TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 13 Dec 2017 23:52

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 335 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next
Author Message
 Post subject: Cluj Napoca: tramvaie
PostPosted: Fri 01 Jun 2007 20:01 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Jan 2006 21:30
Posts: 76
Location: Arad
Am vazut ca vor fi ceva lucrari prin Cluj, pare ca se schimba si linia de tramvai, vor circula doar autobuse?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Jun 2007 10:18 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Jan 2006 21:30
Posts: 76
Location: Arad
Tramvaie noi Timis? :lol:

Sint eu somnoros, dar au fost inlocuite tramvaiele cu autobuse...Dac?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Jun 2007 16:46 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
In perioadele in care circula autobuze - adica de weekend - pot fi vazute atat DAC-uri cat si R312, Irisbusuri, SC 10 R-uri (nu e cea mai buna solutie, dat fiind faptul ca SC 10-le urca greu) si, asa cu ma spus Rooovidiu, chiar si Ikarusuri articulate care, de regula, circula pe preorasenesti. Nu mai mult de 1 astfel de autobuz la un moment dat
Linia se repara, dar solul are tendinta de a se tasa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Jun 2007 17:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Quote:
Tramvaie noi Timis?


Nu. Tendinta RATUC-ului este de a casa Timisurile, unul din motive fiind reclamatiile locuitorilor privitoare la zgomotul produs de aceste rame. De altfel, Timişurile 02 si 32 nu au trecut prin a doua reparatie capitala in conditiile in care prima RK a fost efectuata in 1998, respectiv 1997 iar 01, care a avut prima RK in 1997, a avut a doua RK in 2001-2002. 15-le, reparat capital in 2000, nu a trecut nici acesta prin a doua RK (desi, teoretic, era cazul) si, in plus, e disparut de ceva vreme. Titularul de pe 15 conduce alte tramvaie.
Alte tramvaie disparute ar fi 09, 27 si 40. 40-ul e casat din cauza starii precare a caroseriei; nu a trecut prin nicio RK, doar printr-o reparatie ceva mai serioasa (schimbarea plafonului pe care se afla lampile si asta numai in cazul primului vagon; remorca nu a trecut prin reparatii prea mari). De 27 si 09 (disparute de luni bune) nu se stia mai nimic in 13.04, cand am fost la depou. 09 se presupune ca e casat (am vazut usi de pe tramvaiul respectiv pe alt tramvai) iar de 27 nu se stie nimic.
Precizez faptul ca toate aceste tramvaie aveau si numere de inmatriculare, deci nu m-as fi asteptat sa le dea pe mana flexului / a autogenului.
-09 avea numarul de inmatriculare 006
-27 avea numarul de inmatriculare011
-40 avea numarulde inmatriculare 016

Relatia dintre numerele de parc si cele de inmatriculare (in cazul Timisurilor) e urmatoarea:
001=01
002=02
003=05
004=07
005=08
006=09
007=? Teoretic ar fi trebuit sa fie unul din tramvaiele 11, 13, 14, dar toate sunt disparute de ani buni
008=15
009=? Teoretic, ar fi trebuit sa fie ori 16, ori 23, dar 16-le nu l-am mai vazut la strada din 2002
010=? Teoretic, ori 23, ori 24, ambele disparute. 24 nu arata rau deloc, mai ales ca avea un vatman care se ingrijea de el. Din pacate, vatmanul respectiv nu se mai afla printre noi.
011=27
012=29
013=32
014=33
015=? Mi-e greu sa spun daca numarul 015 urma sa fie alocat tramvaiului 38 sau 39. Logic, 39-le ar fi trebuit sa poarte numarul de inmatriculare 015, dat fiind faptul ca in anul 2004 inca circula. 38-ul a inceput sa apara din ce in ce mai rar odata cu mutarea vatmanului pe 37 (un KT4D) ori in 1998, ori in 1999. O perioada foarte scurta de timp, 38-ul a fost preluat de vatmanul care, in prezent, conduce 59-le (Ioan Sabau, daca nu gresesc). Ulterior, 38-ul aparea rar si era condus, printre altii, de titularul de pe 52. Dat fiind faptul ca 38-ul aparea rar la strada (cel putin pe 101 il vedeam rareori dupa c titularul a trecut pe 37) disparitia lui nu am remarcat-o imediat
016=40
017=59
018=60


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 12:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Citisem recent despre planuri ale RATUC-ului referitoare la posibilitatea prelungirii liniei de tramvai.
Personal, acele planuri de introducere a tramvaiului in Apahida si Grigorescu le consider niste povestiri fara nici o ancorare in necesitate.

