TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 21 Oct 2018 16:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 369 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next
Author Message
PostPosted: Sun 04 Dec 2005 16:03 
Dragi prieteni, deoarece nu am gasit un subiect similar, va propun sa atacam si acest subiect care a starnit deja destule controverse.

Ce parere de planul guvernului vis-a-vis de constructia autostrazilor, tinand cont de faptul ca ala acest nivel suntem cam printre ultimii din Europa. Este vorba de cele 2 sectoare:

1 Sectorul coridorului IV pan-european: Nadlac - Bucuresti cu prelungire la Marea Neagra (Constanta)
2 Autostrada Transilvaniei: Bors - Bucuresti

Iata mai jos si cateva date referitoare la trasee, costuri, finantare si estimari de constructie a proiectelor.

Nadlac - Bucuresti

Sectiunea / Valoare / Finantare / Executie
1. Nadlac-Arad (38 km) / circa 140 mil euro / fonduri de coeziune si Guvernul Romaniei / Lucrarile ar putea incepe in 2008

2. Centura Arad (11 km) si Arad-Timisoara (38 km)/ 270 mil euro/ BEI si Guvernul Romaniei/ Demararea lucrarilor: sfarsitul lui 2007
3. Timisoara-Lugoj (31 km)/ circa 120 mil euro /Propunere finantare: BEI si Guvernul Romaniei/ Lucrarile ar putea incepe in 2008
4. Lugoj-Deva (91 km) / circa 630 mil euro /Propunere: fonduri de coeziune si Guvernul Romaniei/ 2008-2010

5. Deva-Orastie (32,8 km)/ 151,64 mil euro/ Finantare: ISPA (75%) si Guvernul Romaniei (25%) / 2007-2009

6. Orastie-Sibiu (77,82 km)/ circa 670 mil euro/ Propunere: fonduri de coeziune si Guvernul Romaniei /2008-2011

7. Varianta de ocolire Sibiu (23,5 km) / 90,52 mil euro / ISPA (75%) si Guvernul Romaniei (25%) / in executie; finalizare: sfarsitul lui 2006
8. Sibiu-Pitesti (147 km)/ 1.260 mil euro / Propunere finantare: BEI si fonduri de coeziune / 2008-2011

9. Varianta de ocolire Pitesti (15,2 km) / circa 110 mil euro/ BERD si Guvernul Romaniei / in executie; finalizare: 2007
10. Pitesti-Bucuresti (96 km)/ circa 85 mil euro / - / In reparatie in 2006
11. Bucuresti-Drajna (97,3 km) / circa 300 mil euro / BEI si Guvernul Romaniei / Inaugurat in 2004
12. Drajna-Cernavoda (54,3 km) / 95,61 mil euro / ISPA (75%) si Guvernul Romaniei (25%) / in executie; finalizare: 2007
13. Cernavoda-Constanta (52 km) / circa 350 mil euro / BEI (150 mil euro) si fonduri de coeziune / 2006-2008
14. Varianta de ocolire Constanta (23 km) / circa 210 mil euro / BERD (145 mil euro) si Guvernul Romaniei / 2006-2008

Bors - Bucuresti are o lungime de 415 km, este mai numita si autostrada Transilvania.

Tronson / Demararea lucrarilor / Finalizare
2B: Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau) 54 km / iunie 2004 / decembrie 2008
3C: Suplacu de Barcau - Bors 64 km / iunie 2004 / decembrie 2008
2A: Ogra (Tg. Mures) -“ Campia Turzii 36 km / planificat initial: iulie 2005 / iunie 2006


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006 18:14 
Am citit intr-un articol din presa (aici) ca pana in 2012 vom aveam 1200 km de autostrada, asta conform spuselor actualului ministru al transporturilor.
Chiar nu mai au pic de jena ordinarii astia ?!


