TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 20 Sep 2018 09:53

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 23:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Silviu wrote:
Nu inteleg de ce nu se vorbeste de extinderea retelei in interiorul municipiului (convertirea in trasee de troleibuz a celor de autobuz cu nr. 9, 24, 29, 32, 32b).
Raspunsul vine de la sine, precum rima de la sfarsitul unui vers: "Se poate face orice, oriunde, oricum, dar cota de motorina nu trebuie sa scada in nici un caz."
Silviu wrote:
Cel mai necesar proiect pt. troleibuze in Cluj Napoca ar fi, dupa parerea mea, extinderea retelei electrice pe Calea Turzii, pana in cart. Observator.
Inteleg ca e clientela, dar la pante de 10% mi s-ar parea putin ciudat... Chiar s-au (re)electrificat deja toate traseele de pe loc drept?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 02:31 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 687
Quote:
Pt. Floresti tramvaiul mi se pare solutia fezabila


Presupune lucrări importante în zona situată la sud de Polus. Şi costuri pe măsură.

Quote:
Se vorbea sa se construiasca nu-stiu-ce centura pe care sa circule troleibuzul.


Ori "Sud-Polus" (cu lucrări mai puţin costisitoare), ori "Nord-Cora" (cu exproprierea terenului de la Apele Române şi de la cei cărora li s-a retrocedat...Mai greu. Respectivii pot cere despăgubiri substanţiale, dar, la ce vremuri trăim, nu m-aş mira să văd troleibuz în actuala (care poate deveni fostă) zonă de restricţie sanitară..

Quote:
"Se poate face orice, oriunde, oricum, dar cota de motorina nu trebuie sa scada in nici un caz."


Solarisurile ard 65 l / 100 km. Deci, dacă chiar se doreşte menţinerea cotei de motorină, să se mai ia încă 40 (sau chiar mai multe) Solaris Urbino 18 (că, măcar, nu au acel claxon asurzitor prezent la Renaulturi şi Irisbusuri) şi treaba e rezolvată. Nu mi se pare corect ca, în condiţiile unei posibile creşteri a traficului de pe Muncii în Zona Centrală - ca urmare a locuinţelor nou-construite - să nu se revigoreze 10-le.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 06:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Brassovia wrote:
Inteleg ca e clientela, dar la pante de 10% mi s-ar parea putin ciudat... Chiar s-au (re)electrificat deja toate traseele de pe loc drept?


Beneficiezi de avantajele motorului electric la rampe mai mari. Troleibuzele din Sibiu urcau fara nici o greutate podul garii in timp ce autobuzele se chinuiau...

Ideea romaneasca cu troleibuz pe bulevarde largi, plate, rectilinii credeam ca e de domeniul trecutului. Si e nevoie de troleibuz unde e flux mare de calatori, nu ca la Brasov, trasee (relativ) multe, ciuntite, cu program de autobuz satesc (in afara de traseul 8, celelalte sunt glume sinistre).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 09:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
Silviu wrote:
Nu inteleg de ce nu se vorbeste de extinderea retelei in interiorul municipiului (convertirea in trasee de troleibuz a celor de autobuz cu nr. [...], 32, 32b).

Pe 32 şi 32b nu se montase reţea acum ceva ani? Mai există acea reţea?

Apropo de 32/32b şi alte linii care mai întorc la Piaţa Mihai Viteazul (8, 21 ş.a.): de ce se menţine acel capăt de linie împotriva firii? De ce nu se amenajează un terminal ca lumea la gară?
Care mai e rostul liniei 8? Troleibuzul 5 ar putea circula liniştit până la actualul capăt la liniei 8, mai ales că reţeaua există.
Şi, cu toate că se pot face uşor, ieftin şi rapid aceste mici modificări, primăria visează cai verzi pe pereţi şi troleibuze şi tramvaie preorăşeneşti. Pe care, legal, nu prea are voie să le facă, în condiţiile în care RATUC (sau cum se cheamă acum) are ca acţionar CL Cluj-Napoca, care nu are voie să facă investiţii în alte localităţi. Bine, poate interveni asociaţia zonei metropolitane în problema asta. Eu să fiu în locul lui Boc m-aş gândi întâi la cetăţenii care m-au votat şi care aş vrea să mă mai voteze, mai ales că la anul sunt alegeri... şi m-aş ocupa mai întâi de transportul lor şi abia după aia de comunele din jur.

Silviu wrote:
Beneficiezi de avantajele motorului electric la rampe mai mari. Troleibuzele din Sibiu urcau fara nici o greutate podul garii in timp ce autobuzele se chinuiau...

Pe linia Simferopol - Yalta în mod sigur sunt rampe mai grele decât în Cluj. Şi ăia le urcau cu Skoda 9Tr din 197x până acum vreo câţiva ani.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Pt. traseele 32 si 32b: mai sunt stalpii si cateva traversee. Consolele au fost demontate, probabil pt. a fi refolosite. Fir de contact nu a fost montat.

