TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 21 May 2018 02:21

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Dec 2010 16:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Harta centurii ocolitoare a municipiului Sibiu.


Attachments:
Centura Sibiu.jpg
Centura Sibiu.jpg [ 257.6 KiB | Viewed 11189 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Jan 2011 20:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Brassovia wrote:
Lacrimi de crocodil, boagioaico. Asemeni stapanului tau.

Centura Sibiului, 23 de kilometri de incompetenta

Inaugurată în mare grabă de 1 decembrie, centura Sibiului costă cât nu face. Prezent la tăiat panglici de ziua naţională a României, Emil Boc, premierul României, a recunoscut de altfel că varianta fostei Capitale Europene a fost “cam scumpă”. Estimată iniţial la puţin peste 50 de milioane de euro, centura a costat la final puţin peste 70 de milioane de euro. 75% finanţare ISPA, 25% partea României. Pentru cei 23 de kilometri, gata în şapte ani, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a plătit în jur de 20 de milioane de euro.

Din păcate însă, vom mai plăti pentru această centură încă jumătate din valoare. Asta pentru că primul constructor, firma italiană Todini Construzioni Generali Spa, care a contractat lucrările în 2003, a obţinut o decizie care obligă statul român la plata altor 11 milioane de euro. În acest moment, decizia Comisiei de Adjudecare a Disputelor (CAD) se găseşte pe masa instanţei arbitrale. Ce-i drept, până la finalizarea arbitrajului nu plătim nici un ban. Dar până atunci avem de onorat însă contractele cu casele internaţionale de avocatură care ne apără. CNADNR a plătit deja Casei de avocatură Corbett & Co. aproape 670.000 de euro. Contractul, în valoare de 1.270.000 de euro, a fost semnat în 2008 pentru asistenţă juridică în cazul variantei ocolitoare a municipiului Sibiu.

Potrivit Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), la 8 decembrie 2010, printr-un act adiţional în valoare de 600.000 de euro, CNADNR îşi asigura reprezentanţa juridică cu Corbett & Co. Compania a mai dat şi un avans de 5 milioane de euro primului constructor – Todini. Italienii au plecat trei ani mai târziu şi au lăsat lucrări finalizate în proporţie de 40%. Gurile rele din companie spun că de plecarea italienilor nu sunt străini nici actuala directoare generală adjunctă pentru fonduri externe, Daniela Draghia, apropiată actualului ministru Anca Boagiu, şi nici fostul director general adjunct din acea perioadă Mircea Pop. Deşi CNADNR a fost vinovată pentru furnizarea unui proiect incomplet, ceea ce i-a îndreptăţit pe italieni la solicitarea unor sume suplimentare, se pare că reprezentantul firmei italiene a fost revoltat şi de suma de 1,5 milioane de euro care i s-a cerut pentru aprobarea claim-ului (n.r. – pretenţii, cerinţe), lucru transmis în termeni diplomatici şi de ambasadorul Italiei în cursul unei întâlniri avute în 2009 cu fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu, la cererea firmei Todini.

Ulterior, un audit cerut de ISPA a arătat că lucrările lui Todini, abandonate din motive de proiect defectuos, necesită alte reparaţii de 4 milioane de euro. Peste milioanele investite cu sârg de CNADNR la Sibiu, dincolo de procesele care se desfăşoară acum la Londra în speranţa salvării ultimei tranşe de 11 milioane pentru centura din mărginime s-a urcat panglica lui Boc chiar de 1 decembrie. Cu o viteză de execuţie de 3 kilometri pe an, centura Sibiului a trecut prin patru guverne şi doi antreprenori. Şantierul inaugurat cu fast în primăvara anului 2004 avea să aducă României procese peste procese. Nu are mai mult de 23 de kilometri, dar costă de ustură. Parte a Coridorului Pan European IV, centura ar fi trebuit să preia de mult o parte însemnată a circulaţiei care sufocă de ani buni Sibiul.

Contractul servit de Ministerul Transporturilor prin CNADNR constructorului italian ar fi fost o obligaţie politică în paşii rapizi spre integrarea în UE. Dincolo de obligaţiile politice, românii sunt cei care plătesc. Astfel, că, deşi circulăm fericiţi pe cei 23 de kilometri la Sibiu, o altă factură de 11 milioane de euro ne aşteaptă. Practic, neadaptarea legislaţiei româneşti la cea europeană în accesarea fondurilor europene face din statul român, şi mai exact din Ministerul Transporturilor, o vacă bună de muls pentru antreprenorii străini care ne construiesc autostrăzile. Astfel, contractul dintre CNADNR şi Todini a avut ca model-cadru impus prin acordul de finanţare un contract standardizat al Federaţiei Internaţionale a Inginerilor Consultanţi (FIDIC).

Clauzele FIDIC impun ca disputele apărute între părţi să fie soluţionate în prima fază de Comisia de Adjudecare a Disputelor. Potrivit răspunsului trimis Jurnalului Naţional de biroul de presă al CNADNR, în acest moment, constructorul, nemulţumit de ultima decizie a CAD, s-a adresat instanţei arbitrale pentru recuperarea sumei de 11 milioane de euro de la CNADNR. “În cadrul unei dispute adresate de constructorul Todini CAD, acesta a solicitat 29.951.000 de euro dobânzi pentru această sumă şi prelungirea duratei de execuţie a contractului cu cinci ani.

CAD a decis că Todini este îndreptăţit să primească 15.693 milioane de euro, din care CNADNR ar trebui să plătească circa 10.410 milioane de euro, restul de 5.283 milioane de euro reprezentând rambursarea de Todini către CNADNR a avansului nerecuperat. CAD a mai decis că Todini este îndreptăţit şi la plata dobânzilor de circa 500.000 de euro şi la prelungirea duratei de execuţie a contractului cu şase ani. Ambele părţi au dat Notificare de Nemulţumire faţă de decizia CAD, iar constructorul s-a adresat instanţei arbitrale”, se precizează în răspunsul companiei. Referitor la valabilitatea şi recunoaşterea deciziilor CAD, se pare că “în prezent nu există un act normativ care să reglementeze modul de organizare şi funcţionare a activităţii de adjudecare”.

CAD emite de cele mai multe ori decizii prin care constructorilor li se recunosc într-o primă fază sume de bani la nivelul milioanelor de euro. Din cauza sistemului de contract, pentru a schimba astfel de decizii trebuie să se ajungă în faţa instanţelor internaţionale de arbitraj. Astfel de instanţe necesită sume consistente, taxele arbitrare, evident în funcţie de valoarea pretenţiilor, pot ajunge la sume de sute de mii de euro. Nici casele de avocatură de nivel internaţional nu trebuie uitate, întrucât sunt necesare sume impresionante.

Uneori se poate ajunge şi la un milion de euro pentru un litigiu. Cum se va rezolva, în aceste condiţii, problema deciziilor care au fost date împotriva statului român? De cele mai multe ori, ulterior emiterii acesteia se încearcă o nouă negociere, astfel încât să fie diminuată suma cerută. Prin ordinul comun al Ministerului Transporturilor şi Ministerului Finanţelor Publice nr. 915/2007 s-a încercat implementarea în legislaţia naţională a contractului tip FIDIC, dar în 2009 Radu Berceanu a abrogat acest ordin, pentru că, în opinia celor mai mulţi specialişti, CNADNR şi alte companii româneşti nu sunt pregătite nici la nivelul resurselor umane, nici la nivelul siguranţei resursei bugetare să implementeze asemenea tip de contracte ce se pot solda cu costuri suplimentare imense pentru partea română.