Attachments:
autostrazi RO.jpg
autostrazi RO.jpg [ 157.58 KiB | Viewed 11819 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006 22:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 211
Location: Bucuresti
Nu e prima data cand Dobre abereaza - probabil ca iese din cand in cand la suprafata pentru a-si acoperi propria incompetenta. Eu personal cred ca in 2012 o sa avem, in cazul cel mai bun:

* autostrada completa Bucuresti-Constanta
* centuri cu profil de autostrada Pitesti si Sibiu
* autostrada Nadlac-Arad-Timisoara
* autostrada Bucuresti-Ploiesti
* cateva bucati din Bechtel (gen Cluj-Oradea)

... adica aprox 3-400km in plus fata de ce avem acum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006 22:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 211
Location: Bucuresti
Ce e interesant e ca aceasta autostrada a fost construita intre 1969 si 1973, imediat dupa ce s-a inceput productia autoturismului nostru "national" :twisted: Personal nu stiu de ce s-a ales tocmai acest traseu, sau de ce au construit-o atat de prost - fara minime studii geologice prin turnarea directa de beton pe un strat subtire de pietris. Dupa cum se stie deja, pamantul s-a tasat in cateva locuri sub autostrada, iar alte deficiente de proiectare au facut ca evacuarea naturala a apei sa fie imposibila - si de aici celebra placa de gheata iarna sau faptul ca nici un strat de uzura nu rezista mai mult de cativa ani. Dar probabil ca atat i-a dus capul pe inginerii de atunci, "mentorii" inginerilor de azi.

Eu personal as fi mers pe tehnologia aplicata intre Fetesti si Cernavoda: macinat betonul existent, nivelat, turnat fundatie noua (de data asta cu raspundere) peste acest strat si apoi cele cateva straturi de binder, asfalt, etc. Din '90 pana acum era gata si nu ne durea capu' !


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jun 2006 21:23 
Ca sa vedeti cum lucreaza nemtii:

Strada Cutezantei, din Tg. Mures a intrat in reparatii capitale. Prima data a fost indepartata stratul veche de astflet, dupa care au schimbat toate conductele de sub strada. A urmat primul strat de asfalt, la care calitatea a fost verificata din 50 in 50 de metri (chiar de inginerii germani).

A urmat un strat protector de folie (vezi poza), care are rolul de a proteja stratul superior de asfalt. Firma garanteaza 5 ani, ca stratul nu va crapa!

In plus, pe tot parcursul lucrarilor strada era inchisa, iar noaptea santierul era pazit de 10 paznici. Pe trotuar era amplasat un container, care avea un birou, vestiar si dus! Fiecare muncitor, dupa terminarea lucrarilor a fost obligat sa faca dus.

Pe tot parcursul lucrarilor nu am vazut nici un om care sa stea la umbra, toate lumea lucra fara oprire. Nici macar fumatul nu era admis!

In plus, utilajele de asflatat erau ghidate cu laser, totul s-a facut cu o precizie maxima!

Cam asa lucreaza nemtii!


Attachments:
File comment: Stratul de folie pe priml strat de asfalt. In dreapta pozei s vede containerul cu biroul, vestiarul si dusul!
Kép(8).jpg
Kép(8).jpg [ 28.41 KiB | Viewed 18241 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Jun 2006 18:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 211
Location: Bucuresti
Auziti, acum m-am prins de o faza destul de neplacuta, si anume de faptul ca in Romania s-a facut constant economie la capitolul "bretele de acces". A mai remarcat cineva faptul ca pe A1 si pe A2 exista fix cate 2 bretele de acces, in loc de 4 cat ar fi normal (frunza de trifoi)? La intersectiile cu drumuri judetene conteaza mai putin un viraj la stanga + prioritate pentru sensul opus, din cauza traficului redus, dar in cazul centurii Bucurestiului nu vreau sa ma gandesc cate accidente s-au intamplat fix din cauza acestei configuratii, completate de marcajul mai mult inexistent, cel putin in zona bretelelor spre A1.

Si totusi podul Grant are, de exemplu, 4 bretele de acces, in schimb in proiectul pasajului Basarab se vede din nou inconstienta constructorului; in maxim 2 ani de la inaugurare se va sta cate 30 de minute pe Calea Grivitei pentru virajul la stanga spre breteaua de urcare pe pasaj. Desi probabil problema va fi rezolvata, "clasic", cu semafoare! Ca la noi la nimeni!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Jun 2006 22:12 
Soseaua de centura mi se pare o porcarie, cu calea ferata care creaza blocaje infernale in special la Otopeni si cu cele doua bretele de acces, de exemplu de la autostrada. O tampenie care este si un argument la ce s'a mai spus pe aici: nu ii regret pe cei care au construit-o.
Nu stiu daca tot tampenia sau poate motivatia lipsei spatiului a condus la ceva similar la Iasi, unde un pasaj este accesat tot prin viraj la stanga, inclusiv tramvaiul, care acum insa nu mai circula pe acolo (fostul primar stie de ce).
Daca pasajul Basarab e asa, atunci sa se duca in pasajul lor toti primarii, consilierii si toti cei implicati in constructia lui. Admin'ul sa stearga aceasta fraza daca o considera urata, dar e la fel de urata si de obscena ca muncitorii care dorm pe santierele neterminate ale capitalei, de exemplu Giulesti si Uverturii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Jun 2006 15:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 211
Location: Bucuresti
Dupa cum se poate constata, si dl. Berceanu a inceput cu vendete personale si cu conferinte de presa sforaitoare. Ce-as vrea sa gresesc la faza asta..... :x

