TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 11 Dec 2017 20:03

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 20 Jan 2011 18:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Nr anunt SEAP/Data publicare: 110819/4.11.2010
Denumire contract: Proiectare si executie lucrari necesare redeschiderii circulatiei feroviare si punerii in siguranta a liniei CF Suceava - Darmanesti - Cacica - Paltinoasa
Valoare estimata: 4.951.034,68 RON

http://www.e-achizitii.com


Attachments:
Coperta_ documentatie descriptiva.pdf [31 KiB]
Downloaded 100 times
Sectiunea I - Fisa de date a achizitiei[1].pdf [180.59 KiB]
Downloaded 189 times
Sectiunea II- FISA TEHNICA- Redeschiderea liniei CF Suceava Darmanesti Cacica Platinoasa[1].pdf [122.89 KiB]
Downloaded 112 times
clarificari.pdf [58.67 KiB]
Downloaded 237 times
clarificari 1.pdf [58.05 KiB]
Downloaded 168 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 06 Jun 2014 16:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Quote:
Proiecte transport feroviar 2014

Investiţii în calea ferată: suma alocată este de 1.373 mil. lei (aprox. 308 mil. euro).

Principalele programe incluse în proiectul de buget pe anul 2014 sunt:

A. Lucrări de reabilitare tronsoane de cale ferată (inclusiv lucrări de electrificare)
In cadrul acestui program este inclusă reabilitarea unui total de 516,7 km, după cum urmează:

A.1. Secţiunea Feteşti – Constanţa Proiect 2005 cu finalizare estimata in 2014
- finanţată iniţial prin împrumut JBIC;
finalizarea lucrărilor de reabilitare la parametri de coridor pan-european a secţiunii de 79 km, cu o propunere de alocaţie în anul 2014 de 3 mil. lei;

A.2. Doaga – Tecuci – Barboşi -Proiect cu finalizare estimata in 2017
continuarea lucrărilor de electrificare a liniei duble Tecuci-Barboşi, inclusiv cele pentru dispeceratul de coordonare a activităţii în complexul cf Galaţi, ceea ce va conduce la un consum mai redus de energie pentru tracţiunea trenurilor, reducerea timpilor de mers şi creşterea siguranţei circulaţiei, cu o propunere de alocaţie în anul 2014 de 4 mil. lei;

A.3. Linia nouă Vâlcele – Râmnicu Vâlcea- Proiect cu finalizare estimata in 2017
- lungime de 38 km;
La acest tronson de cale ferată in prezent se realizeaza studii topo-geo pentru stabilirea solutiei tehnice finale. Acest proiect va contribui la reducerea distanţei Bucureşti – Sibiu cu 117 km.

A.4.Tronsonul Bucureşti Băneasa – Feteşti (ISPA) Proiect cu finalizare estimata in 2014
- lungime totală de 141 km;
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 24,474 mil. lei;

A.5. Tronsonul Câmpina – Predeal (ISPA) Proiect cu finalizare estimata in 2014
- lungime totală de 48 km;
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 14,553 mil. lei;

A.6. Tronsonul Curtici – Simeria, lucrările urmează a fi abordate în 4 secţiuni:
Frontieră – Curtici - Arad – km 614 - Proiect in derulare, incepere lucrari 2011 cu finalizare in anul 2014
- lungime de 41,2 km;
suma propusă în bugetul anului 2014 este de 262,001 mil. lei;
Simeria – Coşlariu Proiect in derulare, sectiunea Vintu de jos- Coslariu incepere lucrari 2012 cu finalizare in anul 2014; Sectiunea Vintu de Jos –Simeria estimat incepere lucrari in 2014 cu finalizare in anul 2015
- lungime de 74,4 km;
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 250 mil lei;
Coşlariu – Sighişoara Proiect in derulare, sectiunea Sighisoara Atel- incepere lucrari in anul 2012, cu finalizare in anul 2015; Sectiunea Atel- Micasasa, incepere lucrari 2012 – finalizat in anul 2015; Sectiunea Micasasa- Coslariu incepere lucrari 2012- finalizare 2015.
- lungime de 89,5 km;
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 282,731 mil. lei;
Km 614 – Simeria Proiect cu incepere in anul 2014- finalizare 2017
- lungime de 143,954 km
suma propusa in bugetul anului 2014 este in valoare de 78,794 mil lei.