În anul 2010, în luna decembrie, s-a schimbat din nou schimbarea şi ministrul Anca Boagiu, la “sugestia” Danielei Drăghia, a implementat din nou condiţiile FIDIC, de data aceasta printr-o hotărâre de guvern, deschizând portiţa unei fraude legalizate a bugetului de stat, ţinând cont de modul de aprobare a claim-urilor. Până una-alta, pentru centura Sibiului plătim încă. Cel puţin pentru casa de avocatură care ne reprezintă la Londra. Ulterior este posibil să scoatem din buget şi cele 11 milioane de euro. De altfel, CNADNR are multe alte milioane de dat pentru dispute de acest gen atât pentru varianta ocolitoare a Piteştiului, cât şi pentru Craiova. Valoarea totală pentru deciziile CAD ale celor două centuri se ridică la peste 35 de milioane de euro.

Autor: IULIA BARBU


http://www.jurnalul.ro/special/special/ ... 63887.html


Attachments:
144787-img-4641.jpg
144787-img-4641.jpg [ 70.9 KiB | Viewed 10996 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Oct 2011 11:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Autostrada A1 este o autostradă din România, parte a Coridorului IV pan-european de transport, aflată în construcție, din care sunt funcționale patru segmente: unul de 109,6 km care leagă Bucureștiul, capitala României, de Pitești, reședința județului Argeș (care are un capăt în vestul Bucureștiului și celălalt la intersecția cu DN7, la nord de Pitești); un alt segment de 17,5 km care ocolește orașul Sibiu pe la nord (între localitățile Șelimbăr și Șura Mică); altul de 32,5 km între localitățile Orăștie și Deva (Șoimuș); și tronsonul Timișoara (Izvin)–Arad, de 54 km.

Autostrada A1 a fost prima construită în România, în perioada 1967–1972 și refăcută în 2000, cu noi segmente adăugate între anii 2007 și 2013.

La finalul lucrărilor, autostrada urmează să lege Bucureștiul de Pitești, Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac, făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin. În vara lui 2013, erau în lucru segmentele Nădlac–Arad, Timișoara–Lugoj, Lugoj–Deva și Orăștie–Sibiu, atribuite pentru construcție din aprilie 2011.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Autostrada ... m%C3%A2nia)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2013 20:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Acum la Sacel, jud. Sibiu.


Attachments:
DSCF0425.jpg
DSCF0425.jpg [ 88.42 KiB | Viewed 9686 times ]
DSCF0426.jpg
DSCF0426.jpg [ 101.54 KiB | Viewed 9687 times ]
P1280079.JPG
P1280079.JPG [ 96.97 KiB | Viewed 9688 times ]
P1280080.JPG
P1280080.JPG [ 84.78 KiB | Viewed 9689 times ]
P1280081.JPG
P1280081.JPG [ 67.93 KiB | Viewed 9688 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Jun 2013 20:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Un tronson a fost dat in folosinta: Aurel Vlaicu - Soimus (Orastie - Deva).


Attachments:
autostrada Orastie - Deva 1.jpg
autostrada Orastie - Deva 1.jpg [ 106.37 KiB | Viewed 9448 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Aug 2013 06:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Centura ocolitoare a municipiului Sibiu (dinspre Rm. Valcea spre Medias).


Attachments:
Sibiu (4).jpg
Sibiu (4).jpg [ 79.19 KiB | Viewed 9290 times ]
Sibiu (5).jpg
Sibiu (5).jpg [ 79.56 KiB | Viewed 9289 times ]
Sibiu (6).jpg
Sibiu (6).jpg [ 83 KiB | Viewed 9287 times ]
Sibiu (7).jpg
Sibiu (7).jpg [ 75.53 KiB | Viewed 9287 times ]
Sibiu (8).jpg
Sibiu (8).jpg [ 75.25 KiB | Viewed 9287 times ]
Sibiu (9).jpg
Sibiu (9).jpg [ 76.55 KiB | Viewed 9290 times ]
Sibiu (10).jpg
Sibiu (10).jpg [ 70.73 KiB | Viewed 9289 times ]
Sibiu (11).jpg
Sibiu (11).jpg [ 73.83 KiB | Viewed 9291 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Aug 2013 06:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Silviu wrote:
Centura ocolitoare a municipiului Sibiu (dinspre Rm. Valcea spre Medias).


Attachments:
Sibiu (12).jpg
Sibiu (12).jpg [ 77.32 KiB | Viewed 9286 times ]
Sibiu (13).jpg
Sibiu (13).jpg [ 77.95 KiB | Viewed 9286 times ]
Sibiu (14).jpg
Sibiu (14).jpg [ 75.58 KiB | Viewed 9286 times ]
Sibiu (15).jpg
Sibiu (15).jpg [ 72.05 KiB | Viewed 9286 times ]
Sibiu (16).jpg
Sibiu (16).jpg [ 72.51 KiB | Viewed 9288 times ]
Sibiu (17).jpg
Sibiu (17).jpg [ 72.84 KiB | Viewed 9289 times ]
Sibiu (18).jpg
Sibiu (18).jpg [ 73.47 KiB | Viewed 9289 times ]
Sibiu (19).jpg
Sibiu (19).jpg [ 73.9 KiB | Viewed 9288 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Aug 2013 06:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Silviu wrote:
Centura ocolitoare a municipiului Sibiu (dinspre Rm. Valcea spre Medias).


Attachments:
Sibiu (20).jpg
Sibiu (20).jpg [ 72.37 KiB | Viewed 9285 times ]
Sibiu (21).jpg
Sibiu (21).jpg [ 73.57 KiB | Viewed 9287 times ]
Sibiu (22).jpg
Sibiu (22).jpg [ 70.53 KiB | Viewed 9288 times ]
Sibiu (23).jpg
Sibiu (23).jpg [ 75.7 KiB | Viewed 9284 times ]
Sibiu (24).jpg
Sibiu (24).jpg [ 92.97 KiB | Viewed 9287 times ]
Sibiu (25).jpg
Sibiu (25).jpg [ 85.52 KiB | Viewed 9288 times ]
Sibiu (26).jpg
Sibiu (26).jpg [ 86.55 KiB | Viewed 9287 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 04 Dec 2013 15:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Moment istoric pentru Transilvania: se inaugurează 60 de kilometri din autostrada Orăştie - Sibiu.

adevarul.ro





Attachments:
autostrada Sibiu.pdf [48.55 KiB]
Downloaded 116 times
A1.jpg
A1.jpg [ 29.93 KiB | Viewed 8987 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 11 May 2014 14:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Sibiu - Saliste.