Romania Libera wrote:
Aflat doar de doua zile in Ministerul Transporturilor, Radu Berceanu a facut prima demitere: directorul Aeroportului Baneasa

Marti 20 Iunie 2006

Prima demitere pe care a facut-o Radu Berceanu, proapatul ministru al Transporturilor, Constructiilor si Turismului, a fost cea a directorului general al Aeroportului Baneasa, Eugen Ciocan, si, conform celor afirmate de acesta, "o sa mai schimb multe persoane, nu stiu pe cine si nu stiu cand, iar explicatia mea va fi: te-am schimbat din acelasi motiv din care ai fost pus in aceasta functie".

Pe DN1 se lucreaza dezorganizat

"Intr-una dintre cele doua zile cat am avut la dispozitie pentru a ma familiariza cu problemele ministerului, am plecat intr-o verificare a lucrarilor care se executa pe DN 1, unde am gasit o extrema dezorganizare, a declarat Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Acesta este probabil si motivul pentru care nu se respecta termenele. Antreprenorul trebuie sa-si revizuiasca organizarea pentru ca nu este normal ce se intampla acolo: unii sapa un sant pentru gaze, iar altii acopera si sapa peste el un alt sant pentru energie. Ca sa nu mai vorbim ca se termina constructia unui pasaj si se fluidizeaza traficul cateva zile, dupa care incepe un al doilea pasaj, care va da iar peste cap circulatia, si in final se va construi un al treilea pasaj si tot asa. Cred ca normal ar fi sa se lucreze concomitent la toate pasajele, chiar daca traficul va fi greoi, macar stim ca suportam un an-doi, dupa care nu mai sunt probleme pe acel drum".

Pe A2 nu munceste nimeni

Situatia gasita pe A2 a fost cu totul alta: "Am fost si pe Autostrada Soarelui, dar acolo nu era nici o dezorganizare pentru ca nu se lucra nimic, ce-i drept fiind weekend. Dupa cum se prezinta situatia, am mari semne de intrebare in ceea ce priveste termenul de predare a celor 37 km pe doua benzi intre Drajna-Fetesti si care ar fi trebuit dati in circulatie pe 30 iunie". Contractul a inceput acum doi ani si are o valoare de circa 67 milioane euro. Si in privinta penalitatilor, Radu Berceanu doreste sa faca schimbari, in sensul de a le inlocui cu sume mai mari.
In ceea ce priveste alte lucrari, ministrul a facut referiri la faptul ca ieri au reinceput lucrarile la Autostrada Bechtel, la 28 de zile dupa plata banilor, salutand faptul ca firma americana ar fi putut sa le inceapa, conform contractului, dupa 45 de zile de la virament. "Voi urmari indeaproape si lucrarile de reparatii care vor incepe pe Autostrada Bucuresti-Pitesti si care vor trebui terminate pana in toamna. Conform estimarilor mele, saptamana viitoare ar trebui sa se inceapa constructia organizarii de santier. In plus, nu sunt genul care sa astepte explicatii. Nu le doresc, cu atat mai mult cu cat constructorii sunt specialisti in asemenea scuze."

Un articol de Carmen Andrei


Ref: http://www.romanialibera.ro/editie/inde ... 2006&idx=9


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 May 2007 21:37 
AUTOSTRADA BUCURESTI-PITESTI TREBUIE REFACUTA

Autostrada Bucuresti-Pitesti trebuie refacuta complet pentru ca nu reprezinta un tronson de circulatie la o calitate de nivel european. Nicolae Vacaroiu a declarat ca nu se poate pune taxa pe acest tronson, deoarece are multe deficiente din cauza lucrarilor de refacere care au fost efectuate in mai multe etape, in anii trecuti, doar de “gura presei”.

