TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 22 Oct 2019 17:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 10:40 
Pe o zapada ca asta si pe sinele necuratate nu este de mirare ce s-a intamplat. Daca bagai un Bombardier/Alstom etc crapa dupa primii metri parcursi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 11:29 
P.S. Si pluguri au picat, se chinuiau ieri sa repare unu.

Linia nou modernizata 21 cum s-a descurcat ? :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 12:03 
Mecanismul de comanda al motorului are doua sarcini (in aceasta ordine) :
- sa protejeze motorul astfel incat acesta sa nu se arda indiferent de conditiile sinei, incarcatura si comenzile date de manipulant
- sa faca motorul sa raspunda cat mai repede si exact la comenzile date de manipulant

Deci daca bagi tramvaiul intr-un munte de zapada si pui controlerul pe maxim, nu trebuie sa patineze pana se arde motorul, ci sa intre intr-o stare de eroare de genul patinaj, temperatura maxima depasita, variatii prea mari ale curentului consumat, etc, si sa opreasca motorul ca sa-l protejeze.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 12:07 
Si daca intra apa acolo ? :roll: Ca asta a fost ieri la toate V3A picate. A de la caldura a intrat apa la cutiile de legaturi, s-au facut scurturi si gata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 12:46 
Mi-a placut viceprimarul Murgeanu...
"pe linia 41 nu facem dezapezire deoarece e linie de metrou cu cale proprie" iar dupa cateva fraze "trebuie vazut de ce plugul care a dezapezit linia 41 nu si-a facut treaba" :twisted: .
Si ca un fapt divers, pe 41 nu a deraiat nici un vagon, pur si simplu a ramas impilat ca 007 asta toamna. Dar nu stiu de ce la ei impilat inseamna deriaiat... :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 13:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Ieri a fost clar o zi grea pentru transportul public: zapada cat cuprinde pe care nimeni nu a s-a sinchisit sa o curete cum trebuie. A fost admirabil ce a reusit sa faca RATB cu plugurile putine pe care le are. Tramvaiele au mers cel mai bine. Autobuzele au mers si ele relativ bine desi se vedea ca au probleme cu aderenta (frana cu efect de "sanie"). Troleibuzele au avut cel mai mult de suferit: probleme cu masini parcate, viteza mica si riscul de a sari de la trepidatii (datorita stratului gros de zapada) capatatorii.

Impresia generala este ca a fost ceva mai bine decat ma asteptam desi transportul public a fost realmente lasat sa se descurce cum poate. Dezapezirea in ziua de 3 ianuarie a fost doar praf in ochi. Pana la pranz (si chiar seara pe bulevarde importante) nu se facuse mare lucru. In alta ordine de idei, declaratia lui Murgeanu este o gluma proasta. Oare sa inteleg ca la CFR nu se folosesc pluguri pentru zapada? se da oare zapada in laturi de rusine ca se apropie trenul si sa nu il incomodeze? Oricum, se potrivea zicala mare a unui domn: "Iarna nu-i ca vara". Ar mai fi de adaugat, culmea: "iarna e frig si ninge". Poate nu stiau. Ce ti-e si cu geniile astea de "alesi" ai nostri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 13:44 
Ratb are pe masini cauciucuri de iarna? A pus lanturi pe un autobuz? Pai nu domnule ca nu o intereseaza! eu am avut ieri toata ziua lanturi la masina, desi aveam cauciucuri de iarna si tractiune 4*4


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 13:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Autobuzele si camioanele folosesc pneuri cu profile diferite de "masinile mici", de asemenea raportul greutate / suprafata de contact cu asfaltul e mult mai mare la "masinile mari" decat la "turisme". Din strict aceste motive la masinile mici conteaza foarte mult profilarea pneurilor si compozitia cauciucului, tocmai pentru a "castiga" o aderenta cat mai mare, ceea ce la autobuze si la camioane nu prea e cazul.

Problema lanturilor este insa bine pusa. Am vazut inclusiv o masina de des-zapezire ramasa blocata intr-un maldar de zapada (nu mai avea aderenta, rotile mergeau in gol), dar si pe mine au trebuit sa ma impinga 2 oameni de pe alee sa ma scoata "la lumina", cu pneuri de iarna cu tot. Probabil ca s-a facut "economie" la lanturi in primul rand din prostie (vezi ce am zis mai sus cu plugul blocat), apoi din comoditate: s-a pus problema ca oricum pe unde circula autobuzu' si troleu' se da cu antiderapant si trece plugul. Daca trece :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 16:43 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 29
Dar soferii sunt persoane fizice si ei efectueaza actul de a conduce, nu conduce RATB-ul ca institutie :).