Attachments:
Belgrad-Medias (29).jpg
Belgrad-Medias (29).jpg [ 74.24 KiB | Viewed 8845 times ]
Belgrad-Medias (30).jpg
Belgrad-Medias (30).jpg [ 100.68 KiB | Viewed 8845 times ]
Belgrad-Medias (31).jpg
Belgrad-Medias (31).jpg [ 99.21 KiB | Viewed 8845 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 12 May 2014 19:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Lugoj - Deva.

http://www.anpm.ro


Attachments:
119483_AM REVIZUIT LUGOJ DEVA.pdf [39.66 MiB]
Downloaded 84 times
118102_Raport_final1.pdf [13.02 MiB]
Downloaded 260 times
117600_Completar_LugDeva.pdf [44.98 MiB]
Downloaded 81 times
115677_Studiu_Deva1.pdf [44.06 MiB]
Downloaded 79 times
110732_Studiul EA_Lugoj-Deva_13.09.2013_FINAL.pdf [43.53 MiB]
Downloaded 76 times
112551_Studiul EA_Lugoj-Deva_04.10.2013.pdf [44.02 MiB]
Downloaded 84 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 12 May 2014 19:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Nadlac - Lugoj.

http://www.anpm.ro


Attachments:
71209_Acord Nadlac-Lugoj revizuit.pdf [14.54 MiB]
Downloaded 183 times
ACOIU Autostrada Nadlac-Lugoj_20098503525.pdf [30.11 MiB]
Downloaded 80 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 12 May 2014 19:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Orastie - Sibiu.

http://www.anpm.ro


Attachments:
22610_Acord de mediu pentru proiectul tronsonul de autostrada Orastie Sibiu.pdf [19.81 MiB]
Downloaded 82 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 May 2014 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Timisoara - Lugoj.



Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 17 Jul 2014 08:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Arad - Nadlac.



Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Sep 2014 08:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
S-au oprit lucrările pe autostradă

Cu două luni înainte de termenul prelungit pentru finalizarea ultimului lot din autostrada Orăștie – Sibiu (cei 22 de km dintre Săliște - Cunța), lucrările s-au oprit în cel mai sensibil punct, cu cele mai ample alunecări.

Nici constructorul, nici CNADNR-ul, nici ministrul Transporturilor nu spun nimic, în timp ce utilajele stau. Lucrările s-au oprit de miercuri după-amiaza. Joi nu mai lucra niciun utilaj în zona imensului debleu de la Aciliu, iar vineri un singur excavator râcâia ceva gropi. În tot acest timp, ministerul dă semne că nu mai sunt bani și – în premieră – decide să folosească banii din garanțiile lucrărilor.


Cel mai sensibil punct al lotului III al autostrăzii Orăștie – Sibiu este porțiunea de câteva sute de metri ce precede viaductul de la Aciliu, pe sensul de mers înspre Sebeș. De miercuri după-amiaza, în imensul debleu săpat între dealurile de aici s-a așternut liniștea. Excavatoarele și camioanele au fost trase pe dreapta și așa au rămas pe tot parcursul zilei de joi. ”Nu știu. Nu știu. Lăsați-mă să vorbesc cu superiorii mei, din Italia”, a spus directorul de șantier din partea Impregilo, Carlo Alberto Scopel. Acesta nu a mai revenit, fiind oricum foarte greu de găsit și la telefon.

Ce am găsit pe șantier

Joi, la prânz, în afara a doi topografi care măsurau o parte a dealului ras de la Aciliu, nimeni nu era în zona respectivă. Nici măcar de pază, la utilaje. În rest, singurul loc în care se mai lucra, dar anemic, este cel situat înainte de nodul de la Apodul de Jos, unde câteva camioane mai cărau ceea ce excavau trei utilaje. Asfalt a mai fost turnat, față de acum trei săptămâni, doar înainte de alunecările de teren ce preced viaductul de la Aciliu, iar cantitatea de lucrări rămase este, în continuare, impresionantă. ”Domnule, noi să terminăm aici, să punem asfalt, că de lucru pe margine mai este”, povestește unul dintre muncitori. Evident, nici el nu știe de ce pe restul șantierului nu se mai lucrează, deși mai erau doar 65 de zile până la noul termen asumat oficial.

Liniștea absurdă a autorităților

Din primăvara acestui an, consultantul lucrărilor de pe autostradă nu mai este Consitrans, firmă al cărei contract a fost reziliat de conducerea Companiei de autostrăzi și drumuri naționale din România, pe motiv că ar fi ”fraternizat” cu constructorii. În locul celor de la Consitrans lucrează, acum, Direcția regională Brașov a CNADNR. Cu toate acestea, din partea Companiei vine aceeași ”liniște”. ”Știți care sunt regulile. Trebuie să ne trimiteți solicitare în scris pentru ca să vă putem răspunde”, au anunțat cei de la biroul de presă al CNADNR. Deși o solicitare scrisă pentru a lămuri motivul care a dus la oprirea lucrărilor le-a fost trimisă. Niciun răspuns nu a fost formulat până la închiderea ediției. Sibian de origine, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a fost imposibil de găsit, refuzând să răspundă și la telefon. A făcut, totuși, acest lucru ministrul Transporturilor, Ioan Rus. ”Nu știu despre ce vorbești și nici nu pot vorbi acum. Sănătate”, a declarat Rus, după ce i s-a expus pe scurt situația singurei porțiuni de autostradă în lucru din România, porțiune care, cel puțin teoretic, ar mai putea fi dată în folosință anul acesta.

Premierul nu prea știa ce vorbește

Culmea, în timp ce pe șantierul dintre Săliște și Cunța (județul Alba) se așternea liniștea în loc de asfalt, premierul României, Victor Viorel Ponta, declara la Sibiu că a discutat cu reprezentanții constructorilor, cu cei din conducerea CNADNR și că totul este în regulă, iar circulația se va deschide pe 15 noiembrie. ”Înainte de a veni la Sibiu am discutat și cu reprezentanții firmei și cu reprezentanții CNADNR și mi-au confirmat faptul că de data aceasta se vor ține de termen și pe 15 noiembrie, cel mai târziu, se va circula neîntrerupt între Sibiu și Deva”, a afirmat premierul Ponta.

Scenariile

În lipsa oricăror informații oficiale, am încercat să aflăm și ceea ce se discută neoficial. Muncitori din zona șantierului vorbeau despre neînțelegeri cu Ocolul silvic privat care administrează pădurea din care o parte trebuie defrișată în zona viaductului de la Aciliu. ”Nici vorbă. Nu avem nimic împotriva lor care să ducă la oprirea lucrărilor”, au declarat oficialii din Săliște, care administrează respectivele suprafețe împădurite. Din zona Companiei, am aflat alte versiuni neoficiale. ”S-ar putea ca cei de la Impregilo să dorească să plece. S-au să încerce să obțină mai mulți bani, altfel pleacă”. Acest scenariu nu a putut fi, deocamdată, verificat, dar merită legat de faptul că, zilele trecute, au venit în România pentru a discuta cu oficialii de la București reprezentanții Salini – Impregilo, din Italia.

Nu mai sunt bani?

Lotul IV al autostrăzii Sibiu – Orăștie a fost dat în folosință în decembrie anul trecut. Lucrările rămase – taluzări, iluminatul de la nodul Sibiu Vest, spațiile de servicii de după Cristian și Centrul de comandă de la Săliște – au fost tărăgănate și nici măcar azi nu sunt gata. Totuși, cantitatea de lucrări rămasă de finalizat este infimă, comparativ cu cele mai bine de 70 de milioane de lei pe care CNADNR le mai are de plătit asocierii de constructori condusă de italienii de la Astaldi.

Faptul că statul se confruntă cu lipsă de bani poate fi dedus și din Instrucțiunea nr. 21, emisă săptămâna trecută de către Autoritatea de management pentru Programul operațional regional sectorial transport din cadrul Ministerului Transporturilor. Potrivit acestui document, pentru a face față cheltuielilor, autorităților le este permis să folosească banii blocați acum în conturile de bună execuție constituite pentru fiecare lucrare. Iar cu banii aceștia să plătească facturile, urmând ca în locul conturilor să fie solicitate scrisori de garanție bancară din partea companiilor de construcții.

