TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 10:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Autobuze Daf Berkhof
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 09:56 
Autobuze Daf Berkhof
Exista 2 asemenea autobuze in dotarea RATB, #902 si #903, ambele fiind alimentate cu GPL si domiciliate in Autobaza Pipera, fiind folosite exclusiv pentru linia 783.

Iata-l pe #903:


Attachments:
0903-783-001.jpg
0903-783-001.jpg [ 48.71 KiB | Viewed 9749 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 09:59 
Autobuzul este LF2/3, adica are podea coborata pe 2 treimi din lungimea sa, in dreptul usilor I si II. Iata o vedere din fata spre spate.


Attachments:
0903-783-003.jpg
0903-783-003.jpg [ 49.18 KiB | Viewed 9749 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:01 
Si acum o vedere din zona usii III, unde podeaua este ceva mai ridicata.


Attachments:
0903-783-007.jpg
0903-783-007.jpg [ 46.23 KiB | Viewed 9748 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:03 
M-au surprins usile acestui autobuz, in primul rand fiindca nu sunt usi "clasice" de autobuz normal, ci sunt usi roto-translatante, cum au tramvaiele V3A modernizate.


Attachments:
0903-783-012.jpg
0903-783-012.jpg [ 29.75 KiB | Viewed 9748 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:04 
Iata o poza mai detaliata.


Attachments:
0903-783-009.jpg
0903-783-009.jpg [ 41.98 KiB | Viewed 9747 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:05 
O alta chestie care m-a surprins la usile acestui autobuz o veti sesiza si voi daca urmariti succesiunea de poze care urmeaza. Iata, pentru inceput, usa I.


Attachments:
0903-783-027.jpg
0903-783-027.jpg [ 49.18 KiB | Viewed 9745 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:11 
Usa II.


Attachments:
0903-783-025.jpg
0903-783-025.jpg [ 43.65 KiB | Viewed 9805 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:12 
. . . si usa III !
Dintr-o singura bucata!!!


Attachments:
0903-783-024.jpg
0903-783-024.jpg [ 40.37 KiB | Viewed 9805 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:14 
Acum iata si detalii cu "botul" autobuzului, in care se observa inscriptia cu modelul autobuzului.
De asemenea se vede si numarul de inmatriculare, bine ales, B-26-GPL


Attachments:
0903-783-018.jpg
0903-783-018.jpg [ 40.1 KiB | Viewed 9804 times ]
0903-783-017.jpg
0903-783-017.jpg [ 35.84 KiB | Viewed 9804 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jan 2006 10:17 
Iata acum si validatorul de cartele care mi-a atras atentia, deosebindu-se de cele de la metrou.
Fac precizarea ca tipul asta de validator de cartele se regasea si pe DAF-urile obisnuite, si pe DAF/Berkhof. Precizarea asta o fac ca sa nu se creada ca validatorul asta e diferit fiindca e plasat pe Berkhof. De altfel, validatorul l-am fotografiat intr-un DAF obisnuit.


Attachments:
0737-783-004.jpg
0737-783-004.jpg [ 25.03 KiB | Viewed 9802 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jan 2006 16:52 
Ieri am avut ocazia sa prind Berkof-ul #903 cand se retragea la autobaza Pipera si l-am rugat pe sofer sa ma ia si pe mine pana acolo (cu intentia de a poza IVECO-urile). Soferul a fost super de treaba, m-a lasat sa fac poze in interior si ne-am pus la vorba. Ocazie cu care mi-a zis ca a mai venit cineva sa faca poze cu autobuzul cand era la Unirii... cred ca tu era Cata. A mai zis ca sunt pretentioase rau Berkof-urile astea, daca se strica ceva la ele trebuie sa astepte luni bune pana fac rost de piesa respectiva si ca mai demult au avut probleme mari cu partea electronica. Concluzia lui a fost: "Eu as prefera sa-mi dea un DAF normal". La autobaza mi-a zis sa o intreb pe tipa de la poarta daca ma lasa sa fac ceva poze, tipa a bagat textul clasic deja cu aprobarea de la sef... asa ca am facut de afara niste poze.
Si mi-a mai zis ceva soferul de pe #903. Sunt doua cutii in fata, una pe fiecare parte, pe care scrie "Loc pentru bagaje". Cica ar fi fost puse astea si nu scaune pentru a nu se aseza lumea si a se depasi astfel masa maxima pe osia fata. Inventie care apartine, bineinteles, URAC-ului.