B. Staţii de cale ferată

B.1. Modernizarea unor staţii de cale ferată din România
- Programul include modernizarea a 16 staţii de cale ferată situate în reşedinţe de judeţ: Giurgiu (2011-2014), Alexandria (cerere de finanţare retrasă), Slatina (2012-2014), Piteşti (2011-2014), Râmnicu Vâlcea (2012-2014), Reşiţa Sud (2012-2014), Sfântu Gheorghe (2011-2014), Târgu Mureş (2014-2015), Vaslui (2011-2014), Botoşani (2012-2014), Piatra Neamţ (2011-2014), Bistriţa (2012-2014), Zalău (2012-2014), Brăila (2011-2014) , Călăraşi (2012-2014), Slobozia (2011-2014);
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 89 mil. lei;

B.2. Informatizare gări
- proiectul vizează înlocuirea sistemelor de centralizare electrodinamice cu unele electronice, moderne, în 11 staţii de cale ferată (proiectare plus execuţie): Craiova, Caransebeş, Lugoj, Drobeta Turnu Severin, Chiajna, Palas, Focşani, Chitila, Buciumeni, Constanţa şi Feteşti. Proiectul este finanţat din credite rambursabile, împrumuturi Dexia Kommunalkredit Bank AG şi Société Générale + BRD Groupe Société Générale şi bugetul de stat;
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 8,5 mil. lei;

C. Reabilitare poduri

C.1. Podurile peste Dunăre, linia cf 800, Bucureşti – Constanţa, km 152+149 (pod Borcea) şi km 165+817 (pod Dunărea)
- lucrările la aceste poduri cu o lungime de 2,554 km (968 m - Borcea, 1.596 m – Dunărea) vor demara în anul 2014;
suma propusa în bugetul anului 2014 este de 38 mil. lei (finanţare Fondul de Coeziune şi bugetul de stat);

C.2. Reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată
- acest program include un total 96 de obiective din care: 48 poduri, 40 podeţe, 8 tuneluri;
suma propusă în bugetul anului 2014 este de 32 mil. lei (finanţare FEDR şi bugetul de stat);

D. Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată
- acest program include un număr de 112 treceri la nivel cu calea ferată situate pe raza a 37 judeţe;
suma propusă în bugetul anului 2014 este de 14,4 mil. lei (finanţare FEDR şi bugetul de stat);

E. Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite
- acest proiect include implementarea unui astfel de sistem într-un număr de 21 locaţii situate în 18 judeţe, conectate la un post de comandă central;
suma propusă în bugetul anului 2014 este de 15 mil. lei (finanţare FEDR şi bugetul de stat);

F. Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică
- acest program include instalaţiile de la secţiile Lugoj - Ilia şi Siculeni –Adjud;
suma propusă în bugetul anului 2014 este de 35,3 mil. lei (finanţare FEDR şi bugetul de stat);

G. Proiect pilot ERTMS
- Proiectul va fi realizat pe tronsonul Buciumeni – Brazi (37 km) de pe linia Bucureşti – Ploieşti, parte a Coridorului IV. Aceasta va fi prima implementare a unui sistem de semnalizare şi de management de trafic modern, care este adoptat de UE ca sistem care să asigure interoperabilitatea feroviară (lucru nerealizat de sistemele clasice de semnalizare existente în diferite ţări). (Fondul de Coeziune şi buget de stat);
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 38,754 mil. lei

H. Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia cf Bucureşti - Giurgiu între staţiile cf Vidra şi Grădiştea
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 1 mil. lei (FEDR şi buget de stat);

I. Terminale intermodale
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 5 mil. lei (FEDR si buget de stat)
Proiect in studii de fezabilitate terminale intermodale IASI; TIMISOARA si BRASOV.

