TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 19 Oct 2019 16:25

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 11:09 
Offline

Joined: Tue 17 Jul 2007 23:30
Posts: 23
rosetti61 wrote:
De cand au fost aduse la CFR au fost folosite pentru trenurile curse de persoane, unde erau multi navetisti - cine nu-si mai aminteste trenurile cu pana la 4 rame TE, spre Cugir (am auzit ca avea la uyn moment dat chiar 20 de vagoane normale), Zarnesti - Brasov-Intorsura Buzaului, Slanic PH - Ploiesti - Maneciu, etc? Nu stiu daca se merita vreun fel de compartimentare la ramele TE si vagoanele etajate, din cauza imparitirii spatiului, mai ales la vagoanele etajate: 2 compartimente frontale, usile de acces si la mijloc salonul. E mai bine asa cum sunt, dar fara scaunele alea de plastic, de zici ca e metrou etajat si nu tren. Se pot face schimbari - salonul poate avea un numar mai mic de scaune, dispuse in jurul unor masute. (numai sa vezi ce dotari au altii pe trenuri asemananatoare, in special nou concept AGV si trenurile de mare viteza din Asia - pe skyscrapercity.com la sectiunea de cai ferate). Una din sectiunile ramelor TE (totusi de ce TE - de la tren electric/expres?) ar putea fi transformata in restaurant/bar/bistro; interiorul poate fi gandit ca un tot pe toata lungimea ramei, fara limitarile actuale dintre sectiuni - se poate merge dintr=uncap in altul la etaj/parter, dar se pot folosi de catre cei de la etaj si usile fiecarei sectiuni prin pastrarea scarilor actuale.


TE = Tren etajat. Apropo, să stii că de aceea s-a si făcut la Pascani un prototip TE modernizat cu o sectiune bar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 13:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
rosetti61 wrote:
...vagoanele etajate dupa 1983 (tin minte ca intr-o excursie cu scoala am trecut pe Podul Grant si le-am vazut, alb cu albastru)

Dupa 1983, s-au revopsit in albastru doar. De altfel, toate vagoanele CFR erau in anii 80 inca verzi, cu exceptia acelor vagoane cu compartimente de cl. II importate din RDG (foarte elegante in raport cu cele de Arad, cu finisaje pe griuri la interior, nu mai stiu acum unde si la ce codificare se regasesc dupa atatea "modernizari"). Cuiva i-au placut aceste vagoane albastre si a decis ca tot parcul sa devina albastru. Din pacate doar culoarea blanii lupului s-a schimbat, nu si calitatea vagoanelor vopsite.

Dar vagoanele cu etaj, fabricate tot in fosta RDG, sau sub licenta, existau deja la inceputul anilor 70, bineinteles aveau culoarea verde. Eu am prins momentul aparitiei lor si eram foarte impresionat. Am avut tot atunci si machete functionale TT cu acestea. E vorba de anii 1970-1973.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 18:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Brassovia wrote:
vagoane cu compartimente de cl. II importate din RDG (foarte elegante in raport cu cele de Arad, cu finisaje pe griuri la interior, nu mai stiu acum unde si la ce codificare se regasesc dupa atatea "modernizari").

20-50 pentru clasa a 2a, 19-50 pentru clasa I si 39-50 pentru cele ,,mixte". Multe inca circula, chiar si pe rapide internationale (Dimitrovgrad, Belgrad).

Brassovia wrote:
Dar vagoanele cu etaj, fabricate tot in fosta RDG, sau sub licenta, existau deja la inceputul anilor 70, bineinteles aveau culoarea verde. Eu am prins momentul aparitiei lor si eram foarte impresionat. Am avut tot atunci si machete functionale TT cu acestea. E vorba de anii 1970-1973.

