TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 21 Nov 2017 07:41

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 21 Nov 2008 12:46 
La http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck. ... ?idt=15360 gasim ceva interesant:

"HOTARARE nr.786 din 14 noiembrie 1994
privind aprobarea studiului de fezabilitate a obiectivului de investitii "Introducerea transportului in comun cu troleibuze in municipiul Bacau", judetul Bacau


EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI

aparuta in MONITORUL OFICIAL nr. 325 din 24 noiembrie 1994
Guvernul Romaniei hotaraste:

ART. 1
Se aproba studiul de fezabilitate a obiectivului de investitii "Introducerea transportului in comun cu troleibuze in municipiul Bacau", judetul Bacau, cu caracteristicile principale si indicatorii tehnico-economici cuprinsi in anexa*) la prezenta hotarire.

ART. 2
Finantarea obiectivului prevazut la art. 1 se face din surse proprii, din credite bancare, din alte fonduri legal constituite cu aceasta destinatie si, in completare, de la bugetul local, conform listelor de investitii aprobate potrivit legii.

PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministru de stat, ministrul finantelor, Florin Georgescu
Secretar de stat, seful Departamentului pentru Administratie Publica Locala, Octav Cozmanca
*) Anexa se comunica numai beneficiarului de investitie."

Studiul asta a mai fost facut?!? Si unde sunt rezultatele lui?


Top
  
 
 Post subject: troleibuz in bacau
PostPosted: Fri 21 Nov 2008 14:19 
Offline

Joined: Mon 26 Mar 2007 11:07
Posts: 8
Location: Bacau
Studiul a fost facut, proiectul a fost facut, si a si fost pus in practica. Acum 4-5 ani, in ultimul an de mandat al lui Dumitru Sechelariu stalpii au aparut pe arterele principale din oras, pana si depoul a fost construit, numai ca din cauze numai de edili stiute lucrarea a ramas impotmolita in aceasta faza. De depou s'a ales in cele din urma praful iar stalpii au fost folositi pentru iluminatul public. De banii pentru troleibuze au fost cumparate autobuze noi. Cam asta a fost scurta istorie a troleibuzului bacauan. Exact aceeasi situatie a fost si in municipiul Onesti.
Mie mi'ar placea sa vad troleibuz in orasul meu natal, insa uitandu'ma in jur...slabe sanse..foarte putin spre deloc. :cry:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Nov 2008 17:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44880
Cite ceva s-a pomenit aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=255&start=0

Se pare ca primarul actual (dl. Romeo Stavarache) ar avea ceva preocupari in a continua investitiile. Sa vedem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Nov 2008 18:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8035
Oricat de preocupat ar fi primarul, actualele trasee de transport sunt concesionate S.C. Transport Public S.A., care este societate cu capital 100% privat... societate care nu doreste transport electric (,,incurca traficul si e nerentabil", exprimare oficiala) si care, mai mult ca sigur, ar da in judecata Primaria daca aceasta ar introduce un traseu de transport nou (fie el si electric) care le-ar fura clientii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 13:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44880
E vorba de introducerea troleibuzelor pe unele dintre traseele existente. Politica in domeniul transportului o hotaraste Consiliul Local. Stiu de acea "exprimare oficiala" -tot "ea" s-a luptat cit a putut ca lucrarile sa fie oprite.
In plus, troleibuzul nu se va introduce maine (poate niciodata) in Bacau. Contractul de concesionare a transportului public bacauan este din martie 2004.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Jan 2009 00:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44880
Investitie neterminata. Bani guvernamentali risipiti. Deranjeaza pe cineva?


Attachments:
S5002021.JPG
S5002021.JPG [ 90.07 KiB | Viewed 3313 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: presiune pe autoritati
PostPosted: Sun 21 Jun 2009 03:36 
Offline

Joined: Mon 26 Mar 2007 11:07
Posts: 8
Location: Bacau
Autoritatile locale din Bacau sunt deschise catre proiecte noi. Eu spun ca daca se face o presiune constanta sunt sanse. Trebuie sa profitam ca nu avem un edil cu idei fixe in ceea ce priveste acest subiect sensibil al transportului ecologic, vezi cazurile nefericite ale Brasovului sau Constantei. Ca o paranteza, a acceptat sa preia echipa de fotbal locala, el nefiind nici pe departe un fan al acestui sport, insa prin presiuni s'a rezolvat totul. Unde mai pui ca investitia e inceputa. :? :lol:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Apr 2010 19:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44880
gigel wrote:
Autoritatile locale din Bacau sunt deschise catre proiecte noi.


