TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 22 Nov 2019 14:18

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 00:30 
Angajaţi ai Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) au protestat astăzi la autobaza companiei.

Oamenii sunt nemulÅ£iumiÅ£i de salariile mici ÅŸi ameninÅ£ă că vor opri lucrul. Ei vor să facă mâine o listă cu revendicări cu care vor merge la conducerea RATB.Åžoferii RATB au anunÅ£at deja călătorii de protestul pe care îl pregătesc. „Eram în 313 în zona VăcăreÅŸti iar ÅŸoferul ÅŸi-a cerut scuze prin staÅ£ie ÅŸi a anunÅ£at că mâine se vor strange să protesteze“, a spus Emil, în vârstă de 42 de ani, un cititor fidel al ziarului „Adevărul“.

Reprezentanţii RATB susţin că nu au fost încă anunţaţi de o eventuală întâlnire cu sindicatele. „Cei care au protestat astăzi spun lucruri care nu sunt adevărate. Spre exemplu, că nu s-ar fi semnat contractul colectiv de muncă, ceea ce nu este adevărat. Contractual colectiv de muncă expiră abia în noiembrie anul acesta“, a explicat şeful Biroului de Presă al RATB, Mihai Vlădărău.


www.adevarul.ro

Protestul a avut loc azi in autobaza Ferentari. Se pare ca maine vor continua si in altele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 01:25 
La aceasta ora (1:25) peste 400 de soferi din mai multe autobaze protesteaza la Autobaza Titan.
Gheorghe Aron este in direct prin telefon cu ei prin intermediul Antenei 3.
Soferii ameninta ca maine nu ies in traseu.

Update (1:32) - Aron le-a promis ca vine la autob. Titan sa vorbeasca cu ei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 07:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48743
N-as vrea sa fiu in pielea milioanelor de bucuresteni. Ce am vazut la televizor? Haos!

Victor Iovici, viceprimar, spunea ca nu e mare lucru, ca e doar un protest izolat si ca se vor intalni pt. discutii la ora 10. Dl. Aron nu stia ce linii sunt deservite de mijloacele de transport RATB. Singurul pe faza a fost dl. Udriste, directorul Metrorex, care spunea ca este pregatit sa suplimenteze ramele metroului pe trasee.

Un sofer spunea ca are un venit de 17 milioane. Atat are si inginerul Sintea de la Medias.

Din toata treaba asta, se pare ca principalul vinovat este Marele Carnat. Nu tin minte sa fi rostit vreodata vreun cuvant bun la adresa RATB. Nu a promovat vreo investitie (poate ca nu a primit nici o solicitare in acest sens), numind RATB "gaura neagra".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 07:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Nu stiu cu cine a vorbit Aron, dar momentan nu circula nimic, de la niciun depou (si avem 9 depouri de tramvaie, 11 de autobuze, 4 de trolee si 3 de autoutilitare de interventie... nu a iesit nimic la traseu, deci numai protest izolat nu a fost). Intr-adevar, mersul pe jos e sanatos (la fel si coada la intrare le metrou, daca ai norocul sa nu stai in Drumul Taberei, Giurgiului, Rahova, Colentina etc., unde nu e metrou), iar cate 6 km, apoi 10 ore de facultate sau de munca si iar 6 km pe jos e o nimica toata, mai ales la 65 RON/luna abonamentul general.

1700 RON are salariul un sofer incepator, fara vechime, fara spor de linie grea si fara bidonashu' dă cinci luat la fiecare intrare in garaj.

Sa vedem cateva din ,,realizarile" RATB-ului (altele decat vehicule):
- prelungirea unor trasee la terminale construite de supermarketuri si alte entitati comerciale si mutari de statii in dreptul acestor magazine (vezi Cal. Vacaresti, unde au mutat o statie langa mall, lasang un cartier de blocuri fara statie)
- introducerea in prostie de ture pe 41, doar ca sa mearga toate PPC-urile de Alexandria pe acolo
- timpi de parcurs ENORMI pe toate traseele, de se ajunge si la 50 de minute stationare la capete (ca nici daca mergi cu 20 la ora nu poti sa nu ajungi mai devreme)
- dispecerizare zero pe majoritatea liniilor, iar dupa ora 22 doar in cateva capete... pe preorasenesti se fura curse la greu, iar pe celelalte linii ultimele curse se fac cu 50 - 60 km/h, ca sa se retraga mai devreme soferii
- case de bilete rare, cu program tot mai scurt (sambata si duminica e o aventura sa cumperi un bilet); validatoare defecte, cu butonul 2 blocat si / sau setate pe trasee cu tarif mai mare

