TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 25 Aug 2019 08:47

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 535 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2012 20:34 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Si-a terminat numarul pe la 20.30, cand s-a plictisit si s-a dus (obligat) sa dea extemporal. Am inteles ca a fost ziua lui ieri :twisted: Pacat ca nu a facut 30 ca sa fie de pomina - aviz, poate la anu', daca-l lasa liber, o sa-si faca ziua in zona unde ai zis, dar acolo nu e Cotroceni. :mrgreen:
Ce i-or fi cantat in struna aproape 12 ore?
Pentru soferi a fost o ciudata zi libera, dar momente de glorie pentru liniile de autobuze care in mod normal sunt incarcate mediu si cunosc inghesuiala doar la ore de varf, mai ales "familia x68" :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Jul 2012 14:05 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Accident la intersectia Calea Rahovei cu Calea Ferentari in care au fost implicate doua tramvaie
http://www.realitatea.net/doua-tramvaie ... ign=trkweb

Nu stiu ce prioritate trebuia sa acorde, tramvaiul galben era pe linia 32 iar cel alb se retragea la depou venind dinspre Chiridiu. Din ce s-a spus problema ar fi de la macaz, tramvaiul din spate a facut macazul sub cel din fata, s-a grabit crezand ca tramvaiul gol din fata trece mai repede de macaz.
La un macaz ar trebui sa existe doua patine - cea de comanda si blocare pe directia de mers si una de deblocare, dupa iesirea din raza macazului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jul 2012 14:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Ancheta RATB a fost finalizată. Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat pentru accidentul de ieri în care au fost răniţi 18 oameni

Oficialii Regiei Autonome de Transport Bucureşti au stabilit în urma anchetei, demarate ieri, după producerea accidentului că vatmanul tramvaiului 41 este vinovat de producerea accidentului care a avut loc la intersecţia Calea Rahovei cu strada Sebastian.

Decizia anchetatorilor este motivată prin faptul că, întrucât vatmanul nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, nu a respectat procedura standard impusă. ÃŽn raport se mai precizează că el a oprit la peste cinci metri faÅ£ă de patina macazului, potrivit rezultatului anchetei RATB.

Potrivit reprezentanÅ£ilor Regiei Autonome de Transport BucureÅŸti (RATB), din raportul preliminar al comisiei întrunite pentru stabilirea cauzelor producerii accidentului care a avut loc miercuri, la intersecÅ£ia Calea Rahovei cu strada Sebastian, a rezultat că vatmanul tramvaiului 41 care se îndrepta spre depoul Alexandria a dat o comandă greÅŸită, depăşing zona de siguranÅ£ă în momentul frânării.

Totodată, RATB a concluzionat că vatmanul unui alt tramvai al liniei 41, cu numărul 136, care se retrăgea la depoul Alexandria, nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, "fapt care a dus la agravarea urmărilor evenimentului".

Investigaţiile sunt în curs de derulare, cele două tramvaie fiind sigilate de către organele de investigaţie, în depoul Alexandria.

"În momentul în care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descărca datele înregistrate în computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32, şi 136, din linia 41. De asemenea, se vor descărca şi datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41", se mai arată în comunicat.


http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 26210.html



You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Jul 2012 14:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Sorin Oprescu s-a supărat pe RATB. Edilul a cerut o anchetă în cazul accidentelor de tramvaie din Capitală

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu , a solicitat conducerii RATB să ia măsuri pentru creşterea nivelul de responsabilizare a conducătorilor vehiculelor Regiei, după "al doilea incident major petrecut într-o perioadă relativ scurtă de timp, care se pare că are ca principală cauză eroarea umană".

În solicitarea trimistă Regiei de Transport Public edilul sublinia faptul că acest gen de accidente s-au înmulţit. "Având în vedere că este al doilea incident major petrecut într-o perioadă relativ scurtă de timp, care se pare că are ca principală cauză eroarea umană, solicit conducerii RATB prezentarea unui plan de măsuri suplimentare, privind instruirea şi verificarea personalului de bord, corelat cu verificări în traseu, efectuate de către serviciile de specialitate ale RATB.