J. Centralizare electronică Videle termen estimat finalizare 2015.
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 4 mil. lei

M. Implementarea sistemului informational geografic la nivel CNCF CFR SA (GIS)
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 1 mil. lei (FEDR si buget de stat)

N. Lucrări de reparaţii capitale
acest program include proiecte de reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică şi îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei în sumă totală propusă pe anul 2014 de 20,667 mil. lei şi cheltuieli pentru studii de fezabilitate şi alte studii de 0,017 mil lei.
Tabel centralizator lucrări de RK - atasament 1
Stadii lucrari de modernizare - atasament 2

mt.ro


Attachments:
tabel_rk.pdf [106.37 KiB]
Downloaded 70 times
stadii_lucrari_moderinizare.pdf [1.89 MiB]
Downloaded 66 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Feb 2016 07:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Situația privind stadiul de execuție a contractelor încheiate în urma aplicării procedurilor de achiziție publică -31.12.2015.


Attachments:
a4fe.pdf [474.36 KiB]
Downloaded 49 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Feb 2016 07:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Situația achizițiilor publice aflate în derulare -11.02.2016.


Attachments:
a2fe.pdf [226.06 KiB]
Downloaded 183 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Mar 2016 10:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
După patru ani de la semnarea contractelor pentru lucrările de reabilitare a celor aproximativ 170 kilometri de cale ferată, între Simeria și Sighișoara, CFR SA va inaugura primele tronsoane de infrastructură feroviară rapidă, adică linie pe care trenurile vor putea circula cu până la 160 km/h. Media vitezei pe calea ferată la nivelul anului trecut a fost de aproximativ 48 km/h pentru trenurile de pasageri și puțin sub 30 km/h pentru garniturile de marfă.

Trebuie menționat faptul că aceste recorduri-negative au fost atinse din cauza lipsei de finanţare, a neglijenţei şi nepăsării. Astfel am ajuns ca infrastructura feroviară din România să ofere servicii demne de prima jumătate a secolului trecut.

Oficialii CFR SA ne-au precizat că acum au la dispoziție un buget pentru investiții care se ridică la 2,09 miliarde de lei. Fondurile vor fi gestionate pentru plata lucrărilor de modenizare, reabilitare și finalizare lucrări feroviare.

Directorul general al CFR SA, Marius Chiper, ne-a explicat că cele mai multe fonduri, respectiv 1,49 miliarde de lei sunt destinate proiectelor finanțate prin POIM (Programul Operațional Infrastructura Mare) 2014-2020. Restul sumei este asigurată din ponduri exterene postaderare și o parte de 150 de milioane de lei de la bugetul de stat. Cei mai mulți bani se vor aloca pentru finalizarea lucrărilor de modenizare a secțiunilor de cale ferată între Simeria și Sighișoara, proiecte începute încă din 2012.

Termene prelungite

Potrivit conducerii CFR SA, lucrările de modernizare și reabilitare a Coridorului IV paneuropean feroviar pentru viteza de 160 km/h, între Sighișoara și Simeria, se vor finaliza cel târziu la finele anului viitor. În prezent, între Simeria și Sighișoara sunt cinci tronsoane aflate în curs de modenizare. Cel mai avansat contract este cel pentru modenizarea tronsonului de cale ferată între Micăsasa și Coșlariu. Marius Chiper, directorul general al CFR SA, estimează că secțiunea Vințu de Jos - Coșlariu, proiect semnat la sfârșitul anului 2011, se va finaliza la sfârșitul acestui an. Din datele prezentate de CFR SA, porțiunile dintre Vințu de Jos și Simeria, Ațel - Sighișoara și Ațel - Micăsasa se preconizează a fi finalizate anul viitor. Lotul de cale ferată, aflat între Micăsasa și Coșlariu, contract semnat la începutul anului 2012, are ca dată estimativă de finalizare sfârșitul acestui an. Ultimul contract de modernizare a căii ferate, între Simeria și Sighișoara, respectiv lucrările de instalații se vor finaliza la sfârșitul anului 2018.