Ce e interesant e ca au s-a incerca copierea vagoanelor 26-26 (deci nu TE)... ce a iesit a circulat, cu greu, pana prin 2003. Acum mai exista 2 vagoane la Roman, folosite de o fabrica din zona pentru transportul angajatilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 22:10 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Nu, dupa 1983 au fost aduse tot din Germania vagoane etajate si nu rame - TEurile au fost verzi pana la adoptarea pentru tot parcul circulant a culorii albastre. Vagoanele etajate au venit in culori alb albastru si sunt cele cu usile pe exterior. Ramele TE am vazut ca sunt de doua tipuri, cu extemitati drepte si cu acoperis tesit la capete.
Later, pt ca am vazut ca a aparut un mesaj, tipul 26-26 a fost copiat dupa un model RDG sau au circulat si vagoane importate in paralel cu cele realizate autohton?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 22:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
26-26 sunt fabricate in RDG. Dupa aducerea lor, s-a incercat copierea lor, rezultand niste vagoane asemanatoare care... nu au avut viata prea lunga.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 02:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Conform unui articol din presa, in noiembrie 1973, la Brasov si-au facut aparitia "primele vagoane etajate, cu 346 locuri". E posibil ca in alte statii CFR din tara, acestea sa fi fost introduse ceva mai devreme. In orice caz, aceste modele dateaza cel putin din anii 70.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Aug 2008 22:58 
Ramele TE s-au livrat in Romania la jumatatea anilor '60.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Aug 2008 00:55 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Capetele ramelor TE erau:
-fie drepte daca acestea aveau o unitate 16-17 plus 3 unitati 26-17
-fie tesite daca aveau numai unitati 26-17
Si, totusi, nu dadeau impresia de design facut cu toporul, impresie care apare in cazul ramelor TE modernizate. Poza, probabil, o stiti:

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/f3a37266.jpg

Remarcati ca rama se termina la fel de brusc cu cele nemodernizate care au unitate 16-17,dar este "ceva" care e ca nuca in perete; este un element care face ca setul de vagoane etajate sa fie nefiresc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Aug 2008 01:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
OAB wrote:
dar este "ceva" care e ca nuca in perete; este un element care face ca setul de vagoane etajate sa fie nefiresc.


Da, lipsa geamurilor si schema de vopsire... astea mi se par nefiresti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 31 Aug 2008 06:45 
Offline

Joined: Tue 17 Jul 2007 23:30
Posts: 23
Dr2005 wrote:
OAB wrote:
dar este "ceva" care e ca nuca in perete; este un element care face ca setul de vagoane etajate sa fie nefiresc.


Da, lipsa geamurilor si schema de vopsire... astea mi se par nefiresti.


Da, mai ales schema de vopsire... E prea tipatoare... Inteleg ca trebuie "sa fim in pas cu vestul"(dar nici cu schemele nemtesti nu mi-e rusine... am vazut acolo scheme cu mult mai tipatoare ca asta), dar asta nu inseamna sa luam de la ei doar ce e rau...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 31 Aug 2008 17:16 
Parerea mea ca e nevoie de noi scheme cu contraste puternice pentru a sublinia ideea de nou, modern si ca pasagerul sa recunoasca usor serviciul pe care-l foloseste, sa se identifice cu el si poate sa-l si respecte (nu toate de la P la Ic otova albastre de la un capla celalalt).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Sep 2008 02:15 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Din cate se vede in poze, seria ramelor TE modernizate va fi 26-05, respectiv 16-05. Asta inseamna ca viteza maxima admisa e mentinuta la 120 km/h.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 01:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Sa vedem garnitura TE67, avand statia de domiciliu Buzau. Pozele le-am realizat la Fetesti, pe 15.08.2008. Vagoanele care compun aceasta garnitura sunt:
50 53 16-17 265-7 TE67a
50 53 26-17 268-9 TE67b
50 53 26-17 266-3 TE67c
50 53 26-17 267-1 TE67d


Attachments:
50 53 16-17 265-7 TE67a-Fetesti-001.jpg
50 53 16-17 265-7 TE67a-Fetesti-001.jpg [ 101.58 KiB | Viewed 17245 times ]
50 53 26-17 268-9 TE67b-Fetesti-001.jpg
50 53 26-17 268-9 TE67b-Fetesti-001.jpg [ 107.34 KiB | Viewed 17243 times ]
50 53 26-17 266-3 TE67c-Fetesti-001.jpg
50 53 26-17 266-3 TE67c-Fetesti-001.jpg [ 96.89 KiB | Viewed 17243 times ]
50 53 26-17 267-1 TE67d-Fetesti-001.jpg
50 53 26-17 267-1 TE67d-Fetesti-001.jpg [ 104.17 KiB | Viewed 17244 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 16:51 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Quote:
CFR Călători vrea să modernizeze 46 de trenuri etajate


CFR Călători intenţionează să modernizeze, în următorii patru ani, 46 de trenuri etajate, valoarea estimativă a contractului fiind de 509,24 milioane de lei (aproximativ 144 milioane de euro), sumă care va fi asigurată de la bugetul de stat.

În acest sens, CFR Călători va organiza o licitaţie în octombrie pentru a încheia un acord cadru, care vizează modernizarea trenurilor.

Acordul include contracte subsecvente cu o frecvenÅ£ă de ÅŸase luni.

