TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 10 Dec 2019 00:40

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Sep 2007 19:36 
Masinile parcate dispar cand se da drumul la tramvai. Mergeti putin pe dupa blocuri sa vedeti ce mizerie a facut Ceausescu acolo cum a ingramadit blocurile in casele vechi.
Am fost acolo cu un taxi "ca sa nu mai merg cu masina personala" si a injurat taximetristul toate mamele de videni pentru ca nu mai putea sa iasa din mizeria de parcare de dupa blocuri.
Mai bine lasau :evil: -ului casele vechi sa faceau cartiere noi dela 0, nu sa puna emblemele cocomunismului peste vechile bulevarde. Oricum mare parte din ele erau acum demolate de monstrii capitalisti pentru godzille.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Sep 2007 01:22 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Pai daca lasau Mosilor asa cum era inainte de 1977... Erau tot felul de case pricajite inainte pe acolo, unele din chirpici, unele mai rasarite din caramida, ceva case (bloculete) cu etaj. Cu chematul taxiului, ti-e si rusine sa spui adresa, mai bine ii spui de-a dreptul "in colt la banca cutare" sau strada x. Sa te puna sfantul sa chemi taxiul in spatele blocurilor care marginesc str. Fainari (cel cu BRD si celalalt de peste drum - de fapt o alipire de blocuri noi si vechi) - ori nu stie sa intre ori nu mai iese de acolo fara ghid :D. Cat despre marea parcare de pe linia de tramvai... mi-ar place sa le vad ridicate intr-o noapte pe toate; degeaba au "muscat" din trotuar cu parcarile alea, ca trotuarul e plin de masini.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Sep 2007 15:11 
Recunosc ca habar n'am cum arata zona inainte de 1977, dar vad acum cum, in genialitatea lor, comunistii au facut blocuri in care la fiecare etaj stau exact cati stateau si in casele demolate pentru a face blocul, iar in total de 10 ori mai multi, pentru ca pe acolo sunt doar blocuri inalte.
Dupa ce partidul a adus popor din toate partile iar acesta s'a umflat de prosperitate comunista, nu i-a mai ajuns ITB'ul si si-au luat masina, ocupand tot ce se putea ocupa ca spatiu verde, alee si banda 1. Acum sa-i intelegem, pentru multi, securitatea avea unitatile departe de oras, nu se facea sa mergi cu autobuzul 350 sau care mai mergea pana in zona.
Marea idiotenie a fost ca nici ITB nu mergea bine, nici locuri de parcare nu s'au facut. Au scapat ieftin atunci pierzand banda 1 intr'un trafic nesemnificativ. Astazi vedem efectele genialitatii conducatorilor de atunci, eclipsata doar de prostia si reaua-vointa acelor de acum.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Sep 2007 22:40 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Cum era inainte de 1977 stau marturie pozele lui Dan Vartanian - http://www.flickr.com/photos/danvartani ... 191815554/
(din pacate vad ca nu a mai pus nimic nou). Chiar daca nu era cutremurul se impunea modernizarea arterei, deoarece prin continuarea cu Sos Colentina era drum de iesire spre Urziceni, Galati, litoral. Nu stiu daca s-ar fi descurcat in vremurile actuale daca ramanea ca in 1976... O mostra de cum ar fi fost fara cutremur si fara modenizare este in apropiere - Str. Viitorului, ingusta si cu case mici cu 1-2 etaje, cate o piateta mai larguta; doar la Lizeanu se mai largeste un pic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Oct 2007 21:13 
Problema e ca nu au ras zona, ci doar marginile bulevardului, pe care au ingramadit blocuri. Daca faceau blocuri in toata zona, se ducea :evil:-ului tot farmecul zonei care oricum s'a dus.
Comunistii n'au facut decat sa inghesuie in blocuri mai multi oameni decat erau oricum inghesuiti in case.
Aceasta aglomeratie avea sa se adune fie in ITB, fie pe strada in masini. Daca genialul nu s'a gandit la asta, oamenii au inceput sa stranga de dacie, iar mai tarziu de ex-Germania sau leasing.
Ca sa nu mai vorbim de zona adiacenta: Stefan cel Mare - Mihai Bravu. Blocurile gri si dupa blocuri faci de toate. Acolo mai e si culoarul fonic, din cauza strazii inguste si blocurilor inalte. Dar cui ii pasa pe vremea aia de poluarea fonica?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Nov 2007 19:49 
De tot sistemul se ocupa UTI.
Deocamdata am aflat cateva date despre acesta:
- este in curs de implementare astfel se va face dispeceratul unic - RATB-Politie-Dirijare trafic, probabil spre vara anului viitor va fi pus in functiune partial
- sistemul va fi montat in prima faza anul viitor pe 300 autobuze, linia 69 troleibuz, linia 41 metrou usor
- acesta va avea ca functie principala managamentul vehiculelor astfel sa nu mai existe clasicele coloane de 3-4 autobuze/tramvaie/troleibuze iar dupa pauza.
- inca nu se stie cum se va face banda speciala pentru transportul in comun
- se vor monta panouri de informare calatori in toate statiile liniilor precizate mai sus si unde vor trece liniile dotate cu cele 300 autobuze care au sistemul, de asemenea in aceste statii se vor monta camere video

