TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 23 Nov 2017 06:33

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Mar 2010 10:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana al Municipiului Bacau, preluat de pe pagina de internet al primariei.

NIMIC de transport electric.


Attachments:
PIDU.Bacau.pdf [15.12 MiB]
Downloaded 588 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 May 2010 13:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Transportul public in comun din municipiul Bacau se scoate la licitatie

Primaria Bacau vrea sa faca ordine in transportul public local, iar beneficiarii de subventii si gratuitati la transportul cu autobuzele din oras sa nu mai fie la cheremul transportatorului. Dupa indelungi scandaluri intre municipalitate si firma care asigura transportul public din oras, patronata de familia fostului primar, Dumitru Sechelariu, Primaria Bacau a decis, in baza legii, sa scoata acest serviciu la licitatie. Perioada de concesionare va fi de sase ani, asa cum spune Lega 92/2007. Inca de anul trecut, pensionarii au fost principalele victime ale acestui scandal, in care fostul edil a revendicat sume tot mai mari de bani pentru subventiile la transport. Primaria a refuzat, a cerut un calcul judicios al acestor sume si a cerut sa se respecte termenii contractuali stabiliti. Satui de pretentiile tot mai mari, care au ajuns de la 4,9 miliarde de lei lunar, cit era in contract, la inca un miliard si jumatate de lei vechi pe luna, s-a decis sa se scoata la licitatie serviciul de transport public din oras. Aceasta dupa ce in prealabil a fost consultata Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSCUP), din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, care a spus clar ca desi contractul a fost incheiat pe 25 de ani, in urma cu sase ani, legea s-a schimbat si din sase in sase ani trebuie organizata o noua procedura de atribuire a licitatiei. In baza noilor reglementari, contractul a expirat pe 26 martie 2010.

S-a intocmit documentatia necesara licitatiei

Consilierii locali bacauani vor avea la mape, in sedinta ordinara de astazi, proiectul de hotarire prin care se aproba documentatia de licitatie in vederea atribuirii gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate cu autobuze, din municipiul Bacau. Documentatia include: studiul de oportunitate, hotarirea stabilirii modalitatii de gestiune a serviciului, proiectul contractului de delegare, caietul de sarcini, regulamentul, cerintele de eligibilitate si criteriile de selectie. Viitorul concesionar va trebui sa asigure transportul categoriilor defavorizate si sa se doteze cu mijloace de transport de ultima generatie, ce respecta normele de mediu si care au o vechime de cel mult doi ani.

Cum vor vota pedelistii?

Un aspect interesant al sedintei va fi votul consilierilor pedelisti, cunoscuti ca sustinatori frecventi ai fostului primar, de fiecare data cind au avut ocazia sau cind li s-a solicitat. Asa au facut cind a fost vorba de terenul de la transport public, de transport, de titlul de proprietate din Consiliul Judetean. In plus, acestia sint invitati aproape zilnic la trustul de presa al fostului primar, unde, in ultima perioada, mai ales, este prezent subprefectul Constantin Scripat.


http://www.ziaruldebacau.ro/ziarul/2010 ... tatie.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 May 2010 13:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Proiectul de hotarare privind aprobarea documentatiei de atribuire a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate cu autobuze, din Municipiul Bacau -in atasament.

http://www.primariabacau.ro


Attachments:
27.05.2010.16.PROIECT.pdf [3.89 MiB]
Downloaded 474 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 May 2010 16:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Cititi ,,Programul de transport local persoane prin curse regulate pe raza municipiului Bacau", capitolul II, art. 3:
Quote:
[...]aceste trasee pot fi exploatate doar de mijloace de transport autonome din punct de vedere al susrsei de combustibil, respectiv autobuze sau microbuze


Practic, noul operator, nici sa vrea, nu poate introduce troleibuze, pentru ca ar incalca contractul. In plus, se creaza premizele introducerii de dube, autobuze fiind specificate in mod expres doar pentru un traseu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Jun 2010 12:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Bacaul ar putea ramane fara transport public

Bacaul risca sa ramana fara transport in comun dupa data de 26 iunie. Potrivit anuntului de licitatie publicat cu intarziere pe site-ul institutiei, data deschiderii ofertelor este tocmai 19 iulie. Municipalitatea nu a organizat nici pana la aceasta ora licitatia privind concesionarea traseelor din oras, desi prin HCL 91 din 2010 se angaja s-o faca pana la data de 26 iunie. Practic, dupa 26 iunie, transportul de persoane din municipiu nu va mai avea niciun suport legal.

