TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 20 Oct 2019 03:57

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 417 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Dec 2009 21:50 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 151
Location: Tg Mures
469



Foto 2-6: Silviu Sintea.


Attachments:
469-RenaultExParis-24b.jpg
469-RenaultExParis-24b.jpg [ 154.87 KiB | Viewed 21774 times ]
469, 039.JPG
469, 039.JPG [ 96.31 KiB | Viewed 21161 times ]
469 -24b.JPG
469 -24b.JPG [ 130.55 KiB | Viewed 21161 times ]
469 gg.JPG
469 gg.JPG [ 89.8 KiB | Viewed 21161 times ]
Cluj Napoca 08.2011 (97).jpg
Cluj Napoca 08.2011 (97).jpg [ 127.64 KiB | Viewed 6184 times ]
Cluj Napoca 08.2011 (98).jpg
Cluj Napoca 08.2011 (98).jpg [ 128.29 KiB | Viewed 6184 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Dec 2009 21:51 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 151
Location: Tg Mures
471

Foto 2-4: Silviu Sintea.


Attachments:
471-RenaultExParis-30.jpg
471-RenaultExParis-30.jpg [ 173.22 KiB | Viewed 21774 times ]
471 Bul. 21 Decembrie 1989.jpg
471 Bul. 21 Decembrie 1989.jpg [ 163.4 KiB | Viewed 17960 times ]
471.JPG
471.JPG [ 115.16 KiB | Viewed 17688 times ]
471a.JPG
471a.JPG [ 114.82 KiB | Viewed 17689 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Dec 2009 16:47 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 151
Location: Tg Mures
Daca tot a venit vorba de motoare, haideti sa vedem ce informatii se gasesc pe net. Poate ca Andrei ne-ar putea ajuta cu informatii mai exacte.

Pentru inceput avem cateva informatii citate de articolele din ziare: autobuzele sunt vechi de 8 ani (deci fabricate in 2001), ceea ce exclude clar posibilitatea ca ele sa fie Euro 4 asa cum au afirmat cei de la RATUC sau primarul conform ziarelor; ele pot fi in cel mai bun caz Euro 3 (o remotorizare e prea putin probabila). Din stire mai aflam ca au motoare de 290 CP.
Situl http://www.mes-annees-50.com/irisbus_agora_l.htm arata ca Agora L au avut doua variante de motorizare Renault, varianta mai puternica dezvoltand 300 CP. (cealalta nu se specifica aici, dar Transbus da 253 CP )
Transbus, http://www.transbus.org/construc/renault_agoral.html, spune in schimb ca seria Euro 3 a fost echipata cu motor Iveco Cursor, de 290 CP.

Deci, e posibil ca "Renault"-urile achizitionate sa fie de fapt Iveco :D
Totusi, ca si sunet, mi se pare ca are mai multe in comun cu R312 decat cu Cursor-ul de pe Irisbus Agora din Cluj.

(pentru comparatie, datele tehnice ale R312: http://www.mes-annees-50.com/renault_r312.htm sau http://www.transbus.org/construc/renault_r312.html)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Dec 2009 19:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Irisbus = Renault + Iveco(=Fiat+Magirus Deutz) + Ikarus + Karosa
Desi ,,combinatia" asta s-a facut inainte de 1997, mult timp s-au produs vehicule sub siglele Renault, Iveco, Karosa si Ikarus (dar cu alte componente din ,,familia" Irisbus). Ca fapt divers, si pe troleibuzele Ikarus 415T din Bucuresti scrie pe placuta VIN Irisbus, desi nicaieri nu e pusa alta sigla decat cea a Ikarus.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Feb 2010 16:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Ma mira decizia RATUC, tinand cont ca in martie 2009 circula cel putin un Dac (vezi atasament) si acela fusese reparat capital de curand.

In schimb, Renault SC 10 R se chinuie in continuare sa circule.