In primul rind trebuie vazut daca mai este necesar tramvaiul in Cluj. Sa tinem seama de citeva realitati:

-tramvaiul a fost foarte bun cind CUG-ul, Terapia, industria in general, functiona;
-au fost folosite vagoane de mare capacitate, Timis, acum se folosesc KT4D, de capacitate mica;
-sint necesare lucrari de modernizare a infrastructurii tramvaiului, precum si achizitionarea unor vagoane noi.

Tramvai in Apahida?

-Clujul dispune de o retea de troleibuz care acopera zone importante ale municipiului, inclusiv cartierul Someseni. Da, extinderea retelei de troleibuz pina in Apahida este solutia. Precum si achizitionarea troleibuzelor articulate;
-ce ar trebui sa faci? Sa desfiintezi reteaua de troleibuz din Someseni si sa construiesti o alta de tramvai? Chiar daca se doreste ca ruta tramvaiului sa fie pe bul. Muncii - CUG - Sannicoara - Apahida.

Tramvai in Grigorescu?

Da, proiectul initial prevedea introducerea acestui tip de transport in cartierul Grigorescu. Ar fi o idee foarte buna introducerea troleibuzului in cart. Grigorescu -ai legaturi cu cart. Manastur, Marasti, Gara, Piata 1mai, CUG, Gheorgheni.
Cu tramvaiul ai fi redus la zona Gara - CUG.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 13:30 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 144
Location: Tg Mures
Si in Grigorescu care ar fi fost traseul? Pe Vlahuta abia incap autobuzele, iar pe malul Somesului nu are rost.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2007 17:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
O parte din ceea ce scriu e sigur adevarat, dar o parte e din auzite. Nu imi place, dar avand in vedere topicul, voi face acest lucru, dar cu fonturi diferite pentru a separa informatia sigura "zvonistica". Deci:
1. Planul initial cuprindea, pe langa linia "de baza", doua derivatii:
-spre Baciu
-spre Aeroport
Se stie ca au fost probleme la Calvaria. Va dati seama ce dificultati ar fi ridicat panta situata intre Gara si Autogara (II)
2. Tramvaiul in Grigorescu. Da, exista un asemenea plan. Traseul ar fi fost:

-(Podul Napoca, Octavian Goga)
-(Podul Garibaldi, Giuseppe Garibaldi)
- Piata 14 Iulie, Alexandru Vlahuta, Fantanele
-Miraslau
-Donath, O parte a strazii Eremia Grigorescu
-(George Enescu, 14 Iulie, Giuseppe Garibaldi, Podul Garibaldi)
-(continuarea strazii Eremia Grigorescu, Podul Napoca)


Repet, nu sunt sigur de traseu. De altfel, ceea ce scrie intre paranteze reprezinta strazile pe care ar fi circulat tramvaiul numai daca locul de intrare in cartier ar fi fost Podul Napoca, respectiv podul Garibaldi. Strazile care nu sunt intre paranteze ar fi facut parte din traseu indiferent daca locul de intrare in cartier ar fi fost Napoca sau Garibaldi. De asemenea, se spune ca niste persoane influente ar fi intervenit ca proiectul sa nu se realizeze. Mi se pare cel putin ca proiectul sa fie reactualizat. Sa nu uitam ca, pe strada Donath, distanta dintre blocurie mica si, ca urmare, se creeaza un "tunel fonic" similar, oarecum, celui de pe Bulevardul Alexandru Lapusneanu din Constanta) fapt care ar determina o crestere exagerata a poluarii fonice.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Jun 2007 19:19 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Jan 2006 21:30
Posts: 76
Location: Arad
am observat ca si in acest weekend tot autobuse circula in loc de tramvaie, stie cineva cite sfirsituri de saptamina va mai fi asa?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jun 2007 01:24 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
1. Partial off-topic. KT4D fata de Combino sunt mici, dar fiabile (desi nu indragesc deloc acest tip de tramvai). Din pacate, Siemens a lasat-o cam moale la capitolul calitate. Vezi şi locomotivele seria 45 cu gaură pătrată intre faruri.
2. On-topic. UE sponsorizează 75 la sută, dar 25 la sută trebuie dat din bugetul local. Ori acest 25 la sută e o sumă deloc de neglijat. Practic, modernizarea liniei de tramvai constituie tichia de mărgăritar pe capul chelului.
3. Singurul motiv pentru care să zicem că ar merita menţinerea tramvaiului ar fi lupta moderată a RATUC-ului impotriva vehiculelor articulate absolut necesare dacă s-ar recurge la inlocuirea tramvaielor cu autobuze / troleibuze. Zic luptă moderată deoarece la Cluj
-singurele vehicule RATUC scurtate sunt depanările
-in garajul din Gheorgheni autogenul a dat iama doar o scurtă perioadă de timp, după care s-a temperat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jun 2007 12:53 
Offline
User avatar

