TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 11 Dec 2017 22:01

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 104 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
PostPosted: Fri 13 Feb 2015 12:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908
SC Tours Claus SRL (parte a ALIS Grup) are dreptul de a opri in 51 de statii pe traseele pe care detinem exclusivitate, dintre care 41 primite in anul 2013, iar altele 10 dintre statiile concesionate STP sunt atribuite inca din anul 2010 in urma unei decizii a Consiliului Local. Pentru statiile concesionate STP platim anual 200.000 de lei (2 miliarde de lei vechi), desi in conformitate cu prevederile art.57 din OMAI nr. 353/2007 firma noastra trebuia sa beneficieze de dreptul de folosinta gratuita in baza contractului semnat cu Municipiul Turda. In schimb SC Tours Claus, desi utilizeaza gratuit 51 de statii, nu detine vreun contract cu Municipiul Turda si nu plateste nimic la bugetul local.

Deciziile Consiliului Local incriminate sunt HCL 269/2013 si HCL 69/2010.
HCL 69/31.05.2010 a fost adoptat la nici o luna dupa intrarea pe traseu a STP Turda care avea garantata prin contract exclusivitatea. Deci la 23 de zile de la intrarea STP pe traseu a fost oficializata prin Hotarare concurenta facuta de ALIS Grup prin dreptul de folosinta a 10 statii dintre statiile concesionate deja STP si pentru care ni se percep 200.000 lei/an (2 miliarde de lei vechi pe an ). Nu am contestat Hotararea din doua motive principale :
– Primaria este obligata de lege sa suporte diferenta dintre veniturile si cheltuielile cu care are contract ( obligatie onorata pana in anul 2012 )
– STP era la inceputul activitatii si nu am dorit ca inca din prima luna de contract sa generam situatii conflictuale sau litigioase, pe atunci crezand in mod naiv in buna credinta a autoritatiilor locale.

Prin HCL 269/2013 SC Tours Claus (parte a Alis Grup) a primit pentru amenajare de statii in mod nelegal terenuri apartinand domeniului public, fara licitatie si neidentificate ca suprafata, pe termen nelimitat si cu titlu gratuit. Aceste statii, amenajate si receptionate fara Proces verbal de predare-primire, care incalca avizul Politiei Rutiere si fara acordul administratorului drumului, nu au fost niciodata folosite, ele fiind doar un paravan gandit de Administratia locala pentru a se masca ilegalitatea opririlor in statiile noastre. Astfel, Consiliul Local care a atribuit unui operator privat terenuri pe domeniul public al municipiului Turda pentru amenajarea de statii, trebuie sa faca dovada ca exista:
– contractul de transport public prin servicii regulate incheiat intre SC Tours Claus SRL si Municipiul Turda reprezentat legal prin Primar, contract obligatoriu pentru ca HCL 269/09.12.2013 sa fie legal adoptata;
– o redeventa pe care o plateste acest operator privat, in conditiile in care noua care avem un contract public de transport ne impuneti plata unei redevente de 200.000 lei/an;
– o licitatie publica prin care s-a facut catre SC Tours Claus SRL atribuirea suprafetelor de teren care fac parte din domeniul public;
– Contractul de concesiune sau de inchiriere prin care au fost atribuite aceste suprafete de teren din domeniul public al Municipiului Turda in favoarea SC Tours Claus SRL (sau cazul de atribuire cu titlu gratuit in care se situeaza acest operator privat) si durata acestui contract;
– numarul de inregistrare a Procesului-verbal de predare-primire a amplasamentelor de statii, suprafetele concrete atribuite si proprietarul terenului pentru fiecare statie in parte;
in caz contrar atribuirea acestor statii se incadreaza prevederilor art. 297 Legea 286/2009 privind Cod penal:
"Art. 297 Abuzul în serviciu
(1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică."

Estimam la 90000 de lei/ luna pierderile noastre lunare datorate concurentei SC Tours Claus SRL incurajate si stimulate de atribuirile de statii ilegale.


https://www.facebook.com/pages/STP-Turd ... 9546253111


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Feb 2015 14:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
S-o fi îmbunătăţit transportul turdean, însă... primăria a falimentat cu bună ştiinţă RATL, subfinanţând-o. Apoi, aceeaşi primărie a plătit STP într-o lună cât plătea RATL-ului într-un an. Ceva e în neregulă aici.

Apropo de staţii, e absurdă situaţia. Prin afară opresc toţi operatorii în aceleaşi staţii, pe care le amenajează primăria şi nu plăteşte operatorul redevenţă pe numărul de staţii. Transportul intrajudeţean ar fi trebuit de mult organizat după modelul celui local, cu bilete unice la nivelul fiecărui judeţ şi cu licitarea unor trasee sau grupe de trasee (după caz), nu să-ţi treacă traseul X prin localitate şi să nu aibă voie să oprească (cum e cu RATB la Voluntari, unde primăria nu a dat autorizaţie decât pentru o staţie, pentru că are autobuzele proprii). De altfel, modelul european recomandă licitarea fiecărui traseu, statul făcând orarele, dispecerizarea şi controlul biletelor, operatorii primind apoi banii după numărul de călători, nu după ochi, după estimări sau după cine ştie ce criterii. Aşa se face acum la Budapesta. Evident, biletul e unic.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Feb 2015 15:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908
E absurd (cred ca e un caz unic in Romania) ca operatorul sa plateasca redeventa pt. statii! Ca plateste redeventa pt. traseele concesionate, asta da, e normal si logic.

Nu mi se pare in regula ca autobuzele ce opereaza trasee interurbane sa opreasca in statiile altui operator (ce deserveste traseele locale). Ca exista un terminal comun, eventual o statie de larg interes, comuna, asta da, asa e in alte tari UE.

In cazul de fatza, autobuzele SC Tours Claus SRL opresc (dupa cum se vede in fotografiile de mai sus) in toate statiile STP, din centru pana la iesire din Turda. Piraterie barbara!

