TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 09:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 335 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Aug 2012 12:39 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Statia de autobuze de pe strada Horea (sensul de mers spre gara) s-a mutat in loc la vechea statie a tramvaielor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Sep 2012 15:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
In statii au aparut, de peste un an de zile, niste porcarii galagioase (mesaje publicitare stridente). Oare locatarii din zona n-au obiectii?


Attachments:
Cluj Napoca 04.08.2011 (74).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (74).jpg [ 121.56 KiB | Viewed 6548 times ]
Cluj Napoca 04.08.2011 (75).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (75).jpg [ 100.98 KiB | Viewed 6548 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Sep 2012 18:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
De multe ori, se anunta lucruri care au avut loc deja. De exemplu, de nenumarate ori s-a spus ca saptamana asta va sosi cel de-al treilea tramvai din cele 6 noi. Asta in conditiile in care 83-ul umbla, deja, cu calatori

Alteori, din cauza zgomotului aferent traficului, mesajele date la acele difuzoare atarnate nici nu se inteleg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Nov 2012 13:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Programe de circulatie pt. noua linie 20, linia 21 (prelungita pe Calea Turzii) si 8L.

www.ratuc.ro


Attachments:
orar_20.pdf [129.39 KiB]
Downloaded 235 times
orar_21.pdf [41.16 KiB]
Downloaded 212 times
orar_8L.pdf [26.83 KiB]
Downloaded 619 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Nov 2012 09:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Autobuze suplimentate pt. traeul 43B.


Attachments:
orar_43.pdf [45.54 KiB]
Downloaded 930 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Nov 2012 14:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Pentru o mai buna deservire a calatorilor din cart. Zorilor, prin folosirea la maxim a capacitatii de transport si reducerea timpului de parcurs, materializate prin cresterea numarului de curse, incepand cu data de 22 noiembrie 2012 RATUC va reintroduce, cu caracter experimental (pe durata de 1 luna) linia 46 de autobuze, pe relatia Zorilor - P-ta A. Iancu si va suplimenta transportul in intervalul orar 9,00 - 18,40, pe linia 46B (Zorilor - A. Vlaicu).

RATUC


Attachments:
orar_46.pdf [20.28 KiB]
Downloaded 223 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Nov 2012 12:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Autobuzul din Cluj cu un singur călător şi escortat de Poliţie

Noua linie 19 din Cluj-Napoca a făcut prima cursă luni. În cartierul clujean Mănăştur, pentru un singur autobuz, Poliţia Locală depune eforturi deosebite. Strada este strâmtă şi maşinile parcate pe margine nu lasă loc destul pe carosabil, motiv pentru care transportul public beneficiază de antemergător.

Clujenii nu s-au înghesuit să circule cu autobuzul pe strada Mehedinţi, pe noua linie înfiinţată de municipalitate. Până la orele amiezii numărul maxim de călători pe o cursă a fost de patru oameni. Mai mult, autobuzul a fost escortat de o maşină a Poliţiei Locale ca să poată circula pe strada înghesuită cu maşini parcate pe ambele sensuri de mers.

După o călătorie de aproximativ 5 minute, autobuzul a ajuns înapoi la locul de pornire. Acolo, autobuzul staţionează cam 20 de minute până va pleca din nou într-o cursă. O cursă care are doar 2 kilometri.

Oamenii nu sunt mulţumiţi de noua linie şi consideră că ajutorul municipalităţii are un puternic iz electoral. Aceştia cred că s-ar fi justificat doar dacă autobuzul mergea până în centru. "Pentru ce au băgat-o, să ne ducă la vot?", se întreabă un clujean.

"Faptul că în prima zi lucrătoare de la introducerea acestei linii a fost un număr redus de utilizatori ai acesteia nu înseamnă deocamdată că linia nu este un succes întrucât încă oamenii nu au aflat în număr mare de existenţa acestei linii. După cum ştiţi au existat în ultimii ani foarte multe solicitări în cadrul tuturor întâlnirilor cu cetăţenii oamenii au solicitat o linie de transport în comun pe strada Mehedinţi, vom funcţiona cu această linie cel puţin câteva luni înainte de a trage concluzii cu privire la utilitatea sau lipsa utilităţii acesteia", a declarat Oana Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.