Joined: Sat 18 Feb 2006 23:00
Posts: 8
Eu spun, tocmai venind din zona aceea, ca ar fi bun un tramvai prelungit, poate mai renunta lumea la autoturisme, desi greu de crezut
Tramvaiele nu sint folosite la maxima lor capacitate deoarece lumea are in Cluj alternativa, atit autobus cit si firobus, acestea pe linga masina personala.
Ar trebui facuta o cercetare de piata inainte de un proiect de asa anvergura si asemenea preturi, desi la noi...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jun 2007 13:03 
Offline
User avatar

Joined: Sat 18 Feb 2006 23:00
Posts: 8
Ciudat e faptul ca nu erau afisate in staile de tramvai aceste lucrari(cel putin nu in cele pe care le-am utilizat), poate au spus ca nu e nevoie, autobusul oprind fix in statia tramvaiului, indiferent unde e amplasata aceasta


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Jul 2007 09:35 
Offline
User avatar

Joined: Sat 18 Feb 2006 23:00
Posts: 8
Tramvaiele Timis 2 din Cluj au fost modernizate la SC Remarul 16 Februarie din Cluj, de aceea inca mai circula, doua cu chopper


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jul 2007 17:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
Pachanga wrote:
Tramvaiele Timis 2 din Cluj au fost modernizate la SC Remarul 16 Februarie din Cluj, de aceea inca mai circula, doua cu chopper


Inafara celor doua cu chopper - 07 si 33 - mai exista un tramvai modernizat la 16 Februarie: 08. Acestuia i s-a schimbat sursa si asezarea acesteia; initial, sursa se afla putin mai in spate de mijlocul vagonului motor, sub podea; in prezent, aceasta se afla intr-o "lada" situata in partea din spate a vagonului motor.
Schimbarea sursei s-a facut nu numai la tramvaiele modernizate, ci si la cele care au fost "doar" reparate capital (tot la 16 februarie) precum si la unele care nu au fost reparate capital. Dau cateva exemple:
-02 (doar o RK, efectuata in 1998)
-29 (2 RK)
-60 (RK relativ recent)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Mar 2008 16:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Proiectul pt. reabilitarea caii de rulare a tramvaiului intra in linie dreapta. Iata materialele pt. sedinta Consiliului Local din 25.03.2008, asa cum sint ele prezentate aici: http://www.primariaclujnapoca.ro/phcl/25-3-2008/2.aspx

ROMANIA
MUNICIPIUL CLUJ- NAPOCA
DIRECTIA TEHNICA
SERVICIUL INVESTITII

NR.42766/445/6.03.2008

REFERAT

privind modificarea Hotararii nr.399/2006

in sensul modificarii indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii:

Modernizare linie de tramvai si trame stradale aferente in municipiul Cluj-Napoca

Prin HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL nr.399 / 23 mai 2006 a fost aprobat studiul de fezabilitate si proiectarea pentru obiectivul de investitii sus-mentionat, cu urmatorii principali indicatori tehnico-economici :