Totusi, controale s-au facut, iar SC Tours Claus SRL (ce apartine grupului de firme Alis) a fost amendata.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/afaceri ... 72877.html

"Nu a fost niciun incident. Doar am discutat cu agentul de Poliţie. Am fost la Poliţie că să dau o declaraţie. M-am certat cu un poliţist pentru că ne tot hărţuia. Staţiile respective sunt staţii publice, pentru firmele care lucrează cu public. Ne tot amenda în baza unei decizii a Consiliului Local", a completat Jişa. Firma asigură transportul de persoane pe ruta Cluj-Turda. În caietul de sarcini, prin care s-a adjucecat acest traseu, nu sunt specificate staţiile unde pot opri autobuzele. Scrie doar că traseul este Turda-Cluj", a declarat afaceristul Liviu Jişa, pentru EVZ.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Feb 2015 01:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Traseele alea ,,interurbane" înseamnă legătura cu o localitate aflată la 10 km distanţă, nu la 300. Ba chiar cele două localităţi depind una de alta. E de râsul cailor să vii cu trenul la Câmpia Turzii, să iei autobuzul până la Turda în centru, apoi să vii înapoi juma' de oraş, doar ca să încaseze şi STP ceva. Normal ar fi ca toate autobuzele să oprească în toate staţiile. Sau, varianta a 2a, făcută o singură atribuire pentru ambele localităţi + traseul dintre ele, după cum circula RATL pe vremuri.

Pe caietele de sarcini ale traseelor sunt - sau ar trebui să fie - trecute şi staţiile. Dar la noi legislaţia e neclară. Staţiile le fac autorităţile locale, dar traseele interurbane se atribuie de către consiliile judeţene. Normal că primăria X s-ar putea să nu vrea ca autobuzele rutei spre localitatea Y să oprească în X, pentru că X are autobuzele lui. Dar călătorii au doar de pierdut din astfel de decizii, iar până la urmă ajung să meargă cu maşina personală sau cu ,,ia-mă nene" decât să traverseze tot oraşul pentru că cineva a decis ca maşina interurbană să nu oprească unde au ei nevoie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Feb 2015 09:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908
In cazul de fatza este vorba de traseu interurban (fara ghilimele). Ca situatia e ciudata, in cazul celor doua orase, de acord. Insa legea e lege si trebuie respectata. Practic, SC Tours Claus SRL, traverseaza 3 sferturi din Turda, pe traseul principal, deci daca foloseste statiile STP, "gaura" STP-ului e mare (dupa ce ca plateste si redeventa pt. statiile municipale!!!).

SC Tours Claus SRL are statii in Turda, deci cel ce vine cu trenul din Campia Turzii poate ajunge convenabil unde doreste, in Turda, nefiind necesar sa foloseasca si autobuzele STP. Amplasamentul statiilor sale nu e acelasi cu cel al STP, dar nu sunt distante considerabile intre ele, insa, probabil ca in cele ale STP sunt calatori, pe care SC Tours Claus SRL ii "fura".

Nu inteleg de ce nu se realizeaza o zona metropolitana, caz in care s-ar rezolva multe probleme, printre care si cea a transportului local. Probabil ca maruntele ambitii (politice) locale impiedica acest lucru.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Feb 2015 15:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Silviu wrote:
Nu inteleg de ce nu se realizeaza o zona metropolitana, caz in care s-ar rezolva multe probleme, printre care si cea a transportului local. Probabil ca maruntele ambitii (politice) locale impiedica acest lucru.
NU rezolva nimic crearea in sine a unei zone metropolitane, sau mai bine zis in cazul de fata a unei asocieri intercomunitare, caci nu putem vorbi despre vreo metropola. Legislatia zonelor metropolitane este absolut sterila, ambitiile marunte ale fiecarui membru si resentimentele pentru dominatia celui mai puternic ramanand in continuare marul discordiei. Singura varianta utila pentru Romania ar fi o impartire noua administrativ-teritoriala care sa creeze teritorii subordonate oraselor, asa cum a fost intre 1960-1968. Zonele metropolitane nu au putere administrativa, sunt doar niste asocieri fictive care mai creaza niste posturi administrative (de altfel prost platite) si din care profita unii sa-si traga bani din proiecte europene care nu se pot finanta la nivel de localitate. Dar nu exista nici o autoritate a acestor zone asupra teritoriului si - mai grav - nici o coordonare intre proiectele de dezvoltare ale localitatilor asociate. Apoi, asocierea in sine nu se face pe criterii geografico-economico-istorice, ci la bunul plac al consiliilor locale de la momentul x sau y, rezultand ansambluri cel putin ciudate... Astfel, s-a ajuns pe o fundatura, care numai o altfel de impartire administrativ-teritoriala ar rezolva-o. Dar nici unui partid nu-i convine scaderea numarului de posturi de consilier local, care ar fi consecinta unei impartiri eficiente...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 25 Feb 2015 09:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908
Dat fiind faptul că notificarea STP către Consiliul Local Turda din 09.02.2015 nu a fost analizată în ședința de Consiliu Local din data de 10.02.2015, nefiind nici macăr inclusă pe ordinea de zi la fel ca toate solicitările STP din ultimii trei ani, Societatea de Transport Local trece la măsuri drastic: a demarat procedura de concediere colectivă a angajaților. Iată notificarea trimisă de STP Consiliului Local şi Primăriei Turda:

CONSILIUL LOCAL TURDA
MUNICIPIUL TURDA prin Primar domnul Tudor ȘTEFĂNIE

Stimați consilieri locali
Stimate domnule primar Tudor Ștefănie,

Având în vedere că:
a) Notificarea noastră către Consiliul Local Turda nr. 3439 din 09.02.2015 nu a fost analizată în ședința de Consiliu Local din data de 10.02.2015 nefiind nici macăr inclusă pe ordinea de zi la fel ca toate solicitările STP din ultimii trei ani, am demarat procedura de concediere colectiva a angajaților STP punct de lucru Turda ce se va finaliza la data de 20 aprilie 2015 conform calendarului comunicat și aprobat de către AJOFM Cluj prin adresa nr. 106/12.02.2015;
b) Data suspendării executării obligațiilor contractuale stabilite în sarcina subscrisei prin Contractul de concesiune nr. 4771/02.04.2010 este 20 aprilie 2015 conform Notificării nr. 3439 din 09.02.2015;
c) Oricând în această perioadă procedura de concediere poate fi anulată;
d) Art. 10.1 lit. f) din Contractul de concesiune nr. 4771/02.04.2010: ”Concesionarul are dreptul să fie consultat în procesul de elaborare și adoptare a deciziilor, strategiilor și reglementărilor privind serviciul de transport” coroborat cu art. 11.2 lit. b): ”Concedentul are obligația să intervină, la cerere, în rezolvarea problemelor care depășesc posibilitățile de soluționare ale concesionarului” cât și alte prevederi legale și contractuale,

