TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 20 Sep 2021 01:36

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 13:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7787
Autobaza Obregia gazduieste temporar un Solaris Urbino 18 Hybrid. Se pare ca a fost adus pentru teste inaintea licitatie ce se prefigureaza a avea loc in curand. E posibil sa si circule de proba pe vreun traseu.


Attachments:
IMG_3871.jpg
IMG_3871.jpg [ 123.21 KiB | Viewed 9805 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 13:38 
Se vede dorinta RATBului de a lua articulate prin faptul ca asa zisa cea mai moderna autobaza nu poate gazdui in hala autobuze articulate, ca sa nu mai zic de hala de intretinere si revizii care este facuta exclusiv pentru autobuze de 12m. Si dupa cum vedeti in poza autobuzul sta in curte, pentru ca nu au reusit sa il bage in hala. Acelasi lucru valabil si pentru autobaza Nordului si daca se vor moderniza Alexandria si Ferentari.

Autobuzul de mai sus cel mai probabil face parte din pregatirile RATB pentru licitatia de 300 autobuze ce are rolul de a scoate din circulatie toate autobuzele vechi ramase.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 21:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3300
RATB ar trebui sa actioneze in favoarea calatorului URGENT, daca nu doreste sa dea motiv pentru scoaterea la licitatie a unora dintre traseele sale din Bucuresti. Sau poate vrea sa scape de ele, si sa ramana doar cu ce-i convine?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 21:29 
Sau poate Solarisul este doar garat, asa cum a fost si troleul Neoplan !Cine poate stii daca este adus ptr licitatia care va avea loc la Bucuresti?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 21:43 
Pentru licitatie este stati linistiti. Oricum sanse mici ca acesta sa fie castigator la licitatie. Daca se va merge pe criteriul pretului cel mai mic lupta va fi intre Mercedes si MAN.

Offtopic - cu troleul Neoplan au mai fost experimente si ce va pot zice este ca au reusit pana la urma sa il cupleze la reteaua RATB, apoi s-a facut liniste din nou :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 00:55 
Mercedes si MAN au preturile cele mai mici? :lol: Astea sunt printre cele mai scumpe marci. Vrei sa spui ca vor avea preturile cele mai mici pentru niste specificatii cerute in caietele de sarcini din licitatie care se regasesc la un anumit model de la Mercedes sau de la MAN.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 00:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7787
Preturile cele mai mici cred ca le are BMC, poate MAZ sau Roman Braşov. Însă astea nu corespund caietului de sarcini (primele 2 la motoare, al 3lea la cifra de afaceri de pe ultimul an).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 09:51 
RobertC wrote:
Mercedes si MAN au preturile cele mai mici? :lol: Astea sunt printre cele mai scumpe marci. Vrei sa spui ca vor avea preturile cele mai mici pentru niste specificatii cerute in caietele de sarcini din licitatie care se regasesc la un anumit model de la Mercedes sau de la MAN.


M-am exprimat eu gresit. MAN si Mercedes au preturile cele mai mici in raport cu cerintele caietului de sarcini si cu dotarile lor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 21:52 
Alte cateva poze cu autobuzul. Acesta ar trebui sa iasa o perioada in traseu pe o linie RATB.
La ora actuala doar autobazele Militari si Titan pot exploata in conditii normale articulate. Autobuzul a ajuns la Obregia pentru ca aici a fost loc suficient, curtea fiind goala.


Attachments:
DSC03090.JPG
DSC03090.JPG [ 183.31 KiB | Viewed 9531 times ]
DSC03105.JPG
DSC03105.JPG [ 242.94 KiB | Viewed 9530 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 23:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51432
bogdan2009 wrote:
Sau poate Solarisul este doar garat, asa cum a fost si troleul Neoplan !Cine poate stii daca este adus ptr licitatia care va avea loc la Bucuresti?


Nu e neaparat ca prezenta Solaris-ului sa aiba o legatura cu preconizata licitatie pt. 300 autobuze. Solaris Bus isi prezinta acum modelul in multe orase ale lumii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 22:17 
Autobuzul pleaca de la RATB pe 11 august.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 21:21 
Acesta a circulat in schimbul 1 pe linia 381 astazi. Maine nu cunosc programul.