Municipiul risca sa ramana fara transport de persoane dupa data de 26 iunie. Cauza o reprezinta faptul ca Primaria nu a organizat inca licitatia de concesionare a traseelor din municipiu, in timp ce vechiul contract, expira - potrivit edililor - la data amintita.

Prin HCL nr.91, alesii bacauanilor au aprobat demararea procedurilor privind scoaterea la licitatie a traseelor din municipiu, in conditiile in care acestea fusesera concesionate, in 2004, pe o perioada de 25 de ani. Conform Contractului nr.11252 din 26 martie 2004, societatea Transport Public a concesionat traseele pana in 2029. Practic, prin HCL 91 alesii locali au decis scoaterea la licitatie a traseelor in contradictie cu prevederile Contractului nr.11252. Acestia au stabilit ca vechea intelegere parafata in 2004 expira, de fapt, pe 26 martie 2010.

HCL 91 contine mai multe inadvertente. Daca prin Articolul 1 se constata "incetarea Contractului de concesiune nr.11252/2004", la Articolul 4 se afirma ca societatea Transport Public va desfasura activitatea de transport pana la data intrarii in vigoare a noului contract de concesiune, deci dupa 26 iunie. Practic, baza legala a continuarii transportului de persoane din municipiu lipseste cu desavarsire, in conditiile in care serviciul este "prelungit" printr-un articol din HCL 91 (art.4) si nu printr-un contract sau act aditional.

Au mers 90 de zile

Conform unei clauze prevazute in Contractul nr.11252/2004, prestarea serviciului trebuia asigurata de societate pentru alte 90 de zile de la data expirarii contractului, termen in care Primaria urma sa organizeze licitatie pentru concesionarea traseelor din municipiu. In pofida faptului ca au calcat in picioare contractul de concesiune din 2004, iar pana pe 26 iunie mai e doar o saptamana, reprezentantii municipalitatii au intarziat demararea procedurilor de scoaterea la licitatie a traseelor. Anuntul de participare a fost postat pe situl Primariei abia pe 14 iunie. Acesta prevede ca termen limita data de 17 iulie, iar ca data de deschidere a ofertelor ziua de 19 iulie (!). Practic, in intervalul 26 iunie - 19 iulie, transportul de persoane din municipiul Bacau nu va mai avea niciun fel de suport legal, supravietuirea serviciului - de maxima importanta pentru bacauani - tinand de un articol amarat din "faimoasa" HCL 91.

"Ceva trebuie facut"

Alesii bacauanilor sustin ca municipalitatea se afla intr-o situatie delicata. Acestia spun ca trebuie gasita o solutie astfel incat bacauanii sa nu fie afectati. "Trebuie vazute actele. Presupun ca prin anexe si protocoale problema poate fi reglata. Daca nu e asa, administratia Stavarache trebuie sa-si asume disconfortul creat bacauanilor. Bacauanii sunt victimele unui razboi personal al primarului. Vedem ca pensionarii n-au subventii nici la aceasta ora", a opinat Nicolae Zaharia, consilier local PSD. La randul sau, Constantin Draganuta, ales local din partea PD-L, a afirmat ca municipalitatea nu are foarte multe solutii la dispozitie. Draganuta a apreciat ca "orice se poate intampla".

"Din cate stiu, in hotararea de CL se precizeaza ca transportul va continua pana la organizarea unei noi licitatii. Asta poate sa tina o luna sau un an. Licitatia poate fi contestata, poate fi chiar anulata. Totul poate dura foarte mult. Orice se poate intampla", a declarat consilierul pedelist. De cealalta parte, Cristian Cojocaru, ales din partea PNL, a refuzat sa expuna un punct de vedere cu privire la situatia transportului de persoane din municipiu. "Ma abtin de la orice comentariu pe acest subiect. Nu fac nicio declaratie si nu stiu ce se va face cu transportul in comun", a afirmat Cojocaru.

