TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 18 Jul 2019 16:10

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
PostPosted: Wed 14 Jan 2015 17:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
20 de troleibuze noi

Un alt proiect al companiei este licitaţia pentru 20 de troleibuze noi. Dacă tramvaie mov avem din 2012, iar autobuze mov, din 2014, e timpul ca în 2015 să avem şi troleibuze mov. "Domnul primar Emil Boc susţine acest proiect, ne va sprijini şi cu finanţarea. Una dintre sursele de finanţare este bugetul companiei, iar alta este bugetul local. Sperăm ca prin punerea în operă a acestui proiect să putem să eliminăm troleibuzele vechi din oraş, astfel încât să dăm şi aici o notă de civilizaţie şi de aspect comercial în ceea ce priveşte transportul cu troleibuzul", a spus Neag.

Se semnează contractul pentru autobuzele "elveţiene"

Neag a anunţat în exclusivitate că, în curând, la Cluj vor circula şi autobuze electrice. Discuţiile pentru cumpărarea celor zece autobuze finanţate de Guvernul Elveţiei sunt vechi, dar au ajuns la final. "Am fost informaţi de către Ministerul Finanţelor că în aprilie-mai se va semna contractul de finanţare între Guvernul României şi cel al Elveţiei privind cele zece autobuze electrice. Eu zic că aceastea vor aduce un plus pentru oraş în ceea ce priveşte confortul, dar va fi şi un semnal că avem grijă de mediu, că suntem preocupaţi de transportul nepoluant", a mărturisit directorul CTP.

Acesta a subliniat că şi autobuzele cumpărate anul trecut, cele 40, sau cele aflate în procedură de achiziţie, cele zece, sunt Euro 6, deci cu grad redus de poluare.

Clujul "verde", axat pe tramvaie şi troleibuze, inclusiv în Floreşti şi Apahida

Cele zece autobuze electrice reprezintă doar o parte din preocupările CTP pentru un Cluj "verde". "Preocuparea noastră va fi permanentă să implementăm un transport cu grad de poluare redus sau nepoluant. În acest context, am demarat discuţiile cu Consiliul Local Floreşti şi cu Consiliul Local Apahida privind un proiect comun între CTP şi primării pentru introducerea în cele două comune a transportului electric. S-a discutat deja să se prindă în bugetul pe 2015 bani pentru efectuarea studiilor de fezabilitate. Aceste studii ne vor spune ce soluţii să se implementeze astfel încât să obţine finanţare pe bani europeni. E un punct de vedere aici: Apahida, după cum văd eu, dar vedem ce spune şi studiul de fezabilitate, se pretează cel mai bine pentru transportul electric şi în special pentru transportul cu troleibuzul. Vedem ce va spune studiul de fezabilitate la Floreşti, dacă va fi necesar troleibuz, tramvai, autobuz sau autobuz electric. Studiul de fezabilitate va face o analiză comparativă pe trei-patru mijloace de transport şi ne va spune care ar fi cel mai potrivit pentru transportul public pe respectiva relaţie", a declarat Liviu Neag.

Şeful CTP spune că, tot în spiritul unui transport nepoluant, parcul de vehicule al companiei ar urma să fie completat cu tramvaie. "Încercăm să demarăm tot în acest an un proiect mai amplu privind dotarea cu tramvaie, care de asemenea sunt nepoluante. De aceea vom demara un studiu de fezabilitate pentru achiziţia de tramvaie pe fonduri europene. Asta ar însemna ca până în a doua jumătate a anului să terminăm acest studiu, astfel încât atunci când se va da startul depunerii cererilor de finanţare - având studiul de fezabilitate şi cel de mobilitate - să ni se accepte", a spus Neag, care a adăugat că, în opinia sa, un transport public modern va duce la sporirea calităţii vieţii clujenilor, a celor care folosesc zilnic autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele companiei.

Studiu de mobilitate făcut de Bruxelles

Directorul CTP, Liviu Neag, a explicat că există o comisie de la Bruxelles care realizează un studiu de mobilitate, iar concluziile acesteia vor sta la baza strategiei de transport public şi vor ajuta oraşul să acceseze mai uşor fonduri europene. "La nivelul Clujului, care este un pol de creştere, s-a demarat încă de anul trecut acest studiu de mobilitate, care se va finaliza undeva la primăvară, în luna mai. Este o comisie de la Bruxelles, care face studiul şi la Timişoara. Periodic avem întâlniri cu membrii acestei comisii, iar ei vor face la final nişte recomandări privind cererea noastră de finanţare pentru dotări. Ei vor spune: "Se recomandă să fie sprijiniţi pentru finanţarea de achiziţii de autobuze electrice, pentru dezvoltarea infrastructurii de transport cu troleibuzul etc.". Legislaţia privind accesarea fondurilor europene dă prioritate transportului electric. Vom încerca să ne folosim de această prevedere pentru a dezvolta un transport nepoluant", a spus Neag.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 34298.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jan 2015 17:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Mi-a trecut prin cap sa contest aceasta achizitie a autobuzelor electrice (motivul, simplu, nu exista aprobarea Consiliului local) la Guvernele roman, respectiv elvetian, dar am renuntat la idee. Sunt curios sa vedem cum se vor descurca in traficul clujean, dupa cata vreme vor aparea probleme in exploatare, cat rezista bietele autobuze ce cara grelele baterii, ce durata de viata au aceste baterii, cat stau imobilizate autobuzele pt. incarcarea acumulatorilor, care sunt costurile depozitarii si reciclarii bateriilor, etc.

Promisiunea primarului pentru anul acesta: 10 troleibuze noi și 10 autobuze electrice

Primarul Emil Boc a prezentat, miercuri, lista proiectelor care se vor desfășura sau încheia anul acesta. Printre ele se numără și cumpărarea autobuzelor electrice pe care primarul le-a promis la începutul anului 2013. Atunci declara că până la finele lui 2013 pe străzile din municipiu vom avea autobuze electrice. La doi ani, autobuzele cumpărate pe banii elvețienilor au revenit în atenția conducerii Primăriei.

“Există toate șansele ca cele 10 autobuze electrice să ajungă în 2015, cel târziu anul viitor. Proiectul se află în faza de evaluare, totul ține de partenerul elvețian. Sperăm să se concretizeze”, a precizat Boc. Tot legat de transportul în comun, primarul a adăugat că vor fi cumpărate 20 de troleibuze noi în doi ani.


http://www.monitorulcj.ro/administratie ... bUyYn.dpbs


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jan 2015 17:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
De bine de rau, conducerea Clujului nu si-a batut totusi joc de transportul public, l-a mentinut si modernizat chiar si pe cel electric, nu se poate compara cu jaful total petrecut in orase similare ca marime si importanta, cum ar fi Constanta si Brasov. Unuia care isi taie unghiile si-si sufla nasul doar in batista, ii poti ierta mai usor faptul ca uneori nu are culoarea ciorapilor asortata la pantof.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 Jan 2015 18:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
N-au contestat, dar au protestat. “CTP a pierdut 500.000 de euro!”