Quote:
Transport ecologic în municipiul Bacău

Uniunea Europeană se implică în mod constant în dezvoltarea sistemelor de transport electric, considerându-se că răspund cel mai bine celor 3 parametri definitorii: “ecologie, economie, ergonomie”.

Cel mai recent exemplu, este dat de proiectul "Electric Vehicles în Urban Europe" (EVUE), componentă a programului "UrbAct". Proiectul a fost lansat in 10 decembrie 2009 şi reprezintă o punte de legatură între municipalităţile ce dispun de transport electric şi cele ce doresc să implementeze această formă de transport ecologic.

Oraşele participante la acest proiect: Stockholm, Frankfurt, Madrid, Zografou, Suceava, Beja, Cracovia, Lisabona, Londra, Oslo. Proiectul se va derula până în anul 2012, timp în care se aşteaptă înscrierea tuturor oraşelor ce doresc să îşi introducă sau să îsi dezvolte transportul electric.

Uniunea Europeană a elaborat în data de 30 septembrie 2009 un plan de acţiune pe patru ani care cuprinde 20 de măsuri vizând modernizarea sistemelor de transport pentru ca acestea să devină mai eficiente şi mai durabile. Măsurile prevăd, printre altele, drepturi sporite pentru persoanele care circulă cu mijloacele de transport în comun şi suplimentarea fondurilor alocate dezvoltării transportului public cu vehicule “zero emisii”, cu consum energetic mic.

Abordarea acestor provocări este esenţială pentru succesul strategiei globale a Uniunii Europene de combatere a schimbărilor climatice şi de promovare a creşterii economice şi a dezvoltării durabile. Proiectul EVUE reprezintă instrumentul efectiv de implementare a acestor deziderate europene.
Informaţii despre acest proiect: http://urbact.eu/en/projects/low-carbon ... /homepage/

Prin Programul Operaţional Regional se finanţează “extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi troleibuz şi a infrastructurii aferente”, contribuţia municipalităţilor fiind de 2% din valoarea eligibilă a proiectului. Acest pachet de finanţare a fost accesat de către Craiova (introducerea troleibuzului şi reabilitarea reţelei de tramvai), Vaslui, Baia Mare (extinderea reţelei de troleibuze), Galaţi, Brăila, Reşiţa, Suceava, Ploieşti şi Cluj (reabilitarea infrastructurii troleibuzului sau tramvaiului). Piteşti, Oneşti sunt localităţi ce au prevăzut în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană introducerea transportului ecologic cu troleibuze.

În municipiul Bacău au început lucrările de introducere a transportului ecologic cu troleibuze. Au fost montaţi stâlpii de susţinere a reţelei electrice, cablurile de injecţie şi s-a stabilit sediul viitorului depou de troleibuze. Din păcate, investiţia a fost stopată brusc, fondurile au fost dirijate către reabilitarea stadionului, municipiul Bacău fiind văduvit de introducerea unui sistem de transport de calitate.

Considerăm că reluarea acestui proiect, dezvoltarea transportului electric în Zona Metropolitană Bacău şi înfiinţarea unui operator regional de transport reprezintă deziderate ce sunt realizabile în timp scurt. Deşi, în Programul Integrat de Dezvoltare Urbană Bacău nu există încă un proiect privitor la transportul ecologic.

