TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 23 Aug 2019 18:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Thu 30 Aug 2007 17:40 
Inca nu stiu mare lucru despre sistem, doar am vazut ca a aparut in ceva intersectii din zona centrala si spre vest. De asemenea vad ca exista si un sistem de piste de biciclete si semafoare pentru acestea. Au aparut si semafoarele pentru mijloacele de transport in comun.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Aug 2007 17:41 
Dupa ce mai trece caldura voi experimenta cu bicicleta noile piste si sistem de semafoare pentru a vedea ce poate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Aug 2007 23:46 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 198
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Intersectiile prezentate cu semafoare mici nu sunt cele din noul sistem de management al traficului. Conform celor aparute in presa, primele 2 intersectii in care se va implementa noul sistem sunt B-dul Eroilor cu Strada Carol Davila si B-dul Tudor Vladimirescu cu Cal.13 Septembrie. Lucrarile pentru cele 2 intersectii ar trebui finalizate la sfarsitul acestei luni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Aug 2007 08:21 
Piste de biciclisti pe "Iuliu Maniu"

INAUGURARE - Trotuarele vieneze sunt construite in asa fel incat jumatate din latimea lor sa fie rezervata biciclistilor. Pe cealalata jumatate circula linistiti pietonii.
In Bucuresti, pistele pentru biciclisti sunt o raritate. Primele au aparut pe Bulevardul Regina Maria, prin fata Primariei Capitalei, insa nu sunt nici acum functionale. Poate si din cauza ca biciclistii nu se obosesc sa le foloseasca. Piste pentru biciclisti au fost "desenate" si in jurul parcurilor "Alexandru Ioan Cuza" si "Titan".

Traseele pentru biciclisti, realizate de-a lungul cheiului Dambovitei pana la Piata Unirii, au un singur sens de circulatie si nu ofera posibilitatea de traversare a strazii.
Ultimele piste pentru biciclisti au aparut in fata Universitatii Automatica, de pe Bulevardul Iuliu Maniu. Nu sunt terminate inca, insa, probabil, nici nu vor fi folosite, si asta pentru ca vor fi pline de pietoni. Pe "Iuliu Maniu", trotuarul nu a fost impartit frateste.



Intr-advevar pistele sunt in lucru de ceva timp, motiv pentru care in intersectii au schimbat borduri :twisted: si pe unele portiuni au reasfaltat trotuarele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Aug 2007 17:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
Au parut si pistele pe dublu-sens.Acolo unde nu se poate face piste cu sens unic pe ambele trotoare,apare pe un trotoar pe pistele cu dublu-sens.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Aug 2007 17:50 
Vezi poza 6 si 7!!!
Saptamana asta au trasat marcajele!
Astazi au frezat asfaltul :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Sep 2007 03:53 
In fata carei Universitati? :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Sep 2007 09:15 
Se pare ca lucreaza noaptea. Dimineata am avut de dus pe cineva spre centru cu 336 si fata de aseara a avansat mult treaba pe Iuliu Maniu, se pare ca pistele se fac pana la A1. In toate intersectiile s-au apucat de plantat stalpi pentru noile semafoare si se fac rampele pentru ca sa nu mai urci 100m borduri cand treci strada.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Sep 2007 13:45 
Pe unde vor merge biciclistii cand vor incepe sa sape bulevardul, dupa obiceiuri liso-basesco-videne, sau cand vor expira bordurile, adica la anul, pe vremea asta sau mai devreme ?
Vor aparea mesaje de genul: traseul biciclistilor se deviaza pe strada.... ? :P


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Sep 2007 17:25 
In toata zona Eroilor-Razoare-Timisoara au aparut echipamentele pentru sistemul de managament al traficului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Sep 2007 23:57 
Intersectiile "inteligente"
17 Septembrie 2007
Andrei Ciurcanu

Pe baza informatiilor furnizate de sisteme speciale care analizeaza traficul in doua zone din oras se va alege tipul de detectie: inductiva, video sau infrarosu.

