TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 23 Nov 2017 06:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Wed 26 Feb 2014 22:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
M21 (Bucium - Floresti Cetate): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M21.pdf#zoom=80
M22 (Bucium - Floresti Gh. Doja): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M22.pdf#zoom=80
M23 (Bucium - Luna de Sus): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M23.pdf#zoom=80
M37 (Cluj-Napoca - Feiurdeni - Satu Lung): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M37.pdf#zoom=80
M38 (Cluj-Napoca - Sanmartin): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M38.pdf#zoom=80
M39 (Cluj-Napoca - Chinteni Lac): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M39.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_M21.pdf [18.83 KiB]
Downloaded 71 times
orar_M22.pdf [19.35 KiB]
Downloaded 179 times
orar_M23.pdf [28.04 KiB]
Downloaded 63 times
orar_M37.pdf [21.25 KiB]
Downloaded 59 times
orar_M38.pdf [20.74 KiB]
Downloaded 90 times
orar_M39.pdf [38.98 KiB]
Downloaded 1265 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Feb 2014 07:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Quote:
Sateliţii Clujului intră în era troleibuzelor

Compania de Transport Public vrea să atragă în schema sa de acţionariat şi administraţiile locale din jurul municipiului Cluj-Napoca.

Şeful Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, Liviu Neag, a anunţat că deja se pregătesc studii de mobilitate şi proiecte pentru extinderea transportului electric în comunele Apahida, Floreşti sau Baciu cu bani europeni. În 2-3 ani, Neag estimează că acţionariatul CTP se va schimba şi ccel puţin cele trei administraţii vor face parte din acesta.

CTP are un capitalul social de 159 de milioane de lei, din care 1 milion de lei vărsaţi în natură, iar restul format din mijloacele fixe. O acţiune la noua companie este 1.000 de lei, deci Primăria Cluj-Napoca deţine 159.000 de acţiuni.

Neag spune că în funcţie de proiectele de extindendere a serviciilor companiei în zona metropolitană şi acţionariatul recent înfiinţatei societăţi se poate modifica. "În 2-3 ani, cel puţin comunele limitrofe municipiului vor face parte din acţionariat, prin aport de capital, în funcţie de viitoarele proiecte pe care le vom avem pe partea de transport metropolitan. Chiar astăzi (ieri, n. red.) am discutat la Adunarea Generală a Asociaţiei de Transport Metropolitan (din care fac parte municipiul şi cinci comune din vecinătate) despre proiectul de extindere a transportului electric în Baciu, Floreşti şi Apahida, care s-ar preta acestui tip de transport nepoluant, cu troleibuze. În funcţie de cum vom gândi aceste proiecte, primăriile pot intra în acţionariat. Ori accesăm noi bani europeni pe schema 50-50% pentru realizarea reţelei şi achiziţionarea de troleibuze, ori accesează administraţiile locale bani pentru reţea şi o predau companiei. Încă nu am decis detaliile. Vom demara în următoarea perioadă o serie de studii de mobilitate care ne vor ajuta să stabilim toate aspectele", a menţionat Neag.

Primarul Floreştiului, Horea Şulea, a declarat că susţine iniţiativa CTP pentru că ar aduce sistemul care funcţionează şi în afară în ceea ce priveşte asigurarea transportului locuitorilor între localităţile urbane şi cele rurale. "Este adevărat că ne doream înfiinţarea unei regii proprii de transport, însă nu ar fi fost rentabil aşa că parteneriatul cu CTP este mai avantajos", a menţionat Şulea.

Neag a confirmat deja interesul care există din partea administraţiei locale din Apahida pentru extinderea transportului electric. "Este mai ieftin şi nu poluează. Normal că toţi primarii sunt dispuşi ca liniile de troleibuz să ajungă şi în comunităţile lor", a precizat Neag. Comuna Floreşti ar putea primi linia de transport electric pe traseul noii centuri ocolitoare, pentru care administraţia locală ar urma să o realizeze începând de anul acesta. "Am văzut că traseul acestei centuri a Floreştiului ar putea permite accesul troleibuzelor. Lucrăm deja la un proiect comun pentru atragerea de bani europeni", a spus Neag.

