Un articol cu un titlu usor deplasat, dar in general bun
Bonus. Portughezii vor primi inca 2,1 milioane de euro pentru a finaliza la timp Pasajul Baneasa
http://www.gardianul.ro/Bonus.-Portughe ... 48604.html
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a suplimentat finantarea pasajului subteran de la Baneasa cu inca 2,1 milioane de euro ca sa fie sigur ca va taia panglica tunelului rutier din nordul Capitalei in preajma alegerilor prezidentiale. Suma reprezinta valoarea lucrarilor pentru sistemul de supraveghere si monitorizare video, separarea sensurilor de circulatie, semnalizari rutiere si realizarea anumitor solutii tehnice de constructie. In prezent, zeci de muncitori de la compania Lena lucreaza non-stop la benzile din calea de rulare a pasajului de la Baneasa si la montarea grinzilor.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a aprobat constructorului pasajului subteran Baneasa, compania portugheza Lena, un supliment de aproximativ 2,1 milioane de euro pentru finalizarea lucrarilor pana la 1 decembrie. „Constructorul pasajului subteran de la Baneasa, firma portugheza Lena, a anuntat ca nu poate finaliza lucrarile pana la 1 decembrie, daca nu se aproba majorarea contractului cu aproximativ 2 milioane de euro.
Exista pe circuitul de avizare un act aditional in valoare de circa 2,1 milioane de euro pentru montarea sistemului de supraveghere si monitorizare video, separarea sensurilor de circulatie, semnalizari rutiere si realizarea anumitor solutii tehnice de constructie. De asemenea, aceasta suma va fi folosita si pentru montarea sistemului de iluminat din pasajul subteranâ€, ne-au declarat surse avizate. Lucrarile la pasajul subteran Baneasa, de nici un kilometru, au inceput in urma cu aproape un an si jumatate. „Acest pasaj, care are calea de rulare subterana de nici 75 de metri, costa peste 13 milioane de euro, cat un kilometru de autostrada construit in zona de munteâ€, ne-au spus sursele citate.
Marin Ionescu: „Pretul este de 11 milioane de euro, plus elemente diverseâ€
Directorul general adjunct al Companiei Nationale de Autostrazi, Marin Ionescu, responsabil cu derularea contractului de constructie a pasajului subteran de la Baneasa, a recunoscut ca se va semna actul aditional pentru finalizarea lucrarilor la pasajul subteran din nordul Capitalei. „Pretul pasajului subteran de la Baneasa este de 11 milioane de euro plus elemente diverse. Aceste elemente vor costa maximum 2 milioane de euro. Se va semna un mic act aditional in care intra anumite lucrari foarte fine, printre care si instalatiile de iluminatâ€, ne-a mai declarat Marin Ionescu. El a promis ca de 1 Decembrie vom circula prin pasajul subteran de la iesirea din Capitala. „In functie de starea vremii, exista varianta sa circulam prin pasajul subteran cu o saptamana mai devreme de 1 Decembrie. In prezent, constructorul toarna ultimul tronson de beton vertical care sustine bretelele de circulatie. La noapte se toarna ultimul radier aflat in tunelul rutier. Tot la noapte se toarna stratul asfaltic de binder pe calea de rulare din subteranâ€, ne-a explicat directorul general adjunct al CNADNR. Acesta ne-a mai spus ca muncitorii de la firma Lena au montat 42 de grinzi pentru tunelul subteran. „La noapte si maine noapte se monteaza ultimele 30 de grinzi. Zona acoperita a pasajului va fi in lungime de aproximativ 72 de metri. Calea de rulare din pasaj va fi organizata pentru soferii care intra sau pleaca din Bucuresti, iar partea de deasupra pasajului va fi organizata pentru riveranii din zonaâ€, a precizat Marin Ionescu. Oficialul Companiei de Autostrazi a adaugat ca „angajatii companiei Lena lucreaza in paralel la toate insulele de trafic. „Aceste insule de trafic sunt lucrarile de montare a anumitor borduri inalte care sa descurajeze indisciplina din trafic. Mai exista anumite portiuni de toaletare si de montare a parapetilor. De asemenea, constructorul trebuie sa se ocupe de imbracamintea asfaltica si de radieriâ€, a conchis directorul general adjunct al CNADNR.