TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 23 Nov 2017 04:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
PostPosted: Thu 09 Apr 2015 20:48 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
O întrebare care sper să nu irite pe prea mulţi. Linia M25 - care, în prezent, e deservită de microbuze, deşi legea prevede clar unele lucruri - ar putea fi transformată în linie de tramvai / tren cu cremalieră sau funicular? Evident, cu reconfigurarea traseului acesteia.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 09 Apr 2015 21:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
OAB wrote:
Linia M25 - care, în prezent, e deservită de microbuze, deşi legea prevede clar unele lucruri - ar putea fi transformată în linie de tramvai / tren cu cremalieră sau funicular.


Dupa ce o sa fie introdus monoraiul :lol: :mrgreen:

Odata cu introducerea tramvaiului, autobuzele si troleibuzele au fost mutate vis-a-vis de gara mica. O vreme, statia aceea a fost utila, deoarece multi studenti soseau cu trenurile personale, ce opreau in gara mica. La ora actuala, consider ca ar fi necesara reconfigurarea zonei garii, cu mutarea statiei unor autobuze si troleibuze in fata garii mari sau chiar in fata garii mici, vis-a-vis de statia actuala, unde se afla amplasata statia "metropolitana", cu continuarea traseului pe str. Horea --> Piata Mihai Viteazu. Pt. traseele de troleibuz 3 si 5, de exemplu. Troleibuzele traseului 4 sa ramana pe actuala ruta (precum si viitoarele troleibuze ale liniei 9). Nu dublezi anumite trasee si separi, pe cat poti, (a)fluxul de persoane/vehicule din zona.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 09 Apr 2015 21:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Quote:
La ora actuala, consider ca ar fi necesara reconfigurarea zonei garii, cu mutarea statiei unor autobuze si troleibuze in fata garii mari sau chiar in fata garii mici, vis-a-vis de statia actuala, unde se afla amplasata statia "metropolitana", cu continuarea traseului pe str. Horea --> Piata Mihai Viteazu


Cu o condiţie: relocarea standului de taxiuri. Asta implică negocieri.

Quote:
viitoarele troleibuze ale liniei 9


Deşi îmi doresc foarte mult să văd, din nou, troleibuze, pe liniile 9 şi 10, nu îmi pun prea mari speranţe.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 09 Apr 2015 21:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Personal, aş fi considerat că:
- 9 şi 10 să redevină troleibuze
- toate autobuzele care circulă pe 9 şi 48 să fie repartizate pe 35 şi 30. Încă sunt solo-uri pe 35 şi articulate periurbane pe trasee aparţinând Coloanelor 1 şi 2. Ori, solo-urile respective şi periurbanele articulate ar am trebui să plece de pe aceste trasee. Periurbanele pe metropolitan (Coloana 6, că doar pentru asta sunt făcute) sau, în cel mai rău caz, pe Coloana 3.

Pe M12 şi M13 circulă nişte autobuzo-autocare sau autocaro-autobuze (depinde cum se doreşte definirea lor). E vorba de Ares. Treaba asta e o batjocură în orele de vârf. Roissybus-urile ar fi binevenite.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 09 Apr 2015 23:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Exista vreo harta frumos desenata cu toate traseele "metropolitane"?... Sau daca nu, macar se poate posta o lista completa?
Aceste trasee au statii normale la interiorul orasului sau sunt cu caracter rapid? Se pot folosi la nevoie doar pe anumite sectiuni din interiorul orasului?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Apr 2015 02:35 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Pe teritoriul oraşului au, oarecum, un statut similar liniilor rapide. M26-le, cel puţin, are un astfel de statut.