1. Valoarea totala a investitiei (fara TVA) 29.532.985 EURO

din care C + M26.693.215 EURO

2. Durata de realizare a investitiei 3 ani

3. Capacitati (in unitati fizice) 25,8 km cale simpla linie tramvai

246.500 mp strazi modernizate

4. Investitii specifice 1.144.690 EURO/km cale simpla, total

din care linie tramvai932.565 EURO/km cale simpla

5. Finantarea investitiei 75 % = 22.149.738 EURO (fara TVA) din FONDURI STRUCTURALE NERAMBURSABILE ALE UNIUNII EUROPENE 25 % = 7.383.247 EURO (fara TVA) din ALOCATII BUGETARE LOCALE

6. Esalonarea investitiei : Anul I = 6.476 ml cale simpla (cart.Manastur-pod Garibaldi)

Anul II = 7.640 ml cale simpla (Stadion-str.Caii Ferate)

Anul III = 11.654 ml cale simpla (pasaj c.f.str.Oasului-bd.Muncii)

7. Esalonarea finantarii :Anul I = 5.559.584 EURO surse U.E. + 1.853.195 EURO buget local

Anul II = 6.585.117 EURO surse U.E. + 2.195.039 EURO buget local

Anul III =10.005.037 EURO surse U.E. + 3.335.013 EURO buget local

Intrucat,

Alocarea financiara pentru Programul Operational Regional 2007-2013, program in cadrul caruia se doreste accesarea fondurilor necesare investitiei, este (orientativ) 85 % din Fondul European pentru Dezvoltare si 15 % cofinantare nationala ( din surse publice);

Se preconizeaza achizitia principalelor materiale din import necesare realizarii investitiei, printr-o procedura prealabila de licitatie deschisa, urmata de predarea acestora la montaj pe parcursul executiei, fapt ce a determinat reconsiderarea capitolelor de cheltuieli in cadrul devizului general al investitiei, fiind diminuat volumul de constructii-montaj in contul diferentei de structura ;

Elaborarea studiului de circulatie din municipiul Cluj-Napoca, a impus modificarea unor solutii constructive proiectate in zonele : nod OMEGA, nod CALVARIA din cartierul Manastur si pe SPLAIUL INDEPENDENTEI (intre pod Garibaldi si Opera Maghiara), intervenind lucrari suplimentare privind deviereatraseului liniei si retelei de contact tramvaie, devierea unor retele tehnico-edilitare, realizarea unui zid nou de sprijin pe mal drept Somes pentru extinderea tramei stradale rutiere si implicit consolidarea, respectiv protejarea fundatiilor a 8 stalpi metalici de inalta tensiune 110 KV, in conformitate cu avizele Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului si de Urbanism (nr.36859/8712/06.06.2007), Directiei Tehnice - Siguranta Circulatiei - Drumuri Urbane (nr.71090/31.08.2007) si Comisiei municipale de sistematizare a circulatiei rutiere si pietonale (nr.95552/21.11.2007) ;

Va rugam sa aprobati modificarea

PRINCIPALILOR INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI AI INVESTITIEI, astfel :

1. Valoarea totala a investitiei (fara TVA) 33.350.000 EURO

din care C+M 22.726.543 EURO

2. Durata de realizare a investitiei 3 ani

3. Capacitati (in unitati fizice) 25,8 km cale simpla linie tramvai 246.500 mp strazi modernizate

1.250 ml zid sprijin

4. Investitii specifice 1.292.636 EURO/km cale simpla, total din care linie tramvai 952.255 EURO/km cale simpla

5. Finantarea investitiei 85 % = 28.347.500 EURO (fara TVA) din FONDURI STRUCTURALE NERAMBURSABILE ALE UNIUNII EUROPENE

15 % = 5.002.500 EURO (fara TVA) din

FONDURI PUBLICE BUGETARE

6. Esalonarea investitiei : Anul I = 6.476 ml cale simpla (cart.Manastur-pod Garibaldi)

Anul II = 7.640 ml cale simpla (Stadion-str.Caii Ferate)

Anul III =11.654 ml cale simpla (pasaj c.f.str.Oasului-bd.Muncii)