Presedintele interimar a adaugat ca numarul mare de accidente inregistrat pe aceasta autostrada nu este numai din cauza neglijentei conducatorilor auto, ci si a calitatii inferioare a caii de circulatie. Acesta a subliniat ca refacerea autostrazii Bucuresti-Pitesti este importanta pentru ca acest sector corespunde Coridorului IV european, care va fi continuat prin construirea unui nou segment de autostrada pe ruta Pitesti-Sibiu.

Totodata, presedintele interimar, aflat in inspectie pe santierul de constructie a bretelei de ocolire a Pitestiului pe ruta Curtea de Arges, dinspre autostrada care vine de la Bucuresti, a apreciat calitatea lucrarilor efectuate de constructorul italian Astaldi.


Intrebare de sinceritate - oare cand o sa vina ziua cand vom avea aceasta autostrada facuta calumea fara sa mai fie subiect de scandal ? :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 May 2007 08:15 
Primii noua kilometri ai autostrazii Bechtel, gata in toamna

Pina in toamna acestui an vor fi inaugurati primii noua kilometri ai autostrazii Transilvania.

Reprezentantii firmei americane Bechtel, care realizeaza autostrada Transilvania, au promis premierului Calin Popescu Tariceanu ca vor termina primii kilometri de autostrada in acest an, urmind ca anul viitor sa fie inaugurati alti 40 de kilometri intre Turda si Cluj. “Am vrut sa vad care este stadiul lucrarilor si am fost informat ca jumatate dintre terasamente au fost realizate, iar viaductele, podurile, canalele de scurgere au fost realizate partial”, a spus premierul. El le-a transmis constructorilor ca, pe linga cele 146 de milioane de euro alocati anul acesta lucrarilor la autostrada, statul roman va acorda finantari suplimentare daca cei de la Bechtel vor reusi sa scurteze termenele de executie. “Dam bani mai multi daca ritmul de lucru se accelereaza, iar lucrarile progreseaza”, a promis Tariceanu. Premierul a aratat ca nu s-a luat inca o decizie privind aplicarea unei taxe de autostrada.

De asemenea, premierul a spus ca a vazut proiectul de investitii de pe platforma industriala Tetarom si s-a declarat bucuros ca aceasta investitie "a prins contur". "Clujul are o sansa extraordinara pe care trebuie sa o fructifice, aveti posibilitatea sa ajungeti din urma Timisoara. Exista un mare avantaj: universitatea, care poate sa furnizeze mina de lucru bine pregatita", a spus premierul.

El a amintit si investitiile Emerson si Nokia la Cluj, spunind ca "sint genul de investitii care pot transforma Romania intr-o tara moderna". Tariceanu a amintit si investitia de la Aeroportul International din Cluj-Napoca, unde a spus ca a vazut proiectul de modernizare si de extindere si a promis sprijin. "Clujul trebuie sa devina un aeroport regional important, care sa permita traficul de calatori si de marfuri si sa se compare cu alte aeroporturi mari. Vom sprijini acest proiect al Consiliului Judetean Cluj, pentru ca acest aeroport va permite accesul cetatenilor romani spre centrul si vestul Europei, dar si un important trafic de marfuri", a mai afirmat premierul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 May 2007 23:12 
INCEP LUCRARILE LA AUTOSTRADA BUCURESTI-PLOIESTI

Peste doua saptamani, vor incepe efectiv lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti, pe tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti. Intre timp vor fi emise ordinele de plata catre proprietarii despagubiti pentru terenurile expropriate, dupa cum a anuntat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Urmatoarea etapa va fi predarea amplasamentului, dupa care va fi dispusa inceperea lucrarilor. Ministrul Ludovic Orban spune ca a fost anuntata inceperea lucrarilor, fara sa fie insa transmis ordinul catre constructor. Iar firmele "au defilat cu utilaje", fara sa le fi fost predat amplasamentul, din cauza lipsei fondurilor necesare exproprierii.

„Trebuie emise ordinele de plata catre proprietarii de terenuri. E foarte ciudat. Am descoperit ca, in noiembrie, au fost pregatite si gata de semnare, dar au disparut. Nu se stie ce s-a intamplat cu ele. Exista finantare prevazuta la data respectiva in buget”, a declarat Ludovic Orban.

Antena 3


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Jun 2007 16:58 
INCEP LUCRARILE LA AUTOSTRADA BUCURESTI-BRASOV

Saptamana viitoare incep lucrarile pentru autostrada Bucuresti-Brasov. Miercuri dupa-amiaza, constructorii tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti au primit ordinul de incepere a lucrarilor. Pana la sfarsitul lui august, Compania de autostrazi le va preda antreprenorilor si toate terenurile expropriate.