Mai mult decât atât, datorită faptului că municipalitatea a făcut eforturi considerabile pentru modernizarea infrastructurii de transport pe şine, cu efecte benefice în ceea ce priveşte creşterea gradului de confort şi a siguranţei călătorilor, solicităm în mod expres conducerii RATB să ia măsurile ce se impun pentru creşterea nivelul de responsabilizare a conducătorilor de vehicule de transport în comun".

De asemenea, Oprescu a cerut conducerii Regiei Autonome de Transport BucureÅŸti (RATB) prezentarea de urgenÅ£ă a unui raport privind rezultatele preliminare ale anchetei interne referitoare la accidentul petrecut miercuri în sectorul 5, în care au fost implicate două tramvaie.

Primarul general a mai cerut conducerii RATB un raport referitor la respectarea normelor de reparaţii şi întreţinere a tramvaielor implicate în accident.

Åžeful DirecÅ£iei Rutiere din Inspectoratul General al PoliÅ£iei Române (IGPR), Lucian DiniÅ£ă, declarase anterior că "există o problemă" la nivelul transportului public, care va fi discutată cu conducerea RATB. "E o problemă pe care o s-o discutăm ÅŸi cu conducerea RATB, (...) despre ceea ce înseamnă prevenÅ£ie în transportul public de persoane", a spus DiniÅ£ă.

Un tramvai al liniei 41 care se retrăgea la depoul Alexandria a intrat în coliziune, miercuri, în jurul orei 12.30, cu unul al liniei 32 care mergea spre Piaţa Unirii, cauza urmând a fi stabilită, a declarat purtătorul de cuvânt al RATB, Brânduşa Raeceanu.

"Accidentul a avut loc la intersecţia Calea Rahovei cu strada Sebastian, un tramvai al liniei 41 care se retrăgea la depoul Alexandria intrând în coliziune cu un alt tramvai al liniei 32 care mergea spre Piaţa Unirii", a declarat aceasta.

Optsprezece persoane au fost rănite în urma accidentului. Acestea au policontuzii şi traumatisme şi fiind transportate la spitalele Floreasca, Universitar, Bagdasar, Elias, Universitar şi Grigore Alexandrescu, după investigaţii urmând să se stabilească dacă vor fi internate, a declarat coordonatorul SMURD Bucureşti, medicul Bogdan Opriţa.

Opriţa a mai spus că cinci dintre victime au leziuni mai grave, în sensul că este posibil să aibă fracturi, nefiind însă vorba despre afectarea funcţiilor vitale.


http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 26172.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Jul 2012 17:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7923
În ultimii 4 ani au fost alte 17 incidente de acest fel (e drept, fără a lovi vagonul de pe sens opus), din care 15 soldate cu deraieri şi 14 soldate cu ruperi de V3A-uri (că într-unul a fost o Tatră). Niciunul nu a fost atât de ,,reflectat" în presă, deşi la toate ruperile de vagoane s-a lăsat cu răni mai mult sau mai puţin grave. Desigur, de fiecare dată şeful RATB avea aceeaşi culoare politică cu primarul, acum n-o mai are, aşa că maşina de propagandă PSD-istă s-a pus la treabă (vezi titlurile din ziare şi găsirea de ţapi ispăşitori în rândul vatmanilor, absolvindu-i de vină pe doreii de la EIELCC-Secţia Linii), cu scopul declarat de a demite actuala conducere. Dar CGMB-ul nostru nici nu e încă format (unii consilieri au fost respinşi - o bună parte fiind din cei PD-L, în frunte cu Prigoană).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2012 20:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Tramvai deraiat în Capitală. Circulația rutieră a fost blocată timp de 40 de minute

Un tramvai al liniei 1 din București a sărit de pe șine, în această după-amiază, în zona Eroii Revoluției. Traficul a fost blocat timp de 40 de minute din cauza acestui incident rutier. Din fericire, nicio persoană nu a fost rănită

Un tramvai care circula pe linia 1 din Capitală a deraiat, traficul rutier fiind blocat, în zona Eroii Revoluției, timp de 40 de minute, a anunțat purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Brânduşa Raeceanu.

