TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 09 Dec 2018 22:13

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 46, 47, 48, 49, 50
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Jun 2011 19:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46710
Pasajul Basarab, cel mai lat pod urban din Europa

Podul pe cabluri care traversează liniile de tren din zona Basarab are 44 de metri lăţime. Este cel mai lat din interiorul unui oraş european. Ultimele teste la Pasajul Basarab s-au făcut ieri, iar de astăzi începe numărătoarea inversă până la inaugurarea lui

Reprezentanţii Primăriei Capitalei au fost primii care au declarat că Pasajul Basarab va bate recordul la categoria cel mai lat pod hobanat (pe cabluri) din Europa. "Pe lângă staţia de tramvai acoperită, care are două peroane generoase, mai avem şi trei benzi de circulaţie pe fiecare sens, pentru că în acea zonă sunt două urcări şi coborâri", a explicat Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transporturi din cadrul municipalităţii.

Oamenii de ÅŸtiinÅ£ă confirmă

Şi profesorul universitar dr. ing. Nicolae Popa, şeful Catedrei de Poduri din cadrul Facultăţii de Căi Ferate Drumul şi Poduri din Bucureşti, susţine că podul se alfă în topul celor mai late din Europa. "Media unui astfel de pod este de 30-40 de metri lăţime, iar Basarabul ajunge la 44 de metri, în mod clar datorită staţiei de tramvai", a declarat profesorul.

Prof.dr.ing Horea Sandi, membru al Academiei de Ştiinţe Tehnice din România, creditează şi el podul hobanat de la Basarab ca fiind cel mai lat din Europa, chiar dacă asta nu este "o mare realizare". "În Franţa există Podul Millau, lung de câţiva kilometri şi care este şi în curbă, ceea ce este cu adevărat spectaculos ", a spus academicianul.

Testat timp de trei zile

Rezistenţa Pasajului Basarab a fost verificată în ultimele zile: pe diferite porţiuni, el a suportat mai multe greutăţi, cea mai mare, de 1.828 de tone, reprezentând greutatea a 12 tramvaie şi a 32 de camioane. Ieri s-au făcut ultimele măsurători. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că interpretarea datelor după verificări poate dura maximum 72 de ore. "După ce primesc acceptul de la proiectant, vă invit să numărăm orele şi minutele până voi da drumul circulaţiei pe pod", a spus Oprescu, precizând că va anunţa inaugurarea cu 24 de ore înainte.

Podul din Rotterdam, emblema Olandei

Pasajul Basarab nu se poate totuşi compara cu alte poduri hobanate celebre din Europa. Astfel, Podul Erasmus din Rotterdam, chiar dacă mai puţin lat decât cel din Bucureşti, este considerat un simbol al Olandei. Fiind supranumit "Lebăda", datorită desig­nului spectaculos ce completează imaginea râului Nieuwe Maas, podul a fost punct de plecare la Turul Franţei în 2010.

"După acceptul proiectantului, voi anunţa inaugurarea Pasajului Basarab cu 24 de ore înainte.''

Sorin Oprescu primarul Capitalei

Zakim Bunker, record mondial

Cel mai lat pod din lume este considerat a fi Podul Zakirim Bunker Hill, cu opt benzi de circulaţie şi o lăţime totală de 56 de metri. Rezistenţa podului lung de 436 de metri şi care traversează Charles River din Boston a fost testată în octombrie 2002 cu 14 elefanţi.


http://www.adevarul.ro/actualitate/soci ... 51461.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jun 2011 03:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Până la urmă se deschide azi (18.06.2011) pentru pietoni (+circul electoral de rigoare, cu fanfare, defilări, concerte, mare mirare dacă n-or da şi nişte mici cu bere...) şi de duminică, ora 6, pentru tramvaie şi traficul auto.

De luni, succes la stat în coloanele de pe Şos. Grozăveşti şi Bd. Banu Manta şi la semaforul de la Grozăveşti :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jun 2011 20:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
[youtube]zP4P9P3M2No[/youtube]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Jun 2011 13:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46710
Laudarosenie de prost-gust, marca "Marele Carnat".

http://www.gandul.info/reportaj/pasajul ... cu-8356965


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Jun 2011 15:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Lasă, n-ai văzut ce cozi erau în punctele unde se împărţeau umbrele, căni, şepci şi tricouri cu Pasajul Basarab... se îmbrânceau unii acolo, după aia se puneau la coadă iar... Mai era coadă şi la bere, deşi era pe bani (5 RON/cutia, deşi de sub pod o luai cu 3). Nici organizarea nu a fost prea bună (gen pus în boxe AC/DC în timp ce cânta fanfara) dar scopul clar - acela electoral - a fost atins.

Azi s-a sfinţit podul... prilej pentru preoţi să îl mai pupe pe docotraş.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Jun 2011 16:49 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 147
Location: Bucuresti
am profitat si eu de ocazia oferita de domn primar sambata si am vizitat pe jos pasajul...impresiile au fost amestecate, am fost chiar dezamgit de calitatea unor lucrari la cati bani s-au investit...spre exemplu pe breteaua de coborare spre Giulesti, calitatea asfaltului este sub orice limita, prevad ca in maxim 1 an se va reasfalta....de asemenea, benzile suplimentare urcari coborari sunt destul de ingsute, parca ar fi facute doar pentru autoturisme...pe langa aspectele acestea legate de executie, chiar si proiectul este dezamagitor prin faptul ca nu a prevazut o pista pentru biciclete....dar acum , ca s-a inaugurat, sa vedem cum se va comporta si sa speram ca va imbunatati traficul si mai ales va aduce un plus pt transportul public prin noua legatura de tramvai creeata


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2012 19:45 
Azi, In jurul orei 18 s-a dat drumul la statie, fara niciun fel de anunt in prealabil. O parte dintre vatmani habar n-aveau ca trebuie sa opreasca. Un vatman chiar a deschis gemuletul sa ma intrebe daca trebuie sa faca statie.
In fine, rusine autoritatilor ca au trebuit sa astepte 9 luni ca sa dea drumul la o statie...

Revin si cu poze.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2012 20:20 
Functioneaza atat scarile rulante, cat si lifturile. In lift, chiar era un reprezentant al companiei care le-a montat. Probabil vrea sa urmareasca daca merg ok...
Sunt 2 bodyguarzi, cate unul pe fiecare peron, care vor asigura paza in permanenta pentru a nu se vandaliza statia.

Iata si cateva poze cu unele dintre primele tramvaie care au oprit in statie (18:30-18:40).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2012 20:22 
Desi exista afisaje mult mai moderne (normale in orice tara europeana), au fost montate si placutele standard. :evil:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2012 20:23 
Si o poza cu holul de la iesirea spre Gara Basarab.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 46, 47, 48, 49, 50

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group