TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 26 Sep 2020 16:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Sep 2008 10:33 
Taxatoare pe liniile din Ilfov? Nu ajunge salariul, trebuie si concedii medicale &c. Sau poate ca nu, dar ce sa faca biata femeie la hoardele de marlani care nu platesc? Doamne ajuta, mai vinde marlanul niste teren si-si cumpara jeep si asa scapa RATB de o parte din blatisti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Sep 2008 13:27 
Tom wrote:
Taxatoare pe liniile din Ilfov? Nu ajunge salariul, trebuie si concedii medicale &c. Sau poate ca nu, dar ce sa faca biata femeie la hoardele de marlani care nu platesc?
Faptul ca acel angajat RATB umbla prin autobuz si intreaba "de sanatate" fiecare calator va duce la diminuarea drastica a blatismului, pentru ca va "converti" la civilizatie pe cei din "zona gri" a bunului-simt, cei care sunt oameni rezonabili, dar care totusi mergeau pe blat si care vor accepta, de rusine, sa si plateasca pentru serviciul folosit.
Fireste, pentru scandalagii, pentru tigani si taranoii cu figuri, angajatul RATB poate sesiza si solicita prezenta echipajelor de politie, dupa cateva "interventii" cu "pulanul", unii vor mai renunta la "smecheria de taran de (langa) Bucuresti".
Sigur, blatismul si, mai ales, prostia, nu vor putea fi eradicate, dar in mod cert vor creste incasarile, se va putea face o estimare realista a numarului de calatori al unei curse si se va diminua si vandalismul.
Parerea mea este ca merita incercat, cel putin.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Sep 2008 13:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7830
Nu pierde nimeni din vedere faptul ca taxatorii ii vor lasa sa mearga gratis pe ,,ai lor" (cum se intampla si cu controlorii de pe liniile preorasenesti... eu eram controlat cu exces de zel, inclusiv buletin, carnet de elev, in vreme ce cei cu papornite cat 3 locuri mergeau moka) sau, cel mai rau, o sa bage banii de incasari in propriul buzunar si nu o sa taie bilete?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Sep 2008 17:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Din moment ce dubarii privati insista sa ramana, si se bat pentru a obtine un traseu in Ilfov, inseamna ca de fapt aceste trasee sunt rentabile. Cu atat mai mult cu cat cheltuielile de a transporta un numar de calatori cu microbuze sunt evident mai mari decat in cazul aceluiasi numar de calatori transportati cu autobuze, din cauza necesarului mai mare de soferi (si eventual incasatori), precum si a intretinerii parcului.

Deci RATB nu ar trebui decat sa faca acelasi lucru pe care-l fac si dubarii in privinta calatorilor fraudulosi. Si ar avea un profit cel putin tot atat de mare.

Aaa... dubarii lucreaza de fapt la negru? Atunci de ce nu se autosesizeaza garda financiara, parchetul si ARR si de ce nu li se anuleaza licentele? Si in plus, asta nu inseamna concurenta neloiala la adresa RATB?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Sep 2008 22:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7830
Brassovia wrote:
Aaa... dubarii lucreaza de fapt la negru? Atunci de ce nu se autosesizeaza garda financiara, parchetul si ARR si de ce nu li se anuleaza licentele? Si in plus, asta nu inseamna concurenta neloiala la adresa RATB?


De fapt, dubarii au insistat ca RATB le-ar face lor concurenta neloiala si le-ar fura clientii...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Sep 2008 02:02 
Firmele care cîştigaseră licitaÅ£iile pentru traseele respective au dat în judecată RATB nu pentru concurenÅ£ă neloială, ci pentru că opera fără licenÅ£ă. Un lucru extrem de grav. După noua HG ar fi interesant de văzut ce va face ARR. Va organiza o nouă licitaÅ£ie ÅŸi cu ce temei legal o poate face? Din cîte se ÅŸtie traseele sînt adjudecate pînă în 2011.
Sau e vorba de o altă promisiune electorală a unui candidat în colegiul IV Ilfov?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Oct 2008 13:33 
Offline

Joined: Mon 15 Oct 2007 22:16
Posts: 22
Pozele despre care vorbeam


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Oct 2008 13:33 
Offline

Joined: Mon 15 Oct 2007 22:16
Posts: 22
Si cea dea doua


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Oct 2008 15:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 237
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Toata aceasta tevatura dovedeste in fapt doar miezul real al invrajbelii: sa fie transport RATB in Ilfov. Dar asta doar de forma, fara nici un fundament economic, real sau practic. Tot asa mi se pare lamentabila si declaratia primului minsitru despre acceasi problema. Altfel, de ce oare se accepta situatia aberanta RATB+transportatori privati, privatii avand acoperire 90% a traseelor facuta legal cum stim noi (supraaglomerat si fara bilete).

