca. Nu sunt chiar in situatia asta, dar unii ar fi. Iar mie personal imi pasa mai putin ce scoate masina mea pe teava, cat timp celor care ar trebui sa le pese de calitatea vietii nu le pasa deloc si tolereaza taierea padurilor, distrugerea sistemelor de irigatii si altele, iar masurile asa-zis ecologice sunt de fapt masuri care sa favorizeze niste firme care importa masini sau alte produse cu un standard de mediu ceva mai ridicat, pe care le impun aici la preturi duble fata de tara de origine.

In toata lumea sunt aglomeratii in trafic la anumite ore, poate nu tot timpul ca in Romania sau alte republici bananere, dar faptul ca multi oameni depind de masina nu inseamna comoditate, ci necesitate. Sau poate pentru unii, un standard de viata mai ridicat. Nicio problema, acestia vor fi primii care isi vor lua masini nepoluante, cand mafia petrolului va disparea si se va da drumul pe scara larga la tehnologii nepoluante pentru transport.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Sep 2007 14:00 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 75
Cu toate ca mai demult sustineam ca trebuie incurajat transportul in comun (iar Tom mi-a zis ca vorbesc de parca as fi in campanie electorala), trebuie sa recunosc ca a avut dreptate. Sincer, momentan ma gandesc sa-mi iau masina (dupa ce voi lua permisul ...). De ce aceasta schimbare de opinie?

N-are sens, rabzi cat rabzi si la un moment dat te saturi. Insa pentru cei care stau in afara Bucurestiului, (ma refer la jud. Ilfov), RATB nu e o solutie. Maxi taxi - o solutie prea injositoare.

Dupa reintroducerea autobuzelor spre IF, am crezut ca va fi ca inainte. Aiurea. O bataie de joc. Ar trebui sa fac reclamatii zilnic. Am facut cateva, unele au primit raspuns, altele nu. N-are sens. Vorbesc cu peretii. Momentan liniile preorasenesti sunt doar ceva cu care sa ne inchida ochii.

Nu te poti baza pe ele. Sa existe 3 linii spre Popesti, iar seara, dupa 19:30 sa ai autobuze din 30 in 30 de min sau chiar mai mult, nu reprezinta un motiv de a lua abonament. Da, sunt si cei care nu platesc (apropo, n-am vazut un control de 1 an cred). Dar mai sunt si f multi pe care i-am auzit in ultimul timp ca nu mai cumpara abonament. E o reactie normala.

Recapituland, 3 linii spre Popesti, seara au urmatorul program:

19:37, 20:00, 20:35, 21:00, 21:30, 22:15 si s-ar putea sa mai fie o cursa pe la 22:50, nu stiu.

E normal sa stai 30 de min in statie cand calatoria are 15 min maxim? Culmea tupeului: la 21:00 si 21:30 vin cate 2. Legate. Nu exista exceptie. Intarzie 5 minute, tot legate vin. Vin mai devreme cu 5 minute, iar sunt unul dupa altul. Nu ar putea veni la 15 minute, sa nu moara ceilalti (ceilalti=maxi taxi).

O alta chestie care da de gandit: au la ei placute cu toate liniile. In loc sa stea toti pe traseu, se retrag o parte, ramane 1 si face curse pt 2 (asta-i varianta ideala). In plus, poti avea surprize: sa tai 20 de minute in statie, masina nu apare, e defecta... Ikarusuri cu RK recent, DAF-uri si vor sa credem ca se defecteaza asa des. Inchipuiti-va ca intr-o duminica un Daf avea placute in fata si cu 434, si cu 402. Una in dreapta, alta in stanga.

Si au tupeul sa spuna ca nu sunt profitabile. Cine e nebun sa stea 30 de min in fiecare zi? La fel, dimineata. La 9:30, 10:30 prin centrul Popestiului trec cate 3 deodata. Opresc toate deodata in statie. Unul are calatori, ceilalti cate 1-2 maxim. Apoi stai ca boul 30 de minute pana mai apare ceva. Se intampla tot timpul al fel. Uneori trec la 10:15, tot impreuna. Alteori la 10:25, toti 3. Cum se face de intarzie toti deodata? Foarte simplu: ei nu doresc decat crearea unor intervale cat mai mari pt a le mari incasarile celor cu maxi-taxi. Asta-i tristul adevar. Si sunt convins ca pe toate liniile preorasenesti e la fel. 418 si 419 (spre Berceni) am vazut ca prezinta aceeasi situatie.

Le doresc soferilor, dispecerilor, precum si sefilor de la autobaza Ferentari care tolereaza situatia de pe liniile spre Popesti bine in viata dupa modul in care isi desfasoara activitatea.