Dar astea ar cam fi motive de greva pentru calatori, nu pentru soferi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 08:49 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 69
Location: Bucuresti
Să vedem și realizările primarului Oprescu:

- scădere cu 25% a bugetului RATB în 2009 deși bugetul primăriei a crescut
- scădere cu 30% a bugetului RATB în 2010 deși bugetul primăriei a crescut


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 09:53 
O fi scazut bugetul RATB, dar NU A SCAZUT bugetul pentru salarii.
Salariul de 1700 lei este cel net fara sporuri. Cu sporuri se ajunge la peste 2500 lei. Un salariu care oricum este dublu fata de media salariilor nete din Romania. Iar majoritatea soferilor nu au nici macar liceu terminat. O fi munca dificila, pentru ca nu este usor sa stai 8 ore in trafic, dar, sa recunoasca, conditiile de lucru li s-au imbunatatit major odata cu achizitionarea celor 1000 de Mercedesuri. Nu se compara din punct de vedere efort fizic cu condusul DAC-urilor sau Ikarus-urilor.
Ei fac scandal ca nu au prima de Paste. Cum naiba poti sa te gandesti la asa ceva pe o perioada de criza. Sa fim seriosi, sunt atatea companii private care nu mai dau prime de 2-3 ani.
Efectiv, isi bat joc!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 12:09 
Offline

Joined: Thu 14 Jan 2010 13:51
Posts: 3
Location: Bucuresti
Lasa prima de paste, dar sa zica mersi ca nu a redus personalul. Cred ca bataia asta de joc e o chestie politica intr-un fel. Mi-a placut enorm de mult cand un sofer s-a dus la Vanghelie si l-a intrebat ce cauta acolo, ca el (soferul) nu calca prin sectorul 5. Pacat ca restul soferilor nu au actionat lafel, au fost unii care au discutat cu el. Ideea e ca primaria s-a tinut de cuvant si a dat 80% si restul de 20% trebuiau acordati de regie. Nu inteleg ce vina are primaria si omul de rand in tot acest scandal...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 12:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48743
massimiliano wrote:
Lasa prima de paste, dar sa zica mersi ca nu a redus personalul. Cred ca bataia asta de joc e o chestie politica intr-un fel. Mi-a placut enorm de mult cand un sofer s-a dus la Vanghelie si l-a intrebat ce cauta acolo, ca el (soferul) nu calca prin sectorul 5. Pacat ca restul soferilor nu au actionat lafel, au fost unii care au discutat cu el. Ideea e ca primaria s-a tinut de cuvant si a dat 80% si restul de 20% trebuiau acordati de regie. Nu inteleg ce vina are primaria si omul de rand in tot acest scandal...


Primaria? Fonduri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 13:11 
Greva asta imi aduce aminte de grevele de la regia pariziana (RATP). Francezii glumesc intre ei: "La RATP, daca dimineata nu le merge automatul de cafea la cap de linie, fac greva". Grevele "spontane" sunt la ordinea zilei si afecteaza dupa caz o linie, un garaj etc. din tot felul de motive aberante.

Nu stiu de ce se pot plange soferii de la RATB, dar cu siguranta de salarii si de conditii de munca nu se pot plange. Adica sa vii in criza de acum si sa te plangi la un salariu de 4-600 EUR / luna si sa paralizezi pentru asta un oras este de-a dreptul tupeu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 13:27 
Offline

Joined: Thu 14 Jan 2010 13:51
Posts: 3
Location: Bucuresti
Silviu Sintea wrote:
massimiliano wrote:
Lasa prima de paste, dar sa zica mersi ca nu a redus personalul. Cred ca bataia asta de joc e o chestie politica intr-un fel. Mi-a placut enorm de mult cand un sofer s-a dus la Vanghelie si l-a intrebat ce cauta acolo, ca el (soferul) nu calca prin sectorul 5. Pacat ca restul soferilor nu au actionat lafel, au fost unii care au discutat cu el. Ideea e ca primaria s-a tinut de cuvant si a dat 80% si restul de 20% trebuiau acordati de regie. Nu inteleg ce vina are primaria si omul de rand in tot acest scandal...


Primaria? Fonduri.