”Beneficiarii POS Transport pot înlocui reținerile monetare stabilite de către beneficiari și constituite în conturi bancare deschise pentru beneficiari și închise pentru executanții de lucrări, cu instrumente de garantare emise de instituții bancare sau polițe de asigurare emise de instituții de asigurări care nu sunt în dificultate pe piața asigurărilor. (…) Beneficiarii POS Transport (…) au obligația să urmărească modul de utilizare de către antreprenori a reținerilor și să ia măsuri ca acestea să fie utilizate în scopul și pentru implementarea proiectelor pentru care au fost constituite”, se arată în instrucțiunea amintită. Măsură luată dintr-un motiv clar: ”Întrucât executanții de lucrări se confruntă cu un deficit de flux de numerar necesar executării lucrărilor așa cum rezultă din solicitările acestora și ale beneficiarilor POS Transport”, se arată în Instrucțiunea 21/09.09.2014, semnată de directorul general al AM POST, Ioan Marcel Boloș.

”Oricum, conform legislației, banii din contul de garanție de bună execuție sunt la dispoziția Beneficiarului lucrărilor până la încheierea contractului. Dar de o astfel de măsură nu am auzit niciodată până acum”, a declarat un oficial din CNADNR pentru Turnul Sfatului.


http://www.turnulsfatului.ro/27102/s-au ... video.html





Attachments:
sil_1403.jpg
sil_1403.jpg [ 436.44 KiB | Viewed 8673 times ]
sil_1418.jpg
sil_1418.jpg [ 452.82 KiB | Viewed 8673 times ]
sil_1436.jpg
sil_1436.jpg [ 429.4 KiB | Viewed 8673 times ]
sil_1448.jpg
sil_1448.jpg [ 505.11 KiB | Viewed 8673 times ]
sil_1478.jpg
sil_1478.jpg [ 368.95 KiB | Viewed 8673 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Sep 2014 08:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Decizie fără precedent: șantierul închis al autostrăzii Săliște – Cunța a devenit și secret

După ce au oprit lucrările fără ca nicio parte implicată să ofere vreo explicație, constructorii în tandem cu autoritățile au mai luat o decizie: nimeni nu mai are voie să filmeze și fotografieze șantierul oprit, fără aprobare de la CNADNR.

Decizia a fost comunicată paznicilor șantierului începând cu ziua de 11 septembrie, când o echipă a Turnul Sfatului a fost ”amenințată cu chemarea Poliției” dacă nu părăsește ”urgent” șantierul.

”Puteți trimite o astfel de cerere, dar vă spun de pe acum că nu cred că o să primiți o astfel de hârtie”, au declarat, neoficial, reprezentanții Companiei. Prin urmare, presa sau membrii forumurilor on-line care urmăresc evoluția unuia din cele mai importante șantiere publice din județul Sibiu vor trebui să se ferească de paznici, de acum încolo, dacă vor vrea să surprindă modul în care (nu) se lucrează.

Cât privește solicitarea scrisă de a oferi un răspuns asupra motivelor care au stat la baza opririi lucrărilor pe șantierul care trebuia terminat din aprilie 2013, lucrurile mai durează. ”Cererea dumneavoastră a ajuns la noi pe 11 septembrie, este pe circuit pentru a primi un răspuns”, a fost declarația oficială a Biroului de presă al CNADNR. În continuare, reprezentanții constructorului – Impregilo SpA – nu vor să facă nicio declarație. ”Nu știu despre ce este vorba. La revedere”, a închis iarăși telefonul Carlo Alberto Scopel, directorul de șantier al italienilor.

Directorul CNADNR, Narcis Neaga, și ministrul Transporturilor, Ioan Rus, nu au putut fi contactați telefonic.


http://www.turnulsfatului.ro/27121/deci ... ecret.html


Attachments:
27121.jpg
27121.jpg [ 312.02 KiB | Viewed 8673 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Sep 2014 20:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
Autostrăzile nu ţin de Ministerul Transporturilor, ci de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură, Investiţii Străine, Parteneriat Public-Privat şi Promovarea Exporturilor!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Sep 2014 13:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
CNADNR insistă: pe autostrada Săliște – Cunța se lucrează, nu sunt probleme cu banii

În chiar ziua în care se împlinește o săptămână de când Impregilo a oprit lucrările în zona imensului debleu de la Aciliu, cel mai sensibil punct al șantierului autostrăzii ce trebuia deschisă de un an și jumătate, CNADNR a emis un comunicat în care anunță că, de fapt, se lucrează.

”Lucrările de drum la Autostrada Orăștie – Sibiu sunt în desfășurare. Motivul pentru care o parte din utilaje așteaptă să poată interveni, se referă la faptul că procesul tehnologic nu presupune utilizarea concomitentă a tuturor utilajelor, pe tronsonul de autostradă desfășurându-se deja lucrări de asfaltare”, se arată în comunicatul emis de autoritățile de la București.

Surse din cadrul proiectului de construire a autostrăzii au declarat pentru Turnul Sfatului că lucrările au fost oprite în zona alunecărilor de teren de la Aciliu din cauza unor facturi neachitate, cu scadența în primăvara acelui an. Motivul pentru care aceste facturi nu ar fi fost achitate ține de rezilierea contractului consultanților de la Consitrans, care nu au mai semnat situațiile de lucrări pentru respectivele facturi. CNADNR susține că un astfel de scenariu nu este real.

”Ipotezele lansate în mass-media conform cărora motivul unei presupuse opriri a lucrărilor ar fi de natură financiară sunt complet false, întrucât au fost efectuate plăți, iar în perioada imediat următoare vor fi efectuate și alte plăți semnificative în vederea atragerii de fonduri europene. De pildă, în acest moment, se află în verificări, urmând a fi plătit un certificat de lucrări în valoare de 17 milioane RON”, se mai arată în comunicatul Companiei.


http://www.turnulsfatului.ro/27140/cnad ... banii.html


Attachments:
cnadnr.jpg
cnadnr.jpg [ 74.21 KiB | Viewed 8654 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Sep 2014 08:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Minciunile CNADNR au picioare foarte scurte. O filmare aeriană arată clar că pe autostradă nu se mai lucrează

În chiar ziua în care CNADNR încerca să ascundă mizeria de pe lotul III al autostrăzii Sibiu – Orăștie printr-un comunicat de presă în care dădea asigurări că se lucrează, că sunt bani și că presa scrie după ureche, membrii forumurilor care urmăresc cu atenție evoluția șantierelor din țară au realizat și publicat o filmare aeriană a zonei în discuție.

Din păcate, imaginile redau o realitate mai dezamăgitoare decât cea care putea fi regăsită acum o săptămână, când lucrul a fost oprit, mai întâi, doar în zona debleului de la Aciliu. Din imagini se vede clar că lucrul a fost oprit total, singurele obiecte în mișcare surprinse pe șantier fiind câteva autobasculante. Nici cele trei excavatoare care acum o săptămână mai mișcau ceva pământ înspre nodul rutier de la Apoldu de Jos nu mai erau la lucru.