In concluzie, consider ca Tom are dreptate, e nevoie de masina personala. Macar pana la metrou. Aici apare un dar. Unde o parchezi? La P-ta Sudului, in loc sa faca parcare, ei fac supermarket sau nu stiu ce alt izvor de masini parcate aiurea. Niste tembeli.

Scuze, poate e un mesaj putin off-topic, dar am vrut sa arat de ce esti nevoit sa-ti iei masina personala. Pacat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Oct 2007 05:40 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Eu unul cred ca cea mai mare problema a Bucurestiului este densitatea uriasa, si mai ales, concentrarea obiectivelor importante intr-o zona restransa in centrul orasului. Daca orasul ar fi mai intins si densitatea ar fi mai mica, mai putini ar pleca in aceesi directie la aceeasi ora. Circulatia ar fi tot aglomerata, dar nu s'ar ingramadi toti odata.
Constructia de noi artere este o solutie buna, dar pe termen lung. Din cate citesc prin presa, in Bucuresti in afara de Pasajul Basarab, in rest nu prea se misca nimic (cel mai bun exemplu, strapungerea Berzei - Uranus, care probabil nu se va realiza niciodata).
Iar ideea cu incurajarea transportului in comun in detrimentul celui cu masina personala nu cred sa aiba sorti de izbanda; unde sa mai faci si benzi speciale pentru autobuze, pe strazile deja sufocate de masini, si mai ales, ce poate oferi RATB in schimb? Un tramvai supra-aglomerat care vine o data la 15 minute sau un autobuz fara aer conditionat in care dospesti la 45 de grade? Atata timp cat transportul in comun nu reprezinta o alternativa viabila, nimanui nu ii convine sa renunte la masina personala.
S-a mai discutat pe aici de benzile speciale pentru transportul in comun; totusi, pe langa costurile pe care le implica o asemenea investitie, trebuie asigurate si vehicule suficiente pentru o frecventa decenta. Degeaba modernizezi o linie de tramvai in sit popriu sau construiesti benzi speciale de autobuz daca intervalul de succedare e de 30 de minute la ora de varf (vezi cazul liniei 47 pe Cal. 13 Septembrie). Intrebarea care mi-o pun este: chiar daca vor aparea aceste benzi speciale si se va gasi o solutie pentru impiedicarea folosirii lor de masinile mici - ceea ce e putin probabil, avand in vedere "civilizatia" si inventivitatea anumitor bucuresteni - va putea RATB sa asigure suficiente vehicule pentru un interval decent la orele de varf, in conditiile in care au inceput sa caseze autobuze vechi de 10 ani? Stau si ma intreb: de ce s-au mai chinuit sa instaleze GPS pe autobuze daca tot mai exista probleme cu furtul de curse pe linii nu tocmai periferice, cum este 635?

Cum putem vorbi de decongestionarea traficului, in conditiile in care se construiesc in nestire cladiri de birouri cu zeci de etaje si fara locuri de parcare? Nu este posibil si nici macar indicat ca toata lumea sa folosesca transportul in comun (cred ca unii dintre voi mai tineti minte dictonul : "Cu o mana pe bara/ Cu un picior pe scara/ Si cu c***l afara" , conform caruia se calatorea in vehiculele Intreprinderii de Tarat Bucurestienii (ITB) in anii '80). Spre deosebire de acele timpuri, este evidenta o schimbare in bine, prin decongestionarea mijloacelor de transport, dar in schimb a crescut enorm numarul de masini de pe strazi, si implicit poluarea. Acum doi ani cand am venit pentru ultima oara in Romania, am facut doua ore si jumatate cu avionul de la Amsterdam la Bucuresti, si trei ore pe drum cu masina de la Aeroprotul Otopeni la Piata Progresul... In Vest, lumea isi permite sa fie "ecologica" si sa se gandeasca la mediu, dar bucurestenii nu isi permit acest lux, deoarece multi nu alta alternativa in afara masinii personale.
Sa va dau un exemplu: in anii '60, o mare parte a retelei de tramvai de aici din Toronto a fost desfiintata, datorita constructiei metroului. Se dorea desfiintarea completa a tramvaiului pana in anii '80. Spre sfarsitul anilor '70, la protestul cetatenilor, s-a renuntat la idee, iar in ultimii 15 -20 de ani s-au refacut, cu mari eforturi financiare -cateva linii. In afara faptului ca e nepoluant, capacitatea de transport pentru un tramvai este mult mai mare, iar durata de viata este dubla fata de cea a unui autobuz. In schimb, in Bucuresti, administratiei orasului o doare in pix de transportul ecologic... In conditiile unui oras suprapopulat si foarte poluat ca Bucurestiul, eu unul cred ca metroul si tramvaiul ar trebui sa fie principalele mijloace de transport in oras pe arterele mari, si troleibuzul pe rutele mai putin solicitate. In schimb, metroul bucurestean ajunge in toate falimentele orasului (IMGB, Semanatoarea, in curand Policolor), reteaua de tramvai e in colaps, iar troleibuzele acopera o arie prea mica. Asrta in timp ce locuitorilor din zone aglomerate ca Giurgiului, Drumul Taberei, Colentina etc. nu le raman ca variante decat traficul infernal sau mersul pe jos... Nu e posibil ca toata lumea dintr-un oras sa mearga la serviciu cu tramvaiul, dar stau si ma gandesc: cum :twisted: 'ul isi inchipuie primaria ca incurajeaza transportul in comun, in conditiile in care parcul RATB scade de la an la an, iar metroul vine la 10 minute la orele de varf?