Administraţia locală clujeană a decis în noiembrie transformarea în societate comercială a regiei de transport a Consiliului Local, tocmai pentru ca aceasta să poată presta servicii de transport în zona metropolitană. Aşa s-a născut CTP, care a început să opereze trasee de transport şi în comunele de lângă municipiu. Administraţia locală a înfiinţat şi Asociaţie de Transport în Zona Metropolitană din care fac parte, şase administraţii locale, pe lângă Cluj-Napoca. Asociaţia este o formă juridică gândită pentru a putea atrage fonduri europene în direcţia modernizării şi extinderii transportului în comun. Societatea autonomă de transport a fost înfiinţată pentru a putea opera curse în cele şase comune parte a asociaţiei: Floreşti, Baciu, Apahida, Chinteni, Ciurila şi Fleacu.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 23791.html


Attachments:
ctp trolee.jpg
ctp trolee.jpg [ 72.97 KiB | Viewed 3826 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 28 Feb 2014 22:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
M16 (Cluj-Napoca - Pasaj Ciurila): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M16.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_M16.pdf [56.61 KiB]
Downloaded 81 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Mar 2014 14:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Quote:
Fany pusă cu ”botul pe labe” de Curtea de Apel Cluj. CTP poate funcționa în comunele limitrofe

Curtea de Apel Cluj scoate Fany de pe rutele care spre principalele localități satelit ale municipiului Cluj Napoca, Florești, Apahida, Chinteni, Baciu și Feleac

Pentru prima dată de la începerea războiului legat de operarea traseelor care duc spre municipiul Cluj Napoca, Fany pierde o bătălie importantă. Curtea de Apel Cluj a dispus, definitiv, ca decizia Consiliului Județean Cluj din data de 17 octombrie 2013, care se referă la eliminarea din programul public de transport persoane a rutelor spre localitățile Apahida, Dezmir, Ciurila, Florești, Luna de Sus, Tăuți, Baciu, Mera, Coruș, Chinteni, Florești - Fetei etc., este legală și poate fi aplicată în spiritul și litera ei. Consilieri județeni au decis că aceste trasee să nu mai fie scoase la licitație publică pentru că, localitățile enumerate mai sus se află în zona metropolitană Cluj, care asigură transportul de persoane prin intermediul Companiei de Transport Public, o societate înființată de către Consiliul Local Cluj și celelalte comune limitrofe municipiului Cluj Napoca.

Fany a solicitat suspendarea aplicării Hotărârii Consiliului Județean Cluj și a obținut un prim succes la Tribunalul Cluj, unde judecătorul Anamaria Gabriela Călugăr a dat dreptate companiei de transport și a dispus suspendarea deciziei atacate. Cu această sentință, Fany s-a prezentat la licitația publică și a câștigat câteva dintre traseele scoase la licitație. În sentința prin care a fost suspendată hotărârea CJ Cluj, judecătoarea Clăugăr arată că Fany ar suferi o pagubă iminentă din cauza aceste hotărâri deoarece avea intenția de a participa la licitația pentru adjudecarea traseelor dar nu era sigură dacă aceste trasee vor mai fi licitate.

Argumentele puerile ale companiei Fany, invocate la Tribunalul Cluj nu au mai ținut la Curtea de Apel Cluj. La prima instanță, Fany a susținut că RATUC Cluj Napoca, care s-a transformat în Compania de Transport Public, nu poate opera traseele metropolitane pentru că, atentíe, pentru aceste zone trebuie autobuze speciale. "Operarea unor trasee metropolitane presupune mijloace de transport diferite față de cele utilizate în interiorul orașelor astfel că RATUC ar trebui să își completeze parcul auto". Cu alte cuvinte, autobuzele Fany care circulă în prezent între Florești și Cluj Napoca sunt diferite de cele care circulă în interiorul orașului, pe diferite rute, de exemplu linia 30, Mărăști-Grigorescu.

La recurs, Fany a aflat că dacă va vrea să opereze în regim de concurență cu Compania de Transoport Public este liberă să facă acest lucru.