Pe traseul a ceea ce ar fi trebuit să fie autostradă de un an și jumătate, mai apar câteva utilaje, dar care staționează. ”Comunicatul CNADNR de azi-dimineață este, evident, o minciună cap-coadă. Pe șantier nu se lucrează decât de formă cu circa cinci utilaje, după cum veți putea vedea. Restul utilajelor, deși sunt parcate pe aliniamentul autostrăzii, se poate observa că sunt oprite complet, iar excavatoarele au fost date jos de pe dealuri. Mă gândesc că figura asta au făcut-o ca să arate prezența constructorului pe șantier, în cazul unei filmări aeriene”, este de părere utilizatorul Eurocopter, al forum.peundemerg.ro, cel care a realizat filmarea aeriană în cursul zilei de miercuri.

Tentative ieftine

În ciuda fotografiilor realizate în ultima săptămână, în ciuda imaginilor video realizate și publicate chiar și de Turnul Sfatului sau alte televiziuni, autoritățile de la București încearcă în mod constant să deformeze realitatea. Vinerea trecută, chiar de la Sibiu, premierul României, Victor Viorel Ponta, transmitea că pe șantierul lotului III se lucrează și că totul va fi gata la timp, pe 15 noiembrie. Marți, directorul general CNADNR, Narcis Neaga, spunea că, de fapt, utilajele trase pe dreapta urmează a fi relocate. Miercuri, CNADNR a lansat un comunicat de presă prin care spunea că presa dă informații eronate. Că de fapt se lucrează și că nu sunt probleme cu banii.

Din sursele oficiale, dar care au preferat să își ascundă identitatea din motive tot mai evidente, Turnul Sfatului a aflat că, de fapt, problemele sunt generate de către italienii de la Impregilo SpA. Aceștia nu își pot încasa o parte din facturile emise în primăvară, deoarece consultatul din acea vreme (Consitras) nu ar mai fi apucat să semneze situațiile de lucrări. Contractul celor de la Consitrans a fost reziliat, iar actualii consultanți (Direcția Regională Brașov a CNADNR) refuză semnarea unor situații întocmite pe lucrări executate în afara contractului lor. Practic, prin această oprire a lucrului, Impregilo încearcă să forțeze mâna autorităților. Rămâne de văzut dacă vor să forțeze lucrurile pentru a încasa banii sau pentru a le fi reziliat acest contract care are toate premisele de a fi unul extrem de păgubos pentru respectiva societate.


http://www.turnulsfatului.ro/



Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 24 Sep 2014 07:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Autostradă cu defect. Peste 200 de erori în construirea autostrăzii Sibiu-Orăştie

Asfalt subţiat sub limitele minime admise, structuri de beton crăpate, straturi ale autostrăzii aşternute fără respectarea tehnologiilor corespunzătoare sunt doar câteva din cele peste 200 de nereguli privind calitatea lucrărilor efectuate la al treilea lot al autostrăzii Oraştie-Sibiu.

În doar doi ani constructorul celui de-al treilea lot din autostrada Sibiu-Orăştie (22 de kilometri), respectiv asocierea italiană Impregilo-Salini a reuşit performanţa de a i se fi întocmit nu mai puţin de 249 de rapoarte de neconformitate pentru lucrări de proastă calitate, care nu respectă prevederile legale sau care se abat de la tehnologiile de execuţie. Concluzia figurează într-un raport realizat de firma CONSITRANS, consultant al lucrării până în primăvara acestui an şi care a fost înaintat Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în luna mai.

Neregulile au fost sesizate în perioada aprilie 2012-mai 2014. Potrivit raportului, 51 dintre aceste neconformităţi, unele grave, nu erau corectate la momentul realizării acestuia. Cea mai veche abatere, neîndreptată, datează din martie 2013 şi a privit refuzul constructorului Impregilo de a informa consultantul CONSITRANS în privinţa materialelor folosite la lucrare.

Aceasta este însă una dintre cele mai mici probleme. Multe nereguli privesc nerespectarea legii calităţii în construcţii, apariţia fisurilor şi crăpăturilor în prefabricate de beton (neregulă sesizată în mai 2014), segregări şi porozităţi în stratul de bază al autostrăzii (aprilie 2014), folosirea materialelor de umplutură necorespunzătoare, crăpături transversale în straturi ale autostrăzii, absenţa planeităţii anumitor zone, inflitrări ale apei în corpul drumului ca urmare a neprotejării găurilor rămase după extracţia carotelor. Impregilo-Salini au aşternut straturi de balast sau mixtură la temperaturi mici, sub limitele admise. Oficialii CONSITRANS, firma care a realizat pentru CNADNR raportul au refuzat să ofere detalii suplimentare invocând clauze de confidenţialitate existente în contractul semnat de companie cu CNADNR.

Surse din cadrul lucrărilor au declarat ziarului România liberă că Impregilo a aşternut inclusiv straturi de mixturi şi asfalt mai subţiri decât se prevedea in proiect pentru a mai câştiga un bănuţ. Măsurători efectuate punctual au arătat că în loc de 4 centimetri (cm) stratul de uzură au fost aşternuţi în unele zone doar 3,2 cm, în loc de 6 cm de binder erau doar 4,8 cm iar în loc de 14 cm de mixtură asfaltică erau doar 12 cm. „Drumul este proiectat să reziste la 15 milioane de treceri. Nerespectarea grosimilor micşorează substanţial acest număr de trecrei” explică un inginer de drumuri care sunt efectele. Surse din cadrul lucrărilor au declarat că Impregilo a fost pus de CNADNR să frezeze pe 5 kilometri stratul de uzură pentru a aşterne altul, de grosime corespunzătoare. Economiile făcute de italieni aduc un profit suplimentar de 400.000 euro pe kilometru. Socotind un preţ de 100 de euro al tonei de material de uzură, o micşorarea totală a grosimii straturilor de 4 centimetri şi o greutate de 25 kilograme a unui strat de un metru pătrat, gros de centimteru, italienii fac o economie de 10 euro la fiecare metru pătrat.

Contactaţi telefonic oficialii firmei Impregilo au refuzat să facă declaraţii afirmând că şefii companiei sunt în şedinţă. Narcis Neaga, director general CNADNR, a refizat la rându-i să explice care mai este calitatea lucrărilor, date fiind numeroasele nereguli reclamate de consultant invocând faptul că nu se află în Bucureşti. Fotografii realiate ieri (vezi foto) arată că pe autostradă nu se întâmplă nimic, că există numeroase zone în care au loc alunecări de teren (ravene) pentru care nu s-au stabilit şi pus în practică soluţii tehnice, în pofida angajamentelor luate de Guvern că austotrada se va deschide circulaţiei la jumătatea lunii noiembrie.


http://www.romanialibera.ro/actualitate ... tie-350800


Attachments:
autostrada Sibiu.jpg
autostrada Sibiu.jpg [ 88.01 KiB | Viewed 8625 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Oct 2014 16:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Quote:
Desi lucrarile de consolidare nu sunt si nu vor fi finalizate anul acesta, pe tronsonul A1 Orastie - Sibiu Lot 3 (Cunta - Saliste) se asfalteaza. Iar ultimile declaratii publice sunt clare: tronsonul se va deschide in acest an, chiar in aeste conditii.

