TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 23 Nov 2017 04:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 12 Mar 2008 23:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
In anul 1997 s-au aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Introducerea transportului in comun cu troleibuze in municipiul Onesti". Au fost plantati stilpii, iluminatul public a fost reabilitat si atit.

Onestenii au fost realmente sufocati de catre dube.

La initiativa primarului Emil Lemnaru, Organizatia Non-Guvernamentala TRANSIRA a transmis municipalitatii pasii pe care trebuie sa-i faca in vederea introducerii troleibuzului in Onesti.

Eliminarea dubelor si trecerea la transportul cu vehicule de capacitate mare (autobuze) a fost primul pas propus si care va fi realizat curind. Astfel, s-a aprobat delegarea gestiunii transportului public, efectuat cu autobuze pe doua trasee:

Traseul 1 Gara - Republicii - Belvedere - Libertatii - Oituz - Gara
Traseul 2 Gara - Oituz - Libertatii - Belvedere - Republicii - Gara


Urmeaza intocmirea documentatiei necesare pt. obtinerea de fonduri, in vederea inlocuirii autobuzelor cu troleibuze. Aceasta inlocuire ar urma sa se faca in maxim 6 ani. Pentru studiile necesare fundamentarii acestei teme, au fost alocate 2 miliarde lei vechi din bugetul local, in anul 2008.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 22:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Asteptind cablurile pt. troleibuz.


Attachments:
S5002042.JPG
S5002042.JPG [ 81.38 KiB | Viewed 3200 times ]
S5002043.JPG
S5002043.JPG [ 36.48 KiB | Viewed 3200 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 May 2009 16:18 
http://serv.onesti.ro:7778/pls/portal/d ... 202008.PDF

"11. Strategia Serviciului de transport public local de calatori

[ . . . .]

In vederea reducerii gradului de poluare a orasului, cauzat de noxele emise de catre mijloacele de transport se intentioneaza implementarea sistemului de transport in comun cu troleibuze.
In conformitate cu noile prevederi legislative, transportul public de calatori se va efectua cu autobuze ale societatilor private, pana la implementarea sistemului de transport public cu troleibuze.
"

Apoi se spune explicit despre intentia introducerii troleibuzului in perioada 2011 - 2016, valoarea estimata a investitiei fiind de 1,5 milioane lei, cu bani provenind din POR, bugetul local si bugetul de stat.


Attachments:
untitled.JPG
untitled.JPG [ 88 KiB | Viewed 2757 times ]
SCUP ACC 2008.zip [163.67 KiB]
Downloaded 257 times
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 14:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Drumurile Onestiului inghit 100 miliarde de lei vechi de la bugetul local

Bugetul local al municipiului Onesti pe anul 2010, aprobat la ultima sedinta a Consiliului local, prevede mari sume de bani alocate pentru capitolul Transporturi, iar valoarea lor totala se ridica la peste 10 milioane de lei (100 miliarde de lei vechi). Astfel, la capitolul Transporturi, au fost prevazute cheltuieli materiale de 6,8 milioane de lei, cheltuieli de capital in valoare de 1,7 milioane si cheltuieli de personal in valoare de 1,6 milioane de lei, in timp ce subventiile se ridica la doar 200.000 de lei. Valoarea mare a sumelor destinate pentru capitolul Transporturi este cauzata in special de costurile ridicate ale intretinerii si repararii drumurilor, dar si de alte cheltuieli facute cu lucrari similare, care nu sunt subventionate de la Guvern. Fundamentarea acestor cheltuieli s-a facut tinand cont de specificul lor”. Pe lista cu obiectivele de investitii pentru Transport si comunicatii figureaza doar partea de finantare pe 2010 din proiectul legat de introducerea troleibuzelor (200.000 de lei), dotarile (1,45 milioane de lei) si cheltuielile de proiectare pentru pasajul CFR de la iesirea spre Bacau (50.000 de lei).