7. Esalonarea finantarii :Anul I = 6.625.030 EURO surse U.E. + 1.169.123 EURO surse buget

Anul II =11.133.745 EURO surse U.E. + 1.964.779 EURO surse buget

Anul III =10.588.725 EURO surse U.E. + 1.868.598 EURO surse buget

DIRECTOR,

SORIN APOSTU


SEF SERVICIU

DORU POPESCU





CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI CLUJ-NAPOCA

APROBAT

SECRETAR

AURORA TARMURE


HOTARARE

privind modificarea Hotararii nr.399/2006

in sensul modificarii indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii:

Modernizare linie de tramvai si trame stradale aferente in municipiul Cluj-Napoca

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca intrunit in sedinta ordinara,

Examinand proiectul de hotarare privind modificarea principalilor indicatiori tehnico- economici rezultati din studiul de fezabilitate elaborat pentru obiectivul de investitii Modernizare linie de tramvai si trame stradale aferente in municipiul Cluj-Napoca - proiect din initiativa primarului;

Analizand referatul nr.42766/445/6.03.2008 al Directiei tehnice prin care se propune modificarea principalilor indicatori tehnico- economici rezultati din studiul de fezabilitate elaborat pentru obiectivul de investitii Modernizare linie de tramvai si trame stradale aferente in municipiul Cluj-Napoca ;

Vazand avizul comisiei de specialitate;

Potrivit dispozitiunilor art. 36, 39 al.1 si 45 din Legea nr. 215/2001 a administratiei publice locale, republicata,

HOTARASTE:

Art.I - Se aproba modificarea art.1 din H.C.L.nr.399/2006 in sensul modificarii principalilor indicatori tehnico-economici rezultati din studiul de fezabilitate elaborat pentru obiectivul de investitii Modernizare linie de tramvai si trame stradale aferente in municipiul Cluj-Napoca, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art.II - Cu ducerea la indeplinire a prevederilor hotararii se incredinteaza Directia tehnica si Directia economica

PRESEDINTE DE SEDINTA,





MINICIPIUL CLUJ- NAPOCA

DIRECTIA TEHNICA

Anexa la Hotarare

privind modificarea Hotararii nr.399/2006

in sensul modificarii indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii:

Modernizare linie de tramvai si trame stradale aferente in municipiul Cluj-Napoca



PRINCIPALILOR INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI AI INVESTITIEI :

1. Valoarea totala a investitiei (fara TVA) 33.350.000 EURO

din care C+M 22.726.543 EURO

2. Durata de realizare a investitiei 3 ani

3. Capacitati (in unitati fizice) 25,8 km cale simpla linie tramvai

246.500 mp strazi modernizate

1.250 ml zid sprijin

4. Investitii specifice 1.292.636 EURO/km cale simpla, total

din care linie tramvai 952.255 EURO/km cale simpla

5. Finantarea investitiei85 % = 28.347.500 EURO (fara TVA) din

FONDURI STRUCTURALE NERAMBURSABILE ALE UNIUNII EUROPENE

15 % = 5.002.500 EURO (fara TVA) din

FONDURI PUBLICE BUGETARE

6. Esalonarea investitiei : Anul I = 6.476 ml cale simpla (cart.Manastur-pod Garibaldi)

Anul II = 7.640 ml cale simpla (Stadion-str.Caii Ferate)

Anul III =11.654 ml cale simpla (pasaj c.f.str.Oasului-bd.Muncii)

