TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 24 Aug 2019 08:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 59 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 16:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
Terminalul Sf.Vineri face parte din proiectul de modernizare carosabil si linie de tramvai pe Cal.Calarasilor. Asa ca pentru aceasta lucrare care a inceput am deschis un nou topic. Mai este nevoie doar de aprobari pentru exproprieri in zona caselor pentru a se largi soseaua.


Linii afectate 14,40,55 si 56


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 18:31 
Offline

Joined: Fri 04 May 2007 08:51
Posts: 17
Location: Bucuresti
eu n-am inteles de ce se strofoaca atat sa largeasca strada pe cal. Calarasilor. Daca o sa mai faca o banda pe sens, o sa fie numai buna de parcat pe ea, drept urmare o sa se circule fix la fel. Mai bine faceau o parcare supraetajata undeva si terminau balciul, rezultatul final e identic, o sa fie mai multe locuri de parcare si o sa se circule tot numai pe linia de tramvai.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 19:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Era mai simplu sa se exproprieze 1 (una) singura proprietate si s-ar fi putut reface continuitatea Str. Matei Basarab. Organizand sensuri unice pe Matei Basarab si Calarasilor se obtinea acelasi lucru, dar cu un efort infinit mai mic. Evident, parcarile haotice de pe aceste strazi trebuiau desfiintate, dar se putea face un parking etajat pe maidanul din zona Mircea-Voda.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 01:15 
Sincer, largirea Caii Calarasilor mi se pare o prostie. De ce? In conditiile actuale de trafic accesul in Piata Unirii e deja dificil, uneori coada de masini depasind mult intersectia de la Sf. Vineri. Largirea arterei nu va face decat sa atraga si mai multi automobilisti sporind dezastrul. Daca prin occident unii se concentreaza pentru limitarea accesului in perimetrele central urbane noi ne chinuim sa gasim noi 'autostrazi' chiar prin centrul orasului. Consider ca primaria ar face mai bine sa gaseasca solutii pentru imbunatatirea fluentei traficului pe Victoria Socialismului (denumirea iti e amintita peste tot de perspectiva existenta), care e la doi pasi si pe care se circula execrabil din cauza unor intersectii de doi lei. Niste mici pasaje denivelate (subterane, evident) n-ar strica. In plus nici adoptarea unor sensuri unice care sa includa strazile Matei Basarab, Labirint nu ar face rau.
In final mi se pare nefiresc ca Primaria sa arunce asemenea teme in discutie fara anuntarea unor consultari publice serioase.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 11:38 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 50
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
Din contra. Largirea Caii Calarasilor ar trebui sa fie prioritatea numarul 1, tinand cont ca e una din cele mai inguste strazi din Bucuresti pe care circula tramvaie, si nu una, ci 4 linii. Daca ii veti intreba pe cei care sunt importiva tramvaielor ce ar face daca ar fi primari, primul lucru care l-ar spune ar fi scoaterea tramvaielor de pe Calea Calarasilor pentru ca ele sunt de vina pentru ambuteiajele din zona (cunosc destule persoane care mi-au declarat asta). Si daca doamne fereste, ajunge un Scripcaru sau Mazare primar al Bucurestiului, sigur linia pe Calea Calarasilor va dispare si va ajunge la topicul amintiri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 15:33 
eu sint de parere ca e o prostie largirea acelei strazi, ba din contra ar trebui sa ramina asa si sa fie inchisa traficului auto, cu exceptia riveranilor, existind posibilitate de se devia traficul pe strazi paralele cu sensuri unice; intr-o tara civilizata care a trait deja experienta exploziei trafciului auto , asta ar fi fost solutia in acum (poate in anii 60 s-ar fi aplicat ce vrem noi sa facem , dar acum in nici un caz nu s-ar largi strazi pentru automobile cind exista tramvai pe acolo, din contra se ingusteaza strazi sau se inchid traficului auto general in favoarea transportului public); se vor arunca o gramada de bani iar finalitatea va fi zero : nici tramvaiele nici autoturismele nu vor circula mai bine, pentur ca pe de o parte se va folosi o banda pentru parcare, iar pe de alta parte nu se va incuraja in nici un fel renuntarea la autoturismul personal; in loc sa se cheltuie aiurea banii, mai bine s-ar largi odata strada Berzei si s-ar reconstrui bulevardul Uranus, pentru ca acele strazi sint mult mai necesare si ar permite creearea unor trasee utile de tramvai;