Pai de unde sa le mai dea si primaria? Toti asteapta de la primarie, dar poate ca si ei au un buget mai mic ca in anii trecuti, nu se gandeste nimeni?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 14:40 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 75
De unde sa le dea Primaria? Pai asa cum citisem in alt topic pe aici un stalpisor folosit pentru delimitarea caii de rulare a tramvaielor "costa" 230 RON. Cat o costa de fapt stalpisorul? Cat din cost se intoarce la cei care au realizat licitatia?

Au avut bani pentru asa ceva? Dar n-au pentru salarii, nu?

PS.: Sa nu se inteleaga ca sunt impotriva separarii caii de rulare, dimpotriva, dar macar sa se faca la un pret decent.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 15:15 
La cati soferi profesionisti nu au de lucru in acest moment sunt sigur ca daca s-ar da anunt maine s-ar prezenta la interviu suficient de multi sa-i inlocuiasca pe grevisti. Asta e, li s-a urat de prea mult bine. Sa-i dea afara si or sa taca instant.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 16:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48743
Dacă angajaţii RATB nu reiau lucrul până vineri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, susţine că "pe liniile de transport în comun o să introduc maxi-taxi".

http://www.gandul.info/news/capitala-pa ... ei-5794413


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 18:15 
Sorin Oprescu: Angajatii RATB reiau lucrul in aceasta seara

Angajatii RATB vor relua lucrul in cursul aceastei seri, a anuntat primarul Sorin Oprescu, dupa discutiile cu reprezentantii Regiei. El a spus ca nu poate preciza ora de la care se va relua transportul in comun pe strazile Bucurestiului.


HotNews.ro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 18:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7902
Silviu Sintea wrote:
Dacă angajaţii RATB nu reiau lucrul până vineri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, susţine că "pe liniile de transport în comun o să introduc maxi-taxi".

http://www.gandul.info/news/capitala-pa ... ei-5794413


Probabil asta a fost toata faza... la grevele din 1999 si 2000 existau suficiente maxi-taxi, incat s-au asigurat macar cateva trasee centrale, presupunand ca puteai sa urci in dube. Acum nu mai sunt, dar sunt convins ca privatii ar da cu usurinta Ilfovul pe curse in Bucuresti.

Primarul Oprescu nu prea a facut nimic de cand e primar... nici macar autostrada aia zburatoare din campania lui.

Raman la parerea ca nu au de ce sa faca greva, la ce salarii au si, mai ales, la cate ore lucreaza efectiv, fara stationarile la cap de linie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 19:18 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 31
Dr2005 wrote:
Silviu Sintea wrote:
Dacă angajaţii RATB nu reiau lucrul până vineri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, susţine că "pe liniile de transport în comun o să introduc maxi-taxi".

http://www.gandul.info/news/capitala-pa ... ei-5794413


Probabil asta a fost toata faza... la grevele din 1999 si 2000 existau suficiente maxi-taxi, incat s-au asigurat macar cateva trasee centrale, presupunand ca puteai sa urci in dube. Acum nu mai sunt, dar sunt convins ca privatii ar da cu usurinta Ilfovul pe curse in Bucuresti.

Primarul Oprescu nu prea a facut nimic de cand e primar... nici macar autostrada aia zburatoare din campania lui.

Raman la parerea ca nu au de ce sa faca greva, la ce salarii au si, mai ales, la cate ore lucreaza efectiv, fara stationarile la cap de linie.

Daca vrei poti sa vii la noi sa lucrezi pe banii astia multi, sa stai la cap de linie ca sa vezi ca nici la toaleta nu ai timp sa te duci!
Sau poate vrei sa fii batut de vreun cocalar cu Beemer, care se baga in fata si franeaza brusc pe urma daca il claxonezi ti-o si iei tot pe banii astia!
Sau daca maninci din mers ca nu ai timp, sa primesti sanctiune tot pe banii astia multi!
Sau in caz de tamponare cu vreo vedeta sau pilos sa te scoata politia vinovat desi nu esti, tot pe banii astia multi!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 19:18 
Offline

Joined: Tue 08 Sep 2009 21:34
Posts: 2
Primele autobuze au iesit la traseu pe linia 102 dupa greva de azi. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 19:42 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 11:25
Posts: 56
Location: Sector 1 Bucuresti
halmarius wrote:
Daca vrei poti sa vii la noi sa lucrezi pe banii astia multi, sa stai la cap de linie ca sa vezi ca nici la toaleta nu ai timp sa te duci!
Sau poate vrei sa fii batut de vreun cocalar cu Beemer, care se baga in fata si franeaza brusc pe urma daca il claxonezi ti-o si iei tot pe banii astia!
Sau daca maninci din mers ca nu ai timp, sa primesti sanctiune tot pe banii astia multi!
Sau in caz de tamponare cu vreo vedeta sau pilos sa te scoata politia vinovat desi nu esti, tot pe banii astia multi!