„Incidentul s-a produs în jurul orei 15.10, când tramvaiului i-a sărit boghiul de pe ÅŸine. Nu a fost nimeni rănit, iar un echipaj al nostru a intervenit de urgenÅ£ă ÅŸi a remediat problema‟, a adăugat Raeceanu. Reprezentantul RATB a mai spus că circulaÈ›ia în zonă a fost reluată la ora 15.50.


http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 21978.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Sep 2012 23:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7923
Problema tipică: s-a resetat macazul sub vagon. Pentru că Doreii le curăţă doar când se întâmplă câte o deraiere... prin urmare acum juma' de oră erau echipe de muncitori pe la toate macazurile automate pe lângă care am trecut. După aia probabil două luni nu le mai curăţă nimeni, până nu mai deraiază altceva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Aug 2013 09:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
Si in Bucuresti, un accident tras la indigo cu cel din Arad:

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/doua-tramvaie-s-au-ciocnit-in-zona-stefan-cel-mare-din-capitala-traficul-e-blocat.html

Vagonul V3A-93 303 de pe linia 46 a intrat spatele lui Bucur 405 de pe linia 1 pentru ca nu a putut frana din cauza bitumului care a ajuns pe sina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Aug 2013 13:54 
OK, nimic de comentat, numai un singur amanunt : Accidentul nu a fost grav si asa zisii raniti au fost mai mult de fatada, nimeni nefiind ranit grav. Chestie de imagine, salvari, SMURD - ul, sirene, targi, agitatie, punctul era unu de interes, ca daca era in fundul Ferentariului / Giurgiului, nici nu se mai agitau atat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Aug 2013 17:26 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Totuşi, cei de la PRO Tv au darul de a dramatiza până la extrem ştirile, aşa că nu trebuie sa ne mai mire.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Sep 2013 18:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Quote:
Un tramvai al liniei 23 a deraiat, vineri, pe sensul dinspre Calea Rahovei spre Calea Ferentari, în Sectorul 5 al Capitalei, în urma accidentului nicio persoană nefiind rănită, însă circulaţia tramvaielor este blocată, a declarat pentru Mediafax purtătorul de cuvânt al RATB, Constantin Tobescu. Potrivit lui Constantin Tobescu, tramvaiul liniei 23 a deraiat de pe şine în intersecţia Calea Rahovei cu Calea Ferentari, în jurul orei 11.00.

"Nicio persoană nu a fost rănită, însă circulaţia tramvaielor 32, 23, 8 este blocată", a spus Tobescu. Purtătorul de cuvânt al RATB a precizat că pentru transportul călătorilor, până la eliberarea căii de rulare, au fost înfiinţate două linii navetă de autobuze, una pe Calea Rahovei şi alta pe Calea Ferentari. "Echipajele trimise de RATB acţionează cu prioritate pentru degajarea căii de rulare de pe Calea Rahovei, acolo unde circulă tramvaiele liniei 32 şi unde fluxul de călători este mai mare, iar ulterior vom elibera şi linia care circulă pe Calea Ferentari" a mai spus Tobescu. El a precizat că la locul accidentului este o comisie care va stabili în ce condiţii s-a produs accidentul.

http://www.realitatea.net/tramvai-derai ... 80074.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 05 Dec 2013 14:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7923
Azi dimineaţă, în jurul orei 8, pe Str. Baldovin Pârcălabul s-a rupt cablul de ,,+" ar reţelei de troleibuz şi a căzut în faţa lui #5163. Coloana se întinde până la Podul Cotroceni.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Firul mai fusese cârpit de multe ori în zona respectivă. Probabil îl vor cârpi din nou.
Image

Celelalte troleibuze au aşteptat. Toată Str. Mircea Vulcănescu + intersecţia Cal. Plevnei cu Str. Mircea Vulcănescu au fost afectate.
Image
Image

Pe la 9:30 s-a remediat problema şi au început să circule troleibuzele. Dar golurile în traseu sunt mari (că toate troleibuzele de pe 62, 85, 93 şi 96 se adunaseră în coloană).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Aug 2014 03:32 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Din fericire, firul "+" (care era căzut pe trecerea de pietoni) nu a curentat pe nimeni. Dacă ar fi fost victime cauzate de electrocutare, cine răspundea?