VĂ SOLICITĂM
Stimate domnule Primar, Tudor Stefanie, să promovați un Proiect unitar sau mai multe Proiecte de hotărâri în Consiliu Local prin care organul deliberativ al Municipiului Turda să hotărască în sedința ordinară programată în data de 26.02.2015 cel puțin și asupra propunerilor noastre de mai jos. Subliniem faptul că nu impunem ca propunerile noastre să fie aprobate, ci dorim doar să fie supuse la vot în Consiliului Local Turda.

1. Promovarea unui Proiect de hotărâre cu următorul conținut:”Consiliul Local Turda respectă REGULAMENTUL (CE) NR. 1370/2007 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului, ale cărui prevederi se aplică atât Contractului de concesiune nr. 4771/02.04.2010 încheiat cu STP Alba Iulia cât și oricărui viitor contract de serviciu de transport public pe teritoriul administrativ al municipiului Turda (Public Service Contract - PSC)”.
Vă învederăm faptul că Hotărârea de Consiliu Local adoptată sau refuzul promovării proiectului de Hotărâre de mai sus ne sunt necesare în cadrul procedurilor cu Comisia Europeană referitoare la încălcarea Tratatului de Funcționare al Uniunii Europene (art. 288 din TFUE cât și alte prevederi din dreptul intern sau comunitar).

2. Promovarea unui Proiect de hotărâre cu privire la ducerea la îndeplinire a solicitărilor subscrisei din Notificarea nr. 3439/09.02.2015 privind excepția de neexecutare a Contractului de concesiune nr. 4771/02.04.2010.

3. Promovarea unui Proiect de hotărâre cu privire la viitorul celor 77 angajați actuali ai STP - punct de lucru Turda într-una din variantele:
3.1. Aplicarea de către Consiliul Local Turda și Municipiul Turda prin Primar în Contractul de concesiune nr. 4771/02.04.2010 a dispozițiilor imperative ale Regulamentului 1370/2007/CE și, pe cale de consecință, păstrarea calității de angajați ai STP - punct de lucru Turda.
În acest sens vă solicităm stimate domnule primar Tudor Ștefănie să promovați și să supuneți votului Consiliului Local solicitarea subscrisei nr. 14860/30.06.2014 privind propunerea de Act adițional la Contractul de concesiune nr. 4771/02.04.2010 în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 1370/2007/CE, propunere înaintată în urma analizei sustenabilității transportului public local din data de 28.05.2014 consemnată în procesul verbal nr. 12817.
Vă reamintim stimate domnule primar Tudor Ștefănie că ați refuzat să participați la întâlnirea din data de 28.05.2014 stabilită chiar de către dumneavoastră cât și faptul că au trecut peste 7 luni de când ați refuzat să aduceți la cunoștința Consiliului Local solicitarea subscrisei deși era numai de competența acestuia.
3.2. Preluarea angajaților actuali ai STP - punct de lucru Turda până la data de 20 aprilie 2015 prin:
a) înființarea până la data de 20 aprilie 2015 a unei societăți proprii a Consiliului Local Turda care să asigure continuitatea serviciului astfel :
- achiziționarea de autobuze de către societatea nou înfințată;
- achiziționarea autobuzelor STP folosite la punctul de lucru Turda, la un preț fixat de un evaluator ales de Municipiul Turda și cu plata în 12 rate lunare;
- achiziționarea de autobuze prin accesare de fonduri europene în cadrul programului financiar multianual 2014-2020.
- implementarea prin societatea nou creată a sistemului metropolitan de transport public împreună cu municipiul Câmpia Turzii și a celorlalte localități din zona de influență la fel ca alte orase din România printre care amintim: Cluj-Napoca, Alba-Iulia, Oradea, Râmnicu Sărat, Baia Mare, Zalău, etc. Pentru Turda acest lucru nu este o noutate ci o reîntoarcere la normalitate - așa a fost în întreaga perioadă de dinainte de 1989 și până în anul 2008 când RATL a fost eliminată ilegal de pe traseul Turda - Câmpia Turzii de către SC Tours Claus (grupul de interese ALIS).
Înființarea noii societăți este foarte simplă și Consiliul Local Turda trebuie doar să urmeze exemplul de buna practică - Hotărârea Consiliului Local Cluj-Napoca nr. 499/14.11.2013 privind înființarea Companiei de Transport Public S.A.
b) desemnarea pentru a efectua transport public local în Municipiul Turda a unei companii oneste precum C.T.P. Cluj-Napoca care și-a manifestat interesul (menționat inclusiv în presă) pentru extinderea serviciilor de transport metropolitan spre Turda. Pentru aceasta este necesară achiziționarea de către Consiliul Local Turda a unei singure acțiuni din capital social al CTP Cluj-Napoca și se poate face imediat atribuirea în gestiune directă. O astfel de societate poate oferi călătorilor din Turda servicii de calitate iar angajaților actuali ai STP un loc de muncă stabil unde li se va asigura continuitatea recunoașterii drepturilor legale, în special în ceea ce privește fiscalizarea corectă a salariilor și a contribuțiilor reale la bugetul de stat (contribuțiile la fondul de pensii, asigurări de sănătate, etc).

4. Promovarea unui Proiect de hotărâre în ședința din data de 26.02.2015 prin care Consiliul Local să nu încredințeze transportul public local al Municipiului Turda către vreuna din firmele grupului de interese ALIS care practică evaziunea fiscală și plata ilegală pentru întreg personalul (șoferi, mecanici, etc) a drepturilor salariale prin încadrarea cu salariul minim pe economie și plata diferenței la negru.
Aceste tratamente ne-ar prejudicia prin neplata contribuțiilor reale pentru pensii și ne-ar pune în permanență în pericol siguranța locului de muncă deoarece orice control al organelor de stat competente ar duce la pierderea locurilor de muncă și oprirea activității de transport public în Municipiul Turda.