Cateva poze cu exteriorul, realizate in autobaza.


Attachments:
DSC03228.JPG
DSC03228.JPG [ 183.78 KiB | Viewed 9261 times ]
DSC03229.JPG
DSC03229.JPG [ 171.75 KiB | Viewed 9261 times ]
DSC03230.JPG
DSC03230.JPG [ 162.08 KiB | Viewed 9263 times ]
DSC03231.JPG
DSC03231.JPG [ 171.02 KiB | Viewed 9261 times ]
DSC03232.JPG
DSC03232.JPG [ 185.85 KiB | Viewed 9261 times ]
DSC03257.JPG
DSC03257.JPG [ 202.64 KiB | Viewed 9261 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 21:24 
Interiorul, partea 1


Attachments:
DSC03236.JPG
DSC03236.JPG [ 137.49 KiB | Viewed 9261 times ]
DSC03237.JPG
DSC03237.JPG [ 163.73 KiB | Viewed 9260 times ]
DSC03241.JPG
DSC03241.JPG [ 165.57 KiB | Viewed 9259 times ]
DSC03243.JPG
DSC03243.JPG [ 162.54 KiB | Viewed 9260 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 21:26 
Interiorul partea II


Attachments:
DSC03247.JPG
DSC03247.JPG [ 386.22 KiB | Viewed 9257 times ]
DSC03248.JPG
DSC03248.JPG [ 147.37 KiB | Viewed 9256 times ]
DSC03250.JPG
DSC03250.JPG [ 129.24 KiB | Viewed 9256 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 21:28 
Altele, revin cu poze mai detaliate cu bordul cand se gaseste cheia in autobaza sau cand il gasesc in traseu :twisted:


Attachments:
DSC03251.JPG
DSC03251.JPG [ 150.24 KiB | Viewed 9256 times ]
DSC03252.JPG
DSC03252.JPG [ 336.18 KiB | Viewed 9254 times ]
DSC03253.JPG
DSC03253.JPG [ 71.93 KiB | Viewed 9255 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 22:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 41
Location: Bucuresti
Daca va fi achizitionat.. sper sa nu faca aceasi greseala ca si la Mercedesuri, adica fara AC. Am vazut ca exemplarul asta are doar pt sofer, si geamurile mici nu asigura o ventilatie suficienta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 22:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7787
Nu prea ai unde sa pui aer conditionat... cel putin pe remorca. Acolo sunt mai multe echipamente.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 23:13 
Pe partea din fata se vede clar ca este un loc "suspect" de liber, acolo este loc pentru o unitate AC rezonabila. Totusi oarecum ciudat ca Solaris nu a dotat cu AC un autobuz de prezentare :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 23:28 
Action baby :P
http://videonews.ro/action/viewvideo/20 ... Capitalei/


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 00:38 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2037
Location: Brasov
Un reportaj realizat de Antena 1, pe aceasta tema, il puteti urmari pe http://www.antena3.ro/stiri/rutier/auto ... 76756.html .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 11:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7787
Autobuzul a circulat si astazi pe linia 381, ca tur mic (nu are aer conditionat in salon), retragandu-se in jurul orei 10.

Ca impresii, la prima calatorie:

