TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 12 Dec 2019 20:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 163 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Apr 2009 09:17 
Ieri dimineata, vagonul 161 pe linia 19 avea validatoarele setate pe linia 46. Ar trebui sa existe un sistem de penalizari pentru indolenta soferilor si vatmanilor... :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Apr 2009 18:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Zi mersi ca nu erau setate pe vreo linie preoraseneasca de lung parcurs, sa iti ia 2,5 RON. Eu am patit odata asa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Apr 2009 23:19 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 20:21
Posts: 24
Location: Bucuresti(Sector6); Galati
Vinerea trecuta la capatul Complex Comercial Baneasa stationau in jurul orei 11.30 cate 3 autobuze pentru fiecare din liniile 131 si 335. Sunt destul de multe stationate acolo, in conditiile in care am asteptat la Piata Presei 335 peste 10 minute, iar cand a plecat unul din ele (de ex. #4116) a venit #4122. Acest lucru inseamna o stationare la capatul din Baneasa de minimum 20 minute. Pentru linia 131 poate ar fi OK tinand cont de faptul ca la Piata Romana nu stationeaza. Dar pentru linia 335 este foarte mult pentru ca la Barajul Dunarii cred ca stationeaza la fel de mult (nu cunosc situatia in acea zona a orasului).
Sunt pentru folosirea transportului in comun, dar daca avem autobuze si ne batem joc de ele casandu-le sau facem grafice de toata jena nu pot fi asteptari mari in sensul imbunatatirii traficului in Bucuresti prin lasarea masinii personale acasa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Apr 2009 22:55 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 20:21
Posts: 24
Location: Bucuresti(Sector6); Galati
Pe hartile aparute in statiile liniei 41 si in cele cu adaposturi Euromedia sunt cel putin 2 greseli evidente. Dintre acestea, numai una poate induce in eroare un calator care nu este din Bucuresti. A doua este evidenta pentru noi pasionatii de transport in comun din Bucuresti. Concret, acestea sunt:
1. Linia 97 apare ca avand unul din capate la Depoul Alexandria (corect era sa fie linia 96);
2. Autobaza Obregia apare ca fiind amplasata la capatul Bd Alexandru Obregia al liniilor 73,74,232,313 (corect era sa il treaca langa Depoul Berceni).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Apr 2009 23:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Autobaza Obregia acolo e amplasata... depoul Berceni e doar de trolee.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Sep 2009 13:46 
La ce mai facem alveole si ridicam masini in statii daca soferii tot pe banda 2 fac statie ?? :evil: :x


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Sep 2009 13:58 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 69
Location: Bucuresti
Eu voi face o reclamaţie pe site-ul RATB, pentru că şi în sectorul 1 este aceiaşi situaţie: au început să elibereze staţiile de maşini parcate, dar autobuzele continuă să oprească în mijlocul drumului. :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Sep 2009 14:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Se pune intrebarea altfel... cum mai iese autobuzul din statie dupa aia? Cati soferi ii acorda priritate? Cati calatori asteapta autobuzul pe trotuar si nu pe banda 1?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Sep 2009 14:11 
Daca mergem pe principiul asta nu se civilizeaza niciodata nici soferii de autobuz, nici restul soferilor, nici calatorii... :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Sep 2009 16:32 
Chestia cu prioritatea merge si invers, de cate ori era sa ma zboare autobuzul de pe bicicleta cand s-a trezit sa iasa din statie cand eu deja il depasisem (eram langa sofer) si dupaia m-a mai si asurzit cu goarna. Ca merita sa-l tin numai in frane pana la statia urmatoare, da mi-a fost jena de toti aia din autobuz, ca ei nu au nici o vina.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Sep 2009 17:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
Sunt controlori care nu isi respecta tronsonul. Ieri in militari era un grup de controlori pe tronsonul Valea Oltului-Depoul Militari(zona care nu exista nicio toneta de bilete) care apartineau de depoul Nitu Vasile si ei trebuiau sa faca control intre CFR Progresul si Unirii nicidecum in Militari.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 10:34 
Soferii sunt "destepti" si inteleg doar ce vor ei din acel autocolant de pe spate, care arata ca sa-i cedezi trecerea cand semnalizeaza stanga. Cineva sa le atraga atentia ca in poza autobuzul semnalizeaza stanga cu usile inchise, nu cu usile deschise si cu calatorii ciorchine. Asa ei semnalizeaza dreapta, se baga in statie si trantesc imediat semnalizarea pe stanga, deci daca imbarcarea / debarcarea calatorilor ar dura 30sec, atunci tu ar trebuii sa te opresti si sa astepti 30sec, ca semnalizeaza stanga.
Practic soferii de autobuz isi fura singur caciula, si dupaia zic ca ceilalti din trafic sunt nesimtiti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 10:57 
Daca chestia asta se vrea nostima, atunci nu e.
Ori conducerea RATB a luat-o complet pe aratura, ori soferul de pe #4601 are de dat niste explicatii.