Este un proces de durata si probabil va dura mai mult de 3 ani pana va fi implementat pe tot orasul


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Dec 2007 13:56 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 88
Marian Andrei wrote:
De tot sistemul se ocupa UTI.


Deci va functiona la fel ca SAT :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Dec 2007 15:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
Din nou un proiect foarte complex care se doreste a fi implementat in Bucuresti. Mare pacat este ca sunt sigur ca e va alege praful si de acesta, ca si de majoritatea proiectelor care au fost puse in practica pana acum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Dec 2007 00:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 20
Location: Pedro Muñoz,Spania
acele semafoare mici puse mai jos le-am vazut peste tot prin orasele spaniole vizitate si sunt utile rentru cei care sunt primii la semafor si nu il vad pe cel de sus.Cu toate astea ii cam ia "somnul" pe spanioli la semafoare


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Dec 2007 00:09 
Oricum am vazut ca pe Sos. Giurgiului sunt montate dar nu functioneaza nici unul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2007 20:43 
Azi am vazut si cum functioneaza sistemul in primul (si singurul cel putin deocamdata) depou RATB. La Bujoreni este instalat sistemul de monitorizare al traficului pentru toate troleibuzele din depou.
Astfel pe un monitor se poate vedea in timp real toata activitatea unui troleibuz - km parcursi, la ce ora se afla intr-un anumit punct, viteza intr-un anumit punct, v medie, v maxima etc. Pentru Irisbus in plus se poate vizualiza numarul de calatori care a circulat cu vehiculul respectiv la orice ora, pe orice portiune, programul arata gradul de ocupare la orice ora. Practic stand la depou se poate monitoriza toata activitatea din traseu.
Probabil pana anul viitor Bujoreni ramane singurul depou ratb cu sistemul instalat si functional. Pot sa zic ca am ramas uimit de ce am vazut. :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2007 20:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Marian Andrei wrote:
Pot sa zic ca am ramas uimit de ce am vazut. :)

Era si timpul sa fie introdus un control eficient al traficului. Astfel de sisteme computerizate au aparut in marile metropole vest-europene la sfarsitul anilor 70. Acum totul e mai simplu - hard, soft. Important e sa se vrea. In anul 2004 a existat o initiativa de a introduce pe reteaua de troleibuze din Brasov sistem GPS, dar curand a fost blocata. La autobuze cred ca va mai trece multa vreme pana se va implementa, desi exact aici ar fi cel mai necesar. Un vehicul care nu e legat de calea de rulare pune mai multe probleme. Aceeasi opreliste insa: motorina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 08:26 
Desi trebuia sa porneasca in martie sistemul va fi pus in functiune spre sfarsitul acestei luni.

"Big Brother" de Bucuresti

Camere video in 140 intersectii, GPS-uri pe mijloacele de transport ale RATB si semafoare inteligente, acestea sunt cateva dintre componentele Sistemului de Management al Traficului din Bucuresti. "Big Brotherul" bucurestean prin satelit porneste in 15 mai.

