TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 14:30

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 14:52 
Lucrările de reabilitare a Pasajului Victoriei vor începe peste aproximativ o lună

Lucrările de reabilitare a Pasajul Victoriei din Capitală urmează să înceapă peste aproximativ o lună şi ar trebui să se încheie până la sfârşitul anului, a declarat directorul Administraţiei Străzilor, Alina Roman, în cadrul unei vizite de lucru a primarului Sorin Oprescu.

"Lucrările la Pasajul Victoriei vor începe peste aproximativ o lună de zile. Deocamdată au fost finalizate lucrările la străzile Maltopol şi Baldovin Pârcălabul, străzi care vor fi necesare ca rută ocolitoare când vor începe lucrările la Pasajul Victoriei. Baldovin Pârcălabul este principala legătură între I. Gh. Duca şi Piaţa Victoriei. Lucrările de reabilitare la această stradă au fost finalizate într-o lună şi jumătate, deşi aveau ca termen patru luni, deoarece aveam nevoie de această arteră pentru a începe lucările la pasaj", a declarat Alina Roman.

Reabilitarea străzii Baldovin Pârcălabul a costat 470.000 lei, iar Maltopol 390.000 de lei.
Directorul Administraţiei Străzilor a anunţat că şi Pasajul Muncii va intra în reabilitare, probabil în toamna acestui an, însă o dată exactă pentru finalizarea lucrărilor nu poate fi anunţată încă.

Referitor la Pasajul Unirii, a cărui reabilitare a început la sfârşitul lunii iunie, primarul Sorin Oprescu a declarat că, deşi lucrările sunt sub grafic, "muncitorii se mişcă bine" şi speră ca până pe 15 septembrie, când va începe şcoala, să fie finalizat. Reabilitarea Pasajului Unirii costă 2,5 milioane de lei şi presupune lucrări de drenaj, pentru ca pasajul să nu mai fie inundat când plouă, lucrări la sistemul de ventilaţie şi iluminat, lucrări de tencuială şi revopsire.

Înainte de începerea lucrărilor, Sorin Oprescu estima că pasajul va fi gata până la sfârşitul lunii octombrie.
În timp ce primarul Sorin Oprescu se afla în vizita de lucru pe strada Baldovin Pârcălabul, un şofer din Satu Mare i-a reproşat că nu există niciun indicator în oraş. "O să vă aduc eu indicatoare de la Satu Mare", a spus şoferul. Primarul Capitalei a fost asaltat de locuitorii din zonă, care s-au plâns că locuiesc în condiţii insalubre şi i-au cerut case.
Doi turiÅŸti elveÅ£ieni s-au oprit pentru a face cunoÅŸtinÅ£ă cu primarul Capitalei ÅŸi au insistat să se fotografieze cu el. "Evident că mai trebuie multă muncă în acest oraÅŸ, însă se vede că sunteÅ£i pe drumul cel bun. ÃŽn câţiva ani cred că va fi minunat", a declarat unul dintre turiÅŸti, uimit de faptul că primarul nu era însoÅ£it de bodyguarzi.

În ultimul punct al vizitei de lucru, cartierul Vatra Nouă din sectorul 1, primarul a vizitat opt străzi care au fost reabilitate printr-un program al Băncii Mondiale, pe acestea fiind introduse reţele de apă şi canal şi apoi asfaltate. Locuitorii din zonă aşteptau de peste cinci ani introducerea reţelelor edilitare pe străzile respective (Câmpiniţa, Automatizării, Cerneşti, Atlasului, Dărmăneşti, Iezeru, Podului şi Vorniceni). Lucrările au început în toamna anului 2008, iar în primăvara anului 2009 a început asfaltarea acestora.

"Aşteptăm din 2000 să se facă strada şi să ne bage apă. Prima dată a promis PSD-ul, apoi PNL-ul. Era dezastru aici, la fiecare ploaie se făceau bălţi", a declarat un locuitor de pe strada Câmpiniţa, una dintre cele opt artere reabilitate.