http://www.youtube.com/watch?v=CeDGUtvx ... r_embedded


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 11:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Personajul din film este un actor, este vorba de un filmulet complet regizat de la Happy Fish TV. Autobuzul este un obiect de decor pentru care probabil s-a platit o taxa. Calitatea filmului lasa intr-adevar de dorit :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 17:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
RATB, the land of no choice.

http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... -nedrept-/


Călătoresc de regulă cu metroul, pentru care am abonament, dar am puse de-o parte, în portofel, şi vreo zece bilete RATB.

ÃŽn caz că văd tramvaiul 36, alerg din scara blocului ÅŸi mă arunc în el pentru că mă lasă foarte aproape de redacÅ£ia la care lucrez. AÅŸa am procedat ÅŸi astăzi de dimineaÅ£ă. Am urcat în tramvai, am scos unul dintre cele zece bilete, compostat deja la un capăt ÅŸi am verificat celalălalt capăt ca nu cumva să fie taxat. Am ridicat biletul în dreptul geamului, ca să îl văd mai bine în lumină, l-am trecut printre degete, ca să depistez eventualele găuri, am văzut că este totul în regulă ÅŸi l-am compostat. Nu la primul compostor, pentru că tocmai urcase o mulÅ£ime de oameni ÅŸi era foarte aglomerat, ci la al doilea taxator unde era mai mult loc. ÃŽn cele din urmă, m-am aÅŸezat pe un scaun, lângă un al treilea compostor.

După vreo patru staţii, urcă şi controlorii. Scot biletul din portofel, îl arăt, mi se spune că nu este în regulă.

- Unde aţi compostat? , mă întreabă controlorul
- Aici, răspund eu încurcată.
- Nu se potrivesc găurile!
- Este imposibil, zic eu. (era puţin probabil să fi recompostat biletul, pentru că am verificat bine înainte cel de-al doilea capăt).

Controlorii se oferă să mă însoţească la bancomat

În fine, continuă discuţiile, controlorul îmi tot arată biletul lui, eu pe al meu. Scot şi celelalte 9 bilete din portofel să îi arăt omului că am destule şi nu ar fi avut niciun rost să recompostez un bilet. Nu acceptă să taxez un alt tichet şi în cele din urmă îmi cere un act de identitate să îmi dea amendă. Mă sfătuieşte să plătesc pe loc pentru a beneficia de reducere. Îi spun că nu am bani (aveam doar vreo 15 lei în portofel) şi se oferă să meargă cu mine la un bancomat ca să scot bani şi să plăteasc amenda pe loc.

- Păi, şi cum adică, o să mergeţi cum mine la un bancomat?!, întreb eu mirată.
- Da, e mai bine pentru dumneavoastră, plătiţi mai puţin!
- ScrieÅ£i-mi amenda pe chitanÅ£ă. Unde trebuie să merg să plătesc?
- La orice centru RATB.
- Ok.