Linia 19 s-a introdus experimental pe strada Mehedinţi din cartierul Mănăştur şi circulă din jumătate în jumătate de oră, de la ora 7:00 până la ora 19:00.


http://citynews.ro/eveniment/fotovideo- ... ie-1226841


Attachments:
RATUC traseul 19 2.jpg
RATUC traseul 19 2.jpg [ 162.35 KiB | Viewed 12591 times ]
RATUC traseul 19 3.jpg
RATUC traseul 19 3.jpg [ 129.46 KiB | Viewed 12591 times ]
RATUC traseul 19.jpg
RATUC traseul 19.jpg [ 191.98 KiB | Viewed 12593 times ]
RATUC traseul 19 1.jpg
RATUC traseul 19 1.jpg [ 225.94 KiB | Viewed 12593 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 28 Dec 2012 19:51 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Quote:
http://citynews.ro/eveniment/clujul-va-avea-cinci-autobuze-electrice-din-2013-1229658

Clujul va avea, începând de anul viitor, cinci autobuze electrice. Anunţul a fost făcut de directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători, Liviu Neag, la Transilvania L!VE. Acesta a declarat că măsura face parte dintr-un program european de modernizare a transportului public din oraş.

"Noi suntem parte dintr-un parteneriat româno-elveţian, în care Clujul va beneficia în premieră naţională de cinci autobuze electrice şi credem noi că acest proiect se va finaliza până la sfârşitul anului 2013", a declarat Liviu Neag.

Introducerea autobuzelor electrice în transportul public face parte dintr-o tendinţă ce se regăseşte în întreaga Uniune Europeană.

"La nivel mondial, la nivel european în special, se fac puternice progrese tehnice în ce priveşte reducerea gradului de poluare şi binenţeles înlocuirea transportului cu combustibilului clasic motorina, pe care o cunoaştem, cu transport electric", a completat directorul RATUC.

Neag a reamintit şi că municipiul Cluj-Napoca va beneficia şi anul viitor şi de noi tramvaie poloneze. Numărul acestora va fi stabilit de către Consiliul Local.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2012 20:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
De multa vreme se tot pomeneste de fondurile elvetiene, dar nimic concret. Oare ce fel de autobuze electrice doreste Boc? Si ce-i cu moftul asta? Prima data sa cumpere macar toate cele 12 tramvaie, sa modernizeze parcul de autobuze si troleibuze si apoi dl. Boc (si vuvuzelele aferente institutiilor subordonare Primariei/CL) sa se ocupe de mofturi, cum ar fi "autobuzele electrice"!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2012 22:14 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
De la 12 tramvaie s-a ajuns la "in functie de resurse".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Dec 2012 15:07 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Apr 2007 17:57
Posts: 180
Location: Tg Mures
Macar daca orasul ar avea o zona pietonala extinsa in care sa se efectueze transport pe baterii pana la cel mai apropiat nod al liniilor urbane majore... Dar sa dai o gramada de bani pe midibuse electrice sa circuli cu ele in fumul camioanelor si sutelor de turisme prezente pe toate strazile din oras, mi se pare absurd.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2013 00:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
OAB wrote:
Si eu am calatorit, in 2006, cu un ZIU 9; daca tin bine minte, cu 882. La inceput, am fost revoltat. Cum de e posibil ca, in zona centrala a Budapestei sa circule asa ceva? Ulterior, mi-am schimbat punctul de vedere in sensul ca e meritul lor ca, in UE fiind, nu au dat cu piciorul la vehiculele vechi.

O tema de meditat. In toamna lui 2006, in Budapesta circulau, alaturi de vehiculele moderne, si ZIU 9, IK 280 T si IK 280 (variantele .49 si .40), acestea din urma fiind fabricate intre 1986 si 1993. Ei bine, in aceeasi perioada, citeam pe forumuri cum, la Bucuresti, DAC-urile (atat autobuzele cat si troleibuzele) erau casate intr-un ritm care, pe mine cel putin, m-a surprins; daca nu gresesc, se spunea ceva de genul 5 autobuze la doua zile; a fost vizata "generatia 1991"

Tot in acea perioada, la Cluj, aglomeratia crescuse simtitor atat pe liniile de troleibuze - in special 6 - ca urmare a casarii vehiculelor articulate si afluxului de vehicule solo care, cu parerere de rau trebuie sa spun, nu faceau fata. Probabil, constientizand ca exista riscul unor aglomeratii de nedescris, la Cluj autogenul nu a mai lucrat intr-un ritm atat de intens.