5. Analizarea de către consilierii locali ai municipiului Turda a adreselor subscrisei nr. 3814 din 15.03.2010 și nr. 3816 din 15.03.2010 - anexate la prezenta.
Stimați consilieri locali, pentru a putea delibera și vota în cunoștință de cauză solicitările noastre de la punctele 1 - 4 de mai sus vă rugăm să procedați până la ședința din data de 26.02.2015 ora 13,00 la verificarea și analiza aspectelor semnalate în adresele noastre nr. 3814/15.03.2010 (adresată primarului municipiului Turda) și nr. 3816/15.03.2010 (adresată membrilor Comisiei de evaluare a ofertelor privind atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate numite prin Dispoziția primarului nr. 2945/22.09.2009) și pe care le anexăm la prezenta.
Prin ambele adrese am semnalat cel puțin 5 (cinci) modificări neautorizate efectuate de către executivul Municipiului Turda prin Primar față de Documentația de atribuire a contractului aprobată prin HCL nr. 153/20.08.2009, HCL nr. 154/20.08.2009, HCL nr. 155/20.08.2009, HCL nr. 156/20.08.2009 și HCL nr. 176/25.09.2009 (Studiul de oportunitate al delegării, aprobat la un interval de 1 lună după aprobarea Documentației de atribuire). În urma derulării procedurii de atribuire noi am constatat că singurul ofertant avantajat de aceste modificări nelegale efectuate de către executivul Municipiului Turda asupra hotărârilor de consiliu local a fost SC Tours Claus SRL, societate către care s-a și procedat inițial la atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciului de către Municipiul Turda prin primar.
Vă solictăm sprijinul, stimați consilieri locali, deoarece prin adresa Municipiului Turda nr. 3814/17.03.2010 (anexată) ni s-a comunicat faptul că ”analiza și interpretarea stadiului anterior al procedurii nu se mai justifică” astfel că nici la data prezentei nu avem cunoștință despre ceea ce s-a întâmplat în realitate la licitația din 20.11.2009 în urma căreia am ajuns să ne judecăm cu dumneavoastră în Dosar nr. 6229/107/2014 Tribunalul Cluj pentru daune interese compensatorii în valoare de peste 11.000.000 lei iar angajații se află în procedura de concediere colectivă.
Vă solicităm ca rezultatele analizei licitației din data de 20.11.2009 să ne fie comunicate și să le aduceți și la cunoștința opiniei publice.
Considerăm că analiza celor de mai sus trebuie realizată în strânsă legătură și cu celelalte evenimente ce au avut consecință numai profitul privat al SC Tours Claus SRL (ALIS) și ale grupului de interese aflat în spatele său: eliminarea ilegală a RATL de pe traseul Turda-Câmpia Turzii la atribuirea organizată la data de 30.04.2008 de către Consiliul Județean Cluj, neplata subvențiilor către RATL simultan cu aducerea acesteia într-o licitație organizată chiar de către proprietarul RATL, organizarea licitației de atribuire a serviciului de transport public Turda în astfel de condiții în care propria entitate - RATL se știa deja că nu poate depune o ofertă eligibilă, impunerea în Documentația de atribuire a condiției pentru câștigător de a achiziționa 14 autobuze de la RATL (este ilegală atribuirea unui contract unui ofertant ce nu deține autobuzele la data atribuirii - la licitația organizată de Municipiul Turda în 20.11.2009 ofertantul stabilit cîștigător inițial SC Tours Claus SRL nu deținea în realitate autovehiculele din ofertă iar autoritatea contractantă i-a atribuit totuși contractul), încălcarea dreptului exclusiv prevăzut în contract și în art. 58 din OMAI 353/2007 prin practicile de concurență neloială acoperite prin HCL 69/31.05.2010 (acordare 10 stații Tours Claus, în aceeași lună în care STP a intrat pe trasee), HCL 121/2013 și HCL 269/2013, etc. Dorim să subliniem faptul că dacă Municipiul Turda prin primar și Consiliul Local nu ar fi permis oprirea în toate stațiile de transport public a SC Tours Claus SRL la data prezentei nu ar fi fost necesară majorarea de tarif, fapt reținut și de către Tribunalul Cluj în Sentința civilă nr. 3670/2014 ca și ”culpă contractuală” iar în Decizia civilă nr. 10445/2014 a Curții de Apel Cluj ”culpa contractuală gravă, pasivitatea și abuzul de putere al Consiliului local”.

Mentionăm că angajații STP - punct de lucru Turda vor recurge la măsuri de protest în cazul în care nu veți lua în discuție solicitările de mai sus.
În numele SC Societatea de Transport Public SA prin reprezentant legal
Director general
ing. Stelian NICOLA

Și angajații STP - punct de lucru Turda, conform Tabel anexat.
Se anexează următoarele documente:
- adresa 3814 din 15,03,2010
- adresa 3814 din 17,03,2010
- adresa 3816 din 15,03,2010
- adresa 484 din 23,02,2015 Către Consiliul Local Turda
- adresa 484 din 23,02,2015 Catre Primăria Turda


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Feb 2015 07:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Feb 2015 20:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908
Noaptea mintii...cum sa decida CL scumpirea pretului legitimatiilor de calatorie, doar pt. ca asa doreste primarul??? Oriunde se intampla invers, operatorul cere majorarea pretului, cu argumentatia economica anexata proiectului de HCL!!! De obicei edilii si consilierii, ce reprezinta locuitorii (nu?), se opun majorarilor. Si Consiliul local nu poate decide cu privire la activitatea unei societati a carei actionar nu este!