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 16:03 
Calea Calarasilor ar trebui largita, iar daca unii vor s'o ingusteze in detrimentul automobilului, atunci ar trebui sa se faca linii separate pentru directii diferite, pentru a impiedica blocarea sau intarzierea altor tramvaie din cauza unuia care vireaza la stanga, de exemplu. Ca exemple am putea da Praga, Brno si mai multe orase germane si austriece.
Altfel, degeaba ingramadesti masinile pe o banda mai putin, daca tramvaiele raman tot ingramadite pe o singura linie dupa unul care nu poate vira la stanga pana nu se face rosu in sensul opus.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 16:22 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
Solutia propusa de Brassovia este la prima vedere cea mai usor de realizat. Linia de pe Calea Calarasilor este veche si probabil ca v-a intra intr-un program de refacere, deci mutarea sensului dinspre Piata Unirii inspre Piata Muncii pe strada Matei Basarab nu ar fi o pierdere. As fi deacord cu demolarea frontului stradal sudic de pe Calea Calarasilor numai daca pe acea portiune ar aparea doua benzi pe sens pentru traficul auto, iar traseul tramvaiului ar fi delimitat cu garduri dupa modelul liniei 41. Pe de alta parte trebuie tinut cont si de faptul ca pe Matei Basarab sunt doar doua imobile de demolat, valoarea despagubirilor fiind astfel mult mai mica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Mar 2008 19:40 
Am trecut azi pe la viitorul terminal Sf. Vineri.
Se lucra destul de tare. La ora 10:30 erau prezenti vreo 30-40 de muncitori. Linia simpla din partea estica a terminalului este gata, mai trebuie pusa doar reteaua. A aparut in apropierea intersectiei si macazul care va face legatura cu Bd. Corneliu Coposu si Str. Sf. Vineri.
Pe partea vestica au fost montate cele doua linii, inclusiv incrucisarea prin care linia secundara revine in linia principala. Acolo se lucra azi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 13:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
O imensă prostie mi se pare faptul că NU s-a profitat de ?nchiderea tronsonului Hala Traian - Sf. Vineri pentru schimbarea completă a liniei de tramvai.

C?t despre lărgirea Căii Călăraşilor, avem exemplul Buzeşti - Berzei, unde casele sunt mult mai prăbuşite. Dacă ?n acel focar de ?mpuţiciune care este zona Buzeşti lucrările trenează at?t, pentru Calea Călăraşilor sau Calea Moşilor(?ntre Carol şi Unirii, eventual demol?nd magazinul Cocor), o lărgire e mai mult dec?t iluzorie.

Strada Matei Basarab nu se va lărgi niciodată . ?n locul unde exista şansa să se ?nt?mple asta(?n dreptul intersecţiei cu Valeriu Branişte şi Labirint, distanţă pe care o străbat ?n fiecare dimineaţă), tocmai a demarat construcţia unui imobil, iniţial de 7 etaje, final probabil de 17. It's very pity, cum ar zice englezii. Un Matei Basarab lărgit ar fi fost ideal pentru 311.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Apr 2008 16:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Calea Mosilor, capatul dinspre Unirii nu va fi largit sau modificat cel putin nu prea curand. Din ce se stie magazinul Cocor va deveni unul elitist si nicidecum nu va disparea din peisajul urban. Calea Mosilor va ramane cum este si oricum nu are sens sa se largeasca un capat al ei daca celalalt ramane inghesuit si mic (cel de la intersectia cu Bd. Carol).

Largirea Caii Calarasilor ar fi o idee proasta. Se poate face o amarata de expropriere ca sa se lege cele 2 capete ale strazii Matei Voievod si astfel se poate oferi o alta ruta iar Calea Calarasilor sa ramana in formatul actual. Si asa se distruge prea mult din ce mai este specific Bucurestiului si inlocuim totul cu mizerii de cladiri de birouri din sticla si fier fara locuri de parcare. Asa se mai intarzie slutirea inca unei zone doar de dragul de a o face, pentru ca am dubii ca se va aplica prea curand si respecta PUZ-ul in Bucuresti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 08:46 
Offline

Joined: Tue 26 Feb 2008 13:17
Posts: 15
Buna ziua.Duminica am trecut pe acolo si dupa cum mi-am dat seama se pare ca vor face legatura Sf. Vineri-Bd.Unirii.Se montase deja macazul si dupa cum arata dinspre Sf,Gheorghe se va face si la dreapta in jos spre Unirea ,in fata spre terminal si la stinga(inca nu era pus ansamblu cu macaz).Cert e ca se lucreaza ,sa speram in acelasi ritm pina la sfirsit, nu cu sincope mari ca pe linia 34.Stam cu ochii pe ei.O zi buna.Apropo se desfiinteaza capatul de la Sf. Gheorghe pina la urma?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 16:50 
Stefan wrote:
Buna ziua.Duminica am trecut pe acolo si dupa cum mi-am dat seama se pare ca vor face legatura Sf. Vineri-Bd.Unirii.Se montase deja macazul si dupa cum arata dinspre Sf,Gheorghe se va face si la dreapta in jos spre Unirea