"Admite recursul declarat de pârâtul Consiliul Județean Cluj împotriva sentinței dată de Tribunalul Cluj în dosarul 10434/117/2013, cât și cererile accesorii depuse de Comuna Feleacu, Comuna Baciu și Comuna Chinteni și în consecință: casează în parte sentința recurată și respinge cererea de suspendare formulată de reclamanta Fany SRL", se arată în decizia de azi a Curții de Apel Cluj.

http://www.stiridecluj.ro/politic/fany- ... -limitrofe


Attachments:
fany.JPG
fany.JPG [ 130.64 KiB | Viewed 3791 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Mar 2014 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
OAB wrote:
Se pare ca indicativele traseelor metropolitane se face, aproximativ dupa modelul Constantei. Adica numarul indicativului este dat in functie de punctul cardinal al capatului exterior. Concret:
-M1x = linii care duc la sud de Cluj
-M2x = linii care duc la vest de Cluj
-M3x = linii care duc la nord de Cluj
cu mentiunea ca acolo unde indicativul dat dupa criteriul respectiv coincide chiar si aproximativ cu vechiul indicativ, cifrele de dupa "M" se pastreaza. Probabil, asa se explica de ce linia catre Baciu are indicativul M31 desi Baciu este la NV iar linia catre Chinteni are M39.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Mar 2014 13:23 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 48
http://www.ctpcj.ro/newsdet.php?param=125

Quote:
IN ATENTIA LOCUITORILOR DIN FLORESTI !

Incepand cu data de 17 Martie 2014, pentru o mai buna deservire a locuitorilor comunei Floresti din zona cart.Terra – Sesul de Sus, Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A. anunta prelungirea traseului liniei de transport metropolitan M22 pe relatia Cluj-Napoca – com. Floresti, dupa cum urmeaza:

Linia M22 Cluj-Napoca – Floresti- Sesul de Sus:

TRASEUL:
Dus: Str. Bucium – Cl. Floresti – Str. A. Iancu – Str. Somesului – Str. Horea – Str. M. Kogalniceanu – Str. Gh. Doja – Str. A. Iancu – Str. Tautan – Str. Urusagului – Str. Sesul de Sus;
Intors: Str. Sesul de Sus – Str. Urusagului – Str. Tautan – Str. A. Iancu – Cl. Floresti – Str. Bucium.

STATIILE:
Dus: Bucium – Cora – Metro – Oncos – Somesului – Horea – Gh. Doja – Cuza Voda – Prof. D. Mocanu – Cart. Terra – Sesul de Sus;
Intors: Sesul de Sus – Cart. Terra – Prof. D. Mocanu – Cuza Voda – Primaria – Complex – Poligonului – Oncos – Metro – Polus Center – Bucium.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 29 Mar 2014 09:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Quote:
Transport ecologic în Apahida, Baciu și Florești. Troleibuzele înlocuiesc autobuzele

Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, a declarat că troleibuzele vor înlocui autobuzele în zona metropolitană.

”Asociația Metropolitană de Transport devine un exemplu de funcționalitate. Avem deja oportunități de a obține finanțare pentru a introduce troleibuzele. În primă fază vom extinde linia spre Apahida, în a doua fază spre Baciu, iar în faza a treia spre Florești”, a declarat Liviu Neag.

Directorul CTP a spus că pentru Apahida extinderea liniei de troleibuz se va face rapid din capătul străzii Traian Vuia. ”Ne ajută mult și faptul că avem centură și traficul nu se mai derulează pe DN 1C”, a spus Neag.

Pentru Baciu a fi extinsă linia de troleibuz din Piața Gării, dar lucrurile vor fi mai dificile în Florești.

”Comuna Florești va fi ultima etapă a extinderii liniei de troleibuz pentru că trebuie să avem un drum adiacent DN 1. Avem promisiuni de la primarul Horia Șulea că va fi terminat drumul prin spatele Polus Center și acolo vom putea duce transportul cu troleibuzul”, a mai adăugat Liviu Neag.

http://www.stiridecluj.ro/politic/trans ... autobuzele


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Apr 2014 16:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
M32 (Piata Garii - Suceagu): http://www.ratuc.ro/pdf/orar_M32.pdf#zoom=80
M33 (Piata Garii - Salistea Noua): http://www.ratuc.ro/pdf/orar_M33.pdf#zoom=80
M34 (Piata Garii - Mera): http://www.ratuc.ro/pdf/orar_M34.pdf#zoom=80
M41 (A. Vlaicu - Apahida - Campenesti): http://www.ratuc.ro/pdf/orar_M41.pdf#zoom=80
M42 (A. Vlaicu - Sannicoara): http://www.ratuc.ro/pdf/orar_M42.pdf#zoom=80
M43 (A. Vlaicu - Dezmir): http://www.ratuc.ro/pdf/orar_M43.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_M32.pdf [39.41 KiB]
Downloaded 94 times
orar_M33.pdf [39.84 KiB]
Downloaded 159 times
orar_M34.pdf [38.56 KiB]
Downloaded 248 times
orar_M41.pdf [55.46 KiB]
Downloaded 73 times
orar_M42.pdf [44.15 KiB]
Downloaded 63 times
orar_M43.pdf [50.88 KiB]
Downloaded 68 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Apr 2014 16:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
http://www.ratuc.ro/newsdet.php?param=129

Quote:
IN ATENTIA LOCUITORILOR DIN FLORESTI !