Sursa: REALITATEA.NET

http://www.realitatea.net/lucrarile-de- ... 71427.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Sep 2009 15:29 
Săptămâna viitoare încep lucrările la pasajele Victoriei şi Lujerului, au anunţat autorităţile

"Săptămâna viitoare estimăm că vor începe lucrările la Pasajul Victoria, iar la Pasajul Lujerului la sfârşitul acestei luni", a spus la Realitatea FM directorul Administraţiei Străzilor, Alina Roman.

Circulaţia din Pasajul Victoria nu va fi închisă complet, ci se va merge pe câte o bandă pe fiecare sens, însă doar ziua, a precizat Alina Roman.

Directorul AdministraÅ£iei Străzilor a mai declarat că se doreÅŸte ca bulevardele Aviatorilor ÅŸi Constantin Prezan să fie asfaltate, căci piatra cubică nu face faÅ£ă nivelului mare de trafic.

Realitatea


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Sep 2009 18:09 
S-a precizat ca saptamana asta si nu ca astazi incep lucrarile. Oricum inca sunt ceva probleme cu avizele de trafic si cu licitatiile. La Lujerului a castigat Tehnologica Radion dar a fost depusa o contestatie, rezolvarea poate dura si inca o luna, timp in care nu pot incepe lucrarile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Sep 2009 20:06 
Bucureşti: Renovarea Pasajului Victoria, amânată
Autor: Ana-Maria Niculae
Data: 21 sep 2009

Potrivit reprezentanÅ£ilor Primăriei Municipiului BucureÅŸti, lucrările la Pasajul Victoriei urmau să înceapă la 21 septembrie. Azi-dimineaÅ£ă însă, niciun muncitor nu lucra în zonă ÅŸi niciun indicator nu interzicea circulaÅ£ia maÅŸinilor prin pasaj.

„Am auzit că astăzi încep lucrările, mă aşteptam să fie închisă o bandă. La prima oră l-am ocolit, credeam că va fi destul de aglomerată zona, dar acum am văzut de fapt că nimeni nu lucrează. Le amână şi nu este pentru prima dată”, a spus un şofer din Bucureşti.

După ce au făcut publică decizia de a renova Pasajul Victoriei începând cu data de 21 septembrie, reprezentanţii de la Administraţia Străzilor spun că nu au fost obţinute toate avizele.

„Nu am spus că începem astăzi lucrările la Pasajul Victoriei, ci doar că ne propunem să începem astăzi. După ce vom obţine toate avizele şi acordurile pasajul va intra în renovare”, a spus Alina Roman, şefa Administraţiei Străzilor din cadrul Primăriei Capitalei.

Modernizat după modelul celui de la Unirii

Pasajul Victoriei urma să fie renovat după acelaşi sistem aplicat la Pasajul Unirii. Şi aici, o bandă de circulaţie va fi închisă traficului, maşinile circulând doar pe banda din mijloc. Noaptea însă, pentru o desfăşurare mai bună a lucrărilor, va fi închis complet.

Lucrări de consolidare se vor face şi la gurile de aerisire şi la termoizolaţie, iar reparaţiile vor dura teoretic patru luni.

„La Pasajul Victoriei situaţia nu este chiar foarte complicată pentru că există posibilitatea de a circula pe deasupra acestuia. Dacă vin dinspre Ştefan cel Mare există varianta de a o lua pe Iancu de Hunedoara, Strada Clopotarii Vechi, Lascăr Catargiu, iar dacă circulă dinspre Bulevardul Titulescu pot merge pe Strada Iacob Felix”, a spus Daniel Piştea, inspector-şef al Brigăzii de Poliţie Rutieră.

De asemenea, străzile Baldovin Pârcălabul şi Maltopol au fost reabilitate de curând cu scopul de a prelua din traficul ce va fi restricţionat în urma începerii lucrărilor la Pasajul Victoria. Nici şoferii nu se sperie de restricţiile de la Pasajul Victoriei.

„Aglomeraţie oricum este peste tot. În zona Victoriei s-au făcut lucrări la nişte străzi, deci variante ocolitoare avem, sau o luăm pe deasupra”, a spus un alt şofer.

Autorităţile vor ca până la sfârşitul anului să înceapă lucrările de reabilitare şi la Pasajul Lujerului.