Din păcate, pe site-ul oficial, CTP nu e desenat - pe hartă - traseul liniilor metropolitane. Pot presupune că, acolo unde acestea au "precedent" iar "precedentul" e trecut pe hartă, traseul M-ului e similar cu cel al precedentului. Caz concret: M31, ca succesor al lui 31 barat (care, la rândul acestuia, are ca trasee precedente 17-le şi 42-ul).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Apr 2015 06:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Troleibuze pentru comunele limitrofe Clujului

Troleibuzele care circulă acum în Cluj-Napoca ar putea să ajungă în următorii ani şi în comunele limitrofe oraşului. Reţeaua de alimentare pe cablu va fi modernizată cu fonduri europene şi de asemenea extinsă, astfel încât cei 40.000 de locuitori din Apahida şi Floreşti să poată utiliza aceleaşi mijloce de transport din oraş şi până în localităţile lor. Investiţia se ridică, în urma primelor estimări, la 38 de milioane de euro.

Actuala reţea de alimentare cu energie a troleibuzelor este veche de peste 50 de ani. Reprezentanţii Companiei de Transport Public vor să o modernizeze şi să o extindă spre comunele din jurul Clujului.

"În momentul în care studiul de fezabilitate va spune: în Apahida 100% rămâne transport electric, atunci se va dezvolta o reţea de transport electric cu troleibuzul. Apahida permite. Apahida având o centură ocolitoare, infrastructura pe axa centrală a localităţii permite dezvoltarea", a declarat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca.

O altă comună în care se ia în calcul introducerea troleibuzelor este Floreşti. Cu o populaţie de 30.000 de locuitori, localitatea este conectată în prezent de Cluj cu ajutorul autobuzelor.

"Cred că o extindere a reţelei de troleibuze în Floreşti este o investiţie uşor de realizat, fără a interveni în trama stradală şi rapidă şi eficientă", a afirmat Horea Şulea, primarul comunei Floreşti.

Călătorii sunt încântaţi de acest proiect, dar susţin că troleibuzele ar trebui să lege comunele de centrul Clujului, astfel încât să nu mai fie nevoiţi să schimbe mai multe mijloace de transport.

"Clar ar fi mai uşor dacă s-ar putea, normal, dar e ok şi aşa, bine că avem ceva în Floreşti", a spus o tânără care locuieşte în zonă.

"(Câte autobuze trebuie să schimbi ca să ajungi în centru ? ) Vreo patru, ca să ajung în centru. (O linie directă te-ar ajuta?) Da, pe mine da", a afirmat alta.

Proiectul va fi depus spre finanţare după finalizarea studiilor de fezabilitate. Reprezentanţii Companiei de Transport susţin că este necesară cumpărarea a 40 de troleibuze noi, pentru a se putea asigura numărul mare de noi curse spre comunele Floreşti şi Apahida.


http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Dig ... e+Clujului


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Apr 2015 15:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Quote:
"Cred că o extindere a reţelei de troleibuze în Floreşti este o investiţie uşor de realizat, fără a interveni în trama stradală şi rapidă şi eficientă", a afirmat Horea Şulea, primarul comunei Floreşti.


Să se contureze varianta asta?
Quote:
2. Varianta DN1. Ar urma să se circule cu troleibuze pe DN1


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Apr 2015 00:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
OAB wrote:
Quote:
Să se contureze varianta asta?
Quote:
2. Varianta DN1. Ar urma să se circule cu troleibuze pe DN1
Este cea mai logica si naturala varianta. In zilele noastre, gradul de manevrabilitate, viteza si mobilitatea troleibuzelor moderne nu mai difera de cea a autobuzelor. Deci, daca pot sa circule autobuze pe DN 1, atunci sigur in aceleasi conditii pot sa circule si troleibuze. Cheia succesului este insa o retea de contact bine facuta, nu in "stil romanesc", evident...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Apr 2015 12:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Fiind DN, se va găsi un agabaritic să rupă reţeaua de 2 ori pe săptămână.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Apr 2015 14:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Quote:
Este cea mai logica si naturala varianta. In zilele noastre, gradul de manevrabilitate, viteza si mobilitatea troleibuzelor moderne nu mai difera de cea a autobuzelor. Deci, daca pot sa circule autobuze pe DN 1, atunci sigur in aceleasi conditii pot sa circule si troleibuze. Cheia succesului este insa o retea de contact bine facuta, nu in "stil romanesc", evident...