Incepand cu data de 14 Aprilie 2014, ca urmare a numeroaselor solicitari ale locuitorilor din Luna de Sus, Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A. anunta modificarea traseului liniei de transport metropolitan M 23 pe relatia com. Floresti (str. A. Iancu) – Cluj-Napoca si retur si schimbarea capatului de linie din Bucium, pe Cl. Floresti (Billa).

Din Floresti autobuzele vor intra pe Cl. Floresti, cu statie in ambele sensuri la Billa si vor intoarce in pasajul Calvaria. Se infiinteaza o statie suplimentara pe str. Primaverii, in sensul giratoriu, in vecinatatea peronului de tramvaie, pentru o buna corespondenta.

Programul de transport ramane nemodificat si poate fi consultat pe site-ul www.ctpcj.ro, la Primaria Floresti si la punctele de vanzare a biletelor si abonamentelor. Plecarile din Cluj – Napoca vor corespunde statiei Billa.

Abonatii pe liniile metropolitane beneficiaza si de o linie gratuita in municipiul Cluj-Napoca.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Apr 2014 16:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Programele traseelor modificate.

M22 (Bucium - Floresti Sesul de Sus): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M22.pdf#zoom=80
M23 (Calea Floresti - Luna de Sus): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M23.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_M22.pdf [28.08 KiB]
Downloaded 65 times
orar_M23.pdf [31.62 KiB]
Downloaded 57 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 May 2014 14:38 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 48
M44 (Cluj-Napoca - Corpadea): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M44.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_M44.pdf [35.26 KiB]
Downloaded 64 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 May 2014 19:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
M25 (Cluj-Napoca - Tauti): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M25.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_M25.pdf [35.67 KiB]
Downloaded 79 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 16 Jun 2014 14:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
M26 (Cl. Floresti - Floresti Eroilor): http://www.ratuc.ro/pdf/orar_M26.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_M26.pdf [18.25 KiB]
Downloaded 4281 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Jun 2014 13:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
M24 (Bucium - Floresti ferma): http://www.ctpcj.ro/pdf/orar_M24.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_M24.pdf [20.86 KiB]
Downloaded 79 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 13 Nov 2014 10:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Traseu modificat.

M26 (Parcul Central - Floresti Cetate): http://www.ratuc.ro/pdf/orar_M26.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_M26.pdf [26.33 KiB]
Downloaded 473 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 13 Nov 2014 10:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
M45 (Str. A. Vlaicu - Pata): http://www.ratuc.ro/pdf/orar_M45.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_M45.pdf [47.79 KiB]
Downloaded 99 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Nov 2014 16:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Trasee comasate.

40 + M16 (Piata Stefan cel Mare - Ciurila - Faget - Calea Turzii): http://www.ratuc.ro/pdf/orar_40.pdf#zoom=80


Attachments:
orar_40.pdf [19.01 KiB]
Downloaded 104 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Dec 2014 13:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Statia Gara Cluj Napoca.


Attachments:
Cluj-nov.14 (3).jpg
Cluj-nov.14 (3).jpg [ 105.23 KiB | Viewed 3196 times ]
Cluj-nov.14 (4).jpg
Cluj-nov.14 (4).jpg [ 52.82 KiB | Viewed 3196 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 08 Dec 2014 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Baciu.

357, traseul M31.


Attachments:
Tasnad-Cluj (53).jpg
Tasnad-Cluj (53).jpg [ 95.94 KiB | Viewed 3151 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 17:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Florestenii vor merge cu troleul acasa - un proiect de 8 milioane de euro

Compania de Transport Public Cluj-Napoca are 19 propuneri de proiecte, clasificate intr-o ordine de importanta si prioritate, pe care doreste sa le realizeze in anii urmatori, prin accesare de Fonduri Europene nerambursabile. Decizia vine in urma dezvaluirii proiectului de realizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila, finantat de Uniunea Europeana, unde se sublinia faptul ca transportul in comun in Cluj-Napoca este, de multe ori, deficitar

“Chiar daca nu se vor implementa toate, ne vom stradui sa implementam cat mai multe, in ordinea prioritatilor. Vom colabora cu grupul de lucru la acest Plan, avand in vedere ca aceasta este o conditie esentiala de obtinere a finantarii Europene pentru implementarea lor.