Attachments:
CJ-07-URG-031-003.jpg
CJ-07-URG-031-003.jpg [ 346.97 KiB | Viewed 13621 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Mar 2010 21:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
“Vedetele” din Franţa lucrează pentru RATUC

Autobuzele Renault SC 10 R, vechi de aproape 30 de ani, folosite pentru transportul în comun din Cluj, au apărut în filme precum “Ronin”, cu Robert De Niro şi Jean Reno.

Autobuzele Renault, “mici şi verzi”, sunt deseori asociate cu Parisul şi au fost folosite în filme produse de francezi sau filmate în Hexagon. Cele 76 de “broscuţe” SC 10R, câte mai există la Cluj, se descurcă, în acest moment, pe toate liniile din oraş, deşi au o vechime de aproape 30 de ani.

Din cele 100 de autobuze Renault SC 10R sau Saviem SC 10U achiziţionate de Regia Autonomă de Transport Urban de Călători (RATUC) Cluj în anii ’92-’94, la vârsta de nouă ani şi la un preţ estimat acum la 15.000 de euro, se mai află în circulaţie 76 de vehicule. De când au ajuns la Cluj, acestea parcurg zilnic, în medie, câte 120-150 de kilometri şi acoperă toate liniile de circulaţie, mai puţin 43 şi 45, considerate trasee prea grele.

Fabricate începând cu anul 1965, SC 10R-urile au devenit autobuzele oficiale de transport de călători în oraşele Franţei şi, în special, în Paris, motiv pentru care mulţi dintre francezii care se află în Cluj fotografiază, cu nostalgie, “relicvele”. Mai mult, fotografiile cu autobuzele din Cluj sunt postate pe diferite forumuri franţuzeşti ale iubitorilor de maşini vechi, unde se discută starea de funcţionare. “Genială fotografie, sper că ai reuşit să iei şi indicativul din fabrică, pentru specialiştii noştri!

îmi amintesc că în 1994, SC 10U-MCR mergeau şi la gara din Phnom Penh, însă acolo n-am avut curaj să fac poze sau să le iau numerele, iar acum regret”, spune unul dintre forumiştii francezi, încântat de o fotografie cu un “35” în staţia de la Teatrul Naţional din Cluj. SC 10 R-urile franceze sunt iubite în Franţa şi datorită faptului că au fost actori în mai multe filme.

Din lista peliculelor celebre în care “buburuzele” Renault au fost implicate în urmăriri, fac parte “Ronin”, apărut în anul 1998, cu Robert de Niro şi Jean Reno, “Conte d’hiver” – Poveste de iarnă, lansată în 1992, miniseria televizată “Le château des oliviers” – Castelul Măslinilor, din 1993, sau serialul poliţist “Profil Bas” – 1993. Potrivit unui forum care dezbate tema autubuzelor vechi ale “RATUC-ului” francez (Régie Autonome des Transports Parisiens -RATP, n.-red.), printre ultimele autobuze similare celor de la Cluj mai circulau în capitala Franţei, în anul 2000, pe ruta Gare du Nord - Porte de Vanves.

De celebritatea SC 10 R-urilor e conştient şi Liviu Neag, directorul RATUC, care spune că regia a fost “inspectată” recent de un mecanic al RATP Paris. “Autobuzele au un motor de 180 CP, categoria de poluare este EURO 2, iar viteza maximă pe care o pot atinge este de 60 km/oră. Per suta de kilometri, consumul este de 28,8 litri. Nu avem probleme cu aceste autobuze tocmai datorită faptului că au fost făcute foarte bine”, spune Neag. Directorul RATUC Cluj-Napoca subliniază şi că RATP Paris a trimis o solicitare de fotografii cu SC 10 R-urile clujene.

“Ne-au spus că suntem admirabili pentru modul în care le-am păstrat şi le-am întreţinut. A venit şi un specialist de la ei care ne-a felicitat echipa de mentenanţă”, a mai spus Neag. Directorul RATUC pune popularitatea autobuzelor pe seama faptului că, la scurt timp de la fabricarea primelor Saviem-uri, toate marile oraşe ale Franţei au fost obligate de guvernul francez să le cumpere. “Şoferilor le place să le conducă, pentru că sunt uşor de manevrat. Lotul cumpărat acum 18 ani a fost o achiziţie bună”, a conchis Liviu Neag.