O companie care a participat la licitaţia pentru cele zece autobuze nearticulate organizată de Compania de Transport Public (CTP) a lansat o serie de acuzaţii.

BMC Truck&Bus, una dintre cele cinci companii care s-au înscris la licitaţia pentru autobuzele "scurte" pe care doreşte să le achiziţioneze CTP, a protestat împotriva faptului că a fost descalificată şi a adus o serie de acuzaţii conducerii companiei. Într-un comunicat trimis la redacţie, reprezentanţii societăţii susţin că "CTP interzice nelegal să circule pe străzile Clujului autobuze 100% româneşti".

După ce ani de zile a importat maşini BMC din Turcia, acum societatea din Ilfov are un produs propriu, Eurobus, despre care susţine că poate concura cu orice alt autobuz modern din lume.

Deşi au mai multe nemulţumiri, pe care le prezentăm mai jos, cei de la BMC Truck&Bus au decis să nu conteste licitaţia. De altfel, niciuna dintre firmele descalificate sau necâştigătoare nu s-a adresat CNSC.

"Bravo CTP, care îşi face griji ca noi să nu avem probleme financiare"

Principala acuzaţie a celor de la BMC Truck&Bus este că CTP pierde o sumă uriaşă alegând să cumpere alt autobuz. Aşa cum ZIUA de CLUJ v-a informat, câştigătoarea licitaţiei a fost declarată compania Briari's, care a oferit maşini Iveco Bus Urbanway 3D.

„În motivaţia descalificării, ni s-a spus că autobuzele noastre sunt prea ieftine, iar CTP este îngrijorată că, făcând oferta la o sumă atât de mică, firma noastră nu realizează profitul care să îi acopere riscul de a intra în insolvenţă. Bravo Companiei de Transport Public, care îşi face griji ca noi să nu avem probleme financiare! Cine a ieşit în pagubă a fost de fapt CTP, care pierde aproximativ 500.000 de euro. Ne întrebăm în ce scop şi pentru cine a dorit să piardă CTP banii aceştia", scrie în comunicatul BMC.

Concret, potrivit informaţiilor noastre, Briari's a oferit autobuzele Iveco la aproximativ 930.000 de lei bucata (+TVA), iar BMC a înscris în competiţie maşini Eurobus la 701.000 de lei (+TVA). Calculat la un maximum de zece autobuze comandate, diferenţa de preţ este de 2.290.000 lei, ceea ce înseamnă, la cursul euro de marţi dimineaţă, 508.685 euro.

Trebuie subliniat însă că preţul ofertei a contat în proporţie de 65% în stabilirea punctajului câştigătorului. În calcul au mai fost luate valori precum consumul de carburant, costurile cu poluanţii, perioada de garanţie şi raportul masei utile raportat la cea maximă admisă.

Cu acelaşi echipament, unul da, altul ba

Un alt motiv pentru care constructorul ilfovean a fost descalificat este, potrivit comunicatului primit la redacţie, soluţia IT aleasă pentru integrarea în sistemul de ticketing. BMC susţine că un alt concurent nu a fost descalificat, deşi a ales aceeaşi soluţie tehnică.

"Cel puţin doi ofertanţi la licitaţie au oferit echipamente de ticketing identice, aceeaşi marcă, produse de acelaşi producător, având aceeaşi problema de integrare la sistem, însă Compania de Transport Public a hotărât că echipamentele oferite pe autobuzul românesc nu sunt bune, iar aceleaşi echipamente oferite pe alt autobuz sunt bune, autobuzul românesc a fost descalificat pentru acest motiv, iar celălat autobuz nu a fost descalificat", spun cei de la BMC Truck&Bus. Concret, potrivit surselor ZIUA de CLUJ, atât BMC, cât şi Isuzu Anadolu au optat pentru soluţii IT oferite de Radcom şi nu de CS Vision, câştigătorea licitaţiei pentru programul de soft al sistemului de ticketing care urmează să fie implementat la Cluj. În caietul de sarcini se cerea ca soluţia IT aleasă de companiile participante la licitaţie să se integreze cu sistemul care va funcţiona la Cluj. Mai mulţi ofertanţi au ales softul Radcom, care era mai ieftin.

Printre motivele descalificării se mai află faptul că BMC a oferit în plus un kit tahograf, care nu era cerut în caietul de sarcini, respectiv că nu s-ar fi prevăzut - în costurile finale - sume de bani pentru instruirea personalului şi mentenanţă.

"Toate motivele de eliminare sunt de râs. Regia ar trebui să gândească în interes propriu, nu dacă pierd alţii. Astfel, CTP i-a făcut pe clujeni să piardă 500.000 de euro. Cerem verificarea acestei situaţii", mai spun reprezentanţii BMC.

La licitaţie au participat cinci companii. Acestea sunt, în ordinea preţului oferit, Mercedes, cu autobuze fabricate în Turcia, Briari's, cu Iveco Bus produse în Franţa, Solaris, firma poloneză care a trimis deja 40 de autobuze la Cluj, Isuzu Anadolu, care a propus mijloace de transport de persoane Temsa, asamblate în Turcia, şi BMC Truck&Bus, care a dorit să vină la Cluj cu primele sale autobuze Eurobus. Trei societăţi au fost descalificate, Mercedes, Solaris şi BMC, iar dintre cele două rămase în competiţie a câştigat Briari's.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 34453.html


Attachments:
citybus.jpg
citybus.jpg [ 53.99 KiB | Viewed 10844 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 05 Feb 2015 10:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a înfiinţat două staţii suplimentare pentru transportul public

Astfel, începând de marţi, trei februarie, autobuzele de pe liniile 43, 43B şi 43P opresc şi pe strada Frunzişului nr. 36, pe sensul de mers înspre Zorilor.

Cea de-a doua staţie este amplasată pe strada Plevnei nr. 57. Aici opresc autobuzele de pe liniile 36B şi 52, pe ambele sensuri de circulaţie.

Decizia de a înfiinţa noile staţii a fost luată în urma hotărârilor Comisiei de sistematizare a circulaţiei rutiere şi pietonale a municipiului.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 34893.html


Attachments:
statie-autobuz-modernizata.jpg
statie-autobuz-modernizata.jpg [ 141.57 KiB | Viewed 10736 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 09 Feb 2015 20:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
In administrația clujeană condusă de Emil Boc este o degringoladă totală. Pe de o parte, au apărut informații conform cărora DNA-ul și inspectorii DLAF controlează firmele și administrația locală implicate în implementarea sistemului e-ticketing. Pe de altă parte, reprezentanții municipalității spun că verificările respective au loc doar la societatea brașoveană care a câștigat licitația pentru e-ticketing, SC CS Vision. Însă, până la urmă, problema este una simplă: Primăria Cluj Napoca a cerut, prin caietul de sarcini al licitației, o serie de produse specifice, iar firma CS Vision a livrat cu totul altceva

”La Primăria Cluj Napoca nu au avut loc controale de la DLAF sau DNA în legătură cu sistemul e-ticketing. Problemele sunt la societatea care a câștigat licitația. Este vorba de o serie de falsuri cu care noi nu avem nimic de-a face”, explică un reprezentant al biroului de relații cu presa din cadrul municipalității clujene.

