TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 22 Aug 2019 04:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 20:09 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 168
Am cautat un topic dedicat acestui subiect si - desi eram aproape convins ca am vazut asa ceva - observ ca nu exista (posibil sa fi fost pe vechiul forum).

Principalele probleme pe care le vad sint:
1. parcul de vehicule
2. locatia

In privinta parcului, inteleg ca s-a reusit salvarea unui troleibuz DAC 117. RATB pare sa ajute cu pastrarea unui EP, exista deja un V56 si V09.

Ar fi admirabil daca s-ar reusi pastrarea si unui DAC 112 (indiferent cit de hulite sint aceste autobuze, reprezinta o epoca in istoria transportului in comun din Bucuresti).
Pacat ca 3713 (?) este intr-o stare atit de deplorabila incit este ca si imposibila repararea lui. In ceea ce priveste Roman 112, situatia este si mai dificila, intrucit 664 este si mai degradat decit 3713(?).
Mai exista inca o sansa, sper, pentru pastrarea lui 611 (sau a unuia din IK 4-urile de marfa cit mai apropiat de forma originala)

Pacat ca s-a taiat ultimul V3A original, ar fi fost util sa existe unul pentru muzeu...

In ceea ce priveste locatia, situatia pare mult mai dificila...

O sugestie ar fi Depoul Nitu Vasile (Berceni). Dimensiunile depoului sint convins ca permit amenajarea unui muzeu fara a afecta capacitatea. Din pacate, problema mare este lipsa unei linii de tramvai care sa permita iesirea pieselor de muzeu in trafic (ceea ce ar populariza initiativa).

Astept opinii.
Exista un topic dedicat propunerilor pentru


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 21:28 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 92
La RATB s-ar putea organiza un astfel de muzeu in depoul Giulesti, cand se va elibera dupa finalizarea podului videan. Nu de alta, dar tot va sta iar degeaba adapostind doar cainii.
Dupa o renovare cat de cat decenta a acelor hale, pot fi expuse acolo cele cateva tramvaie care ar prezenta interes: V09, V56, EP-ul, T4R, VxA clasic, Rathgeber.
Ar putea fi chiar inchiriate pentru turul orasului, in functie de starea de functionare a fiecaruia, grupurile organizate de vizitatori fiind preluate de la Gara de Nord cu unul din aceste vehicule.
In curte se pot expune lejer cateva autobuze (IK4, DAC, Saviem), eventual un troleibuz articulat, un taxi si o taxifurgoneta Dacia 1300, microbuzul TV. Chiar si ceva masini de interventie vechi.
In plus, s-ar mai putea amenaja o incinta in care sa fie expuse demontate diverse componente (motoare, controlere, mecanisme de usi, etc) si fotografii de la inceputuri si pana azi.

Totul e sa se vrea!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 21:35 
Este destul de probabil ca depoul Giulesti sa aiba parc circulant propriu dupa finalizarea pasajului videan. In afara de asta, depoul necesita o modernizare pentru a fi facut muzeu. Plus ca nu prea e o locatie buna pentru un muzeu. Ca sa fiu scurt si concis, zona nu e prea atractiva.

