TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 09:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
M-am gandit ca merita sa dedicam un topic propriu batranelor TE-uri, care inca servesc bine putinele rute pe care mai circula.

O garnitura de TE este formata din 4 vagoane etajate (uneori unul este de clasa 1), cu boghiuri pe 2 osii la extremitati si boghiuri cu 3 osii sub articulatii.
Aceste vagoane au fost fabricate in RDG si exportate, printre altele, in Romania, Polonia etc.

Vagoanele de clasa 1 sunt inmatriculate in clasa 16-17, iar cele de clasa a 2a in clasa 26-17.
Viteza lor maxima este 120km/h.
Fiecare rama are, pe langa codificarea UIC, o codificare de forma TExxxa, unde xxx = nr. de 2-3 cifre, iar a= o litera de la a la d, in functie de pozitia vagonului in rama. Astfel:
a = vagon de clasa 1 sau cls a 2a (capat)
b= vagon de clasa a 2a (capat)
c, d= vagoane intermediare de clasa a 2a.

Dispunerea vagoanelor este a-c-d-b. O garnitura poate circula si doar cu vagoanele a-b (fara c si d).

Pentru inceput, sa vedem cateva vagoane ,,neidentificate".

Iata P3335 Ploiesti Sud - Targoviste in Gara Ploiesti Vest, acum vreun an:


Attachments:
P3335-Ploiesti-Targoviste-002.jpg
P3335-Ploiesti-Targoviste-002.jpg [ 68.79 KiB | Viewed 28920 times ]
P3335-Ploiesti-Targoviste.jpg
P3335-Ploiesti-Targoviste.jpg [ 52.75 KiB | Viewed 28921 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
P3425 Ploiesti Sud - Slanic, in Gara Ploiesti Sud:

Va rog sa remarcati ca aburul generat de locomotiva pentru incalzirea trenului se pierde pe la extremitati :(


Attachments:
P3425-Ploiesti-Slanic-002.jpg
P3425-Ploiesti-Slanic-002.jpg [ 70.14 KiB | Viewed 28918 times ]
P3425-Ploiesti-Slanic-003.jpg
P3425-Ploiesti-Slanic-003.jpg [ 64.56 KiB | Viewed 28919 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
P3464 Maneciu - Ploiesti Sud, in Gara Scaeni. Remarcati ,,efortul" facut de CFR pentru cei maxim 50 de calatori din tren: 2 rame TE (8 vagoane etajate!)!!! Asa arata cele 2 perechi de trenuri ce circula zilnic pe aceasta sectie. Si se plang ca nu e rentabil...
Cred ca e trenul cu cea mai mare capacitate din tara!! Vedealea-s pe P 13961 BucN-Constanta... acolo E NEVOIE de vagoane mari.


Attachments:
60-1356-9+P3464-Scaeni-001.jpg
60-1356-9+P3464-Scaeni-001.jpg [ 51.48 KiB | Viewed 28915 times ]
P3464-Scaeni-001.jpg
P3464-Scaeni-001.jpg [ 77.57 KiB | Viewed 28916 times ]
P3464-Scaeni-002.jpg
P3464-Scaeni-002.jpg [ 57.28 KiB | Viewed 28915 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
In Targoviste am intalnit garnitura:

50 53 16-17 457-0 TE115a+
50 53 26-17 458-6 TE115c+
50 53 26-17 459-4 TE115d+
50 53 26-17 460-2 TE115b

ce urma a pleca la Ploiesti ca P3336:


Attachments:
50 53 16-17 457-0 TE 115a-P3336-Targoviste-001.jpg
50 53 16-17 457-0 TE 115a-P3336-Targoviste-001.jpg [ 77.75 KiB | Viewed 28912 times ]
50 53 16-17 457-0 TE115a-P3336-Targoviste-002.jpg
50 53 16-17 457-0 TE115a-P3336-Targoviste-002.jpg [ 36.73 KiB | Viewed 28912 times ]
50 53 16-17 457-0 TE115a-P3336-Targoviste-003.jpg
50 53 16-17 457-0 TE115a-P3336-Targoviste-003.jpg [ 66.88 KiB | Viewed 28912 times ]
50 53 26-17 458-6 TE115c-P3336-Targoviste-001.jpg
50 53 26-17 458-6 TE115c-P3336-Targoviste-001.jpg [ 77.98 KiB | Viewed 28913 times ]
50 53 26-17 458-6 TE115c-P3336-Targoviste-002.jpg
50 53 26-17 458-6 TE115c-P3336-Targoviste-002.jpg [ 34.27 KiB | Viewed 28911 times ]
50 53 26-17 459-4 TE115d-P3336-Targoviste-001.jpg
50 53 26-17 459-4 TE115d-P3336-Targoviste-001.jpg [ 89.61 KiB | Viewed 28911 times ]
50 53 26-17 459-4 TE115d-P3336-Targoviste-002.jpg
50 53 26-17 459-4 TE115d-P3336-Targoviste-002.jpg [ 34.51 KiB | Viewed 28911 times ]
50 53 26-17 460-2 TE115b-P3336-Targoviste-001.jpg
50 53 26-17 460-2 TE115b-P3336-Targoviste-001.jpg [ 74.92 KiB | Viewed 28911 times ]
50 53 26-17 460-2 TE115b-P3336-Targoviste-002.jpg
50 53 26-17 460-2 TE115b-P3336-Targoviste-002.jpg [ 32.85 KiB | Viewed 28912 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
In urma cu cateva luni, am dibuit in Revizia Basarab o garnitura apartinand Craiovei, venita la revizie:

50 53 16-17 357-1 TE90a+
50 53 26-17 358-8 TE90c+
50 53 26-17 359-6 TE90d+
50 53 26-17 360-4 TE90b

Rar asemenea vagoane prin zona Bucurestiului!


Attachments:
50 53 26-17 358-8 + 16-17 TE90c-RevBas.jpg
50 53 26-17 358-8 + 16-17 TE90c-RevBas.jpg [ 115.19 KiB | Viewed 28904 times ]
50 53 26-17 359-6 TE90d-RevBas-001.jpg
50 53 26-17 359-6 TE90d-RevBas-001.jpg [ 117.4 KiB | Viewed 28903 times ]
50 53 26-17 359-6 TE90d-RevBas-002.jpg
50 53 26-17 359-6 TE90d-RevBas-002.jpg [ 97.93 KiB | Viewed 28904 times ]
50 53 26-17 360-4 TE90b-RevBas-001.jpg
50 53 26-17 360-4 TE90b-RevBas-001.jpg [ 119.15 KiB | Viewed 28903 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
2 vagoane (din 2 garnituri diferite) surprinse la Ploiesti. Nu am putut poza garniturile in intregime, deoarece misunau ceferistii si body-guarzii pe acolo.

50 53 26-17 049-3 TE13a (13!!! Numar cu noroc, vagonul era proaspat renovat)
50 53 26-17 400-8 TE100b


Attachments:
50 53 26-17 049-3-PloiestiSud-001.jpg
50 53 26-17 049-3-PloiestiSud-001.jpg [ 79.72 KiB | Viewed 28901 times ]
50 53 26-17 400-8 Te100b-PloiestiSud-001.jpg
50 53 26-17 400-8 Te100b-PloiestiSud-001.jpg [ 65.48 KiB | Viewed 28900 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Acum ca v-am prezentat TE-uri apartinand de Ploiesti Sud si Craiova... sa vedem si Brasovul ce exploateaza. Sunt jalnice majoritatea de acolo :(
Culmea ca pe personalele de Sibiu incep sa fie inlocuite de... Desiro :shock: , iar pe Teius si Sfantu Gheorghe sunt inlocuite de Z6100. Desi e o diferenta ca de la Cer la Pamant la capacitatea de transport a lor... bine, ca erau pline cu blatisti e alta mancare de peste. La automotor nu mai tine figura cu ,,ma urc ca oricum e trenul mare si gol si nu mai ajunge nasul la mine".

50 53 26-17 518-7 TE130c


Attachments:
50 53 26-17 518-7-TE130c.jpg
50 53 26-17 518-7-TE130c.jpg [ 59.02 KiB | Viewed 28898 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Sa vedem interiorul etajului si burduful unui TE neidentificat:


Attachments:
P3336-001.jpg
P3336-001.jpg [ 58.2 KiB | Viewed 28896 times ]
P3336-002.jpg
P3336-002.jpg [ 109.54 KiB | Viewed 28895 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Acum, dintr-un alt vagon de clasa a 2a...
Remarcati sistemul de deschidere a gemaurilor de la etaj. Acestea se lasa in jos, precum cele de la autoturisme. Pentru aceasta ,,operatiune" este necesara utilizarea manivelei din poza. Geamurile se deschid foarte mult... daca esti slab, poti iesi pe geam. Oricum, e mana cereasca pentru cei care vor sa faca poze.