Daca o iei asa, TIR-urile apartin unor persoane juridice, dar se aplica foarte bine regulile ;).


Totusi, numai asta n-a fost problema RATB-ului ieri. Acolo unde se impotmoleau, nu ar fi iesit nici cu mama lanturilor, sa fim seriosi. Si oricat ar fi de 4x4 o masina, nu se compara ca tractiune cu un autobuz (suprafata de contact a rotilor, cuplu, masa...totul este in avantajul autobuzului / troleului).


Apropo de tramvaiul nou si motoarele lui defecte: cred ca a fost o intamplare nefericita sa iasa acel vagon primul pe traseu (asa am inteles de la @Marian Andrei). Si nu cred ca s-a inventat echipamentul electronic care sa functioneze in solutie apoasa :D.

Eu unul nu vad cum s-ar fi putut face mai multe din partea RATB.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 18:36 
Cine mai lasa sa circule toate troacele de autobuze pe drumurile publice ??? Azi troleibuzele din Militari au fost blocate de un autocar ramas in pana exact in mijlocul drumului, pur si simplu nu mai pleca din loc...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 18:39 
Troleibuzele 61 si 62 tot nu au avut liniste, tot felul de nesimtiti au parcat pe marginea drumului blocand ore intregi troleibuzele...ce-as fi vrut un topor :evil:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 18:42 
....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 20:22 
Niste cretini si idioti....adevarul e ca nici strazile nu sunt foarte curatate si ca locurile de parcare sunt limitate, dar totusi nici chiar asa!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 22:30 
De vina pentru rablele existente in circulatie este RAR-ul unde intai duci spaga la urma masina, doar daca ai spaga de om sarac ce ar umbla cu rable.

Ala cu camioneta de sus avea de distribuit marfa. Ala cu dacia papuc de mai sus la fel. Ala cu mertanul avea permis de parcare cu "Camera Deputatilor" pe el. Numai oameni ocupati in orasul asta! Aia cu troleibuzul s-au gasit tocmai acum sa se plimbe si ei. :lol:

Era o gluma, dar acuma pe bune:
Oare ce s-ar fi intamplat daca povestea era intr-o zi lucratoare?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 22:36 
Pai era o zi lucratoare... Desi nu pentru toti. Marele noroc a fost ca majoritatea oamenilor au folosit Ratbul, si au ramas doar o mana de prosti care s-au incapatanat cu masina :evil: . Si au parcat-o cu nesimtire. Masina de livrari mai merge, dar pariez pe ce vreti ca restul nu erau la datorie la servici :roll: :evil:
Repet, ar trebui sa ninga mai des. SA SE INVETE LUMEA SA FOLOSEASCA RATBul. Ca zilele astea a fost chiar bine :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 23:11 
Marian Andrei wrote:
Si daca intra apa acolo ? :roll: Ca asta a fost ieri la toate V3A picate. A de la caldura a intrat apa la cutiile de legaturi, s-au facut scurturi si gata.

Si pe unde a intrat apa? S-a facut test de etanseitate la iesirea din fabrica? Sau a crapat o garnitura cum a dat de -15 grade?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 23:26 
shoppy wrote:
Marian Andrei wrote:
Si daca intra apa acolo ? :roll: Ca asta a fost ieri la toate V3A picate. A de la caldura a intrat apa la cutiile de legaturi, s-au facut scurturi si gata.

Si pe unde a intrat apa? S-a facut test de etanseitate la iesirea din fabrica? Sau a crapat o garnitura cum a dat de -15 grade?


S-a facut, dar pana la urma e tramvai nu submarin. La fel si troleibuzele, Ikarus, daca intra apa la nu stiu ce echipament crapa. De Irisbus nu stiu sa aiba ceva pe jos ca e LF.
Ulterior am aflat ca e o problema care apare la toate V3A/V2A/T4R...cred ca la toate tramvaiele noastre din cauza sistemului de salvare care in cazul zapezii mari este ca o basculanta prin care intra zapada sub vagon. Asa se explica zecile de VxA/T4R picate ieri.

Ma tot gandesc daca erau Alstomuri sau Bombardier ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 23:46 
In cazul asta, intr-o zi in care o sa ploua sanatos, cand apa e din abundenta din cer nu din zapada topita, mai mult de 5 ture nu o sa apuce sa faca fara sa intre apa pe acolo.
Sau poate ca in caz de ploaie, nefiind variatiile de temperatura asa de mari, nu o sa mai crape garniturile/pasta izolanta de acolo. Totusi, o temperatura de -15 grade nu e ceva asa de neauzit in Bucuresti, si nici zapada, chiar daca vine odata la 3 ani.