Catre,
CONSILIUL LOCAL TURDA
MUNICIPIUL TURDA prin Primar domnul Tudor ȘTEFĂNIE

Avand in vedere Proiectul de Hotarare adoptat de catre Consiliul Local al municipiului Turda in sedinta din data de 26.02.2015, privind majorarea tarifelor de calatorie catre populatie cu aproximativ 66% , Societatea de Transport Public SA aduce la cunostinta populatiei Municipiului Turda ca nu va majora tarifele aplicate populatiei direct platitoare de bilete si abonamente, din urmatoarele considerente :
1. Prin Proiectul de Hotarare adoptat nu s-a realizat o punere efectiva in executare a Sentintei civile nr.3670/2014 pronuntata de Tribunalul Cluj in dos.nr.236/117/2014, mentinuta prin Decizia civila nr. 10445/04.12.2014 pronuntata de Curtea de Apel Cluj.
Astfel, majorarea de tarif s-a aplicat practic numai cu privire la tarifele suportate direct de catre populatie, iar nu si asupra gratuitatilor decontate de Municipiul Turda, in conditiile in care disp. art. 1.2 din HCL Turda nr.186/2012 nu au fost modificate corespunzator majorarii de tarif dispusa de catre instantele de judecata.
Art. 1.2 din HCL Turda nr. 186/2012 (considerat de subscrisa nelegal si contestat in fata instantelor de judecata) prevede ca ”decontarea gratuitatii pentru pensionarii cu varsta peste 65 de ani se face la valoarea de 36 lei/abonament, echivalentul a 10 bilete duble de calatorie”.
Dincolo de faptul ca decontarea gratuitatii trebuie, in mod legal, facuta la valoarea intregului abonament, iar nu la o valoare limitata, stabilita discretionar de Consiliul Local Turda, oricum, punerea efectiva in executare a sentintelor judecatoresti de majorare a tarifelor, ar fi impus, cel putin, modificarea art.1.2 din HCL nr.186/2012 in sensul modificarii sumei de 36 lei la valoarea majorata a 10 bilete duble de calatorie, respectiv la 60 lei cat si modificarea art. 12 din aceeasi HCL 186/2012 conform caruia decontarea contravalorii gratuitatilor si reducerilor la abonamentele de transport public au ramas a fi decontate la tarifele vechi stabilite prin HCL 67/2011 si nu la noile tarife stabilite de instanta de judecata si a carei punere in executare a fost simulata prin Proiectul de hotarare adoptat in sedinta Consiliului Local Turda din data de 26.02.2015.
O asemenea masura, precum si solutiile propuse de subscrisa inca de acum 2 ani si reiterate la intalnirea din 28 mai 2014 cu reprezentantii Municipiului Turda, de aplicare a majorarii de tarif numai la gratuitati sau de majorare a tarifului numai la un nivel suportabil si de protejare a populatiei platitoare, corelata cu stoparea incalcarii exclusivitatii subscrisei pe traseele contractate, ar fi condus la rezolvarea problemelor transportului public local, fara a mai fi necesara majorarea la acest nivel a tarifelor catre populatie.
Populatia Municipiului Turda nu trebuie sa sufere din cauza pasivitatii reprezentantilor Municipiului Turda in a gasi solutii pentru a sustine si a gestiona legal activitatea de transport local de persoane, cu atat mai mult cu cat prin art (1) alin (4) din Legea 92/2007 si prin art. 3 din Ordinul 272/2007 se prevede ca tarifele catre populatie trebuie sa fie suportabile .
Astfel:
Art. 1 din Legea nr.92/2007 prevede ca:
(4) Serviciul de transport public local de persoane si de marfuri se organizeaza de catre autoritatile administratiei publice locale, pe raza administrativ-teritoriala respectiva, cu respectarea urmatoarelor principii:
h) asigurarea executarii unui transport public local suportabil in ceea ce priveste tariful de transport;
Art. 3. din Ordinul ANRSC nr.272/2007prevede ca:
Tarifele pentru serviciile de transport public local de persoane trebuie să asigure executarea unui transport public local la un nivel suportabil pentru beneficiarii direcţi ai transportului, denumiţi n continuare utilizatori, realizarea serviciului n condiţii de calitate şi autonomie şi independenţa financiară a operatorilor de transport/transportatorilor autorizaţi.
Nicaieri, nici in Raportul de specialitate si nici in Expunerea de motive care au stat la baza adoptarii Proiectului de Hotarare privind majorarea de tarife nu regasim vreun studiu privind nivelul de suportabilitate al tarifelor de catre populatie sau vreo preocupare pentru ajutarea populatiei in situatia data, prin suportarea diferentei de catre Municipiul Turda, conform legii.
In acest context, trebuie subliniat si inteles faptul ca conducerea STP si-a manifestat deschis disponibilitatea de a se gasi solutii viabile pentru populatie, ca alternative la majorarea directa catre populatie a tarifelor la acest nivel. De-a lungul anilor, in numeroasele Cereri adresate Consiliului Local Turda si ulterior in cadrul intalnirii din data de 28.05.2014 cu reprezentantii Municipiului Turda am propus solutii suportabile pentru populatie si ne-am manifestat deschiderea pentru solutii propuse de municipalitatea turdeana. Pentru ca, prin lege, autoritatile publice locale au obligatia de a conlucra cu subscrisa pentru a identifica solutiile necesare si oportune pentru asigurarea sustenabilitatii transportului public local.
Astfel, am facut catre Consiliul Local Turda mai multe solicitari de majorare care propuneau spre aprobare tarife la valori suportabile catre populatie prin adresele 10310/13.07.2012 si 811/14.01.2013 care nu au fost promovate de catre Municipiul Turda prin primar in Consiliul Local si la care nici macar nu ne-ati raspuns.
Am fost ignorati constant.
Majorarea de tarif, impusa de catre instantele de judecata, este necesara raportat la costurile impuse de desfasurarea transportului local de calatori conform Programului de transport, adoptat si impus de Consiliul Local Turda.
Insa, s-au propus si exista solutii alternative, iar diferenta trebuie suportata de autoritati asa dupa cum prevad dispozitiile art. 17 alin. 1 lit n, art. 41 alin. 2, art. 41 alin. 3, art. 42 alin. 2, art. 43 lit a din Legea 92/2007 , art. 16 lit. a din Ord. 272/2007 ANRSC , art. 43 alin. 2 din Legea 51/2006 si art. 5 alin. 3, art. 6 alin. 1 si Anexa din Regulamentului (CE) nr.1370/2007.
