TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 15 Nov 2018 23:49

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vagoane 25-24
PostPosted: Sat 04 Aug 2007 00:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 105
Location: Bucuresti
Uitati ce am gasit in Parcul Herastrau ieri :


Attachments:
IMG_2630.JPG
IMG_2630.JPG [ 107.14 KiB | Viewed 5172 times ]
IMG_2631.JPG
IMG_2631.JPG [ 136.43 KiB | Viewed 5172 times ]
IMG_2632.JPG
IMG_2632.JPG [ 102.23 KiB | Viewed 5172 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Aug 2007 00:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Este vorba de 2 vagoane pe ecartament de 760 mm care zac acolo de ani buni... pana acum vreo 2 ani era si o locomotiva cu abur langa ele, dar a fost luata, refacuta (estetic...) si pusa la poarta depoului Bucuresti Calatori. Sa vedem mai multe poze cu cele 2 vagoane. Pentru inceput, 70 53 25-24 491-5 ce a fost folosit, la viata lui, pe liniile Sibiu-Agnita si Sibiu-Vurpar (poate o fi prins si linia Agnita-Sighisoara ?).... statia lui de domiciliu este Sibiu:


Attachments:
70 53 25-24 491-5-Herastrau-001.jpg
70 53 25-24 491-5-Herastrau-001.jpg [ 130.18 KiB | Viewed 5169 times ]
70 53 25-24 491-5-Herastrau-002.jpg
70 53 25-24 491-5-Herastrau-002.jpg [ 132.08 KiB | Viewed 5169 times ]
70 53 25-24 491-5-Herastrau-003.jpg
70 53 25-24 491-5-Herastrau-003.jpg [ 122.49 KiB | Viewed 5169 times ]
70 53 25-24 491-5-Herastrau-004.jpg
70 53 25-24 491-5-Herastrau-004.jpg [ 108.25 KiB | Viewed 5169 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Aug 2007 00:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Cel de-al 2lea vagon se numeste 70 53 25-24 527-6. La el apare si tipul, scris B^AFM... nu stiu de ce e scris asa (ca la automotoare, numai ca acolo era (A)B[...]^MOT). B inseamna clar vagon de clasa a 2a.
Statia lui de domiciliu este Turda... o statie care azi nu mai este tranzitata de niciun tren de calatori :(


Attachments:
70 53 25-24 527-6 BAFM-Herastrau-001.jpg
70 53 25-24 527-6 BAFM-Herastrau-001.jpg [ 124.44 KiB | Viewed 5160 times ]
70 53 25-24 527-6 BAFM-Herastrau-002.jpg
70 53 25-24 527-6 BAFM-Herastrau-002.jpg [ 79.73 KiB | Viewed 5160 times ]
70 53 25-24 527-6 BAFM-Herastrau-003.jpg
70 53 25-24 527-6 BAFM-Herastrau-003.jpg [ 97.56 KiB | Viewed 5160 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Aug 2007 17:45 
Am discutat chiar cu cel care le-a adus acolo. Se pare ca se dorea construirea unui trenulet in parc sau in Muzeul Satului, dar s'a renuntat la idee. Totul era pregatit, dar in Romania nu stii ce se intampla maine.
Nu am reusit sa gasesc nici explicatia exacta a codurilor de pe vagon.
70 pare a fi din clasa vagoanelor de dormit sau ceva special.
53 e CFR
25 este non-RIC: clasa a 2'a, 2 osii
24 inseamna maximum 120 km/h :twisted: si incalzire doar cu aburi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Aug 2007 23:07 
Absolut toate detaliile legate de aducerea celor doua vagoane, dar si a locomotivei cu abur 764.015 pentru ecartament 760 mm, de la Sibiu la Bucuresti (20 aprilie 1992), pot fi gasite in materialul Muzeul CFR - Patrimoniu - Trenul de calatori linie ingusta "Mocanita", al domnului Serban Lacriteanu, publicat in numarul 6 (iunie) / 1992 al Tren Magazin (buletinul informativ al Tren Clubului Roman).

"Prin adresele nr. 2235 si 2236 din 7 decembrie 1990, Muzeul Satului din Bucuresti solicita sprijinul Ministerului Transporturilor pentru obtinerea unei locomotive cu abur si a doua vagoane de calatori de cale ingusta, care urmau sa fie puse in circulatie pe calea ferata turistica proiectata a fi construita pe malul lacului Herastrau."

In cadrul aceluiasi material sunt publicate si date privind provenienta si viata celor trei vehicule. Cateva spicuiri:

Locomotiva de linie ingusta, ecartament 760 mm, 764.015:

- construita de Uzinele Resita in 1953
- livrata pentru CFI Kvartit - oras Dr. Petru Groza (Stei)
- in 1959 este transferata in parcul CFR si repartizata Depoului CFR Satu Mare
- din 1961 pana in 1992 figureaza in parcul Depoului Sibiu
- retrasa din serviciu in 1988


Vagonul 70 53 25-24 491-5:

- construit in 1968 la Atelierul Satu Mare - Ferastrau, prin modificarea unui vagon de marfa descoperit (construit in 1953)
- in 1970 se inlocuieste cutia din lemn a vagonului cu o constructie metalica
- a fost adus la Sibiu in 1988 de la Turda


Vagonul 70 53 25-24 527-6:

- construit in 1958 la fabrica Unio din Satu Mare
- livrat pentru Intreprinderea Miniera Gura Barza
- in 1968 este preluat in parcul de vagoane al CFR pentru linia Alba Iulia - Zlatna
- a fost adus la Sibiu in 1988 de la Turda


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Jan 2009 03:16 
Ambele vagoane se afla in curtea interioara a Depoului Bucuresti Calatori.

70 53 25-24 527-6 se afla chiar langa turnanta
70 53 25-24 491-5 se afla langa cladirea principala si se vede si de la strada

Locomotiva este expusa la poarta


Attachments:
P1070868 (Medium).JPG
P1070868 (Medium).JPG [ 27.84 KiB | Viewed 4670 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group