Poate prinzi episodul acela din How it's made cand construiesc un autobuz si il tin 30min pornit stropind apa pe el din toate partile, ca sa vada daca e etans si nu crapa nimic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 23:51 
In URAC exista stand special unde tramvaiele (orice tip) sunt bagate la apa si udate timp de 30 min prin toate locurile. Dar nu in locurile unde "normal" nu ajunge apa.

Tin minte ca atunci cand se inunda Colentina, Ikarusurile si V3Aurile nu se pot aventura pentru a nu crapa din cauza apei care intra in diverse locuri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 23:53 
Am gasit niste situatii pe siteul PMB, de ieri si de azi, le voi posta. Ce scrie prin ele e adevarat....pacat ca nu scrie TOT ce s-a intamplat ieri.

Situatia trafic RATB 3 Ianuarie 2008 ora 12:30


Pentru a se asigura o buna circulatie a tramvaielor in Bucuresti, RATB a intervenit in cursul noptii trecute cu utilaje proprii de deszspezire (pluguri). Actiunea de deszapezire a liniilor de tramvai se mentine, in conditiile in care zapada continua sa se depuna.

RATB are astazi in trafic parcul auto maxim al unei zile lucru: 1.000 de autobuze, 361 tramvaie si 224 troleibuze. In acest moment, se circula pe toate traseele RATB, dar in conditii de ninsoare, ceea ce duce la intarzieri pe unele linii.

La ora 09:10 s-a inregistrat un blocaj pe linia de tramvai 41, care a fost remediat in 15 minute.

La ora 11.00 s-au inregistrat doua blocaje pe liniile RATB, care in momentul de fata sunt rezolvate:
- pe Calea Ferentari, pe linia tramvaiului 23 (ca urmare a defectarii unui vagon)
- pe Str. Tunari, pe linia liniei tramvaiului 5 (ca urmare a deraparii unui autovehicul pe linia de tramvai).

La ora 11:40, s-a defectat un tramvai de pe linia tramvaiului 21 (pe sos. Colentina, int fundeni sensul spre Bucur Obor). Echipa de interventie a RATB se afla la fata locului pentru remedierea acestei probleme.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 23:53 
Situatia trafic RATB 3 Ianuarie 2008 ora 16:30

La aceasta ora, mai multe troleibuze sunt blocate de autoturisme parcate pe carosabil, astfel:
- Bd. Obregia – linia 73 de troleibuze (sensul spre centru)
- Bd. Iuliu Maniu – liniile 61 si 62 de troleibuze (ambele sensuri)
- Sos. Colentina – linia 66 de troleibuz (la intersectia cu Str. Teiul Doamnei, sensul spre sos. Fundeni)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 23:54 
Situatia trafic RATB 4 Ianuarie 2008 ora 10:30

In completarea comunicatului de ieri, ora 16:30 – referitor la blocarea liniilor de troleibuze 61, 62, 73, 66, ca urmare a parcarii unor autoturisme pe carosabil, va informam ca aceste situatii au fost remediate in cursul zilei de astazi – dupa cum urmeaza:
- incepand cu ora 06:00 troleibuzele liniei 73 au fost deviate pe traseul liniei 74
- incepand cu ora 10:00, a fost reluata circulatia RATB pe liniile 61, 62 (Bd. Iuliu Maniu) si pe linia 66 (sos. Colentina)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 23:55 
Situatia trafic RATB 4 Ianuarie 2008 ora 14:00

In urma informarii transmise de RATB, va comunicam faptul ca liniile de troleibuze 61 si 62 (Bd. Iuliu Maniu) au fost din nou blocate de autoturisme parcate pe carosabil.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008 14:46 
Exista un sistem sucit prin care manipulatorul/soferul anunta ca traseul e blocat, dupa care vine o masina a Ratb cu un agent oficial care constata acest lucru si cronometreaza durata blocajului din momentul constatarii si se da amenda dupa durata blocajului.
Greu sa-ti vina ideea sa pui doua masini de ridicat autovehicule sa patruleze permanent in Militari si sa ridice masinile parcate in drum........


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008 16:41 
Linia 66 a fost din nou blocata azi de cei care parcheaza ilegal.

Masinile parcate neregulamentar au ingreunat traficul RATB
S 5 ianuarie 2008, 12:46


20 de troleibuze au fost blocate, in aceasta dimineata, de masinile parcate pe soseaua Colentina din Bucuresti. Calatorii au inghetat stand in frig, in timp ce angajatii RATB si politistii de la Circulatie au incercat sa-i gaseasca pe proprietarii masinilor. In cele din urma, autoturismele au fost impinse din calea troleibuzelor care au putut sa-si continue astfel traseele.