In cadrul dezbaterii publice pe tema Master Planului de Transport am ridicat problema debleului Aciliu si a riscului evident de alunecare peste autostrada in aceasta zona. Si am amintit de scenariul similar de la Litochovice din Cehia din 2013. Insa directorul CNADNR ne-a dat asigurari ca solutia tehnica de stabilizare a dealului Aciliu a luat in calcul "potopul". Fiecare este liber sa consulte fotoreportajele noastre si sa decida singur. Raspunsul nostru a fost doar: "Doamne ajuta, domnnule Neaga!".

http://forum.construim-romania.ro/showt ... 52#pid5552


Attachments:
Cunta.jpg
Cunta.jpg [ 81.48 KiB | Viewed 8698 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Nov 2014 10:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Autostrada Săliște și Cunța: deschisă. Cu restricții, un premier în trecere și senzori pentru alunecări de teren

După o noapte în care muncitorii de la Impregilo SpA au mai lucrat la marcaje, parapete și gardul de protecție al lotului III al autostrăzii Sibiu – Orăștie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a venit în inspecție și a ”decis” în fața camerelor: să se deschidă traficul.

De permis, mașinilor le-a fost permis să intre pe cei 22,11 km ai respectivei autostrăzi în jurul orei 15:30, după ce a mai fost gonit un câine care bântuia la capătul viaductului de la Aciliu, asemenea unui cioban care – doi kilometri mai încolo - s-a apropiat de asfalt cu tot cu turma lui de mioare, profitând de o porțiune lipsă de gard.

Limită de viteză, 80 de km la oră

Pe cele câteva sute de metri de autostradă străjuite de ”dealul tăiat în două” înainte de viaductul de la Aciliu, circulația a fost deschisă de la bun început cu restricții de viteză. Pe ambele sensuri de mers, în această zonă, a fost impusă o limită de viteză, temporară, de 80 de km pe oră. Mai departe, pe viaductul lung de un kilometru, viteza maximă permisă este de 100 de km pe oră.

”Atâta timp cât alunecările de teren nu afectează siguranța circulației, nu avem nicio altă problemă. Dar nu face niciun sens, cred, să nu dăm drumul la circulație atâta timp cât se poate lucra fără ca traficul să fie afectat. Și nu va fi, au fost făcute drumuri tehnologice laterale, se va lucra în afara coridorului autostrăzii”, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Senzori de mișcare pentru alunecările de teren

Zona debleului de la Aciliu este – alături de zona kilometrului 60 al lotului de autostradă – locul în care șoferii vor vedea mult timp de acum încolo mașini la lucru. Aici terenul nu este stabilizat, iar soluțiile care să fie implementate nu sunt încă stabilite. Directorul CNADNR, Narcis Neaga, i-a povestit ministrului, înaintea deschiderii traficului, faptul că asupra versanților dealului tăiat la Aciliu urmează să fie efectuată o nouă expertiză. Aceasta ar urma să ofere soluția definitivă pentru consolidarea dealului de o parte și de alta a autostrăzii. Nu este exclus ca pentru soluția finală să fie alocați bani suplimentari, pentru un contract separat, a cărui atribuire și implementare să fie executată separat.
Până atunci, a arătat însă Neaga, pe cele două maluri de pământ dinaintea viaductului de la Aciliu vor fi montați senzori de mișcare. ”Nu vor veni peste… e deja a treia iarnă și profesorii universitari cu care am stat de vorbă mi-au zis că nu, nu vine la vale, dealul este deja stabilizat, pe structura canalului Dunăre – Marea Neagră. Mai vin bucăți, dar nu vine tot… teoretic se poate, dar practic nu se poate așa ceva. Vom lua măsuri: în permanență va fi un utilaj aici, în caz că începe să alunece, pentru evacuare. Monitorizarea va fi realizată 24 din 24 de ore, prin camere video, prin senzori, astfel încât să nu avem niciun fel de surpriză pentru trafic. Așa am stabilit aseară, așa va fi. Asta fiind o zonă periculoasă, monitorizarea va fi 24 din 24 de ore. Practic, eliminăm orice risc. Traficul nu va fi influențat sub nicio formă”, a garantat Neaga în fața ministrului Rus. Ministrul a declarat că orice fel de alunecare de teren va fi remediată pe cheltuiala constructorului.

Premierul nu a mai oprit să taie panglica

”Vine sau nu vine?”, a fost întrebarea referitoare la premierul și candidatul Victor Ponta la care nimeni nu a avut niciun răspuns până în jurul orei 13:00, a zilei de vineri. Deja ministrul Transporturilor dăduse două ture pe lotul de autostradă și se pregătea să plece mai departe, înspre Sebeș, unde urmau a fi semnate contractele de execuție pentru loturile 1 și 2 (din patru) ale autostrăzii Sebeș – Turda. ”Vine”, s-a auzit în stația unuia dintre polițiști și toată atmosfera a devenit mai agitată. Panglica era pregătită pentru a fi întinsă de-a lungul autostrăzii în zona viaductului, iar dinspre Sibiu, pe autostrada închisă a apărut un autocar al unei companii de transport persoane. Din primul rând, din spatele șoferului, Victor Ponta face cu mâna presei. Autocarul deschide ușa, urcă ministrul Rus și directorul Neaga, ușa se închide și – prin culoarul deschis de polițiști – autocarul pornește spre Sebeș. Panglica rămâne netăiată. Corespondenții TV încep să se enerveze: România TV și Antena3 transmit în direct declarații din autocare referitoare la deschiderea autostrăzii.
”Am făcut o vizită cu domnul prim-ministru pe întreg traseul, i-am explicat și dumnealui întreaga situație, faptul că autostrada poate fi deschisă și – în consecință – am să rog CNADNR-ul și Poliția să ia toate măsurile necesare pentru deschiderea traficului”, a declarat ministrul Rus jumătate de oră mai târziu, după ce s-a întors cu o altă mașină decât autocarul cu care a plecat alături de premier.

Cifre și date: milioane de metri cubi de excavații

Prin deschiderea traficului pe lotul III, cel dintre Săliște și Cunța, este funcțională o porțiune de autostradă lungă de 132 de km, între Sibiu (inclusiv centura) și Deva. Pentru acest lot III, la care italienii de la Impregilo SpA au început lucru în vara lui 2011, au fost construite un viaduct lung de 1,01 km (și 74 de metri înălțime în punctul maxim), patru poduri, un pasaj, un pasaj CF, 19 podețe casetate și 29 de podețe metalice. Potrivit datelor furnizate de constructor, au fost realizate excavații în cantitate de peste 6,86 milioane de metri cubi, au fost aduse umpluturi de peste 3,1 milioane de metri cubi și au fost așternute 270.000 de tone de asfalt. Pentru același lot III au fost folosiți alți 112.600 de mc de balast stabilizat, 176.800 de mc de fundație de balast și 126.500 de mc de beton.

Lucrări până în vara anului viitor

Muncitorii de la Impregilo SpA mai au mult de lucru, chiar dacă traficul a fost deschis. Conducerea executivă a șantierului este optimistă și speră ca până în vara anului viitor să termine. Asta în condițiile în care cantitățile de excavat pentru oprirea alunecărilor de teren încă sunt mari, iar pentru lucrări de anvergură încă nu a fost emisă autorizația de construire.


http://www.turnulsfatului.ro/27968/auto ... video.html



Attachments:
27968.jpg
27968.jpg [ 176.7 KiB | Viewed 8246 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Jun 2015 19:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3456
In sfarsit suntem legati cu un fir de ata de restul lumii civilizate... Greu, foarte greu...

adevarul.ro wrote:
Autostrada Nădlac-Arad s-a unit cu cea din Ungaria. Mai exact a fost turnat stratul de uzură pe unul dintre segmente şi a fost marcat momentul unirii celor două autostrăzi. De asemeena, constructorii promit că şi lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, respectiv bucata Pecica-Arad, va fi finalizată în luna iulie. În prezent se lucrează la birourile punctului vamal şi la gheretele de control. Constructorii mai spun că au fost finalizate lucrările la parcarea în care pot staţiona peste 100 de vehicule de mare tonaj.