Astea nu-s motive sa-ti bati joc de mii de bucuresteni, care azi au intarziat la servici, si-au luat avertismente, sanctiuni sau carora le-ai scos din buzunar banii cheltuiti pe taxiuri.
Nu aveti dreptul sa faceti ce ati facut, din punctul meu de vedere ar trebui sa fiti concediati.
Stati linistiti ca s-ar gasi cine sa va inlocuiasca.
P.S. Ce-am scris mai sus se adreseaza "soferului tipic RATB", ala care fura curse, care vorbeste la telefon sau scrie mesaje SMS la volan, care are impresia ca transporta cartofi, caruia ii e lene sa se dea jos si sa lase trapa pentru carucioare atunci cand e nevoie, care foloseste vara aerul conditionat doar pentru el.....etc ...etc


Intamplator am gasit asta pe un alt forum:

Quote:
Sunt unul dintre cei 12.000 de angajaţi ai R.A.T.B. şi fiind parte a acestei regii cunosc problemele în forma lor reală, nu cum o vede din afară primarul general Sorin Oprescu. Întotdeauna se spune că nu sunt bani, asta e o veche poveste pe care o auzim din totdeauna. Dar de ce nu sunt bani? Nu sunt pentru că se fură, şi se fură mult, incredibil de mult mai ales la nivel înalt. Exemple: în magaziile autobazelor de autobuze, în depourile de tramvaie nu se găsesc piese iar atunci când sunt ele intră cu un preţ fabulos; o bandă izolier costă aproximativ 12 lei, un patent - 55 lei şi exemplele pot continua la infinit. Toate preţurile sunt umflate poate de zeci de ori. Şoferii de autobuze sunt forţaţi să fure motorină pentru ca să cumpere indulgenţa şefilor, ca să îşi poată repara maşinile.

Primarul general a spus de salariul mediu net din R.A.T.B., dar nu asta interesează, contează salariul celui care munceÅŸte din greu, cu sudoarea frunÅ£ii pentru bani. DirecÅ£ia generală ÅŸi multe alte anexe sunt pline de ingineri, de oameni care stau în spatele unui birou, care nu fac mai nimic ÅŸi au salarii "îndestulătoare". Sunt sute de posturi care nu îşi au rostul. Dacă încerci să îţi exprimi nemulÅ£umirea nu ai cui să te plângi, toÅ£i sunt plini de aroganÅ£ă ÅŸi indiferenÅ£i de problemele oamenilor de rând. Åži-au făcut vile (nu foloseau betoniere ÅŸi autocamioane foloseau maÅŸina de gunoi a regiei ca să transporte materialele de construcÅ£ii), au maÅŸini de zeci de mii de euro, de unde au bani, chiar toÅ£i au câte o "mătuşă Tamara"?.

Au dorit înfiinÅ£area a mai multor sindicate pentru ca oamenii să nu fie uniÅ£i într-un singur sindicat mare ÅŸi puternic, să poată lupta pentru apărarea drepturilor angajaÅ£ilor. Megeti să vedeÅ£i condiÅ£iile de muncă din autobaze ÅŸi din depouri, până ÅŸi acolo unde s-au făcut modernizări condiÅ£iile sunt proaste comparativ cu alte state europene. Tot ce a fost modernizat a fost făcut doar ca să înghită niÅŸte bani, pentru ca cei de sus să îşi poată umfla conturile, ÅŸi când spun cei de sus îi includ ÅŸi pe cei din primărie, pentru că totul pleacă de aici. Liderii de sindicat sunt aleÅŸi pe viaÅ£ă, niciodată nu am auzit să se pună o urnă pt ca omul să îl poată vota pe reprezentantul său general. AceÅŸti lideri nu fac decât să sprijine conducerea, nu muncitorul de rând. Plătim acestui sindicat între 1,5% ÅŸi 2% din salariu în van. Fără să ni se ceară acordul toÅ£i angajaÅ£ii regiei plătesc 5 lei pentru baza sportivă, de ce? Ce se întâmplă cu aceÅŸti bani? ÃŽnmulÅ£iÅ£i 5 lei cu 12.000 de angajaÅ£i ÅŸi ajungeÅ£i la suma de 60.000 lei lunar.