REDIMENSIONARE - Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) a cheltuit pentru acest proiect, care prevedea centralizarea a 100 de intersectii, peste 20 milioane de euro. Suma insa va creste, intrucat Municipalitatea a marit proiectul.

"Daca, initial, vorbeam de corelarea pe calculator a 100 de mari intersectii din Capitala, am redimensionat sistemul si acum vorbim de 140", ne-a declarat Gheorghe Udriste, seful Directiei Generale de Infrastructura si Servicii Publice din PMB. Traficul bucuresten va fi gestionat dintr-un centru computerizat de comanda, creat dupa modelul londonez, care urmareste prin satelit traficul din oras, mijloacele de transport in comun si deblocheaza intersectiile orasului, coordonand semafoarele.

Sistemul va porni la timp

"Primele 100 de intersectii vor fi terminate pana in 15 mai, iar restul de 40 le vom termina in maximum 2-3 luni. Suntem in ultima faza de instalare a aparaturii in intersectii si in centrul de comanda, care functioneaza - deocamdata - intr-un sediu provizoriu gasit de noi. Ne vom incadra in limita de timp anuntata. In 15 mai ii dam drumul!", ne-a asigurat Gheorghe Udriste.

Printre intersectiile legate la sistem se numara, Bd. Iancu de Hunedoara si Calea Dorobantilor, Sos. Stefan cel Mare si Calea Floreasca, Bd. Mihai Bravu cu Bd. Ferdinad, Mihai Bravu cu Sos. Iancului, Calea Vacaresti cu Sos. Oltenitei, Calea 13 Septembrie si Calea Progresul, Sos. Nicolae Titulescu cu str. Doctor Felix, Bd. Magheru cu str. Tache Ionescu, Bd. Magheru cu Bd. Regina Elisabeta, Bd. Dimitrie Cantemir cu Bd. Marasesti, Bd. Eroilor cu Carol Davila si Bd. Tudor Vladimirescu cu Calea 13 Septembrie.

Compact


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 08:45 
Tot bulevardul de la Unirii si pana la Victoria e plin de bucle inductive. Sper sa le reuseasca initiativa...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 21:22 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 198
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Bogdan Ciorascu wrote:
Tot bulevardul de la Unirii si pana la Victoria e plin de bucle inductive. Sper sa le reuseasca initiativa...


In schimb de la Victoria si pana la Aero Baneasa, nu s-a facut nici o intersectie, cu toate ca initial se spunea ca trebuie realizata axa nord-sud.

Doar la Arcul de Triumf au rasarit niste tuburi de plastic langa stalpii existenti si un semafor nou pe Kisseleff inainte de P.Victoriei.
Azi se lucra pe calea Victoriei unde intre Occidentului si Dacia, a mai aparut un semafor nou - tot asa bagau tuburi de plastic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 16:12 
Primele semafoare "inteligente" din Capitala vor functiona, de maine, pe ruta Piata Victoriei - Tineretului

Primele semafoare "inteligente" din Capitala vor functiona, de maine, incepand cu ora 12, in 140 de intersectii de pe ruta Piata Victoriei-Tineretului, si vor fi coordonate de municipalitate si de Politia Rutiera, a precizat, pentru NewsIn, directorul Administratiei Strazilor, Claudiu Balan.

"Cele 140 de intersectii sunt printre cele mai aglomerate din Bucuresti. Semafoarele, care vor fi dirijate dintr-un centru special de comanda, isi vor schimba culoarea in functie de intensitatea traficului pe directiile de mers, ajutand astfel la fluidizarea circulatiei. La acest centru vor lucra 20 de persoane, angajate de Administratia Strazilor in baza noii organigrame aprobate de consilierii municipali", spune directorul Administratiei Strazilor.