Daca in trecut nu a interesat pe nimeni daca serviciul de transport RATB este real de ce oare aceasta gargara mai are vreun sens? Probabil pentru ca unii sa castige vesnic un ban usor si "la negru" cum face compania de dube C si I iar altii sa mai bifeze in evidenta contabila si sa spuna altora ca se furnizeaza transport public (chiar daca este inutil, neprofitabil/ ca asa se vrea/, si ineficient). Ar trebui ca la fiecare initiativa si stire de genul asta RATB sa dea un raspuns de genul "nu vom relua transportul. (Punct)." pana cand toti taricenii, oprestii si altii se vor plictisi si vor termina cu aceasta "gogoasa" cu iz electoral.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Oct 2008 22:11 
Offline

Joined: Mon 15 Oct 2007 22:16
Posts: 22
Duminica 19 octombrie sedinta cu primarul comunei Cernica, domnul presedinte al CJI Cristache Radulescu si locuitorii comunei.In aceasta sedinta pe langa multe probleme ale comunei s-a adus in discutie si problema legata de liniile periferice ale RATB, domnul Radulescu asigurand populatia ca acestea isi vor relua cursele, protocolul fiind incheiat, si afirmand ca reluarea acestor curse se va face de la 1 noiembrie. Mai este o saptamana pana atunci si vom vedea rezultatele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Oct 2008 19:22 
Offline
User avatar

Joined: Wed 19 Oct 2005 16:22
Posts: 17
Location: Bucuresti
Biletul pe liniile RATB care vor circula în judeţul Ilfov va costa 1,5 lei



Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va pune la dispoziţie, pe rute ce leagă Capitala de judeţul Ilfov, 32 de linii de autobuze, pe care vor circula unul sau două autovehicule. Preţul unei călătorii va costa 1,5 lei, potrivit protocolului semnat de municipalitate şi edilii din Ilfov.

În total, pe rutele preorăşeneşti din Ilfov vor circula 44 de autobuze RATB. Cel mai lung traseu va fi Baloteşti-Piaţa Presei Libere, 32 de kilometri, iar cel mai scurt, Granitul-Ferma Pantelimon, în lungime de circa trei kilometri.

Abonamentul lunar pe o linie va costa 35 lei, potrivit protocolului menţionat. Diferenţa între costul real şi preţul biletului sau abonamentului va fi plătit în proporţie de 76% de Consiliul Judeţean Ilfov, restul banilor fiind plătiţi de municipalitatea bucureşteană.

În cazul în care o linie se va dovedi nerentabilă, înregistrând un număr mic de plătitori de bilete şi abonamente, RATB va putea suspenda linia respectivă. Pentru a obliga cetăţenii să nu călătorească fraudulos, Poliţia Comunitată Ilfov va avea drept de control pe raza judeţului.

Premierul Tăriceanu a declarat, recent, că oficialii Primăriei Capitalei i s-au plâns că persoanele care folosesc liniile preorăşeneşti ale RATB nu plătesc contravaloarea serviciului, acesta fiind unul dintre motivele pentru care municipalitatea întârzie reintroducerea curselor publice în Ilfov.

www.realitatea.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Oct 2008 19:59 
mihai565 wrote:
Cel mai lung traseu va fi Baloteşti-Piaţa Presei Libere, 32 de kilometri


32km dus-intors!!!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Oct 2008 10:42 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 69
In mod sigur pe aceste linii vor circula autobuze de tipul fantoma. Tipul asta de autobuz fantoma are drept facilitati rampe de acces pentru handicapatii care vor fura motorina si nu vor respecta orarele. De asemenea, din constructie nu pot depasi dubele.

Revenind la subiect, din pacate e doar un alt exemplu de bataie de joc. Intervalele propuse sunt prea mari, si nici macar asa nu se vor respecta, iar vor fura motorina, iar si iar... Lumea isi va lua masini, ne vom bloca unii pe altii si asta e. Tineti-o tot asa. Pe vremea lui Ceausescu si imediat dupa '90, pana prin '95 pot spune ca frecventa autobuzelor era raiul pe pamant fata de ce e acum.

Lumea se va obisnui in masina personala si va fi foarte greu sa revina la transportul in comun (presupunand prin absurd ca vor fi intervale decente in urmatorii 14735 de ani).