Primele doua intersectii „inteligente” au fost date in functiune. Specialistii de la UTI au inceput testele de detectie a traficului in Capitala, pe Bulevardul Eroilor, zona Academia Militara, si intersectia Panduri cu 13 Septembrie.

In cele doua zone au fost instalate trei tipuri de sisteme: inductiva (o serie de bucle inserate in asfalt), video (camerele utilizeaza un set de coduri prin intermediul carora vor transmite la sediul central numarul masinilor din trafic) si sistemul infrarosu (acesta va trimite pulsuri catre autovehiculele in miscare si le va numara).

„Pana la sfarsitul lunii vom afla care dintre cele trei sisteme va fi folosit in Bucuresti”, a explicat Claudiu Balan, manager departamentul IT si Comunicatii din cadrul UTI Systems. Acesta a sustinut ca din octombrie incep „santierele”, urmatoarele trei intersectii care vor intra in lucrari se afla pe bulevardul Magheru, in functie de autorizatiile primite.

Nu se mai sta o zi in autobuz

Noul sistem va permite calcu-larea numarului masinilor din trafic in asa fel incat sa fie evitate ambuteiajele si blocarea intersectiilor prin corectarea fluxului verde. Intersectiile dotate cu inteligente artificiale vor putea comunica, in asa fel incat sa se anunte una pe alta pentru a asigura buna circulatie.

De asemenea, sistemul va ajuta si la respectarea programului mijloacelor de transport in comun. Aproape 300 de autobuze de la RATB vor fi echipate cu sisteme GPS. Centrul le va detecta in trafic si le va asigura culoarea verde la semafor, in asa fel incat sa nu existe intarzieri.

SPERANTE

Traficul, fluidizat in proportie de 30%

Proiectul de management si sistematizare a traficului din Capitala are ca prima faza echiparea cu sisteme inteligente a 100 de intersectii de pe inelul principal de trafic: soseaua Mihai Bravu, Stefan cel Mare, Iancu de Hunedoara, bulevardul Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, sos. Grozavesti, sos. Panduri, Tudor Vladimirescu, Viilor, Oltenitei, Piata Sudului, Calea Vacaresti.

In aceeasi etapa vor intra toate intersectiile de pe axa nord-sud, de la Casa Presei Libere pana la Bulevardul Tineretului. „Dupa aceasta etapa vom cauta alte intersectii. Tot proiectul este gandit in asa masura incat sa nu ne oprim si permite o dezvoltare continua in functie de tehnologie si bani la buget”, a explicat Gheorghe Udriste, directorul Directiei Generale Infrastructura si Servicii Publice din cadrul Primariei Generale.

Acesta a adaugat ca sistemul a mai fost implementat in Londra, Paris, Dublin, Madrid, Torino. „El permite o imbunatatire cu aproape 30a a conditiilor de trafic, iar in oras creeaza premisele prioritizarii transportului public si al autovehiculelor speciale aflate in misiune”, a incheiat Udriste. Conform contractului cu cei de la UTI, primele 100 de intersectii vor fi functionale pana in vara anului viitor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 00:56 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 62
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
Astfel de semafoare s-au instalat si in zona pietei Progresul. Inteleg ca au planuri mari cu 323 :roll: Daca nu cumva il uita prin bd. Pieptanari


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 08:48 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 198
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
alch3mist wrote:
Astfel de semafoare s-au instalat si in zona pietei Progresul. Inteleg ca au planuri mari cu 323 :roll: Daca nu cumva il uita prin bd. Pieptanari


Semafoarele mici nu au nici o legatura cu SMT. Ele in principal au rolul de a ajuta prima masina oprita la semafor sau biciclistii. A mai fost in trecut un astfel de experiment la Universitate, dar foarte rapid au fost vandalizate. Ramane de vazut daca Pta Progresul intra in cele 100 de intersectii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 13:11 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 62
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
My mistake, am crezut ca sunt destinate mijloacelor de transport in comun. Ca o completare, zona pietei Progresul nu e nicidecum vreo intersectie importanta, singura strada laterala semnificativa fiind Stoian Militaru