Nici acum actualele troleibuze nu fac fatza la Cluj pe linia 6 (cateodata si pe 25) dar autogenul distruge intr-o veselie troleibuze articulate! Sunt doar 15 articulate ca lumea. Iar dl. Neag elucubreaza bocciu pe tema "autobuzelor electrice".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2013 15:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Nr anunt seap/Data publicare: 141606/26.01.2013

Autoritate contractanta: REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT URBAN CALATORI CLUJ-NAPOCA

Denumire contract: Achizitia a 15 buc. autobuze articulate second hand pentru transportul urban de calatori

Valoare estimata: 540.000 EUR

http://e-achizitii.com


Attachments:
Documentatie_atribuire.zip [227.92 KiB]
Downloaded 314 times
FisaDate_No77019_AP.pdf [13.78 KiB]
Downloaded 202 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 14:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
COMUNICAT DE PRESĂ

În ultima vreme s-a vorbit de proiectul achiziţionării a 5 autobuze “electrice” prin fondurile programului de cooperare româno-elveţian, “în premieră naţională”. Cu tot respectul pt. dl. primar Emil Boc, considerăm că este momentul să fie stopate declaraţiile bombastice, deoarece achiziţionarea acestor autobuze reprezintă o cheltuiala inutilă, o investiţie extrem de costisitoare, chiar dacă este vorba şi de fonduri nerambursabile. Aşadar, cerem public Primăriei renunţarea la acest proiect sau Consiliului local să nu voteze acest proiect dacă Primăria nu renunţă la el.

Tehnologia autobuzelor electrice este încă in fază incipientă, acestea fiind testate în puţine oraşe de pe mapamond. În Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renunţându-se treptat la el. Oraşele elveţiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins. Deoarece aceste autobuze sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare (adăugăm şi costurile implementării infrastructurii electrice şi, desigur, a exploatării ei) şi cu durată de viaţă scăzută.

În opinia noastră, RATUC Cluj Napoca este una din societăţile de transport public printre cele mai performante din România. Există rute, trasee şi programe de circulaţie întocmite corespunzător, ponderea transportului electric (tramvaie, troleibuze) fiind considerabilă, existând echipă de specialişti ce au implementat retele electrice şi în alte oraşe din tara noastră, punându-se accent pe proiecte inovatoare (transformarea autobuzelor în troleibuze), implementarea sistemului de ticketing, extinderea în zona metropolitană. Totuşi, deşi au fost achiziţionate mijloace de transport noi, e nevoie de mult mai multe, mai ales de troleibuze. Nu cred că nu s-a remarcat şi insuficienţa capacităţii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 şi 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Aşadar 5 autobuze electrice, pe lângă dezavantajele enumerate anterior, nu rezolvă problema strigentă a necesităţii parcului de autobuze şi troleibuze. De fapt, Primăria s-a angajat că va utiliza fondurile elveţiene pt. achiziţionarea de troleibuze, nu de autobuze electrice. Iată comunicatul aici: http://www.primariaclujnapoca.ro/comuni ... ml?gId=803

Având în vedere colaborarea cu elveţienii, considerăm necesară nu doar obţinerea unor fonduri, ci şi valorificarea experientei lor în ceea ce priveşte implementarea retelelor de troleibuze şi a construirii caroseriilor pt. troleibuze (inclusiv inovatoarele troleibuze dublu-articulate, vezi foto). Astfel, ar putea fi puse în practică proiectele de extindere a reţelei de troleibuz, de care se vorbeşte de ani de zile: în cart. Gheorgheni (str. C. Brâncuşi, str. L. Rebreanu, calea Floreşti –cu prelungire în comuna Floreşti, realizarea traseului Gară - Zona industrială Est – Aeroport, etc). De asemenea, considerăm că este nevoie de tehnologie nouă (macaze şi încrucişari de mare viteză, mai ales în Piaţa Avram Iancu), macazele existente folosind tehnologia anilor ’60.