2. Adoptarea Proiectului de Hotarare privind majorarea de tarif, in forma propusa, fara a fi luate, corelativ, masurile legale de eradicare a activitatii de transport local nelegala desfasurata de SC Tours Claus SRL si asigurarea exclusivitatii subscrisei pe traseele contractate, asa dupa cum retin cu putere de lucru judecat si considerentele hotararilor judecatoresti pronuntate in dos.nr.236/117/2014, care se doresc a fi puse in executare, nu conduce la respectarea drepturilor subscrisei garantate prin Contractul de concesiune si a obligatiilor asumate de Municipiul Turda.
Astfel, majorarea tarifului catre populatie, in contextul in care Municipiul Turda recunoaste expres prin pozitia procesuala exprimata in dosarul nr. 6229/117/2014 aflat pe rolul Tribunalului Cluj, ca SC Tours Claus SRL desfasoara activitate nelegala de transport public local de calatori, oprind in statiile publice (amenajate pe cheltuiala subscrisei si pentru care platim si o redeventa de 200.000 lei/an) si fara a se lua si masurile legale care se impun pentru asigurarea exclusivitatii subscrisei pe traseele contractate, nu reprezinta decat un mijloc de a ne impinge la colaps financiar, prin directionarea indirecta a clientelei noastre catre SC Tours Claus SRL.
Dorim sa subliniem faptul ca tarifele practicate de SC Tours Claus SRL in interiorul municipiului Turda (din anul 2008 si pana in prezent) sunt tarife ilegale, stabilite dupa bunul plac al grupului de interese ALIS si neaprobate de nici o autoritate incalcandu-se prevederile art. 20, 28 si 29 din Ord. 272/2007 al ANRSC.
Astfel:
Art. 20 din Ord. 272/2007 al ANRSC prevede ca:
”(1) Stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane se realizează la cererea operatorilor de transport public local de persoane, pe baza următoarelor documente:
a) cererea de stabilire, ajustare sau modificare, care conţine, după caz: tarifele în vigoare, în cazul ajustării sau modificării, şi tarifele solicitate, inclusiv TVA; justificarea propunerii de stabilire, ajustare sau modificare se face pe baza unui memoriu tehnico-economic, care prezintă oportunitatea fundamentării tarifelor datorată creşterii principalelor elemente de cheltuieli;
b) fişele de fundamentare pentru stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifelor;
c) alte date şi informaţii necesare fundamentării tarifelor propuse.
(2) Autorităţile administraţiei publice locale pot solicita de la operatorii de transport public local de persoane/transportatorii autorizaţi, efectuat prin curse regulate sau pe cablu, informaţii pentru clarificarea unor aspecte din propunerile de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane.”
Art. 28 din Ord. 272/2007 al ANRSC prevede ca:
”Orice tarif privind transportul public local de persoane efectuat prin curse regulate sau pe cablu se poate stabili, ajusta sau modifica de către autorităţile administraţiei publice locale implicate, numai pe baza prezentelor norme-cadru, care se vor adapta corespunzător în funcţie de condiţiile concrete şi specifice ale fiecărui operator de transport public local de persoane/transportator autorizat.”
Sanctionarea practicarii de tarife ilegale de catre Tours Claus SRL este responsabilitatea exclusiva a Municipiului Turda prin primar in conformitate cu prevederile art. 47 (4) lit. e) si art. 48 alin. 1 din Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice coroborat cu prevederile art. 14 lit. l), art. 29 pct. 6, art. 31 lit. j) si art. 42 din Regulamentul serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate din municipiul Turda aprobat prin HCL Turda nr. 153/20.08.2009. Amenda ce trebuia si trebuie sa o aplice Municipiul Turda prin primar pentru fiecare bilet emis de catre Tours Claus SRL pentru transportul local in interiorul municipiului este de la 30.000 lei la 50.000 lei. Repetam, stimate domnule primar Tudor Stefanie, pentru fiecare bilet emis ilegal astfel cum am descris mai sus. Va rugam, stimate domnule primar, sa ne comunicati si sa aduceti la cunostinta opiniei publice actele justificative referitoare la tarifele Tours Claus SRL aprobate de o autoritate competenta conform prevederilor legale de mai sus si in baza carora nu v-ati indeplinit atributiile cu care ati fost investit prin lege nesanctionand pana in prezent aceste grave ilegalitati si care au avut ca efect numai profitul privat al SC Tours Claus SRL (ALIS) si al grupului de interese aflat in spatele sau.
Pana cand nu se vor adopta toate masurile corelate care se impun pentru asigurarea sustenabilitatii transportului public local, nu vor fi respectate sensul si spiritul dispozitiilor instantelor de judecata din hotararile judecatoresti pronuntate in dos.nr. 236/117/2014.
Adoptarea acestei Hotarari de Consiliu Local a fost primul moment in care consilierii locali si o serie de factori cu raspundere in activitatea serviciului public de transport din Municipiul Turda au constientizat costurile serviciul public local de transport organizat de catre ei in conformitate cu prevederile legii si in conditiile stabilite de catre ei. Aceasta in contextul in care, problemele sesizate de catre subscrisa la intalnirea cu reprezentantii Municipiul Turda din data de 28 mai 2014, nu au fost aduse pana in prezent in fata consilierilor locali, asa cum am solicitat atunci expres.
De asemenea, speram ca domnii consilieri au citit si inteles documentele anexate la Proiectul de Hotarare si anume SENTINŢA CIVILĂ nr.3670/2014 a Tribunalului Cluj si DECIZIA CIVILĂ nr.10445/04.12.2014 pronunțată în luna decembrie de către Curtea de Apel Cluj si au constientizat ca in relația față de STP - punct de lucru Turda, Municipiul Turda si Consiliul Local Turda au manifestat pana acum, constant: "culpa contractuală”, “pasivitate” și “abuz de putere “.
Precizam ca si fostul operator de transport al Municipiului Turda si anume RATL Turda, regie care a apartinut municipiului Turda si cetatenilor sai a suferit acelasi tratament din partea autoritatiilor locale, fiind si atunci sprijinita gruparea de interese ALIS Grup, fapt care a dus la falimentarea Regiei.
SC Societatea de Transport Public SA
prin Director general - ing. Stelian NICOLA


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 09 Mar 2015 07:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908
Conducerea Alis Grup: Nu înțelegem obsesia celor de la STP la adresa noastră, în condițiile în care ne desfășurăm activitatea legal!