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 14:01 
Ar fi fost ciudat sa fie pentru altceva. Mijloacele de transport au cabina conducatorului situata mai sus decat la alte vehicule, sau cum spunea cineva "doar" dela inaltimea jeepului: "unde stau eu cu %(fundul)%, altii stau cu capul".
Deci, niste semafoare puse jos nu prea se justificau decat pentru prima masina sau pentru biciclisti.
Problema e ca vor aparea repede reclame care sa se lipeasca pe lampi ca sa lumineze frumos, asta daca nu vor aparea repede semafoare fara lampi, pentru ca le-au luat unii acasa sa-si faca discoteca.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Sep 2007 00:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7923
Acest model de mini-semafor era destul de raspandit in Timisoara in 2006.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Sep 2007 08:03 
emil, daca ai mers cu bicicleta pe noile trasee ce parere ai despre felul cum se ia curba pe podurile de peste dambovita....cel de la eroilor...sau de la opera...cam strans nu? :D oricum, ai dreptate, sunt greu accesibile pana si pentru cei care trebuie sa le faca daramite pentru cei care trebuie sa le utilizeze...sunt putine....si in conditiile actuale din Bucuresti, absolut inutile. Poate doar benzile de pe splai sa faca ceva....dar mie imi placea sa merg pe splai langa apa....atunci cand e cat de cat curata si nu miroase a cine stie ce. Acum e banda de biciclisti. Nu e corect :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Sep 2007 09:55 
Chiar credeti ca s'au facut de dragul biciclistilor? Am un coleg care vine cu bicicleta la serviciu. De abia astept luni sa aud ce a mai patit pe drum sau cum a mers pe noile piste. Daca inainte se certa cu soferii, acum se va certa cu pietonii :evil:
Legat de cele spuse mai sus, se constata acelasi principiu mioritic: "sa fie acolo, sa le vada cine trebuie". In acelasi mod in care pe vremuri se remorcau autobuzele defecte din garaj pana la un cap de linie, ca sa vada tovarasii ca toate autobuzele sunt la traseu. Forma fara fond :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Sep 2007 14:05 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 75
Am incercat sa ajung cu bicicleta la serviciu vara asta. Am facut din Popesti pana in Pipera 1h, exact cat fac si cu ratb+metrou (dc vine autobuzul). Deci tot aia e, doar ca e gratis. Insa, nu stiu unde pot s-o las sigur si, mai rau, nu va dati seama cate gaze de esapament inhalam :). Plus ca trebuie sa se gaseasca un sofer nesimtit sa-ti zica ceva. Nu sunt toti asa, insa sunt de ajuns 2-3 sa te enerveze.

Eu as veni cu bicicleta pana la metrou la Ap Patriei sau P-ta Sudului (15 min), dar nu stiu unde as putea s-o las.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 08:07 
Culoar unic in tot orasul

DECIZIE - Autobuzele si troleibuzele regiei bucurestene de transport public vor circula, din luna martie a anului viitor, pe un culoar unic, a anuntat, ieri, primarul general Adriean Videanu (foto).

Solutia aleasa in toate capitalele europene este de a incuraja transportul public, in detrimentul transportului individual.

