TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 15 Dec 2019 22:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 20:04 
Acum 20 de ani, cand am stat mai mult la Bucuresti, am vazut din fiecare serie afara de seria 4xxx din care, intr-adevar, nu am vazut nici unul. Si atunci, in 1985, erau destul de multe troleibuze cu seria 7xxx. De asemenea, seria 1xxx avea multi reprezentanti. De exemplu, in Militari vazusem #1206 ceea ce inseamna ca seria respectiva trebuia sa aiba cel putin 206 autobuzePoate ca am exagerat cand am zis cifra 4500, dar, in orice caz, parcul RATB pare mult mai redus decat atunci. Tin minte un troleibuz Roman 112 cu seria 53xx ceea ce inseamna ca, cel putin teoretic, trebuiau sa existe cel putin 300 de troleibuze Roman 112 E. Tin minte un tramvai destul de urat, din doua vagoane, cu doua numere (vagonul motor avea alt numar decat remorca) cu numere peste 6300. Tin minte destul de multe IK 4. Nu contest faptul ca si atunci erau vehicule care stateau la gard, dar, in mod cert, numarul de vehicule a scazut. Am consultat site-ul RATB si vad ca numarul autobuzelor 112 UDM e in scadere. De asemenea, figureaza destul de putine troleibuze DAC 117 EA iar tendinta este aceea de a se renunta la ele, tendinta, oarecum justificata, tinand cont ca respectivele troleibuze pot curenta (o colega de facultate a avut chiar si o rana datorata flamei ce s-a produs cand s-a urcat in troleu). Conform spuse de Dr2005, seriile 71xx si 72xx sunt aproape inexistente. de asemenea, am citit ca si troleibuzele scurtate gen #7340 nu sunt totdeauna pline ceea ce indica o orientare a publicului calator spre metrou sau microbuze.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 21:18 
Anonymous wrote:
Acum 20 de ani, cand am stat mai mult la Bucuresti, am vazut din fiecare serie afara de seria 4xxx din care, intr-adevar, nu am vazut nici unul. Si atunci, in 1985, erau destul de multe troleibuze cu seria 7xxx.

Seria de troleibuze 4xxx era disparuta in '85. In afara de ceva troleibuze de scoala, in rest toate fusesera casate.
40xx erau (si inca mai sunt) V2A, din 1982.

Anonymous wrote:
...Tin minte un troleibuz Roman 112 cu seria 53xx ceea ce inseamna ca, cel putin teoretic, trebuiau sa existe cel putin 300 de troleibuze Roman 112 E.

5001-5320=Roman 112E

Anonymous wrote:
...Tin minte un tramvai destul de urat, din doua vagoane, cu doua numere (vagonul motor avea alt numar decat remorca) cu numere peste 6300.

EP-V3A cu remorcile lui de 2 tipuri. Motor: 6001-6172 / Remorci:6201-6372

Anonymous wrote:
...Conform spuse de Dr2005, seriile 71xx si 72xx sunt aproape inexistente...

Nu sunt aproape inexistente, sunt disparute. 7148 e exceptia care confirma regula.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 22:12 
In atentia lui ManAndCat: Numere de felul 13xx-17xx (mai mici de 1780) sunt alocate sau sunt vacante? Ma refer la autobuze.
Pe prima pagina se spune ca de la 1 la 3801 sunt autobuze, dar sigur exista gauri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 00:25 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Ce numere de parc au, in prezent DAF-urile si in ce parte a capitalei (ce punct cardinal) circula?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 17:02 
NOA wrote:
In atentia lui ManAndCat: Numere de felul 13xx-17xx (mai mici de 1780) sunt alocate sau sunt vacante. Ma refer la autobuze.


1000-1286=DeSimon (noi)
1287-172x=Nealocate
172x(5 probabil)-1755=DAC117UDA (din care mai exista 1)
1756-1807=DAC112UDM
1808-1816=DAC117UDA (din care poate este cel mentionat mai sus)
1817-197x=DAC112UDM cu gauri 1934 si 1936

Cam asta este cu 13xx-17xx. Daca vin autobuze noi, in mod sigur vor continua fie cu 1287 fie cu 1300.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 21:29 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Cand ai vazut ultima data circuland autobuze din seriile 1725-1755 si 1808-1816? Scoteau acel fum negru-albastrui (foarte frecvent la tipul respectiv) sau erau deja reglate cat de cat sa nu polueze? Te puteai intelege in interiorul lor fara sa strigi sau era nevoie sa urli in urechea celui de langa tine pentru a te face inteles? Din cate stiu, DAC-urile, atat 112 UDM cat si 117 puteau deveni foarte zgomotoase