”În prezent, DLAF nu efectuează controale la entităţile la care faceţi referire, în legătură cu gestionarea, obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi a celor de cofinanţare aferente, în proiectele menţionate de dumneavoastră”, arată reprezentanții DLAF.

”Cele 240 de validatoare , instalate de CS Vision pe cele 40 de autobuze „mov” Solaris, nu sunt conforme cu cerințele OBLIGATORII din Documentația de atribuire aferentă Sistemului de Ticketing : „Lucrări pentru modernizarea și extinderea sistemului de transport în comun în zona metropolitană Cluj-etapa I”.

Validatoarele instalate de CS Vision validează bilete pe suport de hârtie termică. Vă menționez că validatoarele dotate cu imprimanta termică sunt mai ieftine decât cele dotate cu imprimantă matricială ce pot valida bilete pe hârtie offset (hârtie normală).

În proiectul tehnic din documentația de atribuire a Contractului „Lucrări pentru modernizarea și extinderea sistemului de transport în comun în zona metropolitană Cluj-etapa I” este menționat în CLAR că validatoarele ce se vor monta pe vehiculele CTP Cluj Napoca vor valida bilete de hârtie offset (hârtie normală), nu TERMICĂ:

„În fiecare vehicul vor fi instalate câte un calculator de bord, antenă pentru GPS şi comunicaţii radio, precum şi un validator dual: carduri contactless + bilete hârtie. Validatorul va asigura validarea biletelor de hârtie actuale, fără a necesita modificarea acestora”

În luna ianuarie, D-l Neag și D-l Boc au făcut o mică „scenetă”, un filmuleț în care Primarul a fost întâmpinat de Neag cu un bilet, pe care să-l poată folosi pentru a circula cu noile autobuze. Cu acest prilej, edilul a aflat că cele pe care le avea achiziționate de anul trecut nu mai sunt valabile. Săracul Domn Primar Boc era însă în deplină legalitate cu biletul (pe suport de hârtie normală) de anul trecut…. Ilegală a fost instalarea validatoarelor (dotate cu imprimantă termică) de către CS Vision precum și acceptarea acestui fapt de către angajații Primăriei Cluj și CTP Cluj Napoca”, explică unul dintre reprezentanții firmei care a reclamat acest contract.

Practic, CS Vision a implementat cu totul altceva decât era trecut în caietul de sarcini cu care a câștigat licitația.

Bani de bilete pentru papagali

Proiectul care a ridicat aceste probleme este realizat de asocierea firmelor Ramb Sistem cu CS Vision din Braşov, care ar trebui să implementeze un proiect finanţat, parţial, din fonduri europene care presupune instalarea unor automate de bilete pentru transportul în comun. După ce, iniţial, rezultatul licitaţiei a fost contestat de celelalte firme participante, primăria s-a judecat pentru ca rezultatul să fie acelaşi. Patronul firmelor, Răzvan Bagiu, a mai câştigat tot de primăria clujeană şi contractul “îngheţat” al realizării unui proiect urbanistic pentru realizarea unor piste şi staţii pentru biciclete.

“Proiectul Modernizarea şi extinderea sistemului de transport public în comun în zona metropolitană Cluj – etapa 1, în valoare totală de 39.967.064,92 de lei, din care 27.567.165,65 de lei reprezintă finanţare nerambursabilă, are ca obiectiv general reabilitarea infrastructurii de transport public şi îmbunătăţirea serviciilor de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca. Proiectul constă în modernizarea a 1.130 mp de spaţii publice şi a 87 de staţii de transport public şi un sistem automat de eliberare a legitimaţiilor de călătorie. Durata de implementare de proiectului este 20 de luni”, arată prezentarea proiectului.

De asemenea, vor dispărea şi actualele abonamente de linie şi se vor introduce abonamente cu cardul, cu un număr maxim de călătorii dus-întors. Abonamentul este de 60 de călătorii, iar preţul se va stabili după implementarea sistemului. Totul se va face cu cardul electronic care se va putea încărca şi consuma după cum doreşte orice posesor. 70-80% dintre cele 84 de puncte de eliberare a biletelor care există în municipiu vor fi desfiinţate şi doar la periferie se vor păstra chioşcuri deservite de personal.

Cine l-a păzit pe Băse, are grijă şi de Boc

Acest proiect a fost atribuit unui grup de firme controlat de PDL-işti. Este vorba de Răzvan Bagiu, om de afaceri braşovean, cunoscut mai mult pentru activitatea lui din domeniul IT (prin intermediul firmei CS Vision), decât cel al construcţiilor. Însă, societatea VIACOR are marele atuu de a fi cunoscută pentru “apropierea” de fostul SPP-ist Cristian Nedelcu, unul dintre membrii de bază ai democraţilor. Pe lângă faptul că timp de 10 ani a făcut parte din Serviciul de Pază şi Protecţie al lui Băsescu, Nedelcu este cadru militar în rezervă şi cavaler de onoare la nunta lui Vlad Stolojan, fiul lui Theodor Stolojan. De asemenea, numele lui a fost asociat de câteva ori cu cel a lui Liviu Luca, “locotenentul” lui Sorin Ovidiu Vântu. Pentru că relaţiile evoluează, Nedelcu a fost consilier la cabinetul lui Blaga, ulterior a fost numit consilier clasa I la ANOFM, pentru ca apoi ascensiunea lui profesională să facă o oprire la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, unde a lucrat ca secretar general adjunct. După această scurtă oprire, Cristian Nedelcu a trecut cu fluturaşul de salariu pe la Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret, unde a încasat bani de la stat pentru munca intitulată “secretar general” la această instituţie.

Investiţia de circa 21 de milioane de lei presupune modernizarea a 87 de staţii de transport în comun şi amenajarea a 61 de automate pentru legitimaţiile de călătorie, 74 de panouri de afişaj cu informaţii despre circulaţia mijloacelor de transport în comun. În mod normal investiţia ar fi trebuit finalizată anul trecut.


http://gazetadecluj.ro/stiri-cluj/boc-f ... -dna-dlaf/


Attachments:
boc-in-autobuz.jpg
boc-in-autobuz.jpg [ 17.6 KiB | Viewed 10643 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Feb 2015 11:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
BVC 2015.


