TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 09 Dec 2018 23:25

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 00:08 
?ncep lucr?rile la Pasajul Colentina
Joi, 07 Februarie

Construc?ia care va supratraversa ?oseaua Doamna Ghica va fi inaugurat? la sf?r?itul anului ?i va prelua traficul u?or.

Traficul pe ?oseaua Colentina ar putea fi mai lejer de la sf?r?itul acestui an dac? proiectele propuse de municipalitate vor fi duse la bun sf?r?it: este vorba de Pasajul Colentina ?i str?pungerea Doamna Ghica - ?oseaua Pantelimon.

Pasaj de 40 de milioane de euro

?nceperea lucr?rilor la Pasajul Colentina a fost anun?at? pentru urm?toarele dou? luni. Valoarea investi?iei se ridic? la aproximativ 40 de milioane de euro, inaugurarea urm?nd s? aib? loc la sf?r?itul acestui an, cel t?rziu ?n prim?vara lui 2009.

Studiile referitoare la cre?terea num?rului de ma?ini ce vor utiliza aceast? intersec?ie sunt ?ngrijor?toare. Dac? cifrele arat? c?, anul trecut, ?n intervalul 8.30-9.30 Doamna Ghica ?nregistra un flux de 7.500 de autovehicule, ?n 2025 se estimeaz? c? num?rul acestora va cre?te la peste 300.000, cea mai aglomerat? rut? fiind cea dinspre Fundeni - 106.000 de autovehicule.

Se preg?te?te ?antierul

Dup? ce a fost anun?at cu mare fast anul trecut, pasajul care va supratraversa ?oseaua Doamna Ghica ?ncepe s?-?i preg?teasc? ?antierul. Construc?ia va ?ncepe cu 200 de metri ?nainte ?i dup? intersec?ie, va prelua traficul u?or de pe ?oseaua Colentina ?i ?i va acorda un flux verde ?n permanen??.

Traficul greu ?i mijloacele de transport ?n comun vor r?m?ne la sol, la fel ca ?i traficul pietonal. ?eful Direc?iei generale de Infrastructur? ?i Servicii Publice din cadrul Prim?riei Capitalei, Gheorghe Udri?te, a explicat c?, ?n acest fel, vor disp?rea ?i cozile de pe ?oseaua Petricani.

„?n acea zon? va mai fi o problem?, deoarece punctul zero al viitoarei autostr?zi spre Bra?ov este situat la intersec?ia cu ?oseaua Fabrica de Glucoz?. Aici urmeaz? s? fie amenajat un alt pasaj denivelat“, a mai precizat acesta.

Mai pu?in? aglomera?ie ?n Baicului

Cel de-al doilea proiect care d? curaj autorit??ilor s? afirme c? circula?ia pe Colentina nu va mai fi un calvar este str?pungerea Doamna Ghica - Pantelimon. Udri?te preconizeaz? finalizarea lucr?rii ?n toamna acestui an. „Mai exist? c?teva probleme legate de exproprieri. Acolo deja se munce?te de anul trecut“, a explicat el.

?oseaua va trece prin apropierea fostului Circ al Foamei ?i face leg?tura cu Bulevardul Chi?in?u, complet?nd ?n acest fel inelul de trafic.

?ANTIERE ?N 2008

Pasaj pietonal la Pia?a Roman?

Gheorghe Udri?te a explicat c?, anul acesta, ?n Capital? vor fi demarate alte lucr?ri de modernizare a liniilor de tramvai ?i de construire de pasaje. Directorul a anun?at c?, ?n lunile iunie-iulie, va ?ncepe amenajarea unui pasaj subteran pietonal ?n Pia?a Roman?. „Va sem?na cu cel de la Universitate. Vor exista cel pu?in cinci ie?iri: la ASE, la coloane, pe Lasc?r Catargiu, Magheru ?i Bulevardul Dacia. ?n acela?i timp se va realiza ?i o leg?tur? cu metroul“, a explicat el, estim?nd valoarea investi?iilor la 76 de milioane de lei. Tot anul acesta vor ?ncepe lucr?rile pentru nodul intermodal R?zoare ?i alte pasaje, l?rgiri de str?zi ?i moderniz?ri de linii de tramvai. Este vorba de pasajele de la Elena V?c?rescu - ?os. Nordului ?i cel subteran de la Arcul de Triumf, l?rgirea ?oseaua Pipera cu supratraversare Barbu V?c?rescu, supral?rgirea Ni?u Vasile cu Br?ncoveanu, str?pungerea Splai - Nicolae Grigorescu. Modernizarea liniei de tramvai ?i a ?oselei vizeaz? zonele Viitorului ?i Tunari, Calea V?c?re?ti, Iancului, Pantelimon, Aerog?rii, Buze?ti, Berzei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 00:40 
Offline