Pentru că tot eram nedumerită şi convinsă că am compostat corect, dau să verific cu un alt bilet din portofel, necompostat, găurile pe care le imprimă compostorul. Controlorul verifică şi el la taxatorul de lângă. Se dovedeşte
că am taxat corect, dar nu la compostorul de lângă mine, ci la altul, situat pe o bară mai în spate.
- Cum este posibil ca într-un tramvai să fie două compostoare cu găuri diferite ?!, îl întreb eu pe controlor.
- Nu ştiţi, doamnă, că nimic nu e normal, d-aia v-am şi întrebat la ce aparat aţi compostat! îmi răspunde controlorul.

Poate că nimic nu funcţionează normal, dar totuşi indiferent în ce ţară mă aflu, cumpăr bilet şi taxez. Nu m-aş fi gândit că există două compostoare diferite în acelaşi tramvai, dar iau serios în calcul să îmi arunc iarăşi fundul în maşina personală şi să renunţ definitiv la transportul în comun.

Turişti păcăliţi

Nu sunt singura care a avut păţanii cu RATB-ul. În urmă cu o lună, am primit la mine doi amici din Berlin. De la aeroportul Băneasa, i-am sfătuit să ia autobuzul 301 până în Piaţa Romană. Aflaţi pentru prima dată în România, nu ştiau cum e la noi cu transportul în comun. Au căutat înnebuniţi un automat de la care să poată cumpăra bilet. N-au găsit, aşa că au început să întrebe, în engleză, de unde şi-ar putea cumpăra bilet. Cum nu s-a găsit nimeni în jurul lor care să vorbească o limbă străină, au urcat în autobuz, în speranţa că se găsesc bilete la şofer. Nu s-au înţeles nici cu şoferul şi au fost nevoiţi să meargă fără bilet. Bineînţeles că au luat amendă. Frumoasă primă amintire, ca turist în România!

În schimb, eu nu o sa uit niciodată cum şi-a găsit prietenul meu rucsacul uitat într-un tramvai cu care am călătorit prin Amsterdam. Oamenii au observat că a coborât fără el, l-au dus vatmanului, iar noi l-am recuperat mai târziu de la acesta. Avea în el un aparat foto şi două bilete preţioase pentru concertul AC/DC.

Promisiuni: se vor monta automate

Mihai Vlădăru, purtător de cuvânt în cadrul RATB, promite că până la sfârşitul acestui an vor fi amplasate în „marile centre de aglomerare urbană”, cum ar fi Gara de Nord sau Aeroprtul Băneasa, automate de la care oamenii să îşi poată cumpăra bilete şi la 4 dimineaţa. „Din păcate tehnicile astea moderne n-au ajuns şi pe la noi mai devreme”, se confesează el.

Cât despre faptul că întru-un tramvai se găsesc două compostoare cu găuri diferite, confirmă „că nu e normal”. „La autobază ar fi trebuit să se verifice dacă toate compostoarele erau pe aceeaşi cheie”, spune acesta cum ar fi trebuit să se procedeze corect.

Bucureşteni, ţineţi minte unde taxaţi, altfel riscaţi să vă însoţească domnul controlor până la bancomat!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 17:24 
Ma mir cum de turistii germani nu au gasit vreun vorbitor de limba engleza, tinand cont ca destui romani cunosc limba engleza.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 17:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Da, sunt multi cei care cunosc engleza... dar fie sunt elevi/studenti (deci nu prea umbla ei cu transportul in comun prin Baneasa la momentul ala), fie au locuri de munca suficient de bine platite incat sa mearga cu masina. De fapt, 90% din cei care merg cu transportul in comun o fac pentru ca nu au alta alternativa (nu au masina sau nu si-o permit ori nu au permis).


Pe de alta parte, peste tot in lumea civilizata poti cumpara bilet de la sofer, iar in aeroporturi si gari gasesti bilete de transport in comun atat timp cat circula transportul in comun + ghiseul de informatii de rigoare. Nu si in republica noastra bananiera.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 20:46 
Problema compostoarelor defecte cauzeaza multe evenimente de genul celui de mai sus. De cateva ori in ultimele saptamani am vazut conflicte de genul acesta, cand compostorul defect ori a stricat biletul ori nu toate compostoarele aveau o singura configuratie. Acest lucru demonstreaza ca vechiul sistem este deja mult prea prost si trebuie urgentata implementarea totala a SAT.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 11:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Trebuie sa mentionez ca, de fapt, problema compostoarelor este foarte veche si se stie de mult timp de ea. Ce se spune despre ele acum este pur si simplu irelevant. Stim prea bine ca presa are subiecte mult mai importante decat cele din viata omului obisnuit, mai ales daca nu erau socante. Lucrurile se stiu in mare dar nu se prea discuta de ele la nivel inalt.