Constructorii au la dispozitie trei ani ca sa termine 43 de kilometri de autostrada.

Antena 3

Adaugat: 27 iunie 2007

41 Km in 3 ani ???? Mi se pare cam putin :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Aug 2007 11:59 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 272
Location: Drumul Taberei
Obstacole in calea autostrazii Bucuresti - Brasov :roll: :roll: :roll:

Constructia autostrazii Bucuresti-Brasov intampina pe zi ce trece noi obstacole. Dupa ce au fost probleme cu exproprierile, cu inregistrarea parcelelor, de aceasta data, in calea celor sase benzi spre munte sta chiar o institutie publica.

Primaria de la Barcanesti se afla chiar in locul pe unde ar trebui sa treaca autostrada. Primarul si lucrartorii de la Primarie s-ar bucura daca aceatsa ar fi demolata, deoarece starea acestui imobil este jalnica.

Ministrul transporturilor a anuntat insa ca pentru a salva cladirea se poate stabili o noua ruta, putin deviata. Lucratorii sunt nemultumiti deoarece lucreaza in conditii grele: vara se coc, iarna le este frig, iar peretii sunt plini de igrasie.

Decizia autoritatilor trebuie sa vina cat mai repede, deoarece pana in 2010 tronsonul Bucuresti - Ploiesti ar trebui sa fie finalizat.


Sursa: Realitatea TV


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Aug 2007 09:22 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 50
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
CENTURA VECHE A CAPITALEI VA INTRA IN LUCRU IN SEPTEMBRIE


Lucrarile la centura veche a Capitalei vor incepe luna viitoare. Declaratia apartine ministrului Transportului si apare in ziarul „Gardianul”. Tronsonul care va intra in lucru are aproximativ 21 de kilometri si este cuprins intre Chitila si Voluntari. Proiectul prevede largirea la patru benzi a soselei actuale. Lucrarile vor fi efectuate de o firma romaneasca, in colaborare cu alte doua consortii straine. Lucrarile ar fi trebuit sa inceapa inca de anul trecut, dar Guvernul nu a alocat fonduri in acest sens. Cele aproximativ 70 de milioane de euro necesare vor proveni din Fondul de Dezvoltare.

Sursa: www.antena3.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Oct 2008 22:12 
Cu riscul de a ma repeta, am fost in tari unde JV Astaldi si Italstrade erau acum in puscarie, inconjurati la dus de detinuti care isi asteapta randul sa le incerce lor gaurile de canal. Si asta timp de 20 de ani sau mai mult, cat era la ei pedeapsa pentru sabotaj si subminarea economiei nationale si asta la varianta cu reducere.
Numai in Romania toti basestii si orbanii fac autostrazi cu garantie 6 luni, si sa nu-l uitam pe pomponel cu bechtelul lui cu tot.
Pentru ca nu-i trage nimeni la raspundere, pe guvernanti ii cam doare in bascov. Probabil ca cele mai bune drumuri nationale din Romania au fost facute prin anii '50 cu fosti guvernanti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 01:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7972
500 de milioane de euro.... 250 km de cale ferata de 200 km/h. Stiu, visez, mai importante sunt jipanele din ministere si patronii unor firme ca Golden Shlitz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 20:03 
Lucrarile la autostrada Arad - Timisoara vor incepe in luna februarie
de Dragos Comache HotNews.ro
Luni, 12 ianuarie 2009, 16:30


FCC Construccion si Astaldi vor incepe in luna februarie lucrarile de constructie a autostrazii Arad - Timisoara, potrivit NewsIn care citeaza reprezentanti ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Valoarea contractului de constructie a autostrazii Arad - Timisoara se ridica la 482 milioane de lei, fara TVA.

Consortiul FCC Construccion - Astaldi va construi 32 de kilometri din Coridorul Pan-European Vest, 31 de poduri si 13 canale de drenaj. Durata de executie a lucrarilor este de 24 de luni, iar perioada de garantie a lucrarilor este de 24 de luni. :shock: :shock: :shock:

Contractul de lucrari pentru Executia Tronsonului de Autostrada Arad Timisoara, Proiectul Autostrada Arad-Timisoara-Lugoj beneficiaza de sprijin financiar din partea BEI.