Adica va exista posibilitatea ca un tramvai sa intre in Piata Unirii atat prin Bd. Coposu cat si prin Bd. Unirii? Asta am inteles eu din mesaj, scuze daca nu e asa... dar daca este, atunci asta e o veste foarte mare. Se face legatura cu linia de pe Bd. Regina Maria?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 18:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Terminalul Sf. Vineri nu isi are rostul acolo unde s-a amplasat. Trebuia sa fie facut in Piata Unirii, pe triunghiul unde au fost candva halele. Atunci ar fi fost un adevarat nod intermodal, cu posibilitate de transbordare facila cu metroul si cu viitorul troleibuz nord-sud. Dar pe unii ii deranjeaza sa vada transport in comun in pietele importante, si de aceea il ascund prin spate. Mentalitate tipic romano-grandomano-aiuristica. In tarile civilizate nu se pune problema "ascunderii" transportului in comun, ci, dimpotriva, se incearca sa fie integrat cat mai frumos in peisajul citadin (vezi cum arata statiile, vehiculele, gazon ingrijit intre sinele de tramvai etc).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 21:24 
Offline

Joined: Thu 27 Mar 2008 20:30
Posts: 2
Si eu am trecut azi prin zona Sf Vineri si am vazut macazul acela ce pare a duce spre Piata Unirii.Oare vor baga pana la urma tramvaie prin Piata Unirii si inclusiv unirea liniilor 21 si 32?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 22:36 
aparent va fi o legatura spre Piata Unirii atit dinspre calea calarasilor cit si dinspre calea Mosilor oare a aprobat primaria planuri noi de reintroducere a tramvaiului in Piata Unirii? si eu sint de parere ca acel terminal este inutil acolo, fara nici o legatura cu ideea de transport intermodal


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Apr 2008 22:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Singurul motiv rational pentru existenta unui terminal la Sf. Vineri ar fi fost legat de intentia de desfiintare a celui de la Sf. Gheorghe (ceeace nu m-ar bucura, dar e foarte posibil avand in vedere caracterul istoric al zonei). Altfel, nu sunt decat alti bani cheltuiti aiurea. In schimb, o legatura prin Piata Unirii merita orice efort. :D :D :D Sper sa se adevereasca pana la capat, nu ca in cazul caii de rulare noi montate pe Podul Hasdeu, care, dupa ce a stat cativa ani neracordata, a fost dezafectata! :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Apr 2008 12:55 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 88
Brassovia wrote:
Singurul motiv rational pentru existenta unui terminal la Sf. Vineri ar fi fost legat de intentia de desfiintare a celui de la Sf. Gheorghe (ceeace nu m-ar bucura, dar e foarte posibil avand in vedere caracterul istoric al zonei). Altfel, nu sunt decat alti bani cheltuiti aiurea. In schimb, o legatura prin Piata Unirii merita orice efort. :D :D :D Sper sa se adevereasca pana la capat, nu ca in cazul caii de rulare noi montate pe Podul Hasdeu, care, dupa ce a stat cativa ani neracordata, a fost dezafectata! :evil:


Mai importanta ar fi desfiintarea buclei 7/27/32 din Piata Unirii care pe langa faptul ca are raza foarte mica, este si foarte aglomerata datorita virajului la dreapta de la intrare si lipsei unei linii de stationare. Acel capat a fost gandit pentru intoarcerea unei singure linii, 32.
Dupa realizarea traversarii pietei, tramvaiele vor putea intoarce mai lejer la Sf. Vineri si chiar se pot prelungi linii spre alte zone.
Traversarea s-ar putea face prin parc, dar numai pentru tramvai, fara trafic auto, linia putand fi delimitata printr-un gard viu si acoperita cu iarba pentru a nu strica aspectul parcului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Apr 2008 13:04 
Oprea Laurentiu wrote:
am vazut macazul acela ce pare a duce spre Piata Unirii

Păi și nu ți s'a părut că linia care iese din str. Sf. Vineri nu prea poate să continuie ?nainte? Face un pic la dreapta si apoi ?nainte, spre terminal, da' e cam greu cu geometria, nu'i așa? E mai simplu să iei de bun un zvon fără nici o probație și apoi să'l amplifici, că mi s'a parut, parcă am vazut, dac'ar fi așa, bine'ar fi să...
?n fine, pentru restul cititorilor: capătul de la Sf. Gheorghe răm?ne, dedicat ?n principal liniei 21, terminalul Sf. Vineri va deservi tramvaiele care vor circula pe Calea Călărașilor iar Piața Unirii chiar dacă va fi traversată vreodată de tramvai (deși nu cred) nu are cum să devină terminal din motive evidente și pe care nu le mai expun aici (pentru că mi'e lene, ca oricărui bucureștean care se respectă).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Apr 2008 14:00 
problema e ca acolo avem un macaz, ianinte de intersectie, pe directia inainte si dreapta, la fel cum pe Calarasi avem un macaz pe directia inainte si stinga; de aici apar intrebarile


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Apr 2008 16:16 
Problema e ca e o problema...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Apr 2008 17:16 
Sau asa http://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=52808#52808


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Apr 2008 16:12 
cb wrote:
Cu Calea Calarasilor (minus terminal) ce se aude?

