1.
Quote:
A existat un macaz electric ce racorda reteaua de pe bul. 21 dec. cu cart. Gheorgheni (Primaria veche).
Primaria veche este imobilul de pe Bulevardul Eroilor nr.2. Te referi, cumva,
la macazul electric care a exsitat langa regionala CFR si care permitea troleibuzelor care vin din Gheorgheni sa vireze spre dreapta? Daca da, pot spuns ca, in anul 1988 macazul nu mai era, dar cutia cu sageti da. Ca sa fiu mai clar. A existat o bretea care incepea de la acel macaz (firele le tin minte legate de stalpul unde era macazul), vira dreapta si se unea cu reteaua de pe Bulevardul 21 Decembrie la stalpul
405, stalp pe care era si statia Regionala CFR sens spre Marasti. daca macazul la care te referi este cel amintit mai sus,
presupun ca este vorba de fosta linie de troleibuze 37. Nu am, insa, certitudine in acest sens; 37-le era o linie ciudata.
Deci, ca sa imi dau seama exact despre ce macaz electric e vorba, ar fi bine sa precizezi adresa imobilului langa care se afla macazul sau sa pui o poza cu locul unde era macazul; daca precizezi, iti pot raspunde mai exact
Un alt macaz electric care putea lega Bulevardul 21 Decembrie cu Gheorgheni (desi nu a existat vreun traseu de troleibuz care sa lege Manasturul de Gheorgheni pe la Opera pe sensul spre Gheorgheni) este cel de la stalpul 393 de care am amintit, functional in perioada in care . Era de tip
inainte si la dreapta:
-pe directa mergeau 1, 14, 26 barat
-pe abatere 25, 26, 25
2. Legat de configurarea retelei din zona pasajului CFR de pe strada Fabricii:
A. macaz electric nefunctional care ar fi urmat sa asigure, pe de o parte accesul spre CUG (fosta linie 10, urmasa lui 41, in prezent, 48) iar pe de alta parte accesul troleibuzelor spre Piata 1 Mai. Nu mai tin minte care era directa si care abaterea; cert este ca 10-le (de exemplu, troleibuzul 087) trebuuia sa franeze mult sa nu defireze la iesirea de sub pod, sens spre CUG
B. Macaz mecanic corespunzator celui electric (sper ca nu imi joaca feste memoria)
C. Macaz electric care, initial, asigur accesul (dinspre CUG) pe directa a liniei 10 spre Gheorgheni si a liniilor 14 si 23, pe abatere, spre Piata 1 Mai. Macazul a fost functional cand inca, era functionala reteaua de pe Dorobantilor, a devenit nefunctional cand s-a redat in folosinta 21 Decembrie (la un moment dat, cred ca macazul era functional, desi vechiul 41 venea prin Piata Mihai Viteazul (41 avea traseul, la dus Gheorgheni-Marasti-CUG iar la intoarcere CUG-Piata Mihai Viteazul-Marasti-Gheorgheni; odata cu refacerea racordurilor, s-a reluat legatura directa CUG-Gheorgheni.