Attachments:
3(34).PDF [4.16 MiB]
Downloaded 110 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Feb 2015 12:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Pinocchio: "anul acesta vrem să luăm pe buget multianul două troleibuze noi, dintr-un lot de zece pe care ni le dorim să le achiziționăm în cadrul unui acord cadru pe doi ani.”

http://actualdecluj.ro/bugetul-e-batut- ... rebuie-ba/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Mar 2015 12:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Ca urmare a hotararilor Comisiei de sistematizare a circulatiei din cadrul Primariei, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunta, cu caracter experimental, incepand cu data de 2 martie 2015:

Prelungirea traseului liniei 46 de autobuze, din str. Observatorului, pe str. Lunii – str. Eugen Ionesco – str. Kos Karoly – giratie Cal. Turzii si retur. Linia va functiona in zilele lucratoare dupa urmatorul program:
Plecari P-ta St. Cel Mare: 5,35 – 6,25 – 7,15 – 7,40 – 8,05 – 8,55 – – 13,20 – 13,45 – 14,10 – 14,35 – 15,00 – 15,25 – 15,50 – 16,15 – 16,40 – 17,05 – 17,30– 17,55;
Plecari Eugen Ionesco: 5,10 – 6,00 – 6,50 – 7,15 – 7,40 – 8,30 – – 12,55 – 13,20– 13,45 – 14,10 – 14,35 – 15,00 – 15,25 – 15,50 – 16,15 – 16,40 – 17,05 – 17,30.
Vor fi introduse statii suplimentare fata de traseul de baza al liniei 46, pe str. E. Ionesco, la urcare (Picasso, L. Matis, Luminii) si la coborare (E. Ionesco, N. Steinhardt, V. Stoica).

Reluarea transportului pe linia 22 de microbuze, pe traseul P-ta Garii – str. Memorandumului – str. I. Moldovan (Spit. de Boli Infectioase).
Linia va circula in zilele lucratoare dupa urmatorul program:
Plecari P-ta Garii: 6,00 – 7,00 – 8,00 –– 13,00 – 14,00;
Plecari str. I. Moldovan: 6,30 – 7,30 – 8,30 –– 13,30 – 14,30.

Modificarea traseului liniei 29 (Str. Bucium – P-ta M. Viteazul), la venire spre centru din str. Motilor, pe str. Memorandumului – P-ta Unirii – Regele Ferdinand.


Modificarea rutei traseului 29 mi se pare o prostie, ruta veche deservind destui calatori in orele de varf, in zona Facultatii de Chimie/Operei Maghiare. Eventual se putea prelungi traseul acestuia din Piata Mihai Viteazu spre Marasti si/sau Gheorgheni ("cuplare" cu tr. 24 sau 24B).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Mar 2015 13:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Strategia de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca 2014-2020.


Attachments:
proiect strategie.pdf [1.52 MiB]
Downloaded 91 times
strategie-cluj-napoca-2014-2020.pdf [51.82 MiB]
Downloaded 56 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Apr 2015 06:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Sper sa puna traversee de sarma in locul inesteticelor console.

Rețeaua pentru toleibuze intră în orașul comoară cu 1 milion lei

Lucrările de modernizare de pe arterele Memorandumului-Moților care implică și pozarea în subteran a cablurilor au impact și asupra rețelei electrice pentru troleibuze. Administrația locală a alocat 1 milion de lei pentru adaptarea rețelei de contat a troleibuzelor, având în vedere că respectivele lucrări nu au fost prinse în proiectul cu bani europeni de modernizare a arterelor.

Rețeua de contact troleibuze de pe Calea Moților are 1,2 kilometri. „Lucrările de adaptare a rețelei se execută în contextul înlocuirii prealabile sau simultan pe traseu a tuturor stâlpilor de susținere. Lucrările de adaptare a cablurilor de curent continuu se vor executa simultan cu derularea lucrărilor de modernizare a infrastructurii rutiere, în contextul extinderii aplicării Horărârii de Consiliu Local privind trecerea tuturor cablurilor aeriene de pe stâlpi în subteran”, arată Direcția Tehnică.

Pentru înlocuirea, devierea și refacerea rețelelor de tracțiune electrică pe Calea Moților, primăria a alocat 1.093.254 lei, pe baza devizului întocmit de Compania de Transport Local care operează rețeaua pentru troleibuze. Termenul de realizare a lucrărilor este de 3 luni, iar lucrările care se vor licita sunt estimate la 1.003.118 lei.


http://actualdecluj.ro/reteaua-pentru-t ... ilion-lei/


Attachments:
troleu.jpg
troleu.jpg [ 99.51 KiB | Viewed 10155 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Apr 2015 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Quote:
Sper sa puna traversee de sarma in locul inesteticelor console


Cu două condiţii:
1. trăgătoarele să funcţioneze impecabil la fiecare troleibuz
2. traverseele să fie fiabile

În caz contrar, putem avea traversee rupte.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 00:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
OAB wrote:
Quote:
Sper sa puna traversee de sarma in locul inesteticelor console
Cu două condiţii:
1. trăgătoarele să funcţioneze impecabil la fiecare troleibuz
2. traverseele să fie fiabile
În caz contrar, putem avea traversee rupte.
Corect. Trebuie insa mentionat ca in Romania, ca si in Bulgaria, sistemele de prindere sunt de fapt o simplificare mizera a ceea ce se face in alte parti inca din anii 30-40 ai secolului trecut. Nu e acum locul sa intram in detalii, dar un sistem pe traversee corect trebuie sa fie prin conformare geometrica in plan si spatiu de tip redundant, respectiv ruperea unui singur segment nu trebuie sa conduca la colapsul total. Apoi, niciodata nu va functiona bine un astfel de sistem daca traverseele sunt la inaltimea firului de contact, caci apare tendinta de a trage de acesta sau de a fi trase dupa acesta, rezultand inaltime inconstanta a firului si tensionare artificiala. In tari civilizate, de mult timp exista doua niveluri: cel al traverseelor, care alcatuiesc un mozaic superior nedeformabil si greu de doborat dintr-o singura lovitura, si cel al firului de contact, permisiv la deplasari laterale si care este suspendat de nivelul descris mai inainte, preferabil prin coarde tip "gamma", fiind tensionat separat de tot ansamblul prinderilor superioare. Din pacate, doar in Bucuresti si doar pe scurte portiuni si doar in scurte perioade istorice s-a permis existenta unui astfel de sistem. Este de neinteles, dar intr-o tara in care firul de contact (din cupru 99%) s-a risipit si s-a furat cu miile de tone, dintotdeauna si mai ales cu ocazia refactiilor si modernizarilor (vezi si la CFR), in aceasta tara s-a economisit la sange sarma banala si cateva fitinguri absolut necesare!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 08 May 2015 19:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Din pacate vor fi console si elemente romanesti de sustinere a retelei de troleibuz.

Quote:
Şantierul de pe strada Memorandumului, început la finele lunii martie, e pe cale să dispară. Primarul municipiului, Emil Boc, a anunţat că lucrările de modernizare a arterei au intrat în ultima etapă.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 37577.html


Attachments:
retea troleu Cluj.jpg
retea troleu Cluj.jpg [ 31.81 KiB | Viewed 9834 times ]
retea troleu Cluj 0.jpg
retea troleu Cluj 0.jpg [ 100.52 KiB | Viewed 9834 times ]
retea troleu Cluj 1.jpg
retea troleu Cluj 1.jpg [ 123.9 KiB | Viewed 9834 times ]
retea troleu Cluj 2.jpg
retea troleu Cluj 2.jpg [ 83.84 KiB | Viewed 9834 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 May 2015 09:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
O mare porcarie... Cum sa numesti mazgaleala aia sinistra "arta"?