La Cluj, cele mai multe SC 10 R-uri din ţară

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a avut în stoc 200 de SC 10 R-uri, din care mai circulă doar câteva maşini. La Turda au existat 20 de autobuze, din care mai circulă doar cinci, iar la Iaşi, deşi au fost achiziţionate mai multe vehicule de transport în comun, nu mai circulă niciunul.


23.02.10
http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=38658


Attachments:
231.jpg
231.jpg [ 69.08 KiB | Viewed 15737 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 19:02 
Offline

Joined: Wed 11 Mar 2009 22:11
Posts: 9
Din articolul postat anterior, as avea 2 observatii: una dintre ele s'ar referi la inexistenta traseului "45", iar a doua, la faptul ca nu stiu ca pe traseul lui 35 sa fi existat vreun autobuz ca cel la care ne referim.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Mar 2010 00:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
467


Attachments:
467 av.JPG
467 av.JPG [ 86.63 KiB | Viewed 21216 times ]
467 dec.JPG
467 dec.JPG [ 117.84 KiB | Viewed 21216 times ]
467.jpg
467.jpg [ 116.69 KiB | Viewed 18966 times ]
467.jpg
467.jpg [ 129.42 KiB | Viewed 15928 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Mar 2010 00:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
470


Attachments:
470 gheorgheni.JPG
470 gheorgheni.JPG [ 101.71 KiB | Viewed 21214 times ]
470.jpg
470.jpg [ 108.28 KiB | Viewed 15927 times ]
Cluj Napoca-aprilie 2014 (5).jpg
Cluj Napoca-aprilie 2014 (5).jpg [ 154.06 KiB | Viewed 11743 times ]
Cluj Napoca 08.2011 (100).jpg
Cluj Napoca 08.2011 (100).jpg [ 125.69 KiB | Viewed 6184 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 20:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
CJ 67 RTL, traseul 22.


Attachments:
67 rtl -22-.JPG
67 rtl -22-.JPG [ 101.56 KiB | Viewed 15064 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 20:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
348 RATUC - 5392 RATParis


Attachments:
348 h.JPG
348 h.JPG [ 94.18 KiB | Viewed 17094 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 20:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
350 RATUC -RATParis


Attachments:
Cluj Napoca 13.11.2016 (2).jpg
Cluj Napoca 13.11.2016 (2).jpg [ 118.42 KiB | Viewed 8835 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 20:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
356 RATUC - 5933 RATParis


Attachments:
356 -5933 RATP.JPG
356 -5933 RATP.JPG [ 106.32 KiB | Viewed 17093 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 20:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
374 RATUC -RATParis


Attachments:
374 mv.JPG
374 mv.JPG [ 109.56 KiB | Viewed 17092 times ]
374 a.JPG
374 a.JPG [ 92.49 KiB | Viewed 17092 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 20:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
379 RATUC - 5672 RATParis


Attachments:
379 mv.JPG
379 mv.JPG [ 100.02 KiB | Viewed 17091 times ]
Cluj Napoca 05.2015 (203).jpg
Cluj Napoca 05.2015 (203).jpg [ 158.92 KiB | Viewed 10011 times ]
Cluj Napoca 08.2011 (87).jpg
Cluj Napoca 08.2011 (87).jpg [ 165.19 KiB | Viewed 6184 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 20:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
384 RATUC -RATParis


Attachments:
384 g.JPG
384 g.JPG [ 99.46 KiB | Viewed 17089 times ]
384 Gheorgheni.jpg
384 Gheorgheni.jpg [ 164.34 KiB | Viewed 15268 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 20:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
387 RATUC - 5915 RATParis


Attachments:
387 -5915 RATP.JPG
387 -5915 RATP.JPG [ 90.58 KiB | Viewed 17089 times ]
387 5915 a.jpg
387 5915 a.jpg [ 95.54 KiB | Viewed 15266 times ]
387.jpg
387.jpg [ 84.58 KiB | Viewed 13195 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 20:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
389 RATUC - 5924 RATParis