Prin Programul Operaţional Regional s-a finanţat construirea, extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi troleibuz şi a infrastructurii supraterane şi subterane aferente (Ordinul nr. 1360 din 20.04.2011). Municipiul Cluj Napoca a ales reabilitarea integrală a infrastructurii tramvaiului dar şi realizarea liniei de troleibuz Gară – Aeroport (ultimul proiect deocamdată fără finanţare) şi considerăm că merită efortul financiar de a continua achiziţionarea tramvaielor Pesa Swing (silenţioase, confortabile, cu consum redus de energie). În perioada 2014-2020 se va pune accent pe exploatarea reţelelor de tramvai şi troleibuz construite/modernizate până în anul 2013, deci achiziţionarea de troleibuze şi tramvaie. Nu şi pt. autobuze, fie ele electrice, hibrid sau cu gaz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 17:14 
Offline

Joined: Mon 16 Apr 2012 10:12
Posts: 4
Recent, intr-o emisiune primarul Boc a declarat ca elvetienii prefera un singur proiect mai mare. Deci nu vor fi achizitionate 5 autobuze electrice si iluminat public cu leduri si izolatii termice sau despre ce era vorba ci in jur de 10-12 autobuze electrice.
Sincer, daca ar exista posibilitatea achizitionarii cu aceste fonduri a 10-15 troleibuze articulate mi s-ar parea o investitie mult mai buna.

http://www.stiridecluj.ro/politic/prima ... ce-in-2013


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
http://www.stiridecluj.ro/politic/o-aso ... e-si-lente

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/2 ... -electrice

http://cluj-am.ro/?p=1416

http://citynews.ro/eveniment/un-ong-cer ... ce-1236181

http://www.buzznews.ro/2013/03/11/un-on ... -si-lente/

http://www.presalocala.com/2013/03/11/a ... electrice/

http://www.realitatea.net/un-ong-cere-p ... 31620.html

http://www.ziarelive.ro/stiri/un-ong-ce ... lente.html

http://www.ftr.ro/autobuzele-electrice- ... -64799.php

http://www.cetateanulclujean.ro/index.p ... ce-in-oras


Attachments:
no260_trreporter.pdf [3.76 MiB]
Downloaded 501 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 18:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Ciudata reactia directorului RATUC, dubioasa chiar. Cum adica "opinie gresita"?

Liviu Neag, directorul RATUC subliniază că este greşită opinia celor de la TRANSIRA care solicită Primăriei Cluj-Napoca să renunţe la cumpărarea de autobuze electrice pentru că sunt prea scumpe şi zgomotoase

Şeful RATUC afirmă că autobuzele electrice nu sunt deloc zgomotoase şi nici atât de costisitoare cum vehiculează reprezentanţii TRANSIRA. „Ca şi costuri, autobuzele electrice sunt undeva între un autobuz şi un troleibuz, iar costurile se recuperează undeva în 3-4 ani, iar apoi se va circula mult mai ieftin”, afirmă Liviu Neag. Directorul RATUC menţionează că în SUA se foloseşte acţionarea electrică cu acumulatori şi la transportul de marfă pe marile şantiere de construcţii.

Acumulatorii rezistă 24 de ore

Potrivit conducerii RATUC, peste tot în lume se pune problema folosirii mijloacelor de transport electrice, indiferent dacă este vorba despre automobile sau mijloace de transport în comun. În ceea ce priveşte autobuzele electrice, acestea funcţionează pe baza unor acumulatori care se reîncarcă la o perioadă de 24 de ore astfel că au un ciclu de lucru de o zi. Acumulatorii se pot încărca şi de la panouri fotovoltaice, de asemenea, în timp, folosirea acestui mijloc de transport în comun va fi mai ieftină decât cele clasice.


http://www.monitorulcj.ro/actualitate/2 ... zgomotoase


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 19:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Se scumpesc legitimatiile de calatorie! Iata si proiectul de HCL, preluat de pe pagina primariei.