Referitor la călători şi eu că lucrător a regiei îmi cer scuze de la cei care au un abonament şi îşi cumpără bilet zi de zi. De ce noi de "jos" trebuie să plătim pentru managementul prost al R.A.T.B.? De ce trebuie să plătim pentru că un procent insemnat de călători nu îşi plătesc călătoria? De ce nu se face nimic în acest sens?
Va doresc o zi bună!


Sunt sigur ca daca ati facut ceva organizat adica o GREVA, nu un "protest spontan", prin care sa reclamati situatia de mai sus era altceva. Ati avut o sustinere mai mare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 20:22 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 31
Desi sunt unul dintre aia care stau in spatele biroului fara sa fac aproape nimic, nici vila nu am doar un credit pe vreo 15 ani si de multe ori desi nu fac aproape nimic dupa 6-7 ore de explicat legislatie rutiera si altele soferilor care vorbesc la telefon, ajung acasa cu dureri de cap!
Mai ales ca sala e cu 24 de locuri si de multe ori sunt 30 de persoane in ea.
Scuzele ar trebui sa le ceara onor primaria si top managementul RATB, pentru ca nu au stiut sa gestioneze o criza desi au urmat cursuri de managementul crizei!
Treaba cu costuri supraincarcate la materiale si piese de schimb insa trebuie sa admit ca sta cam asa cum a fost prezentata mai sus.
rog moderatorii sa stearga ultimele 3 posturi ptr ca suna periculos de aproape de un flame si nu doresc sa ceva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 20:34 
Moderatorii vor sterge orice mesaj care da in scandal, in schimb, postarile de mai sus sunt prea valoroase ca informatie, ca sa fie sterse. E inadmisibil sa blochezi complet un oras, pentru cereri salariale (prime de Pasti!?!?), in plina criza. Asta fiind, desigur, motivul afisat, ca prea e mare coincidenta ca toti liderii de sindicate de la Ratb si Metrorex sunt PSD-isti, iar conducerea majoritate neta PDL 8-| . Te pune putin pe ganduri...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 20:55 
Greva...
Deci ma pot considera norocos ca dimineata am ajuns la serviciu cu tramvaiul (cel putin mare parte din drum). Nu stiu totusi daca iesirea tramvaielor a fost un accident sau nu, si nici daca a fost un fapt generalizat la toate depourile.
Dar cel putin pana pe la 7.30 din Colentina spre centru continuau sa vina tramvaie ale liniei 21, care insa afisau prompt la intoarcere 'Se retrage la Depoul Colentina', la fel cum dinspre Berceni soseau inca tramvaie pe linia lui 34 cu 'Se retrage la Depoul Victoria'.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 21:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Daca dubarii abia asteapta sa primeasca trasee in interiorul Bucurestiului, asa cum este lesne de inteles, asta inseamna ca transportul public nu este chiar o catastrofa din punct de vedere financiar, ba chiar ar putea fi profitabil, pe anumite segmente si in anumite conditii. Nu uitati ca, in cazul dubelor, sunt necesari de 4-5 ori mai multi soferi la aceeasi capacitate de transport, decat cu autobuze si totusi treaba functioneaza! La fel, achizitionarea si intretinerea a 5 microbuze costa mai mult decat a unui autobuz normal echivalent!

Cu toate acestea, RATB este silita sa lucreze pe pierdere:

- din motive populiste, pretul biletelor este cel mai mic din tara, desi calatoria medie este cea mai lunga si confortul vehiculelor este cel mai bun;
- nimeni nu doreste starpirea fenomenului calatorilor fraudulosi (estimati la min. 40%), ba se fac greutati celor cinstiti, prin faptul ca nu au de unde cumpara bilete;
- orice achizitie este supraevaluata, asa cum bine s-a precizat mai sus, si nimic nu se face decat din dorinta de imbogatire nejustificata a unor firme si persoane, in timp ce interesele reale ale publicului calator si ale traficului general din Bucuresti sunt pe ultimul loc;
- de douazeci de ani asistam la o stare de continua carpeala in privinta conformarii traseelor si dimensionarii parcului, nicidecum nu se doreste atragerea de noi calatori si astfel ameliorarea starii traficului general;
- transportul electric a fost decimat in cei douazeci de ani fara mila, troleibuzul ajungand la nivelul de la inceputul anilor 60, iar tramvaiul chiar mai rau, ca lungime a traseelor si parc disponibil;
- URAC nu are un statut legal de producator de tramvaie;
- furtul de curse / motorina continua nestingherit pe scara larga si este incurajat de inlocuirea transportului electric cu autobuze;
- sectorul administrativ este supradimensionat, dar ineficient din cauza ca orice decizie se ia de fapt in curtea Primariei, nu a RATB, si are caracter politic;
- subventii si ochi inchisi fraudei, in loc de investitii: asta este politica de rahaat a PMB.