Attachments:
IM000260.jpg
IM000260.jpg [ 61.38 KiB | Viewed 7942 times ]
IM000257.jpg
IM000257.jpg [ 59.97 KiB | Viewed 7941 times ]
Top
  
 
 Post subject: DAF SB4000
PostPosted: Tue 10 Apr 2007 19:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 10 Apr 2007 13:25
Posts: 6
Location: Bucuresti
Ca tot veni vorba am gasit acelasi model, DAF SB4000 si prin Danemarca. Iata o poza si comparatia rezulta:


Attachments:
DAF SB4000 Jonckheere.JPG
DAF SB4000 Jonckheere.JPG [ 60.7 KiB | Viewed 9069 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Apr 2007 11:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Pentru autobuze, DAF realizeaza doar platforma tehnica (motor, sasiu...).
Restul este facut de carosieri (Castrosua, Berkhof, Jonckheere, etc).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Apr 2007 00:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 20
Location: Pedro Muñoz,Spania
O mica rectificare usile 2 si 3 sunt roto-translatante, prima usa este cu deschidere in interior ca la toate autobuzele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 18:02 
Offline

Joined: Tue 24 Apr 2007 00:18
Posts: 3
Location: Copenhagen, Denmark
Hello, I am a huge busfan from Denmark. I have with pleasure seen these photos of the Berkhof SB220 LPG in Romania.

Are they still driving?

There are only built 36 of this excact body model called the "Viking". 34 units for Linjebus in Copenhagen Denmark, and two buses for Romania.

Regards
Kim L
www.b10r.com


Attachments:
Digital_billeder_Panasonic_566.jpg
Digital_billeder_Panasonic_566.jpg [ 55.58 KiB | Viewed 9120 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 20:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
They are in use :)


Attachments:
0902-783-023.jpg
0902-783-023.jpg [ 126.66 KiB | Viewed 9083 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 20:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
But they stayed in a garrage for many months... probably because they use LPG (only this buses in Bucharest use LPG):


Attachments:
902 si 903 in Pipera.jpg
902 si 903 in Pipera.jpg [ 70.16 KiB | Viewed 9075 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 20:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
#902:


Attachments:
0902-Pip-001.jpg
0902-Pip-001.jpg [ 69.53 KiB | Viewed 9066 times ]
0902-Pip-003.jpg
0902-Pip-003.jpg [ 87.05 KiB | Viewed 9066 times ]
0902-Pip-004.jpg
0902-Pip-004.jpg [ 79.62 KiB | Viewed 9068 times ]
0902-Pip-005.jpg
0902-Pip-005.jpg [ 54.55 KiB | Viewed 9066 times ]
0902-Pip-007.jpg
0902-Pip-007.jpg [ 89.47 KiB | Viewed 9066 times ]
0902-Pip-012.jpg
0902-Pip-012.jpg [ 62.89 KiB | Viewed 9067 times ]
0902-Pip-013.jpg
0902-Pip-013.jpg [ 113.81 KiB | Viewed 9066 times ]
0902-Pip-014.jpg
0902-Pip-014.jpg [ 76.56 KiB | Viewed 9067 times ]
0902-Pip-015.jpg
0902-Pip-015.jpg [ 61.29 KiB | Viewed 9066 times ]
0902-Pip-016.jpg
0902-Pip-016.jpg [ 58.19 KiB | Viewed 9066 times ]
0902-Pip-017.jpg
0902-Pip-017.jpg [ 50.28 KiB | Viewed 9066 times ]
0902-Pip-021.jpg
0902-Pip-021.jpg [ 36.93 KiB | Viewed 9066 times ]
0902-Pip-022.jpg
0902-Pip-022.jpg [ 58.95 KiB | Viewed 9066 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 21:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
#903:


Attachments:
0903-Pip-001.jpg
0903-Pip-001.jpg [ 66.13 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-002.jpg
0903-Pip-002.jpg [ 73.84 KiB | Viewed 9060 times ]
0903-Pip-004.jpg
0903-Pip-004.jpg [ 99.32 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-005.jpg
0903-Pip-005.jpg [ 33.69 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-006.jpg
0903-Pip-006.jpg [ 61.08 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-007.jpg
0903-Pip-007.jpg [ 48.51 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-008.jpg
0903-Pip-008.jpg [ 88.97 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-009.jpg
0903-Pip-009.jpg [ 48.61 KiB | Viewed 9061 times ]
0903-Pip-011.jpg
0903-Pip-011.jpg [ 58.89 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-022.jpg
0903-Pip-022.jpg [ 83.29 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-025.jpg
0903-Pip-025.jpg [ 51.47 KiB | Viewed 9061 times ]
0903-Pip-029.jpg
0903-Pip-029.jpg [ 127.12 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-034.jpg
0903-Pip-034.jpg [ 46.95 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-036.jpg
0903-Pip-036.jpg [ 46.54 KiB | Viewed 9059 times ]
0903-Pip-037.jpg
0903-Pip-037.jpg [ 45.92 KiB | Viewed 9060 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 21:26 
Offline

Joined: Tue 24 Apr 2007 00:18
Posts: 3
Location: Copenhagen, Denmark
Thanks to Dr 2005 for the big photocollection. :D Who is the owner of these buses? A private or public owned company?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 21:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
You are welcome.