Pana cand maxi-taxi-urile nu sunt scoase nu se rezolva nimic. Nu exista si autobuz si maxi taxi pe acelasi traseu. Nu exista concurenta privata la adresa unei regii. Exista subminare. Atat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Oct 2008 03:23 
Proiectul supus dezbaterii publice pe site-ul PMB: http://www4.pmb.ro/wwwt/l52/docs/01_20081024.pdf


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Oct 2008 19:58 
Sunt 2 mentiuni acolo care mi se par cel putin dubioase. In primul rand faptul ca, daca o cursa nu este confirmata de un controlor de trafic, ea este automat considerata efectuata. Aici, e foarte usor sa faci o groaza de fraude. Neasigurarea controlorilor de trafic, la unele capete, implicit sarirea curselor (se considera automat curse efectuate), si ca atare, neverificarea indeplinirii obligatiilor partilor. Bucurestiului ii convine, fiindca astfel, se mentine linia, si se taxeaza corespunzator Consiliul General Ilfov, iar Ilfovului ii convine ca se mentine linia intr-un mod fortat. Ca sa fim seriosi, nu ii vad organizand controale, in detrimentul propriu 8-| . Ca atare, cei mai castigati vor fi dubarii, care se aleg cu grosul clientelei, care nu stie daca autobuzele chiar vin, sau sar curse (oricum frecventa e groaznica).
Cea de-a doua mentiune, e iar dubioasa. Judetul Ilfov garanteaza cu un teren. Nu se stie care, unde, si cat trebuie sa valoreze, dar daca isi baga nasul cineva mai smecher de la conducere, se pot alege cu un teren a carui valoare va creste spectaculos (langa o viitoare autostrada, sa zicem), si se va invoca nerespectarea conditiilor pentru a executa terenul si a inhata banul.
In rest, macar au incercat, dar frecventele sunt ridicole 8-| . Cea mai amuzanta e linia 419, Pta Sudului - Vidra, cu 100 minute intre curse 8-| . Oare cine e destul de disperat sa astepte?? (forumistii se exclud :twisted: )


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Oct 2008 21:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7830
Bogdan_buc wrote:
Cea mai amuzanta e linia 419, Pta Sudului - Vidra, cu 100 minute intre curse 8-| .


Pentru ca exista 418 intre Piata Sudului si Com. Berceni (cu vreo 5-10km inainte de Vidra). Desigur... cele 2 autobuze vor merge numai in tandem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Oct 2008 13:14 
Conform proiectului supus dezbaterii publice, nu se vor mai infiinta liniile:
- 443, 444, 446, 448, 451 si 476 - de la P-ta Presei
- 412, 415, 416, 426, 432 si 454 - de la Inst. Oncologic
- 430 si 459 - de la Granitul
- 471 - de la CFR Progresul
- 428 si 433 - de la Ghencea


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Nov 2008 20:03 
Offline

Joined: Mon 15 Oct 2007 22:16
Posts: 22
Din cate am auzit preorasenestile nu vor fii reluate prea curand deoarece patronii firmelor de maxi taxi "imping" bani grei pentru ca acest lucru sa se intarzie.Acum se zvoneste ca de pe 14 se va relua circulatia RATB in ilfov.Oricum din cate am vazut intervalele de succedare sunt varza si totul e facut in favoare dubarilor.Am si eu o intrebare, daca CJI vrea mai mult de 32 de trasee acest lucru va fii luat in calcul sau vor fii reinfiintate doar cele 32?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Nov 2008 01:30 
In sededinta CGMB din 25 nov se va dezbate si Proiectul de hotarâre pentru aprobarea protocolului între Municipiul Bucuresti si Judetul Ilfov privind înfiintarea, organizarea, reglementarea, coordonarea si controlul serviciului de transport public de calatori desfasurat între localitatile judetului Ilfov si Municipiul Bucuresti

Iata si linkul: http://www4.pmb.ro/wwwt/l52/db/01_20081125.pdf


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Nov 2008 18:41 
Offline

Joined: Mon 15 Oct 2007 22:16
Posts: 22
Transportul RATB s-a reluat de azi.Astazi in drum spre casa observ prin zona pe la Costin Georgian un autobuz de la titan pe linia 400.Ajung in zona granitu unde cunosc soferii si vad toate liniile preorasenesti care plecau de la granitu, respectiv 401,404,410,459,461.Am vorbit cu un sofer si mi sa spus ca azi au fost introduse experimental, si ca este posibil sa ramana asa pana miercuri cand se va discuta in consiliul general problema cu transportul preorasenesc.Intr-o sedinta avuta la Cernica acum 2 zile domnul Cristache Radulescu presedintele CJI a comunicat cetatenilor faptul ca marti respectiv 25 noiembrie va avea loc o sedinta la CGMB si ca problema cu transportul este situata la primul punct pe ordinea de zi.Deasemenea a mai comunicat ca intelegerea este facuta intre el si domnul Oprescu si ca la maxim 2,3 zile dupa aprobarea legii de catre CGMB, RATB va intra iar in ilfov.As dorii sa mi se mai ofere informatii daca cineva poate si daca am gresit cu ceva in acele afirmatii sa mi se spuna ce anume.