“Inițiativa restilizării unui bătrân tramvai aparține Asociației Transylvania. Youth. Culture, organizatorul festivalului de cultură urbană CooltUrban. Ideea vine pe fondul unei necesități crescânde de afirmare a artei urbane specifice tinerilor, a reinterpretării unor banale auotvehicule urbane și își propune să promoveze titlul de Capitală Europeană a Tineretului și ediția din 2015 a Festivalului CooltUrban”, menţionează reprezentanţii organizatorilor de eveniment.

http://actualdecluj.ro/foto-un-tramvai- ... neretului/


Attachments:
49.jpg
49.jpg [ 103.95 KiB | Viewed 9737 times ]
49a.jpg
49a.jpg [ 90.95 KiB | Viewed 9737 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 26 May 2015 22:02 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 45
In Atentia Publicului Calator !

Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunta, cu caracter experimental, incepand cu data de 2 iunie 2015, prelungirea traseului liniei 22 de microbuze, din str. I. Moldovan (Spit. de Boli Infectioase), pe str. L. Pasteur – str. Viilor (Spitalul de Recuperare) – giratie str. Observatorului si retur, cu infiintarea a doua noi statii: in dreptul Spit. de Recuperare (la urcare) si, respectiv, in apropierea intersectiei str. L. Pasteur – str. I. Moldovan (la coborare). Linia va functiona in zilele lucratoare dupa urmatorul program:
Plecari P-ta Garii: 6,00 – 7,00 – 8,00 –– 13,00 – 14,00;
Plecari str. Viilor (Spit. de Recuperare): 6,25 – 7,25 – 8,35 –– 13,25 – 14,30.
Modificarile sunt facute pentru a veni in sprijinul celor interesati, din zona Spitalului de Recuperare, a strazilor Viilor, Pasteur si adiacente, in speranta ca numarul calatorilor va creste considerabil.
Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Jun 2015 06:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a anunţat modificarea a trei linii de autobuz care aveau traseul iniţial pe strada Horea, acesta fiind deviat din cauza lucrărilor la trama stradală.

Autobuzele direct afectate sunt cele de pe liniile 31, M31 şi 39, care vor avea traseul deviat prin faţa sediului IPJ Cluj, aflat pe strada Traian.

„Ca urmare a lucrărilor de modernizare şi a traficului supraaglomerat de pe strada Horea, pentru a se putea respecta graficele de circulaţie începând cu data de 17 iunie autobuzele liniilor 31, M31 şi 39 vor circula pe traseul P-ţa Gării – Str. Burebista – Str. Traian – P-ţa M. Viteazul. În Piaţa Gării şi pe strada Traian, autobuzele vor opri în staţiile liniilor 9, 27, 32B, 35”, au anunţat reprezentanţii CTP Cluj.

În aceste condiţii, staţia „Şcoala Horea” va fi desfiinţată temporar. Lucrările pe strada Horea ar urma să fie terminate în jurul datei de 15 septembrie.


http://citynews.ro/eveniment/haosul-de- ... t-afectate


Attachments:
Str. Horea.jpg
Str. Horea.jpg [ 68.08 KiB | Viewed 9315 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Jun 2015 15:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Aceeasi idiotenie: troleibuzele nu vor opri la statia "Sora", pe sensul spre Manastur!!!

Quote:
Ca urmare a finalizarii lucrarilor de modernizare a strazii Memorandumului, incepand cu data de 15 iunie 2015 se revine la statia de baza Memorandumului, pe ambele sensuri, pentru liniile 1, 6, 7, 25 de troleibuz, respectiv 9, 19, 22, 24, 24B, 29, 30, 42, 52 de autobuz.
Se mentine traseul liniilor 19, 29 si 42 pe str. J. Curie – 21 Decembrie 1989. Prim urmare, in statia Sora – sensul spre Manastur vor opri liniile 3, 4, 5 de troleibuz si 19, 29, 32B, 42, precum si 24, 24B si 30 de autobuz.

De asemenea, ca urmare a finalizarii lucrarilor la calea de rulare a tramvaielor de pe podul Nadas, incepand cu 15 iunie 2015 se reia transportul cu tramvaie pe liniile 100 si 102.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 01 Jul 2015 15:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Pentru a veni in sprijinul calatorilor interesati sa se deplaseze la Centrul Agro Transilvania, Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunta suplimentarea numarului de curse pe linia 8L (P-ta Marasti – Cal. Someseni – Agro Transilvania), pe perioada 06.07 – 30.10.2015. Linia va functiona in zilele lucratoare, dupa urmatorul program:

Plecari P-ta Marasti: 5,30 – 6,30 ... 9,30 – 10,30 – 11,30 – 12,30 – 13,30 – 14,30 – 15,30 – 16,30 – 17,30 ... 21,30;

Plecari Agro: 6,05 – 7,00 ... 10,05 – 11,05 – 12,05 – 13,05 – 14,05 – 15,05 – 16,05 – 17,05 – 18,05 ... 22,05.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Jul 2015 10:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Quote:
Proiect de hotarare privind completarea Hotararii nr. 135/2013 (aprobarea tarifelor pentru transportul urban de calatori practicate de catre Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.), astfel cum a fost modificata prin Hotararile nr. 450/2013, nr. 569/2013 si nr. 16/2014.


Attachments:
1(40).PDF [5.87 MiB]
Downloaded 117 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 05 Aug 2015 13:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Compania de Transport Public (CTP) Cluj a prezentat cele 10 autobuze noi pe care le-a achiziționat din fonduri proprii.

Surpriza a fost că aceste autobuze nu sunt articulate, ca și cele cumpărate de Primăria Cluj-Napoca și date în folosință lunile trecute.

Au o capacitate de numai 94 de persoane, sunt dotate cu aer condiționat și au o garanție de 5 ani.

”Zece autobuze noi, ultramoderne, vor intra în circulație în Cluj-Napoca, față de cele 40 pe care le-a cumpărat Primăria. În total, sunt 50 de autobuze noi în Cluj-Napoca.

Sunt autobuze de ultimă generație, cu motor Euro 6, cu sistem de aer condiționat, sistem video, cu podea joasă, cu locuri pentru persoane cu dizalibități, cu sistem de monitorizare a actelor de vandalism”, a spus primarul Emil Boc.

Prețul unui autobuz este de 930.000 de lei, adică 9,3 milioane de lei, costul total.

”Aceste autobuze vor deservi în esență zona industrială, care a fost neglijată de noi. Zona Clujana, Bulevardul Muncii și altele, pentru a oferi tuturor clujenilor șansa de a avea echipamente moderne de transport. Cred că CTP Cluj s-a ridicat la standarde decente în oraș. Avem probleme de trafic, dar nu din de CTP Cluj”, a mai spus Emil Boc.