Prefectul ar contesta

Claudiu Balan, prefectul judetului Bacau, a declarat pentru cotidianul Desteptarea ca e la curent cu situatia problematica a transportului in comun din municipiu. "Ma voi interesa care e situatia pentru a vedea, efectiv, in ce sens vom actiona. Mi-am manifestat disponibilitatea de mediere intre cele doua parti. Avem si corespondenta pe aceasta tema. Daca va fi cazul, ma voi concentra mai puternic pe aceasta tema", a opinat Balan. El a lasat de inteles ca Prefectura ar putrea contesta caietul de sarcini lacunar elaborat de Primarie pentru a scoate la licitatie serviciul de transport in comun.

"Sfidare administrativa"

Reprezentantii societatii Transport Public sustin ca stabilirea datei de 17 iulie ca termen limita pentru depunerea ofertelor nu are o baza legala, in conditiile in care pe 26 iunie vechiu contract de concesiune expira. Gabriel Ionita, avocatul societatii, a declarat ca Primaria ii "sfideaza" pe bacauanii ce utilizeaza mijloacele de transport in comun. "Din punctul meu de vedere, stablirea datei de 17 iulie de catre persoane fara nici o calitate legala sa faca acest lucru, reprezinta un apogeu al sfidarii administrative. Cum crede edilul ca numai in temeiul unui articol dintr-o HCL, se poate desfasura o activitate de interes public, de dimensiunile transportului in comun? Fara a exista un contract sau macar un act aditional la vechea conventie?", a afirmat avocatul. Bogdan Ghervan, presedintele Consiliului de Administratie al societatii, a comentat ironic pe marginea deciziei municipalitatii, precizand ca "cineva este foarte nerabdator sa-si aduca favoritii in postura de castigatori".

"Ne aflam in postura in care nu stim daca si in ce temei legal vom desfasura activitatea de transport dupa data de 26.06.2010, data la care expira cele 90 de zile din contractul de concesiune si dupa care soarta transportului public pare a fi iremediabil compromisa. Atragem atentia factorilor de raspundere ca numai in baza unui articol dintr-o hotarare modificata pe genunchi, in timpul sedintei de CL, nu vom putea sa ne indeplinim indatoririle, din moment ce nu mai exista nici un raport contractual care sa reglementeze la nivel minimal conditiile in care vom presta serviciul de transport in continuare", a opinat Ghervan.


18.06.2010
http://www.desteptarea.ro/bacaul-ar-put ... ublic.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jun 2010 14:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Licitatia privind transportul in comun din Bacau nu se va mai organiza

Municipalitatea se impiedica in propriile abuzuri

Scoaterea la licitatie a traseelor pentru transportul in comun din municipiu nu va mai avea loc, dupa ce Prefectura Bacau a atacat in contencios administrativ hotararea de Consiliu Local ce a facut posibila demararea procedurii, la jumatatea lui aprilie. Decizia Prefecturii survine pe fondul unui adevarat jihad administrativ declansat, in urma cu mai multe luni, de Primarie impotriva societatii Transport Public, prestatorul serviciului in municipiul Bacau. Conform principiului tutelei administrative, prevazut de Legea 554, hotararea atacata de prefect este suspendata de drept, pana la solutionarea cauzei.

Prin atacarea in contencios administrativ a HCL nr. 91 din 16 aprilie 2010, Prefectura a preintampinat o situatie ce s-ar fi putut dovedi catastrofala pentru municipiul Bacau: sistarea transportului in comun dupa data de 26 iunie, in conditiile absentei unui cadru legal care sa reglementeze desfasurarea, in continuare, a serviciului. Hotararea, suspendata de drept odata cu atacarea ei, prevedea, la Articolul 2, aprobarea initierii procedurii de atribuire a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate de autobuze. Aceeasi hotarare mai prevedea ca scoaterea la mezat a traseelor de transport din municipiu este justificata odata cu incheierea contractului de concesiune a lor. Articolul 1 din HCL 91 stipula incetarea Contractului de concesiune nr. 11252 din 26.03.2004, in conformitate cu prevederile Legii 92/2007. In opinia edililor, contractul de concesiune incheiat pe 25 de ani intre societatea Transport Public si municipalitate, inceta pe 26 martie 2010. Conform unei clauze contractuale, firma se obliga sa mai presteze inca 90 de zile serviciul, oferind astfel municipalitatii ragazul de a organiza o noua licitatie. Termenul s-a epuizat pe 26 iunie, fara ca Primaria sa fi organizat - in timp util - licitatia privind concesionarea traseelor. In plus, edilii au uitat sa reglementeze situatia transportului in comun dupa data de 26 iunie, astfel incat Bacaul putea deveni primul oras din tara ce ar fi ramas fara transport public din motive de legalitate.