Adevarul.ro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 13:36 
Se pare ca de astazi a inceput organizarea santierului, in spatiul de langa liniile de tramvai era o echipa de muncitori care pregateau schele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 15:21 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 63
Apropo de linia de tramvai, oare vor face si statie in pasaj, asa cum era prevazut initial? Loc este suficient, scari sunt la capatul dinspre Iancu de Hunedoara. Ar trebui amenajat doar peronul si asigurat un iluminat corespunzator. Acea statie este un moft.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 18:21 
Lucrările la Pasajul Victoriei încep miercuri şi se vor termina până la sfârşitul anului

Reabilitarea Pasajului Victoriei din BucureÅŸti, care presupune lucrări de ameliorare a stabilităţii structurii, dar ÅŸi amenajări conform standardelor europene, încep miercuri ÅŸi se vor termina până la sfârÅŸitul anului, anunÅ£ă Primăria Capitalei.

Pe durata execuţiei lucrărilor, circulaţia în pasaj va fi închisă pe o singură banda a fiecărui sens, între orele 5.00-23.30, şi în totalitate pe timpul nopţii, de duminică până joi.

În zilele de vineri şi sâmbătă, pe timpul noptii, traficul va fi permis pe o singura bandă a fiecarui sens de circulaţie. Pe deasupra pasajului, circulaţia se va desfăşura fără restricţii pe bretelele laterale, pe sensul Titulescu-Iancu de Hunedoara şi invers, cu traversarea Pieţei Victoria.

Realitatea.net


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Oct 2009 17:47 
Offline

Joined: Sat 12 Sep 2009 15:25
Posts: 50
Location: BucureÅŸti
Am trecut pe lângă pasaj miercuri seara şi deja banda 1 a sensului spre Titulescu era îngrădită.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Oct 2009 23:05 
Offline

Joined: Wed 18 Feb 2009 10:10
Posts: 7
Confirm inceperea lucrului la pasaj. Intamplator sau nu, traficul este ok.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Nov 2009 20:03 
Offline
User avatar

Joined: Sun 30 Aug 2009 18:02
Posts: 12
Location: Bucuresti,Militari
Cateva imagini surprinse de pe santier,astazi,in jurul pranzului.Mentionez ca traficul era relativ lejer in zona,iar muncitorii foarte pusi pe glume.


Attachments:
pic 022.jpg
pic 022.jpg [ 357.58 KiB | Viewed 8550 times ]
pic 023.jpg
pic 023.jpg [ 382.18 KiB | Viewed 8548 times ]
pic 024.jpg
pic 024.jpg [ 366.89 KiB | Viewed 8548 times ]
pic 025.jpg
pic 025.jpg [ 393.8 KiB | Viewed 8550 times ]
pic 026.jpg
pic 026.jpg [ 331.38 KiB | Viewed 8548 times ]
pic 027.jpg
pic 027.jpg [ 426.99 KiB | Viewed 8551 times ]
pic 028.jpg
pic 028.jpg [ 337.02 KiB | Viewed 8549 times ]
pic 029.jpg
pic 029.jpg [ 405.15 KiB | Viewed 8551 times ]
pic 030.jpg
pic 030.jpg [ 359.35 KiB | Viewed 8550 times ]
pic 031.jpg
pic 031.jpg [ 390.98 KiB | Viewed 8548 times ]
pic 032.jpg
pic 032.jpg [ 376.54 KiB | Viewed 8551 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Dec 2009 12:51 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 63
Am vazut ca pasajul este aproape gata. Spre surprinderea mea se placheaza cu granit (cred) scarile care duc in interiorul pasajului in zona care ar putea gazdui statia de tramvai. Totusi peronul nu este amenajat exceptand iluminatul extrem de generos.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Dec 2009 20:17 
Offline