Primarul a explicat că se face o licitație pentru a fi cumpărate 20 de troleibuze noi.


http://www.stiridecluj.ro/politic/ctp-c ... late-video

Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, nu a știu ce garanție au autobuzele noi, pe care le-a pus azi în folosință.

”Perioada lor de garanție este de 180.000 de km sau de 3 ani”, a spus Neag, la întrebarea presei.

”Cinci ani aveți integral, 8 ani la caroserie. Noi avem standard 2 ani, dar am extins-o”, a explicat reprezentatul firmei care a vândut autobuzele.

”Nici nu știți ce bine ați negociat, domnule director”, i-a spus Emil Boc lui Liviu Neag.


http://www.stiridecluj.ro/politic/direc ... inta-video


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 08 Aug 2015 07:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Transportul în comun pe timp de noapte nu va fi implementat în Cluj-Napoca prea curând. Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca, consideră că un asemenea proiect nu este rentabil pentru administraţia clujeană.

Problema introducerii transportului în comun pe timpul nopţii a fost adusă tot mai des în discuţie în ultima perioadă. Chiar dacă unele voci din administraţia locală pledează pentru atingerea acestui deziderat, iar oamenii par încântaţi de idee, primarul Emil Boc se opune vehement acestei propuneri. Principalele motive invocate? Costurile prea mari şi problemele care ar putea să apară în transportul de zi.

"Nu vom avea transport pe timp de noapte în Cluj pentru că nu ne permite numărul actual de autobuze din dotare. Costurile ar fi foarte mari. Nici dacă am majora prețul biletelor nu am putea suporta costurile. Șoferii ar trebui să se împartă în ture de zi și de noapte și ar avea de suferit transportul de zi", a declarat Emil Boc la Napoca FM.

Pe de altă parte, edilul este de părere că pe lângă costurile mari generate, implementarea unor linii de autobuz, troleibuz sau tramvai pe timpul nopţii ar putea să ducă la diminuarea activităţii pe care o derulează taximetriştii.

"Putem vedea că nici în marile orașe europene transportul pe timpul nopții nu poate fi pus în vigoare. Plus că ar însemna să "omorâm" o altă latură a transportului alternativ, adică taximetria", a adăugat primarul.

În luna iulie, consilierul local PNL Ioan Bîldea a realizat un sondaj pentru a vedea care este părerea clujenilor în ceea ce priveşte introducerea transportului public pe timp de noapte. Chestionarul a fost completat de 8.125 de persoane, dintre care 93,5%, adică 7.598, au fost de partea propunerii lui Bîldea, asta în timp ce 527 nu au fost interesaţi de transportul în comun pe timpul nopţii. În ceea ce priveşte ora până la care ar trebui să circule mijloacele de transport în comun, 3.468 dintre respondenţi, adică 45.6%, sunt de părere că acestea ar trebui să fie pe trasee până la 05:00, ora la care începe programul de zi.

"Dacă ani la rând s-a refuzat mereu ideea de transport în comun nocturn pe motiv că nu este încă momentul, consider că acum este oportună elaborarea unei soluții care să cuprindă câteva mijloace de transport în comun care să circule noaptea pe rutele importante ale orașului", explica Bîldea în luna iulie.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 40094.html


Attachments:
troleul 5.jpg
troleul 5.jpg [ 65.13 KiB | Viewed 8366 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 08 Aug 2015 07:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Consider ca solutia optima ar fi modificarea traseului 46 barat, ce sa circule prin cart. Gheorgheni.

Consilierul local Ioan Bîldea solicită conducerii Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca introducerea unei noi linii de autobuze, care să facă legătura între Gheorgheni şi Zorilor.

Liberalul susţine că problema conectării călătorilor din cele două cartiere clujene ar putea fi rezolvată cu uşurinţă, ţinând cont de numărul ridicat de autobuze recent achiziţionate.

"În prezent trebuie schimbate două mijloace de transport care tranzitează zone centrale pentru a ajunge din cartierul Gheorgheni în cartierul Zorilor și invers. Nici măcar nu există stații comune, în care să se realizeze ușor transferul, ci călătorul trebuie să se deplaseze între două stații. Deci în acest caz, mult-amânatul sistem de tiketing nu ar rezolva problema.

În schimb acum, în urma achiziției unui număr considerabil de mijloace de transport în comun noi, cred că starea parcului auto nu mai poate fi o scuză pentru a motiva un nou refuz de implementare a unei asemenea linii, decât dacă vorbim de rea intenție, cum sper că nu este cazul.

Din respect față de clujenii care locuiesc în cartierele Zorilor și Gheorgheni, vă solicit, domnule director al CTP, Liviu Neag, introducerea unei lini de transport în comun care să lege cartierul Zorilor de cartierul Gheorgheni, pentru că acum autobuze avem", arată Bîldea în cererea trimisă.

Ideea introducerii acestei noi linii de autobuze nu este nouă, ea fiind avansată în repetate rânduri.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 40092.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 08 Aug 2015 13:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
DemolatorulBasescianAlRomaniei wrote:
"Putem vedea că nici în marile orașe europene transportul pe timpul nopții nu poate fi pus în vigoare. Plus că ar însemna să "omorâm" o altă latură a transportului alternativ, adică taximetria", a adăugat primarul.
Prima propozitie: o minciuna sfruntata, caci marile orase din Europa - incepand cu Budapesta care e la doi pasi de Cluj - au transport de noapte. In a doua propozitie ii scapa adevarul fara sa vrea: cum o sa lovim in cotizantii nostri, pai se poate, tovarasi?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Aug 2015 00:53 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Bătaie de joc (şi, cred că nu exagerez, şi ilegalitate) în ceea ce priveşte transportul în comun din zona centrală, sensul spre vest. Mama mea, suindu-se pe autobuzul 825 - care circula pe linia 30 a făcut - într-un sfert de oră - câţiva zeci de metri. Evident, la sugestiile mele, s-a dus la staţia de la Podul Elisabeta iar de-acolo s-a suit pe un "41". E permis aşa ceva? Trăim în India sau în UE? Din informaţiile pe care le am, şi în timpul Untold a fost o circulaţie de coşmar pe Moţilor.

