TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 27 Apr 2018 11:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 258 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Author Message
PostPosted: Thu 29 Jun 2017 15:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Despre proiectele viitoare privitoare la transportul public.

Quote:
CTP doreşte să continue înnoirea parcului auto şi este în derulare licitaţia publică pentru achiziţia a 50 de autobuze noi. De asemenea, sunt în pregătire licitaţii publice pentru încă 15 autobuze noi articulate, respectiv 10 minibuze.

Pentru perioada 2017-2018, ne propunem achiziţionarea a încă 16 tramvaie noi, din care 10 tramvaie - din fonduri europene şi alte 6 tramvaie - din fonduri proprii (pentru acestea procedura de achiziţie este în pregătire). Tot din fonduri europene urmează să fie realizată modernizarea depoului de tramvaie, modernizarea reţelei de contact pentru troleibuze şi vor fi achiziţionate alte 20 de troleibuze noi.

În total, avem în vedere investiţii de aproximativ 46 de milioane de euro în CTP, din care cel puţin 26 de milioane de euro din fonduri europene. De asemenea, este în curs de finalizare licitaţia pentru achiziţia a 10 autobuze electrice prin Programul de Cooperare Elveţiano-Romȃn, obiectivul 1 al ariei de concentrare 4 - îmbunătăţirea mediului înconjurător.


Attachments:
Raport 2016-2017 (5).pdf [5.94 MiB]
Downloaded 45 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Jun 2017 21:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunță reluarea circulației mijloacelor de transport în comun pe Podul Traian din Cluj, începând cu data de 1 iulie 2017, ca urmare a finalizării lucrărilor. Astfel, următoarele linii vor reveni la traseele de bază:

– troleibuze: 3, 4 și 5;

– autobuze: 9, 22 (microbuze), 23, 23L, 26, 26L, 28, 28B, 32B, 36B, 36L, 41, 50, 50L, 52.

Linia 1 va reveni la traseul de bază după finalizarea primei etape a lucrărilor de pe latura nordică a Pieței Unirii.

Linia 35 va avea traseul, la mers spre P-ța Gării, din P-ța A. Iancu – 21 Decembrie 1989 – Regele Ferdinand – Horea – P-ta Gării, cu stații suplimentare la Sora și Central. La întoarcere, va reveni la traseul de bază, pe str. Burebista – I. Coroian – Traian – P-ța M. Viteazul.

Stația Central (pe str. Regele Ferdinand, spre P-ța Gării) va rămâne definitivă pentru liniile 3, 4, 5 (troleibuze), respectiv 9, 19, 22, 29, 32B, 35, 42 (autobuze). Stația Cuza Vodă (între str. David Ferenc și Cuza Voda) va rămâne în funcțiune, urmând să deservească liniile 19, 29, 42.


https://transilvaniareporter.ro/actuali ... u-1-iulie/

Foto 3-8: pagina de facebook a primarului Emil Boc.


Attachments:
pod Traian 2017.jpg
pod Traian 2017.jpg [ 57.06 KiB | Viewed 1719 times ]
pod Traian 2017-1.jpg
pod Traian 2017-1.jpg [ 44.82 KiB | Viewed 1719 times ]
pod Traian 30.06.2017 (1).jpg
pod Traian 30.06.2017 (1).jpg [ 622.21 KiB | Viewed 1689 times ]
pod Traian 30.06.2017 (2).jpg
pod Traian 30.06.2017 (2).jpg [ 255.71 KiB | Viewed 1689 times ]
pod Traian 30.06.2017 (3).jpg
pod Traian 30.06.2017 (3).jpg [ 446.5 KiB | Viewed 1689 times ]
pod Traian 30.06.2017 (4).jpg
pod Traian 30.06.2017 (4).jpg [ 216.94 KiB | Viewed 1689 times ]
pod Traian 30.06.2017 (5).jpg
pod Traian 30.06.2017 (5).jpg [ 309.75 KiB | Viewed 1689 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Jul 2017 21:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Comisia de circulație a Primăriei a decis să mute două stații metropolitane ale Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, care stânjeneau traficul. Este vorba despre linia care leagă Clujul de Feleacu și Vâlcele (M11, M12), care aveau stația terminus în Piața Cipariu. Acestea vor avea stație de plecare de pe strada Posada, cea aflată între Casa Învățătorului și parcarea de lângă viitoarea catedrală greco-catolică.