Legat de ruperea tramvaielor V3A. Cum e posibil aşa ceva? Aceeaşi întrebare: cine răspundea dacă erau victime?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Aug 2014 13:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7923
Ruperea e foarte simplă: un boghiu o ia în ală direcţie, aşa că se rup articulaţiile şi se produce deraierea (dacă erau Tatra KT8 rămâneau întregi, aceleau au altfel de crapodine).
Aveam o listă cu deraierile făcute în ultimii ani, dar e neactualizată din 2012 (atunci s-a întâmplat ceva tot pe macazul din poze):
1. 08.02.2006 - în intersecţia Şos. Colentina cu Str. Ziduri Moşi, boghiul 4 al vagonului V3A-93 #179 se înscrie pe Str. Ziduri Moşi, ducând la ruperea articulaţiei dintre secţiunea C şi secţiunea B şi deraierea ultimelor două boghiuri;

2. 22.06.2006 - în intersecţia Bd. Camil Ressu cu Şos. Mihai Bravu, vagonul V2A #4015 (linia 27, pe atunci nu circula prin Cal. Dudeşti) se înscrie în curba la stânga spre Şos. Mihai Bravu (vagonul mergea spre Piaţa Unirii), însă boghiul 3 se înscrie pe directă (spre Cal. Dudeşti), ducând la ruperea vagonului şi deraierea ultimelor două boghiuri;

3. 01.12.2007 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93 #096 ce circula dinspre Str. 11 Iunie spre Piaţa Unirii se înscrie cu boghiul 4 spre stânga, astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi deraierea ultimelor 2 boghiuri;

4. 07.01.2008 - în Piaţa Iancului, vagonul V3A-93 #257 circula pe Şos. Mihai Bravu dispre Piaţa Hurmuzachi spre intersecţia Şos. Mihai Bravu cu Bd. Ferdinand. Boghiul 4 se înscrie pe linia abătută spre dreapta (spre Şos. Iancului), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

5. 09.02.2008 - pe Şos. Colentina, un vagon V3A-93 circula spre Depoul Colentina. În acea perioadă, între Str. teiul Doamnei şi staţia ,,Pod Lacuri" se circula pe un singur fir, fiind instalate macazuri automate la capetele acestui tronson, ci nu macaze talonabile cum ar fi fost normal. La ieşirea de pe acest tronson (vagonul trebuia să se înscrie în abatere), boghiurile 3 şi 4 se înscriu pe linia directă. Incidentul este observat la timp, astfel că are loc doar avarierea rulmenţilor crapodinei boghiului 3 şi a jugului articulaţiei 2. Nu se produce deraierea niciunei osii, vagonul fiind manevrat cu spatele şi apoi înscris corespunzător pe abatere. Neoficial, în momentul trecerii vagonului peste macaz ar fi avut loc o întrerupere de curent de câteva secunde. După aceasta, macazul s-a resetat, schimbându-se pe linia directă, astfel că boghiurile 3 şi 4 s-au înscris diferit de boghiurile 1 şi 2;

6. 10.03.2008 - în intersecţia Şos. Colentina cu Str. Ziduri Moşi, boghiul 4 al unui vagon V3A-93 de pe linia 21 se înscrie pe Str. Ziduri Moşi, ducând la ruperea jugului articulaţiei dintre secţiunea C şi secţiunea B. Incidentul este observat la timp, astfel că nu are loc o deraiere;

7. 29.03.2008 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93 #096 ce circula dinspre Piaţa Unirii spre Str. 11 Iunie se înscrie cu boghiul 4 pe directă (spre Cal. Rahovei), astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi răsturnarea secţiunii B. Vagonul mai fusese implicat într-o deraiere în aceeaşi zonă pe 1.12.2007;

8. 26.02.2009 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93M-Faur #197 (linia 32) ce circula spre Piaţa Unirii se înscrie cu boghiul 4 spre dreapta (spre Str. 11 Iunie), astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiului 3, boghiul 4 rămânând pe şine pe linia abătută;