Joined: Thu 11 May 2006 00:34
Posts: 119
Dragut, articolul, decat ca in poza pasajul apare fix pe dos: Doamna Ghica va supratraversa Colentina, nu invers.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 01:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 145
Location: Bucuresti/Arad
Corect, nu ar avea nici o logica.
Am vazut pe niste planuri ale bucurestiului ca aparea acest pasaj, perpendicular pe colentina.
In plus, exista 2 motive logice:
1. sa ajute accesul catre viitorul A3 Bucuresti-Brasov
2. doamna ghica coboara pentru a ajunge la colentina, asa ca acest pasaj ar pastra nivelul strazii (poate usor ridicat)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 02:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Logica reliefului cedeaza in fata logicii edililor. S-a ales totusi pana la urma varianta ca Sos. Colentina sa supratraverseze, pentru a favoriza fluxul de pe aceasta, precum si din alte motive tehnice. Vezi si postarile de la modernizarea liniei 21.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 13:44 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 147
Location: Bucuresti
oricum, motivatia cu fluxul de masini care va ajunge la 300 000 in 2025 mi se pare ridicola; la acel flux, oricum va fi blocat si pasajul; e de remarcat insa insistenta paguboasa a edililor nostri de a investi bani in solutii care deja cind vor fi realizate nu vor aduce aproape nici o imbunatatire; la un asemenea flux de masini, care depaseste evident capacitatea strazilor, solutia ar fi trebuit sa fie transportul public, pentru a limita numarul acestor masini; daca se estimeaza un asemenea flux, inseamna ca se estimeaza si originea/destinatia lui, si ar fi fost destul timp sa se implementeze solutii rapide de transport, tramvai in site propriu care sa iasa din Bucuresti spre localitatile invecinate, metrou, care de asemenea ar putea merge pe la suprafata in afara Bucurestiului, si dezvltarea unei retele feroviare in zona metropolitana ; la noi insa, se pune in continuare accent pe cheltuirea banilor pentru favorizarea automobilului , in conditiile in care orice studiu arata ca aceste solutii oricum nu vor duce la reducerea timpului petrecut in trafic, ci , cel mult la cresterea lui mai lenta; revenind la pasajul de la doamna Ghica, solutia aleasa pare special facuta pentru a defavoriza transportul public, in conditiile in care acetsa va traversa intersectia la sol , asteptind la semafoare


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 14:31 
fantt wrote:
e de remarcat insa insistenta paguboasa a edililor nostri de a investi bani in solutii care deja cind vor fi realizate nu vor aduce aproape nici o imbunatatire
Nu e de mirare, unele solutii sunt deja vechi, dar nu s'au gandit, nu au putut sau nu au vrut sa le implementeze.

Quote:
... solutia ar fi trebuit sa fie transportul public, pentru a limita numarul acestor masini
Mai corect ar fi a reduce. A limita suna a restrictie sau a masura impusa prin forta. Transportul public este o alternativa care trebuie facuta preferabila, nu impusa.

Quote:
daca se estimeaza un asemenea flux, inseamna ca se estimeaza si originea/destinatia lui, si ar fi fost destul timp sa se implementeze solutii rapide de transport
Este foarte probabil ca anumite fluxuri sa aiba originea in locuri unde intr'adevar omul nu s'ar da jos din jeep, deci timp poate era, dar vointa nu. O idee pe care as sustine-o ar fi transportul in comun de lux. Mai ieftin ca taxiul, dar prea scump pentru altii. O alternativa la jeep si masina fara stressul anumitor calatori. Dar credeti oare ca nu vor fi si acolo calatori de luxe care vor asculta manele la telefon?