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 21:31 
N'am mers niciodata cu ele. Doar le-am vazut. De fapt l-am vazut pe 1725, 1739 si 1755. Din celelalte 1808, 1812 si 1814. Cred ca am vazut si unul cu 174x. Dar de mers n'am avut unde si cum.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 21:46 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Cam in ce an ai vazut la strada ultimele exemplare? in 1995, nu departe de capatul Caii Calarasilor erau vreo 4-5 de 117 UD foarte bine intretinute. Inainte de a le scoate, deserveau tot partea rasariteana a capitalei?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 21:49 
Cam prin '96 le-am vazut ultima data. Erau multe la capatul lui 46 in Pantelimon.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 22:03 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Din cate stiu, liniile cu numere mai mici de 100 erau fie tramvaie, fie troleibuze. Linia 46 substituie un traseu de tramvai sau troleibuz? In 1996 a fost o achizitie masiva de autobuze noi care sa justifice casarea unora considerate vechi?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 22:05 
Am vrut sa spun ca am ajuns cu tramvaiul 46 la capatul lui, iar acolo era si capatul unor linii de autobuze pe care circulau acele DAC'uri. N'am spus ca atunci le-au casat, dar de atunci n'am mai vazut vreunul. Mai ajungeau unele si la Obor, cred ca atunci l-am vazut pe 1814. Mai multe nu stiu despre aceste autobuze.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 22:15 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Seria 1-1000 e "plina" sau au inceput sa apara "gauri"?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 22:21 
Seria 1-1000 e cea mai "gaurita":
1-25,42-67,152-176,207-232,385-409,612-661=IK260
28-41(?),452-596(?)=DAC112UDM
97=Renault
98=Rocar Autodromo
99=? (a existat mai nou ?)
206=?
100-151=Rocar DeSimon
205,665-901=DAF
902-903=Berkhoff
904=Hess
664=Roman112
263,611=IK4
262,264-332=Saviem

Altfel spus, gauri: 26,27(se pare ca e Ik4 de interventii),68-96,177-204,233-261,333-384,410-451,597?-610,662,663,905-999


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Nov 2005 22:40 
Transportul electric are o numerotare diferita de autobuze.
100 e V3A la tramvaie si DeSimon la Autobuze. La fel si 150 si 151.
229 e V3A la tramvaie si Ik260 la autobuze.
1211 e(ra) remorca Duewag la tramvaie si DeSimon la autobuze.
2495 e Rathgeber la tramvaie si DAC112UDM la autobuze.
3456 e remorca Rathgeber la tramvaie si DAC117UD la autobuze, dar ultimul nu mai e demult.
3431 e T4R la tramvaie si IK4 la autobuze (anii '80, autobuzul).
Mai frumos e ca 119 era si V3A si V56, ambele tramvaie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Nov 2005 06:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
ManAndCat wrote:
Mai frumos e ca 119 era si V3A si V56, ambele tramvaie.

... dar din doua generatii diferite :wink:
(119 V56 era "reincarnarea" :twisted: lui 119 V09)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Nov 2005 13:23 
Daca V09 119 a disparut si V56 119 i-a luat locul, e ceva, dar daca exist si un V3A si un V56 cu acelasi numar, deja inseamna ca ITB nu mai stia ce numere are ! Cel putin in Israel era o vreme cand numerele masinilor contineau si anul inregistrarii, nu-i asa ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Nov 2005 13:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
falizwim wrote:
ManAndCat wrote:
Mai frumos e ca 119 era si V3A si V56, ambele tramvaie.

... dar din doua generatii diferite :wink:
(119 V56 era "reincarnarea" :twisted: lui 119 V09)

V09 119 a disparut si V56 119 i-a luat locul :!: (dar nu ma intreba cand :roll: )
ManAndCat wrote:
Cel putin in Israel era o vreme cand numerele masinilor contineau si anul inregistrarii, nu-i asa ?

Numai intre 1980 si 1989 :shock:
-------------------------------------------------------------------------------------
Apropo de :twisted: cei care iau deciziile:
Se pare ca peste tot, fiecare sef nou crede ca metoda lui e cea perfecta
(si pe acolo, si pe aici, si cred ca si prin alte parti):
Cateodata loturile noi primesc numerele celor vechi (iesite din uz), iar altadata - numere complect noi.
In cazul V09 vs. V56, vagoanele V56 le-au inlocuit pe cele V09, pastrand
aceeasi grupa de numere
("Cate-un pic, pic, pic,
Cate-un pic, pic, pic,
Pana n-a mai fost nimic")
-------------------------------------------------------------------------------------
Daca au functionat V56 si V3A IN PARALEL cu acelasi numar,
inseamna ca cineva a ... deraiat :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Nov 2005 14:40 
Cred ca in cazul V56 vs. V3A a fost vorba de faptul ca 3501 era prototipul LHB, iar daca ar fi continuat cu 3502... ar fi fost prea evident ca l-au clonat. Asa ca le-au spus 001..362.
La inceput, 7447 si 7448 au avut numerele 001 si 002 si au circulat cu aceste numere o perioada.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Nov 2005 18:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Dr2005, in alt topic wrote:
... Saurerurile-troleibuze aveau numere de genul 001, 002.... Probabil ca la Saurer le-au pus dup'aia 5-ul in fata numarului.