Criteriul de atribuire a contractului a fost pretul cel mai scazut oferit de firma care a indeplinit criteriile tehnice.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jan 2009 21:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 265
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Poate ar trebui sa i se reaminteasca ministrului transporturilor ca nu s-a mai miscat un deget pentru lucrarile la calea ferata Bucuresti - Constanta si ca cele pentru Bucuresti - Brasov inainteaza in ritm de melc. Dar, ce importanta are? Nu e mai bine ca masinile alesilor sa fie purtate cu pretentii pe autostrazii? Ce mai conteaza lucrari de importanta cu adevarat nationala si europeana in ultima instanta cum sunt cele de cale ferata? Mai bine stam si facem autostrazi proaste, ingropam de tot transportul feroviar si dupa, ne intrebam de ce nu sunt de ajuns nici 6 benzi pe autostrada, nu 4 cum le fac ei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 18:51 
Berceanu despre contractul cu Bechtel: Daca era Ceausescu, ii spanzura pe toti

HotNews.ro
Joi, 12 februarie 2009,

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii va rezilia contractul cu Bechtel pentru constructia autostrazii Brasov-Bors daca vor esua negocierile pentru semnarea unui protocol privind modificarea unor termeni ai intelegerii, a declarat, joi, ministrul de resort, Radu Berceanu, citat de Mediafax.

Ministrul a prezentat, intr-o conferinta de presa, efectele negative ale unei eventuale rezilieri.

"Daca nu vom semna protocolul cu Bechtel, nu vom mai face nimic cu ei. Mergem la reziliere, vom pierde procesul, dupa cum ne spun toti juristii, le vom plati 50-60 milioane euro, vom avea intarzieri de doi ani, eu voi fi dat afara din Guvern, dar poate macar urmatorul ministru va incheia un contract. Daca era Ceausescu, ii spanzura pe toti", a afirmat Berceanu.

Berceanu a precizat ca anul acesta va exista o intelegere pe baza contractului cu doua parti, respectiv cati bani, cate expropieri, cate relocari de utilitati, cand se vor da banii si ce va face Bechtel pentru acesti bani.

"In acest moment se incearca sa se explice firmei Bechtel ca daca s-au dat 620 milioane euro si se vor mai da 400 milioane euro, MTI vrea sa stie daca vom primi vreun kilometru de autostrada anul acesta", a explicat Berceanu, citat de NewsIn.

Pe langa faptul ca in contract sunt stipulate doar drepturile companiei Bechtel, Radu Berceanu a mentionat ca la Autostrada Translvania s-a lucrat numai cu muncitori romani chiar daca s-a mentionat ca 15% sunt romani si 85% straini.

Obs: Nu inteleg de ce statul roman ar trebui sa le plateasca penalizari, iar ei nu platesc nimic pentru depasirea termenelor de "n-spe" ori! :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Feb 2009 12:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 211
Location: Bucuresti
Contractul ala a fost impus de anumite cercuri din SUA pe post de "premiu" pentru lobby-ul facut pe langa George Tufish, legat de intrarea noastra in NATO in 2002. Bechtel este o firma apropiata de partidul republican, cu istoric cunoscut de magarii prin diverse parti ale lumii, inclusiv in SUA. Rezilierea nu a fost posibila pana acum din motive politice ("costuri" nedorite la Washington) dar anul asta s-ar putea totusi sa se intample :wink: Fara legatura cu venirea democratului Obama la putere..... hehe!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Mar 2009 22:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 67
Location: Bucuresti
Uitasem complet cum arata vechiul pasaj Grant.
Si nici nu gaseam poze despre el.
Poate ajuta pe cineva.


Attachments:
Podul Grant.jpg
Podul Grant.jpg [ 95.54 KiB | Viewed 16997 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 May 2009 16:51 
Mi-as dori sa realizez un proiect de utilitate publica, care sa treaca fix prin vila lui Videanu si a lui Berceanu. E ca un cutremur, urmat de tsunami, ceea ce duce la suspendarea avioanelor catre Elvetia, ca si inchiderea drumurilor, adica nu poti fugi, Bercene. Cand o sa fie ei in situatia asta, vor comenta mai putin. Noroc ca roata istoriei se intoarce, iar cand bercenii si videnii vor face cu mana dela reabilitarea Canalului, actualii cetateni vor cere sa li se dea inapoi casele confiscate abuziv de democrati(-liberali), mai ceva ca marele demolator impuscat acum aproape 20 ani.