Prefectura si-a indeplinit atributiile

Motivatia Prefecturii a avut in prim-plan nerespectarea de catre Primarie a legislatiei europene in vigoare, precum si a Legii 51 ce reglementeaza desfasurarea serviciilor comunitare in tara. Astfel, potrivit Regulamentului Consiliului Europei nr. 1370/2007, Primaria era obligata sa publice in Jurnalul UE intentia de atribuire a traseelor cu cel putin un an de zile inainte de lansarea anuntului de licitatie, lucru pe care municipalitatea nu l-a facut. Mai mult, fixarea de catre Primarie a datei de 17 iulie ca data de licitatie ar fi atras iesirea din cadrul legal al transportului in comun din Bacau, in conditiile in care nu exista niciun contract, act aditional sau conventie care sa reglementeze functionarea serviciului dupa data expirarii contractului de concesiune (26 iunie). Potrivit prefectului Claudiu Balan, Prefectura si-a indeplinit atributiile atacand in contencios HCL 91. "Institutia Prefectului si-a indeplinit atributiile legale, asa cum a facut-o tot timpul in mandatul meu. Nu am ce sa spun mai mult", a afirmat Balan. De cealalta parte, subprefectul Tudorita Lungu a declarat pentru cotidianul Desteptarea ca odata cu suspendarea hotararii, se "suspenda si masurile stabilite prin respectiva HCL". Cu alte cuvinte, scoaterea la licitatie a traseelor este blocata, pana cand instanta de contencios administrativ va solutiona litigiul creat in jurul HCL 91.

Vechiul contract ramane in vigoare

Gabriel Ionita, avocatul societatii Transport Public, a catalogat actiunea Prefecturii drept una „fireasca si normala intr-un stat de drept”. Ionita a lansat un avertisment catre conducerea municipalitatii, afirmand ca organizarea licitatiei in conditiile in care HCL 91 e suspendata ar putea antrena repercusiuni de natura penala. „Consider demersul prefectului drept unul firesc intr-un stat de drept, cu atat mai mult cu cat in orasul Bacau se pare ca trebuie sa ai curaj pentru a aplica legea in conformitate cu litera si spiritul ei. Atrag atentia autoritatii locale ca demersul prefectului are ca efect direct si imediat suspendarea oricaror operatiuni referitoare la organizarea licitatiei si implicit asupra faptului ca vechiul contract de concesiune este si ramane in vigoare pana la pronuntarea instantei. Orice derapaj institutional in alt sens va avea efecte inclusiv de natura penala”, a declarat Ionita. Conform contractului invocat (n.r. - Contract de concesiune nr. 11252/2004) societatea Transport Public exploateaza in exclusivitate traseele din municipiul Bacau.


http://www.desteptarea.ro/licitatia-pri ... aniza.html


Attachments:
bacau.jpg
bacau.jpg [ 96.12 KiB | Viewed 8504 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jul 2010 07:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Transport public in program normal

Dupa razmerita de vineri dimineata, cand o parte a soferilor societatii Transport Public a refuzat sa intre pe trasee cu autobuzele, serviciul s-a reluat in program normal sambata dimineata. Soferii au acceptat oferta facuta de conducerea societatii de majorare a salariilor cu 25 la suta, renuntand la cerinta de dublare a lefurilor. Potrivit avocatilor societatii, instigatorii "grevei spontane" de ieri dimineata vor fi deferiti justitiei. Dumitru Sechelariu, actionarul majoritar al societatii, a anuntat ca in urma incidentului este decis sa faca restructurari in cadrul companiei.

Transportul in comun in municipiul Bacau se desfasoara de sambata dimineata la turatie maxima, dupa ce vineri cateva zeci de soferi ai societatii Transport Public au refuzat sa iasa pe trasee. Serviciul a functionat in parametri legali, chiar daca orele de sosire in statie ale autobuzelor au fost date peste cap de razmerita conducatorilor auto. Sambata acestia au iesit pe trasee conform programului standard de transport. In plus, soferii au acceptat oferta actionariatului majoritar al societatii de crestere a salariilor cu 25 la suta, dupa ce in prealabil solicitau dublarea lefurilor, cerinta socotita nefondata de conducerea Transport Public.