Atat timp cat se merge pe ideea ca transportul public este doar o alta pomana cu caracter electoral oferita prostimii, lucrurile vor merge tot mai rau. Nu ma refer la greva de azi, ci in general.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 21:50 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 31
Quote:
- URAC nu are un statut legal de producator de tramvaie;

As dori si o explicatie la chestia asta cu statutul legal de producator de tramvaie!
Daca se poate va rog, deoarece am auzit si citit chestia asta pe forum pana la exasperare!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Apr 2010 22:07 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 11:25
Posts: 56
Location: Sector 1 Bucuresti
Brassovia wrote:
- nimeni nu doreste starpirea fenomenului calatorilor fraudulosi (estimati la min. 40%), ba se fac greutati celor cinstiti, prin faptul ca nu au de unde cumpara bilete;
Atat timp cat se merge pe ideea ca transportul public este doar o alta pomana cu caracter electoral oferita prostimii, lucrurile vor merge tot mai rau. Nu ma refer la greva de azi, ci in general.


Mie nu-mi mai vine sa cumpar nici abonament, nici bilet cand stiu ca autobuzul care ma duce acasa trece cu 5 minute inainte de ora la care mi se termina programul, urmatorul autobuz venind dupa 15, 25, sau mai multe zeci de minute.

Asa ca prefer sa folosesc masina sau bicicleta in functie de conditiile meteo


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Apr 2010 11:53 
Ca sa vedeti unde duc "itele" acestei greve si cine ar putea fi in spatele ei...

Din pacate, atat soferii, cat si noi, simplii calatori si cetateni, suntem manipulati si luam de bune orice povesti pe care ni le livreaza trusturile de presa, pentru ca abia apoi, cand e prea taziu, sa realizam ca de fapt am fost simpli spectatori intr-o piese de teatru ieftina prin care niste harciogi si sconsi puturosi din politica isi impart "zonele de influienta"...

Eu unul consider ca salariatii RATB, mai ales soferii, isi merita cu prisosinta salariile, pentru chinul pe care-l indura in trafic, ba chiar, daca as putea, le-as mari salariile; insa, ca revers, as sanctiona drastic orice abatere de la conduita civilizata in relatia cu calatorul, de la nerespectarea orarelor (daca e din vina soferului), furtul de curse si motorina, inchisul usii in nas s.a.m.d.

Ma surprinde atitudinea unora dintre voi fata de soferii si vatamanii RATB, cu atat mai mult cu cat, pasionati fiind, cunoasteti mult mai bine problemele cu care se confrunta oamenii in cauza, multi dintre ei fiindu-ne prieteni.

Dar iata articolul pe care il am in vedere:

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 76938.html

"Rădoi de la metrou a oprit RATB-ul

Aura Clara Marinescu, Ana Maria Niculae

Joi 1 apr 2010

Bucureştenii au fost din nou victimele unui lider de sindicat, Ion Rădoi, care a profitat de nemulţumirile angajaţilor RATB pentru a se “încorona” rege al transportului în comun din Capitală.

Protestul spontan al şoferilor de autobuze, troleibuze şi tramvaie din Bucureşti a lăsat mii de călători în staţiile RATB. Oamenii au fost nevoiţi să ajungă la serviciu pe jos.

După ce terorizat Capitala cu greva de la metrou, din noiembrie 2009, Ion Rădoi, liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrorex, şi-a făcut apariţia ieri, în mijlocul protestatarilor de la autobaza Titan. “Domnul Rădoi a venit să ne înveţe cum să ne spunem problemele către primărie”, a spus unul dintre protestatari.

Prezenţa sindicalistului de la Metrorex, instituţie care nu are nicio legătură cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), pentru simplul fapt că metroul ţine de Ministerul Transporturilor, iar RATB-ul, de Primăria Capitalei, s-a lămurit imediat după oprirea grevei. Însuşi Ion Rădoi a explicat: sindicaliştii RATB care şi-au renegat liderii vor fuziona cu cei de la metrou, un protocol în acest sens fiind deja înregistrat legal. „Vom fuziona, există deja înregistrată structura sindicală comună, au ieşit actele de o săptămână şi ceva. Le am în geantă“, a spus Ion Rădoi, la plecarea de la autobaza Titan.