9. 11.04.2009 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93M-Faur #199 (defect) este împins spre Depoul Alexandria. Întrucât #199 avea pantograful coborât, vagonul din spate schimbă macazul după ce boghiul 1 al vagonului #199 se înscrisese pe linia directă. Evenimentul este observat la timp, astfel că se produce doar deraierea osiei 3 (prima osie a boghiului 2), ea fiind repusă pe şină cu mijloace locale;

10. 15.09.2009 - în terminalul Ghencea este împins vagonul V2A-T #3005 (defect, osii blocate) cu pantograful coborât de către cuplul #3389+#3378. Din acest motiv, este acţionată patina de comandă a macazului de intrare, astfel că boghiul 1 al vagonului #3005 se înscrie pe linia 2, în vreme ce boghiul 2 se înscrie pe linia 1. Incidentul este observat la timp şi vagonul este manevrat cu spatele, apoi împins corespunzător pe linia 2, fără ca articulaţia să aibă de suferit şi fără a se produce deraiere;

11. 23.09.2009 - în intersecţia Căii Rahova cu Şos. Progresului, cuplul de Tatre #3348+#3330 (linia 8) circula dinspre Zeţarilor spre Depoul Militari. Ultimul boghiu al vagonului #3330 se înscrie pe linia directă (spre Piaţa Unirii), astfel se produce deraierea boghiului 1 al vagonului şi ruperea cuielor cuplei dintre cele două vagoane, vagonul #3330 ajungând de-a latul Căii Rahovei. Datorită prinderilor boghiurilor Tatra de cutie, vagonul #3330 nu este avariat, fiind repus pe şine şi apoi condus spre Depoul Militari;

12. 22.10.2009 - în intersecţia Bd. Basarabia cu Bd. 1 Decembrie 1918, vagonul V3A-93 #292 (linia 36) circula spre terminalul Republica. Boghiul 4 se înscrie pe abatere (spre Bd. 1 Decembrie 1918), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

13. 3.09.2010 - pe Şos. Colentina, vagonul V3A-93 #030 (linia 21) circula spre Pasaj Colentina. La trecerea peste macazurile de intrare în Depoul Colentina, boghiul 4 s-a înscris pe abatere (spre depou), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4;

14. 23.12.2010 - la intrarea în terminalul Ghencea, vagonul V3A-93 #196 (linia 41) se înscrie cu primele 3 boghiuri pe linia 1 şi cu boghiul 4 pe linia 2. Incidentul este observat la timp, având loc doar ruperea jugului articulaţiei doi, fără ca vagonul să deraieze;

15. 8.02.2010 - în intersecţia Căii Călăraşi cu Str. Traian, un vagon V3A-93 circula pe linia 14 dinspre Piaţa Sfânta Vineri spre Foişorul de Foc. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Piaţa Eudoxiu Hurmuzachi), producând ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

16. 10.02.2010 - în intersecţia Căii Călăraşi cu Str. Traian, un vagon V3A-93 circula pe linia 55 dinspre Piaţa Sfânta Vineri spre Foişorul de Foc. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Piaţa Eudoxiu Hurmuzachi), producând ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Cu două zile înainte, un incident identic avusese loc pe acelaşi macaz;

17. 6.02.2012 - în intersecţia Str. Traian cu Bd. Pache Protopopescu, vagonul V3A-93 #183 (linia 55) circula spre Bd. Pache Protopopescu. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Foişorul de Foc), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurlor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

18. 18.07.2012 - în intersecţia Căii Rahovei cu Cal. Ferentari, vagonul V3A-93-CH-PPC #136 circula spre Depoul Alexandria. Boghiul 4 s-a înscris pe abatere (spre Cal. Ferentari), ducând la ruperea completă a articulaţiei 2 şi deraierea boghiului 3. Din sens opus, vagonul V3A-93-CH-PPC #306 (linia 32) a tamponat lateral secţiunea B a vagonului #136, ducând la avarierea echipamentelor electronice de sub podeaua acesteia şi deraierea boghiului 4. Cabina vagonului #306 a fost şi ea grav avariată. Accidentul s-a soldat cu 18 răniţi transportaţi la spital.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Aug 2014 14:47 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
În poza asta:
http://transport-in-comun.ro/bucuresti/ ... 41-017.jpg