"De 16 ani, in acest oras numarul masinilor a crescut de la 180.000 la 1,2 milioane", a explicat edilul necesitatea acestui plan. "Rezultatele preliminare ale studiului de management al traficului arata ca Bucurestiul are cel mai mare numar de masini aflate in trafic din toate orasele din Uniunea Europeana. Lucrarile de reabilitare a infrastructurii duc la fluidizarea partiala a traficului, dar daca numarul de masini creste incontinuu, oricine va veni primar va constata ca Bucurestiul are o capacitate limitata de preluare a traficului", a subliniat Adriean Videanu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 09:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
S-a mai incercat o astfel de idee in Dr. Taberei acum 3 sau 4 ani - banda 1 a fost marcata special cu o linie continua galbena insa inmultirea masinilor care au inceput sa parcheze acolo a facut ca ideea sa se compromita total. Nici aceasta noua initiativa nu o vad a avea cine stie ce sanse de succes fiindca pe bulevardele unde ar fi rezonabil de implementat asa ceva (3+ benzi pe sens) se circula cat de cat fluent cand nu sunt lucrari, nu se apropie Craciunul sau mai stiu eu ce alt eveniment. Evident sunt si unele exceptii legate de "noduri critice" care sunt deja cuprinse in planuri de modernizare a infrastructurii (ex: Razoare, Eroii Revolutiei etc)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 10:33 
Merge asa cum am vazut la zaragoza, cu o bordurica intre linia de bus si restul strazii, suficient de inalta cat sa nu te incumeti cu autoturismul pe ea, suficient de joasa cat sa poata fi incalecata de autobuze daca au nevoie sa ocoleasca ceva neprevazut. In plus, amenzile si punctele de penalizare ar contribui serios la fluidizarea acelor benzi. :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 10:41 
daca se pleaca de la ideea ca aceasta solutie trebuie implementata astfel incit sa nu influenteze circulatia autoturismelor personale normal ca va fi un esec; daca se plaica insa filozofia din orasele vest europene, ca spatiul epntru mijloacele de transport public trebuie luat din cel al autoturismelor, tocmai pentru a descuraja folosirea acestora, atunci nu deloc greu de implementat ; in mod sigur vor fi unii care vor tipa ca ei trebuie sa aiba prioritate si nu atuobuzul.troleibuzul, dar daca exista vointa politica in citeva luni lucrurile se pot realiza, in orasele din vest strazile sint in general inguste (ca la ei nu a fost unul genial care sa demoleze fara limite) si cu toate astea acolo, pe strazi de doua benzi una este culoar pentru autobuze, sau pe strazi de 4 benzi doua sint pentru autobuze (situate de aceeasi parte a strazii) si acolo nu se mai rizeaza nimeni ca nu are pe unde merge cu atuomobilul propriu; pina la urma tine si de bun simt si de acceptarea unor norme de civilizatie, pe care romanii nu sint in stare, iar solutia este tot cea vestica, sanctiuni financiare drastice pentru cei care nu respecta regulile (ca niic acolo nu s-au civilizat de buna voie, tot buzunarulk i-a ajutat); in plus de asta, primaria ar trebui, in loc sa faca parcari in centru (oricum deocamdata sint doar promisiuni), ar fi mult mai util sa faca aceste parcari la capetele periferice ale liiniilor de metrou/tramvai/autobuz, si sa prelungeasca liniile de tramvai in special spre comunele din jurul bucurestiului, in sistem metrou usor; din pacatre Videanu e clar ca nu e persoana care sa faca cevam el stie sa dea doar din gura, dar sa speram ca urmatorul primar va fi ceva mai capabil


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 22:26 
fantt wrote:
...daca se plaica insa filozofia din orasele vest europene, ca spatiul epntru mijloacele de transport public trebuie luat din cel al autoturismelor, tocmai pentru a descuraja folosirea acestora, atunci nu deloc greu de implementat
Habar n'am de filosofia vest-europeana, n'am studiat-o la scoala, dar nu cred ca spune asa. Cred ca filosofia lor spune ca trebuie sa fie spatiu propriu pentru transportul in comun pe care la nevoie il luam din cel al masinilor, pentru a-l fluidiza, a incuraja folosirea lui pentru a contribui la reducerea poluarii. Faptul ca si acolo tot se aglomereaza traficul la ore de varf nu pare sa arate ca se doreste descurajarea masinii, ci doar incurajarea transportului in comun prin masurile mentionate, cu efectul ca oamenii vor prefera transportul in comun daca masina nu-i mai avantajeaza.
Plus ca pe acolo nu cred ca pute in autobuz a seminte de bostan si a transpiratie si nu suna manelele in difuzoare, asa ca oamenii au ce alege mai bine.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2007 23:13 
Offline