„Suntem în grafic cu lucrările. Dar asta nu garantează faptul că autostrada va fi dată circulaţiei. Pentru că mai există câteva aspecte şi acorduri interguvernamentale care trebuie stabilite de comun acord de cele două părţi, respectiv statul român şi cel maghiar”, au declarat reprezentanţii constructorilor. Recepţia celor două lucrări (loturile 1 şi 2) ale autostrăzii Nădlac-Arad nu a mai fost programată.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate. CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Oct 2015 08:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Ne cacaim sa construim cateva cioturi de autostrazi, pe plaiul cu boi, scumpe ca naiba si cu termene de realizare matusalemice. Cand colo, nici macar ce s-a construit nu este de calitate!

Autostrada plutitoare

Remedierea problemelor întâmpinate în zona kilometrului 60 pe autostrada Sibiu-Orăştie necesită demolarea completă a căilor de circulaţie, afirmă inginerii Companiei de Autostrăzi într-un document oficial obţinut de RL.

Deşi a pretins tot timpul că autostrada Sibiu-Orăştie are doar nişte „fisuri superficiale“ în zona kilometrului 60 de pe lotul 3, problemele proiectului sunt grave. Lotul a fost deschis în noiembrie 2014, cu doar două zile înainte de al doilea tur al alegerilor prezidenţiale la care a participat şi premierul Victor Ponta.

Un document al companiei, intrat în posesia ziarului „România liberă“, indică faptul că nu este vorba de fisuri de suprafaţă, ci de probleme ce necesită demolarea integrală a lucrărilor. „Cu ajutorul unui excavator având cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltările de apă sunt la o adâncime între 8 şi 10 metri faţă de cota roşie (linia autostrăzii într-un plan vertical – n. red.)“, arată o notă de constatare semnată de angajaţi ai Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România (CNADNR), respectiv Călinescu Doru, director de calitate, Nicula Dan, inginer al Direcţiei regionale Braşov, şi Mihai Gheorghe, şeful serviciului autostrăzi al aceleaşi direcţii. În toamna anului trecut, mai precis la zece zile după deschiderea electorală a circulaţiei, CNADNR pretindea că este vorba de fisuri superficiale.

Documentul arată şi cauza existenţei apei într-o zonă unde terenul format din argilă ar fi trebuit să fie uscat. „Constructorul a făcut o analiză a modului de lucru atât al drenurilor longitudinale, cât şi a măştilor drenante şi a constatat faptul că drenurile nu lucrează între ele, fiind necesară verificarea şi eventuala rectificare a acestora pentru funcţionalitate longitudinală“, se spune în document.

Dar cum se rezolvă problema? „Este necesară demolarea completă a căilor de circulaţie, atât a căii I, cât şi a căii II“, se recomandă în nota de constatare. În plus, au fost găsite fisuri ale balastului stabilizat care traversează calea I şi avansează şi pe calea II.

Care sunt zonele cu probleme

Crăpăturile profunde apărute la kilometrul 60 nu sunt singurele probleme de calitate sesizate pe lotul 3 al autostrăzii. Dacă şefii CNADNR au pretins tot timpul că ar fi vorba doar de 2-3 zone cu probleme, fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, susţine că ar exista nu mai puţin de 6 – 7 zone în care sunt întâlnite grave probleme de calitate. „CNADNR nici nu are în plan să rezolve toate problemele acestei autostrăzi. Dintre cele 7 arii critice descoperite de experți, reparația se mărginește doar la km 60. Sunt 6 kilometri în care s-au constatat alunecări vizibile, după cum poate vedea oricine care merge pe teren. Ce se va întampla cu celelalte 6 arii, spre exemplu la km 59, unde întreg corpul autostrăzii s-a mișcat spre stânga, sau la km 61, unde încă sunt alunecări sau la km 64, unde se cunoaște faptul că surparea are o adâncime de 10 m, adică inclusiv sub autostradă“, spunea recent Nazare pe Facebook.

O expertiză tehnică realizată de firma Rutexpert, condusă de inginerul Elena Diaconu, profesor universitar de drumuri şi poduri, stabilea responsabilitatea constructorului Impregilo Salini în mai multe probleme apărute. Firma italiană nu ar fi respectat tehnologiile de execuţie şi nici nu ar fi folosit materiale de calitate. „În aceste condiții se consideră că geometria și alcătuirea corpului rambleului și stratului-suport al acestuia nu respectă soluția din proiect (…) Din observațiile vizuale pe probele prelevate materialul granular nu are caracateristicile de balast stabilizat, și nu prezintă legături datorate prizei care trebuia să se producă în cele opt-nouă luni de la punerea în operă“, se arăta în expertiza realizată de ea.

Astfel de concluzii au determinat CNADNR să susţină că vina ar fi în totalitate a constructorului şi că acesta va suporta integral costurile de reparaţii.

În realitate, însă, în disputa cu CNADNR, constructorul Impregilo Salini are argumente puternice pentru a demonstra că nu este vinovat. Mai precis lotul 3 a fost deschis la insistenţele CNADNR, deşi lucrările de consolidare nu erau definitivate. Compania ar fi răspunzătoare de deschiderea traficului, arăta o notă realizată de Inspecţia de Stat în Construcţii. “Controlul din data de 30 martie 2015 a relevat faptul că autostrada a fost dată în funcţiune pe răspunderea exclusivă a CNADNR, fără efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, rămânând de finalizat lucrări precum consolidarea terasamentelor cu micro piloţi sau/şi coloane, şanţuri de colectare-descărcare a apelor pluvială etc“, afirmau inspectorii. Pe baza unor astfel de documente, constructorul Salini Impregilo va putea oricând argumenta că a fost forţat să deschisă traficul şi va putea pretinde plăţi suplimentare pe lucrările de reparaţie efectuate. Deoarece recepţia lucrărilor nu a fost făcută, nu se poate vorbi de lucrări de reparaţie în garanţie, care să fie o obligaţie a constructorului italian.

În ceea ce priveşte divergenţele apărute între Impregilo şi CNADNR, arbitrii CAD (Comisia de Adjudecare a Disputelor) au dat dreptate până în prezent constructorului Impregilo, acesta fiind îndreptăţit la plăţi suplimentare depăşind 20% din valoarea contractului. “Deciziile CAD emise în cadrul Contractului presupun: lucrările suplimentare executate recepţionate conform legii, vor fi plătite până la limita contractualâ de 10% din valoarea de contract acceptată (ceea ce reprezintă suma de 60,47 milioane lei). Pentru valoarea care depăşeste pragul contractual de 10%, CAD a recomandat (...) încheierea unui act adiţional până la pragul de 20%“, a recunoscut chiar CNADNR într-un comunicat de presă recent.

În realitate costurile totale suplimentare şi de reparaţie s-ar cifra, însă nu la 120-130 milioane lei cât este cuprins în deciziile CAD, ci la 180 milioane lei, nefiind clar acum de unde va veni diferenţa.

Ce se întâmplă după 1 ianuarie?