Attachments:
primaria RATUC tarife.PDF [2.22 MiB]
Downloaded 221 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Mar 2013 19:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Am cerut oficial Primariei renuntarea la achizitionarea autobuzelor electrice. Nr. de inregistrare: 86776/1/12.03.2013.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Mar 2013 13:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Consilierii locali USL: Scumpirea biletelor RATUC nu se justifică

Consilierii locali ai USL cred că scumpirea biletelor de calatorie RATUC nu a fost justificată suficient în fața consiliului local

“A fost votata „in bloc” de consilierii PDL si UDMR, fara a avea in fata o minima analiza economica care sa ateste necesitatea unei astfel de masuri. Mai mult, argumentele aduse de Liviu Neag, directorul RATUC, pot fi considerate nerelevante de catre orice cetatean cu minime cunostinte economice”, subliniază Ioana Borza în numele consilierilor locali ai opoziției.

În opinia aleșilor USL, marimea traseelor, extinderea anumitor linii si compararea cu alte orase (altele decat Bucuresti) nu are nicio relevanta fara a cunoaste gradul de ocupare al mijloacelor publice de transport in comun, numarul total de calatori care au achitat bilete sau abonamente in Cluj.

“Cu cat gradul de ocupare este mai mare, cu atat costurile aferente unui bilet sunt mai mici. Putem constata cu ochiul liber ca gradul de ocupare este unul ridicat, daca privim la aglomeratia din mijloacele de transport in comun. Cum clujenii sunt principala sursa de venit a regiei, ei nu pot fi exclusi din aceasta ecuatie, oricat isi doreste administratia condusa de Emil Boc”, arată Ioana Borza.

Aleșii USL cred că scaderea numarului de angajati ai regiei de la 1900 persoane la 1400 persoane nu are nicio
relevanta daca ea nu se regaseste in scaderea costurilor.

“Situatiile economico-financiare sunt denaturate datorita faptului ca gratuitatile acordate de primarie sunt inregistrate diferit, cele aferente pensionarilor sunt inregistrate ca si cheltuieli ale regiei, in schimb ce gratuitatile pentru studenti si elevi ca si venituri.

In ciuda lipsei de fundament a referatului justficativ, a intrebarilor firesti si cererii consilierilor USL de a amana acest proiect pentru o analiza in detaliu, grupul PDL-UDMR a votat la comanda majorarea bietelor si abonamentelor, demonstrand inca odata superficialitate si lipsa de interes fata de clujeni.

Mai grav, cererea de amanare a proiectului de hotarare referitoare la scumpirea transportului in comun, formulata de consilierii USL, nu a fost supusa la vot deoarece se pare ca aceasta scumpire era vitala pentru actuala administratie clujeana, chiar daca impovareaza cetateanul”, sustine consilierul local Ioana Borza.

În opinia consilierilor locali, în orice oras european condus de o administratie eficienta, cetatenii platesc pentru „plus valoare”, in cazul nostru pentru: un confort sporit, vehicule mai curate, rute optimizate, servicii mai bune etc.

“Din pacate, aceste cuvinte au lipsit cu desavarsire atat de pe buzele directorului Liviu Neag, cat si de pe cele ale primarului Emil Boc.

Noi , consilierii USL, consideram ca orice masura de acest fel trebuie sa fie bazata pe o documentatie corecta, altfel asistam la instaurarea unui stil discretionar de conducere a administratiei publice locale. Credem ca printr-un dialog deschis si mai in detaliu cu conducerea RATUC, puteau fi gasite solutii care sporeau confortul clujenilor si eficientizau costurile regiei”, mai arată consilierii USL.


http://www.buzznews.ro/2013/03/19/consi ... justifica/


Attachments:
autobuze.jpg
autobuze.jpg [ 93.45 KiB | Viewed 11080 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Mar 2013 13:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
1 aprilie vine la Cluj cu marirea pretului la biletele si abonamentele pentru transportul urban de calatori.

adevarul.ro


Attachments:
ratuc.pdf [51.31 KiB]
Downloaded 209 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Apr 2013 13:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
OAB wrote:
Piata Garii este, din punctul meu de vedere, subdimensionata.


Asa este. Dar de ce nu se cauta solutii? In locul tapsanului de langa gara si chiar in locul nefolositei gari mici de ce nu se gandeste nimeni sa faca un terminal modern, corect dimensionat. Avantajat e tramvaiul, la care ajungi usor din gara. Insa e greoi sa te deplasezi pana la statia de autobuze si troleibuze (3, 4, 9, 35).