Doua dintre aceste proiecte importante, oportune si realizabile sunt: 'Extinderea transportului electric Cluj-Napoca - Floresti” si “Extinderea transportului electric Cluj-Napoca – Apahida”.

Extinderea transportului cu troleibuze in Apahida – un proiect de 8 milioane de euro

Pe model european, CTP isi propune sa introduca troleibuze din Cluj pana in Apahida. Numarul mare de calatori si avantajele transportului electric justifica infiintarea unei linii de troleibuz in zona, spun acestia.

“Aceasta linie de transport a devenit foarte aglomerata, zona fiind tot mai populata in ultimul timp. Apahida este in continua dezvoltare atat din punct de vedere economic, cat si rezidential. Transportul cu troleibuze este tot mai apreciat in Europa si nu numai, se extind liniile existente, se infiinteaza linii noi. Noi dorim sa ne integram in acest trend al transportului in Europa - este mijlocul de transport care va inlocui in mare masura transportul cu autobuze”, se arata intr-un raport al CTP.

Extinderea liniei de troleibuz in Floresti costa alte 8 milioane de euro

“Comuna Floresti, cea mai mare comuna din tara, are aproximativ 30.000 de locuitori, din care majoritatea lucreaza in Cluj-Napoca. Transportul persoanelor la si de la locul de munca este o problema serioasa, care trebuie rezolvata”, mai spun reprezentantii CTP.


http://www.ziardecluj.ro/florestenii-vo ... ne-de-euro


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 21:50 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Problema asta - a transportului electric în Floreşti şi Apahida - a constituit obiectul a mai multor articole. Poate fi consultat, undeva, proiectul? Ar fi 3 variante:

1. Varianta "Sud-Polus". De la Bucium, troleibuzul ar lua-o pe un drum - construit pe versant, a trece la sud de Polus şi ar intra în Floreşti undeva în partea de sud a acesteia (a comunei)

2. Varianta DN1. Ar urma să se circule cu troleibuze pe DN1. Condiţiile ar fi - printre altele următoarele - următoarele:
a. reţea care să permită rularea cu viteze mari (că bandă de circulaţie lentă nu cred că e de dorit)
b. trăgătoare care să funcţioneze impecabil la fiecare troleibuz; în caz contrar, va fi prăpăd

3. Varianta Nord-Cora. Asta implică:
a. dezafectarea sursei alternative de alimentare cu apă a Clujului
b. exproprierea terenului de la Apele Române
c. construirea mai multor poduri deoarece cursul Someşului are meandre; excepţie ar face situaţia în care drumul - şi implicit, linia de troleibuz - ar urma cursul Someşului până la Barajul Floreşti II
d. defrişarea unei părţi a arborilor din zonă; acolo se află un fel de luncă; excepţie ar face ceea ce e descris mai sus

Evident, m-aş bucura să văd substituite liniile de tipul M2x şi M4x cu troleibuze (şi renumerotarea liniilor de autobuz cu indicativ mai mic de 26, că doar acelea trebuiau să fie linii de troleibuz, nu de autobuz), dar e bine să fim realişti.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 22:00 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Unul din lucrurile care ar trebui rezolvate urgent este renunţarea la microbuze şi combaterea aglomeraţiei pe liniile M12 şi M13. Am informaţii sigure că sunt curse supraaglomerate pe M12 şi M13. Să fie clar. Poate par puţin fantezist, dar ar putea să fie avută în vedere transformarea:
-unei părţi din M11 (linie de microbuz!!!!)
-unei părţi din M12
-unei părţi din M13
în linii de funicular. Evident, capetele de linie ar trebui plasate într-o zonă unde să nu încurce circulaţia prea mult. În cazul liniei M13, ar fi Alverna. Practic, s-ar reactualiza (şi prelungi) fostul 42 care pleca de la Alverna, nu din Cipariu. În cazul liniei M11 şi M12, eu văd ca soluţie tot Alverna. Fiind vehicule tractate, nu e un impediment faptul că urcă "pieptiş" Feleacul.