7. Esalonarea finantarii :Anul I = 6.625.030 EURO surse U.E. + 1.169.123 EURO surse buget

Anul II =11.133.745 EURO surse U.E. + 1.964.779 EURO surse buget

Anul III =10.588.725 EURO surse U.E. + 1.868.598 EURO surse buget





DIRECTOR,

SORIN APOSTU


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Mar 2008 00:44 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
1. Tramvaiul a fost, din pacate, veriga slaba a IJTL-ului (RATUC-ului). in urma cu ceva ani, auzisem o discutie intre un sofer si o cunostinta a acestuia in care se afirma ca:
-daca se punea problema sa te dea afara din IJTL, nu te concedia, ci te trimitea la tramvaie
-hala de reparatii ar fi fost proiectata fara sistem de incalzire
Mi-as dori ca ceea ce am relatat mai sus sa nu fie adevarat, dar...
2. Tramvaiele de tip ITB (V3A-urile si V2A-urile, intrate in dotarea IJTL-ului in 1988 - primele 5 - si 1989 restul) scoteau niste sunete groaznice. Boghiurile purtatoare incepeau sa scoata niste sunete al caror volum era suficient de mare incat sa faca imposibila o conversatie civilizata intre pasageri. Zgomotele respective apareau, in cel mai bun caz, la 10 saptamani de la punerea in functiune, dar, frecvente erau cazurile in care vacarmul aparea la 2-3 saptamani. si, ca sa sustin cele spuse de mine, voi da o lista cu tramvaiele de tip ITB, cele scrise cu rosu au avut mari probleme la capitolul zgomot:
101 (devenit, ulterior, 018)
102
103 (devenit 020)
104 (devenit 021)
105 (disparut repede)
106 (devenit 036)
107
108; zgomotele de care spuneam au aparut imediat dupa intrarea in exploatare a tramvaiului
109
110
111
112
113

114
115
116
117
118
119
120
121
122


3. In cazul Clujului, Timisurile s-au descurcat mai bine ca VxA-urile. Evident, nu inseamna ca nu au fost probleme. Din contra. Nu odata a trebuit sa vina macaraua sa ridice partea vagonului corespunzatoare boghiului caruia i se desprindea bandajul. De asemenea, nu odata Timisurilor li se intepenea cate o osie.
4. Tatrele nu se descurca bine deloc. Ba mai mult, s-a facut prostia sa se achizitioneze tramvaie T4D fara remorca in conditiile in care T4D-ul este conceput sa traga remorca dupa el. Ce rezulta de aicia Disconfort datorat smuciturilor; Cat priveste KT4D-ul, acesta, pe langa faptul ca e naravas, mai e si instabil; montarea chopperelor a schimbat in bine situatia; pornirea e mai lina, dar... instabilitatea e aceeasi. Probabil ca niste tramvaie:
-ST 7/8
-Duewag M
-GT4+GB4
ar fi fost mai potrivite; GT4 pentru ecartament de 1435 difera fata de GT4 pentru ecartament metric prin formula osiilor, care este B B , nu 1A A1 cum e, de exemplu, la Iasi
5. In concluzie, sustin ideea inlocuirii tramvaielor cu troleibuze articulate, in niciun caz cu troleibuze solo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jun 2008 16:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Traseul metroului usor

Toate proiectele noi pentru variantele de ocolire sunt posibile in contextul in care administratia judeteana si cea locala de la Cluj au planuit si a de modernizarea retelelor intraurbane de traverse, mai sunt in plan doua extensii insumand aproximativ 20 de kilometri, Gilau-Cluj si Cluj-Jucu.

Dupa cum a explicat arhitectul judetului Radu Spanu, traseul pentru metroul usor va merge pe cele doua portiuni pe traseul studiat pentru autostrada urbana de catre Iptana - de la nodul de prelungire a B-dului Eremia Grigorescu pana la Gilau, iar cea de a doua, de la prelungirea Bulevardului Muncii pana la nodul Apahida, spre Jucu.

In total, este vorba despre 20 de kilometri. In toamna ar urma sa fie gata documentatia de expropriere pentru ambele tronsoane, in acceptiunea cu cate doua benzi pe sens, despartite de o banda verde, unde ar urma amenajarea a doua cai pentru transportul cu tractiune electrica – latimea variantei urmand sa fie de 26 de metri. Conform lui Spanu, studiul de fezabilitate si documentatia tehnica pentru expropriere se va face pentru tot traseul, doua benzi pe sens, plus doua cai pentru metroul usor, insa proiectul va debuta in doua etape.

"In prima etapa se vor amenaja doar doua fire de circulatie. Dupa finalizarea lor, se va trece la celalalt sens si la caile electrice. In timpul in care se va lucra la partea a doua, de la Cluj pana la Gilau si pe Autostrada Transilvania, se va putea circula pe primele doua benzi. Una se va folosi pentru dus, iar alta, pentru intors. La fel se va proceda si cu tronsonul Bulevardul Muncii - Jucu", a explicat Radu Spanu.