"Unele mașini staționau între curse, care pleacă la oră fixă, în Piața Cipariu, acolo unde este stația troleibuzelor și autobuzelor urbane, și blocau traficul. Le-am mutat pe Posada, unde sunt patru benzi și de obicei se folosesc doar două", au explicat reprezentanții comisiei.

O altă modificare de stație se va face pentru linia M26, Cluj-Napoca - Florești - Cetatea Fetei. Autobuzul staționa în zona Parcului Central și se întâmpla să încurce circulația. Acesta va avea stație pe platoul din fața Sălii Sporturilor "Horia Demian".

"Pe platoul sălii este parcare publică gratuită. Există însă situații când acolo este piață agro-alimentară volantă. Am decis ca în partea stângă a platoului, în partea dinspre intrare, să nu se poată instala cei care vând la piață, pentru ca acolo să oprească autobuzele metropolitane. Sper ca ei să se adapteze. La nevoie vom instala și separatori fizici între piață și stația de autobuze", au precizat reprezentanții comisiei de circulație.

"Primăria mai are de făcut câteva lucruri ca să ne putem muta. Noi suntem pregătiţi", a declarat Liviu Neag, directorul CTP Cluj.

Membrii comisiei au luat în discuție și situația autogării Sens Vest, mutată din Mărăști pe strada Căii Ferate. Aceasta a fost autorizată de Autoritatea Rutieră Română, iar Primărie a impus un două lucruri: ca autobuzele să intre în autogară sau iasă doar prin efectuarea virajului la dreapta (practic, autobuzele care pleacă spre est vor trebui să facă un ocol, spre vest), respectiv ca mașinile să nu poată staționa decât în interiorul autogării. Polițiștii din comisie au promis că vor urmări acest aspect și vor amenda orice șofer care nu se încadrează în spațiul special destinat. Logica din spatele acestui avertisment este că autogara este mică - ea folosește spațiul unde exista, înainte, o stație de carburanți.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 61202.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 20 Aug 2017 14:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Plan de administrare CTP Cluj Napoca 2016-2019.


Attachments:
Planul_de_administrare_CTP.pdf [4.27 MiB]
Downloaded 59 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Aug 2017 21:25 
Offline
User avatar

Joined: Sun 19 Mar 2017 21:01
Posts: 55
Location: Cluj-Napoca
Odată cu deschiderea benzilor dedicate pentru transportul public pe axa E-V, în stația de la Sora au început să oprească și 1, 6, 7 și 25.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Aug 2017 07:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Quote:
Compania de Transport Public nu poate semna cu Mercedes. Licitația pentru achiziția autobuzelor se va relua

Directorul Companiei de Transport Public Cluj (CTP), Liviu Neag, a confirmat pentru Actual de Cluj că a pierdut procesul la Curtea de Apel, în privința licitației pentru achiziția a 50 de noi autobuze, pe care o atribuise companiei Mercedes.

“Nu pot decât să-mi exprim dezamăgirea pentru modul îngrozitor în care funcționează această lege a achizițiilor publice. De ani de zile ni se promite că se vor face modificări, că vom fi sprijiniți, dar nu se întâmplă absolut nimic. Ne aflăm în situația în care vrem să facem ceva bun pentru Cluj, dar suntem împiedicați. Este inadmisibil să ajungi în instanță, iar patru complete de judecată să aibă tot o altă decizie”, a subliniat Liviu Neag. El a mai dezvăluit că deja pregătește o nouă procedură de achiziție și că de data aceasta se așteaptă să nu mai întâmpine blocaje, mai ales că planul s-a schimbat, acum se dorește achiziționarea a 60 de autobuze.

“Nu avem timp să umblăm prin instanță. Sigur, încă nu am primit motivarea Curții de Apel, dar în principiu acceptăm decizia și o luăm de la capăt. Pregătim o nouă procedură de achiziție, e data aceasta pentru 60 de autobuze, nu doar pentru 50, câte erau programate inițial”, a spus Neag.

Cum s-a ajuns aici?