Referitor la configuratia gaurilor fiecarui compostor se stie prea bine ca la depouri daca se gaseste (din intamplare) un compostor defect se schimba pur si simplu cu altul, nu conteaza detaliile. Treaba asta se intampla sigur de pe la inceputul anilor 1990 dar, in realitate, este probabil ca se intampla chiar de la inceputul introducerii sistemului compostoarelor la ITB. Imi aduc aminte ca in 1990 se gaseau inca in destule vehicule modele de compostoare ce par din deceniul 7 (sunt cele cu partea inferioara tesita). Este evident ca nu aveau aceeasi configuratie de gauri.

Revenind la problema compostoarelor, se stie ca RATB nu a avut niciodata o strategie coerenta pentru taxare. Sa ne amintim ca in perioada 1996-2001 s-a incercat implementarea unui sistem de compostoare electronice. Stim prea bine cat de prost au fost intretinute, ca niciodata probabil nu au avut reincarcata banda cu tus pentru imprimare si cate alte probleme. Este vina RATB ca a mers mereu pe ideea proasta ca nu merita un autobuz/troleibuz/tramvai vechi compostoare noi.

Nu mai mentionam iarasi stategia inceputa si neispravita de la liniile express. De ce doar ele sa aiba cartela magnetica? O alta prostie.

Tragem linie: in perioada 1996-2001 existau 2 tipuri de titluri de calatorie (bilete si cartele magnetice) si mai bine de 4 tipuri de dispozitive de taxare (electronic pentru bilete, mecanic pentru bilete, mecanic vechi pentru bilete, cartela magnetica).

Continuam aberatia cu abonamentele speciale (doar pentru liniile express), casele de bilete speciale (si putine) pentru cartele magnetice, abonamentele care nu includ toate tipurile de calatorii la un pret acceptabil (nu inca +25% la pretul abonamentului integral urban) pentru doar 2-3 linii express.

In concluzie RATB a avut o strategie de taxare cat se poate de incoerenta. Nu conteaza ca era veche conta sa fie bine intretinuta si documentata.

Sa ne intrebam de ce a fost mereu o bataie de joc taxarea la RATB?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 21:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Hal de oprire, marca Autobaza Alexandria. Nu cumva sa-l vada dispecerul ca a ajuns prea devreme... da-i in ma-sa de calatori, ca poa' sa mearga pe jos pana la 41, ceea ce, la traficul de acolo, dupa 7 ore jumate de facultate (fara pauze, nu exista notiunea asta in catedra de MRCF) este extrem de placut.
Fac pariu ca e fostul sofer de pe #1266, ca ala oprea ori acolo, ori se baga pe Str. Sebastian unde chiar nu-l vedea nimeni. Soferul era extrem de zambitor, probabil sa dea bine in poza :))

25 noiembrie 2009, 15:54


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 22:23 
Dr2005 wrote:
Hal de oprire, marca Autobaza Alexandria. Nu cumva sa-l vada dispecerul ca a ajuns prea devreme... da-i in ma-sa de calatori, ca poa' sa mearga pe jos pana la 41, ceea ce, la traficul de acolo, dupa 7 ore jumate de facultate (fara pauze, nu exista notiunea asta in catedra de MRCF) este extrem de placut.
Fac pariu ca e fostul sofer de pe #1266, ca ala oprea ori acolo, ori se baga pe Str. Sebastian unde chiar nu-l vedea nimeni. Soferul era extrem de zambitor, probabil sa dea bine in poza :))

25 noiembrie 2009, 15:54


Sesizare catre RATB?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Nov 2009 08:44 
Asfaltarea pe bucatica din str. George Enescu pe care circula 126, 300 si 368 s-a terminat de o saptamana. De ce nu s-or fi intors la traseele de baza??