Mijloacele RATB nu au mai putut inainta, deoarece masinile erau parcate chiar sub cablurile de alimentare ale troleibuzelor. Pentru a putea debloca linia, angajatii RATB le-au remorcat. Masinile parcate pe traseul troleibuzelor au pus probleme si in alte zone.

Soferii care au blocat circulatia mijloacelor de transport in comun se vor alege cu amenda sau chiar cu dosar penal. Politia Rutiera a anuntat ca mentine in permanenta echipe in Capitala, care filmeaza in special masinile parcate neregulamentar pe strazi.
Sursa: Realitatea TV


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jan 2008 18:01 
RATB si Bucuresti la prima zapada serioasa din ultimii ani...
http://ratb.metrouusor.com/special/prim ... ow2008.php


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jan 2008 19:35 
Offline

Joined: Thu 12 Jul 2007 00:05
Posts: 2
vad ca aveti informatii destule cu privire la cum s-a circulat pe 3 ianuarie. sa va spun si eu cum a fost. in ziua aceea am fost turat in linia 427. am avut iesirea la ora 14 din garaj si precaut din fire am iesit la ora 13. am ajuns la ghencea la 15.40. evident in cursa nu puteam pleca pt ca pe sos magurele mai departe de curtea de arges nu s-a circulat. am plecat spre dep alexandria pana unde am facut 2 ore. spre seara s-a circulat bine. oricum a fost criminal de tot. am ramas intepenit si eu pt ca am cauciucuri "foarte bune" pe spate. toata antiaeriana si 13 septembrie au fost blocate pana dupa ora 17. singura linie de periferie de care stiu eu e 407 in care s-a circulat binisor: 5 curse din 9/ schimb. in rest a fost crima daca intelegeti. tiruri atlassib blocate la autogara lor din rahova si pe care le-au scos tractarile noastre. aia nici macar nu s-au sinchisit sa se miste din birou. NESIMTIRE. asta e cea mai buna caracterizare a autoritatilor. acum sunt in medical ca sa nu ma doara capul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 12:35 
Vad ca si astazi, la 4 zile dupa ninsoare, Cartierul Rahova sufera cumplit la capitolul transport. De dimineata, era lumea buluc in statii la 32 sensul spre centru, iar tramvaiele treceau doar in sensul celalalt. Pe soseaua Alexandriei, de la P-ta Rahovei pana mult dupa depoul Alexandria blocaj pe partea de trafic auto. Am numarat 8 226 blocate pe aceasta portiune, plus 3 96 prinse intre Dep Alexandria si Antiaeriana. Nu pot decat sa deplang ideea stupida de a-l prelungi pe 226, in conditiile in care si inainte avea un traseu destul de intortochiat si plin de blocaje. Acum a atins deja un maxim absolut, depasindu-l chiar si pe 311, in cum sa unesti 2 puncte pe o ruta cat mai ocolitoare.
In ce priveste iarna, trebuie sa ne rugam sa topeasca soarele zapada de pe trotuare, ca sa poata cei cu masini sa si le parcheze pe spatiul pietonal si astfel sa elibereze macar banda a 2-a, ca pentru prima banda e deja o batalie pierduta. De la videanu si vanghelie slabe sperante, ca sunt obositi dupa vanghelioane.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 12:46 
Videanu chiar isi bate joc. Il doare in zbang! Azi am zis sa nu merg cu masina din pricina locurilor de parcare pline de nameti, si am luat RATB-ul. Pe traseul Obregia - Berzei (313-123-137) nu am vazut nicio statie dezapezita. Ba mai mult la Unirii, 313 a oprit foarte aproape de nameti si incercand sa il ocolesc pe langa autobuz era sa alunec sub roata acestuia. Altii mai ghinionisti se vedeau ca luase de cateva ori mocirla sub fund. Nu e posibil asa ceva. Chiar nu se poate sa il inlature nimeni pe nemernic de la primarie?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 13:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Azi a fost rau in special pe trotuare, fiecare a trecut pe unde a putut si s-au creat mai multe "carari" paralele sau intrepatrunse prin zapada "mestecata". Cum nu a existat un efort organizat de a se face o carare circulabila mai toti mergeam aproape impleticiti, un drum de 3 minute mi-a luat azi aproape 10, cu o senzatie de oboseala in picioare de parca as fi urcat un deal intreg.

Autobuzele in schimb au mers bine desi e clar ca au iesit mai multe masini pe strazi decat vineri. Probabil ca singura noastra scapare e acum.... venirea primaverii :?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group