Attachments:
P3464-003.jpg
P3464-003.jpg [ 58.11 KiB | Viewed 28894 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Sa ne concentram atenstia acum asupra vagonului 50 53 26-17 335-6 TE84d.

Iata interiorul etajului:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-003.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-003.jpg [ 62.97 KiB | Viewed 28892 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Asa sunt dispuse scaunele. Se observa si geamul si manivela pentru deschiderea lui:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-004.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-004.jpg [ 57.69 KiB | Viewed 28891 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
La extremitatile salonului de la etaj sunt banchete de 1,5 locuri, cu suportul pentru bagaje incastrat in perete:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-005.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-005.jpg [ 75.84 KiB | Viewed 28891 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Scara ce duce la etaj:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-006.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-006.jpg [ 91.8 KiB | Viewed 28890 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Scara ce duce de la nivelul usilor la scaunele de la ,,parter":


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-010.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-010.jpg [ 111.35 KiB | Viewed 28885 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Inscriptia ,,TE-84 D" de pe hol:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-011.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-011.jpg [ 57.84 KiB | Viewed 28883 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 01:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Un detaliu al rotii osiei intermediare a boghiului cu 3 osii:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-001.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-001.jpg [ 64.25 KiB | Viewed 28881 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 01:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Cateva detalii ale unei usi. Gemurile acesteia sunt geamuri de pe usile ,,normale" ale vagonaelor ne-etajate, dar adaptate pentru aceste usi prin completarea cu tabla prin jurul lor. Geamurile originale, dreptunghiulare si mari, le vedeti prin pozele de mai sus.


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-008.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-008.jpg [ 39.53 KiB | Viewed 28880 times ]
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-007.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-007.jpg [ 44.25 KiB | Viewed 28880 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 01:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Acum cateva detalii legate de deschiderea usilor. Sistemul este asemanator cu cel de pe metrourile Bombardier, numai ca usile se actioneaza manual.


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-002.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-002.jpg [ 59.09 KiB | Viewed 28879 times ]
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-009.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-009.jpg [ 55.09 KiB | Viewed 28880 times ]
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-012.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-012.jpg [ 100.18 KiB | Viewed 28880 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 15:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
O poza gasita printr-un vechi album despre Leipzig... TE-uri in tara lor:


Attachments:
P6290273.JPG
P6290273.JPG [ 144.58 KiB | Viewed 28861 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jul 2007 20:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Sa vedem si 2 vagoane ale garniturii TE 28:

50 53 26-17 109-5 TE 28 a
50 53 26-17 110-3 TE 28 c


Attachments:
50 53 26-17 109-5 TE28a-Brasov-001.jpg
50 53 26-17 109-5 TE28a-Brasov-001.jpg [ 56.18 KiB | Viewed 28767 times ]
50 53 26-17 110-3 TE28c-Bv-001.jpg
50 53 26-17 110-3 TE28c-Bv-001.jpg [ 57.7 KiB | Viewed 28768 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Aug 2007 11:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Iata cum arata un boghiu pe 3 osii:


Attachments:
Boghiu TE.jpg
Boghiu TE.jpg [ 87.25 KiB | Viewed 28730 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 13:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
rosetti61 wrote:
...vagoanele etajate dupa 1983 (tin minte ca intr-o excursie cu scoala am trecut pe Podul Grant si le-am vazut, alb cu albastru)

Dupa 1983, s-au revopsit in albastru doar. De altfel, toate vagoanele CFR erau in anii 80 inca verzi, cu exceptia acelor vagoane cu compartimente de cl. II importate din RDG (foarte elegante in raport cu cele de Arad, cu finisaje pe griuri la interior, nu mai stiu acum unde si la ce codificare se regasesc dupa atatea "modernizari"). Cuiva i-au placut aceste vagoane albastre si a decis ca tot parcul sa devina albastru. Din pacate doar culoarea blanii lupului s-a schimbat, nu si calitatea vagoanelor vopsite.

Dar vagoanele cu etaj, fabricate tot in fosta RDG, sau sub licenta, existau deja la inceputul anilor 70, bineinteles aveau culoarea verde. Eu am prins momentul aparitiei lor si eram foarte impresionat. Am avut tot atunci si machete functionale TT cu acestea. E vorba de anii 1970-1973.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 18:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Brassovia wrote:
vagoane cu compartimente de cl. II importate din RDG (foarte elegante in raport cu cele de Arad, cu finisaje pe griuri la interior, nu mai stiu acum unde si la ce codificare se regasesc dupa atatea "modernizari").