Ar rămâne problema liniei interne 22 (ex. 6). Funicular nu se poate iar tren cu cremalieră nici atât, că face un zgomot prea mare. Să fie troleibuzul soluţia? Ideea a mai fost vehiculată.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 22:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Se vorbea sa se construiasca nu-stiu-ce centura pe care sa circule troleibuzul.

Pe DN 1 nu e nevoie ca troleibuzele sa circule cu viteza mare (cea maxima trebuie sa fie de 50 km/h). Insa pe acolo de o aglomeratie de nedescris.

Pt. Floresti tramvaiul mi se pare solutia fezabila.

Prelungirea pana la Apahida mi se pare usor de realizat, un proiect realist.

Nu inteleg de ce nu se vorbeste de extinderea retelei in interiorul municipiului (convertirea in trasee de troleibuz a celor de autobuz cu nr. 9, 24, 29, 32, 32b). Si, evident, modernizarea retelei existente precum si achizitionarea de troleibuze noi.

Cel mai necesar proiect pt. troleibuze in Cluj Napoca ar fi, dupa parerea mea, extinderea retelei electrice pe Calea Turzii, pana in cart. Observator.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 23:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Silviu wrote:
Nu inteleg de ce nu se vorbeste de extinderea retelei in interiorul municipiului (convertirea in trasee de troleibuz a celor de autobuz cu nr. 9, 24, 29, 32, 32b).
Raspunsul vine de la sine, precum rima de la sfarsitul unui vers: "Se poate face orice, oriunde, oricum, dar cota de motorina nu trebuie sa scada in nici un caz."
Silviu wrote:
Cel mai necesar proiect pt. troleibuze in Cluj Napoca ar fi, dupa parerea mea, extinderea retelei electrice pe Calea Turzii, pana in cart. Observator.
Inteleg ca e clientela, dar la pante de 10% mi s-ar parea putin ciudat... Chiar s-au (re)electrificat deja toate traseele de pe loc drept?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 02:31 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Quote:
Pt. Floresti tramvaiul mi se pare solutia fezabila


Presupune lucrări importante în zona situată la sud de Polus. Şi costuri pe măsură.

Quote:
Se vorbea sa se construiasca nu-stiu-ce centura pe care sa circule troleibuzul.


Ori "Sud-Polus" (cu lucrări mai puţin costisitoare), ori "Nord-Cora" (cu exproprierea terenului de la Apele Române şi de la cei cărora li s-a retrocedat...Mai greu. Respectivii pot cere despăgubiri substanţiale, dar, la ce vremuri trăim, nu m-aş mira să văd troleibuz în actuala (care poate deveni fostă) zonă de restricţie sanitară..

Quote:
"Se poate face orice, oriunde, oricum, dar cota de motorina nu trebuie sa scada in nici un caz."


Solarisurile ard 65 l / 100 km. Deci, dacă chiar se doreşte menţinerea cotei de motorină, să se mai ia încă 40 (sau chiar mai multe) Solaris Urbino 18 (că, măcar, nu au acel claxon asurzitor prezent la Renaulturi şi Irisbusuri) şi treaba e rezolvată. Nu mi se pare corect ca, în condiţiile unei posibile creşteri a traficului de pe Muncii în Zona Centrală - ca urmare a locuinţelor nou-construite - să nu se revigoreze 10-le.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 06:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Brassovia wrote:
Inteleg ca e clientela, dar la pante de 10% mi s-ar parea putin ciudat... Chiar s-au (re)electrificat deja toate traseele de pe loc drept?


Beneficiezi de avantajele motorului electric la rampe mai mari. Troleibuzele din Sibiu urcau fara nici o greutate podul garii in timp ce autobuzele se chinuiau...

Ideea romaneasca cu troleibuz pe bulevarde largi, plate, rectilinii credeam ca e de domeniul trecutului. Si e nevoie de troleibuz unde e flux mare de calatori, nu ca la Brasov, trasee (relativ) multe, ciuntite, cu program de autobuz satesc (in afara de traseul 8, celelalte sunt glume sinistre).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 09:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Silviu wrote:
Nu inteleg de ce nu se vorbeste de extinderea retelei in interiorul municipiului (convertirea in trasee de troleibuz a celor de autobuz cu nr. [...], 32, 32b).