E bine să se ştie un lucru. Staţionarea neplanificată - între staţii, cu uşile închise - a oricărui mijloc de transport în comun poate fi interpretată ca privare ilegală de libertate. Cred că nu exagerez. La fel şi gestul unor controlori care obligau pasagerii fără bilet să meargă la capul de linie spre care se îndrepta vehiculul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Aug 2015 16:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
OAB wrote:
Staţionarea neplanificată - între staţii, cu uşile închise - a oricărui mijloc de transport în comun poate fi interpretată ca privare ilegală de libertate.
Astfel de situatii ar trebui reglementate la nivel national prin legea t. p., sau macar la nivel local prin H.C.L. de aprobare a regulamentelor de transport. Si nu CTP e campionul la astfel de situatii in Romania, ci CFR-ul si RATB-ul. Evident, trebuie armonizat si cu codul rutier, care interzice soferilor de mijloace publice de transport deschiderea usilor in afara statiilor aprobate, evident cu exceptia situatiilor de urgenta vadita. Acum, depinde in ce masura un blocaj de trafic ar putea fi interpretat ca o situatie de urgenta si cine isi ia raspunderea pentru pasageri coborati printre masini in mijlocul traficului...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 13 Aug 2015 20:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Blocajul în trafic nu e situaţie de urgenţă, iar deschiderea uşilor între staţii este contravenţie şi pentru şofer şi pentru deţinătorul autobuzului.
Au fost multe accidente, mai ales cu motociclete şi biciclete, care au luat pe ghidon călătorii debarcaţi aiurea din autobuze/troleibuze/tramvaie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 14 Aug 2015 06:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
In schimb, daca controlorii nu te lasa sa cobori, inseamna sechestrare, privare de libertate.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 14 Aug 2015 12:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Doar dacă durata ,,sechestrării" depăşeşte 30 minute.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Sep 2015 16:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Mama lor de coincidenţe! Cum şi cât au câştigat firmele unui penal la Cluj

Descoperire surprinzătoare: încă un contract al primăriei clujene trimite bani în contul unui om de afaceri judecat într-un dosar de corupţie. În total, de pe urma contractelor de la Cluj, firmele familiei Bâgiu au încasat circa 11,6 milioane de euro.

O familie din Braşov a câştigat o întreagă avere din contracte obţinute la Cluj. Câte şase zerouri s-au rostogolit ordonate, după fiecare atribuire, în conturile lui Gabriel Bâgiu şi ale fiului său, Răzvan. Cei doi filo-PDL-işti, veniţi la Cluj ascunşi în spatele mai multor firme, au experienţă în afacerile cu statul. Tatăl este judecat în dosarul de corupţie al preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu.

"Nu am habar cine sunt firmele astea, dar din portofoliul de proiecte realizate pare că sunt serioşi", declara primarul Emil Boc, la anunţarea câştigătorului uneia dintre licitaţii. ZIUA de CLUJ vă va arăta ce înseamnă "seriozitate": pentru una dintre licitaţii, firma şi-a modificat obiectul de activitate chiar înaintea depunerii ofertei.

Noi am găsit patru contracte câştigate de firmele familiei Bâgiu la Cluj: trei cu primăria şi unul cu Compania de Transport Public (CTP). Două dintre acestea implică şi bani europeni, iar o atribuire este cercetată de DNA şi DLAF încă de anul trecut. Simple coincidenţe, mama lor de coincidenţe! Asta te duce cu gândul la faptul că anul viitor sunt alegeri şi că sacul partidelor politice trebuie umplut de undeva.

Licitaţia pentru sistemul de ticketing

21 de milioane de lei a fost oferta cu care asocierea dintre CS Vision şi Ramb Infrastructură SRL, ambele conduse de beizadeaua Răzvan Bâgiu, a câştigat, în 28 iunie 2013, licitaţia pentru sistemul de ticketing de la Cluj. CS Vision s-a ocupat de soft şi de validatoare duale pentru mijloacele de transport în comun, 327 la număr, iar Ramb SRL, de construirea staţiilor. Proiectul trebuia finalizat în iulie 2014, dar acum este abia în faza de testare. În legătură cu licitaţia există o anchetă DNA şi DLAF (departamentul de luptă anti-fraudă pe fonduri europene) în desfăşurare, deoarece - aşa cum ZIUA de CLUJ a anunţat în exclusivitate - CS Vision a prezentat un document în legătură cu care există suspiciunea că ar fi fals.

Sistemul de ticketing a fost recepţionat în urmă cu două săptămâni, fără niciun anunţ public.

CTP a dat o mână de ajutor suplimentară înfloririi CS Vision. Nu ştim din a cui lipsă de viziune s-au prevăzut în contractul pe fonduri europene numai 327 de validatoare, câte unul de autobuz, troleibuz sau tramvai. Dar în mijloacele de transport e nevoie de mai multe validatoare, aşa că CTP a mai achiziţionat 541, în valoare de circa 750.000 de euro, cu TVA inclus (1.457 de euro bucata, cu TVA inclus).

De pe urma primăriei şi a CTP, CS Vision a mai făcut o grămăjoară de bani pe piaţa privată: toate firmele care au livrat autobuze Clujului a trebuit să cumpere validatoare duale de bilete compatibile cu sistemul celor de la CS Vision. Adică, altfel spus, să cumpere tot de la ei. 50 de autobuze au sosit la Cluj din decembrie încoace. Cei de la Solaris au fost obligaţi să cumpere şase validatoare pentru fiecare dintre cele 40 de autobuze, în total 240, iar cei de la Briari's (care au adus cele zece autobuze Iveco), câte patru, în total 40. Deci 280 de validatoare a 1.800 de euro bucata egal 504.000 de euro, fără TVA (624.960 de euro cu TVA inclus).

1.148

de validatoare a vândut la Cluj firma familiei Bâgiu. CTP le-a cumpărat cu 1.457 de euro, TVA inclus, privaţii cu 1.800 de euro fără TVA

6

milioane de euro au intrat în contul asocierii CS Vision - Ramb SRL numai de pe urma implementării sistemului de ticketing de la Cluj

Licitaţia pentru bike-sharing

Proiectul "Reţea de staţii self-service de închiriere de biciclete", realizat cu bani europeni şi atribuit pe vremea lui Sorin Apostu asocierii Viacor Engineering Bucureşti - Rico SRL, prevede amenajarea unor trasee ce însumează 59 kilometri de piste pentru biciclete. Reţeaua are în total un număr de 50 de staţii, dintre care 43 în Cluj-Napoca, majoritatea deja în teste, şi 7 în Apahida şi Floreşti, deocamdată inexistente. Un număr de 540 de biciclete au fost deja achiziţionate în program, care are un buget total de 17,6 milioane de lei. Din această sumă, 13,4 milioane de lei sunt asigurate de Uniunea Europeană. Proiectul trebuia să fie funcţional în vara anului 2013, dar abia acum se află în teste.

Aşa cum ZIUA de CLUJ a mai scris, Viacor Engineering îi aparţine lui Răzvan Bâgiu, asociat cu mama sa, Maria. Juniorul a rămas în fruntea companiei după ce Corvin Nedelcu, partenerul său, s-a retas. În 2009, Nedelcu a intrat în subordinea premierului de la acea vreme, Emil Boc. Mai întâi, trei persoane influente au pus o vorbă bună la Vasile Blaga pentru a fi angajat în Ministerul Dezvoltării. Florin Popescu, fostul preşedinte PDL al Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Mircea Andrei, şi şeful SPP, generalul Lucian Pahonţu, l-au sprijinit pentru a ajunge consilier la cabinetul lui Blaga. După câteva luni, a ajuns consilier clasa I la ANOFM, iar pe 16 decembrie 2009 a preluat, temporar, funcţia de secretar general adjunct al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, funcţie deţinută până în ianuarie 2010. În 9 februarie 2011, într-un document semnat de Emil Boc, se preciza: „domnului Corvin Nedelcu i se aplică mobilitatea din funcţia publică de secretar general în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Sport şi Tineret în funcţia publică de secretar general al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului".

