OAB wrote:
Citind topicul respctiv, am urmatoarele nelamuriri:
1. Atunci cand a fost desfiintata axa N-S, s-a avut in vedere ca, la un moment dat, sa fi reinfiintata? De ce zic asta? Logic ar fi fost ca pasajul subteran Unirii sa fie suficient de inalt ca reteaua care vine de la depoul sudic (cunoscut fie cu denumirea de Nitu Vasile, fie Berceni) sa poata traversa pasajul respectiv.
Nu s-a luat in vedere reinfiintarea liniilor de suprafata, metroul fiind considerat suficient la vremea respectiva.
OAB wrote:
2. In cazul traseului 26 se utilizeaza termenii de "dus" si "intors". ce inseamna asta?
- dus = traseu in sens antiorar (matematic)?
- intors = traseu in sens orar?
adica doua tramvaie care merg unul in sens matematic, celalalt in sens orar?
Da, se circula continuu pe doua sensuri, dar fiecare cerc avea statia cap de linie in acelasi loc, unde se stationa mai mult (la "Leu" a fost cap de linie o vreme foarte indelungata).
OAB wrote:
Un alt lucru la care nu ma asteptam este depoul de pe Splaiul Unirii... Asta in conditiile in care Dudestiul este relativ aproape. Erau atat de multe tramvaie pentru liniile centrale incat sa fie nevoie de doua depouri atat de apropiate unul de altul?
Depoul Splaiul Unirii era important pentru liniile care strabateau Calea Vacaresti (portiunea disparuta) si Splaiul Unirii. Cred ca era si foarte vechi, anterior celor de la Dudesti si Progresul. In fata lui avea cap de linie 1.
OAB wrote:
3. Uitandu-ma pe harta din 1947 nu am putut sa nu remarc sub-magistrala CFR 801 in forma ei originala, adica Herastrau-Obor-Titan si de acolo spre Oltenita. La un moment dat, o parte a sub-magistralei 801 a fost utilizata de linia 5; altfel spus, linia 5 trecea prin Gara Herastrau (la linia 2 parca).
In mod normal, pentru utilizarea infrastructurii CFR nu trebuia platita o taxa chiar daca CFR-ul nu era divizat? Si, totusi, tramvaiele liniei 5 "defilau" pe submagistrala 801 trecand prin Gara Herastrau.
Ce insemna asta?
A. A fost o intelegere ITB cu CFR astfel incat ITB-ul sa nu trebuiasca sa plateasca taxa CFR-ului
B. ITB-ul platea CFR-ului o taxa
C. Portiunea sub-magistralei 801 utilizata de ITB nu mai apartinea CFR-ului
Linia 5 nu circula exact pe traseul caii ferate (care avea doar linie simpla!!!), ci cu vreo douazeci de metri mai spre vest, paralel cu aceasta. Gara Herastrau a existat ca si grup de cladiri si dupa aparitia lui 5 pe noul traseu. Pe de alta parte, in ultimii ani ai vietii sale (pana in 1987), Gara Herastrau nu mai avea statut de gara de sine statatoare, iar linia Herastrau-Reinvierea era considerata racord industrial. Traficul era aproape inexistent pe aceasta portiune, fiind absolut ocazional (o data la cateva saptamani). Eu am cercetat in acea vreme linia, era functionala, dar nu am avut sansa sa vad nici un tren pe ea. Nu am vazut decat niste vagoane undeva pe langa URAC (exista acolo chiar o fundatura numita Intrarea Vagonului!). Traseul liniei era foarte pitoresc, punctat de frumoase cantoane din caramida aparenta si numeroase treceri la nivel. Iata o imagine din portiunea Str. Judetului - Bd. Lacul tei, care trecea in curba printr-o padurice de la marginea parcului.