Concret, in fiecare intersectie aglomerata de pe ruta Piata Victoriei-Tineretului, vor fi montate, sub carosabil, fire care vor transmite, printr-o retea de fibra optica, informatii privind numarul de masini care traverseaza zona. Informatiile vor ajunge, sub forma unui grafic de intensitate a circulatiei, la centrul de comanda, acolo unde, in momentele de aglomeratie in trafic, se va dicta masura de schimbare a culorii semafoarelor pe principiul acordarii de prioritate pentru directiile de mers cele mai solicitate.

Centrul de comanda a traficului face parte din proiectul de management al circulatiei din Bucuresti, care mai include, intre altele, crearea de culoare unice de deplasare si urmarirea prin satelit a masinilor de Salvare si Politie, astfel incat acestea sa ajunga cat mai repede in zonele de interventie si sa poata comanda, de la distanta, culoarea verde la semafor. Traficul urmeaza sa fie dirijat, astfel, pe trei paliere de prioritate: unul de urgenta - pentru masinile de salvare, pompieri si politie, unul pentru vehiculele RATB si unul pentru traficul general.

Potrivit municipalitatii, pana la sfarsitul lunii septembrie, in Capitala vor fi inaugurate si primele culoare unice de circulatie.

Sursa: NewsIn


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 18:22 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 29
Sper din tot sufletul sa functioneze sistemul. Cel mai tare ma tem de soferul bucurestean care se va plictisi de asteptat la "rosu" si sigur va intra in intersectie, pe principiul "am prioritate ca am stat prea mult la semafor".

Maine la 1 sunt in autobuz, is tare curios de efecte :).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 18:31 
Sistemul la ora actuala este o nulitate pentru RATB, degaba primeste autobuzul verde daca pana ajunge la semafor tot sta la cozi de sute de m. :evil:
Sunt curios acele bucle de detectie unde sunt puse.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 20:57 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 198
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Articolul e total rupt de realitate.
Oare sa fie chiar 140 de intersectii intre Tineretului si Victoriei?
In plus, se spune ca vor fi montate nu stiu ce cabluri optice, care vor comanda semafoarele.
Pai atunci, ce sistem inteligent se inaugureaza maine?
Inseamna ca pana acum n-au facut decat sa puna semafoare noi.
In particular, orice sistem megainteligent putea functiona fara inlocuirea semafoarelor, ci doar a tablourilor de automatizare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 22:09 
oricum nu se va rezolva nimic atita timp cit visul oricarui provincial ajuns salariat in bucuresti e sa isi ia masina sa mearga cu ea la servici; atita timp cit toate sensurile sint la fel de aglomerate, nu n va face nimic nici un sistem din acesta "inteligent" mult mai utile ar fi fost benzile speciale pentru RATB, dar Bordureanu vad ca nu mai zice nimic de ele, le trece si pe astea la "realizari"


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 22:36 
ANTENA wrote:
In plus, se spune ca vor fi montate nu stiu ce cabluri optice, care vor comanda semafoarele.


Acele cabluri optice (bucle in limbaj general) cu siguranta sunt montate, altfel nu ar avea cum sa depisteze traficul automat, deci practic nu ar functiona sistemul.
Exista un centru de comanda care se afla pe Sos. Oltenitei (unde este turnul radio de la Piata Sudului).
Banda speciala va fi si ea dar in vara va incepe operatiunea cand este mai liber orasul. Va fi banda 1 delimitata cu jaloane speciale in prima faza, pe aici (teoretic) vor avea acces doar serviciile de urgenta, interventii, posta, RATB.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 01:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Da, ca pe Bd. Kogalniceanu... acolo benzile pentru RATB de pe ambele sensuri au ajuns gigantice parcari. Practic, spre centru vehiculele RATB merg pe contrasens, spre disperarea automobilistilor care vin de acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 12:13 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 29
Exact ce spuneam, legat de maretul sofer bucurestean. Ar trebui date niste amenzi usturatoare o vreme (cam cum a fost iuresul acela cu mersul pe linia de tramvai, daca va mai amintiti - ce vremuri, cu liniile goale).