După câteva comunicate de presă, în care conducerea STP i-a acuzat virulent, în mai multe rânduri, oficialii Alis Grup au decis să rupă tăcerea și să-și expună punctul de vedere, pentru a clarifica o problemă care, în opinia lor, a fost creată artificial de cei de la STP.

Oficialii Alis Grup susțin că nu au reacționat până acum nu din lipsa argumentelor, ci au considerat că cei de la STP vorbesc în necunoștință de cauză, acuzând fără nici un fundament activitatea Alis Grup, care se desfășoară conform normelor legale, având autorizațiile și licențele necesare pentru astfel de activități.

Iată poziția Alis Grup:

Considerăm că poziția STP față de Alis Grup a devenit una obsesivă și nu înțelegem de ce cei de la STP doresc să introducă Alis Grup în războiul cu administrația locală și cu proprii clienți. Vrem să precizăm că nu dăm curs unor provocări nebazate pe date reale, însă dorim să facem câteva precizări, pentru ca turdenii să înțeleagă că Alis Grup își desfășoară activitatea în mod legal, fără vreo legătură cu STP sau cu administrația locală din Turda.

Alis Grup desfășoară o activitate normală de transport interurban, conform unei licențe de transport intrajudețean, între municipiile Turda și Câmpia Turzii, obținută conform normelor legale în domeniu. Licitația și licența a fost obținută de la Consiliul Județean Cluj. Precizăm că ruta Turda - Câmpia Turzii nu are nici o legătură cu transportul intern din municipiul Turda, desfășurat de STP Alba Iulia. Acuzația că am ”fura” clienți celor de la STP este exagerată, în condițiile în care clienții lor provin din rândul cetățenilor cu abonamente, al celor care beneficiază de diverse gratuități achitate de administrația locală sau călători proprii care achiziționează bilete de la aparatele automate, bilete care nu pot fi folosite pe mijloacele de transport ale Alis Grup.

Practic, cei de la STP doresc să-și mărească numărul de clienți obligând clienții Alis Grup să se deplaseze din Micro III (de exemplu) până în Sensul Giratoriu, pentru a se putea urca pe un autobuz al Alis Grup, pentru ca apoi să fie dus în Câmpia Turzii! Este asta benefic cetățeanului turdean? Noi considerăm că nu! Dincolo de banii în plus pe care ar trebui să-i achite o persoană care se deplasează la Câmpia Turzii sau chiar face naveta în această localitate, datorită serviciului, mai ales în condițiile în care populația este destul de împovărată financiar, o astfel de deplasare din Micro III în Sensul Giratoiu, pentru a ajunge în Câmpia Turzii, este ilogică și nu reprezintă decât un timp pierdut pentru turdenii care vor să ajungă în municipiul vecin. Probabil, dorința STP de a avea mai mulți clienți este normală, însă credem că ar trebui să țină cont și de turdeni, atâta timp cât primesc o parte însemnată din taxele și impozitele acestora, prin intermediul bugetului local.

De asemenea, precizăm că Alis Grup deține stații de oprire (obținute pe căi legale), pe teritoriul municipiului Turda, cu direcția Câmpia Turzii (sau retur), tocmai din considerentele enumerate anterior.

Referitor la cursele pe care Alis Grup le desfășoară din Copăceni sau Câmpia Turzii spre Lapp Insulators, societate care își desfășoară activitatea în Turda, pe strada 22 decembrie 1989, precizăm că acestea sunt curse speciale, licențiate conform legii, care beneficiază de anumite stații, atât în Turda, cât și în Câmpia Turzii. Ele sunt rezultatul unui contract încheiat de Lapp cu Alis Grup. Ce vină avem noi că cei de la Lapp nu au vrut să încheie un contract de acest gen cu STP?!

Precizăm că astfel de curse speciale nu au nici o legătură cu transportul intern din municipiul Turda, desfășurat de STP! Este interesant, totuși, că STP dezvoltă o obsesie numai față de compania noastră, deși pe teritoriul Turzii opresc și alte autobuze, ale altor firme, care fac astfel de curse speciale, însă cu care STP nu are nici o treabă. Faptul că STP a dorit să majoreze tarifele cu 66%, iar turdenii au reacționat, susținând că vor boicota activitatea de transport local de persoane a STP și vor călători cu autobuzele Alis Grup, nu ni se datorează nouă. Nu avem nici o legătură cu politica economică a STP, care și-a propus să încaseze mai mulți bani de la turdeni, fie direct, prin majorarea prețului biletelor, fie indirect, prin majorarea prețului abonamentelor decontate de la bugetul local, adică vistieria cetățenilor turdeni, plătitori de taxe și impozite. Iar acuzația STP că nu pot majora tarifele, atâta timp cât Alis Grup își desfășoară activitatea pe ruta Turda - Câmpia Turzii, considerăm că este aberantă, în condițiile în care activitatea noastră se desfășoară conform traseului câștigat și a licențelor existente, conform legii.

Cu privire la tot felul de articole enumerate din contractul de concesionare dintre STP și administrația locală, nu ne putem pronunța, atâta timp cât STP nu a făcut public acest contract, în integralitatea lui. De aceea, considerăm că STP ar trebui să dea dovadă de transparență față de cetățeanul turdean și să prezinte integral acest contract, nu doar pasaje (pe care cetățeanul turdean trebuie să le creadă ”pe cuvânt”), iar turdenii să tragă propriile concluzii după ce vor studia documentul, în integralitatea lui.