Silviu S., ONG Transira


Stimate domn,
Municipiul Bacau este partenerul declarat al oricarei organizatii publice sau private, angajata in initierea de programe si proiecte pentru dezvoltarea durabila a comunitatii bacauane, prin urmare este deschis si pentru a solutiona in mod fericit problemele transportului local, tinand cont de cele mai noi tehnologii in domeniu si de protejarea mediului inconjurator folosind surse de energie nepoluante;

In momentul de fata suntem angajati la solutionarea prioritatilor locale de dezvoltare si de crestere a calitatii vietii cetatenilor urbei prin elaborarea si implementarea unor proiecte cu finantare europeana nerambursabila care vor aduce beneficii directe pentru locuitorii orasului si acopera finantari pe toate Programele Operationale Sectoriale, inclusiv URBACT II.

In prezent, Municipiul Bacau implementeaza un proiect pe URBACT II, Reteaua URBS Health pentru Construirea de Comunitati Sanatoase si are in lucru inca doua depuneri. Din pacate, nici un beneficiar nu poate implementa simultan mai mult de doua proiecte URBACT dar vom analiza si oportunitatea propusa de dl. Silviu SINTEA. Precizam ca, finantarile prin Programul URBACT nu asigura sumele necesare unor investitii fizice ci creeaza oportunitatea incheierii de parteneriate, schimbului de experienta si a transferului de bune practici din alte orase europene.

Referitor la elaborarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU) precizam ca suma alocata Municipiului Bacau, pol de dezvoltare regionala, nu putea fi cheltuita decat pentru investitii pe aria municipiului. Cazul Municipiului Iasi de exemplu, este diferit deoarece, in calitatea de pol de crestere la nivel national, beneficiaza de o suma de cca 6 ori mai mare si se recomanda ca investitiile eligibile propuse prin PIDU sa se extinda la aria zonei metropolitane. De asemenea, PIDU al Municipiului Bacau a propus proiecte ce rezolva prioritatile momentului intr-o ordine stabilita de nevoile locale de dezvoltare, avand studii si cercetari efectuate in prealabil.

Chiar daca, administratia locala nu a abordat si problema transportului local prin acest Plan, suntem interesati sa purtam discutii cu orice posibil partener sau dezvoltator si sa stabilim prioritati viitoare si sursele de finantare pe aceasta tema. Va invit la sediul Primariei Municipiului Bacau pentru a dezvolta ideile dv., sa luati legatura cu dl Cornel Pricope, directorul Agentiei de Dezvoltare Locala si va rog sa tineti cont si faptul ca trama stradala si cresterea substantiala a numarului de autovehicule nu permite introducerea noului sistem de troleibuze. Consideram oportun sa efectuam si un studiu de circulatie care sa ne ofere diagnoza necesara la discutiile pe aceasta tema.

Va multumesc pentru intelegere.
Cu deosebita consideratie.
Romeo Stavarache
Primarul Municipiului Bacau


07.04.2010
http://www.domnuleprimar.ro/39911-Trans ... ament.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Apr 2010 21:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Romeo Stavarache wrote:
trama stradala si cresterea substantiala a numarului de autovehicule nu permite introducerea noului sistem de troleibuze

Nota mea: Desigur, Bacaul este un oras care depaseste ca trafic Salzburgul si chiar Bucurestiul si are pe deasupra ulicioare stramte medievale in centrul sau istoric, pastrat cu grija, neschimbat de sute de ani. Nivelul de viata din Bacau permite fiecaruia sa circule cu autoturismul personal, nu sa se umileasca precum occidentalii, in vehicule de transport public. Iar troleibuzele - stie toata lumea - sunt de patru ori mai late si de cinci ori mai lungi decat autobuzele.

@gigel:
Daca citatul de mai sus nu este idee fixa, atunci cum sa o numim? Rea intentie? Eminescu nu ne da decat doua variante, precizand si tratamentul de urmat: "sa-i imparti in doua cete [...]".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Apr 2010 21:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44880
De obicei postez raspunsul autoritatilor fara a face vreun comentariu, tocmai pt. a nu influenta comentariile celorlalti. Raspunsul de la Bacau este descurajant, venind din partea unui primar care, in postarile anterioare pe www.domnuleprimar.ro spunea ca incearca sa continue lucrarile de introducere a troleibuzelor. Voi merge totusi la Primaria Bacau. Candva.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group