Primăria a organizat o licitație pentru achiziția a 50 de autobuze pe care a atribuit-o companiei Mercedes. Compania Solaris din Polonia și Karsan Otomotiv din Turcia au contestat procedura la Consiliul Național penru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), primind câștig de cauză. Firmele au invocat faptul că Primăria ar fi schimbat caietul de sarcini în privința cerințelor pentru motorizare, lăsându-le ofertanților la dispoziție doar o zi pentru a-și modifica ofertele. CNSC a aprobat contestația, însă Primăria Cluj Napoca , CTP și Mercedes au preferat să se apere în instanță. Potrivit muzicainstantelor.ro CTP și Mercedes au susținut că modificările din caietul de sarcini erau o formalitate şi că cei care au contestat licitaţia aveau oferte inferioare din punct de vedere tehnic. Curtea de Apele a dat, însă, câștig de cauză, firmelor Solaris din Polonia și Karsan Otomotiv. Cele 50 de autobuze Mercedes, în valoare de 11 milioane euro, urmau să fie livrate până la începutul anului viitor.


http://actualdecluj.ro/compania-de-tran ... -va-relua/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Aug 2017 06:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Eco :evil:

https://www.ziardecluj.ro/daca-tot-avem ... e-pe-langa


Attachments:
troleibuze_defecte_1_0.jpg
troleibuze_defecte_1_0.jpg [ 80.73 KiB | Viewed 1464 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Sep 2017 16:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Valoarea totală a celor 15 autobuze se ridică la suma de 21.348.600 lei.

Quote:
Nemţii de la Mercedes au câştigat licitaţia pentru furnizarea a 15 autobuze articulate, organizată de Compania de Transport Public (CTP) Cluj. Acestea vor fi furnizate până în 8 martie 2018.

„De Mărţişor avem 15 autobuze noi Mercedes. A trecut perioada de contestaţii şi am semnat deja contractul. Vor fi vehicule de 18 metri, cu peste 140 de locuri, motor euro 6, trapă pentru persoanele cu dizabilităţi, podea joasă, toate dotările full", a explicat directorul companiei, Liviu Neag.

Aceasta este a doua licitaţie câştigată de Mercedes la Cluj în numai câteva luni, dar prima rămasă definitivă. Cealaltă a fost anulată. Nemţii câştigaseră o licitaţie pentru 50 de autobuze scurte în luna mai 2017. La procedură au mai participat Solaris şi BMC. În faza evaluării tehnice şi economico-financiare, a fost descalificată compania BMC. S-a trecut la etapa a doua a evaluării ofertei, unde s-a constatat că Solaris nu a respectat cerințele din caietul de sarcini şi a fost de asemenea descalificată. Rămasă singură, Mercedes a obţinut un punctaj de 100%. Mai multe firme s-au arătat nemulţumite de felul în care s-a desfăşurat procedura de atribuire şi au contestat la CNSC, care a anulat licitaţia. Decizia a fost atacată în instanţă de CTP, dar judecătorii au dat dreptate, în primă instanţă, CNSC.

Compania clujeană a mai cumpărat 40 de autobuze articulate în urmă cu doi ani. Atunci, furnizorul a fost Solaris Bus&Coach, din Polonia.

CTP derulează şi alte licitaţii. Nu a renunţat la dorinţa de a cumpăra un număr mare de autobuze scurte diesel, aşa încât a trimis la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, spre aprobare, documentaţia pentru 60 (în loc de 50, ca în mai) de astfel de vehicule. De asemenea, 20 septembrie este termenul de depunere a ofertelor pentru 10 minibuze, care urmează să fie folosite în zonele greu accesibile din Cluj-Napoca.

Banii pentru toate aceste cumpărături vin din creditul de 20 de milioane de euro contractat de la Raiffeisen Bank şi garantat de Primăria Cluj-Napoca.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 63497.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 15 Sep 2017 13:26 
Offline

Joined: Wed 15 Jun 2016 16:38
Posts: 6
https://www.facebook.com/MuzeulCTP/
http://troleibuzul.com/muzeu.html
https://campaniamea.de-clic.ro/petitions/sustine-infiintarea-muzeului-de-transport-public
https://bugetareparticipativa.ro/proiecte/muzeul-de-transport-public-cluj-napoca/
8-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 02 Oct 2017 21:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Silviu wrote:
Proiect: troleibuze biarticulate pt. liniile 6 si 25.


Quote:
Punctul de vedere al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca: Infrastructura actuală a orașului nu permite utilizarea mijloacelor de transport bi-articulate, în schimb se utilizează cu succes troleibuzele articulate și tramvaiele cu mai multe module. Municipiul Cluj-Napoca este singurul oraș din țara care a extins rețeaua de transport electric (troleibuze și tramvaie ) nepoluante. În studiul de mobilitate este prevăzută achiziția de mijloace de transport nepoluante (30 autobuze electrice, 20 troleibuze și 10 garnituri de tramvai), modernizarea depoului de tramvaie, modernizarea și extinderea rețelei electrice de transport.