Ca sa nu intelegeti gresit sau sa interpretati acest comentariu ca exclusiv o opinie anti-lucrarile in cauza, vreau sa mai adaug cinismul cu care actuala administratie dela Bukuresti (din 1990 incoace), a improprietarit de zor poporul in calea pasajelor si autostrazilor, pentru ca mai tarziu sa-l lase din nou fara proprietate. Cu ce-a gresit atunci Ceausescu?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 May 2009 17:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Tom wrote:
a improprietarit de zor poporul in calea pasajelor si autostrazilor, pentru ca mai tarziu sa-l lase din nou fara proprietate.

Existau studii de amplasare pentru aceasta autostrada inca de pe vremea lui Ceausescu, se puteau eventual reactualiza, iar legea 18 si celelalte ar fi trebuit sa impiedice punerea in posesie pe parcelele destinate prin planificare urbana si teritoriala unor utilitati publice (autostrazi, drumuri obisnuite chiar, parcuri, instalatii edilitare etc). In lipsa acestei prevederi, statul plateste acum la greu exproprieri ale terenurilor pe care tot el le-a dat. Bineinteles, platim de fapt noi fraierii care nu suntem deasupra legii si cotizam din greu la bugete, nu pleiada de ministrii-penali care s-au succedat 20 de ani la ciolan.

Apropo de improprietarire urmata de expropriere, asta e una din specialitatile preferate. In 1947 s-a dat pamantul taranilor prin Reforma Agrara, iar incepand din anul urmator li s-a luat inapoi, dar nu oricum, ci vezi-Doamne ei cereau sa vina cu pamantul in cooperativa. Cine n-a vrut sa ceara sa i se ia pamantul, se stie ce a patit.

Acum, tocmai vom asista la o noua faza de genul asta, sub pretextul crizei mondiale. O mare cantitate de bunuri imobile ale firmelor falimentare si ale persoanelor ce nu-si mai pot plati intretinerea vor fi scoase la vanzare prin executie silita, iar piata imobiliara fiind intentionat blocata, preturile vor fi de doi bani. Le vor cumpara tot alde Bercovici & Co, dupa care vor da drumul la piata si le vor vinde gras. Asta se urmareste cu toate aceste masuri antieconomice impotriva micilor producatori: o noua "nationalizare".

Strazile din Bucuresti nu pot prelua traficul autostrazii? Pai atunci cum preiau tot aceste strazi traficul actual de pe DN 1? Hai sa nu mai facem atunci autostrazi, ca prea incurajeaza traficul sa intre si sa iasa din Bucuresti!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Sep 2009 13:43 
Autostrada Transilvania pe Discovery
http://videonews.ro/action/viewvideo/24 ... Discovery/


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Dec 2010 00:55 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
Eu (si, probabil, multi) am sesizat urmatoarele:

1. Franta, Olanda si Anglia sunt adversarii nostri privind intrarea in spatiul Schengen

2. Olanda este interesata de portul Constanta, care se doreste a fi al doilea dupa Rotterdam. Adica, pe de o parte, doreste sa ne tina departe, dar pe de alta parte, are nevoie de noi

3. Anglia este si ea interesata de Constanta. Exista o posibilitate ca cele doua state, fiind interesate de Kiustenge, sa nu spuna "nu" cand e vorba de aderarea la Schengen. Ramane problema Frantei care, contrar perioadelor istorice, nu ne mai este aliat, dar, avand in vedere coruptia din UE, s-ar putea sa nu se impotriveasca aderarii noastre la Schengen desi, daca e sa fim sinceri, nici pentru UE nu suntem pregatiti.

4. Ca o consecinta fireasca a preocuparilor celor doua state pentru Dobrogea, toate fondurile MT merg pe Coridorul IV. Ori, se stie ca, in cazul Coridorului IV, componenta rutiera si cea feroviara nu coincid: cea rutiera merge pe Valea Oltului si are o ramificatie in sud-vestul tarii iar cea feroviara merge pe Valea Prahovei => investitii la calea ferata pe Valea Prahovei, in timp ce infrastructura rutiera e pe planul secund. Invers. Probabil, pe Valea Oltului se va pune accent pe infrastructura rutiera iar cea feroviara va fi trecuta pe planul II. Se mai aude ceva de reabilitarea liniei secundare 219 (Valcele-Ramnicu-Valcea)?? Mai degraba vom vedea o autostrada Sibiu-Ramnicu Valcea decat refacerea liniei 219 care ar fi deosebit de importanta pentru ruta Portul Constanta-Curtici. Mai are careva indoiala ca Dobrogea, mai exact Portul Constanta a fost unul din motivele pentru care am fost acceptati in UE? De asemenea, daca vom fi admisi in Schengen, mai are cineva vreo bruma de indoiala ca Dobrogea joaca un rol important?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Dec 2010 02:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
OAB wrote:
4. Ca o consecinta fireasca a preocuparilor celor doua state pentru Dobrogea, toate fondurile MT merg pe Coridorul IV.[...]