.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Oct 2007 11:10 
Intr-adevar o mare problema a orasului este densitatea mare, generata de cartierele dormitor construite de comunsiti, ca si de concetrarea intr-o zona restrinsa a multor sedii de firme si institutii; totusi solutia constructiei de noi artere nu este viabila, daca se contiuna in ritmul actual de crestere a utilizarii autoturismelor personale, peste cativa ani si noile artere vor deveni neincapatoare; din contra, solutia construirii de benzi dedicate transportului public, in primul rand prin reducerea celor destinate autoturismelor este solutia cea mai buna; cred ca este eronata perceptia ca tranpsortul public nu pate oferi o alternativa (doar daca sintem absurzi si avem pretentia sa calatorim in autobuz/tramvai/troleibuz/metrou la fel ca in masina personala, stind pe scaun si avind fiecare propriul post de radio); oricum daca s-ar creea benzi speciale s-ar putea asigura o ritmicitate a circulatiei , pentru ca asta e de fapt marea problema, si nu neaparat capacitatea; iar pentru impiedicarea folosirii benzilor speciale, s-ar putea merge chiar pana la ridicarea masinii (cum se procedeaza pentru parcare ilegala in anumite zone); oricum solutii pentru impunerea acestor benzi exista, s-au aplicat si in alte state e nevoie doar de vointa; si de renuntarea la ideile idioate de a construi parcari in zona centrala, mult mai utile fiind acestea in zonele periferice, la capetele metroului sau a liniilor de tramvai/autobuz/troleibuz de la iesirile din oras, oferind astfel o varianta celor care locuiesc in exteriorul orasului, in zonele nou construite care nu beneficiaza inca de transport public; in acest fel vor fi incurajati si respectivii sa nu mai intre cu masina in oras, si vor evita si sa mearga pe jos pe camp.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Oct 2007 12:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
emil1980 wrote:
Era coada de masini de la capatul podului dinspre INMH pana la semaforul de la Baneasa.
Avantajul podului: de la centrul comercial Baneasa. Datorita accesului mai usor in zona a crescut numarul de masini si implicit numarul de clienti din centrele comerciale.
Dezavantajul podului: cand se face coada de masini pana la INMH, masnile care vor sa iasa din centrul comercial inspre Aeroportul Baneasa fac si ele coada, asa cum se vede si in urmatorele poze. Nu stiu daca se fac cozi de masini si in celalat sens, inspre INMH.

Tocmai m-am intors din zona aia, am vazut si eu situatia la fata locului. Pe sensul Bucuresti->Ploiesti se circula fluent, cu o mica fragmentare la semaforul de la Aleea Privighetorilor. Cel de-al 2-lea pod e aproape gata, are toata suprastructura de beton fixata, oamenii aia mai lucreaza doar la finisaje. In sensul Ploiesti->Bucuresti e coada pe care ai mentionat-o, am parcurs-o de la INMH pana la Antena1 cam in 30 de minute. Ce se intampla: la aeroport la Baneasa se vine de pe 3 benzi (de pe podul nou) + 1 de la Selgros. La terminalul de autobuze strada se ingusteaza, se face banda de stanga (spre Aviatiei) dar masinile se aseaza pe 2 benzi pentru a face stanga iar masinile care ar trebui sa mearga inainte se strecoara cam pe 1 banda jumate pe langa trotuarul din dreapta. Din nesincronizarea semafoarelor pentru stanga si inainte coada se lungeste, si se lungeste, si se lungesteeee.......


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 22:01 
Astazi la ora 18:30 soseaua Viciului era blocata in ambele sensuri, sensul spre oras fiind blocat de masinile ramase in intersectie la malul garlei, iar la randul lor masinile blocau metroaiele basesti. Era si sa dau peste un avorton la statia Crangasi si acelasi avorton a coborat din tramvai si a luat-o la fuga iarasi printre masini o statie mai incolo. Erau masini coborau pe contrasens (sens unic) pe langa Ford asa ca nu le lasa nimeni din cauza asta.
Mai incolo, dupa McD si benzinarie, vedem si cauza sau una din ele: videnii blocasera o strada sa asfalteze. Atunci se sculase la ei pofta de munca, exact la ora de super-aglomeratie din zona.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group