Attachments:
389.JPG
389.JPG [ 88.01 KiB | Viewed 17089 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (66).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (66).jpg [ 157.14 KiB | Viewed 1629 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Mar 2010 20:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
459 RATUC -RATParis


Attachments:
459 mv.JPG
459 mv.JPG [ 97.67 KiB | Viewed 17088 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Mar 2010 00:35 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 151
Location: Tg Mures
CJ05TGN

folosit pentru tractarea tramvaielor


Attachments:
DACtractareCJ.jpg
DACtractareCJ.jpg [ 92.11 KiB | Viewed 15038 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Mar 2010 00:37 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 151
Location: Tg Mures
CJ06MYG

cred ca remorcheaza in primul rand troleibuze

(am undeva o poza si cu cel de la autobuze, am sa revin)


Attachments:
CJ06MYG_interv.jpg
CJ06MYG_interv.jpg [ 92.75 KiB | Viewed 15037 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Mar 2010 19:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
250 - 3662 RATP


Attachments:
250 mv.JPG
250 mv.JPG [ 92.51 KiB | Viewed 15671 times ]
250 mvv.JPG
250 mvv.JPG [ 99.77 KiB | Viewed 15671 times ]
250 A. Iancu.JPG
250 A. Iancu.JPG [ 103.77 KiB | Viewed 14579 times ]
250.JPG
250.JPG [ 139.38 KiB | Viewed 13543 times ]
250.jpg
250.jpg [ 125.29 KiB | Viewed 11408 times ]
250a.jpg
250a.jpg [ 138.97 KiB | Viewed 11408 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Apr 2010 16:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
633 -gata.


Attachments:
633 j.JPG
633 j.JPG [ 118.14 KiB | Viewed 12770 times ]
633 cr.JPG
633 cr.JPG [ 81.65 KiB | Viewed 12693 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Apr 2010 16:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
658

-dupa RK.


Attachments:
658 -39.JPG
658 -39.JPG [ 83.26 KiB | Viewed 12768 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Apr 2010 16:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
665

-dupa RK.


Attachments:
665 mv.JPG
665 mv.JPG [ 105.34 KiB | Viewed 12768 times ]
665 mva.JPG
665 mva.JPG [ 92.94 KiB | Viewed 12768 times ]
665 fum.JPG
665 fum.JPG [ 89.8 KiB | Viewed 12768 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Apr 2010 00:52 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Lui 665 cred ca i s-a montat un motor de 192 CP in locul celui de 245. Desi il vad rar, am remarcat ca are alt sunet iar acum am vazut in poza acel fum gros, inexistent in cazul motorului de 245 CP. 666 a trecut printr-o schimbare asemanatoare mai demult si s-a comportat asemanator; nu a lipsit fumul greu, negru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Aug 2010 21:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
O plimbare cu 465, pe bul. 21 Dec. 1989, pana la Piata Avram Iancu.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Sep 2010 22:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
671

-dupa RK-


Attachments:
671.jpg
671.jpg [ 198.46 KiB | Viewed 14365 times ]
671a.jpg
671a.jpg [ 238.28 KiB | Viewed 14367 times ]
671b.jpg
671b.jpg [ 184.82 KiB | Viewed 14366 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Sep 2010 22:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
376 RATUC - 5901 RATParis


Attachments:
376.jpg
376.jpg [ 182.24 KiB | Viewed 16372 times ]
376.jpg
376.jpg [ 117.84 KiB | Viewed 12971 times ]
Cluj-nov.14 (19).jpg
Cluj-nov.14 (19).jpg [ 115.23 KiB | Viewed 10372 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Sep 2010 22:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48644
457 RATUC - 5807 RATParis


Attachments:
457.jpg
457.jpg [ 108.24 KiB | Viewed 13751 times ]
Cluj-nov.14 (21).jpg
Cluj-nov.14 (21).jpg [ 104.56 KiB | Viewed 10372 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 417 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group