Cu multumiri Daniel


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Nov 2008 23:17 
Offline

Joined: Mon 15 Oct 2007 22:16
Posts: 22
Am uitat sa mentionez si faptul ca autobuzele circula azi cu incasatori.Fiecare sofer avea incasatorul sau.Stie cineva daca maine vor mai circula?astept un raspuns
Multumesc


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Nov 2008 09:45 
Offline

Joined: Sat 08 Mar 2008 09:20
Posts: 20
Location: Bucuresti,Chitila
RATB nu s-a deranjat nici sa publice programul.Sa nu se astepte la prea multi calatori in conditiile astea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Nov 2008 10:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
gabriel wrote:
Sa nu se astepte la prea multi calatori in conditiile astea.

Asta e si ideea, sa nu aiba succes. RATB de mult dorea sa se descotoroseasca de preorasenesti. Imi pare rau ca la nivelul factorilor de decizie este atat de greu sa se inteleaga ca o zona metropolitana nu se poate gestiona decat cu un transport unitar. Nu din motive electorale ar trebui RATB sa circule aici, ci din motive de asigurare a dezvoltarii edilitare armonioase.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Nov 2008 11:55 
Ieri la intersectia Dr. Sarii cu 13 Sept si Ghencea in timp ce asteptam 385-ul a aparut un autobuz 453 Ghencea-Vreju (numar tiparit pe un A4 imposibil de vazut de la o distanta mai mare de 10 m). Intr-adevar a deschis doar prima usa pentru a se urca calatori, deci probabil avea incasator. N-am urcat sa vad daca pot calatori cu abonamentul pe toate liniile urbane. Si eu sunt curios cat vor rezista aceste linii :-)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Nov 2008 23:51 
Se pare ca doar ieri a fost acel test al RATB pentru reactivarea preorasenestilor.
Azi nu au mai iesit (cel putin cele de la Inst. Oncologic)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 18:41 
Offline

Joined: Mon 15 Oct 2007 22:16
Posts: 22
Stie cineva care este decizia luata in urma sedintei CGMB?Observ ca pana acum la stiri nu sa anuntat nimic.Se va relua de maine circulatia completa a RATB in ilfov?Multumesc pt raspuns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 19:39 
Nu este dat inca nici un anunt oficial. Azi am vazut linia 422 circuland, cu taxator la prima usa.
Sper sa apara si un comunicat oficial pana la urma.

Pe site-ul PMB a aparut:

Aprobat, cu amendamente - Proiect de hotarâre pentru aprobarea protocolului între Municipiul Bucuresti si Judetul Ilfov privind înfiintarea, organizarea, reglementarea, coordonarea si controlul serviciului de transport public de calatori desfasurat între localitatile judetului Ilfov si Municipiul Bucuresti


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 20:51 
Stirea de pe Mediafax

Transportul public între Bucureşti şi judeţul Ilfov va fi reluat, consilierii municipali aprobând, marţi, proiectul de hotărâre privind circulaţia autobuzelor RATB între Capitală şi localităţile ilfovene.

Potrivit proiectului de hotărâre, precum şi protocolului care urmează să fie semnat de primarul Capitalei, Sorin Oprescu, şi de preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Cristache Rădulescu, vor fi 51 de trasee între Bucureşti şi judeţul Ilfov.

Biletul pentru o călătorie RATB din BucureÅŸti până în localităţile din Ilfov aflate la o distanÅ£ă mai mică de 20 de kilometri va costa 1,5 lei. Pentru distanÅ£e mai mari de 20 de kilometri, preÅ£ul unei călători RATB va fi de 2,5 lei.

Un abonament lunar valabil pe o linie preorăşenească va costa 35 de lei, tariful redus fiind de 17,5 lei. Abonamentul general pentru toate liniile Bucureşti - Ilfov va fi de 65 de lei, cel redus fiind de 32,5 lei.

Documentul privind reluarea transportului public între Bucureşti şi judeţul Ilfov a fost votat de consilierii judeţenii la sfârşitul lunii octombrie.

Reprezentanţii celor două administraţii urmează să semneze protocolul, după care transportul public între Bucureşti şi Ilfov va fi reluat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 21:09 
Offline

Joined: Mon 15 Oct 2007 22:16
Posts: 22
Acum 20 de minute a inceput pe Otv un reportaj efectuat in cadrul sedintei de azi a CGMB. Proiectul de colaborare a fost aprobat, conform declaratiei domnului Cristache Radulescu "de maine se va relua circulatia pe 32 de trasee urmand ca in zilele urmatoare sa avem 51 de trasee acoperite de autobuzele ratb in ilfov">Deci de maine gata inghesuiala in conserve :twisted: :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 21:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
La preturile astea simbolice, chiar daca toti calatorii isi vor lua bilet de la taxatoare, tot pomana din bani publici se numeste. Ar putea sa le lase gratuit, ca oricum incasarile nu acopera mai nimic din cheltuieli.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group