The buses are operated by R.A.T.B. (Regia Autonoma de Transport Bucuresti), the public transport company in Bucharest.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 May 2007 20:29 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 49
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Din pacate mai circula doar #903,deoarece #902 este defect si nu se stie cand va fi reparat.Din aceasta cauza se vorbeste tot mai des de trecerea acestora pe motorina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 May 2007 20:33 
Practic de la ce apar probleme la aceste autobuze ? Ca banuiesc ca au un punct sensibil, sistemul GPL cred. Cum este si boghiul T4R in cazul Bucur.

Ce ar implica o trecere pe diesel ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 May 2007 20:42 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 49
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Am inteles ca este o problema cu o pompa de gaz.mai multe nu stiu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 May 2007 20:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Marian Andrei wrote:
Practic de la ce apar probleme la aceste autobuze ? Ca banuiesc ca au un punct sensibil, sistemul GPL cred. Cum este si boghiul T4R in cazul Bucur.

Ce ar implica o trecere pe diesel ?

Fir'ar el de boghiu de T4R (identic cu cel de T4D) ca prin toate tarile merge, numai la noi nu.
Sistemul GPL punct sensibil? Dimpotriva, nu ar trebui sa aibe probleme (atunci... RAT Ploiesti ar trebui sa dea faliment, ca are peste 50% autobuze pe GPL).

Niciun motor nu poate porni cu GPL! Autobuzele au si rezervor de motorina. Dar, cum este vorba de autobuze fabricate pentru utilizarea GPL (nu cu ,,butelii" montate anterior) e posibil ca rezervorul de motorina sa fie prea mic pentru a alimenta autobuzul pe durata unei zile. Plus ca sunt oar 2 autobuze pe GPL in doatrea RATB... nu prea renteaza, dat fiind ca trebuie sa ai in autobaza atat pompe de motorina cat si de GPL, iti trebuie alte componente s.a.m.d.. Ideal ar fi fost sa fie macar jumate de autobaza (daca nu o autobaza intreaga) de autobuze alimentate pe GPL. Nu inteleg de ce nu se monteaza GPL pe Ikarus (ca la Ploiesti) si pe De Simoanele cu sasiul intreg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 May 2007 01:47 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Image

1. Scaunele sunt originale sau nu?
2. Sunt fibra de sticla sau plastic?
3. Nu se puteau pune scaune tapitate? Vara, pe caldura, scaunele respective sunt o reteta ideala pentru transpiratia spatelui pasagerilor care sed pe ele
4. Luneta pare exagerat de mare. E doar o aparenta sau asa e? Dupa cum vad, dimensiunile lunetei sunt comparabile cu cele ale lunetei Citaro-ului cu motor vertical (cum e cel de la voi; cel cu motor orizontal are luneta mai mica)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 May 2007 12:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
1. Da
2. Plastic, ca si la Daf-urile ,,normale"
3. Scaune tapiate si foarte confortabile a avut Dac-ul #589. Dupa o cursa pe 150 (actualul 405, merge al Chitila, via Rudeni) au ajuns ca dracu scaunele :x Deci pentru RATB nu prea sunt o solutie scaunele tapitate.
4. Mi se pare un lucur bun, poti vedea foarte bine daca autobuzul de care ai nevoie e in spate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 May 2007 18:55 
Nu inteleg de ce RATB nu comanda si autobuze cu GPL. Exista deficiente in acest sistem de carburanti ? Daca taxiurile au, de ce sa n'aiba si autobuzele ? Marea problema este intr'adevar alimentarea, daca rezervorul e mic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 May 2007 20:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
La Ploiesti s-au pus rezervoare de 200 de litri pt. GPL. Dar, fiind vorba de Ikarusuri, existau si rezervoare de motorina mari. Dar pe Daf Berkof, fiind din construcite autobuze pe GPL, nu cred sa aiba un rezervor foarte mare de motorina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 May 2007 12:12 
902 mergea azi. Am inteles de la sofer ca se tot fac combinatii de piese ca macar unul sa circule. Dar ca soferii cam fug de ele si cel mai probabil iar o sa stea toata vara in garaj. De asemenea, aceste masini au SAT montat.


Attachments:
DSC07968.JPG
DSC07968.JPG [ 85.36 KiB | Viewed 8938 times ]
DSC07973.JPG
DSC07973.JPG [ 101.38 KiB | Viewed 8939 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group