Joined: Sat 12 Sep 2009 15:25
Posts: 50
Location: BucureÅŸti
Am trecut şi eu săptămâna trecută şi am rămas plăcut surprins de calitatea iluminatului. De fapt, asta se datorează pereţilor placaţi cu alb, care reflectă puternic lumina. E super-OK, ce să mai...
Din păcate, se bagă o groază de bani în refacerea acestor pasaje, dar nimeni nu se ocupă ulterior şi de curăţenia lor. Am trecut acum 2 ore prin pasajul Unirii şi am fost neplăcut surprins de cât de murdari pot fi deja pereţii, cu consecinţe evidente asupra iluminatului. La fel şi la Obor, nu cred să fi fost spălaţi pereţii vreodată de la finalizarea lucrărilor. Păcat, mare păcat de banii investiţi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Dec 2009 13:24 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 63
Pe mine ma contrariaza faptul ca se investesc bani aiurea in iluminatul liniei de tramvai si in placarea scarilor care oricum nu vor folosi la nimic atata vreme cat cei de la RATB nu vor binevoi sa faca statie de tramvai.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Dec 2009 16:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
S-ar putea sa apara statie de tramvai. Se pare ca se lucreaza si la o noua legatura pietonala intre M2 si M1 la Victoriei, astfel incat sa nu mai fii nevoit sa urci un etaj pentru ca sa cobori apoi doua... Poate apare si interconectarea tramvai-metrou cu ocazia asta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Dec 2009 16:57 
O sa fie un lift pentru persoane cu handicap... N-ar strica sa faca si o scara, dar ramane de vazut.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Dec 2009 18:42 
Brassovia wrote:
S-ar putea sa apara statie de tramvai.

Eu tot nu pricep de ce nu este statie de tramvai acolo, cu sau fara metrou. Piata Victoriei este totusi nod la suprafata. Mai ales ca nu costa nimic amenajarea statiei de tramvai.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Jan 2010 19:28 
Offline

Joined: Sun 21 Jun 2009 22:26
Posts: 6
Statia de tramvai se va face. De asemenea vor aparea si lifturi pentru facilitarea accesului. Va exista si o legatura cu 2 parcari subterane...Stie cineva care sunt alea?

Mai mult detalii: http://videonews.ro/action/viewvideo/34 ... -Victoria/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Jan 2010 20:37 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 99
Location: Bucuresti
S-a vorbit acum cativa ani de existenta unor spatii rezultate dupa constructia metroului unde se dorea amenajarea unor parcari. Probabil ca de asta este vorba.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jan 2010 05:58 
Offline

Joined: Sat 12 Sep 2009 15:25
Posts: 50
Location: BucureÅŸti
Cotidianul zice că e vorba de trei spaţii, unul de 800 de metri pătraţi şi celelalte două în jur de 600 de metri pătraţi fiecare, unde pot fi amenajate peste 1.500 de locuri de parcare.
Eu mă întreb ce maşină ocupă doar 1,33 m2.... Asta fără căi de acces.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jan 2010 12:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
romafroman wrote:
Cotidianul zice că e vorba de trei spaţii, unul de 800 de metri pătraţi şi celelalte două în jur de 600 de metri pătraţi fiecare, unde pot fi amenajate peste 1.500 de locuri de parcare.
Eu mă întreb ce maşină ocupă doar 1,33 m2.... Asta fără căi de acces.
Un autoturism ocupa intr-o parcare normala (in care intra pe rotile lui) minimum 25 mp. Poate vor sa faca un parking mecanizat, dar tot ocupa 15 mp si in asta...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jan 2010 18:06 
Brassovia wrote:
romafroman wrote:
Cotidianul zice că e vorba de trei spaţii, unul de 800 de metri pătraţi şi celelalte două în jur de 600 de metri pătraţi fiecare, unde pot fi amenajate peste 1.500 de locuri de parcare.
Eu mă întreb ce maşină ocupă doar 1,33 m2.... Asta fără căi de acces.
Un autoturism ocupa intr-o parcare normala (in care intra pe rotile lui) minimum 25 mp. Poate vor sa faca un parking mecanizat, dar tot ocupa 15 mp si in asta...


Dimensiunile standard pentru un loc de parcare sunt de 2.3 x 5m (11.5mp) pentru un loc normal si de 3 x 5m (15mp) pentru un loc pentru persoane cu dizabilitati. La fiecare 50 de locuri de parcare se impune un loc pentru pesoane cu dizabilitati, dar nu mai putin de doua locuri in fiecare parcare.

In functie de caile de acces, la o parcare subterana suprafata utila pentru parcare este intre 40 si 60%, restul fiind cai de acces. Cu o matematica simpla, intr-un caz optimist, in 1400 mp subterani, incap 70 de locuri de parcare normale si 2 pentru persoane cu dizabilitati. Ceea ce nu este deloc putin.