Nici pe departe... Explicatia este mult mai prozaica. Banii merg spre judetul de unde provine intaiul barbat al tarii, precum si tanti Boagioaica, si unde exista pus la punct un aparat perfect de sifonare a lor. Si cand a fost ministru dumnealui, tot acolo se aflau cu prioritate "banii dumneavoastra".

La fel, Ceausescu a inceput cu autostrada spre Oltenia, de unde se tragea, nodul principal fiind langa Gaesti (localitatea unde vindea in gara seminte viitoarea nevasta). Tot acolo au ctitorit fabricile cele mai profitabile (Dacia, Oltchim, Oltcit, Arctic). Asta este tipul de strategie romaneasca, vezi si trotuarele ctitorite de Adrian Nastase in Tartasesti, sau fragmentul din Autostrada Transilvania promovat prioritar, in defavoarea altora mult mai importante, doar pentru a creste popularitatea unui boc.

Cui i-ar trebui centura Mangaliei? Spre Bulgaria nu pe acolo e drumul mare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Dec 2010 08:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46455
Sa fim totusi impartiali si sa recunoastem ca s-au depus eforturi mari pt. construirea centurii ocolitoare a Sibiului. Si este meritul integral al acestui Guvern.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Oct 2011 18:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46455
Guvernul reabiliteaza strazile principale din Medias. Adica sectorul din DN 14, de la Km 51+000 la Km 57+500, ce coincide cu strazile Soseaua Sibiului, Hermann Oberth, Horea, Closca, Aurel Vlaicu si Brateiului. Deci L=6,5 km.

HG 931 din 21.09.2011: http://www.legex.ro/Hot%C4%83r%C3%A2rea ... 15340.aspx


Attachments:
nf-hg-931-2011.pdf [146.61 KiB]
Downloaded 240 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Oct 2011 14:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46455
D.J. 141 B (Richis - Sarosu pe Tarnave) intre ram. D.J. 141 Mosna - Agnita si Biertan.

Ianuarie 2011.


Attachments:
P1220043.JPG
P1220043.JPG [ 100.45 KiB | Viewed 13910 times ]
P1220044.JPG
P1220044.JPG [ 138.15 KiB | Viewed 13909 times ]
P1220053.JPG
P1220053.JPG [ 74.96 KiB | Viewed 13909 times ]
P1220054.JPG
P1220054.JPG [ 84.07 KiB | Viewed 13909 times ]
P1220055.JPG
P1220055.JPG [ 115.7 KiB | Viewed 13907 times ]
P1220056.JPG
P1220056.JPG [ 142.17 KiB | Viewed 13907 times ]
P1220057.JPG
P1220057.JPG [ 120.18 KiB | Viewed 13910 times ]
P1220058.JPG
P1220058.JPG [ 95.65 KiB | Viewed 13909 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Oct 2011 14:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46455
D.J. 141 B (Richis - Sarosu pe Tarnave) intre ram. D.J. 141 Mosna - Agnita si Biertan.

Ianuarie 2011.


Attachments:
P1220059.JPG
P1220059.JPG [ 91.57 KiB | Viewed 13907 times ]
P1220060.JPG
P1220060.JPG [ 87.1 KiB | Viewed 13907 times ]
P1220064.JPG
P1220064.JPG [ 63.23 KiB | Viewed 13908 times ]
P1220065.JPG
P1220065.JPG [ 73.23 KiB | Viewed 13907 times ]
P1220068.JPG
P1220068.JPG [ 73.39 KiB | Viewed 13908 times ]
P1220069.JPG
P1220069.JPG [ 87.09 KiB | Viewed 13906 times ]
P1220070.JPG
P1220070.JPG [ 88.59 KiB | Viewed 13908 times ]
P1220071.JPG
P1220071.JPG [ 99.39 KiB | Viewed 13908 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 369 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group