S-a cerut de mai multe ori realizarea unei legaturi gara - aeroport, deoarece e normal ca un oras european sa aiba o astfel de legatura. S-a propus o linie de troleibuz ce sa lege aeroportul de gara pr bul. Muncii insa e de preferat prelungirea actualului traseu 8, pe bul. 21 decembrie - Horea.

Aici gasiti descrierea rutei de troleibuz propuse (gara - bul. Muncii - aeroport) dar si Hotararea Consiliului local (336/2011) prin care actualul traseu 8 de autobuz va fi transformat in traseu de troleibuz): http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3366


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 May 2013 20:11 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
Cred ca se vor achizitiona pana la urma autobuze electrice.
Din pacate nu imi merge scanner-ul, asa ca am fost nevoit sa fac poze (scuzati calitatea pozelor). Articolul a aparut in ziarul " Transilvania Reporter" din 10 Mai 2013.


Attachments:
fotografie0012_194.jpg
fotografie0012_194.jpg [ 147.83 KiB | Viewed 21019 times ]
fotografie0013_104.jpg
fotografie0013_104.jpg [ 125.53 KiB | Viewed 21019 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 May 2013 20:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
darius wrote:
Cred ca se vor achizitiona pana la urma autobuze electrice.


Cine stie?

In poza e un autobuz electric Hess, testat in Geneva. N-ar fi mai bine sa-i lasam pe elvetieni sa-si testeze autobuzul (autobuzele; cei din Geneva vor sa le realizeze un traseu dedicat, nr. 5) si dupa aceea sa decidem?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 May 2013 19:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Quote:
Sesizare pentru primaria Cluj Napoca, judetul Cluj
Postata de: Magdas Janina Anca
La data: 07 Martie 2013
Tip: Reclamatie
Cod: 67918

Domnule primar as avea o nemultumire:este vorba despre transportul in comun asigurat de RATUC.Problema care o voi semnala in cele ce urmeaza este legata de linia 41 (grigorescu-piata 1 mai Clujana).De exemplu,eu lucrez la SCM in 3 ture,mi-am achizitionat un abonament pt linia 41 la pretul de 50 lei/luna.Avand in vedere ca este valabil 30 zile eu sunt nevoita in turele de noapte care incep la orele 21 sa imi cumpar un bilet dublu pt a ajunge la serviciu cu 2 autobuze 30 si troleibuzul 1 sau 52 de la regionala cfr deoarece autobuzul 41 pe care am achizitionat acel abonament nu circula numai de la ora 21:08(porneste din grigorescu).Cand vine vorba de turele de sambata si duminica este aceeasi problema.Autobuzul 41 nu circula deloc.Atunci va rog sa ma lamuriti si pe mine cum poate fi valabil un abonament pe 30 de zile daca nu te poti folosi de el.Va dati seama cat se cheltuie pe biletele cumparate peste acel abonament?In aceasta situatie sunt foarte multe persoane care locuiesc in cart.Grigorescu si lucreaza in zona Clujana! Rezolvarea acestei probleme o vad prin posibilitatea de a circula in afara programului liniei 41 cu autobuzul 30 si cu troleibuzul 1.Doar asa cred ca este corect fata de cel care plateste un abonament pt o luna de zile.Cu speranta ca nu veti ocoli raspunsul si totodata rezolvarea acestei probleme,va multumesc anticipat.


Raspunsul halucinant al RATUC!!! Din luna mai!

Quote:
Programul fiecarei linii de transport (inclusiv linia 41) este corelat cu fluxul de calatori, atat pe parcursul zilei, cat si pe perioadele saptamanii (zile lucratoare si week-end), din considerente economice.
Majoritatea calatorilor care circula cu transportul public folosesc minim doua linii de transport. Nu putem asigura pentru toti locuitorii municipiului deplasarea cu o singura linie pana la destinatie. Abonamentul pe doua linii ofera un numar dublu de calatorii fata de cel pe o linie, cu un pret suplimentar de doar 40%.
Solutia este calatoria cu abonamentul pe doua linii: linia 30 din cart. Grigorescu pana la Regionala CFR si linia 1 pana in P-ta 1 Mai. Aceste doua linii au o frecventa mult mai buna decat linia 41, iar pe traseul comun cu linia 1 (de la Regionala CFR) poate fi folosita si linia 52.
Va multumim.
Serv Exploatare RATUC Cluj-Napoca


http://www.domnuleprimar.ro/67918-Domnu ... lujana.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 May 2013 20:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Inca o sesizare, la care RATUC-ul nu s-a obosit sa raspunda. Mai bine sa dea cu tifla asa, decat sa raspunda batjocoritor.