Revenind la subiectul acestui thread, parca se lauda Murgeanu aseara la TV ca au dat drumu chiar de ieri. Am inteles eu bine? A vazut cineva despre ce e vorba / daca functioneaza?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 13:20 
Dupa aglomeratia din oras, se pare ca da.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 13:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Citez de pe un forum cu topic auto, mesaj postat aseara:

Quote:
Geaba semafoare inteligente daca avem soferi idioti...
Pana cand vom avea soferi inteligenti.. sau macar cu bun simt tot vor fi probleme..
ma uit in intersectia Calea Victoriei-campineanu.. semafoare noi care merg in relatie cu restul.. atata timp cat sunt idioti care patrund in intersectie cand clar e blocata..degeaba unda verde.


Deci cum ne aranjam, asa dormim :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 16:50 
La ora 12.30 acelasi haos la Piata Romana...

Primele semafoare "inteligente" din Capitala functioneaza, de astazi, pe ruta Piata Victoriei - Piata Universitatii. Ati observat vreo schimbare in bine?
20 dintre cele 140 de semafoare "inteligente" anuntate de edili pentru intersectiile aglomerate ale Capitalei functioneaza, incepand de astazi, pe traseul Pta Victoriei-Pta Universitatii, cu scopul de a fluidiza traficul.
Este vorba despre semafoare aflate pe bulevardele Lascar Catargiu, Magheru si Nicolae Balcescu.

Celelalte 120 de semafoare "inteligente", care acopera si portiunea cuprinsa intre Pta Universitatii si intersectia Cantemir-Sincai, din cartierul Tineretului, vor functiona incepand cu luna septembrie, a precizat primarul general al Capitalei, Adriean Videanu.

Semafoarele "inteligente" sunt, de fapt, tot cele aflate, pana astazi, in Capitala, insa ele au fost integrate noului sistem de dirijare a traficului, coordonat de municipalitate si de Politia Rutiera.

Concret, in fiecare intersectie aglomerata de pe ruta Piata Victoriei-Tineretului, au fost montate, sub carosabil, fire care transmit, printr-o retea de fibra optica, informatii privind numarul de masini care traverseaza zona. Informatiile ajung, sub forma unui grafic de intensitate a circulatiei, la un centru de comanda, acolo unde, in momentele de aglomeratie in trafic, se va dicta masura de schimbare a culorii semafoarelor pe principiul acordarii de prioritate pentru directiile de mers cele mai solicitate.

"Este posibil ca unele dintre semafoare sa iasa din sistem uneori, adica sa nu mai functioneze pe noul principiu de dirijare a traficului. In acele momente, ele nu vor iesi insa total din functiune, ci vor merge dupa vechea periodicitate de schimbare a culorilor", precizeaza primarul general al Capitalei.

Potrivit sefului Politiei Capitalei, chestorul principal Marian Tutilescu, politistii nu vor mai putea dirija circulatia intr-o intersectie al carei trafic va fi coordonat prin sistemul semafoarelor "inteligente".

Edilii promit ca, pana la sfarsitul lunii septembrie, in Capitala vor fi inaugurate si primele culoare unice de circulatie.

Investitiile totale in proiectul de management al circulatiei din Bucuresti se ridica, potrivit municipalitatii, la 18,4 milioane de euro, bani obtinuti printr-un credit la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare.

Sursa: NewsIn


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 17:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Iar citate "de bine" de la cei care merg cu masina in zona sau pe traseul respectiv:

Quote:
azi, cu ocazia inaugurari semafoarelor inteligente am vazut cel mai mare blocaj posibil pe Calea Victoriei..
Nici politisti nu fac fata,..
Traiasca soferul roman idiot.. cat mai putin.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 17:28 
Cat timp se trece pe rosu si cand intersectia e blocata se intra in aceasta se pot pune si sisteme de miliarde de euro ca tot degaba. Unde sunt amenzile ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 17:52 
Iata si un stalp cu echipamente in Piata Victoriei, nu imi dau seama ce este chestia aia incercuita... :roll:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 19:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
La Universitate semaforul tine mai mult pentru cei care vin dinspre Cismigiu,respectiv Rosetti. Se formeaza cozi de troleibuze si masini pe ambele parti. Deocamdata nu vad nimic bun in acest sistem.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group