Legat de disparitii de DAC'uri, in mod sigur URAC va reface vreunul din ele, dupa ce se va termina nebunia videana, care mai tine maximum un an (videanul in sine) si maximum 3 (lucrarile).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 21:50 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 92
Putin probabil ca Giulesti sa aiba parc propriu la criza de tramvaie din prezent si chiar daca se vor lua si 100 de tramvaie noi. Deocamdata nici Dudestiul nu mai are parc, ca s-a casat si urmeaza si casarea tatrelor.
Ca zona, intr-adevar tigania din Giulesti nu-i prea imbietoare, dar in lipsa de altceva...
In orice caz, eu nu vad acest muzeu intr-o locatie mai centrala in ziua de azi cand malurile si cladirile de lux rasar ca ciupercile dupa ploaie.
E pacat sa nu se faca acest muzeu si toate posibilele exponate sa sfarseasca precum Lohnerul din Colentina...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 22:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Dac 117 NU s-a pastrat. #3713 e descompus aproape complet, iar troleibuzul Dac 217E #7444, cu RK in 2007 (!!!!) se caseaza in maxim o luna :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 23:15 
Pentru un eventual muzeu al RATB ar fi buna o locatie unde acesta sa fie vazut si de cei care tranziteaza bucurestiul, in Giulesti inafara de cei din zona nu stiu cine mai tranziteaza zona.
Si da, depoul Giulesti va ramane cel putin cu cele 14 V3A-2S-93 (V2A-2S devin V3A-2S-93 la reconstructia de dupa finalizarea pasajului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jul 2007 23:34 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Desi construirea unui muzeu RATB este o initiativa laudabila, mi-e teama ca nu va exista asa ceva prea curand. Va fi probabil unul dintre proiectele acelea despre care tot se vorbeste si ramane in acelasi stadiu - adica de proiect. In plus, asa cum au mai spus si altii, nu exista (inca) o locatie buna pentru un muzeu.
In plus nu prea vad ce se va putea expune intr-un asemenea muzeu, fiindca in afara de V09, V56, si eventual de EP-ul 6001, inteleg ca tot ce este vechi a ajuns (sau va ajunge) la autogen...
Si pentru ca veni vorba de depoul Giulesti: in '98, acolo era un fel de muzeu "of sorts". Acolo se gaseau (din ce imi amintesc):
-Vagonul thomson
-cateva V56, inclusiv 246, actualul 119
-UGZ
-vagonul stropitoare 004
-EP utilitare
-Rathgeber
-intr-o perioada, acolo era tinut si vagonul 6502.
-boghiurile LHB-ului 3501 (mi s-a spus ca tot acolo si fusese taiat, prin '94 sau '95).

Eu unul niciodata n-am inteles statutul acestui depou... desi nu avea parc circulant, cu siguranta nu avea destinatia de expozitie de vechituri. :twisted: Si daca si acum e acolo mizeria di anii '90, sa nu ne astepatam la muzeu prea curand :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jul 2007 00:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48292
Am transmis Consiliului General al Municipiului Bucuresti rugamintea de a ne dona trei piese: troleibuzul 7446 (un unicat, unicul intermediar intre 112 E si 212 E), a unui troleibuz Saurer si a autobuzului 97.

Am cerut legislativului bucurestean infiintarea unui muzeu RATB. Au ocolit raspunsul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jul 2007 12:18 
O posibila locatie ar putea fi si Muzeul Tehnic, care devine pe zi ce trece din ce in ce mai jalnic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jul 2007 16:36 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 168
Din pacate, spatiul Muzeului Tehnic nu apartine RATB - de aceea propusesem depoul Nitu Vasile. Intr-adevar, Muzeul Tehnic ar fi o locatie foarte buna, intrucit - cu o investitie mica - s-ar putea realiza un racord la linia de tramvai de pe Bd. Marasesti, iar exponatele ar putea fi folosite pentru plimbari de agrement in week-end.
Problema va fi accesul troleibuzelor, cel mai apropiat punct fiind (in cazul in care se va realiza magistrala Nord-Sud) abia la Budapesta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Jun 2009 00:19 
Viitoarea locatie a muzeului este complexul sportiv al RATB - Complexul Trapezului, muzeul va fi deschis publicului larg pe 20 septembrie 2009 cand se implinesc 550 ani de la atestarea documentara a Bucurestiului.