Quote:
Sesizare pentru primaria Cluj Napoca, judetul Cluj
Postata de: DOREL COTAN
La data: 25 Februarie 2013
Tip: Reclamatie
Cod: 67561

Buna ziua domnule Primar !

A citit in ziua de cluj ca Regia Autonoma de Transport Urban Calatori (RATUC) va incepe sa opereze de la 1 Mai si in localitatile invecinte municipiulul Cluj Napoca. Nu stiu care sunt intentiile, dar conform reglementarilor din statutul Asociatiei Metropolitane din care si Jucu face parte, ar trebui ca si Jucu sa fie inclus in raza de operare RATUC. Cel putin Jucu de Mijloc (la Sosea, chiar daca nu ar merge pana in Jucu de Sus), sau pana in Tetatom III.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 07045.html
Ar fi cea mai mare realizare, atat pentru cei care vor lucra in Tetarom III cat si pentru locuitorii comunei Jucu, ce vor avea posibilitati multiple.
In acest caz mai multi s-ar decide sa se stabileasca in Jucu si comuna ar creste, putand ajunge mai repede sa devina oras.

Eu am o gramada de prieteni care din cauza transportului nu au vrut sa se mute in Jucu, pentru ca vor ca sa poata merge copiii la scoli, la licee si facultati in Cluj Napoca.
Deasemeni am 12 angajati care fac naveta din Cluj Napoca la mine la Jucu de Mijloc in fiecare zi si urmeaza ca din Mai sa mai angajez, pentru ca o sa incepem o linie de productie de pompe de caldura si panouri solare. Asa ca v-om ajunge in acest an la cel putin 20 de angajati, iar anul viitor poate la 40 - 50.

Va solicit sa faceti tot ce se poate pentru a include si Jucu in reteaua de transport RATUC.

Numai eu am 4 copii pe care ii duc cu masina in fiecare dimineata la Liceul de Muzica, iar dupa masa trebuie sa ii aduc din nou.

Pentru ca au programe diferite, nu potrivesc nici la Cursa ce merge de 2 - 3 ori pe zi.

Daca ar fi transportul RATUC, ar fi cel mai super !

Va multumesc anticipat !

Dorel Cotan


http://www.domnuleprimar.ro/67561-Buna- ... Napoca.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 May 2013 23:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Quote:
Abonamentul pe doua linii ofera un numar dublu de calatorii fata de cel pe o linie

Intr-adevar, genial de matematic. Dublu in raport cu ceva variabil aleator si imposibil de masurat. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Jun 2013 08:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Nr anunt seap/Data publicare: 144339/15.06.2013

Autoritate contractanta: REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT URBAN CALATORI CLUJ-NAPOCA

Denumire contract: Contractarea unui imprumut bancar pe termen de 3 ani, in valoare de 9000000 lei in vederea achizitionarii de troleibuze pentru transportul urban de calatori

http://www.e-achizitii.com


Attachments:
DOC ATRIBUIRE.zip [192.12 KiB]
Downloaded 216 times
FisaDate_No99529_AP.pdf [16.02 KiB]
Downloaded 210 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Aug 2013 20:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Ieri a sosit 190-ul.

Foto: Ovidiu Rusu.


Attachments:
190.jpg
190.jpg [ 90.96 KiB | Viewed 10865 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Aug 2013 06:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56087
Quote:
Clujul, oraşul troleibuzelor

Patru noi autovehicule electrice cu burduf vor fi livrate săptămâna următoare la Cluj. RATUC optează pentru acestea pentru că au costuri la jumătate faţă de autobuze

Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) va plăti pe noile troleibuze 1,8 milioane de euro, adică 450.000 de euro pe unitate. Directorul Liviu Neag susţine că, dacă la următoarea rectificare bugetară a primăriei se vor identifica resurse, e posibil ca în acest an să mai ajungă aici un troleibuz. În 2014 urmează să fie cumpărate alte cinci.