Doua minciuni vehiculate de CTP Cluj Napoca, pe care le demontez aici:
-ba da, infrastructura orasului permite utilizarea troleibuzelor biarticulate. Neag ar trebui sa viziteze Salzburgul, Linzul, Lucerna, Zurichul, sa afle ce e ala un troleibuz biarticulat, dar batranul director al CTP Cluj Napoca prefera Dubaiul;
-in PMUD nu e vorba de achizitionarea vreunui autobuz electric.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Oct 2017 15:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Clujenii care doresc să folosească mijloacele de transport în comun reclamă și lipsa de viziune a directorului CTP, Liviu Neag, care conduce Compania încă de pe vremea primarului Gheorghe Funar.

”Reteaua de transport in comun este la nivelul anilor 80, de atunci incompetentii de la CTP nu au fost in stare sa o modernizeze. Nu au fost in stare sa creeze linii radiale care sa faca legatura rapida intre cartiere (cum este linia 43), majoritatea liniilor se termina sau trec prin centru. Nu au fost in stare sa creeze hub-uri de transport in cartiere decat pentru liniile metropolitane. A durat 3 ani sa puna autobuz in Buna Ziua si inca 2 ani sa aiba acelasi traseu la dus si la intors. Exista mai multe linii care ajung in Piata 1 Mai, desi sunt foarte putini oameni care isi mai desfasoara activitatea in acea zona. Linia 34 circula aproape goala intre Piata 1 Mai si strada Liviu Rebreanu; daca ar circula pe traseul Kaufland Marasti - Iulius Mall - Buna Ziua, ar fi plina de calatori. Linia 48 e electrificata aproape in intregime, dar nu au pus troleibuze pe aceasta linie. Linia 23 ocoleste inutil pe la Regionala CFR si circula cu foarte putini calatori. Linia 1 are traseu diferit la dus si la intors, fiind putin utilizata din aceasta cauza. Linia 6 ar trebui sa mearga spre depou pe traseul Campului - Izlazului, in acest moment linia ”canibalizeaza” linia de tramvai. Pe Avram Iancu nu circula niciun autobuz scolar, desi e plin de scoli in zona. Fiind o societate in subordinea primariei, va rog sa luati masuri pentru modernizarea traseelor de transport in comun, lucru benefic pentru toti clujenii”, reclamă un clujean.


http://www.stiridecluj.ro/social/cluj-r ... e-calatori


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 07 Oct 2017 13:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Clujenii au semnalat în mai multe rânduri neregularități în ceea ce privește nerespectarea programului liniilor de transport în comun.

Un cetățean anunță întârzieri de mai mult de 30 de minute pe linia 25, acest inconvenient fiind în orele de vârf, când atât copiii cât și angajați trebuie să ajungă la școală respectiv serviciu.

“Intre orele 7,20 și 8,00 linia 25 circula foarte rar și troleibuzele sunt supraaglomerate, fapt pentru care elevii și angajații întârzie frecvent la școala, respectiv serviciu. În data de 4.10.2017 pe str.Nicolae Titulescu, timp de 20 de minute nu a circulat deloc linia 25, ci doar un troleibuz nr.3 care deja era foarte aglomerat. În stație s-au adunat aproximativ 80 de persoane care au Întârziat la școala și serviciu. Va rog sa luați masuri.” a scris cetățeanul pe MyCluj.

Un alt clujean a semnalat o întârziere de aproximativ 30 de minute la linia 46B, linie care este foarte circulată.

“Bună ziua! Aș dori o explicație din partea dvs referitoare la programul linie 46B. Am așteptat de la 08:05 până la 08:30 în stația Aurel Vlaicu, sensul spre Centru și nu a venit niciun autobuz. Menționez ca în intervalul respectiv în orar figurau 2 autobuze care soseau în stație. Aș dori să remediați această problemă fiind o linie circulata și nu eram singurul în situația respectivă.”


http://www.presalocala.com/2017/10/06/n ... -in-comun/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 30 Jan 2018 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Pe str. Dorobantilor au circulat troleibuze. Nu stiu pana cand. Reteaua a fost demontata in 1992 sau 1993.

”Elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru construcția unor noi linii de tramvai care să lege gara de cartiere, plus o linie care sa treacă prin centru. Sunt exemple în majoritatea orașelor europene, cu topografie similară Clujului (Graz, Zagreb, Stuttgart). Datorită investițiilor accelerate în zona Gheorgheni (facultăți, cămine studențești, centre comerciale, birouri, clădiri administrative, parcuri sportive, blocuri de locuințe) este necesar un mijloc de transport rapid și ecologic, capabil să transporte un număr mare de oameni, așa cum este tramvaiul. Prioritar ar fi strada Dorobanților unde exista loc suficient pentru linie dedicată tramvaiului). Se pot folosi bani europeni din acest exercițiu bugetar”, a propus Adrian Costina.

Directorul Companiei de Transport Liviu Neag a declarat că până la introducerea tramvaiului, o soluție ar putea fi introducerea troleibuzelor pe strada Dorobanților.

”O soluție ar fi să o redăm transportului public. În acest moment pe strada Dorobanților avem o singură linie, 46B care face legătura între Zorilor și IRA. Propunerea noastră ar fi introducerea troleibuzelor. Strada Dorobanților este pregătită pentru troleibuze. Înainte de tramvai putem să introducem troleibuz. În Cluj s-a dezvoltat transportul electric nepoluant înainte de 1990. Extinderea transportului electric este curpinsă și în studiul de mobilitate. Intenționăm să extindem acest tip de transport pe străzile Brâncuși, Fabricii, Calea Florești”, a declarat Neag.

Primarul Emil Boc a declarat că orice propunere care încurajează extinderea transportului în comun are susținerea primăriei.


http://www.clujmanifest.ro/politicadmin ... obantilor/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Feb 2018 14:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Caietul de sarcini privitor la achizitionarea a maxim 22 tramvaie noi.


Attachments:
caiet sarcini tramvaie 2018.pdf [767.27 KiB]
Downloaded 33 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Feb 2018 16:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
BVC CTP 2018.


Attachments:
CTPCj 2018.pdf [11.22 MiB]
Downloaded 51 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Apr 2018 18:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Cele 15 autobuze Mercedes Conecto au fost puse in circulatie.

Quote:
Caracteristicile tehnice ale noilor autobuze și informații suplimentare:

Informații generale

- Prețul unui autobuz este de 1.423.240 lei/ bucată+TVA
- (prețul total pentru 15 buc. autobuze este de 21.348.600 lei+TVA)
- autobuzele corespund tuturor normelor Europene în domeniu
- perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 km - care condiție se îndeplinește prima
- activităţile de întreţinere şi mentenanţă planificată (reviziile) pe perioada de garanţie se vor efectua de personalul CTP, în atelierele CTP Cluj-Napoca S.A., cu acordarea de asistență tehnică de către reprezentantul de service al furnizorului
- Toate consumabilele necerare la revizii în perioada de garanție vor fi asigurate de către furnizor pe cheltuiala acestuia (anvelope, uleiuri, antigel, filtre de combustibil, filtre de ulei, filtre de aer, curele de transmisie, filtre și agent frigorific pentru instalaţia de aer condiţionat etc.)