Pe 32 şi 32b nu se montase reţea acum ceva ani? Mai există acea reţea?

Apropo de 32/32b şi alte linii care mai întorc la Piaţa Mihai Viteazul (8, 21 ş.a.): de ce se menţine acel capăt de linie împotriva firii? De ce nu se amenajează un terminal ca lumea la gară?
Care mai e rostul liniei 8? Troleibuzul 5 ar putea circula liniştit până la actualul capăt la liniei 8, mai ales că reţeaua există.
Şi, cu toate că se pot face uşor, ieftin şi rapid aceste mici modificări, primăria visează cai verzi pe pereţi şi troleibuze şi tramvaie preorăşeneşti. Pe care, legal, nu prea are voie să le facă, în condiţiile în care RATUC (sau cum se cheamă acum) are ca acţionar CL Cluj-Napoca, care nu are voie să facă investiţii în alte localităţi. Bine, poate interveni asociaţia zonei metropolitane în problema asta. Eu să fiu în locul lui Boc m-aş gândi întâi la cetăţenii care m-au votat şi care aş vrea să mă mai voteze, mai ales că la anul sunt alegeri... şi m-aş ocupa mai întâi de transportul lor şi abia după aia de comunele din jur.

Silviu wrote:
Beneficiezi de avantajele motorului electric la rampe mai mari. Troleibuzele din Sibiu urcau fara nici o greutate podul garii in timp ce autobuzele se chinuiau...

Pe linia Simferopol - Yalta în mod sigur sunt rampe mai grele decât în Cluj. Şi ăia le urcau cu Skoda 9Tr din 197x până acum vreo câţiva ani.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44848
Pt. traseele 32 si 32b: mai sunt stalpii si cateva traversee. Consolele au fost demontate, probabil pt. a fi refolosite. Fir de contact nu a fost montat.

De un terminal modern la gara e nevoie imperioasa, dar nimeni nu aduce in discutie acest subiect (se va reface actuala statie, de vis-a-vis de gara mica).

Off: si acum sunt in circulatie acele Skode (mai putine; unele au fost inlocuite cu troleibuze moderne, Bogdan).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 13:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8024
Staţia de la gara mică e fix pix... probabil de asta există 32 şi 32b, 35 şi 35b, pentru că la gară nu pot staţiona prea multe vehicule. Chiar dacă ar fi capăt fără staţionare, tot ar apărea momente ale zilei când ar trebui stat mai mult pentru a pleca la program.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 16:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Clujul este orasul mare din Romania care a avut dintotdeauna si are si acum cele mai bune legaturi de transport public intre gara si centru. Daca geografia asezarii conduce la situatia ca aproape toate traseele trebuie sa treaca prin centru, nu cred ca e absolut necesar ca si mai multe decat acum sa ajunga la gara. Din acest motiv, a existat si exista inca terminalul Mihai Viteazul. Poate acum zona Mihai Viteazul nu mai are vivacitatea si atractivitatea comerciala de alta data, dar tot ramane centrul geometric al retelei rutiere si de transport si punctul cel mai apropiat de centru unde exista conditii ideale pentru amplasare de capete de linie.

Legat de "troleibuze pe pante mari". Au existat in trecut anumite normative si recomandari tehnice oficiale cu privire la conformarea geometrica a cailor principale de circulatie si a retelelor de transport. In general, troleibuzul se introducea in cartierele noi, iar acestea se sistematizau in asa fel incat sa se evite pante de peste 6-7% pe drumurile majore. Pe de alta parte, era nerecomandata infiintarea de linii de transport in comun pe strazi de categoriile III si IV. Se faceau exceptii pe scara larga doar in Bucuresti. Eu n-am spus ca nu este posibila circulatia de mijloace de transport pe pante mai mari decat cele recomandabile, dar mi se pare ciudat sa stea nefolosite retele existente de troleibuz si noi sa incepem sa ne gandim la altele noi, mai inainte de a se clarifica soarta acelora. Poate am o viziune invechita, dar cred inca in gospodarirea inteligenta a resurselor, incepand cu valorificarea corecta a celor existente. Asta intra in conflict cu motivatia autoritatilor in a promova doar acele lucrari care costa foarte mult (stim de ce) si care "dau bine" electoral. Iar repararea cu bani putini a unor greseli din trecut este desconsiderata, cica n-ar da destul de bine.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group