9.03.2010
http://www.observatordebacau.ro/2010/03 ... local.html


Attachments:
Onesti.jpg
Onesti.jpg [ 23.47 KiB | Viewed 2288 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 27 Jun 2010 05:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Silviu Sintea wrote:
Traseul 1 Gara - Republicii - Belvedere - Libertatii - Oituz - Gara
Traseul 2 Gara - Oituz - Libertatii - Belvedere - Republicii - Gara


Dupa modelul aplicat cu succes la Campina si prin alte parti, dupa ce firmele castigatoare au venit cu un pret extrem de mic, prin HCL 55/2 iulie 2009, pretul unui bilet de autobuz s-a dublat, ajungand la 2 RON.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Oct 2010 10:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Troleibuzele onestenilor sunt scoase de la naftalina

Un proiect inceput la Onesti in urma cu foarte multi ani de zile, referitor la introducerea troleibuzelor ca mijloc de transport in comun, va fi reactualizat in curand, ca urmare a interesului acordat de Uniunea Europeana pentru transportul electric. La Onesti, proiectul s-a blocat dupa ce au fost montati stalpii electrici, iar primarul Emil Lemnaru a fost indelung criticat pentru aceasta initiativa, insa in urma cu un an, pe 30 septembrie 2009, Uniunea Europeana a elaborat un plan de actiune, pe patru ani, care cuprinde 20 de masuri vizand modernizarea sistemelor de transport, pentru ca acestea sa devina mai eficiente si mai durabile.

Masurile prevad, printre altele, suplimentarea fondurilor alocate dezvoltarii transportului public cu vehicule “zero emisii”, cu consum energetic mic, asa cum sunt troleibuzele. Prin Programul Operational Regional se finanteaza “extinderea si/sau modernizarea retelei liniilor de tramvai si troleibuz si a infrastructurii aferente”, contributia municipalitatilor fiind de 2 % din valoarea eligibila a proiectului. Acest pachet de finantare a fost accesat de catre Craiova (introducerea troleibuzului si reabilitarea retelei de tramvai), Vaslui, Baia Mare (extinderea retelei de troleibuze), Galati, Braila, Resita, Ploiesti si Cluj (reabilitarea infrastructurii troleibuzului sau tramvaiului). Si Onestiul, alaturi de Pitesti, are prevazut in Planul Integrat de Dezvoltare Urbana introducerea transportului ecologic cu troleibuze. “Onestiul are deja un proiect pentru reducerea poluarii in oras, derulat cu fonduri proprii, pana in prezent – ne-a precizat primarul Emil Lemnaru. Transportul cu troleibuzele este cel mai ieftin, motiv pentru care proiectul va continua, desi el este in stand-bay acum. Avem toti stalpii montati, iar acum pregatim documentatia pentru a continua aceasta investitie cu fonduri europene. Cei de la Serviciul de Integrare Europeana din cadrul Primariei Onesti au deja aceasta sarcina. Pentru orasul notru, 6 – 8 troleibuze ar fi suficiente, iar acestea ar urma sa circule pe bulevardele Oituz si Republicii, pe Strada Libertatii si in cartierele 6 Martie si Borzesti”.

Troleibuz vs. autobuz

Transportul cu troleibuzele are avantajul ca nu polueaza atmosfera si este mai ieftin decat cel efectuat cu autobuzele. Troleibuzele au durata de viata mai mare si consum energetic scazut. Astfel, durata de viata a unui troleibuz este de 25 – 35 de ani, iar cea a unui autobuz este de 8 ani, dupa cum a precizat ing. Silviu Santea, presedintele asociatiei Transira, organizatie non–guvernamentala care are ca scop promovarea si implementarea conceptului de transport urban durabil si care militeaza pentru introducerea, pastrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic. La Salzburg, de exemplu, exista troleibuze ce au parcurs peste un milion de kilometri. Investitiile initiale in infrastructura de troleibuz sunt aproape duble fata de infrastructura de autobuz, insa durata de viata a troleibuzului fata de autobuz este tripla, costurile de intretinere si exploatare ale troleibuzului fiind cu 16% mai mici.

“Autobuzele cu motoare mai putin poluante (Euro IV sau Euro V) au devenit foarte costisitoare, diferenta intre pretul de cost al unui astfel de autobuz si cel al troleibuzului fiind aproape nesemnificativa – a mai precizat inginerul Sintea. Este argumentul cel mai important al municipalitatii din Leipzig, ce doreste ca pana in anul 2013 sa inlocuiasca 50 de autobuze cu 50 de troleibuze”. In plus, dotarile suplimentare (asigurarea caldurii in vehicul) sunt mult mai ieftine la troleibuz decat la autobuz. Sistemul de transport cu troleibuzul este si fiabil, pentru ca acest autovehicul are o mobilitate foarte mare in trafic, datorata calitatilor motorului electric, ce permite o pornire rapida din statii sau intersectii.


http://www.observatordebacau.ro/2010/10 ... alina.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group