Caracteristici tehnice

- capacitate totală de transport 144 călători, din care 39 locuri pe scaune și 105 locuri în picioare (calculat la 0.125 m2/călător în picioare conf. Directivei 97/27/CE CEE ONU R107)
- puterea motorului diesel este de 265 kW (360 CP ), cu norma de poluare EURO VI
- lungimea autobuzului este de 18 m
- podea complet coborâtă
- rampa pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și cărucioarele pentru copii
- înclinarea pe o parte a autobuzului în stații (kneeling)
- au 4 uşi duble (câte 2 foi fiecare), cu sistem "antistrivire a călătorilor"
- sistem de frânare dotat cu ABS EBS, ESR
- sistem de încălzire în sezonul rece
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
- ventilatie naturală prin geamurile batante şi prin trapele de aerisire cu acționare electrică
- ventilaţie forţată prin turboventilatoare
- sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
- afișaje de traseu exterioare cu LED-uri (față, lateral și spate)
- indicator vizual interior de stații cu LED-uri
- 2 monitoare tip LCD extrawide pentru vizualizarea întregului traseu, a tuturor stațiilor și a poziției curente a autobuzului pe traseu.
- 2 monitoare tip LCD în interiorul salonului pentru anunțuri publicitare
- anunțarea vocală a stațiilor în salon
- staţie de amplificare
- Radio - CD si microfon
- sistem de supraveghere video în interior și exterior
- sistem de numărare a călătorilor transportați
- sistem de ticketing
- computer de bord pentru gestiune și management al traficului ( CGMT)
- sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN (SIDGE)
- sistem de urmărire prin GPS a vehiculului
- internet gratuit WI-FI pentru călători
- comunicare prin voce între şofer şi dispeceratul central prin rețeaua GSM
- datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă în serverul de la Autobaza Autobuze care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice (cu privire la numărul de km parcurși, consumurile de carburant, numărul de pasageri transportați etc).
- anunțarea vocală a numărului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului, în dreptul primei uși, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere ex: (a sosit linia 30, se deplasează spre Cartierul Grigorescu)
- Pentru urcare sau coborâre din autobuz, călătorii trebuie să apese butonul de comandă din dreptul fiecărei uși din exterior sau din interior. Se vor deschide doar ușile care au avut o astfel de comandă din partea călătorilor.
- Șoferul poate să selecteze deschiderea automată în stații a ușilor la comanda călătorilor sau să selecteze deschiderea ușilor prin comanda data de el de la bord.
- Pentru a urca în mijlocul de transport, persoanele care se deplasează în fotoliu rulant trebuie să anunțe șoferul prin apăsarea butonului din exteriorul autobuzului din dreptul ușii a doua, în dreptul căruia este afișată pictograma standard pentru “fotoliu rulant”. La o astfel de comandă, pe bordul șoferului apare o iconiță cu același simbol standard care anunță șoferul să coboare, să manevreze rampa de acces și să asiste persoana care se deplasează în fotoliu rulant să urce în siguranță în autobuz. Șoferul nu poate să închidă ușile și să plece din stație decât după apăsarea unui buton din bord care confirmă că persoana a urcat în siguranță și este poziționată corect în zona special amenajată.
- Pentru a coborî din autobuz, înaintea stației de destinație, persoana care se deplasează cu cărucior rulant trebuie să apese butonul din interiorul salonului unde se află locul special amenajat pentru cărucioarele rulante. La o astfel de comandă pe bordul șoferului apare iconița ce simbolizează căruciorul rulant și șoferul sție că la prima stație trebuie să manevreze rampa de acces și să asiste coborârea în siguranță a persoanei care se deplasează cu fotoliu rulant. După coborârea în siguranță a fotoliului rulant, șoferul trebuie să apese butonul de confirmare de la bord pentru a putea închide ușile și a pleca din stație.
- Pentru urcarea sau coborârea cărucioarelor pentru copii se procedează la fel ca și la fotoliile rulante iar la bord șoferul este atenționat prin apariția unei iconițe care simbolizează landoul pentru copii. În exteriorul autobuzului este un buton special pentru landou iar în interiorul salonului butonul este comun cu cel pentru fotolii rulante.


Foto: facebook Emil Boc.


Attachments:
30623767_1691848900903928_5765008131813801984_o.jpg
30623767_1691848900903928_5765008131813801984_o.jpg [ 375.9 KiB | Viewed 283 times ]
30629251_1691849547570530_9086653074520408064_o.jpg
30629251_1691849547570530_9086653074520408064_o.jpg [ 353.29 KiB | Viewed 283 times ]
30629477_1691848390903979_5452722618794770432_o.jpg
30629477_1691848390903979_5452722618794770432_o.jpg [ 309.02 KiB | Viewed 283 times ]
30688622_1691848360903982_5706441566923522048_o.jpg
30688622_1691848360903982_5706441566923522048_o.jpg [ 284.78 KiB | Viewed 283 times ]
30688708_1691848370903981_6507692910270480384_o.jpg
30688708_1691848370903981_6507692910270480384_o.jpg [ 438.39 KiB | Viewed 283 times ]
30689125_1691848520903966_7003726753529069568_o.jpg
30689125_1691848520903966_7003726753529069568_o.jpg [ 385.82 KiB | Viewed 283 times ]
30698522_1691848277570657_9214296079468593152_o.jpg
30698522_1691848277570657_9214296079468593152_o.jpg [ 405.55 KiB | Viewed 283 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Apr 2018 13:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru înnoirea flotei de transport, prin achiziționarea mijloacelor de transport public – tramvaie.


Attachments:
25-42.rar [10.65 MiB]
Downloaded 6 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Apr 2018 13:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45263
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru înnoirea flotei de transport, prin achiziționarea mijloacelor de transport public – troleibuze.


Attachments:
26-38.rar [13.79 MiB]
Downloaded 11 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 258 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group