Quote:
Tramvai in site propriu care sa iasa din Bucuresti spre localitatile invecinate, metrou, care de asemenea ar putea merge pe la suprafata in afara Bucurestiului
Cred ca la ora actuala ar fi mai bine ca tramvaiul si metroul sa se unifice, adica tramvaiul sa devina metrou (doar) de suprafata, nu doar metrou basesc. Din pacate, la nivel de metrou (subteran), s'a realizat prea putin in 20 ani si nici in urmatorii nu prea cred ca se vor face mai mult de planuri, tunele inundate si 2-3 statii dintr'o linie planificata pentru finalizare in 2035.

Quote:
... si dezvltarea unei retele feroviare in zona metropolitana
Cred ca un metrou cu transbordare rapida in toate garile ar fi o idee buna, dar alte linii de tren prin oras, cu bariere &co, nu pot intra in discutie.

Quote:
la noi insa, se pune in continuare accent pe cheltuirea banilor pentru favorizarea automobilului
Oare? Pe pasajele astea merg si mijloace de transport public, nu doar automobile, cat si alte vehicule de diverse categorii. Per ansamblu insa, e cam mult spus ca se cheltuie bani pentru favorizarea macar a transportului auto. Noua sosea de centura e doar un proiect frumos din care s'a facut doar scumpirea terenurilor in zona, vechea sosea e strangulata de bariere si intersectii prost gandite, iar strazile sunt pline de gropi si de masini parcate, obligand traficul auto sa ocupe si liniile de tramvai.

Quote:
revenind la pasajul de la doamna Ghica, solutia aleasa pare special facuta pentru a defavoriza transportul public, in conditiile in care acetsa va traversa intersectia la sol, asteptind la semafoare
In oricare varianta transportul public ar fi ramas la sol din cauza statiilor. In afara de pasajul videan, cu o statie pe el, nu cred ca mai exista alte proiecte de pasaje cu statii de transport public. Ganditi-va ca nici macar invers, in pasaje cum ar fi in Piata Victoriei, nu s'a amenajat statie in pasaj desi era poate necesara.

Cred ca tot ce se face in prezent in Bucuresti este o mare caterinca, din care in anumite momente e posibil sa fie mult mai bine decat acum, dar in mod sigur va fi si mai rau. Ca in orice alte situatii, romanul trece prin el dupa posibilitati si dupa mentalitate. Ca unii merg cu masina sa-i vada lumea, ca altii merg ca nu le convine aglomeratia sau maxitaxi si ca altii nici macar nu au altceva cu ce sa mearga e o alta problema. Oricum, cu totii ajung tot acolo, in locuri stramte, aglomerate, fara parcari, fara spatii pietonale, fara piste functionale pentru biciclisti, ingramaditi, dar fericiti ca lucreaza in godzille cu dotari la standarde occidentale, ca fac shopping la mall (pronuntat moll), ca-si iau masina, dar si televizor cu plasma sau masina de spalat in leasing &c &c

Cui ii pasa de copacii taiati, daca casuneanul ( :!: ) goneste cu raliul, iar in tribune vedem columbeanca si alte vedete? Cui ii pasa de spatiul verde, la 1000?/mp? Cui ii mai pasa de ceva, cand totul e de vanzare?

Revenind inca odata la pasaj, teoretic acesta si altele prin zona sunt necesare. Intr'o oarecare masura vor prelua din trafic si vor mai rezolva din aglomeratie. Oricum, la cum merg lucrurile, si daca s'ar favoriza transportul in comun, va fi nevoie de autobuze si tramvaie foarte lungi in 2025, iar legislatia permite doar 30m :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 16:07 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 79
Si pe mine ma mira solutia aleasa. Vazusem in planul urmanistic general ca in acea zona apare un pasaj peste soseaua Colentina. Aglomerarea care se preconizeaza ca va aparea cand se va inaugura autostrada Bucuresti-Ploiesti ar putea fi redusa prin deschiderea variantei din Bulevardul Poligrafiei, cu demolarile aferente din Damaroaia si cu podul peste lacul Grivita. Aceasta ar urma sa fie de fapt autostrada Bucuresti-Brasov,cea care porneste din Petricani urmand sa deserveasca zona Moldovei.
Statia tramvaielor care ar urma sa circule pe Doamna Ghica ar putea fi amplasata pe pasaj, ca la basarab.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Aug 2008 22:27 
Pasajul nu se mai face cel putin momentan.
Topic inchis pana la inceperea lucrarilor.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group