se vede un V3A cu număr de...V2A (că numerele de tipul 40xx au aparţinut V2A-urilor, nu V3A-urilor) al cărui pantograf nu pare într-o stare prea bună. Au fost sau nu incidente cauzate de pantograf? Mă refer la:
-ruperi ale paletelor acestuia
-desprinderea totală, urmate de căderea pantografului pe trotuar
La Cluj a fost cel puţin un astfel de incident în care pantograful a căzut pe trotuar, tramvaiul în cauză fiind V2A-ul cu numărul 115.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Aug 2014 15:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
OAB wrote:
În poza asta:
http://transport-in-comun.ro/bucuresti/ ... 41-017.jpg se vede un V3A cu număr de...V2A (că numerele de tipul 40xx au aparţinut V2A-urilor, nu V3A-urilor)
Pai tramvaiele construite de RATB dupa 1990 se pretind a fi "reconstructii"... De fapt nu sunt, dar li s-a dat numere vechi, asa la misto...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Aug 2014 23:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7923
Au fost destule ruperi de pantograf, dar foarte rar au căzut pe maşini sau pe jos, de obicei se agaţă de piesele reţelei de contact şi se rupe pantograful.

Nu văd problema la pantograful din poză, ba chiar patina e nouă.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 13 Oct 2014 17:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Un accident între un tramvai şi un autobuz aparţinând RATB a avut loc astăzi la intersecţia Calea Vitan cu Mihai Bravu. Zece persoane au fost rănite şi una a fost transportată la spital

Accidentul a avut loc în jurul ore 14:00 la intersecţia Calea Vitan cu Mihai Bravu. Un tramvai a intrat în coliziune cu un autobuz şi şapte persoane au fost rănite. Una dintre acestea a fost transportată la spital.

Din primele informaţii, autobuzul a fost lovit de tramvaiul nr. 1 în zona uşii din spate. În urma impactului, geamurile din acea parte a autobuzului au fost sparte şi uşa a fost deformată. Toate persoanele rănite se aflau în autobuz.


http://www.libertatea.ro/detalii/artico ... 10460.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 14 Oct 2014 07:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Ohoo, daca ar fi cineva curios sa verifice cum si de ce au fost casate vehicule functionale...

Sindicalist RATB: "Vehiculele RATB sunt un pericol public! Toţi conducătorii conduc cu frica în sân"

"Marea problemă, la toate vehiculele RATB-ului este sistemul de frânare. Când spun sistemul de frânare mă refer la siguranţa vehiculelor în trafic. Nu mai pot asigura siguranţa vehiculelor în circulaţie din lipsă de piese şi materiale pentru reparaţia şi întreţinerea sistemului de frânare. Toţi conducătorii de vehicule de la RATB conduc cu frica în sân şi astfel de accidente tot vor mai fi (n.r. precum accidentul de luni în care un autobuz a intrat în coliziune cu un tramvai)", a declarat, pentru B365.ro, Alexandru Mihalache, preşedintele Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC. Declarațiile sunt susținute și de alți lideri de sindicat din RATB.

Nemulţumiţi de faptul că, deşi au protestat de mai multe ori pentru a trage un semnal de alarmă asupra problemelor cu care se confruntă vehiculele Regiei în fiecare zi, angajaţii RATB vor ieşi marţi şi miercuri în stradă. "Noi avem mâine, la ora 14.00, avem un miting în faţa sediului Regiei, tocmai pentru a protesta din cauza acestor probleme: sistemul de frânare, lipsa de piese şi materiale, starea tehnică foarte proastă a vehiculelor. De vreo două luni tot protestăm pentru a trage un semnal de alarmă pentru că vehiculele RATB-ului au mari probleme în garantarea siguranţei în circulaţie. Am fost şi la primarul general, am pichetat şi Primăria şi vom protesta în continuare. La întâlnirea cu domnul primar general a participat şi directorul financiar. Avem material pentru un nou dialog la care să participe şi directorul general şi directorul comercial, care se ocupă cu asigurarea de piese şi materiale. Trebuie să se ia o decizie pentru că e posibil ca în scurt timp să se blocheze transportul în Bucureşti din cauza stării tehnice foarte proaste a vehiculelor. Domnul primar general ştie lucrul ăsta, pentru că am avut mai multe întâlniri în care i-am prezentat documente clare privind situaţia tehnică a vehiculelor RATB. Dar vina nu este a primarului general, pentru că Primăria a asigurat bani pentru achiziţii piese şi materiale. Vinovat este managementul prost al RATB-ului. Primarul general chiar le-a dat termen, până la începutul lunii decembrie a acestui an, dacă nu rezolvă problema să îşi dea toată conducerea demisia. Vrem să ne dea termene clare pentru rezolvarea problemelor, pentru că vehiculele nu mai corespund din punct de vedere tehnic", a mai spus Mihalache.