Licitații blocate de contestații

Întrebați ce se întâmplă cu licitaţiile de circa două miliarde de euro pentru reabilitarea celor patru tronsoane de cale ferată de la Arad la Simeria, proiecte demarate din 2014, oficialii CFR SA ne-au răspuns că în cursul acestei luni se va anunța procedura de atribuire pentru o secțiune. „Procedurile de achiziție publică pentru atribuirea contractelor de lucrări (patru loturi) aferente tronsonului 2: km 614 - Gurasada şi tronsonului 3: Gurasada - Simeria sunt în desfășurare“, ne-au precizat reprezentanții companiei de stat. În cazul tronsonului 2 cuprins între km 614 și Gurasada, ofertele au fost deschise abia în luna mai 2015, după ce au procedura a întâmpinat mai multe probleme referitoare la contestații sau prelungirea unor termene. Valoarea estimată a subtronsonului 2a din lotul 1 este de 1,77 miliarde de lei fără TVA, iar cea lotul 2 - substronsonul 2b, circa două miliarde de lei fătă TVA. Conform ultimelor date disponibile, ofertanții au depus contestații la CNSC referitoate la rezultatul procedurii în data de 22 februarie anul curent.

Probe pe frontiera de Vest

În cazul subtronsonului 2c (Cap Y Ilteu - Gurasada) și tronsonul 3 (Gurasada - Simeria) deschiderea ofertelor a avut loc în data de 15 mai 2015. „Procedura de achiziție publică este în desfășurare, în aceasta fază a fost finalizată etapa de evaluare a documentațiilor de calificare și se analizează ofertele tehnice și financiare, în conformitate cu prevederile legale în materia achizițiilor publice. Estimăm finalizarea procedurii și emiterea raportului de atribuire în cursul acestei luni“, ne-a transmis conducerea CFR SA. Valoarea totală estimată pentru aceste ultime două proiecte se ridică la peste 4 miliarde de lei, mai exact 1,76 mld. lei pentru Cap Y Ilteu - Gurasada, respectiv 2,63 mld. lei în cazul lotul 2 tronsonul 3 Gurasada-Simeria.

Lucrările de reabilitare a liniei de cale ferată de la frontiera de vest la kilometroul 614, parte a coridorului IV pan-european au fost finalizate anul trecut, în prezent fiind realizate probele. Proiectul a presupus reconstruirea totală a infrastructurii de cale ferată (41,185 km de linie dublă de cale ferată), pentru creşterea vitezei maxime a trenurilor de călători la 160 km/h, şi modernizarea a patru gări. Asocierea Alstom, Swietelsky, Astaldi-Euroconstruct Trading 98 a finalizat lucrările de construcţii şi instalaţii pentru secțiunea Frontieră - Curtici - Arad - km 614 iar Alstom a predat proiectul pilot de management al traficului feroviar, care permite creşterea vitezei maxime a trenurilor de călători la 160 km/h. Potrivit lui Gabriel Stanciu, managing director al Alstom România, Bulgaria și Republica Moldova, liderul consorțiului, lucrările au fost finalizate în toamna anului 2015, iar acum tronsonul este în stadiul de probe. Prin acest proiect a fost modernizată și gara din Arad, care a devenit cea mai mare gară din sud-estul Europei, din punct de vedere al sistemelor, având peste 140 de macazuri. Alte proiecte pe care le derulează Alstom în România sunt reabilitarea linie de cale ferată Coşlariu-Micăsasa, pentru viteze de maximum 160 km/h, un proiect de infrastructură cu scopul de a detecta posibila supraîncălzire a osiilor trenurilor, pentru a preveni deteriorarea liniei şi a creşte siguranţa, şi electrificarea tronsonului de cale ferată Simeria - Vinţu de Jos. Unele proiecte sunt in stadii avansate de execuție, iar altele au termen de finalizare anii 2017 sau 2018.