Participam la organizarea acestui muzeu prin realizarea de machete si fise ale exponatelor. In poze in ordine sunt machetele de V2A 1982, LHB, V3A-93M FAUR (toate 3 realizate de mine) si Thomson original (aceasta macheta impreuna cu alte 2 - un prototip si un Duewag sunt realizate de colegul nostru macheta218). Mai am pe comanda inca 7 machete care vor ajunge in acest muzeu pana in septembrie si sper ca la inaugurare sa fie o locatie placuta de vizitat a RATB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Jun 2009 01:03 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
Laudabil, dar mai mult decat machetele ar fi trebuit sa existe cate un exemplar din fiecare tip de vehicul, asa cum se intalnesc la alte muzee din lume (axate fie pe transportul de suprafata sau metrou - Transit Museum din NY care are preponderent exponate legate de metrou). Muzeul ar mai trebui sa contina pe langa - teoreticele - vehicule la scata 1:1, machete si documente, extrase de presa, signalistica - tablite de statii (tip 1927, 1985, 1987 si hibrizii - totemuri si alte tipuri de indicatoare), placi de traseu, dispozitivele cu rulou pentru afisarea traseului pe laterala V3A tip 1973, etc. Trebuie sa fie mai cuprinzator decat doua camere spatioase.
Ar fi prins bine acum conservarea unor vehicule, din care sa se aleaga pentru expunere (si sa fie si functionale) - vagoane de tramvai de la cel cu cai, primele vagoane electrice, V09/Thompson/Simmering, V951, V54, V58, Ep, EP/V3A (inca se mai pot restaura), vehicule tehnice, troleibuze (macar cele autohtone - TV, DAC) si autobuze asijderea.
Sper ca muzeul sa se dezvolte in timp si sa devina pe langa un obiectiv de interes turistic si un mijloc de documentare pentru istorici si cei interesati de evolutia transportului public.
La mai mare!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Aug 2009 14:24 
Offline

Joined: Sun 03 Jun 2007 19:11
Posts: 2
Vor fi in muzeu sau in zona cel putin cele cateva tramvaie de epoca restaurate ale RATB? Cred ca ar fi mult mai interesante decat machetele (fara a subestima munca celor ce le realizeaza).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Sep 2009 18:18 
Cu ocazia zilelor RATBului am zis sa prezentam si etapa in care este muzeul, avem 8 camere din care doar 3 aproape finalizate (mai sunt de facut etichetele pentru o parte din exponate). S-a dorit ca muzeul sa fie deschis maine pe 19 septembrie dar volumul mare de munca si informatii ce trebuiesc adunate precum si aducerea vagoanelor de epoca in incinta mai dureaza. Dar avand in vedere ca fac parte din organizarea muzeului pot sa il si prezint in faza in care se afla.

Camera 1
Aici se gasesc poze, harti, documente si machete de prezentare a vehiculelor RATB, machetele sunt realizate de mine si de colegul macheta218, RATB comandand cutii speciale pentru acestea.

Poze partea I


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Sep 2009 18:19 
Poze partea II


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Sep 2009 18:21 
Poze partea III
In prima poza este macheta de Mercedes Citaro oferita de EvoBus la livrarea autobuzului cu numarul 1000.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Sep 2009 18:22 
Poze partea IV


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Sep 2009 18:26 
Camera 2
Aceasta camera este dedicata evolutiei echipamentelor medicale si de testare a angajatilor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Sep 2009 18:44 
Camera 3

Aceasta camera este dedicata infrastructurii, urmeaza sa mai vina exponate. Tot aici mai este si simulatorul auto.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Sep 2009 18:44 
Partea 2 de poze cu camera 3.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Sep 2009 18:47 
Camera 4 va fi dedicata in principal echipamentelor de pe vehicule, inca nu avem o forma finala. Pe masura ce lucram voi prezenta evolutia.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Sep 2009 22:05 
Sper ca de data asta sa iasa ceva. Au vrut si prin 2002-2003 sa faca un muzeu, tot la Dep. Victoriei, dar nu a mai iesit nimic. Aveau ceva aranjat. Apropos, mai exista acea poza mare cu un autobuz "D.A.F." SB220 "Hispano-Carrocera" făcuta nopatea pe la Univeristate? Pacat ca nu au mai pastrat nici un troleibuz "Dac" sau un tramvai V3A original. Rusine...


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group