Joined: Fri 04 May 2007 08:51
Posts: 17
Location: Bucuresti
ce sa zic, de 3 luni am lasat masina acasa, atunci cand ma duc la servici. Beneficiul era de 10 minute. Dezavantajele - nervi si benzina arsa aiurea. Plus grija cu locul de parcare la destinatie (stirbei voda, vizavi de cismigiu). Asa, iau 122 de-acasa (inters. 13 sept/dr. sarii) si cobor la servici. Sau tramvaiul (47) pana la razoare (linie in mare parte separata de trafic, mai putin sebastian-trafic greu, unde toata lumea se baga inclusiv pe a doua banda si politia din intersectie nu zice nimic), si de-acolo orice pana la servici. Stiu aprox. ora cand vin in statie, deci nu astept (au capatul la ghencea, deci nu intarzie prin trafic). Autobuzele/tramvaiele sunt curate, si contrar a ce zice tom mai sus, nu se aud manele si n-am prea mai vazut murdarie prin ele (seminte, etc). E drept ca circul deobicei pe liniile "centrale". Iar faptul ca se are in vedere prioritizarii "de facto" a transportului public e ceva normal, necesar si imbucurator. As fi de acord cu orice masura care sa-mi permita, chiar cu costuri suplimentare mari, sa ajung dintr-un punct in altul cu masina rapid, atunci cand ma grabesc. Daca vor fi mai putine masini pe strada, din orice motive (taxa de intrare in centru, taxe de parcare mari, nepermiterea parcarii decat in spatiile special amenajate in acest scop, etc), atunci, atunci cand am o problema si ma grabesc, sunt dispus sa platesc pentru toate aceste chestii, doar sa ajung la locul dorit mai repede. Daca toata lumea merge cu masina....n-ajungem departe. Spun asta din punctul de vedere al unui om care sta cu prietena, si avem amandoi masini. Eu am inceput s-o las acasa, si incerc s-o conving si pe ea.
In alta ordine de idei, sustin cresterea impozitului pe masini (nu 64 de lei cat e acum pt un logan 1,6) si interzicerea firmelor de a achizitiona masini daca nu au locuri de parcare corespunzatoare. Firma la care lucrez are vreo 15 masini, din care vreo 5 dube, si nici un loc de parcare. Sunt parcate....unde credeti...pe strada. Si seara angajatii pleaca cu ele acasa, inclusiv cu dubele. Nu mi se pare o atitudine sanatoasa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Sep 2007 02:00 
Tom wrote:
[.
Plus ca pe acolo nu cred ca pute in autobuz a seminte de bostan si a transpiratie si nu suna manelele in difuzoare, asa ca oamenii au ce alege mai bine.


te caminseli, in Paris in RER, la orele de virf sint agenti RATP care imping efectiv lumea in tren, atit este de aglomerat, chiar daca mai sint indivizi cu "manele" de ale lor, si miros de transpiratie ; dar acolo probabil ca oamenii cind ajung acasa fac un dus si au rezolvat problema, numai romanii se cred mai destepti si le pute orice;pina la urma e chestie de snobism si de a arata ca "eu sint smecher, vin cu masina", nu ca fraierii si sarantocii care folosesc transportul public


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Sep 2007 09:18 
Benzi de circulatie pentru RATB

Din luna martie a anului viitor, pe marile bulevarde ale Capitalei vor fi amenajate benzi speciale pentru autobuze si troleibuze. Astfel, Primaria Capitalei urmareste sa incurajeze transportul in comun in defavoarea transportului cu masina personala. Soferii care vor circula pe benzile RATB isi vor pierde carnetul de conducere.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Sep 2007 09:55 
ar fi un lucru bun, doar sa nu le faca la fel de inutile ca ele pentru biciclete