S'a inceput montarea liniilor, de la terminal spre Hala Traian.
...
Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Apr 2008 17:42 
In acest caz nu va ce sens ar mai avea macazuri spre Sf Gheorghe dinspre Calea Calarasilor, daca nu exista legatura directa (macaz) spre Sf Gheorghe, decat cu trecere prin bucla dela Sf Vineri.
Plus ca ar trebui (re)facuta linia aceea care o ia spre stanga ca sa faca dreapta.
Aceste doua capete de linie sunt foarte ciudate, in sensul ca daca 21 ramane la Sf Gheorghe, ce legatura va fi intre Colentina si Sf Vineri?
Pe urma, la modul in care sunt puse liniile, e clar ca 5 si 16 vor ramane cel mult la Sf Vineri, in timp ce 14, 33? si 40 vor merge doar pana la Sf Vineri.
Parerea mea ca, daca Sf Gheorghe e un capat istoric, cel dela Sf Vineri, asa cum e acum, e o caricatura a celui care a existat odata in zona si ambele sunt un fel de 2 aruncari ratate cu piatra in directia Piata Unirii, cam cum putem spune ca 122 si 268 ajung pe langa Piata Romana.
Sf Vineri putea fi un terminal mai mare si eventual zona lui inchisa complet circulatiei, daca se facea traversarea pietei Unirii, dar probabil ca deja zgaltaie catedrala care nici nu s'a construit.
Scuze daca bat campii, dar n'am mai fost demult in zona. Nu stiu daca bucla dela Sf Gheorghe era prea solicitata de liniile de acolo, dar cele doua capete imi aduc aminte de Piata Presei si Bd Expozitiei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 22:08 
Lucrarile la terminal azi, linia este pusa cam toata, mai ramane o parte din bucla impreuna cu macazele din intersectie (va fi teroare in trafic). Nu am putut sa nu observ linia stramba de pe Cal. Calarasilor :evil:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 22:16 
Nu vad rostul liniilor incalecate si dublate, probabil cineva isi ia comisioane pe aceste linii, altfel nu vad rostul lor. Uzura dubla, mai mult de munca la montaj etc...

Sfantu Gheorghe - Sf. Vineri


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 22:18 
Sf.Gheorghe - Sf. Vineri


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 22:33 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 198
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Marian Andrei wrote:
Nu vad rostul liniilor incalecate si dublate, probabil cineva isi ia comisioane pe aceste linii, altfel nu vad rostul lor. Uzura dubla, mai mult de munca la montaj etc...

Sfantu Gheorghe - Sf. Vineri


Asta e exact ca bordurile alea una peste alta. Nu e nici o ratiune. Daca nu ieseau razele de curbura puteau sa mearga in paralel 10 m, nu 200


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 23:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
E posibil ca liniile incalecate sa aiba totusi o ratiune destul de plauzibila, legata de fluenta si siguranta traficului. Anume: se retrage macazul fata de intersectie cu o distanta care permite stationarea unuia sau mai multor vagoane pe aceasta linie de dublura, lasand liber macazul, in asa fel incat sa poata fi comandat de vehiculul ce vine din urma. In cazul pozitionarii macazului chiar inaintea intersectiei, un tramvai oprit pe macaz va obliga vehiculul din spate la pastrarea unei distante moarte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008 21:19 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Brassovia wrote:
E posibil ca liniile incalecate sa aiba totusi o ratiune destul de plauzibila, legata de fluenta si siguranta traficului. Anume: se retrage macazul fata de intersectie cu o distanta care permite stationarea unuia sau mai multor vagoane pe aceasta linie de dublura, lasand liber macazul, in asa fel incat sa poata fi comandat de vehiculul ce vine din urma. In cazul pozitionarii macazului chiar inaintea intersectiei, un tramvai oprit pe macaz va obliga vehiculul din spate la pastrarea unei distante moarte.


Prima abordare de gen a fost la Piata Presei, unde altfel macazul ar fi fost in mijlocul intersectiei. Sistemul asigura schimbarea directiei de mers cu viteza constanta si nu ca la macazul clasic, unde incadrarea se face imediat. Nu e un moft de dragul de a pune linii peste linii, e o noutate la noi si nu suntem obisnuiti sa vedem asa ceva. Prin alte parti sunt statii cu 2-3 peroane pe sens.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 59 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group