De un terminal modern la gara e nevoie imperioasa, dar nimeni nu aduce in discutie acest subiect (se va reface actuala statie, de vis-a-vis de gara mica).

Off: si acum sunt in circulatie acele Skode (mai putine; unele au fost inlocuite cu troleibuze moderne, Bogdan).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 16:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Clujul este orasul mare din Romania care a avut dintotdeauna si are si acum cele mai bune legaturi de transport public intre gara si centru. Daca geografia asezarii conduce la situatia ca aproape toate traseele trebuie sa treaca prin centru, nu cred ca e absolut necesar ca si mai multe decat acum sa ajunga la gara. Din acest motiv, a existat si exista inca terminalul Mihai Viteazul. Poate acum zona Mihai Viteazul nu mai are vivacitatea si atractivitatea comerciala de alta data, dar tot ramane centrul geometric al retelei rutiere si de transport si punctul cel mai apropiat de centru unde exista conditii ideale pentru amplasare de capete de linie.

Legat de "troleibuze pe pante mari". Au existat in trecut anumite normative si recomandari tehnice oficiale cu privire la conformarea geometrica a cailor principale de circulatie si a retelelor de transport. In general, troleibuzul se introducea in cartierele noi, iar acestea se sistematizau in asa fel incat sa se evite pante de peste 6-7% pe drumurile majore. Pe de alta parte, era nerecomandata infiintarea de linii de transport in comun pe strazi de categoriile III si IV. Se faceau exceptii pe scara larga doar in Bucuresti. Eu n-am spus ca nu este posibila circulatia de mijloace de transport pe pante mai mari decat cele recomandabile, dar mi se pare ciudat sa stea nefolosite retele existente de troleibuz si noi sa incepem sa ne gandim la altele noi, mai inainte de a se clarifica soarta acelora. Poate am o viziune invechita, dar cred inca in gospodarirea inteligenta a resurselor, incepand cu valorificarea corecta a celor existente. Asta intra in conflict cu motivatia autoritatilor in a promova doar acele lucrari care costa foarte mult (stim de ce) si care "dau bine" electoral. Iar repararea cu bani putini a unor greseli din trecut este desconsiderata, cica n-ar da destul de bine.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Apr 2015 06:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Troleibuze pentru comunele limitrofe Clujului

Troleibuzele care circulă acum în Cluj-Napoca ar putea să ajungă în următorii ani şi în comunele limitrofe oraşului. Reţeaua de alimentare pe cablu va fi modernizată cu fonduri europene şi de asemenea extinsă, astfel încât cei 40.000 de locuitori din Apahida şi Floreşti să poată utiliza aceleaşi mijloce de transport din oraş şi până în localităţile lor. Investiţia se ridică, în urma primelor estimări, la 38 de milioane de euro.

Actuala reţea de alimentare cu energie a troleibuzelor este veche de peste 50 de ani. Reprezentanţii Companiei de Transport Public vor să o modernizeze şi să o extindă spre comunele din jurul Clujului.

"În momentul în care studiul de fezabilitate va spune: în Apahida 100% rămâne transport electric, atunci se va dezvolta o reţea de transport electric cu troleibuzul. Apahida permite. Apahida având o centură ocolitoare, infrastructura pe axa centrală a localităţii permite dezvoltarea", a declarat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca.

O altă comună în care se ia în calcul introducerea troleibuzelor este Floreşti. Cu o populaţie de 30.000 de locuitori, localitatea este conectată în prezent de Cluj cu ajutorul autobuzelor.

"Cred că o extindere a reţelei de troleibuze în Floreşti este o investiţie uşor de realizat, fără a interveni în trama stradală şi rapidă şi eficientă", a afirmat Horea Şulea, primarul comunei Floreşti.

Călătorii sunt încântaţi de acest proiect, dar susţin că troleibuzele ar trebui să lege comunele de centrul Clujului, astfel încât să nu mai fie nevoiţi să schimbe mai multe mijloace de transport.

"Clar ar fi mai uşor dacă s-ar putea, normal, dar e ok şi aşa, bine că avem ceva în Floreşti", a spus o tânără care locuieşte în zonă.

"(Câte autobuze trebuie să schimbi ca să ajungi în centru ? ) Vreo patru, ca să ajung în centru. (O linie directă te-ar ajuta?) Da, pe mine da", a afirmat alta.

Proiectul va fi depus spre finanţare după finalizarea studiilor de fezabilitate. Reprezentanţii Companiei de Transport susţin că este necesară cumpărarea a 40 de troleibuze noi, pentru a se putea asigura numărul mare de noi curse spre comunele Floreşti şi Apahida.


http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Dig ... e+Clujului


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Jun 2015 20:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
535, traseul M39.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Jun 2015 20:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
491, traseul M33.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Jun 2015 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
492, traseul M34.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Sep 2015 17:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46452
Proiect de hotarare privind aprobarea unor masuri de functionare a Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Asociatia Metropolitana de Transport Public Cluj pentru anul 2015.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group