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Nov 2009 08:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7900
Iasmin wrote:
Sesizare catre RATB?


Si la ce bun? Sa imi spuna cun au reinstruit toti soferii de pe 635 sa opreasca unde trebuie? :))


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Nov 2009 09:43 
Dr2005 wrote:
Si la ce bun? Sa imi spuna cum au reinstruit toti soferii de pe 635 sa opreasca unde trebuie? :))

Ai dreptate. Mult zgomot pentru nimic.

Voi ati observat cum se pleaca din linia 330 de la P-ta Presei Libere?
Cu ROSU reprezinta traseul "scurtat" de catre soferi, cu ALBASTRU INCHIS traseul de baza


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Nov 2009 11:33 
Offline

Joined: Wed 29 Apr 2009 19:38
Posts: 33
Si ce e amuzant e ca de multe ori dureaza mai mult sa faca curba si sa se strecoare printre dubele din terminal, in loc sa o ia spre intersectie, mai ales ca acolo nici macar nu sta la stop, in schimb la varianta scurtata, pierde mult timp pana se inscrie pe bulevard :).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Nov 2009 12:51 
Poate ca sa le dai si link cu poza in reclamatie.
Si cum vine asta, instruieste odata, reinstruieste odata, reinstruieste de doua ori, pana cand? Ca pana nu arde vreo 3-4 asa cu vreo 10% din salariu, tot degeaba.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Nov 2009 19:44 
shoppy wrote:
Poate ca sa le dai si link cu poza in reclamatie.
Si cum vine asta, instruieste odata, reinstruieste odata, reinstruieste de doua ori, pana cand? Ca pana nu arde vreo 3-4 asa cu vreo 10% din salariu, tot degeaba.


Toate sesizarile pe care le fac catre RATB/Metrorex le trimit prin EMAIL impreuna cu cateva fotografii, depinde de fiecare caz. Instruire, reinstruire, si etc. Tot ca ei o sa faca. :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Dec 2009 17:48 
Un post dintr-un blog care loveste in mai multe chestii negative ale RATB:

http://dez.greenchannel.ro/?p=108


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Sep 2010 20:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Un articol care merita citit in intregime, cu atentie. Desi nu arata decat varfurile aisbergului care gaureste chila RATB-ului.

Vi se pare normala infiintarea Biroului Relatii Internationale in RATB? Ce scop poate avea acesta, in contextul pe care il cunoastem? Doar sa ofere salarii si delegatii clientelei de Partid?

http://mariusparaschiv.ro/2010/08/31/un ... -nici-lege

UNDE-S PILE, NU-I TOCMEALA, NICI LEGE…!

[…]
Deci, dupa cum spune legea si contractul colectiv de munca, in cadrul RATB angajarile se fac pe baza de concurs sau examen.
Numai ca faptic, lucrurile nu se petrec chiar asa.
[…]
- Se infiinteaza un nou birou – Relatii Internationale. Apare evident si un nou sef de birou. De data aceasta un tanar sef la PDL tineret sector 2, calitate care probabil l-a recomandat si in functia pe care o ocupa fara concurs.
[...]


Top
 Profile  
 
 Post subject: probleme pe 23 seara
PostPosted: Wed 17 Nov 2010 16:37 
Offline

Joined: Mon 26 Mar 2007 11:07
Posts: 8
Location: Bacau
Aseara am asteptata de pomana tramvaiul 23 in statia Cl. Ferentarilor de pe Calea Rahovei intre orele 22:05 - 23:05. Trebuia sa ajung in Titan pe Barajul Sadului si nu prea aveam alta optiune decat 32+metrou (nu prea suport metroul si nici bani de cartela nu prea aveam), noroc ca m-a dus un prieten cu masina. Nu inteleg de ce nu a venit! Pe site scrie ca ultimul tramvai pleaca de la Zetarilor la ora 23:00. Ciudat! :roll:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 163 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group