Quote:
Fiind DN, se va găsi un agabaritic să rupă reţeaua de 2 ori pe săptămână.


Trebuiesc făcute centurile de sud-vest şi nord-vest; aceasta din urmă este absolut necesară deoarece treimea de vest a Clujului e sufocată de maşini la unele ore. În felul acesta, vehiculele cu gabarit depăşit o vor putea lua pe una din aceste centuri.

Înainte de toate, aş vrea să văd 9-le ca troleibuz şi şi 48-ul ca 10 (troleibuz, nu renumerotare ca în cazul lui 49, care a redevenit 23 şi e deservit, în continuare, de autobuze). Fluxul de călători din zona fostului CUG va creşte - ca urmare a construirii locuinţelor - şi, astfel, troleibuzul se va justifica.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Apr 2015 16:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
OAB wrote:
Înainte de toate, aş vrea să văd 9-le ca troleibuz şi şi 48-ul ca 10 (troleibuz, nu renumerotare ca în cazul lui 49, care a redevenit 23 şi e deservit, în continuare, de autobuze). Fluxul de călători din zona fostului CUG va creşte - ca urmare a construirii locuinţelor - şi, astfel, troleibuzul se va justifica.
Faptul ca linia 9 a ajuns (nu din intamplare) sa fie servita de autobuze si mai ales faptul ca in zilele noastre, desi se arunca vorbe care sa arate preocuparea pentru extinderea troleibuzului, linia 9 continua sa fie linie de autobuze, ne demonstreaza cat de sincere sunt respectivele vorbe si care este de fapt interesul (= sugerea fondurilor europene, nicidecum grija pentru ecologie sau rentabilitate). A raspuns vreodata oficial RATUC sau Primaria la intrebarea "Care este motivul exact pentru care nu se reintroduc troleibuzele pe 9?" Sau poate nici macar nu a adresat nimeni o atare intrebare? Lucrarile de la tramvai s-au incheiat, nu mai exista presiune asupra liniei 9, situatia la parcul de troleibuze din Cluj este probabil cea mai fericita din Romania (cel mai mare efectiv in afara de Bucuresti, foarte bine intretinut tehnic), oricum pe acele tronsoane ale firului de contact exista tensiune, se circula cu alte linii si se face mentenanta. Atunci, DE CE?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Apr 2015 16:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Dr2005 wrote:
Fiind DN, se va găsi un agabaritic să rupă reţeaua de 2 ori pe săptămână.
Transporturile agabaritice (rare, de altfel, in Romania dezindustrializata) nu se efectueaza dupa bunul plac, ci numai cu aprobare, cu respectarea unor reglementari si numai in prezenta si cu asistenta echipelor insotitoare atestate. Daca cel care face paguba ar plati prejudiciul la valoarea reala care include reparatia, imobilizarea traficului si intarzierile calatorilor, si daca insotitorul ar fi amendat administrativ si si-ar pierde definitv atestatul, atunci toata lumea ar fi atenta sa nu se produca astfel de evenimente. Pana atunci, dupa cum e norocul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Apr 2015 17:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Dacă ţin minte bine, linia 9 a început să fie deservită de autobuze (fără ca indicativul acesteia să se schimbe într-unul mai mare de 25, cum ar fi fost normal, situaţie care se perpetuează şi în prezent - a se vedea liniile cuprinse între 19 şi 24, care trebuiau să fie de troleibuz) de când au existat cereri ca traseul acesteia să fie deviat spre nord, pe Calea Floreşti. O reelectrificare a lui 9 s-ar putea face concomitent cu electrificarea traseelor M2x (vestul zonei metropolitane, adică UAT Floreşti).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Apr 2015 17:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
OAB wrote:
Dacă ţin minte bine, linia 9 a început să fie deservită de autobuze (fără ca indicativul acesteia să se schimbe într-unul mai mare de 25, cum ar fi fost normal, situaţie care se perpetuează şi în prezent - a se vedea liniile cuprinse între 19 şi 24, care trebuiau să fie de troleibuz) de când au existat cereri ca traseul acesteia să fie deviat spre nord, pe Calea Floreşti. O reelectrificare a lui 9 s-ar putea face concomitent cu electrificarea traseelor M2x (vestul zonei metropolitane, adică UAT Floreşti).
Se putea prelungi 26 sau 27 pentru relatia directa Calea Floresti - Gara, iar pentru centru exista nu mai putin decat 24, 29 si 52.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Apr 2015 21:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Brassovia wrote:
Dr2005 wrote:
Fiind DN, se va găsi un agabaritic să rupă reţeaua de 2 ori pe săptămână.
Transporturile agabaritice (rare, de altfel, in Romania dezindustrializata) nu se efectueaza dupa bunul plac, ci numai cu aprobare, cu respectarea unor reglementari si numai in prezenta si cu asistenta echipelor insotitoare atestate. Daca cel care face paguba ar plati prejudiciul la valoarea reala care include reparatia, imobilizarea traficului si intarzierile calatorilor, si daca insotitorul ar fi amendat administrativ si si-ar pierde definitv atestatul, atunci toata lumea ar fi atenta sa nu se produca astfel de evenimente. Pana atunci, dupa cum e norocul.