Vor cadea capete

Dumitru Sechelariu, actionarul majoritar al societatii, a anuntat ca in urma incidentului de vineri dimineata este decis sa opereze o serie de restructurari in cadrul societatii. Sechelariu a anuntat ca l-a demis pe presedintele Consiliului de Administratie al SC Transport Public SA, Bogdan Ghervan, si ca mai multi soferi vor fi disponibilizati. Actionarul s-a declarat solidar pana la un punct cu soferii, insa a condamnat faptul ca greva ilegala a acestora a periclitat nu doar interesele societatii, ci si pe cele ale comunitatii bacauane. De asemenea, Sechelariu a anuntat ca este dispus sa cedeze societatea municipalitatii bacauane, daca edilii vor dori sa o cumpere. Fostul primar al Bacaului a anuntat ca valorea de vanzare a Transport Public ar putea fi stabilita, fara probleme, de un expert evaluator stabilit de cele doua parti. "Va anunt ca de astazi (n.r. - vineri) presedintele CA este demis din functie. Vor pleca acasa vreo 50 de soferi, iar in perioada urmatoare vom face angajari pe aceste posturi. Pentru mine acest incident a fost un semnal important. Pana la un punct m-am solidarizat cu soferii. E normal sa vrei un salariu mai mare, dar nu e normal sa-ti bati joc de societatea pentru care lucrezi si, totodata, de comunitatea pe care ar trebui s-o deservesti", a declarat Dumitru Sechelariu.

S-au facut plangeri penale

Vineri dimineata, cateva zeci de soferi ai societatii Transport Public au refuzat sa iasa pe trasee. Acestia au cerut conducerii societatii dublarea salariilor, precum si acordarea mai multor sporuri. In prezent, salariul mediu la Transport Public se ridica la 1100 de lei (11 milioane lei vechi), conducatorii auto solicitand majorarea lefurilor la 2000 de lei net (20 de milioane lei vechi). Reprezentantii Transport Public au catalogat revendicarile soferilor drept nefondate, in contextul general al crizei economice pe care o traverseaza tara. Majorarea TVA la 24 la suta, precum si scumpirea motorinei, a pieselor de schimb si a anvelopelor au dezechilibrat situatia financiara a societatii care, dupa primul trimestru al lui 2010, a inregistrat pierderi notabile.

Avocatii societatii au declarat ca instigatorii la greva vor fi deferiti justitiei. "Am facut plangeri penale impotriva instigatorilor. E clar ca soferii nu puteau face de unii singuri ceea ce au facut. Cei care au participat la asa-zisa greva spontana trebuie sa raspunda pentru ca au pus in pericol bunul mers al societatii si au periclitat interesul comunitatii bacauane. Exista un grup de interese care s-a dovedit ca actioneaza numai impotriva societatii Transport Public. Ar fi fost foarte simplu pentru acesti angajati sa realizeze faptul ca nu sunt decat niste marionete in mainile acestui grup de interese. Ma bucura ca o parte a soferilor au inteles sa iasa vineri pe traseu si sa asigure un transport in comun in parametri stabiliti de lege in astfel de situatii”, a afirmat Nicuta Manea Citu.


http://desteptarea.ro/transport-public- ... ormal.html


Attachments:
mercedes conecto bacau.jpg
mercedes conecto bacau.jpg [ 94.8 KiB | Viewed 8316 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: PUG Bacau
PostPosted: Wed 30 May 2012 20:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Studiu de circulatie (PUG Bacau).


Attachments:
12-04-19-10-10-43HCL_NR.84_DIN_13.04.2012.2.PDF [1.69 MiB]
Downloaded 183 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Dec 2013 14:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Autobuze noi, Isuzu, 5 unitati. Probabil ca astfel de mizerii vor fi achizitonate si de Transloc SA Targu Jiu.

Foto: "zzz"


Attachments:
Isuzu Bacau.jpg
Isuzu Bacau.jpg [ 126.04 KiB | Viewed 1234 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Dec 2013 20:12 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 646
Location: Bucuresti, Militari
Ultimul racnet in materie de afisaj... :mrgreen:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 09 Jan 2016 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
P.M.U.D.

Nu exista...

http://www.kristofer.ro/sec-nu-avem-pla ... ila-bacau/


Attachments:
raspuns-68156-din-14.10.2015-primaria-bacau-pmud.jpg
raspuns-68156-din-14.10.2015-primaria-bacau-pmud.jpg [ 158.97 KiB | Viewed 884 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Feb 2017 10:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group