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Sep 2007 13:25 
Observ din toate astea ca romanul si daca tot ati generalizat, latinul, nu poate face un bine fara a face un rau. Nu inteleg de ce nu se gandeste pozitiv: incurajarea tranportului in comun si descurajarea blocarii acestuia prin parcari neregulamentare si altele. Punct.
Asa, intr'un spirit de sa moara capra vecinului, se adauga sintagma "descurajarea folosirii masinii personale".
In contextul economic, social si urban actual, asta in Romania inseamna continuarea ingramadirii poporului in centru si in cartiere cat de cat favorizate de transportul in comun si descurajarea totala a migratiei spre periferii, ceea ce ar insemna de facto un efort prea mare pentru vilele lor, sa extinda retelele existente de troleibuz, tramvai si metrou sau macar imbunatatirea frecventei autobuzelor existente pe aceste linii.
Atunci ar trebui sa asfalteze strazi niciodata asfaltate, nu sa schimbe borduri pe aceleasi strazi centrale in fiecare an. Si mai ales, ar trebui s'o ia chiar in serios cu benzi de autobuze si in alte parti + piste de biciclete. De ce sa se complice?
Iata ce spune un coleg care vine cu bicicleta la serviciu cand nu vine cu masina: "Ieri ma certam cu soferii, azi cu pietonii."
Marturisesc ca n'am fost in Paris si daca as merge, nu m-as aventura cu transportul decat in zone unde stiu dinainte ca mai sunt destui albi in vehicul si ca ies la fel de intreg afara. Dupa cum spuneau multi care au fost in Paris, este un fel de Marele Bucuresti, ceva mai civilizat doar din motive economice.
Iar eu cu masina fac cel mult acelasi timp pe care il faceam cu transportul in comun, neadaugand aici zona unde transportul in comun nu-mi acopera drumul. Iar daca aud exclamatiile sadice ca sa bage taxa de centru, am inca un motiv sa fiu ca un Gigi cu sadicii in cauza. Si intamplator, vor disparea doar daciile si oltciturile vechi, poate si cateva alte masini cumparate cu efort pentru a rupe gura targului. In rest, taxele se vor include in cheltuieli de firma, iar pentru masinile private vor arunca pe jos cu banii de taxa strigand: "ia, bai si da-i videanului sa manance, beep el si toata familia lui." Si sa vezi ce voturi mai papa el.
Am spus-o de o multime de ori. Nu mai vreau sa merg cu masina, dar din doua rele, il aleg pe cel mai bun pe care il am la dispozitie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Sep 2007 19:01 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Cat de facut e cu cap sunt benzile astea se poate vedea in toata splendoarea la Piata Alba Iulia pe partea cu marele bloc curb care adaposteste o banca (nu stiu care, a carei intrare ocupa tot trotuarul, banda de biciclete ocolind-o "savant") si Casa Roma. Problema apare cand respectiva banda, cu doua sensuri, iese inspre Bd. Decebal si trece printr-o zona cu stalpi de restrictionare a circulatiei - doi din stalpii respectivi sunt chiar pe mijlocul acelor sensuri speciale! Merita fotografiat acest aspect.
Se spunea ca cirulatia pietonilor va fi interzisa pe aceste benzi care, de celke mai multe ori ocupa tot trotuarul :twisted: Dupa ce ca nu mai avem loc de masini, trebuie sa ferim si biclistii?? Inca un lucru inutil.
Legat de expansiunea dementa a masinilor, Calea Mosilor, pe tronsonul de tramvai in lucru e o imensa parcare. Au "muscat" din trotuare pentru parcari dar degeaba, masinile tot pe trotuar stau...
Unele statii Ratb sunt de asemenea parcari, pentru calatori ramanand un spatiu ingust prin care sa se "replieze" in asteptarea mijlocului de transport. Vineri, la Rosetti, la trotuar erau numai masini, calatorii trebuind sa astepte autobuzul ori pe trotuar ori pe cealalta banda libera, spre mijlocul strazii. IAr cand masina vine, mai ocupa o banda ca nu are unde sa traga... Aferim de vreun sofer care vrea sa iasa cu tot dinadinsul :twisted: nu-l intereseaza ca acolo e statie. Pe partea opusa, la fostul Mc Monis, unde oprea odata maxi taxi si 136/336 e banda speciala separata cu borduri de restul (acolo stau taxiuri acum). Ca sa fie simetric, ar putea realiza si in statia lui 311 o semena separare. Cel putin coltul dinspre Hristo Botev la ore normale e ocupat de taxiuri.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group