Potrivit preşedintelui Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC, la protestul de marţi vor participa 300-400 de şoferi ai RATB.

Tudor Florian Ivan, președintele Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, spune că, din cauza problemelor pe care le au vehiculele RATB, Regia a fost amendată de Registrul Auto Român (RAR), în primăvara acestui an. "Lipsesc piese, de la becuri, până la uleiuri şi antigel. Un coleg a stat la un moment dat vreo patru -cinci luni fără un vas de expansiune, care costa 300 lei. Şi la sistemele de frânare sunt probleme. Noi am chemat şi RAR-ul, care i-a amendat cu 4.000 lei, prin martie-aprilie, pentru că au găsit anumite anomalii. Ei umblau ca să facă treabă românească, să lege cu sârmă la sistemele de frânare la maşinile astea nemţeşti. Când se intervine la sistemul de frânare trebuie să te încadrezi în anumite standarde. Ei interveneau, dar nu verificau dacă sistemele de frânare sunt în parametri", a spus Tudor Florian Ivan.

Potrivit președintelui Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, în prezent 300 de autobuze sunt trase pe dreapta. "S-au pus piese pe celelalte autobuze ca să circule cât de cât, dar piesele sunt uzate, de pe autobuze folosite, nu sunt piese noi, conforme, aşa cum ar trebui", a punctat Tudor Florian Ivan.

În opinia lui Ivan, s-a ajuns în această situaţie pentru că se doreşte privatizarea RATB-ului. "Mâine pichetăm sediul RATB, poimâine pichetăm sediul Guvernului, pentru că ne ţin într-o stare de insuficienţă a bazei materiale, nu ne dau bani destui să avem pentru piese. Probabil accidentul de luni s-a produs din cauza unui defect grav, dar probabil că va fi ascuns, aşa cum s-a mai întâmplat. Fiindcă ne confruntăm cu o subfinanţare gravă e posibil orice. Eu cred că se urmăreşte să ne transforme în societate comercială, pentru că anumite grupuri de interese vor să pună mâna pe anumite zone din RATB, pe autobaze, depouri, parcuri auto sau trasee din RATB. Au creat o problemă naţională, au dus-o la subfinanţare, Regia e pe primul loc în topul datornicilor. S-a ajuns aici pentru că, de 6-7 ani nu s-a făcut nimic, iar acum vor să facă totul pe repede înainte şi se vehiculează că în ianuarie 2015 vor să transforme RATB în societate comercială. Dacă se va înâmpla asta, în prima fază va dispărea centrul de sănătate al RATB, care oricum este căpuşat, şi, de asemenea, vor dispărea cantina, baza sportivă şi Uzina de Reparaţii, care se va privatiza separat. Ulterior, cum se ştie că orice privatizare în ţara asta se transformă în eşec, va veni cineva care nu are nimic şi se va oferi să privatizeze Regia pentru ca apoi să nu facă nimic, să o falimenteze şi să o dea la fier vechi. Aşa cum a fost şi cazul Jianu", ne-a declarat Tudor Florian Ivan.