Există multe camioane, care depăşesc cu foarte puţin gabaritul maxim şi care nu merg cu însoţitor. Altele trec prin oraşe ca să scurteze drumul şi să evite centurile în general bombardate ale oraşelor noastre. Dacă mai punem şi reţeaua mai jos decât trebuie... să ne spună Silviu câte ruperi de reţea sunt în Mediaş (dacă mai reuşeşte cineva să le ţină evidenţa) şi de câte ori a fost prin vinovatul (o dată?).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 12 Apr 2015 03:52 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Quote:
Se putea prelungi 26 sau 27 pentru relatia directa Calea Floresti - Gara, iar pentru centru exista nu mai putin decat 24, 29 si 52.


Să o luăm pe rând:
1. Pe harta anului 1980 se pot observa liniile cărora, astăzi, le zicem metropolitane. Atunci se numeau preorăşeneşti:
-17 (M31)
-33 (M21??, M22?? M24?? Greu de zis deoarece, atunci, era doar o linie şi se specifica doar "Floreşti")
-42 (Cursa scurtă a lui M13)
Preorăşeneştile s-au pierdut...În 1989 a avut reforma traseelor care:
-a eliminat baratele
-a repartizat numerele 1-25 troleibuzelor şi 26-99 autobuzelor
Reapariţia preorăşeneştilor s-a făcut de la 49 în sus; deci, după încălcarea regulii privind intervalul 26-99 alocat autobuzelor; astfel, numerele de autobuz au început să "invadeze" zona rezervată troleibuzelor şi au intrat adânc în ea.
Quote:
Se putea prelungi 26 sau 27 pentru relatia directa Calea Floresti - Gara

Asta ar fi însemnat dotarea liniei cu alte autobuze decât SC 10, acestea nefiind prietene cu rampele. Ori Coloana Grigorescu avea un parc majoritar din SC 10. 26-le ocoleşte gara; nu foarte departe, dar o ocoleşte.
Quote:
24

Era normală rocada 24-34. Adică, dacă s-a făcut reforma traseelor iar 24 a devenit 34, fosta 34R - eventual cu traseu scurtat la rondul din Mărăşti putea deveni linia de troleibuz 24; parţial, asta s-a făcut, dar, şi când ajungea doar în Mărăşti, 24-le tot autobuz era.

Quote:
29 si 52.