In primul rand, reteaua de numere de tramvaie e complet independenta de cea de troleibuze.
In al doilea rand, primul troleibuz 5001 a fost primul TV2E articulat (de pe linia 84), a carui poza am transferat-o de pe saitul RATB-ului in albumul forumului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Nov 2005 19:28 
Cred ca TV2E'ul articulat 5001 disparuse deja cand au aparut Roman112. Apoi, Roman112 disparusera cand Saurer au fost transformate in troleibuze.
Asa ca putem spune ca Roman112 e 5001II, iar Saurer e 5001III.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Nov 2005 20:35 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
La Moscova, numerele de parc au 4 sau 5 cifre, prima sau primele doua cifre indicand numarul garajului (cel putin la autobuze). In legatura cu cele intamplate la Moscova, vezi topicul "Autobuze articulate" aflat la "totul despre autobuze"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Nov 2005 09:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
Dr2005, in alt topic wrote:
falizwim wrote:
Dr2005 wrote:
... Saurerurile-troleibuze aveau numere de genul 001, 002.... Probabil ca la Saurer le-au pus dup'aia 5-ul in fata numarului.

In primul rand, reteaua de numere de tramvaie e complect independenta de cea de troleibuze.
In al doilea rand, primul troleibuz 5001 a fost primul TV2E articulat (de pe linia 84).

Stiu ca numerele de troleibuz nu se suprapun cu cele de tramvai.

Faptul ca nu se suprapuneau nu inseamna ca nu sunt(erau) independente !
Pe ici, pe colo, se mai lua in consideratiune unu' pe altu' !
0xxx-> V09,V56,V3A
1xxx-> V10
20xx-> V08mod
2xxx-> V12
3xxx-> V51,EP
4xxx-> TVxE
5xxx-> TVxE art.
ETC


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Nov 2005 16:57 
Hai, daca mai merge forumul asta, sa vi-l arat pe IK-4 Interventii RATB #2451, despre care va vorbeam la un moment dat...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Nov 2005 23:44 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Una din caracteristicile autobuzelor respective era poluarea chimica. cea fonica nu mai conteaza atat de mult, din moment ce nu mai duce calatori. Respectivul nu creeaza o "ceatza" albastra sau gri cand accelereaza?
Faptul ca nu se vede funingina in imediata vecinatate a esapamentului indica o ardere buna. la cele care scot fum (negru) se depune funingina putin mai in fata de roata dubla din stanga.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Dec 2005 14:17 
RATB a venit la sentimente mai bune legate de parcul sau oficial de vehicule, acum par sa fie (sau sa fi fost) 131 de Tatre T4R. Din cele 131, daca le scadem pe cele 8 convertite in V2 (A/S)T, "cadem" exact pe cele 123 comunicate. Cred ca au pus sa le numere pe unul care si stie sa numere... :lol:
Si totusi unde sunt mare parte din ele, ca eu le vanez de mult si nu dau de ele?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Dec 2005 02:43 
cuplu de 3Tatre pe Calea Vacaresti
azi la 20.45 la intersectia cu Tineretului
nu am reusit sa le retin numarul de parc pt ca nu eram intr-o pozitie prea satisfacatoare si nici aparatul nu-l aveam la mine ca le urmaream
ultimul vagon era cu pantograful jos
veneau din directia Dudesti si cred ca se duceau spre Pta Sudului-Sura Mare-Razoare-Militari


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jan 2006 16:06 
astazi am vazut utilitarul 027 in zona targului Vitan - alb cu dungi albastre (proaspat vopsit)
interesant era faptul ca era pe platforma de IK4 dar parbrizul era de Ik280 sau DAC....oricum interesanta combinatia
pacat ca nu am putut face o fotografie cu el....


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jan 2006 17:03 
Uite-l. Fata e de Ikarus in mod cert.
Dragos (Dr2005) l-a vazut si el acum cateva zile pe cand cara . . . .un mort :shock: :shock: :shock: si era prin Drumul Taberei.
Nu ma asteptam ca RATB sa posede si (alte) dric-uri. . . :twisted:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Feb 2006 12:12 
Iata un Ikarus 256 al RATB, intrand in Autobaza Militari.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 May 2006 17:25 
Am dat in cele din urma si de-al 338-lea ROCAR de Simon, e vorba de "faimosul" #1111.
Acum ramane enigma privitoare la acel "misterios" al 339-lea autobuz, mentionat in statisticile oficiale ale RATB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group