Fostul director al departamentului de achiziţii publice din cadrul RATB, Radu Jianu, a fost reţinut, în urmă cu un an, de procurorii DNA, pentru că a cerut mită de la reprezentanţii a două firme care au cumpărat tramvaiele Regiei. Jianu a vândut 256 de mijloace de transport care erau casate, însă a cerut mită de la reprezentaţii firmelor care au cumpărat tramvaiele şi care au obţinut astfel un contract avantajos. Mita primită de fostul director de la RATB a fost de 60.000 de dolari, bani pe care acesta i-a încasat de la cele două firme care urmau să valorifice ca deşeuri tramvaiele.


http://www.b365.ro/sindicalist-ratb-tot ... 16837.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 14 Oct 2014 17:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Silviu wrote:
Ohoo, daca ar fi cineva curios sa verifice cum si de ce au fost casate vehicule functionale...
Sindicalist RATB: "Vehiculele RATB sunt un pericol public! Toţi conducătorii conduc cu frica în sân"
A ajuns in sfarsit si la RATB moda deja instalata in toata tara, ca soferii sa-si repare masina pe banii lor obtinuti din ciubucuri (de aia se practica si metoda "soferul si masina")?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 16 Oct 2014 08:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7923
Şoferii îşi fac maşinile din banii lor de mult timp. Practica asta a dispărut doar pe perioada de garanţie a Mercedesurilor... chiar au fost concediaţi câţiva şoferi pentru că au intervenit la Mercedesuri. Prin 2006-2007 stătea toată lumea cu ochii pe ei, au fost inclusiv şoferi daţi de pe Citaro pe Ikarus pentru că au mers cu un prosop pe scaun.
Tot pe atunci s-a făcut şi un experiment la Autobaza Obregia: s-au luat şoferii titulari de pe autobuze, astfel că fiecare ieşea cu ce autobuz prindea (ca în lumea civilizată), rezultatul fiind un sfert de parc imobilizat cu diverse defecte după nici măcar un an de exploatare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 19:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Unul dintre dezavantajele meschinariei ingineresti numita "low-floor". :x
Quote:
Accident stupid în Bucureşti. Un capac de canal a găurit podeaua unui autobuz RATB şi a rănit o pasageră
Podeaua unui autobuz al Regiei Autonome de Transport din Bucureşti (RATB), care circula pe linia 116, a fost găurită de un capac de canal, iar o pasageră a fost rănită.

În momentul în care autobuzul RATB circula pe Calea Şerban Vodă din sectorul 4 şi a trecut peste o gură de canal, capacul acestuia s-a desprins şi a spart podeaua mijlocului de transport în comun, potrivit martorilor.

În mijlocul de transport se aflau 20 de persoane, iar o femeie care stătea exact în mijlocul autobuzului a fost rănită la picior şi a fost transportată de urgenţă la spital. Poliţiştii sosiţi la faţa locului au deschis o anchetă pentru a stabili cum s-a produs accidentul


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 19:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7923
La halul în care sunt podelele... nu mă miră. În multe autobuze s-a rupt linoleumul, ceea ce a expus podelele din lemn uzurii accentuate, mai ales iarna când călătorii aduc pe picioare materialul antiderapant. Şi la tramvaie au fost cazuri de călători care şi-au băgat piciorul (la propriu) în podea, iar acolo nu a fost vorba de loviri din exterior.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 19:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Dr2005 wrote:
La halul în care sunt podelele... nu mă miră. În multe autobuze s-a rupt linoleumul, ceea ce a expus podelele din lemn uzurii accentuate, mai ales iarna când călătorii aduc pe picioare materialul antiderapant. Şi la tramvaie au fost cazuri de călători care şi-au băgat piciorul (la propriu) în podea, iar acolo nu a fost vorba de loviri din exterior.
Imi aduce aminte de un accident la un Roman 112, cu un pasager ajuns in motorul orizontal de sub podea, sau la TV-uri, cand, daca stateai pe bancheta din spate de la motor, te puteai trezi cu ambielajul printre coaste (au fost mai multe cazuri). Romania e eterna.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 12 Dec 2016 18:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48291
Quote:
Un tramvai a sărit de pe şine, pe Şoseaua Mihai Bravu, la intersecţia cu strada Baba Novac, după ce a intrat într-un autobuz, patru călători fiind răniţi, dintre care trei vor fi duşi la spital. Circulaţia tramvaielor dinspre strada Baba Novac spre Obor este blocată.


http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... iti-630693


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 535 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group