Situaţia din prezent în care Impregilo este plătit din fonduri UE pentru aşa-zise lucrări suplimentare, de fapt lucrări de reparaţie, nu va putea continua după 1 ianuarie 2016. Aceasta din două motive: legea achiziţiilor publice nu permite majorări ale contractului cu peste 20% şi, în plus, România nu va mai putea prezenta spre decontare facturi Comisiei Europene căci programul se încheie la 31 decembrie 2015. Mai mult, există chiar riscul ca România să fie obligată să returneze banii primiţi, dacă recepţia nu va fi făcută până la 31 decembrie 2015. Aceasta deoarece actuala perioadă de programare expiră la finele acestui an, iar Comisia Europeană poate considera că proiectul nu ţi-a atins scopul, autostrada fiind închisă pentru lucrări.

Apare întrebarea cine va suporta zecile, dacă nu sutele de milioane de euro ce vor fi cheltuite în următorii ani cu lucrările de reparaţie ce se vor întinde la infinit dat fiind faptul că problemele acestei autostrăzi nu sunt superficiale, de suprafaţă, ci structurale, legate chiar de terenul pe care este construită?

GREȘELI - Nereguli imputabile Companiei de Autostrăzi

- Obligarea constructorului să deschidă traficul, deşi nu erau încheiate lucrările;

- Lucrări de consolidare efectuate fără autorizaţie de construire;

- Lipsa notificării autorităţilor de mediu pe lucrările de reparaţie;

- Lipsa soluţiilor privind depozitarea pământului excavat.

604,79 milioane lei, fără TVA, este valoarea contractului pentru lotul 3 din Sibiu-Orăştie.


http://www.romanialibera.ro/special/dez ... tie-396187


Attachments:
Autostrada Aciliu.jpg
Autostrada Aciliu.jpg [ 160.29 KiB | Viewed 5861 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Dec 2015 12:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România informează participanții la trafic că astăzi (23.12.2015), începând cu ora 19:00, se va deschide traficul rutier pe tronsonul de Autostradă Timișoara-Lugoj, Lot II, km 54+000 - km 79+625.

Astfel, se asigură o continuitate pe autostradă de la Nădlac până la Traian Vuia, intersecție cu DN68A, pe o lungime de 142 km, fiind incluși și cei 10,5 km din Autostrada Lugoj - Deva, Lot I (nedeschiși traficului în anul 2013).




Attachments:
Comunicat CNADNR SA 23 12 2015 dechidere trafic.pdf [198.6 KiB]
Downloaded 67 times
Petrovaselo.jpg
Petrovaselo.jpg [ 95.23 KiB | Viewed 5530 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Aug 2016 06:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Solutia adoptata de CNADNR.


Attachments:
Comunicat CNADNR SA 09 08 2016.pdf [94.78 KiB]
Downloaded 48 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Oct 2016 18:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Quote:
Lucrările de reconstrucție de pe lotul III, Orăștie – Sibiu, au fost finalizate.

Duminică, 9 octombrie, Comisia de Inspecție Tehnică, împreună cu reprezentanți ai Poliției Rutiere, au inspectat lucrările executate pe sectorul cuprins între km 60+500 – km 60+600. De asemenea au fost vizitate și analizate și celalalte puncte remediate de pe lotul III.

În urma vizualizării și analizării calității lucrarilor care a facut obiectul contractului „Servicii de proiectare constând în întocmirea PT+DDE și Asistență Tehnică pentru zona cuprinsă între km 60+500 și 60+700 și pentru remedierea degradărilor constatate în vederea redeschiderii traficului rutier la obiectul de investiții Autostrada Orăștie – Sibiu Lotul 3”, Comisia a constatat că sunt îndeplinite condițiile necesare deschiderii traficului rutier în deplină siguranță.

Au fost verificate testele efectuate de către CESTRIN cu echipamente specializate privind capacitatea portantă, rugozitatea și planeitatea sectorului de autostradă Cunța – Săliște. La fazele determinante pe timpul execuției lucrărilor de remedire a participat și Inspectoratul de Stat în Construcții, conform legislației în vigoare. Laboratorul propriu al D.R.D.P. Cluj a asigurat asistența tehnică de specialitate pe timpul executării lucrărilor.

Comisia a constatat ca lucrările efectuate corespund din punct de vedere tehnic și calitativ respectând reglementările în vigoare.

De asemenea, având în vedere problemele identificate în execuția acestui lot de către antreprenorul cu care a fost reziliat contractul, Compania a decis expertizarea întregului lot III, Orăștie – Sibiu. În prezent procedura de achiziție a expertizei este în desfășurare.

În consecința, începând cu data de 10.10.2016, la ora 14:00, traficul va fi reluat, fără restricții, cu respectarea Codului Rutier.


Attachments:
cunta.jpg
cunta.jpg [ 58.86 KiB | Viewed 4717 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Nov 2016 16:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Quote:
Avizarea traseului autostrăzii Sibiu-Piteşti

Ieri, 21.11.2016, în cadrul CTE-CNAIR, a fost avizat traseul pentru ultimele secţiuni ale autostrazii Sibiu-Piteşti, după cum urmează:

Sectiunea 2 (Boiţa – Racoviţă,de la km 15+000 la km 43+000);
Sectiunea 3 (Racoviţă – Văleni,de la km 43+000 la km 72+000).

Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este:

Secțiunea 1, Sibiu-Boița, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (Defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente;
Secțiunea 2, Boița-Racoviță de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță;
Secțiunea 3, Racoviță-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;
Secțiunea 4, Văleni-Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș;
Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului;
Secțiunea 6, aceasta secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătura între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.

CNAIR SA


Attachments:
0 Plan Incadrare in Zona 100000 cu sectiuni redus.pdf [7.13 MiB]
Downloaded 47 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Mar 2017 18:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45382
Quote:
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere informează că astăzi (06.03.2017), începând cu ora 17:30, se va deschide circulația rutieră pe Autostrada Lugoj – Deva, Lot 2 km 27+620 - km 56+220", Sectoarele A, B, C și Nodul Rutier Margina.

În perioada 28.02.2017 – 02.03.2017, Comisia de Recepție la terminarea lucrărilor a inspectat și a analizat lucrările executate în cadrul acestui proiect. Această Comisie a admis realizarea Recepției, fiind semnat și Procesul Verbal de Recepție la terminarea lucrărilor.

Antreprenor: Asocierea S.C. Salini Impregilo S.p.a. si S.e.c.o.l. – Societa Edile Construzioni e Lavori – Societate pe acţiuni

Valoarea Contractului este de 562.730.583,80 lei fără TVA din care:

- 478.320.996,23 lei Fonduri de Coeziune (85%),

- 84.409.587,57 lei Guvernul României (15%).


Attachments:
Lugoj-Deva lot 2 Margina.jpg
Lugoj-Deva lot 2 Margina.jpg [ 142.07 KiB | Viewed 2343 times ]
Lugoj-Deva lot 2 Margina (1).jpg
Lugoj-Deva lot 2 Margina (1).jpg [ 232.54 KiB | Viewed 2343 times ]
Lugoj-Deva lot 2 Margina (2).jpg
Lugoj-Deva lot 2 Margina (2).jpg [ 157.12 KiB | Viewed 2343 times ]
Lugoj-Deva lot 2 Margina (3).jpg
Lugoj-Deva lot 2 Margina (3).jpg [ 89.69 KiB | Viewed 2343 times ]
Lugoj-Deva lot 2 Margina (4).jpg
Lugoj-Deva lot 2 Margina (4).jpg [ 77.47 KiB | Viewed 2343 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group