Și francezii de la Thales Sistems România au finalizat lucrările proiectului pilot ETCS/ERMTS (de management al traficului feroviar) implementată pe linii de cale ferată convenționale (care permit viteze de până la 160km/h) tot de pe coridorul IV pan - european, însă din zona de sud a țării, mai exact de la Buftea la Crivina.

Am întrebat și ceilalți antreprenori care derulează lucrări de reabilitare și modernizare a căii ferate însă acestea nu au dorit să comenteze. Aktor, Arcada, Pizzarotti și FCC sunt doar câțiva dintre constructorii care au refuzat să ne furnizeze răspuns solicitărilor.

PRINCIPALELE PROIECTE DE INVESTIȚII GESTIONATE DE CFR SA

În execuție:
- Linia cf Simeria - Sighișoara (șase loturi de lucrări);
- Reabilitare Poduri Dunărene km 2015;
- Reabilitare poduri/podețe/tuneluri regionalele CF București, Brașov,Timișoara, Constanța, Iași, Cluj;
- Modernizare stații Râmnicu-Vâlcea, Pitești,Tg.Mureș;
- Sisteme de centralizare electronică Ilia - Lugoj și Siculeni-Adjud.

Proiecte noi, promovate de CFR pentru finanțare prin programul POIM 2014-2020/CEF în 2016:
- Reabilitare km 614 (Radna) - Gurasada - Simeria;
- Reabilitarea secțiunii Brasov - Sighișoara (Brasov - Apaţa și Cata - Sighișoara);
- Reabilitarea secțiunii Brasov - Sighisoara, secțiunea Apaţa - Caţa;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate pe secțiunea Predeal - Braşov;
- Continuarea dezvoltării programelor de modernizare stații, un pachet de 47 de stații;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate Cluj - Oradea - Episcopia Bihor;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate Craiova - Caransebeş;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate Craiova-Calafat;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate București - Giurgiu;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate pentru viteză sporită, orar cadenţat, 1001 km pentru: București - Brașov, Timișoara-Arad, București-Buzău, București-Craiova, Pașcani-Iași, București-Constanța, București-Pitești;
-Realizarea Studiului de Fezabilitate Ploiești - Focșani - Roman - Pașcani - Iași;

Sursa: CFR SA

5,9 mil. euro pe kilometru costă reconstrucţia totală a sectoarelor de cale ferată aflate în lucru între Braşov şi Curtici. Pe Bucureşti-Predeal costul mediu a fost de 3,9 mil. euro, iar pe Bucureşti-Constanţa de 2,2 mil. euro.


http://www.capital.ro/reabilitarea-si-m ... ngiri.html


Attachments:
10-11-cale-ferata.jpg
10-11-cale-ferata.jpg [ 170.51 KiB | Viewed 655 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Jan 2017 20:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44905
Calea ferata va ramane in continuare cenusareasa...

In Proiectul de buget al Ministerului Transporturilor apare investitia: "construirea liniei noi de cale ferată Vâlcele - Râmnicu Vâlcea".

Alocare bugetara in 2017: 1 milion lei. Estimari 2018, 2019, 2020: 0 (zero) lei. Estimari anii ulteriori: 1.655.516 mil. lei. Deci, ne revedem la Calendele grecesti.

Mai apare un proiect demult asteptat: "electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Episcopia Bihor". Nu apare fisa proiectului, deci nici acei "ani ulteriori".


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group