"Avem 46 de trenuri etajate care vor intra într-un program de modernizare pe o perioadă de patru ani. Atribuirea licitaţiei se va face printr-un acord cadru. Fiecare tren este compus din patru vagoane etajate, astfel că în total vor fi 184 de vagoane", a declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, şeful Direcţiei Achiziţii din CFR Călători, Leon Bărbulescu.

Odată modernizate, trenurile vor fi folosite pentru rutele interregionale şi cele turistice sezoniere, potrivit lui Bărbulescu.

Acordul cadru se va derula în intervalul 20 octombrie 2008- 19 octombrie 2012.

Garanţia de participare la licitaţie este de 4,2 milioane de lei, iar oferte pot fi depuse până la 9 octombrie.

Parcul CFR Călători numără 3.500 de vagoane, în cea mai mare parte cu o vechime de 20 ani.

Valoarea în euro a contractului a fost calculată la cursul de marţi al Băncii Naţionale a României, de 3,5295 lei pe euro.



Sursa: Mediafax

De restul nu se zice nimic. O parte din ele ajung, inevitabil, pe mana autogenului iar in locul lor... CARAVELLE (clasa 97) si DESIRO (clasa 96). Poate si ceva Ferkeltaxe clasa 79?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 22:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Majoritatea TE-urilor circula doar pe sectii neinteroperabile (Ploiesti-Maneciu, Ploiesti-Slanic, Timisoara-Sannicolau Mare s.a.). Foarte putine merg pe linii principale (vezi Teius-Cluj, Teius-Brasov, Buzau-Brazi, Buzau-Fetesti etc.). Ori, sectiile neinteroperabile se concesioneaza privcatilor sau se desfiinteaza (ma rog... se trec in conservare, se ocupa de ele acele pasari daunatoare culturilor agricole) daca dupa 2 licitatii nimeni nu se arata interesat de ele. Deci, in mod sigur, un numar mare de locomotive si vagoane o sa ramana ,,pe dinafara".
Cum vad eu situatia:
-TE-urile modernizate la Remar Pascani (ca acolo le vor face, licitatia e doar de ochii lumii... deja exista prototipul) probabil vor intra pe R si Acc sezoniere (de la anul) si, tot probabil, vor inlocui unele Desiro ce circula la rang de Acc si R (poate chiar si IC), ca sa mai dea si mecanicilor de locomotiva de lucru.
-Desiro-urile vor ajunge, in mare parte, sa circule ca personale pe rutele neinteroperabile (cat vor mai fi) si pe sectiile interoperabile cu numar mic de calatori, gen Targoviste-Ploiesti, unele curse Pitesti-Piatra Olt etc.
-Dimitoravele dispar in maxim 2 ani
-21-47/57 o sa mai vedem pana prin 2012, cand expira ultimele avize date de AFER pentru ele... nu cred ca vor mai fi re-evaluate, deci vor fi casapite
-20-47 si 19-47... prea putine vor mai ramane, mare parte doar pe personal. S-a facut un prototip de vagon 20-49 la SIRV Brasov (din modernizarea unui 20-47) dar am mai vazut alt vagon, deci e posibil sa ramana unicat. Si majoritatii 20-47-urilor le expira avizul tehnic in 2008-2009, deci mai mult ca sigur ca o sa dispara.
-din 20-57 se (mai) fac 20-59, dar ultimele au fost cam de mantuiala dpdv al finisajelor...nu stiu cate vor fi in total, dar fac pariu ca nu mai mult de 100 (din vreo 500), iar modernizarea nu cred ca le va prelungi viata mai mult de 2014-2015.

Cam asta ar fi situatia vagoanelor vechi. Deci... rute berechet pentru cele modernizate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Oct 2008 23:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Trei vagoane din garnitura TE80:
50 53 16-17 317-6 TE80a
50 53 26-17 318-2 TE80c
50 53 26-17 320-8 TE80b


Attachments:
50 53 16-17 317-6 TE80a-PloiestiS-001.jpg
50 53 16-17 317-6 TE80a-PloiestiS-001.jpg [ 115.37 KiB | Viewed 17327 times ]
50 53 26-17 318-2 TE80c-PloiestiS-001.jpg
50 53 26-17 318-2 TE80c-PloiestiS-001.jpg [ 110.13 KiB | Viewed 17327 times ]
50 53 26-17 320-8 TE80c-PloiestiS-001.jpg
50 53 26-17 320-8 TE80c-PloiestiS-001.jpg [ 92.69 KiB | Viewed 17328 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Oct 2008 12:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Ca fapt divers... ne poti spune care au fost numerele originale ale celor 4 vagoane inainte de modernizare?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 10:25 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
Numar vechi Numar nou
50531617281-4 50531605001-0 (vag "a")
50532617282-0 50532605002-6 (vag "c")
50532617283-8 50532605003-4 (vag "d")
50532617284-6 50532605004-2 (vag "b")