Nu consider că RATUC ar fi procedat corect dacă aloca aceste numere unor trasee de troleibuz. Dacă 52-ul a apărut după dispariţia celui de-al doilea "2" (Gheorgheni-PMV), atunci se putea da acest indicativ 52-ului, dat fiind faptul că are o bună porţiune a traseului comună cu 1 (un fel de 1 extins). Legat de 29, eu aş fi optat pentru 10 deoarece ar fi fost aproape inclus în 9. Evident că ar fi circulat pe Calea Floreşti. Iar 10-le provenit din fostul 41 putea avea indicativul 22. În felul acesta, numărul 22 rămânea alocat Gheorgheniului.

Să revenim la metropolitan. Spre Baciu se putea revigora 17-le (ca linie de troleibuz) iar spre Borhanci 20-ul, tot ca linie de troleibuz, nu de autobuz cum a fost o perioadă, înainte de M13


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 12 Apr 2015 04:08 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Odată cu extinderea lui M26, am făcut CTP-ului o propunere de modificare a acestui traseu astfel încât să includă - aproape în totalitate, exceptând capătul vestic - fosta linie de autobuze 18 (Sala Sporturilor (Bazinul Olimpic)-Ferdinand). Oricum, o parte din fostul 18 este inclusă şi în traseul actual. Ideea era ca, odată ce M26-le a ajuns la "Ciuperca" din parc, acesta să urmeze traseul:
-Coşbuc (să nu ia virajul pe Hossu)
-Moţilor
-Memo
-Unirii
-Ferdinand
-Bariţiu
-Isac (cu staţie în faţa Teatrului Maghiar)
-Splaiul Independenţei
urmând linia de tramvai până la Nodul Calvaria. În situaţia în care, în loc de refacerea căii de rulare a tramvaiului, s-a fi optat pentru substituirea acestuia cu o linie de troleibuz, poate că ar fi fost viabilă şi un fel de 18 extins până în Floreşti.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 12 Apr 2015 04:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Aşa cum e situaţia în prezent, mi s-a răspuns că:
-M26-le ar dubla 30-ul pe o porţiune unde numărul pasagerilor e redus
-Circulaţia din zona centrală ar creşte timpii de parcurs ai lui M26
-30-ul, 101 şi 102 asigură o frecvenţă foarte bună între cele două capete a fostului 18 în timp ce M26-le nu, cursele acesteia fiind mai rare.
Aş adăuga un lucru. Nu ţin minte ca, vreodată, să fi existat vreun traseu care să treacă, de două ori pe cursă, prin aceeaşi staţie. La "Ciuperca din Parc", singurul indiciu dacă "vine" sau "pleacă" e durata de staţionare. Când "vine", stă puţin, face un ocol al Parcului Central, după care ajunge înapoi în aceeaşi staţie şi, evident, stă mai mult, aşteptând ora plecării spre Cetatea Fetei. Propunerea mea ar fi rezolvat problema acestui parcurs contra firii. Pur şi simplu, pasagerii sunt duşi în eroare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Jun 2015 20:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
535, traseul M39.


Attachments:
Cluj Napoca 05.2015 (92).jpg
Cluj Napoca 05.2015 (92).jpg [ 121.71 KiB | Viewed 1053 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Jun 2015 20:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
491, traseul M33.


Attachments:
Cluj Napoca 05.2015 (171).jpg
Cluj Napoca 05.2015 (171).jpg [ 133.56 KiB | Viewed 1053 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Jun 2015 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
492, traseul M34.


Attachments:
Cluj Napoca 05.2015 (172).jpg
Cluj Napoca 05.2015 (172).jpg [ 126.71 KiB | Viewed 1053 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Sep 2015 17:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Proiect de hotarare privind aprobarea unor masuri de functionare a Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Asociatia Metropolitana de Transport Public Cluj pentru anul 2015.


Attachments:
13(34).PDF [804.1 KiB]
Downloaded 48 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group