Transportul, la mâna unui om

Astfel, Ion Rădoi a devenit, începând de ieri, omul care poate opri tot ceea ce înseamnă transport în comun în Bucureşti. Surse din cadrul Primăriei Capitalei susţin că edilul-şef Sorin Oprescu nu ar fi fost străin de manevrele din spatele unui protest haotic ce a paralizat Capitala. De asemenea, nici primarul sectorului 5, Marian Vanghelie, nu a lipsit de la adunarea angajaţilor RATB din autobaza Titan, spun şefii altor autobaze ale regiei.

Primarul Capitalei, care a fost negociatorul principal al zilei de ieri şi care a demonstrat la televizor cum se opreşte un protest, le-a promis nemulţumiţilor mai nimic: salariile rămân la fel, iar orele suplimentare nu se mai pot plăti ca înainte.

Cei aproximativ 1.000 de angajaţi RATB şi-au reluat activitatea după mai bine de 24 de ore de la momentul când au început protestul la autobaza Titan. “Am primit în plus două grile (două niveluri în grila după care este salarizat personalul RATB n.r.). În medie, două grile înseamnă 160-180 de lei. În plus, ni s-a promis că sporurile de vechime şi muncă grea nu vor mai fi incluse în salariu, ci vor fi acordate separate”, a declarat unul dintre protestatari, la plecarea din autobaza Titan.
"


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Apr 2010 20:32 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 31
halmarius wrote:
Quote:
- URAC nu are un statut legal de producator de tramvaie;

As dori si o explicatie la chestia asta cu statutul legal de producator de tramvaie!
Daca se poate va rog, deoarece am auzit si citit chestia asta pe forum pana la exasperare!

Desi sunt off topic please give me an answer!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Apr 2010 21:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
halmarius wrote:
halmarius wrote:
Quote:
- URAC nu are un statut legal de producator de tramvaie;

As dori si o explicatie la chestia asta cu statutul legal de producator de tramvaie!
Daca se poate va rog, deoarece am auzit si citit chestia asta pe forum pana la exasperare!

Desi sunt off topic please give me an answer!
Nu cred ca este off-topic, face parte din "tabloul clinic general" al pacientului numit RATB. Dar nici nu cred ca eu sunt persoana care ar fi cea mai in masura sa raspunda. Totusi, situatia, asa cum este perceputa ea de ani de zile, pare a fi urmatoarea:

- RATB este o unitate bugetara, deci o sectie a sa, cum este URAC, nu poate fi decat parte dintr-o unitate bugetara.
- Din cauza ca CGMB nu a reusit sa aloce fondurile necesare si sa organizeze o licitatie publica pentru achizitionarea de tramvaie, RATB a fost nevoita sa se descurce "pe cont propriu", si anume: 1) prin reducerea treptata, constanta, a numarului de vagoane in circulatie si desfiintarea unor trasee de tramvai; 2) prin mentinerea in circulatie a unor vagoane cu probleme tehnice, consum mare si norma de casare indeplinita; 3) prin fabricarea de tramvaie noi, platite din bani publici, dar fara licitatie, sub acoperirea termenului de "modernizare".
- O firma producatoare trebuie sa aiba in obiectul de activitate productia din ramura respectiva. Are RATB, ca regie, acest obiect de activitate: productie de vehicule feroviare / de tramvai? Daca da, de ce nu produce URAC tramvaie si pentru alti beneficiari? O institutie subventionata este admisa ca si competitor pe piata europeana?
- Achizitiile unei institutii bugetare se supun legii achizitiilor publice. S-a licitat achizitionarea de tramvaie CHPPC pentru RATB? Nu, pentru ca au fost botezate eufemistic "modernizari". Adica se pasteaza 5% dintr-un tramvai vechi, sau ceva <<de genu'>>.

Eu chiar nu am nimic de impartit cu RATB - nici nu am primit amenda, nici nu circul decat foarte rar. Dar nu mi se pare normal ca este un fel de "stat in stat", cu alte legi decat cele ale tarii (vezi si tarasenia cu preorasenestile). Si ma doare sufletul sa vad ca, inclusiv din cauza ca nu se urmareste rentabilizarea si nimeni nu da socoteala nimanui, este distrus in continuare transportul electric. "Modernizarile" de V3A nu au rezolvat problema parcului de tramvaie nici macar la nivelul pe care l-ar fi adus importarea unor vagoane SH. Este deja dovedita matematic aceasta problema.