Top
  
 
 Post subject: Subscriu
PostPosted: Thu 14 Jan 2010 18:25 
Offline

Joined: Sat 05 Dec 2009 12:38
Posts: 1
Un loc de parcare haleste 25..30mp. Am facut o parcare etajata si cu rampe plus acces din strada ocupa 32mp/masina. Iertati-l pe bietul jurnalist...era cu gandul la bicilete.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jan 2010 21:35 
Parcajele in P. Victoriei sunt acolo din 1989, cum din acelasi an (poate chiar 1986) sunt si parcarile ( subterane) care se gasesc de la Intercontinental pana la Piata Romana. Toata treaba complicata este sa se faca rampele de acces. Intr-adevar, proiectarea rampelor de acces implica cunostinte interdisciplinare care la noi in tara nu se studiaza. Referitor la metri patrati, oare s-a calculat un etaj sau numarul total de etaje ale parcarilor ? ( Din ce stiu eu parcarile au mai multe nivele)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 01:25 
Offline

Joined: Tue 20 Dec 2005 22:36
Posts: 10
Wow! Parcaje subterane de la Inter pana la Romana?? Si noi de ce suntem atat de tampiti si nu le folosim? Poti da mai multe detalii? Multumesc!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 02:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
neder wrote:
Si noi de ce suntem atat de tampiti si nu le folosim?


Grea intrebare... parcarea subterana de la Intercontinental e deschisa de ani de zile si e folosita de destul de multi. Ca unii nu o folosesc... e problema lor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 08:23 
Offline

Joined: Tue 20 Dec 2005 22:36
Posts: 10
Nu la asta ma refeream. Stiu de parcarea de la Inter. Cand ma duceam cu masina la facultate obisnuiam sa parchez acolo. Foarte civilizat. OK.

Ma refeream la ideea ca ar exista spatii pentru parcari subterane pana la piata Romana, pe tot bd. Magheru, ceea ce m-a surprins, pentru ca nu stiu de asa ceva.
Quote:
parcarile ( subterane) care se gasesc de la Intercontinental pana la Piata Romana


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 08:42 
Cand s-a construit meroul ( M 2 ) intre Universitate si Romana, deasupra galeriei si mai lata decat galeria de metrou este o alte galerie care s-a vrut parcare. De fapt este si acum parcare, numai ca trebuie construite rampe de acces ca sa aiba acces masinile la parcare. Numai ca finalizarea acestor rampe vad ca necesita cunostinte imposibil de trecut de constructorii nostrii. La fel, cu ocazia aceleiasi magistrale M 2 ( si M 1 ) de la P. Victoriei, in P. Victoriei s-a prevazut o mare parcare subterana, tot asa, ca sa o putem folosi trebuie construite rampe de acces.
Deci ce spun eu nu are nici o legatura cu parcarea de la Inter. Apropo, statia de metrou "Universitate" este construita intr-o asemenea parcare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 09:17 
Offline

Joined: Tue 20 Dec 2005 22:36
Posts: 10
Da. La Victoriei se zicea mai de mult de spatiile libere construite odata cu metroul. Am lucrat o scurta perioada in zona Victoriei, cand parcarile de la suprafata erau inchiriate, iar gasirea unui loc de parcare era practic imposibila.
On topic, ce nu inteleg eu este: pasajul are in subteran cca 300m; scarile sunt in partea finala catre Iancu de Hunedoara; se vorbeste despre lifturi spre partea Titulescu, adica in celalalt capat. Nu ar iesi o statie inutil de lunga? Sau vor cumva sa desfiinteze statia de la suprafata de la Dr. Felix?