:arrow: Autobuzul este low-floor pe toata lungimea; trapa pentru persoanele cu handicap este doar la usa 2.
:arrow: Autobuzul e dotat cu 3 motoare: 2 electrice (axele 2 si 3) si unul Diesel. Se pare ca cel Diesel produce curent pentru actionarea celor electrice; acestea din urma sunt prevazute si cu franare recuperativa, energia astfel recuperata incarcand niste acumulatori, care apoi alimenteaza motoarele (lasand motorul Diesel sa se ,,odihneasca" o vreme - daca acumulatorii se descarca re-intra in actiune motorul Diesel).
:arrow: Autobuzul se conduce EXTREM de usor, soferul conducea cu o signrua mana; ca si manvrabilitate in curbe e relativ la fel ca un Citaro, dovada fiind si manevrele de tip ,,slalom" facute de sofer la intrarea si iesirea din alveole. Cu toate astea, persista ideea ca articulatele sunt mult mai greu de manevrat, desi singura problema in traseu e cu masinile parcate in terminalul de la Piata Resita.
:arrow: Nu are validatoare si nici perforatoare... dar oficial nu este anuntat la gratuit. Am nimerit o echipa de controloare care, dupa ce au verificat cateva carduri, nu stiau sa procedeze cu cei gasiti cu biletul ne-perforat. Pana la urma au coborat. Dealtfel, unii calatori intrebau la sofer cum e cu biletele, iar altii (majoritatea) se multumeau cu situatia actuala. De precizat ca autobuzul e dotat cu niste validatoare pentru bilete (care imprima data, ora, linia si nr. vehiculului), pornite, dar blocate cu autocalant pentru a nu fi folosite.
:arrow: Afisajele exterioare si interioare sunt setate pentru cele 2 semicruse ale liniei 381; cele interioare afiseaza si data si ora si urmatoarea statie, respectiv urmatoarele trei statii... de pe un traseu din Polonia (probabil fictiv), statiile liniei 381 nefiind introduse in sistem.
:arrow: Scaunele, desi par tapitate, nu sunt cu mult mai bune decat cele de Citaro sau DeSimon. Sunt doar acoperite cu o mocheta.


Attachments:
IMG_3947.jpg
IMG_3947.jpg [ 392.33 KiB | Viewed 9089 times ]
IMG_3990.jpg
IMG_3990.jpg [ 464.92 KiB | Viewed 9088 times ]
IMG_3991.jpg
IMG_3991.jpg [ 495.87 KiB | Viewed 9089 times ]
IMG_4001.jpg
IMG_4001.jpg [ 419.74 KiB | Viewed 9088 times ]
IMG_4003.jpg
IMG_4003.jpg [ 370.24 KiB | Viewed 9089 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 11:53 
Sa vedem si cabina autobuzului.
Acesta se pare ca va circula in general in schimbul 1 pana in ora 10-11.

Cateva completari la precizarile de mai sus:

- la achizitie obligatoriu ar trebui sa aiba AC in salon
- autobuzul demareaza si franeaza lin
- din cauza generatorului din spate cam tot corpul din spate vibreaza, zgomotul este ceva mai mare decat la Citaro
- realizarea interiorului este buna, dar tot Citaro mi se par cele mai elegante ca finisaje interioare


Attachments:
DSC03331.JPG
DSC03331.JPG [ 232.71 KiB | Viewed 9073 times ]
DSC03332.JPG
DSC03332.JPG [ 188.83 KiB | Viewed 9075 times ]
DSC03333.JPG
DSC03333.JPG [ 182.33 KiB | Viewed 9074 times ]
DSC03335.JPG
DSC03335.JPG [ 188.13 KiB | Viewed 9074 times ]
DSC03336.JPG
DSC03336.JPG [ 210.22 KiB | Viewed 9075 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 11:58 
Alte detalii ale interiorului


Attachments:
DSC03315.JPG
DSC03315.JPG [ 227.67 KiB | Viewed 9068 times ]
DSC03316.JPG
DSC03316.JPG [ 235.41 KiB | Viewed 9068 times ]
DSC03320.JPG
DSC03320.JPG [ 235.27 KiB | Viewed 9067 times ]
DSC03329.JPG
DSC03329.JPG [ 212.16 KiB | Viewed 9068 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 12:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7787
Sa vedem si bordul si echipamentele din cabina. Autobuzul este prevazut cu aer conditionat pentru sofer. Totodata, afisajele, anunturile si validatoarele sunt controlate de acelasi sistem, din aceeasi consola. Datele se introduc pe card CF.