20-50 pentru clasa a 2a, 19-50 pentru clasa I si 39-50 pentru cele ,,mixte". Multe inca circula, chiar si pe rapide internationale (Dimitrovgrad, Belgrad).

Brassovia wrote:
Dar vagoanele cu etaj, fabricate tot in fosta RDG, sau sub licenta, existau deja la inceputul anilor 70, bineinteles aveau culoarea verde. Eu am prins momentul aparitiei lor si eram foarte impresionat. Am avut tot atunci si machete functionale TT cu acestea. E vorba de anii 1970-1973.

Ce e interesant e ca au s-a incerca copierea vagoanelor 26-26 (deci nu TE)... ce a iesit a circulat, cu greu, pana prin 2003. Acum mai exista 2 vagoane la Roman, folosite de o fabrica din zona pentru transportul angajatilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 22:10 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Nu, dupa 1983 au fost aduse tot din Germania vagoane etajate si nu rame - TEurile au fost verzi pana la adoptarea pentru tot parcul circulant a culorii albastre. Vagoanele etajate au venit in culori alb albastru si sunt cele cu usile pe exterior. Ramele TE am vazut ca sunt de doua tipuri, cu extemitati drepte si cu acoperis tesit la capete.
Later, pt ca am vazut ca a aparut un mesaj, tipul 26-26 a fost copiat dupa un model RDG sau au circulat si vagoane importate in paralel cu cele realizate autohton?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 22:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
26-26 sunt fabricate in RDG. Dupa aducerea lor, s-a incercat copierea lor, rezultand niste vagoane asemanatoare care... nu au avut viata prea lunga.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 02:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Conform unui articol din presa, in noiembrie 1973, la Brasov si-au facut aparitia "primele vagoane etajate, cu 346 locuri". E posibil ca in alte statii CFR din tara, acestea sa fi fost introduse ceva mai devreme. In orice caz, aceste modele dateaza cel putin din anii 70.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:58 
Ramele TE s-au livrat in Romania la jumatatea anilor '60.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 01:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Sa vedem garnitura TE67, avand statia de domiciliu Buzau. Pozele le-am realizat la Fetesti, pe 15.08.2008. Vagoanele care compun aceasta garnitura sunt:
50 53 16-17 265-7 TE67a
50 53 26-17 268-9 TE67b
50 53 26-17 266-3 TE67c
50 53 26-17 267-1 TE67d


Attachments:
50 53 16-17 265-7 TE67a-Fetesti-001.jpg
50 53 16-17 265-7 TE67a-Fetesti-001.jpg [ 101.58 KiB | Viewed 25706 times ]
50 53 26-17 268-9 TE67b-Fetesti-001.jpg
50 53 26-17 268-9 TE67b-Fetesti-001.jpg [ 107.34 KiB | Viewed 25704 times ]
50 53 26-17 266-3 TE67c-Fetesti-001.jpg
50 53 26-17 266-3 TE67c-Fetesti-001.jpg [ 96.89 KiB | Viewed 25704 times ]
50 53 26-17 267-1 TE67d-Fetesti-001.jpg
50 53 26-17 267-1 TE67d-Fetesti-001.jpg [ 104.17 KiB | Viewed 25705 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Oct 2008 23:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Trei vagoane din garnitura TE80:
50 53 16-17 317-6 TE80a
50 53 26-17 318-2 TE80c
50 53 26-17 320-8 TE80b


Attachments:
50 53 16-17 317-6 TE80a-PloiestiS-001.jpg
50 53 16-17 317-6 TE80a-PloiestiS-001.jpg [ 115.37 KiB | Viewed 25787 times ]
50 53 26-17 318-2 TE80c-PloiestiS-001.jpg
50 53 26-17 318-2 TE80c-PloiestiS-001.jpg [ 110.13 KiB | Viewed 25787 times ]
50 53 26-17 320-8 TE80c-PloiestiS-001.jpg
50 53 26-17 320-8 TE80c-PloiestiS-001.jpg [ 92.69 KiB | Viewed 25788 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Oct 2008 12:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Ca fapt divers... ne poti spune care au fost numerele originale ale celor 4 vagoane inainte de modernizare?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group