Un alt aspect care trebuie lămurit este legat de așa-zisele tarife pe care Alis Grup le-ar practica în interiorul municipiului Turda. Noi nu avem astfel de tarife, iar tarifele folosite de Alis Grup sunt conform aprobărilor obținute pentru traseul Turda - Câmpia Turzii. Totodată, precizăm că activitatea noastră nu are nici o legătură cu administrația locală, așa cum nu are nici cu STP, motiv pentru care solicităm conducerii STP Alba Iulia să-și rezolve problemele proprii fără a dezvolta, obsesiv, atacuri la adresa Alis Grup.

Mulțumim pentru înțelegere!

Conducerea ALIS GRUP


http://www.turdanews.net/articole/econo ... g.comments


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 29 Mar 2015 15:28 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Câteva observaţii personale făcute în 28. 03. 2015:

STP

-Orarul este afişat în majoritatea staţiilor - dacă nu cumva, în toate - şi se respectă.
-Majoritatea staţiilor - dacă nu, cumva, toate - au afişaj electronic care anunţă indicativul de traseu, o parte a numărului de înmatriculare (numărul şi grupul de 3 litere) al autobuzului care urmează să sosească şi, evident, timpul estimat; aici au loc erori; autobuzul e, deja în imediata vecinătatea staţiei iar timpul estimat e de două minute.
-Unele vehicule scot nişte sunete ca şi cum ar avea joc la unele piese ale punţii faţă

ALIS (mă refer strict la relaţia Turda-Gara Câmpia Turzii)

-Au staţiile în imediata vecinătate a celor de la CTP, dar marcate distinct, cu tablă
-Nu au afişate orarele (nici măcar la capătul de linie la gara Câmpia Turzii), deşi acestea există, fiind cunoscute de către călători şi angajaţii magazinelor aflate în imediata vecinătate a staţiilor Alis. Nefiind afişat orarul, nu pot spune dacă se respectă sau nu, dar acei călători care folosesc serviciile Alis "cam ştiu" când vine autobuzul.
-Indicativul de traseu pentru relaţia Gara Câmpia Turzii-Turda este 20; mulţi dintre noi, cunoaştem acest traseu ca "2" deoarece, în trecut, "lebăda" (cu ghilimelele de rigoare) era indicativul acestuia; din cunoştinţele pe care le am, traseele interurbane au indicativ de 3 cifre, nu de două.
-Asigură transportul doar cu autobuze; au în dotare şi un (sau, poate chiar mai multe) Mercedes Citaro.
-Pe turela autobuzelor scrie ALIS, indicativul de traseu fiind situat în spatele parbrizului.
-Parcul auto Alis are în dotare un (sau, cel puţin, un) Citaro.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Turda: file de istorie
PostPosted: Fri 08 Jan 2016 17:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908
A fost vremea TV-urilor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 04 Mar 2017 13:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908
Quote:
Municipiul Turda, judeţul Cluj, revine la transport local cu operator propriu. Acest lucru a fost anunţat, pentru Linia9.ro, de primarul localităţii, Cristian Matei.

Turda a externalizat serviciul de transport public local din 2010. Atunci a existat o licitaţie, pe care regia Primăriei - RATL, desprinsă din IJTL (devenit RATUC) - nu a reuşit să şi-o adjudece. Din aprilie 2010, transportul este asigurat de Societatea de Transport Public (STP) Alba, punct de lucru Turda. Contractul a expirat în 2016, dar a fost reînnoit pe câte şase luni.

„Nu am mai organizat o licitaţie, pentru că legea ne obliga să semnăm din nou un contract pe şase ani. Noi ne-am angajat în realizarea unui plan de mobilitate urbană şi am angajat o firmă de consultanţă care să facă un studiu de oportunitate şi să ne spună care este cea mai bună soluţie privind transportul public. Studiul a indicat că ideal este să avem un operator propriu. Am pornit şi un studiu de fezabilitate, care se va încheia în luna mai. Ne-am propus să accesăm fonduri europene pentru a cumpăra autobuze. Procedura spune că trebuie să dăm un anunţ în Jurnalul Uniunii Europene şi abia după aceea putem să pornim la drum. Anunţul a fost trimis în 4 februarie 2017, iar până în februarie 2018 sper să avem proiectul pregătit şi să putem atrage fondurile necesare", a spus Matei.

Ultimul act adiţional la contractul semnat între Primărie şi STP se încheie la începutul lunii mai şi va trebui prelungit pentru încă cel puţin două perioade de şase luni. Asta pentru că procedura de achiziţie de autobuze este anevoioasă. Companiile constructoare nu au vehicule în stoc şi le livrează pe măsură ce sunt asamblate.

I-am cerut un punct de vedere în legătură cu decizia anunţată de primar şi directorului STP Alba, Stelian Nicola. "Suntem de acord cu decizia celor de la Primărie şi îi ajutăm de bună credinţă. Păcat că Turda şi-a distrus regia proprie numai ca să sprijine un grup de firme aşa cum e Alis. Va fi un proces de durată şi putem să punem la dispoziţia municipalităţii expertiza noastră. Singura rugăminte pe care o avem este aceea de a prelua toţi angajaţii noştri pe un termen de 12 luni. Oamenii sunt îngrijoraţi şi, printr-o înţelegere de acest fel, pot fi siguri că nu rămân pe drumuri doi ani de acum înainte; sigur, cu amendamentul că pot fi daţi afară dacă apar motive care le sunt imputabile. Expertul care a întocmit studiul de oportunitate pentru Primărie a stabilit că noi avem un număr redus de salariaţi, organigrama şi cheltuielile salariale judicios concepute", a spus Nicola. Directorul STP a arătat că Primăria Turda va putea cumpăra pe fonduri europene circa 60% din parcul auto de care are nevoie pentru a porni serviciul propriu de transport. "Se pune problema ca diferenţa de autobuze să o acopere de la noi. Le vom da, fără nicio problemă, şi nu vrem sume uriaşe. Suntem de acord să aleagă dânşii un expert independent şi vom accepta preţul decis de acesta, chiar şi cu plata în rate", a afirmat Stelian Nicola.

Pe fonduri europene mizează, pentru a-şi îmbunătăţi parcul auto, atât Compania de Transport Local Cluj, cât şi societatea de transport a Dejului.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 56266.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 21 Jun 2017 16:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44908
Studiu de oportunitate in vederea delegarii serviciului de transport public.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 104 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group