Attachments:
IMG_3985.jpg
IMG_3985.jpg [ 421.11 KiB | Viewed 9065 times ]
IMG_3988.jpg
IMG_3988.jpg [ 404.42 KiB | Viewed 9066 times ]
IMG_3984.jpg
IMG_3984.jpg [ 405.15 KiB | Viewed 9065 times ]
IMG_3989.jpg
IMG_3989.jpg [ 410.44 KiB | Viewed 9066 times ]
IMG_3987.jpg
IMG_3987.jpg [ 309.54 KiB | Viewed 9065 times ]
IMG_3994.jpg
IMG_3994.jpg [ 330.7 KiB | Viewed 9066 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 12:03 
Interior, partea 2


Attachments:
DSC03337.JPG
DSC03337.JPG [ 126.56 KiB | Viewed 9062 times ]
DSC03340.JPG
DSC03340.JPG [ 118.06 KiB | Viewed 9062 times ]
DSC03342.JPG
DSC03342.JPG [ 176 KiB | Viewed 9062 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 12:04 
Ultimele poze cu interiorul


Attachments:
DSC03349.JPG
DSC03349.JPG [ 255.94 KiB | Viewed 9062 times ]
DSC03354.JPG
DSC03354.JPG [ 198.72 KiB | Viewed 9062 times ]
DSC03355.JPG
DSC03355.JPG [ 138.82 KiB | Viewed 9062 times ]
DSC03356.JPG
DSC03356.JPG [ 213.57 KiB | Viewed 9062 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:11 
In aceasta dupamasa autobuzul a mai facut 3 curse pe linia 381, totusi acesta va fi de gasit in general tot dimineata pana in ora 10, la pranz nu va iesi in fiecare zi.

Cateva impresii dupa 2 curse cu autobuzul
- se sparge mitul prin care articulatul nu se strecoara in trafic, a mers fara probleme si prin stradutele din Berceni, a facut depasiri si ocoliri prin centru si s-a strecurat fara griji in pasajul Unirii unde se circula doar pe o banda
- la Resita nu a fost nicio problema
- demaraj/frana foarte eficiente si line
- pe traseu nu s-a umplut, din ochi era 60-70% incarcat
- la inchiderea usilor piuie ca Bucur LF
- la aspecte negattive introducem lipsa instalatiei AC in autobuz cat si in cabina (revin cu detalii despre unitatea de pe autobuz)

Cateva poze cu el in zona Resita


Attachments:
DSC03373.JPG
DSC03373.JPG [ 262.68 KiB | Viewed 8899 times ]
DSC03374.JPG
DSC03374.JPG [ 253.07 KiB | Viewed 8899 times ]
DSC03407.JPG
DSC03407.JPG [ 263.91 KiB | Viewed 8898 times ]
DSC03411.JPG
DSC03411.JPG [ 259.18 KiB | Viewed 8898 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:12 
Alte poze, tot Piata Resita


Attachments:
DSC03412.JPG
DSC03412.JPG [ 238.96 KiB | Viewed 8896 times ]
DSC03417.JPG
DSC03417.JPG [ 229.3 KiB | Viewed 8897 times ]
DSC03437.JPG
DSC03437.JPG [ 209.8 KiB | Viewed 8897 times ]
DSC03439.JPG
DSC03439.JPG [ 233.53 KiB | Viewed 8897 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:23 
Piata Victoriei, pe o lumina nu prea fericita pentru poze.


Attachments:
DSC03460.JPG
DSC03460.JPG [ 124.39 KiB | Viewed 8890 times ]
DSC03464.JPG
DSC03464.JPG [ 112.13 KiB | Viewed 8889 times ]
DSC03468.JPG
DSC03468.JPG [ 100.87 KiB | Viewed 8889 times ]
DSC03469.JPG
DSC03469.JPG [ 150.23 KiB | Viewed 8890 times ]
DSC03474.JPG
DSC03474.JPG [ 111.22 KiB | Viewed 8890 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:26 
Alte detalii de interior ale autobuzului, nu ma concentrez mult pe poze aici deoarece voi pune cateva zeci de poze la rezolutia mare pe site.


Attachments:
DSC03385.JPG
DSC03385.JPG [ 231.05 KiB | Viewed 8886 times ]
DSC03388.JPG
DSC03388.JPG [ 229.88 KiB | Viewed 8886 times ]
DSC03389.JPG
DSC03389.JPG [ 181.58 KiB | Viewed 8885 times ]
DSC03396.JPG
DSC03396.JPG [ 211.58 KiB | Viewed 8885 times ]
DSC03397.JPG
DSC03397.JPG [ 173.61 KiB | Viewed 8886 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group