De spatiile intre Univ si Romana, spre marea mea rusine, nu stiam. Foarte interesant.. Deci cu ceva interes s-ar putea transforma in parcari + mai pui la socoteala si posibila parcare de la Ciclop, se poate rezolva problema cu parcarile in zona.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 09:50 
Istoria parcarii dintre Romana si Intercontinental.
Istoria este legata de traseul prezidential. Ca sa ajunga Ceausestii din Primaverii la CC (sau invers, evident) se folosea ruta descrisa de mine.
Dar b-dul Magheru era foarte aglomerat si in perioada de dinainte de 1989. Pe tot traseul prezidential ( pe ambele variante), atat pe Dorobanti cat si pe Lascar Catargiu, parcarea era interzisa, atat pe artera principala, cat si pe toate stradutele adiacente, pe o lungime de 30 metri ( pe stradutele adiacente). Nu stiu daca va puteti imagina pe Magheru sau pe tot Dorobantiul parcarea interzisa. Ce parcare, nu aveai voie nici sa stationezi. Si politie ( militie) la tot pasul.
Cu toate acestea mai ales Magheru era folosit intens, si mai si trebuiai sa si parchezi masina pe undeva, asa ca baietii ce s-au gandit, tot facem metroul M 2, hai sa facem si o parcare subterana pe tot Magheru. Zis si facut, in loc sa-l sape in tunel, portiunea au sapat-o in sapatura deschisa si au facut parcarea ! Simplu, nu ?
Off topic. La plecarea din CC sau de acasa se dadea cu zarul. ( 2 zaruri) Daca suma dadea para o luau pe un traseu, daca era impara pe celalalt. Eu am pus la intamplare par / impar, va dati seama ca nu aveam de unde sa stiu care traseu era par si care impar !


Attachments:
File comment: Traseul Prezidential in centru
Traseul Prezidential.jpg
Traseul Prezidential.jpg [ 236.99 KiB | Viewed 7397 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 15:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Eu nu le-as numi parcari. Cred ca mai degraba au fost justificate la construire ca si "spatii operative". Poate inginerii de atunci au avut gandul ascuns ca vor putea fi transformate candva in parcari, dar daca nu s-au facut rampele, in mod sigur motivul a fost ca oficial nu figurau ca si parcari.

Sa ma explic. In acea vreme, orice investitie se putea face doar daca era legata de aprobarea unui proiect care conducea la o situatie finala de functionalitate deplina. Existau si etapizari, dar nu se putea admite o parcare fara rampe de acces intr-o etapa. Daca erau omise, nu se mai puteau ulterior decat cu greu executa, caci nu se aprobau suplimentari la devize vechi. Mai mult, toate pietele publice de circulatie, pasajele sub- si supraterane si parcajele in constructii dedicate, din toate locatiile din tara, erau reglementate foarte strict, fiind necesar decret prezidential pentru fiecare in parte. Erau considerate consumatoare de resurse. Parcajele si subtraversarile pentru pietoni aveau un regim si mai sever decat pasajele rutiere si feroviare, fiind in principiu INTERZISA prevederea lor in proiecte. Doar daca se putea justifica prin inexistenta oricarei alte solutii posibile sau prin interese "speciale", acestea puteau fi aprobate, si de regula doar in Bucuresti sau legat de marile cartiere si platforme industriale din alte orase.

De asta inclin sa cred ca nu au fost prinse in plan ca si parcaje, ci cu alta destinatie, sperandu-se ca intr-o zi sa se "intoarca roata" si sa fie posibila convertirea lor, inclusiv realizarea de rampe. Ma indoiesc de asemenea profund ca Ceausescu, care nu suporta sa vada in preajma traseului sau vreun troleibuz sau tramvai ramas in pana, ar fi suportat ideea ca pe sub traseul sau sa misune oameni obisnuiti care-si parcheaza masinile. Mai degraba poate isi dorea pentru el o varianta subterana.

In privinta par / impar nu stiu daca se dadea chiar cu zarul sau era la buna dispozitie a cuplului prezidential, dar stiu sigur ca ambele trasee erau pregatite in fiecare zi (adica "curatate" de vehicule in stationare si bordate cu "civili" si militieni pregatiti in orice moment de interventie). In cladirile de la intersectii erau de asemenea posturi fixe de supraveghere, mascate in apartamente private. Daca stau sa ma gandesc acum, militia era pe atunci foarte performanta in Bucuresti, caci intreruperea totala a oricarei circulatii rutiere si pietonale se facea cu doar cateva minute inainte de trecerea Tovarasului sau a Tovarasei. In restul oraselor din tara se proceda insa total diferit, intregul traseu susceptibil fiind blocat cu cateva ore inainte, desi erau de fiecare data detasate la fata locului importante efective MI, aduse cu autobuze din toate judetele.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group