Rog pe cei mai bogat informati sa ma completeze sau corecteze, daca este cazul.

Ma astept si la cenzura, asa cum s-a mai intamplat pe acest forum cu acest subiect. Este din nou la moda cenzura in Romania zilelor noastre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Apr 2010 00:41 
Nu e cazul sa cenzuram nimic. Nu pupam in "dos" nici RATB-ul, nici PMB-ul. Trebuie macar noi sa tragem semnalele de alarma.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Apr 2010 22:52 
Problema principala cred ca e cea a transparentei financiare. Daca CHPPC-ul a fost 'modernizat', Bucur LF-ul e chiar nou construit si s-a admis asta. Daca pentru oras e mai ieftin nu e chiar o problema. (Evident produsul sa fie tehnic bun.) Insa pentru a furniza si altcuiva produsul, ar trebui clar defalcate costurile fabricatiei sale. Dar cred ca nimeni nu vrea sa isi asume in serios si rolul de furnizor de ceva. Plus ca pe piata sunt si alti potentiali competitori, care ar putea specula lesne aceasta ciudatenie financiara. Nu uitati ca Astra Arad colaboreaza cu Siemens la realizarea unui prototip de tramvai. Oare doar Aradul sa fie tinta produsului lor?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Apr 2010 12:18 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 31
Brassovia wrote:
halmarius wrote:
halmarius wrote:
Quote:
- URAC nu are un statut legal de producator de tramvaie;

As dori si o explicatie la chestia asta cu statutul legal de producator de tramvaie!
Daca se poate va rog, deoarece am auzit si citit chestia asta pe forum pana la exasperare!

Desi sunt off topic please give me an answer!
Nu cred ca este off-topic, face parte din "tabloul clinic general" al pacientului numit RATB. Dar nici nu cred ca eu sunt persoana care ar fi cea mai in masura sa raspunda. Totusi, situatia, asa cum este perceputa ea de ani de zile, pare a fi urmatoarea:

- RATB este o unitate bugetara, deci o sectie a sa, cum este URAC, nu poate fi decat parte dintr-o unitate bugetara.
- Din cauza ca CGMB nu a reusit sa aloce fondurile necesare si sa organizeze o licitatie publica pentru achizitionarea de tramvaie, RATB a fost nevoita sa se descurce "pe cont propriu", si anume: 1) prin reducerea treptata, constanta, a numarului de vagoane in circulatie si desfiintarea unor trasee de tramvai; 2) prin mentinerea in circulatie a unor vagoane cu probleme tehnice, consum mare si norma de casare indeplinita; 3) prin fabricarea de tramvaie noi, platite din bani publici, dar fara licitatie, sub acoperirea termenului de "modernizare".
- O firma producatoare trebuie sa aiba in obiectul de activitate productia din ramura respectiva. Are RATB, ca regie, acest obiect de activitate: productie de vehicule feroviare / de tramvai? Daca da, de ce nu produce URAC tramvaie si pentru alti beneficiari? O institutie subventionata este admisa ca si competitor pe piata europeana?
- Achizitiile unei institutii bugetare se supun legii achizitiilor publice. S-a licitat achizitionarea de tramvaie CHPPC pentru RATB? Nu, pentru ca au fost botezate eufemistic "modernizari". Adica se pasteaza 5% dintr-un tramvai vechi, sau ceva <<de genu'>>.

Eu chiar nu am nimic de impartit cu RATB - nici nu am primit amenda, nici nu circul decat foarte rar. Dar nu mi se pare normal ca este un fel de "stat in stat", cu alte legi decat cele ale tarii (vezi si tarasenia cu preorasenestile). Si ma doare sufletul sa vad ca, inclusiv din cauza ca nu se urmareste rentabilizarea si nimeni nu da socoteala nimanui, este distrus in continuare transportul electric. "Modernizarile" de V3A nu au rezolvat problema parcului de tramvaie nici macar la nivelul pe care l-ar fi adus importarea unor vagoane SH. Este deja dovedita matematic aceasta problema.

Rog pe cei mai bogat informati sa ma completeze sau corecteze, daca este cazul.

Ma astept si la cenzura, asa cum s-a mai intamplat pe acest forum cu acest subiect. Este din nou la moda cenzura in Romania zilelor noastre.

Gura pacatosului adevar graieste!
Hristos a inviat!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group