Despre Nedelcu se ştie că a fost cadru militar şi a lucrat în cadrul Serviciului de Protecţie şi Pază, fiind persoana însărcinată să îl protejeze pe Theodor Stolojan. Din această poziţie, el a devenit chiar cavaler de onoare la nunta lui Vlad Stolojan, fiul parlamentarului european.

Aşadar, încă 17,6 milioane pentru familia Bâgiu. În plus, Primăria Cluj-Napoca a suplimentat contractul iniţial cu 200.000 de lei pentru lucrări care nu au fost cuprinse în contractul iniţial de executie. Contractul a fost încredinţat direct, prin negociere, fără anunţ de participare, firmei constructoare, Viacor Engineering SRL. Am ajuns la 17,8, adică circa patru milioane de euro.

Iată şi ultima descoperire

În spatele firmei care administrează sistemul de bike-sharing se află tot familia Bâgiu. Licitaţia a fost câştigată de Wind Technologies, care primeşte 1,6 milioane de euro pe doi ani (7.205.647 lei fără TVA). Iniţial, în cursa pentru administrarea efectivă a reţelei de bike-sharing s-au înscris trei firme: RADP, Sport Arena SRL şi Wind Technologies SRL. Oferta celor de la Sport Arena a fost respinsă, fiind catalogată ca inacceptabilă şi neconformă, deoarece nu a dat curs solicitării de clasificare şi nu a depus toate documentele necesare conform HG 925/2006. Iniţial, la sfârşitul lunii iulie 2014, contractul a fost atribuit Regiei Autonome a Domeniului Public Cluj-Napoca. A urmat un joc al contestaţiilor şi un proces, iar în decembrie 2014 Wind Technologies a semnat contractul cu Primăria.

Conform Monitorului Oficial, Wind Technologies este fosta companie Romsana Internaţional SRL, înfiinţată de Gabriel Bâgiu. Asociatul lui Bâgiu a fost iniţial Carmen Maria Pozna, care avea apoi să devină asociat unic. Firma, redenumită Wind Technologies, a ajuns apoi la o altă doamnă, Camelia Borda, care i-a „pasat-o" înapoi lui Carmen Maria Pozna.

În aprilie 2014, adică pe vremea când firma ridica de la Cluj caietul de sarcini pentru licitaţia de administrate a sistemului de bike sharing, în Monitorul Oficial apăreau următoarele informaţii.

„Subsemnata, POZNA CARMEN-MARIA, cetățean român, născută la data de 13.01.1962 în mun. Brașov, jud. Brașov, domiciliată în mun. Brașov, str. XXXX, CNP XXXX, posesoare a CI seria BV nr. XXXX, în calitate de asociat unic al S.C. WIND TECHNOLOGIES - S.R.L., cu sediul în mun. Brașov, str. Iuliu Maniu nr. 43, județul Brașov, număr de înregistrare la Registrul Comerțului J8/847/2001, CUI 14114110 , am hotărât următoarele:
Art. 1. Se extinde obiectul de activitate al societății cu următoarele activități:
3092 - Fabricarea de biciclete și de vehicule pentru invalizi;
7219 - Cercetare-dezvoltare în alte științe naturale și inginerie;
8220 - Activități ale centrelor de intermediere telefonică (call center);
8532 - Învățământ secundar, tehnic sau profesional;
8559 - Alte forme de învățământ n.c.a.;
9529 - Repararea articolelor de uz personal și gospodăresc n.c.a.
Actul s-a redactat sub semnătură privată, la sediul firmei, cu nr. 1, azi, 23.04.2014".

Societatea se ocupă de supravegherea softului, întreţinerea acestuia, distribuirea bicicletelor la standuri şi este răspunzătoare de gestionarea, repararea şi întreţinerea parcurilor de vehicule. De precizat că administrarea sistemului de bike-sharing include şi un call center, la care bicicliştii pot semnala diverse probleme întâmpinate. Aţi înţeles ce era cu extinderea obiectului de activitate, da?

Din nou matematică: 4 milioane de euro plus 1,6 milioane egal 5,6 milioane de euro, pe care familia Bâgiu i-a obţinut de pe urma contractelor privind sistemul de bike-sharing.

11,6

milioane de euro este suma totală, ticketing plus bike-sharing, intrată în conturile familiei Bâgiu de pe urma contractelor încheiate la Cluj. Asta dacă nu cumva are şi alte contracte, despre care noi încă nu am aflat.

Singuri la licitaţii. La Braşov, numai Viacor ştie să facă asfaltări

Firmele familiei Bâgiu se pricep cam la orice, iar la unele activităţi par să fie singurii specialişti de pe piaţă. În 2009, SC Viacor Engineering SRL București, obținea contractul de reabilitare a DJ 112D Tărlungeni - Carpiniș - Prejmer - Lunca Câlnicului km. 0+000 - 7+218. Inițial, valoarea contractului a fost estimată la 7.325.640 de lei, însă contractul fost semnat pentru 7.518.771 de lei. „Valoarea finală a contractului este mai mare decât valoarea estimată inițial întrucât oferta conține activități absolut necesare, dar neprevăzute inițial", se arată în anunțul de atribuire. Viacor Engineering a obținut contractul prin negociere fără anunț de participare, justificarea CJ fiind că „lucrările / produsele / serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice".

Care au fost, mai exact, lucrările ce nu pot fi oferite decât de un ofertant? Pentru reabilitarea drumului DJ 112D Tărlungeni - Cărpiniş - Prejmer - Lunca Câlnicului, Consiliul Judeţean a apelat la o procedură inedită de asfaltare, bazată pe o enzimă organică ce stabilizează compoziţia asfaltului. La momentul respectiv, procedura numită Perma-Zyme era unică în România, Viacor Engineering în calitate de partener oficial al companiei austriece Swietelski având exclusivitate pentru folosirea ei. Reprezentanţii CJ au spus atunci că procedeul este mai economic şi mai ecologic. Şi anunţau că vor face şi alte drumuri folosind această tehnică. Doar că acesta a rămas, în final, unicul. Şi nimeni nu a explicat de ce era nevoie de ,,ranformarea, unei porţiuni de 2 kilometri din DJ112D Tărlungeni - Prejmer, cu enzime organice". Curtea de Conturi avea să observe ulterior că atribuirea către Viacor s-a făcut nelegal.

Aceeaşi Viacor Engineering a câştigat în urmă cu trei ani alte lucrări de asfaltări, în valoare de peste două milioane de lei, printr-o negociere directă, din poziţia de unic ofertant. Alegerea acestui tip de procedură a fost din nou justificată de CJ prin faptul că „Lucrările / produsele / serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice".


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 40711.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group