El a adaugat ca, per total, vor fi aproximativ 45 de kilometri de traverse pentru metroul usor pe directia vest-est, Gilau-Jucu. Aceasta, daca se iau in calcul si liniile din oras, dar si bucla de la nodul Apahida, spre sud, care urmeaza sa deserveasca Aeroportul International Cluj-Napoca.

"De studiul acesta de fezabilitate se ocupa Regia Autonoma de Transport Urban de Calatori, Consiliul Judetean, dar si primariile Floresti, Gilau, Apahida si Jucu, care trebuie sa ne furnizeze date. Documentatia este programata sa fie gata in octombrie anul acesta, cand proiectul va fi depus pentru a beneficia de fonduri europene", a declarat Spanu.

Investitia este evaluata, doar in cazul metroului usor, la peste 60 de milioane de euro, insa toate acestea chestiuni se vor sti cu exactitate cand va fi gata si studiul de fezabilitate. Municipalitatea clujeana a aprobat anul aceasta indicatorii tehnico-economici aferenti proiectului de modernizarea a liniilor de tramvai din oras. Aceasta a fost evaluat la peste 30 de milioane de euro, care vizeaza 26 de kilometri de traverse, iar planul Primariei este ca investitia sa fie realizata tot prin accesarea de fonduri structurale.


Luminita SILEA
Ziua de Cluj, 11.06.2008
http://www.ziuadecj.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jun 2008 22:12 
Cred ca V3A si V2A au fost o catastrofa pentru regiile de transport din tara, de aici rezultatele pe care le stim la tramvaie: Brasov fara tramvai si Constanta cu tramvai pe cale de disparitie siPloiesti, Oradea si Botosani VxA inlocuite quasi-complet.
Peste tot s'au plans ca aceste tramvaie le-au distrus linia.
Desfiintarea tramvaiului si inlocuirea lui cu troleibuz va crea un precedent periculos, care va merge mai departe, cu inlocuirea troleibuzului cu autobuz si de acolo la duba.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 09 Nov 2008 22:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
Traseul rentabil este cel ce face legatura cartierului Manastur cu Gara. Legatura Gara-CUG are probleme datorita reducerii activitatii colosului industrial. Dar depoul este situat chiar in zona CUG.

Cei din Cluj au avut grija in permanenta atit de calea de rulare a traseului 101 (Bucium-Gara) cit si de tramvaiele propriu-zise. Insa, strada Oasului, ce leaga CUG-ul de Gara, este un adevarat iad. Locuitorii din zona au cerut de nenumarate ori municipalitatii desfiintarea tramvaiului de pe traseul 100 (Gara-CUG). Greu de realizat, avind in vedere amplasamentul depoului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Nov 2008 02:33 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 744
1. Din 1999 nu s-a mai achizitionat niciun tramvai. Cele aduse in 1998-1999 (Tatrele) au fost la mana a doua
2. Casari se fac. Efectivul de tramvaie a scazut. Nu foarte mult, dar s-a diminuat. Sunt vizate Timisurile, dar au fost retrase si T4D-uri. Unul din motivele retragerii Timisurilor il constituie zgomotul pe care il fac, element amintit de Silviu in mesajul de mai sus
3. Cu toate reparatiile efectuate, calitatea caii de rulare nu e grozava. Sa nu uitam un lucru. Solul pe care se gaseste linia de tramvai (in zona Splaiului Independentei) este aluvionar. Are tendinta de a se tasa.
A. Ori se vor face niste lucrari de stabilizare a terenului pentru ca acesta sa nu "fuga" din cauza vibratiilor
B. Ori se va recurge la dezvoltarea retelei de troleibuz
Evident, metroul usor ar fi ideal pentru o zona metropolitana, dar, pentru aceasta trebuie facut in asa fel incat sa nu fie nevoie de reparatii majore un numar cat mai mare de ani


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 22:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
02


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 22:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
03 Cluj Napoca

9014 Berlin


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 22:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
04 Cluj Napoca

9013 Berlin


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 22:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
04

-dupa RK-


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 22:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
05


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 22:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
07


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 23:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
01


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 23:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
08


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 23:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
09


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 23:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
10 Cluj Napoca

9193 Berlin


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Dec 2008 23:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44891
12 Cluj Napoca

9130 Berlin


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 335 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group