Municipalitatea clujeană şi-a anunţat intenţia de a achiziţiona troleibuze încă din 2009, însă a demarat licitaţia abia din 2010. Potrivit lui Neag, primăria a mai cumpărat acum trei ani, tot printr-un acord cadru, 10 troleibuze noi de la compania Astra Bus Arad (ABA), însă scurte, aflate în circulaţie. Tot în urma unei licitaţii, RATUC a încheiat un contract cu ABA, pentru 10 troleibuze noi, cu burduf, fiecare costând 1,9 milioane de lei. Ca şi în cazul contractului din 2009 cu Magyar Jarmütechnikai (în colaborare cu ABA) pentru furnizarea de autobuze noi, comenzile pentru troleibuze au fost efectuate în funcţie de finanţări, a explicat Neag.

„Troleibuzele au caroserie şi piese realizate în Franţa. Faţă de mijloacele de transport în comun fabricate în Ungaria sunt mult mai bune. Noi cunoaştem ce ce se face în Ungaria, ştim cum se comportă, dar cu părere de rău trebuie să spunem că încă le lipseşte o fabrică de caroserii. Mai mult, vorbim de troleibuze cu burduf, care pot transporta un număr mai mare de călători, faţă de unul simplu", a menţionat şeful RATUC. El a precizat că anul acesta s-a negociat ca RATUC să cumpere cinci troleibuze noi cu burduf. „Patru troleibuze articulate vor ajunge săptămâna următoare şi vor fi puse în circulaţie. Dacă vom mai primi finanţare de la primărie, la rectificarea bugetară, e posibil să mai vină unul în 2013", a spus Neag. Anul viitor urmează ca RATUC să achiziţioneze alte cinci unităţi pe acelaşi contract.

În 2011, RATUC a mai pus în circulaţie 15 troleibuze provenite din conversia unor autobuze. Potrivit directorului RATUC, s-a ales transformarea unor autobuze în troleibuze tocmai pentru că ultimele sunt nepoluante şi mult mai rentabile pentru regie. „Costurile pe călător la kilometru în cazul autobuzelor sunt de 1,3 lei, dar în cazul troleibuzelor ajung la 0,75 lei. Transportul cu troleibuzul este cu 30% mai ieftin, de aceea ne-am concentrat să reînnoim parcul nostru cu troleibuze. Avem un acord cadru licitat şi câştigat de ABA. Valoarea unui autobuz convertit în troleibuz este de 230.000 de euro. Mijloacele noastre de transport în comun parcurg zilnic 40.000 km şi 150 de milioane km anual. Transportăm 420.000 de călători plătitori pe zi. Parcul nostru este obosit şi facem eforturi să îl înnoim", a precizat directorul RATUC. Parcul regiei este compus din 220 de autobuze, 110 troleibuze şi 34 de tramvaie. Autobuzele acoperă un traseu de 200 km, troleibuzele, 44 km, iar tramvaiele, 26 km.

Mai mult second-hand

Reticentă să cheltuiască banii pe mijloace de transport în comun noi, municipalitatea a achiziţionat autovehicule second-hand: autobuze şi tramvaie. În 2007 a cumpărat 12 autobuze la mâna a doua de la In Fine Paris pentru 261.000 de euro. Tot în 2007 s-au luat alte 12 autobuze second marca Renault R 312, din aceeaşi sursă, pentru 2,6 milioane de euro. În 2008, au fost achiziţionate 12 autobuze second de la Infitrade Neuilly-sur-Seine (Franţa), pentru 267.000 de euro. În 2009 s-au cumpărat 10 autobuze articulate de la Infitrade pentru 336.000 de euro. În acelaşi an s-au achiziţionat şi 10 tramvaie second în schimbul a 210.000 de euro, de la ViP Verkehrsbetrieb Potsdam. În 2010 s-au cumpărat 15 autobuze de la Infitrade pentru 504.000 de euro. Anul trecut au fost achiziţionate patru tramvaie noi de la Pesa, cu câte 1,5 miloane de euro.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 15489.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 335 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group