Intrebarea de la inceputul topicului e simpla: sunt necesare tramvaiele in
Cluj Napoca? E vorba de o dezbatere initiata pe forum, ce va fi extinsa la locuitorii municipiului Cluj Napoca, deci respectam argumentele tuturor.
Raspunsul RATUC e general: tramvaiele au consum specific de energie mai mic decit al autobuzului sau troleibuzului, au capacitate mare de transport, etc. De necontestat, dar eu doresc aplicabilitate pt. Cluj Napoca.
Sunt folosite tramvaie de capacitate medie (KT4D si KT4D-M). Un autobuz sau troleibuz articulat ar avea capacitate apropiata de a acestor tramvaie? Frecventa tramvaielor este multumitoare (uitati-va pe
www.ratuc.ro)?
Dr2005 wrote:
In plus, exista riscul ca troleibuzele sa fie blocate in trafic de masinile parcate neregulamentar.
Dar tramvaiele nu pot fi blocate in trafic?
Troleibuze cu baterii sau cu motor auxiliar nu exista?
Benzi separate de trafic?
Am locuit vreo 10 ani in Cluj Napoca, deci nu m-am plimbat doar de vreo 3 ori prin acest oras. Unde sa faci aceste benzi separate de trafic? Pe str. Oasului? Pe str. Caii ferate? Pe Splaiul Independentei?
Ma gandesc ca exista studii solide pt. fundamentarea investitiei de reabilitare a caii de rulare a tramvaiului si ma bucura preocuparea municipalitatii pt. dezvoltarea acestui sistem de transport.
Ma nemultumeste lipsa investitiilor in infrastructura de troleibuz (aproape oriunde in Romania).
Se vorbea de legaturi cu troleibuzul pe Calea Floresti, Brancusi, etc. Aceste lucrari au demarat dupa anul 1990, nu inainte de acel an, cum eronat raspunde RATUC. Oare sa fie nevoie de substatii de redresare pentru aceste mici extinderi (e vorba de cartierele Manastur, respectiv Gheorgheni)?
Nici macar o modernizare a retelei existente de troleibuz nu se intrevede.
Cat despre tramvai, acesta circula pe portiuni nu foarte lungi, in care nu exista retea de troleibuz. Daca RATUC spune ca nu e rentabil sa reintroduca troleibuzele in zona CUG, sa reabiliteze linia de tramvai in aceasta zona e "rentabil"?