Attachments:
05.jpg
05.jpg [ 142.87 KiB | Viewed 17335 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 13:24 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
Dr2005 wrote:
-TE-urile modernizate la Remar Pascani (ca acolo le vor face, licitatia e doar de ochii lumii... deja exista prototipul)



Ceea ce nu stie lumea (sau doar isi exprima o parere) este ca aceste "prototipuri" se fac pe banii companiilor respective. Nimeni nu opreste o companie sa execute un prototip si sa se prezinte la licitatie. Macar "de ochii lumii" sa arati cat de mare capital ai. In Romania REMAR S.A. este "specializata" pe "double-decker". Cine ati dori sa castige licitatia, DB ?
Sunt foarte multi bani investiti in TE 001 si care vor fi recuperati mai tarziu. Sa nu uitam ca sunt putine companii in Romania capabile sa investeasca sumele necesare modernizarilor vagoanelor etajate. REMAR S.A. e singura care are succes cu acest tip de vagon.
Si o sa vedeti in curand TE 002 diferit de TE 001 si 31 16 cel nou.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Quick quiz!
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 13:38 
Offline

Joined: Thu 05 Jun 2008 10:56
Posts: 17
Stiti de ce TE 001 are cromatica aceasta la exterior?

Raspuns: Pentru ca proprietarul lui e REMAR. Dupa ce va fi cumparat de CFR, acesta poate sa pastreze sau nu aceste culori.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Quick quiz!
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 19:02 
RoTram wrote:
Stiti de ce TE 001 are cromatica aceasta la exterior?

Raspuns: Pentru ca proprietarul lui e REMAR. Dupa ce va fi cumparat de CFR, acesta poate sa pastreze sau nu aceste culori.


Eghghhhh! Wrong answer!

TE-ul nu are cum sa fie al Remarului pentru ca SNTFC-ul nu l-a vandut niciodata. Licitatia e pentru modernizare nu pentru achizitie.

Cat despre vagoanele rosu - alb sunt vestitele 26-47 de la Roman fabricate de IVA . Observati forma geamurile de la nivelul superior. Se observa si denumirea firmei proprietare inscriptionata pe ele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Nov 2008 21:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Bun... deci SNTFC a dat spre modernizare o garnitura TE, iar daca Remar nu primeste banii pe munca efectuata, ramane cu garnitura si o vinde cui va vrea sa o cumpere (imi si inchipui locomotiva 43-0014 a RegioTrans cu TE001 dupa ea pe Constanta - Brasov).

Am si eu cateva intrebari legate de vagoanele 26-47 modernizate:
-Ce numere au avut? Ce numere au acum?
-In ce an au fost fabricate?
-Ce fel de boghiuri au (in poza par a fi Minden-Deutz, ceea ce mi se pare cel putin interesant) si ce modificari au fost aduse lor?
-Ce anume a fost modificat la aceste vagoane fata de versiunea nemodernizata?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Nov 2008 22:34 
Offline

Joined: Tue 17 Jul 2007 23:30
Posts: 23
Dr2005 wrote:

Am si eu cateva intrebari legate de vagoanele 26-47 modernizate:
-Ce fel de boghiuri au (in poza par a fi Minden-Deutz, ceea ce mi se pare cel putin interesant) si ce modificari au fost aduse lor?
-Ce anume a fost modificat la aceste vagoane fata de versiunea nemodernizata?


Boghiurile sunt sigur Minden-Deutz. FaÈ›ă de cele originale, n-aÈ™ prea vedea vreo modificare(poate doar prin interior). Modernizare e un cuvânt mare aici întrucât iniÈ›ial circulau pe trenuri P È™i C, iar azi pe cursă de navetiÈ™ti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jan 2009 10:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Sa vedem vagonul 50 53 16-17 397-8 TE100a, inclusiv ,,zone" mai putin vizitate din el, precum buda:


Attachments:
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-001.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-001.jpg [ 58.43 KiB | Viewed 16955 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-002.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-002.jpg [ 42.26 KiB | Viewed 16956 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-003.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-003.jpg [ 45.45 KiB | Viewed 16955 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-004.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-004.jpg [ 69.35 KiB | Viewed 16955 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-005.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-005.jpg [ 63.16 KiB | Viewed 16956 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-006.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-006.jpg [ 62.99 KiB | Viewed 16956 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-007.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-007.jpg [ 67.4 KiB | Viewed 16956 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-008.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-008.jpg [ 69.29 KiB | Viewed 16955 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-009.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-009.jpg [ 34.23 KiB | Viewed 16957 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-010.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-010.jpg [ 50.4 KiB | Viewed 16955 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-011.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-011.jpg [ 109.11 KiB | Viewed 16955 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-012.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-012.jpg [ 43.79 KiB | Viewed 16956 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-013.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-013.jpg [ 44.09 KiB | Viewed 16955 times ]
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-014.jpg
50 53 16-17 397-8 TE100a-PlS-014.jpg [ 42.15 KiB | Viewed 16955 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 00:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Sa vedem si garnitura TE115:

50 53 16-17 457-0 TE 115a


Attachments:
50 53 16-17 457-0 TE115a-PlS-004.jpg
50 53 16-17 457-0 TE115a-PlS-004.jpg [ 67.15 KiB | Viewed 16823 times ]
50 53 16-17 457-0 TE115a-PlS-005.jpg
50 53 16-17 457-0 TE115a-PlS-005.jpg [ 48.45 KiB | Viewed 16821 times ]
50 53 16-17 457-0 TE115a-PlS-006.jpg
50 53 16-17 457-0 TE115a-PlS-006.jpg [ 82.95 KiB | Viewed 16821 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 00:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Vagonul b:

50 53 26-17 460-2 TE115 b


Attachments:
50 53 26-17 460-2 TE115b-PlS-003.jpg
50 53 26-17 460-2 TE115b-PlS-003.jpg [ 67.06 KiB | Viewed 16814 times ]
50 53 26-17 460-2 TE115b-PlS-004.jpg
50 53 26-17 460-2 TE115b-PlS-004.jpg [ 45.06 KiB | Viewed 16816 times ]
50 53 26-17 460-2 TE115b-PlS-005.jpg
50 53 26-17 460-2 TE115b-PlS-005.jpg [ 97.8 KiB | Viewed 16815 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 00:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Vagonul c:

50 53 26-17 458-6 TE115 c


Attachments:
50 53 26-17 458-6 TE115c-PlS-003.jpg
50 53 26-17 458-6 TE115c-PlS-003.jpg [ 70.5 KiB | Viewed 16813 times ]
50 53 26-17 458-6 TE115c-PlS-004.jpg
50 53 26-17 458-6 TE115c-PlS-004.jpg [ 94.17 KiB | Viewed 16813 times ]
50 53 26-17 458-6 TE115c-PlS-005.jpg
50 53 26-17 458-6 TE115c-PlS-005.jpg [ 44.57 KiB | Viewed 16816 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 00:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Vagonul d:

50 53 26-17 459-4 TE115d


Attachments:
50 53 26-17 459-4 TE115d-PlS-003.jpg
50 53 26-17 459-4 TE115d-PlS-003.jpg [ 63.57 KiB | Viewed 16810 times ]
50 53 26-17 459-4 TE115d-PlS-004.jpg
50 53 26-17 459-4 TE115d-PlS-004.jpg [ 42.19 KiB | Viewed 16811 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 11:03 
Dr2005 wrote:
Am si eu cateva intrebari legate de vagoanele 26-47 modernizate:
-Ce fel de boghiuri au (in poza par a fi Minden-Deutz, ceea ce mi se pare cel putin interesant) si ce modificari au fost aduse lor?
Exista poze cu astfel de vagoane?
In ceea ce priveste boghiurile, erau Minden-Deutz echipate cu frana cu disc, pentru a asigura capacitatea de franare pentru un tonaj ridicat.
Boghiuri Minden-Deutz am vazut mai de aproape la niste vagoane ale MApN, deci sunt mai multe vagoane echipate cu asa ceva.
Conform datelor pe care le detin, vagoanele 26-47 nu sunt copia vagoanelor 26-26, existand diferente semnificative, chiar si de gabarit.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 12:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Catalin Ghita wrote:
Boghiuri Minden-Deutz am vazut mai de aproape la niste vagoane ale MApN, deci sunt mai multe vagoane echipate cu asa ceva.

Stai asa... cu boghiuri Minden-Deutz sunt echipate mai bine de jumatate din vagoanele C.F.R.-ului... 19/20-47, 19/20-57, 11/21-47, 21-57, 19/20-55, 20-54, 20-59, 20-49 si or mai fi.

Catalin Ghita wrote:
Conform datelor pe care le detin, vagoanele 26-47 nu sunt copia vagoanelor 26-26, existand diferente semnificative, chiar si de gabarit.

Posibil sa nu fie chiar copia lor, insa e clar ca ele au fost ,,model de referinta" (cum a fost LHB pentru V3A)... sunt curios ce diferente (de dimensiuni) erau intre cele 2.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group